Bevallen maart - april 2016

Plaats reactie
doorzetter

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door doorzetter » 5 april 2016, 18:17

Kan je niet vroeger naar de gyn? 2 Dagen wachten is nog lang als je ongerust bent.
Icsi 1 cry1: pos.: juni 2015: pracht van een zoontje :D
Icsi 1 cryo3:13mei: zwanger

AfbeeldingMaak een ticker

jackie

Bericht door jackie » 5 april 2016, 22:21

Vorige week woensdag heb ik aan de monitor gelezen in het ziekenhuis en toen was haar hartslag ook rond de 170 en toen hebben ze er niets van gezegd. Dus zo erg kan het dan toch niet zijn?
Als ik morgen ongerust blijf zal ik bellen met mijn gyn en eens horen wat hij zegt.
Echt wel niet tof om dat nu zo te horen :(
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

Phoebe

Bericht door Phoebe » 5 april 2016, 22:32

Ach OK, cava, als ze er toen niets van gezegd hebben kan het blijkbaar geen kwaad hé, ze zouden je anders niet laten gaan hebben... Zou het trouwens ook maar raar vinden dat de vroedvrouw je zomaar laat gaan met een baby met een écht te hoge hartslag... Lijkt me ook veel minder erg dan een te lage hartslag... Komt wel in orde!

Emeltje

Bericht door Emeltje » 5 april 2016, 22:46

hallo

Hier vandaag (en vorige week) een aanval van nestdrang :wink:
Ramen zijn gewassen en de grote kuis is gedaan... de wieg staat er eindelijk ook, enkel nog de laatste dingen in de valies en postzegels gaan halen, we zijn er klaar voor... nog 15, maximum 25 dagen geduld :P

Doorzetter, die bekkeninstabiliteit moet verschrikkelijk lastig zijn... hier na mijn zwangerschappen niet veel pijn maar wel telkens we gingen wandelen of fietsen mijn linkerheup die precies telkens in en uit de kom schiet. Hopelijk heb je snel minder last.

Die hartslag zou ik niet meteen mee inzitten hoor... een gemiddelde hartslag ligt tussen de 110 en 160 dus zo ver zit het er toch niet boven... dat zijn ook maar momentopnames e... als je bubbelke dan net actief is.

Al die middelkes om de bevalling in te zetten doe ik niet meer aan mee, bij ons elsa heb ik vanalles geprobeerd met als resultaat dat ik kotsmisselijk was door de schweppes, mijn maag kapot ging van de pijn door het eten van een ananas hart... denk toch niet dat die dingen helpen.

ilse, ik denk dat we hier allemaal zouden tekenen voor zo'n bevalling :wink:
Super dat jullie manneke het goed doet.

slaapwel dames, geniet nog van de buikjes
3 rondes clomid, 6 OI met menopur, zwanger tijdens wacht maand in jan '12.
Nov '12 dochterje. Aug '13 iui brusje, 4 iui en cystes, icsi 1 zwanger. Sept '14 2de dochtertje geboren. Juni '15 icsi brusje, icsi 1 neg, aug '15 zwanger tijdens 'rustmaand'

Phoebe

Bericht door Phoebe » 7 april 2016, 10:56

@Jackie: hoe gaat het ondertussen? wat zegt de gyn?

@Emeltje: van de Schweppes krijg ik precies wel meer harde buiken, maar da's ook alles, maakt het dus gewoon lastiger... :) Heb er ook nooit in geloofd dat iets zou helpen, maar kon toch maar proberen hé... :wink: Enkel seks daar geloof ik nog wel een beetje in, daar kon ik vroeger enorme krampen van krijgen (maar écht enorm!) vlak voor mijn maandstonden. Nu krijg ik er soms ook vrij pijnlijke harde buiken van. Alleen jammer dat dat echt niet zo vlot meer gaat :wink:

jackie

Bericht door jackie » 7 april 2016, 16:36

@emeltje hier net de diepvries uitgekuist. Ik denk dat het nesteldrang is :)
Wel totaaaaal niet handig met zo'n dikke buik, waardoor ik nu volledig uitgeput in de zetel lig :roll:
Ik heb deze middag een tonic gedronken omdat er toevallig eentje was bij mijn ouders maar ik ga er geen gaan kopen.
Hihihi @phoebe heb nu al zoveel reflux dus ik denk dat die tonic daar ook niet goed voor is.

