Bevallen maart - april 2016

Plaats reactie
jackie

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door jackie » 1 mei 2016, 20:06

@uiltjes over de pijn van knip kan ik niets vertellen, ik heb vooral pijn aan mijn litteken :?
Oh zo bloed nemen van jouw baby dat is verschrikkelijk he, ik zou haar zo afgepakt hebben toen ze bij haar even bloed prikten om suikergehalte te checken :roll:

Ik vind het ook zo spijtig dat het voorbij is, ben zoooo graag zwanger geweest en ik weet dat er bij mij geen tweede zal zijn (word 42 in augustus en heb geen cryo's meer), ik mis het zwanger echt wel heel hard. Ook al heb ik er een prachtdochter voor in de plaats.
Ik vul even het lijstje aan.

-Jackie : Lily-Denise, geboren op 20/4 na 41w2d zwanger, 4,455kg en 52cm
-Uiltjes : Jules, geboren op 26/4 na exact 40w zwanger, 3,610kg en 53,5cm
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

lieze81

Bericht door lieze81 » 2 mei 2016, 22:36

Aangezien ik in maart ben bevallen, ga ik mij er es bij zetten....
Uiltjes , onze ventjes zaten heel dicht bij elkaar wat lengte en gewicht betreft :wink:

-Lieze: Elias, geboren op 07/03 na 41w1d zwanger, 3,665kg en 53.5 cm.
-Jackie : Lily-Denise, geboren op 20/4 na 41w2d zwanger, 4,455kg en 52cm
-Uiltjes : Jules, geboren op 26/4 na exact 40w zwanger, 3,610kg en 53,5cm
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

Phoebe

Bericht door Phoebe » 3 mei 2016, 10:05

helemaal geen tijd hier nog te typen... maar ik lees wel mee en kan heel veel bevestigen!

ben helemaal verliefd op mijn jongen maar vind het wel behoorlijk lastig. snachts zuigt hij mij letterlijk helemaal leeg maar blijft onverzadigbaar --> elk half uur laat hij zich horen. Dat gehuil vind ik vreselijk om te moeten aanhoren, heb sinds de geboorte ook echt amper geslapen en ben echt helemaal stikkapot. Krijg nu automatisch buikkrampen en diarree als hij weent, gewoon omdat ik er even niet meer tegen kan.
wat een dip vandaag na alweer zo'n slechte nacht, amai!

heb nu een "borstvoedingsplan" van de vroedvrouw gekregen waar ik mij vandaag moet aan houden en vanavond komt ze langs om te evalueren. mijn man is weg deze namiddag om hem aan te geven in Gent, hoop dat ik me sterk kan houden. gisteren was alles nog zo mooi en vandaag zou ik me doodwenen, stomme hormonen!

Lotje_x

Bericht door Lotje_x » 3 mei 2016, 12:56

@phoebe: ik,wil eventjes reageren i.v.m. de borstvoeding.
Toen ik één dag thuis was uit het ziekenhuis had ik ook problemen met de borstvoeding. Mijn melk was op ... Heb dan de vroedvrouw gebeld, en door te proberen af te kolven zagen we effectief dat er geen melk meer was. En hier was er toen ook veel geween ... Verschrikkelijk! We hebben onze dochter dan een tijdje een combinatie van borstvoeding en flesjes gegeven. Eerst borstvoeding en als ze nog honger had nog een flesje. Vandaag is ze 5 weken en bieden we enkel nog na haar laatste maaltijd s avonds een flesje aan, soms drinkt ze het helemaal leeg, andere dagen drinkt ze er bijna niets van. We weten dan wel dat ze voldoende gedronken heeft en hebben dan ook een vrij goede nachtrust!
Veel succes! Hopelijk komt het snel in orde ...

