Juli - Augustus - September 2024

Plaats reactie
toekomstigebam

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door toekomstigebam » 1 augustus 2024, 17:15

zwikkie schreef: ↑
31 juli 2024, 22:04
Hey iedereen!
Proficiat aan degene die ondertussen reeds bevallen zijn :)

Ons dochtertje is geboren op 27 juni via geplande keizersnede (dwarsligging).

De keizersnede was heel heftig met tal van complicaties...

Heel veel bloed verloren, enkele bloedtransfusies gekregen, onverklaarbare extreme pijn die na enkele dagen opgekomen is, het was echt het een na het ander...

Uiteindelijk 13 dagen in het ziekenhuis doorgebracht, met 2 operaties... Een infectie opgelopen en bloedklonters in de buik. Het was pittig.

GELUKKIG doet de baby het super goed... Echt een lieve sterke poppemie :)
Ondertussen zijn we meer dan een maand verder en is mama nog steeds aan het herstellen... Bloedwaarden zijn eindelijk beter sinds vandaag maar er is sinds enkele dagen terug pijn opgekomen in de buikstreek waar we morgen terug een echo voor moeten laten uitvoeren...

Groetjes...
Hele dikke proficiat! Geniet van jullie klein prinsesje en hopelijk gaat het snel ook met mama beter en valt de echo van morgen wat mee, succes alvast
Start BAM 28 oktober 2021(PCOS)
Iui 1: 21 Januari 2022 --> negatief
Iui 2: 26 Juni 2022 --> negatief
Iui 3: 25 november --> zwanger --> miskraam 8 weken
Iui 4: 11 mei --> negatief
Iui 5: 7 nov--> zwanger πŸ’™

Mimimosa

Bericht door Mimimosa » 6 augustus 2024, 15:30

Heyhey!

Ons dochtertje is ondertussen 2 weekjes oud en doet het prima. Ze krijgt momenteel kv gecombineerd met bv (afgekolfd). Ze wil maar niet goed aanhappen en dat kunnen mijn tepels niet aan πŸ«£πŸ˜…

Nu is wel plots mijn melkproductie erg gezakt.. waar ik normaal per keer tussen de 40-70ml melk kon afkolven, is dat nu met moeite maar 20ml.. hierdoor moet ik veel meer kv bijgeven omdat ik gewoon niet aan haar hoeveelheden geraak.. ik heb niets veranderd in het kolven of dergelijke.. ik snap niet goed waarom die productie ineens zo terugvalt ? Mijn vroedvrouw zegt gewoon vol te houden en extra vaak te kolven.. maar k word wat moedeloos door de energie die ik erin steek en het resultaat wat zo tegenvalt.. iemand ervaring/tips?

Verder zijn we op controle geweest bij de kinderarts. Ze hadden al gezegd dat ze een 'klikje' in haar heup heeft.. nu blijkt dit aan 2 kanten te zijn. 9 september moeten we gaan voor een echo van beide heupen. Als de heupkom niet goed verder ontwikkeld is tegen dan, moet ze zo een harnasje dragen.. mijn hart breekt al als k eraan denk πŸ₯Ί de kinderarts zei dat dat harnasje maar heel zelden nodig is.. maar online las ik toch dat dit vaker voor komt dan hij liet uitschijnen..

Tonpon

Bericht door Tonpon » 6 augustus 2024, 16:53

Mimimosa, hier ook de combi kolven en KV omdat aan de borst niet lukte.
In het begin kolfde ik ook maar zo'n 10 ml, maar op mijn "hoogtedagen" (want ik ben het inmiddels aan het afbouwen) met 8 keer kolven rond de 800ml per dag.
Wat bij mij belangrijk was: heel veel drinken, genoeg rusten want op stressvolle dagen kolfde ik ook minder. En zeker een 8 keer per dag om te productie te stimuleren. En ook niet altijd te lang kolven, ik deed eerst elke keer 30min maar dat was te lang voor elke keer. De vroedvrouw zei hier van goed te kijken wanneer de melk het meeste komt, want soms komt er na 15min niets meer uit. En alvorens het kolven eerst goed masseren.
En de ene dag is de andere niet, soms had ik maar eens 500ml op een dag en dan de dag erna opeens 700ml. En die grotere productie is ook pas begonnen op 3 weken ofzo.
Oja, ik heb ook al gehoord dat je 2 keer per dag eens zou kunnen "powerkolven" Dat is dan 10min op een hogere/zwaardere stand, maar dat heb ik zelf niet geprobeerd.

