StephanieH schreef: ↑11 mei 2017, 5:08
Hier zijn we ten einde raad..
Dochter is geboren met 4,000 kg, is ondertussen bijna 8 weken en weegt nog maar 4, 530 kg.
Het drinken zijn rampen, de ene keer drinkt ze goed en de andere keer krijst ze het uit en zijn we een uur bezig om toch een kleine 50 ml binnen te krijgen. Het maximum dat ze drinkt is 80 ml
Al 3x mee naar de kinderarts geweest, eerst waren het krampen volgens hem maar dat geloofde wij niet echt en dan heeft de vroedvrouw ingegrepen omdat ons meisje altijd wit op haar tong heeft (melk die steeds blijft hangen op haar tong) en nu hebben we sinds vorige week een zuurremmer gekregen omdat hij verborgen reflux vermoed en nieuwe pap speciaal voor koemelkallergie, hij wil op de 2 tegelijk gokken zodat ze bijkomt. Ik vind het zo erg voor haar, sommige momenten heeft ze echt honger en dan geef je en dan zie je haar gezicht soms zo vertrekken van de pijn. Het is constant 2 slokken drinken, 2 minuten krijsen, weer drinken, weer krijsen... en andere momenten drinkt ze vrij rustig, je moet wel echt met haar rondlopen en haar troosten. En snachts wil ze goed slapen alleen in haar bedje en overdag wil ze enkel in mijn armen slapen. Inbakeren helpt niet..
Ons meisje komt ook niet super veel bij en de dr van K&G vond het te weinig. Ik was hier van aangedaan en hou haar gewicht bij (ik weeg haar minstens 2x/week) en ik duid dit aan in het boekje van K&G (1x/week) en ze volgt een curve.
Bij het volgende bezoek hadden we een andere dr en die vond dat ze weinig woog en niet veel bijkomt maar hij zag dat ik het goed opvolg en dus was het voor hem ok (ook omdat ze de curve mooi volgt).
Maar ik wou eigenlijk vooral reageren op het feit dat jouw dochter wit op haar tong heeft. De onze had dat ook en ik dacht dat het brokjes melk waren omdat ze geregeld terug gaf, soms vlak voor haar volgende voeding en dit was dan zure melk met brokjes. Na enkele dagen dacht ik dit is geen melk, even gezocht op google en al vrij snel bij spruw terecht gekomen.
Even gecheckt bij de kraamhulp, neen het was geen spruw want dan zou ze ook een rode poep hebben en verminderde eetlust en ik zou omhoog vliegen als ik haar aanleg.
Enkele dagen later moest ik naar K&G en zei dat ik een vermoeden van spruw had en het was ook zo. Ze kunnen blijkbaar spruw in de mond en/of de poep hebben. De mama kan het hebben maar daarom niet op hetzelfde moment. Als het niet wordt behandeld gaat het over van moeder op kind en terug op moeder enz.
Als ze er veel last van hebben dan kunnen ze er ook minder van gaan eten.
We kregen Daktarin voorgeschreven en moesten dit 4x/dag op haar tutje doen gedurende een week, ook al was de spruw vlugger verdwenen.
Het hielp heel snel maar ons meisje reageerde enorm allergisch op de zalf, ze kreeg uitslag in haar gezichtje, zo erg dat ik naar de huisarts ben gegaan (het leek op eczeem, de huid zag rood en begon te schilferen), ze moest ook constant teruggeven, heel slijmerig, ik moest elke voeding in 4-6 keer doen en tussendoor er een boertje uitkrijgen of het ging niet.
Nog geen 24u na het stoppen met de medicatie was er al verbetering. De spruw kan nog altijd terugkomen en blijkbaar is er geen andere medicatie dat we kunnen geven en moeten we de bijwerkingen erbij nemen.
Misschien is het helemaal geen spruw bij jullie maar als dat wel het geval is, is het snel op te lossen en het zou het moeilijk drinken ook wel kunnen verklaren.
Ik hoop dat het snel opgelost geraakt.