Phoebe

Bericht door Phoebe » 3 mei 2016, 18:12

Bedankt Lotje! De vroedvrouw is hier ook net langs geweest en hebben ontdekt dat hij "honger heeft" om troost te zoeken. Tijdens de voedingen drinkt hij meer dan voldoende want overdag kan hij er op 't gemak 4u mee rondkomen, als ik maar in de buurt ben. Maar 's nachts vraagt hij dus voortdurend, maar dus niet van de honger... Hij heeft blijkbaar een hele grote zuigbehoefte. Gaan dus andere manieren moeten vinden om hem in slaap te wiegen. Heb nu leren inbakeren, en als dat nog niet helpt nemen we hem gewoon bij ons. Heb vanmiddag 2u geslapen met hem bij mij, en na het bezoek van de vroedvrouw kan ik opnieuw iets helderder denken. Maar wat een miserie die babyblues!!

Aria

Bericht door Aria » 3 mei 2016, 20:02

Hoi Phoebe,

Eerst en vooral proficiat!

Wou je ook efkes een hart onder de riem steken met de bv! Het begin kan vrij zwaar zijn. Maar `s nachts elk halfuur is wat veel, eh. Ik ben blij dat je hulp hebt aan je vroedvrouw en hopelijk werken de tips die ze heeft gegeven!

Hoe oud is je zoontje nu?

De eerste weken is het belangrijk om overdag veel aan te leggen. 4 uur tussenlaten zou ik bijvoorbeeld niet doen. Ik heb de eerste maand ook *op schema* gevoed, elke 2-2,5u. Was me aangeraden door 2 lactatiedeskundigen. Dit betekende dat ik mijn zoontje ook elke keer wakker maakte. Bij elke voeding moest ik er ook voor zorgen dat hij echt wel goed dronk, dus voortdurend proberen wakker houden als hij dreigde in slaap te vallen. 15 min. aan iedere kant. `t Idee is dat hoe meer boobie en melk overdag, ze er `s nachts wat langer kunnen tussenlaten. (Dan maak je ze dus niet wakker, zij maken ons wel wakker, haha.) Mijn zoontje liet er 2-3u tussen. Langere stukken kwamen pas consequent vanaf een maand of 4 wel.

Je hebt ook groeispurtjes, eh. Dan kan het zijn dat het enige dat je zoontje wil de borst is. Dat kan een paar dagen duren. Is belangrijk dat je dan ook blijft aanleggen, omdat het aanleggen het signaal geeft aan je lichaam dat er meer melk moet geproduceerd worden. Dan kan het zijn dat je een hele dag of nacht met baby aan de borst ligt... Nope, not fun, maar gaat na een paar dagen echt wel weer over. Is nodig om je productie omhoog te krijgen.

Ik bakerde mijn zoontje ook in, hielp wel tot een maand of 3-4. Anderzijds kan het ook zijn als hij een sterke zuigreflex heeft dat het beter is om hem niet in te bakeren, maar hem zelf zijn handjes of duim te laten zoeken dat hij daar troost in vind. En anders een tuutje?

In ieder geval, ik wil niet de zoveelste zijn die met advies komt aandraven, zenne, maar de bv is echt zwaar in het begin. De eerste 6 weken zijn gewoon *survival*, daarna betert het!

Liefs en veel moed,
Aria
Aug `13 *
Okt `13 **
Nov `14 Ons zoontje is geboren. (3,460 kg - 51 cm)
Afbeelding
Mei`16 Ons dochtertje is geboren. (3,450 kg - 51 cm)
Afbeelding

