Bevallen maart - april 2016

Plaats reactie
ilse86

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door ilse86 » 25 maart 2016, 3:20

Hoi, ik kan niet meer slapen...
Na de monitor gisteren had ik wat weeën maar nu is alles terug rustig. Zot word ik ervan!!!
De monitor is inderdaad niks speciaals. Was wel zalig om de hartslag van de baby te horen.
Ik heb nu 3 cm opening maar het wil maar niet beginnen...

Phoebe

Bericht door Phoebe » 25 maart 2016, 9:32

@Emeltje: hahaha 't was idd wel redelijk verwarrend! :D

@Ilse86: Ik ga er nu wel van uit dat je binnen nu en 2 dagen bevallen bent hoor... ;)

@Lieze: dat was ook het idee dat ik had van aan de monitor gaan liggen... Pijnlijk het opening checken? Aan je baarmoederhals dan? Gyn heeft dat nu 2x gedaan maar vond dat absoluut niet pijnlijk... Idem voor jou dan ivm de menoposan, jij kan er zelfs al aan beginnen, snel terug neutraal qua hormonen! :)
Je schoonouders hadden natuurlijk wel goed gerekend... ;)

Ik heb besloten dat ik nog een paar wikkelbody's wil in maat 50. Gisteren gemerkt dat ik er eigenlijk toch niet zoveel heb, mijn kast is ongeveer leeg nu ik alles naar 't kliniek mee heb en heb maar 2 wikkelbare, de rest is over 't hoofd trekken. Met mijn broer gebeld en die zei dat maat 50 voor mijn nichtje van 4kg nog steeds te groot was... Wil ook nog een extra mooie pyjama want heb er in maat 50 maar 1... Waar hebben jullie al betaalbare maar kwalitatieve en mooie kleertjes gekocht?

Mijn hormonen zijn ondertussen weer wat gaan liggen, voel mij terug veel normaler en heb blijkbaar terug een liter vocht afgevoerd volgens de weegschaal :)
Laatst gewijzigd door Phoebe op 25 maart 2016, 10:28, 2 keer totaal gewijzigd.

lieze81

Bericht door lieze81 » 25 maart 2016, 10:16

@Phoebe: ik denk dat je Ilse bedoelt die binnen 2 dagen zal bevallen? Aangezien mijn boeleke al in zn bedje ligt... :D

Wat de kleertjes betreft: de inhoud van Elias zn kleerkast komt vooral van de Hema, Jbc en dreambaby . Qua wikkelbody's ben ik het meest fan van de hema en de c&a, die tailleren redelijk ruim. Zelfs voor mijn 53.5 cm / 3.6 kg baby is maat 50 nog ruim. Jbc heeft soms leuke tshirts/broekjes, maar iets minder handig. Dreambaby heeft van hun eigen merk ook makkelijke body's en ook wikkeltshirts (ook erg handig!). Maar ook mooi gerief van Name it , Noppies , Z8, enz....
Als je het ontziet om nog te gaan shoppen kan je ook es kijken op bol.com, zalando, laredoute, enz...
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

Phoebe

Bericht door Phoebe » 25 maart 2016, 10:30

@Lieze: Haha, ik steek het op de hormonen... :wink: Heb ik het zo juist aangepast? Was helemaal verward omdat ik aan Ilse gevraagd had wat ze wilden bereiken met de monitor en jij daarop antwoordde dus dacht ik dat jij Ilse was :D

ilse86

Bericht door ilse86 » 25 maart 2016, 10:50

Ik hoop dat je gelijk hebt Phoebe. Ik zit hier maar te wachten...

Ik koop veel bij Hema en als het iets duurder mag zijn bij jbc.

Linneke2

Bericht door Linneke2 » 26 maart 2016, 8:33

Hallo allemaal,

Even laten weten dat wij gisterenavond ons tweede dochtertje mochten verwelkomen. 3k605 en 50,5 cm op 38 weken!
Meer nieuws later!

Succes ilse, hopelijk duurt het niet lang meer!!