Dat harnasje klinkt inderdaad niet fijn, al zullen zij dat zo niet meekrijgen allemaal. Hopelijk is de echo goed en komt het vanzelf in orde!

Ik ben het kolven inmiddels dus aan het afbouwen. Vind het wel erg dubbel, ik wil graag BV blijven geven maar het kolven kost me zoveel energie en mijn tepels zijn gewoon kapot ondanks alle zalfjes, kompressen, ... Ook komen de kolfbeurten en voedingsbeurten niet meer overéén met elkaar, dus ik was constant bezig op die manier, slapen zat er bijna niet meer in. Ik kolf nu zo'n 4, 5 keer per dag en zie de productie al goed verminderen. En ik kan ons meisje haar tempo ook niet meer aan, ze drinkt meer ml dan ik afkolf. Ik heb gelukkig wel al wat voorraad in de diepvries dus ik kan het nog wel enkele weken rekken maar het voelt toch niet helemaal fijn. Alsof ik tekortschiet :roll:
Start kinderwens: 01-2022
02-2023 start IUI
18-02-2023: positieve test natuurlijke wijze
07-03-2023: ❌ buitenbaarmoederlijk + operatie
09-2023 start IVF => ICSI => 2 TP d3 ❌ - 1 cryo
7-11-2023 TP enige cryo d5 => 🩷🩷 1/7/2024 geboren

Minosh

Bericht door Minosh » 6 augustus 2024, 18:46

Kolven en voeden is heel zwaar dames, ik kon mij productie ook nooit verhogen, ondanks alle middeltjes 😞! Een avontuur die me nooit gelukt isπŸ₯ΉπŸ˜ž
rusten is wel ne belangrijke.
Dipjes zullen er altijd zijn, maar indien je graag bv wil blijven geven, kan je altijd een lactatiekundige raadplegen en kijken hoe je bv wat verder kan stimuleren

Mimimosa, ik hoop dat de echo mee valt en dat ze geen broekje aan moet.

Wauw Tonpon, dat is op eich wel een goede productie hoor, hier max 400 ml ooit kunnen behalen

Minosh

Bericht door Minosh » 6 augustus 2024, 18:46

@zitav: hoe is het met jou? Al beweging?

Zitav

Bericht door Zitav » 7 augustus 2024, 11:26

Dag dames,

Het lijkt mij niet evident om fulltime te kolven en dan flesjes te moeten geven ..
Ik kan niet veel raad geven denk ik, buiten zoveel mogelijk kolven om de borsten te stimuleren.. maar ik heb altijd live gegeven en maar af en toe moeten kolven buiten als ik terug ging gaan werken.
Het kan ook aan de kolf liggen, bv tepels die pijn en kapot zijn zouden eigenlijk niet mogen ... ik kan aanraden om ergens een kolfconsult te doen zodat je een kolf hebt dat bij je past en schilden dat zeker je maat zijn .. dat kan ook al een gigantisch verschil geven.

Oh mimimosa, ik hoop dat zo'n harnasje niet nodig zal zijn! Lijkt mij idd ook niet zo fijn 🀞

Hier nog maar weinig beweging precies.. wel vaker dan bij onze eerste dochter harde buiken (denk ik). Ik blijf het moeilijk vinden om te weten of het een harde buik is of de baby die rare bewegingen maakt waardoor men buik ook hard aanvoelt. Ze mag wel gaan komen .. als ik de temperaturen van volgende week zie hoop ik toch niet overtijd te gaan.
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief πŸ’• dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief πŸ’•

Lila87

Bericht door Lila87 » 8 augustus 2024, 12:18

zwikkie schreef: ↑
31 juli 2024, 22:04
Hey iedereen!
Proficiat aan degene die ondertussen reeds bevallen zijn :)

Ons dochtertje is geboren op 27 juni via geplande keizersnede (dwarsligging).

