Juli - Augustus - September 2024

Plaats reactie
toekomstigebam

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door toekomstigebam » 25 juli 2024, 20:29

Zitav schreef: ↑
23 juli 2024, 20:10
Hier vandaag naar de gynaecoloog geweest. Alles was terug in orde. We hebben ze ook nog eens een beetje kunnen zien, was lang geleden!
Geschat op 49cm en 3kg. Ik ben zo benieuwd of de meting deze keer een beetje klopt πŸ™ˆ

We zijn ook sinds vandaag thuis met onze peuter van het ziekenhuis. Nog 2 dagen antibiotica en we zijn er vanaf 😊.

Hoe is het met jullie?
Blij dat jullie terug thuis zijn. Dan kan je toch net wat meer je rust nemen dan dat je int ziekenhuis moet blijven he. Spannend afwachten naar de volgende kleine spruit dan. Geniet van het laatste deeltje van je zwangerschap 😊
Start BAM 28 oktober 2021(PCOS)
Iui 1: 21 Januari 2022 --> negatief
Iui 2: 26 Juni 2022 --> negatief
Iui 3: 25 november --> zwanger --> miskraam 8 weken
Iui 4: 11 mei --> negatief
Iui 5: 7 nov--> zwanger πŸ’™

Mimimosa

Bericht door Mimimosa » 26 juli 2024, 17:07

Heyhey!
Vandaag is onze dochter 5 dagen oud. We hebben ondertussen ons eerste dagen thuis achter de rug. Ondanks de heftige bevalling gaat het heel goed. Ik heb zo goed als geen last van mijn scheur, de baby doet het heel goed..

En toch ben ik zo emotioneel labiel.. ik ben normaal niet een echt emotioneel type maar mijn hormonen slaan precies sinds gisteren op hol..

Ik ben dolgelukkig met onze dochter. Maar ik baal precies echt heel hard dat ze vroeger gekomen is als verwacht.. misschien ook het feit dat het zo plots was.. ik weet het niet.

Maar ik genoot echt van de zwangerschap, de schopjes de hele dag door en het gevoel dat ze veilig in mijn buik zat en we met ons 2 'alleen' waren ..

Ik heb het precies wat moeilijk dat dat achter de rug is. Nogthans heb ik er geen probleem mee om ze uit handen te geven aan mijn partner of mijn ouders als ze op bezoek komen.. ik snap mezelf eigelijk niet goed waarom ik zo vreselijk emotioneel ben..

Herkenbaar voor iemand?

Minosh

Bericht door Minosh » 26 juli 2024, 20:16

Mimimosa schreef: ↑
26 juli 2024, 17:07
Heyhey!
Vandaag is onze dochter 5 dagen oud. We hebben ondertussen ons eerste dagen thuis achter de rug. Ondanks de heftige bevalling gaat het heel goed. Ik heb zo goed als geen last van mijn scheur, de baby doet het heel goed..

En toch ben ik zo emotioneel labiel.. ik ben normaal niet een echt emotioneel type maar mijn hormonen slaan precies sinds gisteren op hol..

Ik ben dolgelukkig met onze dochter. Maar ik baal precies echt heel hard dat ze vroeger gekomen is als verwacht.. misschien ook het feit dat het zo plots was.. ik weet het niet.

Maar ik genoot echt van de zwangerschap, de schopjes de hele dag door en het gevoel dat ze veilig in mijn buik zat en we met ons 2 'alleen' waren ..

Ik heb het precies wat moeilijk dat dat achter de rug is. Nogthans heb ik er geen probleem mee om ze uit handen te geven aan mijn partner of mijn ouders als ze op bezoek komen.. ik snap mezelf eigelijk niet goed waarom ik zo vreselijk emotioneel ben..

Herkenbaar voor iemand?
Ooch heel herkenbaar meid, het is normaal dat je heel emotioneel bent, er gaan dan ook heel wat hormonen door je lichaam en het afgeven van een zwangerschap is ook soort van verlies. Laat die emoties maar los, niets mis mee!

Glow

Bericht door Glow » 26 juli 2024, 21:10

Mimimosa schreef: ↑
26 juli 2024, 17:07
Heyhey!

