Bevallen maart - april 2016

Plaats reactie
Phoebe

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Phoebe » 3 april 2016, 22:43

Idem hier ook heel slechte nacht, zo ongeveer om het uur moeten opstaan. Al het vocht dat ik overdag vasthoudt moet er uit 's nachts en immens veel last van mijn bekken. Opdenduur kroop ik terug in bed maar dekte ik mezelf al niet meer toe omdat ik wist dat ik er toch onmiddellijk weer uit moest, vond het de moeite niet meer... :wink:

Hier is baby ook anders gaan bewegen Jackie, de ene dag alweer actiever dan de andere. Is ook een paar dagen relatief stil geweest, maar dan zitten de voeten tegen de placenta denk ik... En de rest van de bewegingen is dan enkel nog de poep die tegen mijn buikwand duwt, dus da's soms ook gewoon iets dat niet echt opvalt dat het gebeurt... Moet jij trouwens niet stilaan bevallen? Reflux tot in je neus, bah zeg! Moet vreselijk zijn! Ik neem grote slokken van de strafste gaviscon rechtstreeks van de fles als ik last heb, ben er wel echt tevreden van.

@BluePixie: rusten, da's het enige dat we nog kunnen, goed slapen, da's al even verleden tijd... :wink: Je hebt mij nu idd doen denken... Hebben mss ook nog wel een stoel nodig voor in mijn man zijn auto, want als de ene baby afzet bij de onthaalmoeder en de ander moet er om, dan heeft er eentje geen stoel... :wink: Ach, zorgen voor later... :wink:

Sinds vannacht heb ik af en toe steken in mijn linkerborst en mijn tepels zien opeens behoorlijk rood... Ik dacht: "oh, komt er melk?" maar nog niets... :)

lieze81

Bericht door lieze81 » 4 april 2016, 10:20

Eigenlijk best wel grappig om jullie perikelen te lezen. Nog maar een goede maand geleden, maar het lijkt al zo ver weg. :wink:
Maar ik leef wel met jullie mee :wink:
Nog eventjes dames, jullie zijn er bijna, en dan hebben ook jullie eindelijk jullie wondertje in jullie armen!
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

Phoebe

Bericht door Phoebe » 4 april 2016, 18:05

Gelukkig klinkt het alsof het allemaal zoveel beter wordt Lieze :D :wink:

BluePixie

Bericht door BluePixie » 4 april 2016, 19:19

Het wordt ook echt beter! Alle kwaaltjes waren meteen na de bevalling verdwenen. Enkel die slaap komt echt niet terug. En o ja, er komen nog een paar pijntjes downunder in de plaats, maar daar was ik ook snel van af, en zo erg waren die niet (hangt wellicht wel af van de graad van evt scheurtje/knip)

Hier nooit last gehad van reflux, maar onze Vic jammer genoeg wel. Ocharme 't ventje. Blijkbaar is dat zo erg niet voor hem, maar 't is niet zo leuk natuurlijk. En ondertussen blijf ik maar pijama's verwisselen en wasmachines draaien :wink:
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

jackie

Bericht door jackie » 4 april 2016, 21:43

@lieze bedankt om mee te leven :)

@phoebe je beschrijft perfect hoe ik de bewegingen ook anders ervaar. Dan zal het wel normaal zijn :lol:
Ook soms wriemelen met haar poep, soms een beentje/voetje dat tegen de zijkant van mijn buik duwt en soms scheuten op mijn bekkenbodem, maar geen kleine heftige bewegingen meer. Ze zal daar geen plaats meer voor hebben :D
Ik vind het wel geweldig om naar mijn buik te kijken en te beseffen dat die helemaal gevuld is met een baby...al moet ik daar ook niet teveel aan denken want dan denk ik ook aan het feit dat heel die baby eruit moet :roll:
Ik heb vooral veel jeuk aan mijn tepels en vorige week ook 2 dagen pijn gehad aan mijn linkerborst. Maar nog niets van melk te zien...

Normaal gezien nog 7 dagen voor ze er zou moeten zijn, maar van mij mag het echt wel vroeger. Hoop heel erg dat ze niet 'overtijd' gaat.
Morgen nog eens langs gaan bij de vroedvrouw en donderdag gyn.

@bluepixie ocharme Vic dat hij reflux heeft :? Het kan echt wel pijnlijk zijn dus hopelijk ziet hij niet teveel af. Geeft hij regelmatig melk terug misschien? Heb je zo een 'spie' dat je in zijn bed kan leggen opdat hij minder plat ligt? Dat kan helpen.
Fijn te lezen dat al de kwaaltjes meteen verdwijnen en dat het downunder ook snel beter wordt. Ik word in ieder geval steeds happy van jouw berichtjes te lezen :D
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

Phoebe

Bericht door Phoebe » 4 april 2016, 23:15

@BluePixie: heb nochtans gehoord dat bijvoorbeeld bekkeninstabiliteit nog een tijd blijft duren, en dat je van borstvoeding behoorlijk moe bent... Maar alleszins bedankt voor de goeie moed! :D Hoeveel pyjama's heb jij dan zo nodig per dag? Wel niet zo leuk natuurlijk die reflux, maar daar kunnen ze niet veel aan doen vermoed ik? Heeft hij er zelf niet teveel last van?