Ik denk inderdaad dat seks kan helpen, blijkbaar zit er een stof in sperma dat het in gang kan zetten. Ik heb trouwens best wel veel zin in seks :wink: maar lijkt me inderdaad super onhandig met mijn gigantische buik en heb niet meteen iemand voor handen met wie ik het kan doen :D :lol:
Heb wel al een paar homemade orgasmes geprobeerd maar het helpt voorlopig niet :wink:

Vandaag gelukkig gerust gesteld door de gyn. Heb daar monitor gehad en haar hartslagje was perfect tussen 130 & 160. Ze zal dinsdag dus gewoon super actief zijn geweest. Al die zorgen om niets :?
Ze zou nu al 3,7 kg zijn!
Maar ze is wel nog niet ingedaald en de gyn ziet ze niet meteen geboren worden :roll:
Ik zal nog wat geduldig moeten zijn...
Door het feit dat ik positief heb getest op streptokokken moet ik wel meteen naar het ziekenhuis mochten mijn vliezen breken, ook al heb ik geen weëen.
Ik ga straks nog eens zwangerschapszwemmen, hopelijk breken mijn vliezen daar niet want dan ga ik het waarschijnlijk niet merken :shock:

Ik wou dat ze er al was, dat ik ze in mijn armen kan nemen en zien dat alles goed gaat met haar...
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

Phoebe

Bericht door Phoebe » 7 april 2016, 16:55

Haa heel goed nieuws Jackie! Mijn gyn zegt: hoe meer de hartslag variëert, hoe gelukkiger de baby is, dus als ze tussen 130 en 160 variëert, lijkt het me logisch dat ze nog niet wil indalen... :wink: Er zouden idd prostaglandines in sperma moeten zitten, maar of dat ook in het nutteloze kwakje van die van mij zit, daar zou ik toch al snel eens aan twijfelen hoor... :mrgreen: Dacht meer aan het mechanische effect van de druk tegen de baarmoederhals die mss iets kon forceren...
Ooh en ik denk nu toch wel dat je dat nog steeds merkt als je water breekt in 't zwembad, neen? Da's toch veel warmer dan het zwembadwater? En als het er niet allemaal ineens uitkomt, dan zal het nog wel blijven lopen tot als je er weer uit bent ook he... :wink: Wel minder van die streptokokken, maar goed, dat hebben ze onder controle in het ziekenhuis he...

jackie

Bericht door jackie » 7 april 2016, 21:16

Voila ik heb veel gesprongen en gelopen in het water...hopelijk helpt dat een beetje :D
En geen gebroken vliezen, oef! Het water is daar 32graden maar inderdaad, ik zou het wel gevoeld hebben want dat zal rond de 37graden zijn zeker?

Phoebe

Bericht door Phoebe » 8 april 2016, 8:14

@Jackie: denk idd ook wel dat je duidelijk het verschil voelt tss 32° en 37°!

Wij zijn gisteren voor de laatste keer met 2 (+ hond :wink: ) op restaurant geweest hier net achter de hoek. Heb daar 2u op een stoel gezeten en nu kan ik echt helemaal nix meer. Ik geraakte amper naar huis zonder door mijn linker been te zakken. Ben nu wakker geworden om 6u45 en kon geen houding meer vinden zonder pijn. Mijn moeder komt vandaag nog wat huishouden doen, ik bel ze strax op of ze eerst krukken wil halen bij de thuiszorgwinkel, want zoals het nu is ga ik hier echt eens op de grond liggen...

Emeltje

Bericht door Emeltje » 8 april 2016, 14:08

oei phoebe... alles zit losser e nu, wij zijn gisteren naar plopsaland geweest en moet het ook bekopen vandaag.
Hopelijk snel minder last... rusten!!!