Herkenbaar voor iemand?
Hey, ik lees dit toevallig en wil je direct geruststellen. Dat is een heel bekend fenomeen bekend als kraamtranen of babyblues. Heel veel mama's hebben dit en het start typisch een paar dagen na de bevalling. Dus heel normaal. Praat er zeker over, voel wat je voelt en knuffel maar veel met jouw baby. Dit gaat over na een paar dagen/weken. Als je je er ongerust over voelt, dan kan je er zeker ook met jouw vroedvrouw over praten. Die weet ook wel wat de grens is tussen de onschuldige babyblues of iets ernstigers.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos πŸ’•
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos πŸ’•
Zoon geboren op 30.07.2023

Mimimosa

Bericht door Mimimosa » 28 juli 2024, 9:13

Oh okΓ© dat stelt me toch wat gerust.. ik had nooit eerder van kraamtranen/babyblues gehoord..

Erg vervelend wel, hoop dat het snel door is! Morgen zijn de kindjes van mijn vriendin ook terug naar de mama. Ik stoor me er nu vaak aan dat ikzelf zo weinig tijd heb met de baby omdat zij ook vaak fles willen geven en dergelijke.. hoop dat het wat beter gaat als we terug alleen zijn en ikzelf terug mee knuffeltijd heb met haar..

Tonpon

Bericht door Tonpon » 29 juli 2024, 13:52

Mimimosa, hier is het omgekeerde, ik loop de hele tijd met de baby in mijn armen rond (dag en nacht) dus ik ben al eens blij als kraamhulp/mijn man ze eens overpakt :lol:
Maar de babyblues komt veel voor inderdaad, heeft te maken met je hormonendip na de bevalling. Hier begint dat nu te beteren na 4 weken, maar soms krijg ik nog de tranen in mijn ogen hoor

Aftellen Zitav! gelukkig is je ander kindje terug thuis

Hier is het vandaag ook alweer 4 weken geleden dat ik ben bevallen. De tijd vliegt amai, ook al voelt het op sommige dagen niet zo. Dus ze is een nachtje opgenomen geweest voor dat probleem aan haar strottenhoofd en de week nadien moesten we terug bij de pediater op controle. Daar was ze weer helemaal goedgekeurd, al had ze die ochtend weer zoiets raars gedaan. Dan verslikt ze haar precies en lijkt te "stikken" en dan is haar piepende ademhaling superhard.
Gelukkig hebben we het eens kunnen filmen en mocht ik het naar de pediater mailen, die zei dat ze reflux vermoedde.
Verder opvolgen en dan binnen paar weken een PH-meting doen...

Op het einde van de week kreeg ik meer en meer een lastige baby, bijna niet slapen, veel meer van die voorvallen van dat verslikken. De vroedvrouw, verpleegkundige van kind en gezin en onze kraamhulp zeiden ook allemaal dat het op (verborgen) reflux leek. Dus bij de pediater hier in de buurt een afspraak gemaakt (want elke keer naar het ziekenhuis zag ik niet meer zitten, 40min enkele rit...) En die heeft ook haar onderzocht en filmpjes bekeken en meteen Omeprazole opgestart als proefperiode. En dan na 2 weken zien hoe het gaat en dan kunnen we nog altijd zo'n PH-meting doen.

We zijn daar zaterdag mee gestart en dat heeft even tijd nodig om te kunnen werken maar ik ben blij dat we dat gedaan hebben want het wordt elke dag slechter :( Nu slaapt ze eindelijk maar alweer is ze de ganse nacht aan het kreunen, slaapt niet echt, als je haar neerlegt begint ze te huilen en slikken.. Ik hoop dat we op het einde van deze week een Baby hebben die haar beter voelt want mijn hart breekt :( Mijn man en ik slapen dus apart zodat we elk eens 4 uur kunnen slapen.
Binnen een half uurtje ga ik ook naar de osteopaat, hopelijk doet dat iets voor haar.
Verder hadden we vorige week de hoortest bij kind en gezin en dat was allemaal goed. En overmorgen moeten we op consultatie bij de arts van kind en gezin, wel drukke planning :D
Start kinderwens: 01-2022
02-2023 start IUI
18-02-2023: positieve test natuurlijke wijze
07-03-2023: ❌ buitenbaarmoederlijk + operatie
09-2023 start IVF => ICSI => 2 TP d3 ❌ - 1 cryo
7-11-2023 TP enige cryo d5 => 🩷🩷 1/7/2024 geboren