@Jackie: Ik heb schweppes laten leveren vandaag door schoonpapa, maar 't helpt niet, vrees alleen dat ik niet ga kunnen slapen sebiet... :wink: Probeer ook door te bijten als ik aan't stappen ben en harde buiken heb, net ietsje meer bewegen, maar helpt allemaal niet :) Integendeel, mijn linkerbeen kan ik nu niet meer zijwaarts bewegen maar enkel nog voor- en achterwaarts zonder serieuze pijnscheuten, en dan nog zit er geen overschot op. Wil ook zeggen dat ik het bijvoorbeeld ook niet meer zonder veel pijn kan opheffen om mij te draaien in bed. Voel mij nu écht als een aangespoelde potvis als ik neerlig :mrgreen:

Bon, ik ga proberen dodo doen :) slaapwel!

doorzetter

Bericht door doorzetter » 4 april 2016, 23:26

Ik breek even in dit topic in in verband met bekkeninstabiliteit.

Doe echt niet veel meer de dagen of weken voor uw bevalling, ik heb die fout gemaakt en heb na 9 maanden nog altijd zware bekkeninstabiliteit. Vele erger dan toen ik zwanger was.
Ik heb de fout gemaakt om de dag voor ik mijn keizersnede nog alle vloeren in mijn appartement te stofzuigen en te dweilen, met als resultaat dat ik niet meer kon lopen en mijn vriend mij uit bed moest trekken want zelfs dat kon ik niet meer.
Nu kan ik nog altijd niet gaan werken ( kinderverzorgster) en kan ik juist nog voor mijn zoontje zelf zorgen als is dat ook met moeite en helpt mijn vriend na zijn zijn werk nog in huishouden.

Mijn bekken zit nog steeds veel te los en spieren zijn nog veel te zwak en zonder een goei bekken, kan je echt bijna niets. Ik kan mijn zoon ( ok, hij is wel een flinke zoon van 10.5kg nu) bv niet 100m dragen.

Dus een gouden raad, rust en of uwe vloer nu vuil is of niet, beter een beetje minder proper dan dat je maanden in de miserie zit.

Nog veel succes met de laatste loodjes en de bevalling.
Icsi 1 cry1: pos.: juni 2015: pracht van een zoontje :D
Icsi 1 cryo3:13mei: zwanger

AfbeeldingMaak een ticker

ilse86

Bericht door ilse86 » 5 april 2016, 8:05

Hoi dames,
Lang geleden! Stan ligt hier op mijn buik te slapen. Na de zoveelste borstvoeding. Ik geef borstvoeding op vraag en Stan is een echte hongerlijder. Om de 2u wil hij eten, soms om het uur. Dat is wel druk voor de mama. Maar het is zo zalig om voor da ventje te zorgen. Als hij dan er al eens 3 uren tussen laat, mis ik hem al! Het is vermoeiend maar je baby'tje geeft je ook extra energie! Zondag stond ik hier om 6u 's morgens al te dweilen. Stan lag heerlijk te slapen en ik had tonnen energie!

Stan is heel flink. In de voormiddag slaapt hij in zijn park. Na nog een middagdutje blijft hij enkele uren wakker. Die kunnen soms wat lastig zijn, krampjes, honger, terug krampjes, terug honger. Maar 's nachts is hij heel flink. Slapen en eten.

Nog even terug naar de bevalling. Die is heel goed meegevallen. Water gebroken om 22u. Bevallen om 2u43. Geen epidurale. De laatste uren waren heftig en ik wou wel een epidurale maar een super vroedvrouw en mijn man hebben mij erdoor getrokken en voor ik het wist lag er een prachtige huilende baby op mijn buik.

Na een week is mijn lichaam al goed hersteld van de bevalling. Dat gaat snel. Zeker als je borstvoeding geeft.

Dames, veel sterkte met de laatste loodjes! Het is voorbij voor jullie het weten!

