Vannacht 7u kunnen slapen!!!!!!!!!!!! Meneertje wil blijkbaar gewoon bij ons liggen... Had ook de afspraak met mijn man dat ik beneden zou gaan voeden maar dat hij het in slaap wiegen zou doen... Van de 2 nachtelijke voedingen heeft hij 1x 3 kwartier gewiegd (krampjes denken we).
@Aria: de tactiek is hier idd gelijklopend. Overdag om de 2,5 à 3u voeden, want als het van hem afhangt drinkt hij maar om de 4u en langer. En 's nachts laten we hem zelf bepalen, dus dat was mooi om de 4u vannacht. Hij is nu de volle 6 dagen oud!
@Jackie: het helpt écht als ze bij de mama mogen slapen! Hier in zijn eigen bedje houdt hij het max 2u uit, zelfde in het ziekenhuis, toen was het ook om de 2u prijs, maximum, dikwijls om het half uur. Wanneer hij bij ons ligt voelt hij zich duidelijk veel veiliger. De vroedvrouw die langskomt vindt dat ook volledig normaal dan baby's bij hun mama slapen, ben ik blij om, want vond het zo'n beetje een druk van "de maatschappij" omdat dat zogezegd "niet mag" en dat je ze gaat "verwennen" enz enz. Moet ik je waarschijnlijk niet uitleggen...

Vroedvrouw zei vandaag ook dat ze aan 6 weken een enorme sprong maken, maar dat we eerst wel nog een week gaan afzien met een baby die voortdurend honger heeft en hangerig is enz. Die van mij heeft geen speciale tuut nodig, die zuigt aan alles wat in de buurt komt
Hier ging ik trouwens ook de vroedvrouw aanvallen toen ze die stomme glycemie prikten. Was van plan het steeds te "vergeten" om ervoor te bellen als ik ging voeden, maar ze hadden dat precies zelf door...

En had hij nu 10g minder gewogen, dan was dat niet nodig geweest...
@Uiltjes: hier ook superveel last van knip, al zeggen ze dat die er héél goed uitziet, maar er zit een bloeduitstorting naast ofzo. Anyway, ik weet niet wat het is, maar alles daar vanonder doet gewoon héél veel pijn, ik steek het op die knip, maar vroedvrouw zei dat het ook de bekkeninstabiliteit was en heb er vandaag enorm last van! Daarnet al staande gegeten, kan echt niet meer zitten! En hier zijn ook aambeien ontstaan door de bevalling, maar gelukkig enkel uitwendig, heb er gelukkig geen last van. Bloedverlies ook nog steeds, maar opvangbaar met een inlegkruisje. Heb ook de indruk dat banden en baarmoeder enzo dikwijls beginnen te trekken, ook vrij pijnlijk, maar natuurlijk helemaal niets in vergelijking met de laatste weeën die ik gevoeld heb...
Hoe doen ze dat eigenlijk als jullie het geslacht niet willen weten? Wij zagen dat geslacht dikwijls gewoon passeren tijdens de echo, zelfs als ze er niet specifiek naar keken. Kan me voorstellen dat dat bij een jongen nog vrij moeilijk te verbergen valt... Hebben ze daar dan speciaal op gelet? Hebben jullie nooit een vermoeden gehad dat je iets had gezien?
@Emeltje: waaw idd zalige bevalling! Hier lag de verloskamer onder de kots ipv onder het vruchtwater

Echt genant!
@BluePixie: ben je ondertussen al wat extra hormonen kwijt? Dat bibberen en klappertanden tijdens de bevalling had ik ook al wanneer de weeën eigenlijk min of meer aanhoudend bleven komen maar ik nog geen epidurale had. En met de epidurale is dat dan heel erg geworden toen ze de oxytocine sterk opdreven. De vroedvrouw zei dat dat was omdat mijn lichaam keihard aan het werken was, maar dat ik dat door de epidurale niet kon voelen (gelukkig!).
Gust ligt ook keiveel met zijn armpjes omhoog! Idd superschattig!
-Lieze: Elias, geboren op 07/03 na 41w1d zwanger, 3,665kg en 53,5 cm
-Jackie: Lily-Denise, geboren op 20/4 na 41w2d zwanger, 4,455kg en 52cm
-Uiltjes: Jules, geboren op 26/4 na exact 40w zwanger, 3,610kg en 53,5cm
-Phoebe: Gust, geboren op 28/4 na 41w zwanger, 4,005kg en 52cm
Zo, vanmorgen aan dit bericht begonnen, kan het eindelijk plaatsen nu...

Haha en blijkbaar zijn er ondertss alweer 6 berichten bijgekomen, die zijn voor later om op te reageren