Minosh

Bericht door Minosh » 29 juli 2024, 15:26

@tonpon: Vreselijk die reflux, hopelijk helpt de medicatie en krijg je terug een rustigere baby🀞!
De tijd vliegt inderdaad, iets te snel soms 😏.
Hier vermoeden we ook wat reflux, s avonds heeft hij veel terug, piept ook, wil veel eten, en blijft heel onrustig. Ben vandaag andere flesjes gaan halen, want met de andere dronk hij te snel en ook vaak verslikken… Morgen ook naar de osteopaat om te kijken of dit helpt.
Wij moeten woensdag ook naar kind en gezin.
We gaan dit weekend ook een eens weg met ons 4tjes, vind het wel spannendπŸ™ˆ! Hopelijk kunnen we wat slapen

Tonpon

Bericht door Tonpon » 29 juli 2024, 16:26

Minosh, flesjes van dr brown toevallig? Die gebruiken wij ook, dat was ook het enige merk waarmee ze kon drinken.
De osteopaat was heel interessant, ze had veel spanning aan haar hoofdje en daar loopt ook net een zenuw die in verbinding staat met het maagje. Dus hopelijk helpt het! Na de behandeling zijn er 2 opties: of ze huilen de hele dag of ze slapen, gelukkig is het bij haar slapen geworden :D

De osteopaat zei ook nog, omdat ze door de reflux vaak zo overstrekt, zijn haar nekspieren al heel sterk. Zij heeft eerder nood training om haar lichaam op een "bolleke" te maken ipv tummy time. Ze kon ook al na 2 weken op haar zij rollen, dat zal er ook mee te maken hebben
Start kinderwens: 01-2022
02-2023 start IUI
18-02-2023: positieve test natuurlijke wijze
07-03-2023: ❌ buitenbaarmoederlijk + operatie
09-2023 start IVF => ICSI => 2 TP d3 ❌ - 1 cryo
7-11-2023 TP enige cryo d5 => 🩷🩷 1/7/2024 geboren

Minosh

Bericht door Minosh » 29 juli 2024, 19:30

Tonpon schreef: ↑
29 juli 2024, 16:26
Minosh, flesjes van dr brown toevallig? Die gebruiken wij ook, dat was ook het enige merk waarmee ze kon drinken.
De osteopaat was heel interessant, ze had veel spanning aan haar hoofdje en daar loopt ook net een zenuw die in verbinding staat met het maagje. Dus hopelijk helpt het! Na de behandeling zijn er 2 opties: of ze huilen de hele dag of ze slapen, gelukkig is het bij haar slapen geworden :D

De osteopaat zei ook nog, omdat ze door de reflux vaak zo overstrekt, zijn haar nekspieren al heel sterk. Zij heeft eerder nood training om haar lichaam op een "bolleke" te maken ipv tummy time. Ze kon ook al na 2 weken op haar zij rollen, dat zal er ook mee te maken hebben
Klopt, de dr brown flessen, geen match met onze zoon.Nu overgestapt naar avent narural, voorlopig oke.
Fijn dat de osteopaat wat rust heeft gebracht, met onze dochter hadden wij ook een goede ervaring.
Wauw inderdaad sterk van je dochter maar wel spijtig dat ze zoveel pijn heeft moetrn hebben.
Hier zijn nekspieren ook heel sterk, inderdaad door het overstrekken😏
Is je dochter een buikslaper? Hij slaapt heel graag op de buik, op zijn rug is geen optie, dan is die na 5 min weer wakker

Zitav

Bericht door Zitav » 29 juli 2024, 19:34

Oh de bekende kraamtranen of babyblues, niet leuk! Maar dus niet abnormaal .. hopelijk is het snel voorbij en helpt het dat de kindjes terug naar mama zijn voor jou, mimimosa.