@jackie, denk dat je het wel zou voelen in het water, is toch wat verschil van warmte...

Voor de dames die eens willen experimenteren met hun man :wink:
http://www.wewomen.be/zwangerschap/seks ... 47184.html
En baad het niet dan schaad het niet :P
Nov '12 dochterje. Aug '13 iui brusje, 4 iui en cystes, icsi 1 zwanger. Sept '14 2de dochtertje geboren. Juni '15 icsi brusje, icsi 1 neg, aug '15 zwanger tijdens 'rustmaand'

Lilyke

Bericht door Lilyke » 9 april 2016, 21:52

@jackie effe komen piepen hier naar jou. Heel veel succes voor de bevalling en daarna genieten van je lieve mooie gezonde dochter! X
Pilstop feb 2010. 2012 TESE (genoeg voor 4 pogingen) - ICSI1: 02/13: mk 6wk, geen cryo's - ICSI2 06/13: neg, endometriose ontdekt - Juni 14: operatie endometriose - sept 2014 ICSI3 neg - april 2015 ICSI4 neg

Phoebe

Bericht door Phoebe » 10 april 2016, 11:02

@Emeltje: daar zijn nu toch wel heel veel standjes bij die mij helemaal niet meer mogelijk lijken hoor :D Er zijn er ook bij die mij gewoon in alle omstandigheden onmogelijk lijken :D Wij zijn al blij dat we er toch nog eentje gevonden hebben dat werkt :D

@Jackie: hoe zit dat daar? Nog steeds geen dochter? Ik word echt zot van het wachten, maar anderzijds denk ik dan soms: "oh neen, niet vandaag bevallen, ik ben er niet klaar voor, wil nog heel even zwanger zijn..." ;) Ik begrijp wel waarom mannen ons zo onbegrijpelijk vinden :wink:

jackie

Bericht door jackie » 10 april 2016, 11:51

@lilyke dankjewel!!

@phoebe neeeeee nog steeds niets, morgen is due-date maar het mag echt NU NU NU beginnen...geduldig wachten, ik ben daar niet zo goed in :lol:
En ik herken dat gevoel want anderzijds wil ik graag nog wat zwanger blijven :roll:
Het ambetante is dat er geen tekens zijn die zeggen dat het weldra gaat beginnen, mocht ik dat al weten, dan zou ik geduldiger kunnen zijn :wink:
Het is sowieso nog max 12 dagen want gyn wil ze niet langer dan 1week-max 10 dagen overtijd laten gaan. Maar hopelijk komt het niet zo ver.

Emeltje

Bericht door Emeltje » 10 april 2016, 14:28

Ja Phoebe, er zit 1tussen die doenbaar is :wink:

Jackie, hopelijk komt jullie meisje zich snel aanmelden, we duimen dat je niet te veel geduld meer moet hebben...
Hier mijn vorige zwangerschappen telkens over tijd, de eerste keer 6 dagen, de 2d keer 10... En dat zijn heel lange dagen
Nu heb ik er voor mezelf meteen 10 dagen bij gerekend... Morgen eens gaan horen of. Ons bubbelke al aanstalten maakt!!! Succes in ieder geval!!!

Hoe gaat het met de andere dames?? Geniet nog van de laatste loodjes en het zonnetje :wink:

BluePixie

Bericht door BluePixie » 11 april 2016, 19:47

Hoi dames,

De tijd gaat zo snel als je een kleintje hebt, niet normaal! Ik leef van dag naar nacht van voeding naar voeding, de dagen vliegen als een waas voorbij. En dat is meteen mijn excuus waarom ik weer eventjes niet van mezelf heb laten horen :wink: Maar het is zo zalig!