jackie

Bericht door jackie » 3 mei 2016, 20:51

@phoebe mah seg, met zo'n nachten zou je voor minder kapot zijn. Ik hoop dat de tips van de vroedvrouw kunnen helpen.
Bij mij is het ook zoeken voor de bv, soms vraagt ze om de 2u, soms moet ik haar wakker maken.
'S avonds heeft ze een cluster moment, dan drinkt ze bijna 2u aan één stuk, ik kampeer dan gewoon in mijn zetel.
'S nachts baker ik ze ook in en dat vindt ze precies super. Ik gebruik zo'n inbaker slaapzak: een woombie of de ergococcon (die is wat warmer), het is een beetje een raar zicht maar het helpt wel. Ze slaapt ook wel naast mij in een co-sleeper of soms gewoon bij mij in bed, dat helpt blijkbaar ook om goed te slapen.
En ik geef ze een tutje (een speciale voor als je bv geeft), wou dat eigenlijk niet maar het helpt wel om haar rustig te houden.
Ik hoop dat de nachten snel beteren en dat je overdag soms wat kan rusten ook, dat je kan genieten.
Ik fixeer me ook wel op die 6 weken aangezien ik van iedereen hoor dat het dan betert.

Wij zijn vandaag voor de 1e keer naar de pediater geweest en ze is helemaal goedgekeurd :)
K&G is ook langsgeweest en ze hebben de gehoortest gedaan die helemaal ok is, oef.
Bon nu de komende 2u non stop melk geven :wink:
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

BluePixie

Bericht door BluePixie » 4 mei 2016, 10:40

@Phoebe: Ai, kan me ook wel voorstellen dat je het moeilijk hebt. Dat is heel normaal hoor! Gisteren hebben Vic en ik ook gezellig samen een potje zitten huilen. Haha, nu kan ik dat wel luchtig vertellen, maar op het moment zelf voel je je miserabel hé. Ik duim voor je dat het schema goed werkt en dat alles gauw een beetje vlotter gaat. 't Is niet te onderschatten allemaal... Borstvoeding vraagt ontzettend veel van je, vind ik.

@Jackie: ik had ook zulke 'borstvoedings'tutjes in huis gehaald maar die moet hij dus niet hebben hé! Als hij al eens een tutje wil nemen (meestal spuwt hij het gewoon weer uit) wil hij enkel de gewone (dental). Dat clustermomentje 's avonds herken ik... Kan ook wel lastig zijn. Vorige week zijn we voor de eerste keer 's avonds bij vrienden geweest, en toen hij niet de hele tijd mocht drinken was het wel een groot drama... Maar na 6 weken wilde ik toch ook graag 's avonds voor een keertje buitenkomen. Nu wacht ik wel weer een paar weken :wink:

Nu, 't is hier ook geen rozengeur en maneschijn hoor. Waar het hier in het begin erg vlotjes ging, wordt het nu plots heel erg zwaar. De laatste week huilt hij heel veel, en dan is hij echt ontroostbaar. Goed gegeten, pamper ververst, alles wat hij maar kan willen... Maar niets is goed. Vooral gisteren was een zware dag, ik heb hem nog geen half uur kunnen neerleggen. En ook enorm veel willen drinken, en ook niet meer drinken zoals het hoort. Normaal hapt hij altijd perfect aan, nu kan ik echt een hele tijd zitten sukkelen om hem aan te leggen omdat hij met zijn mondje getuit zit of de hele tijd op het topje van mijn tepel probeert te sabbelen. En als hij aan het drinken is, schrokt hij, laat veel los, maakt veel lawaai,... Pfff, ik weet het ook eventjes niet meer. Hij heeft last van zijn maag en zijn darmpjes ook. Ik vermoed (allé ik hoop) dat het ook iets met het 6 weken groeispurtje te maken heeft. Hopelijk gaat het dus snel voorbij. 'S nachts slaapt hij ook veel minder lang aan een stuk, 't is nu meestal nog maar een uur of 2 tussen twee voedingen (en anders hadden we vaak al eens een blokje van 5 uur slaap). Hij slaapt ook enkel nog tussen ons in bed, geen denken meer aan om hem in zijn co-sleeper te leggen. Gisteren had ik echt wel een kleine inzinking. Ik was heel de dag alleen thuis, en mijn man was ook tot s avonds laat weg. Het enige wat hielp was hem op zijn buik op mij leggen, en dan nog... En ik ben dan nog eens nog steeds serieus verkouden, doodmoe, en heb een gigantische koortsblaas. Leuk. Gelukkig is mijn man vanochtend wat langer thuisgebleven van het werk om me wat te laten uitslapen en me op het gemak een douche te laten nemen. Nu ligt Vic eventjes te slapen... Duimen dat hij vandaag wat rustiger is! Vanmiddag heb ik een afspraak met de vroedvrouw, komt wel op een goed moment!