Phoebe

Bericht door Phoebe » 26 maart 2016, 8:36

Hiep hiep hoera!! Dikke proficiat!! Hoe heet ze?

Ilse, nog niets??
Laatst gewijzigd door Phoebe op 26 maart 2016, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.

lieze81

Bericht door lieze81 » 26 maart 2016, 10:08

Linneke2 schreef:Hallo allemaal,

Even laten weten dat wij gisterenavond ons tweede dochtertje mochten verwelkomen. 3k605 en 50,5 cm op 38 weken!
Meer nieuws later!

Succes ilse, hopelijk duurt het niet lang meer!!
Proficiat met jullie 2e wondertje!
Mooi gewichtje voor 38 weken. :wink:
Ben ook wel benieuwd naar de naam...
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!

ilse86

Bericht door ilse86 » 26 maart 2016, 13:03

Proficiat Linneke!

Wij hebben er vannacht een zoontje bij.
Hij noemt Stan en stelt het goed!
Hij weegt 3kg300 en meet 50cm.

Bedankt voor jullie steun en ik blijf mee voor jullie supporteren!

lieze81

Bericht door lieze81 » 26 maart 2016, 13:29

ilse86 schreef:Proficiat Linneke!

Wij hebben er vannacht een zoontje bij.
Hij noemt Stan en stelt het goed!
Hij weegt 3kg300 en meet 50cm.

Bedankt voor jullie steun en ik blijf mee voor jullie supporteren!
wauw 2 forumbaby's erbij op 1 dag!
Super leuk nieuws.

Ook voor jou Ilse dikke proficiat met jullie wondertje!
Alles goed verlopen?

jackie

Bericht door jackie » 26 maart 2016, 13:45

Woow super goed nieuws Linneke en Ilse!
Proficiat!!

Stan is een super leuke naam Ilse, echt heel schattig.
Linneke benieuwd naar de naam van jouw dochter. En inderdaad heel mooi gewicht voor 38 weken :D

Zijn de bevallingen goed verlopen?

Ik ben er precies nog niet klaar voor :lol: ...mijn valies is nog steeds niet gemaakt :roll:

Heeft er iemand van jullie trouwens ervaring met die streptokokken en die antibiotica die je dan moet krijgen.
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

Emeltje

Bericht door Emeltje » 26 maart 2016, 14:54

Een heel dikke proficiat linneke en ilse, geniet van jullie mollekes :wink:
Hopelijk allebei een super vlotte bevalling gehad!!!

Die antibiotica is gewoon een baxter die je krijgt tijdens je arbeid normaal gezien jackie, mijn zus heeft dit ook gehad.

Hier begint alles op zijn plooi te komen... eindelijk, enveloppen geschreven, babyborrel geregeld (zaal, eten, en de doop doen we ook die dag) dus de uitnodigingen zijn ook klaar, kleertjes gewassen, wiegje staat eindelijk ook klaar :P
Enkel nog mijn valies maken want de babyvalies is ook al klaar... maar heb nog wel een paar weken (normaal gezien toch)

Geniet van het paasweekend ladies
3 rondes clomid, 6 OI met menopur, zwanger tijdens wacht maand in jan '12.
Nov '12 dochterje. Aug '13 iui brusje, 4 iui en cystes, icsi 1 zwanger. Sept '14 2de dochtertje geboren. Juni '15 icsi brusje, icsi 1 neg, aug '15 zwanger tijdens 'rustmaand'

Phoebe

Bericht door Phoebe » 26 maart 2016, 18:59

Haha Ilse zie je wel! :wink: Proficiat!!! Mooie naam! Vind het nu wel héél dicht komen nu de één na de ander hier bevalt... :D

Hier ondertussen lijst gemaakt voor valies, adhv infobrochure van het ziekenhuis en post die hier vroeger geplaatst werd. Misschien nog eens handig voor jou Jackie, en mss kunnen de kersverse moeders nog aanvullen (indien nodig) als ze iets gemist hebben of over het hoofd gezien hebben? :wink:

Verloskwartier:

Papieren:
-Paspoort
-Hospitalisatieverzekering
-Bloedgroepkaart
-Moederboekje

-T-shirt/slaapkleed om in te bevallen
-Bikinibovenstuk indien onder water
-Warme kousen
-2x washandje
-2x handdoek
-Druivensuiker
-Blikje cola
-Fototoestel
-Body en pyjama baby, muts
-Muziek

-Partner/"begeleider": deo, proper t-shirt, eten en drinken, kleingeld?