De keizersnede was heel heftig met tal van complicaties...

Heel veel bloed verloren, enkele bloedtransfusies gekregen, onverklaarbare extreme pijn die na enkele dagen opgekomen is, het was echt het een na het ander...

Uiteindelijk 13 dagen in het ziekenhuis doorgebracht, met 2 operaties... Een infectie opgelopen en bloedklonters in de buik. Het was pittig.

GELUKKIG doet de baby het super goed... Echt een lieve sterke poppemie :)
Ondertussen zijn we meer dan een maand verder en is mama nog steeds aan het herstellen... Bloedwaarden zijn eindelijk beter sinds vandaag maar er is sinds enkele dagen terug pijn opgekomen in de buikstreek waar we morgen terug een echo voor moeten laten uitvoeren...

Groetjes...

Proficiat Zwikkie! Hopelijk gaat het ondertussen beter met de mama en kunnen jullie genietenπŸ₯°
ICSI 1 09/23 freeze all
ICSI 1.1 Tp Cryo 11/23❌
ICSI 1.2 Tp Cryo 12/23❀️

Lila87

Bericht door Lila87 » 8 augustus 2024, 12:20

Zitav schreef: ↑
7 augustus 2024, 11:26
Dag dames,

Het lijkt mij niet evident om fulltime te kolven en dan flesjes te moeten geven ..
Ik kan niet veel raad geven denk ik, buiten zoveel mogelijk kolven om de borsten te stimuleren.. maar ik heb altijd live gegeven en maar af en toe moeten kolven buiten als ik terug ging gaan werken.
Het kan ook aan de kolf liggen, bv tepels die pijn en kapot zijn zouden eigenlijk niet mogen ... ik kan aanraden om ergens een kolfconsult te doen zodat je een kolf hebt dat bij je past en schilden dat zeker je maat zijn .. dat kan ook al een gigantisch verschil geven.

Oh mimimosa, ik hoop dat zo'n harnasje niet nodig zal zijn! Lijkt mij idd ook niet zo fijn 🀞

Hier nog maar weinig beweging precies.. wel vaker dan bij onze eerste dochter harde buiken (denk ik). Ik blijf het moeilijk vinden om te weten of het een harde buik is of de baby die rare bewegingen maakt waardoor men buik ook hard aanvoelt. Ze mag wel gaan komen .. als ik de temperaturen van volgende week zie hoop ik toch niet overtijd te gaan.
Hier hetzelfde, als ik die temperaturen zie denk ik ok je mag stilaan komen hoor..
Voor wanneer was jij nu weer uitgerekend?

BV en kolven etc, lijkt me ook allemaal niet gemakkelijk. Ben benieuwd hoe het allemaal zal gaat. Succes aan iedereen gewenst!
ICSI 1 09/23 freeze all
ICSI 1.1 Tp Cryo 11/23❌
ICSI 1.2 Tp Cryo 12/23❀️

Zitav

Bericht door Zitav » 8 augustus 2024, 19:44

Lila87 schreef: ↑
8 augustus 2024, 12:20
Dag dames,

Hier hetzelfde, als ik die temperaturen zie denk ik ok je mag stilaan komen hoor..