Vic heeft vrij vaak last van teruggeven, maar 't is niet zo dat hij er pijn van heeft. 't Zorgt vooral voor heel veel vuile was. 'k Ben heel content dat hij er zelf niet veel last van heeft, dat is natuurlijk het belangrijkste. Hoeveel pyjama's we nodig hebben, dat hangt ervan af hoe handig we zijn in het opvangen van de spuugjes :) Vaak wel een stuk of 3 per dag, en ook mijn t-shirts vliegen erdoor (zeker als je de vlekken van de lekkende borsten meetelt, want op stuwingmomenten is dat vaak niet te doen. En nee, als je thuis zit hou je het op zo'n momenten echt niet constant met een bh en kompressen uit...). Maar dat wou ik ook nog eventjes zeggen: ok, er zijn wat ongemakken aan borstvoeding, maar het is zo leuk! Het is echt moeder-baby binding, het is heerlijk om hem altijd zo dicht bij me te hebben en te weten dat ik op die manier voor hem kan zorgen. Ik ben zo blij dat het zonder problemen lukt om borstvoeding te geven, ik zou het echt niet willen missen?

Ik had wat last van bekkeninstabiliteit tijdens de zwangerschap, maar niet zo erg. Ik heb er nu alleszins ook geen last meer van.

Wat wel minder is: ons klein ventje is verkouden. 3 weekjes oud, en nu al ziek :( Dat is zo ontzettend zielig! Hij hoest en zijn neusje zit verstopt. We moeten voor elke voeding spoelen met fysiologisch water. Hij slaapt niet zo goed, is erg hangerig en eet minder. Ik was blij dat we vandaag sowieso een afspraak hadden bij de kinderarts. We hebben neusdruppeltjes gekregen, ik hoop dat die helpen. Het maakt me wel erg onzeker: het is zo moeilijk om in te schatten of hij genoeg drinkt. Maar de kinderarts zei dat ze aan mijn verhaal hoorde dat ik het goed bijhield en goed kon inschatten. Let's hope so... En hopelijk is hij er snel vanaf!

Wat ik ook wel erg heb, is nog steeds last van die hormonen. Als Vic het moeilijk heeft of pijn lijkt te hebben (krampjes), dan breekt mijn hart elke keer opnieuw. Je wil dat kleintje echt tegen alle pijn beschermen. Als hij huilt, dan kan ik soms echt wel meehuilen. Hormonen, dus...

@Jackie: Vic had ook altijd een vrij hoge hartslag. Bij de bevalling lag die tussen de 160 en 170, en ze hebben daar nooit iets van gezegd. ben blij te horen dat je wat meer op je gemak bent na de laatste controle. Ik denk ook echt dat je je er niet te druk in mag maken hoor! 't Is echt zoo spannend voor jou nu! Geniet nog van die laatste zwangere momenten. Ik heb dat eigenlijk niet meer kunnen doen, en da's wel een beetje jammer. Maar 'k heb er natuurlijk wel iets fantastisch voor in de plaats gekregen :wink: En dat water dat loopt er echt niet in één keer uit hoor. Van mij heeft dat een half uur geduurd voor ik stopte met bij elke stap water te verliezen... Ik denk eerlijk gezegd wel niet dat ik het in een zwembad gevoeld zou hebben omdat het geen grote golf water is, maar ik heb wel heel duidelijk die plop gevoeld en gehoord van mijn vliezen die braken. Ik had trouwens gehoord dat je sowieso altijd naar het ziekenhuis moet als je vliezen breken hoor. Ze hadden me wel gezegd dus dat ik dan nog ffkes tijd had om mijn valiezen te maken :)

@Emeltje: haha, je kan maar proberen hé. En 't is nu dat je het moet doen, na de bevalling is dat wel ffkes het laatste waar je zin in hebt...

@Phoebe: Amai, je hebt het echt wel zwaar hé nu. Echt zo veel mogelijk rusten dus en zo weinig mogelijk doen... Ik duim voor je dat het niet te lang meer zal duren!

Geniet er zo hard van dames! Die bevalling is zo'n ongelooflijk moment, de eerste keer dat je je kindje in je armen kan houden... Ik denk er zo vaak aan terug!
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

Plaats reactie