Gewone bagage:

-Toiletgerief
-2 Pyjama's
-Handdoeken & washandjes
-Ondergoed (onderbroeken & kousen)
-BH's
-Joggingbroeken/gemakkelijke broeken
-T-shirts
-Trui's
-Borstvoedingssjaal(s)
-Pantoffels
-Badjas
-Borstvoedingskussen
-Laptop + lader + oortjes
-6x body baby
-6x pyjama baby
-6x sokjes baby
-Mutsjes
-Dekentje
-Maxi Cosi + warme kleren/dekens/trappelzak/...
-Stylo
-GSM + lader
-Evt verzorgingsproducten, thermometer
-Boek
-4 Tetradoeken

-Cava + frisdrank + chips bezoek
-Keukenhanddoek + dreft

-Doopsuiker

Ketje

Bericht door Ketje » 27 maart 2016, 4:01

Last van 3e trimester slapeloosheid, dus effe aanvullen :wink:

Identiteitskaart
Voor de gehuwden : trouwboekje (was toch in mijn ziekenhuis vereist)
Oplader fototoestel

Flesje sportdrank met sportdop( ook erg handig voor achteraf, als je badkamer geen sproeisysteem heeft voor de intiemere zone en je je knip wil spoelen op het toilet)
Wat k
Leesgerief
39 jaar, 2008-2011: genetische testen, zonder resultaat - 2012-2014: natuurlijk proberen
september 2014: Icsi 1, november 2014: cryo 1.1: zwanger.
Juli 2015: geboorte dochter
Oktober 2015: spontaan zwanger :shock:

BluePixie

Bericht door BluePixie » 27 maart 2016, 21:46

Hoi dames,

't Heeft eventjes geduurd, maar hier ben ik weer!

@Linneke en Ilse: hele dikke proficiat! Ik vind Stan ook een hele mooie naam, die stond ook op ons lijstje.

@Phoebe: hihi, 'k moet hier ferm lachen met je kriekentaart en seksverhalen. Zo herkenbaar allemaal :wink:

@Jackie: tegen de verwachtingen in kan ik mijn maatje 50 kleertjes dus goed gebruiken! De beste die ik heb, zijn wikkelbodies van La Redoute, die zijn echt zo handig! Ze zijn maat 54 maar passen nu heel goed (komen overeen met maatje 50). Gisteren ook nog naar de C&A geweest om wat extra pyjamaatjes in die maat, want ja die moet je vaak vervangen en zijn in't begin veel handiger dan jeansbroekjes en dergelijke.

Op de lijst voor de valies heb ik niet veel aan te vullen. Bikinibovenste heb ik niet gebruikt, zodra de bevalling bezig was, was alle schaamte weg. Ze hebben me sowieso erg op mijn gemak gesteld, en ook na de bevalling mag je nog genoeg met je borsten blootliggen (toch als je borstvoeding geeft) :wink: Laat die borstvoedingssjaals ook maar vallen, en zet gewoon je bezoek buiten als je BV moet geven. Dat vond ik in het begin al moeilijk genoeg zonder een extra gevecht met sjaals. Je moet het nog leren (ik alleszins, 't is mijn eerste kindje), en daarbij heb je echt geen pottenkijkers nodig. Maar vandaag heb ik voor het eerst wel zo'n sjaal gebruikt toen we bij mensen op bezoek waren. Muziek hadden wij ook niet mee... maar dat is gewoon omdat we dat nog niet klaargelegd hadden...