Ik hoor wel van iedereen dat het betert na 6 weken... Hier is het dus eerder omgekeerd :|
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

ilse86

Bericht door ilse86 » 4 mei 2016, 11:07

Hier ook een mindere dag vandaag. Stomme reflux! Overgeschakeld op omeprazole omdat de Zantac niet voldoende was maar nu na 2 dagen is Stan echt lastig. En mijn dochter is ook thuis dus Kheb mijn handen vol! Stressss!!

Gelukkig kunnen we hier elkaar wat steunen...

Succes iedereen!
Hij weent weer...

BluePixie

Bericht door BluePixie » 4 mei 2016, 11:27

Die reflux is echt k*t he. Ocharme! Hier ligt Vic weer op zijn buik op me, het enige wat helpt...

Morgen ga ik die draagdoek eens uitproberen...
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

jackie

Bericht door jackie » 4 mei 2016, 12:04

Hier wordt het ook lastiger :?
Ze heeft steeds meer last van krampen en is dan ontroostbaar. Ik mag nu dit allemaal niet meer eten: citrusvruchten, steenvruchten, tomaten, paprika, alle koolsoorten, ajuin, look, chocolade, melkproducten, kaas en geen spa meer drinken.
Lap daar gaat het alles terug eten na de zwangerschap. Maar als het haar helpt, heb ik het er wel voor over!
Deze nacht ook maar 2 korte stukjes kunnen slapen, haar lange nachtblokken worden steeds korter :wink:

Hoe is het bij jou geweest deze nacht Phoebe?

Ik ben wel super blij dat het mooi weer is en dat we elke dag wat naar buiten kunnen, anders zou ik wel zot worden, zo de hele dag binnen alleen met een baby en een aandachtvragende kat :lol:

Bluepixie, ilse, reflux is echt wel klote inderdaad, als ik eraan denk hoeveel pijn ik daarvan heb gehad tijdens mijn zwangerschap (dat is ook wel meteen na de bevalling gestopt!). Hoe herken je dat bij babytjes, dat ze reflux hebben?

Toch een fijne dag aan jullie allemaal gewenst :wink:

Aria

Bericht door Aria » 4 mei 2016, 12:28

BluePixie schreef:
Nu, 't is hier ook geen rozengeur en maneschijn hoor. Waar het hier in het begin erg vlotjes ging, wordt het nu plots heel erg zwaar. De laatste week huilt hij heel veel, en dan is hij echt ontroostbaar. Goed gegeten, pamper ververst, alles wat hij maar kan willen... Maar niets is goed. Vooral gisteren was een zware dag, ik heb hem nog geen half uur kunnen neerleggen. En ook enorm veel willen drinken, en ook niet meer drinken zoals het hoort. Normaal hapt hij altijd perfect aan, nu kan ik echt een hele tijd zitten sukkelen om hem aan te leggen omdat hij met zijn mondje getuit zit of de hele tijd op het topje van mijn tepel probeert te sabbelen. En als hij aan het drinken is, schrokt hij, laat veel los, maakt veel lawaai,... Pfff, ik weet het ook eventjes niet meer. Hij heeft last van zijn maag en zijn darmpjes ook. Ik vermoed (allé ik hoop) dat het ook iets met het 6 weken groeispurtje te maken heeft. Hopelijk gaat het dus snel voorbij. 'S nachts slaapt hij ook veel minder lang aan een stuk, 't is nu meestal nog maar een uur of 2 tussen twee voedingen (en anders hadden we vaak al eens een blokje van 5 uur slaap). Hij slaapt ook enkel nog tussen ons in bed, geen denken meer aan om hem in zijn co-sleeper te leggen. Gisteren had ik echt wel een kleine inzinking. Ik was heel de dag alleen thuis, en mijn man was ook tot s avonds laat weg. Het enige wat hielp was hem op zijn buik op mij leggen, en dan nog... En ik ben dan nog eens nog steeds serieus verkouden, doodmoe, en heb een gigantische koortsblaas. Leuk. Gelukkig is mijn man vanochtend wat langer thuisgebleven van het werk om me wat te laten uitslapen en me op het gemak een douche te laten nemen. Nu ligt Vic eventjes te slapen... Duimen dat hij vandaag wat rustiger is! Vanmiddag heb ik een afspraak met de vroedvrouw, komt wel op een goed moment!