De reflux, ook zo'n bekend fenomeen. Ons eerste dochtertje had hier ook heel veel last van plus een hele hoop intoleranties waar ze gelukkig is uitgegroeid.
Hopelijk helpt de osteopaat bij jullie minosh en tonpon!

Hier nog steeds aan het afwachten. Deze week weinig gepland en moet ik de dochter alleen weten bezig te houden. Gelukkig is het goed weer en kunnen we veel buiten zitten. Morgen zet ik haar zwembadje en hopelijk wil ze daar veel in (normaal vindt ze dat wel leuk)
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief πŸ’• dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief πŸ’•

Minosh

Bericht door Minosh » 30 juli 2024, 15:41

Goed dat je toch wat kan bezig houden Zitav, hopelijk niet teveel last van de warmte! Het wordt wel spannend nu.

Osteopaat heeft het middenwerf losgemaakt en de rechter kant van het lichaam had heel veel spanning, hopelijk heeft het wat impact🀞!
Ze merkt geen extreme reflux maar wel veel spanning op de buik, wat meer wijst op krampen , natuurlijk kan ze dat niet met 100 πŸ’― zekerheid zeggen..
We moeten volgende week terug en we zullen zien of we wat verandering merken

zwikkie

Bericht door zwikkie » 31 juli 2024, 22:04

Hey iedereen!
Proficiat aan degene die ondertussen reeds bevallen zijn :)

Ons dochtertje is geboren op 27 juni via geplande keizersnede (dwarsligging).

De keizersnede was heel heftig met tal van complicaties...

Heel veel bloed verloren, enkele bloedtransfusies gekregen, onverklaarbare extreme pijn die na enkele dagen opgekomen is, het was echt het een na het ander...

Uiteindelijk 13 dagen in het ziekenhuis doorgebracht, met 2 operaties... Een infectie opgelopen en bloedklonters in de buik. Het was pittig.

GELUKKIG doet de baby het super goed... Echt een lieve sterke poppemie :)
Ondertussen zijn we meer dan een maand verder en is mama nog steeds aan het herstellen... Bloedwaarden zijn eindelijk beter sinds vandaag maar er is sinds enkele dagen terug pijn opgekomen in de buikstreek waar we morgen terug een echo voor moeten laten uitvoeren...

Groetjes...

Mimimosa

Bericht door Mimimosa » 1 augustus 2024, 10:37

zwikkie schreef: ↑
31 juli 2024, 22:04
Hey iedereen!

Heel veel bloed verloren, enkele bloedtransfusies gekregen, onverklaarbare extreme pijn die na enkele dagen opgekomen is, het was echt het een na het ander...

Uiteindelijk 13 dagen in het ziekenhuis doorgebracht, met 2 operaties... Een infectie opgelopen en bloedklonters in de buik. Het was pittig.

Ondertussen zijn we meer dan een maand verder en is mama nog steeds aan het herstellen... Bloedwaarden zijn eindelijk beter sinds vandaag maar er is sinds enkele dagen terug pijn opgekomen in de buikstreek waar we morgen terug een echo voor moeten laten uitvoeren...

Groetjes...
Mooie datum! (Ook mijn verjaardag πŸ˜…)
Wel heftig wat je allemaal hebt moeten doorstaan amai! Goed dat jullie dochter het wel goed doet dan! Toch heftig als je zo lang moet herstellen en terwijl voor een baby moet zorgen! 😳 hopelijk mag het nu wat beter gaan..

Minosh

Bericht door Minosh » 1 augustus 2024, 11:03

Hey iedereen!

Groetjes...
Proficiat πŸ₯³!
Dezelfde datum als mijn zoontje.
Wel heftig wat je vrouw is overkomen en een impact op jullie kersvers gezin. Gelukkige doet de dochter het goed!
Veel succes met het herstel van je vrouw

Zitav

Bericht door Zitav » 1 augustus 2024, 13:23

Hey iedereen!

Groetjes...
Een dikke proficiat met jullie dochtertje!
Wat naar dat het allemaal zo gelopen is, maar gelukkig stelt jullie dochter het goed! Een spoedig herstel aan je vrouw!
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief πŸ’• dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief πŸ’•

Plaats reactie