De bevalling is hier heel vlot verlopen, als het een hart onder de riem mag zijn voor de dames hier die nog aan het wachten zijn. Vorige zaterdag om 21u30 is mijn water gebroken... toen ik op het toilet zat! Ik hoorde een plop en toen was er wel even verwarring, tot ik besefte dat het water maar bleef lopen. Ik was van plan om die dag mijn valies te maken, maar voelde me al de hele dag niet zo goed en had pijn in al mijn spieren (beetje alsof je de griep krijgt). Daarom dus geen valies gemaakt. Lap! :) Gelukkig had de kinesiste letterlijk gezegd: "als je water breekt, dan moet je naar het ziekenhuis. Maar je moet je niet overhaasten, je hebt nog wel eventjes tijd om je valies te maken." En dat heb ik dan ook gedaan... Nogal een zicht, rondwaggelen door heel het huis met een handdoek tussen je benen (nee, dat water komt er niet in één keer uit, maar bij elke beweging een beetje). Tegen 22u waren we in het ziekenhuis, ondertussen had ik weeën om de 5 minuten. Daar hebben ze me aan de monitor gelegd en moest ik op een bed liggen. Dat was echt zo lastig! Op bed kon in de weeën niet opvangen, en toen ik het echt strontbeu was hebben ze me een bal gegeven om op te zitten. Dat was direct veel beter...

Tegen 12u30 konden we in het relaxatiebad, en dat hielp ook wel om de weeën op te vangen. Al heb ik mijn man zo'n beetje fijngeknepen :lol: Toen de persweeën begonnen was dat echt heel heftig? Ik was zo blij om in het bevallingsbad te gaan en te kunnen persen. Ik heb 45 minuten moeten persen, en toen was hij er, om 2u47. Wat ik ambetant vond, is dat er soms tamelijk wat tijd tussen de weeën zat, en je daarop moest wachten om te kunnen verderpersen. Zeker op het laatste... Het allermoeilijkste moment was toen het hoofdje er was, want de navelstreng zal rond zijn hoofdje. Ik moest midden in een wee stoppen met persen, dat was bijna niet te doen. Maar daarna was het nog een keer duwen en hij was er. Ik denk dat ik de eerste 10 minuten niets anders gedaan heb dan met mijn mond open naar dat kleine wezentje op mijn borst kijken, ik kon het echt niet bevatten.

Ik vond de bevalling een heel speciaal moment. Ja, ik heb veel pijn gehad, maar daar had ik me op voorhand bij neergelegd. Maar de sfeer in de verloskamer was heel rustig, de vroedvrouwen kwamen erbij zitten om de bevalling mee te maken, eentje heeft de hele tijd foto's getrokken en ik ben nu zo blij dat we die hebben. 10 minuten na de bevalling heb ik trouwens gezegd "amai, dat viel eigenlijk nog wel mee" :lol:

Vic is ondertussen een weekje oud, en hij doet het heel goed! De borstvoeding gaat vlot, 't was natuurlijk wel voor ons allebei eventjes zoeken. Maar het is zo zalig om borstvoeding te geven, dat is telkens een heerlijk mama-zoon momentje. 't Is heel erg aanpassen hier, maar zo leuk met zijn drietjes.

De gevolgen 'downunder' vallen al bij al nog mee. Ik heb een scheurtje dat gehecht is, ik moet wel zeggen dat dat nu serieus begint te jeuken. Toch eens vragen aan de vroedvrouw of ze eens kan checken of het niet aan het ontsteken is. En verder ook wel een erg beurs gevoel, maar dat is al aan het beteren. De dag dat we naar huis gegaan zijn, dacht ik dat ik de wereld aankon en hebben we nog 3 winkels gedaan. Slecht idee :roll: Dat rustig aandoen is duidelijk toch wel nog eventjes belangrijk, die lange wandelingen met de kinderwagen zitten er nog eventjes niet in.

Zo, tot daar mijn lange epistel :D Veel succes voor de dames die nog op het wachtbankje zitten! Jullie zullen dat fantastisch doen! Geniet van elk moment, het is ZO speciaal! X
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

Plaats reactie