Phoebe

Bericht door Phoebe » 5 april 2016, 10:38

@Doorzetter: er zijn grenzen natuurlijk, een stofzuigje van de benedenverdieping zou ik vorige week nog gedaan hebben, maar momenteel is alles zodanig irritant pijnlijk dat ik daar écht niet meer aan begin. Mijn moeder komt dan ook vrijdag de ramen nog eens een beurt geven enzo... Maar heeft dat dan echt enkel te maken met het feit dat je niet voldoende gerust hebt? Lijkt me sterk... Al osteopaat bezocht, chiropractor, kine die Cecile Röst oefeningen kent? Mijn nichtje van 11maand zal ongeveer evenveel wegen als jouw zoon, en ik kan ze ook echt niet meer oppakken, of 't is 5 seconden voor een knuffel en dan snel doorgeven... :wink:

@Ilse: jouw bevalling was blijkbaar al even fantastisch als die van BluePixie! Ik teken onmiddellijk voor zo'n bevalling! Al lijkt 10u 's ochtends mij dan wel handiger om eraan te beginnen... waar moet ik dat hier regelen? Morgen graag!! :wink: Zo leuk dat Stan ook zo'n droombabytje is, kan het me ook helemaal voorstellen dat je van die energetische gelukkige momenten hebt waarop je de wereld aankan... :)

Ben vandaag opnieuw een verschrikkelijk geïrriteerde hormoonbal. Die baby moet eruit!!!!!!!!!! Nog beetje schweppes drinken, traplopen, man verkrachten,... :D Ach, ik geloof er niet in dat baby vroeger gaat komen dan de uitgerekende datum... Kunnen alleen maar afwachten natuurlijk... :)

doorzetter

Bericht door doorzetter » 5 april 2016, 10:56

Toch is dat toch het geval. Kinesist heeft het mij mooi uitgelegd. De banden zijn door de hormonen tijdens zwangersschap zowiezo te week, door te veel te doen s het bandje dat het bekken in mijn rug normaal samen houd (ben de naam vergeten van die locatie) veel te ver uitgerokken geweest. Normaal zijn de hormonen na enkele maanden uit je lichaam en gaat alles terug naar zijn normale doen maar omdat de van mij zo ver zijn uitgerokken geweest, s dit bij mij niet het geval.

Niet slim van mij omdat allemaal nog te doen maar ik heb geen ouders of schoonouders meer die mij konden komen helpen, dus dan trek je je plan maar.

Ik stuit iedere dag op ongeloof van mensen die niet niet geloven dat ik amper iets kan oppakken daardoor, het is niet van het na 5minuutje te willen doorgeven, maar van te moeten of ik laat hem vallen. Na 9 maanden na bevalling zou je dit toch moeten kunnen, als je hoogzwanger bent is dat normaal dat je dat niet meer kan.
Ik kan bv ook niet op de speelmat gaan zitten met mijn zoontje, heb dat vorige week tegen beter weten gedaan en ik geraakte letterlijk niet meer recht. Heb er een kwartier gezeten te bedenken hoe ik recht ging geraken. Gsm lag op tafel, kleine moest bijna eten en mijn vriend was nog niet thuis. Uiteindelijk heb ik mij ter nauwer nood recht getrokken aan de box, met heel veel moeite en pijn.
En dat is allemaal door erge bekkeninstabiliteit en dat kan nog een jaar duren voor het weg is.
We wouden nog een broer of zus, maar door dit begin ik daar serieus aan te twijfelen. Kinesist zei ook dat het nog erger kan worden bij een 2de zwangerschap.

Wou enkel maar waarschuwen dat je echt niet te veel mag doen, want dat je daar nog veel last en spijt van kunt hebben achteraf.
Icsi 1 cry1: pos.: juni 2015: pracht van een zoontje :D
Icsi 1 cryo3:13mei: zwanger

AfbeeldingMaak een ticker

jackie

Bericht door jackie » 5 april 2016, 12:42

Pffff @doorzetter dat klinkt echt verschrikkelijk. En dat het zo pijnlijk is, ocharme dat is echt vreselijk. Ik ken dat gevoel als het voor de buitenwereld moeilijk te aanvaarden is dat je zoveel pijn zou hebben. Bij mij heeft het niets met bekkenpijn te maken, maar in 2007 heb ik een zware burnout gehad waardoor ik een aantal maanden niet mocht werken en ook echt niets kon doen. Toen werd er nog niet veel over burnout gesproken en veel mensen hadden moeite te aanvaarden dat dat echt wel zo zwaar was en of het niet allemaal in mijn hoofdje zat en of het niet gewoon een depressie was ... Het wordt dubbel zo zwaar als je je moet verantwoorden. :roll:
Ik hoop in ieder geval dat je snel iets zal kunnen vinden dat jou soelaas kan bieden opdat je volop van jouw zoontje kan genieten.

@ilse oooooh wat leuk dat het zo fijn is met Stan! Ik wil ook proberen borstvoeden op vraag, maar het lijkt me wel heftig als baby zo vaak honger heeft :shock: Maar ik wil het in ieder geval wel zo proberen, blijkbaar zou dat ook het beste zijn om in de maanden nadien een goede melkproductie te blijven hebben. Geniet van die fijne tijd met Stan! En amai zo'n snelle bevalling, daar teken ik ook voor (ondanks de pijn, ik wil ook zonder epidurale proberen). Heb je dan niets van weeen gehad voor jouw water brak? Ik ben zo benieuwd hoe het bij mij zal lopen en wanneer het eindelijk zal starten.