Ik hoor wel van iedereen dat het betert na 6 weken... Hier is het dus eerder omgekeerd :|
6-weken groeispurtje is een felle. `t Wordt nog efkes moeilijk voor het geleidelijk aan gemakkelijker gaat worden. Je bent echt goed bezig!

Pak ook eens het boek *Oei, ik groei* vast. Babietjes gaan door mentale groeispurtjes ook en die hebben ook een fameuze impact op slaap, meer huilen, meer hangerig, ... Eerste sprongetje is ook rond 5-6 weken. Dat boek heeft mij die eerste maanden veel gemoedsrust bezorgd!
Aug `13 *
Okt `13 **
Nov `14 Ons zoontje is geboren. (3,460 kg - 51 cm)
Afbeelding
Mei`16 Ons dochtertje is geboren. (3,450 kg - 51 cm)
Afbeelding

ilse86

Bericht door ilse86 » 4 mei 2016, 12:58

@bluepixie: draagdoek is wel handig bij reflux! Al veel gebruikt! Heb je tenminste je handen vrij.

@jackie: hier ook een strikt dieet. Zonder melk. Echt lastig. Was ook teleurgesteld. Ik ben dat oppassen op je eten zo beu!
Refluxsymptomen: veel wenen, wenen na eten, witte tong, zuur ruiken, niet plat kunnen liggen, melk teruggeven tot 4u na de voeding, overstrekken,... Niks leuks aan!!

Phoebe

Bericht door Phoebe » 4 mei 2016, 13:48

Vannacht 7u kunnen slapen!!!!!!!!!!!! Meneertje wil blijkbaar gewoon bij ons liggen... Had ook de afspraak met mijn man dat ik beneden zou gaan voeden maar dat hij het in slaap wiegen zou doen... Van de 2 nachtelijke voedingen heeft hij 1x 3 kwartier gewiegd (krampjes denken we).

@Aria: de tactiek is hier idd gelijklopend. Overdag om de 2,5 à 3u voeden, want als het van hem afhangt drinkt hij maar om de 4u en langer. En 's nachts laten we hem zelf bepalen, dus dat was mooi om de 4u vannacht. Hij is nu de volle 6 dagen oud! :wink:

@Jackie: het helpt écht als ze bij de mama mogen slapen! Hier in zijn eigen bedje houdt hij het max 2u uit, zelfde in het ziekenhuis, toen was het ook om de 2u prijs, maximum, dikwijls om het half uur. Wanneer hij bij ons ligt voelt hij zich duidelijk veel veiliger. De vroedvrouw die langskomt vindt dat ook volledig normaal dan baby's bij hun mama slapen, ben ik blij om, want vond het zo'n beetje een druk van "de maatschappij" omdat dat zogezegd "niet mag" en dat je ze gaat "verwennen" enz enz. Moet ik je waarschijnlijk niet uitleggen... :wink: Vroedvrouw zei vandaag ook dat ze aan 6 weken een enorme sprong maken, maar dat we eerst wel nog een week gaan afzien met een baby die voortdurend honger heeft en hangerig is enz. Die van mij heeft geen speciale tuut nodig, die zuigt aan alles wat in de buurt komt :wink:
Hier ging ik trouwens ook de vroedvrouw aanvallen toen ze die stomme glycemie prikten. Was van plan het steeds te "vergeten" om ervoor te bellen als ik ging voeden, maar ze hadden dat precies zelf door... :wink: En had hij nu 10g minder gewogen, dan was dat niet nodig geweest...