BV en kolven etc, lijkt me ook allemaal niet gemakkelijk. Ben benieuwd hoe het allemaal zal gaat. Succes aan iedereen gewenst!
Ik ben uitgerekend voor nu zaterdag, jij? Ben dat precies ook ff kwijt πŸ™ˆ
Kid / pcos

Lila87

Bericht door Lila87 » 10 augustus 2024, 15:59

8 augustus 2024, 19:44
Dag dames,

Oh spannend!!
Ik 21/8 dus ook stilaan aftellen
ICSI 1 09/23 freeze all
ICSI 1.1 Tp Cryo 11/23❌
ICSI 1.2 Tp Cryo 12/23❀️

Zitav

Bericht door Zitav » 10 augustus 2024, 21:16

10 augustus 2024, 15:59
8 augustus 2024, 19:44

Oh spannend!!
Ik 21/8 dus ook stilaan aftellen
Is inderdaad ook niet lang meer!

Helaas hier nog niets. Gisteren had ik uit het niets veel harde buiken, maar dat doet eigenlijk niets hΓ©. In had toch gehoopt dat er iets ging doorzetten maar helaas..
Kid / pcos

toekomstigebam

Bericht door toekomstigebam » 13 augustus 2024, 12:43

En Lila87 en zitav is er al vooruitgang bij jullie? 😊

Hier zondag gestopt met borstvoeding aangezien jeayce constant aan de borst wou en heel onrustig werd. Heb even geprobeerd om.de melkproductie op gang te krijgen maar lukte niet. Na 10 min kolven kwam er niets geen melk meer dus extra flesvoeding gegeven omdat hij honger bleef hebben( onrustig was) En na het flesje was hij rustig. Dit enkele dagen volgehouden in combinatie met kolven, maar zonder verbetering. Dus zondag beslist met pijn in het hart om over te schakelen naar enkel flesvoeding. Hoe gaat het bij jullie met de borstvoeding/ flesvoeding
Start BAM 28 oktober 2021(PCOS)
Iui 1: 21 Januari 2022 --> negatief
Iui 2: 26 Juni 2022 --> negatief
Iui 3: 25 november --> zwanger --> miskraam 8 weken
Iui 4: 11 mei --> negatief
Iui 5: 7 nov--> zwanger πŸ’™

Zitav

Bericht door Zitav » 13 augustus 2024, 13:06

Hier daarnet naar de monitor en gynaecoloog geweest.
Monitor was goed, maar nog niet veel beweging.
Wel 2 cm opening. Gynaecoloog heeft getoucheerd in de hoop dat het zo in gang komt. Indien niet moet ik maandag binnen gaan..

Jammer dat de borstvoeding niet lukte, maar je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt!
Kid / pcos

Tonpon

Bericht door Tonpon » 13 augustus 2024, 19:33

Spannend Zitav en Lila87, aftellen! Het zijn echt de laatste loodjes :D

Toekomstigebam, oh jammer dat de productie niet meer kwam, zou dat aan het warme weer gelegen zijn?
Ik kan me voorstellen dat het toch een dubbel gevoel is, hoelang heb je nu kunnen geven?

Hier probeer ik nog steeds het afkolven af te bouwen, ook nog altijd met een dubbel gevoel hoor. Zeker omdat mijn melkfabriek het er niet mee eens is :lol: Veel stuwing enz, maar de wonden blijven aanwezig en dus veel pijn, dus ik kijk elke keer tegenop het kolven. Al wou ik dat ik het aan de andere kant het nog maanden kon volhouden voor ons dochtertje zelf..
Start kinderwens: 01-2022
02-2023 start IUI
18-02-2023: positieve test natuurlijke wijze
07-03-2023: ❌ buitenbaarmoederlijk + operatie
09-2023 start IVF => ICSI => 2 TP d3 ❌ - 1 cryo
7-11-2023 TP enige cryo d5 => 🩷🩷 1/7/2024 geboren

Minosh

Bericht door Minosh » 14 augustus 2024, 7:56

@toekomstigebam: Hier ook 2 x hetzelfde verhaal, bv komt niet ophang en baby is onrustig. Nu een rustigere baby ( buiten de krampen) maar geen honger meer.

@zitav, spannend 2 cm πŸ€πŸ€πŸ€

@tonpon: Bv geven blijft altijd heel dubbel, kies wat beste is voor jullie 😊

Plaats reactie