Want @phoebe ik wil ook liefst van al NU bevallen!! Ik wil niet meer wachten, wil ze zoooooo graag in mijn armen houden :wink:
Ik vind wel dat de katten wat onrustiger zijn en vandaag is er eentje voor het eerst in haar park gaan liggen... Zouden zij al iets voelen aankomen?? Ik moet hem dringend uit haar park halen maar het is zo schattig om hem daar te zien liggen :?
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

Phoebe

Bericht door Phoebe » 5 april 2016, 13:41

Geen nood doorzetter, als ik iets (eindelijk!) geleerd heb door deze zwangerschap is het dat ik voor mezelf moet zorgen, ik ga me echt niet forceren :) Voor de rest trekken wij ook onze plan hoor, schoonouders hoeven hier echt ons huishouden niet te komen doen, en mijn eigen moeder is éénmalig omdat ze het zelf voorstelde, anders loopt het gegarandeerd mis... ;) Ik weet wat je doormaakt, pijn hebben zonder zichtbare symptomen zoals een been dat in de plaaster zit ofzo. Mensen geloven dat niet en denken onmiddellijk dat je je aanstelt, ongelofelijk lastig en frustrerend! Wist echt niet dat je forceren tijdens je zwangerschap zulke immense gevolgen kan hebben.

@Jackie: Ik had er nooit bij stilgestaan dat je nog op een andere manier BV kan geven dan op vraag :D Lijkt me gewoon zo logisch en het gemakkelijkst van al... 't Is écht hé, als je er volledig klaar voor bent om je kindje te ontmoeten duurt het zo laaaaaaaaaaaang!!!!! Zo grappig van je katten, want ik heb deze week ook voor de eerste keer de kat betrapt die haar plekje aan het zoeken was tussen de balonnen in het park :D Had de dag ervoor een pluk haar gevonden maar was niet zeker van welke kat het was. Van de ene die er dus inkruipt weten we sowieso dat we ze er niet gaan kunnen uithouden. En ik denk al zéker niet als de baby erin ligt. Ben er redelijk van overtuigd dat ze zich over de baby zal willen "ontfermen", 't is een specialleke die kat... ;) We tikken ook zo eens heel voorzichtig op haar rug als ze in 't park zit en dan kruipt ze er uit, willen haar niet opjagen daar in de buurt... Vind het ook gewoon superschattig, en idd wel raar dat dat nu pas tijdens de laatste weken is hoewel dat park hier al staat van met kerst... Hoe gaat het ondertussen nog verder met jouw oude zieke poes?

Ik heb de indruk dat de schweppes wel wat effect heeft, dat mijn buik meer samentrekt. Maar niet genoeg natuurlijk, dus heb ik gewoon last van nog meer ongemak :D 't Wordt weer een namiddag liggend in de zetel ;)

jackie

Bericht door jackie » 5 april 2016, 14:48

Aha Phoebe, Schweppes, ik wist niet dat dat kon helpen. Dat moet ik dan ook in huis halen!
Hihihi dus die kat kruipt in het park ondanks de balonnen? Dat is straf!
Geen verschil bij mijn oude kat, voor een buitenstaander zal ze er verschrikkelijk uitzien, graatmager en haar pels die aan alle kanten 'plukt' maar ik denk nog steeds niet dat ze afziet, dus ik heb de stap nog steeds niet gezet om afscheid te nemen.
Alé goed rusten deze namiddag! Ik ga even naar de vroedvrouw!

jackie

Bericht door jackie » 5 april 2016, 18:03

Pffff ik kom net van bij de vroedvrouw en haar hartslag te hoog. Ligt zo tussen de 160 & 180.
Nu ben ik helemaal ongerust :cry: :roll:
Donderdag ochtend ga ik naar mijn gyn en dan gaan we het bekijken maar dat zijn nog 2 lange nachten.
Waarschijnlijk is het niets maar ik had dat dan liever niet geweten.

Phoebe

Bericht door Phoebe » 5 april 2016, 18:07

Ma zeg! Waarom zegt ze dat dan? Kan ze niet ineens met een oplossing komen? Ik zou aan de monitor gaan liggen in't ZH moest ik in jouw plaats zijn, maar dat moet je zelf zien natuurlijk... Hartslag van onze baby was tss 125 en 135 laatste controle. Kan het niet zijn dat ze het wat benauwd krijgt en dus de bevalling snel zal volgen? Heeft ze iets van uitleg gegeven?

Plaats reactie