@Uiltjes: hier ook superveel last van knip, al zeggen ze dat die er héél goed uitziet, maar er zit een bloeduitstorting naast ofzo. Anyway, ik weet niet wat het is, maar alles daar vanonder doet gewoon héél veel pijn, ik steek het op die knip, maar vroedvrouw zei dat het ook de bekkeninstabiliteit was en heb er vandaag enorm last van! Daarnet al staande gegeten, kan echt niet meer zitten! En hier zijn ook aambeien ontstaan door de bevalling, maar gelukkig enkel uitwendig, heb er gelukkig geen last van. Bloedverlies ook nog steeds, maar opvangbaar met een inlegkruisje. Heb ook de indruk dat banden en baarmoeder enzo dikwijls beginnen te trekken, ook vrij pijnlijk, maar natuurlijk helemaal niets in vergelijking met de laatste weeën die ik gevoeld heb...
Hoe doen ze dat eigenlijk als jullie het geslacht niet willen weten? Wij zagen dat geslacht dikwijls gewoon passeren tijdens de echo, zelfs als ze er niet specifiek naar keken. Kan me voorstellen dat dat bij een jongen nog vrij moeilijk te verbergen valt... Hebben ze daar dan speciaal op gelet? Hebben jullie nooit een vermoeden gehad dat je iets had gezien?

@Emeltje: waaw idd zalige bevalling! Hier lag de verloskamer onder de kots ipv onder het vruchtwater :D Echt genant!

@BluePixie: ben je ondertussen al wat extra hormonen kwijt? Dat bibberen en klappertanden tijdens de bevalling had ik ook al wanneer de weeën eigenlijk min of meer aanhoudend bleven komen maar ik nog geen epidurale had. En met de epidurale is dat dan heel erg geworden toen ze de oxytocine sterk opdreven. De vroedvrouw zei dat dat was omdat mijn lichaam keihard aan het werken was, maar dat ik dat door de epidurale niet kon voelen (gelukkig!).
Gust ligt ook keiveel met zijn armpjes omhoog! Idd superschattig!

-Lieze: Elias, geboren op 07/03 na 41w1d zwanger, 3,665kg en 53,5 cm
-Jackie: Lily-Denise, geboren op 20/4 na 41w2d zwanger, 4,455kg en 52cm
-Uiltjes: Jules, geboren op 26/4 na exact 40w zwanger, 3,610kg en 53,5cm
-Phoebe: Gust, geboren op 28/4 na 41w zwanger, 4,005kg en 52cm

Zo, vanmorgen aan dit bericht begonnen, kan het eindelijk plaatsen nu... :wink: Haha en blijkbaar zijn er ondertss alweer 6 berichten bijgekomen, die zijn voor later om op te reageren :wink:

Phoebe

Bericht door Phoebe » 4 mei 2016, 18:43

@BluePixie: ooh jeetje ik begrijp perfect wat je doormaakt! De moed zakt me alweer in de schoenen! Maar sowieso is wat je beschrijft exact wat mijn vroedvrouw verteld heeft ivm die 6 weken...

@Aria: nu dacht ik even dat ik mijn vroedvrouw gevonden had op dit forum, die vertelde me exact hetzelfde! ;)

En oh jee ik vrees dat die van ons het ook zitten heeft: zijn adem ruikt zurig en hij wil niet meer plat liggen. Komt echt niet op het goede moment!

Plaats reactie