Bevallen maart - april 2016

Plaats reactie
BluePixie

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door BluePixie » 4 mei 2016, 19:25

Vanmiddag bij de vroedvrouw geweest, en het is officieel een groeispurtje.. Hij is op een week tijd 450 gr bijgekomen, dat is echt gigantisch veel voor mijn fijn ventje! Ik heb de indruk dat hij vandaag wat rustiger is, maar wil nog steeds de hele tijd tegen me plakken. Jaja, de 6 weken groeispurt is inderdaad nogal pittig.. Ik heb er een enorme koortsblaas aan overgehouden :(

Als hij weer wat rustiger is, ga ik proberen hem aan een flesje te laten wennen. Hopelijk wil hij het! De vroedvrouw zei dat het moeilijk kan worden gezien hij ook niet graag een tutje heeft..
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

Aria

Bericht door Aria » 5 mei 2016, 21:56

Nog over die 6-weken groeispurt: http://nurshable.com/2012/05/27/six-week-growth-spurt/ Een hart onder de riem!
Aug `13 *
Okt `13 **
Nov `14 Ons zoontje is geboren. (3,460 kg - 51 cm)
Afbeelding
Mei`16 Ons dochtertje is geboren. (3,450 kg - 51 cm)
Afbeelding

Phoebe

Bericht door Phoebe » 7 mei 2016, 11:50

Zot hé BluePixie, dat hij intussen al 6 weken oud is!! Hier last van het 10 dagen groeispurtje; drinken om het uur, niet slapen, veel geween... Maar schijnt dat het maar een dag duurt en gelukkig heeft mama al wat slaapreserve opgebouwd om het te kunnen opvangen... :wink:

@Jackie: nu begrijp ik wat je bedoelde met clusterdrinken :D De mijne doet het hier niet, maar is wel héél lastig rond dezelfde uren. "Prikkelverwerking"...

's Nachts drinkt Gust gelukkig mooi om de 4 à 5u. Na de eerste keer valt hij vrij snel terug in slaap, na de 2e keer moeten we hem soms wel een half uur tot een uur in slaap wiegen...

Hoe doen jullie dat met de borstvoeding 's nachts? Geven jullie dat al liggend in bed? Ik sta er momenteel nog voor op om mijn man te laten slapen maar heb het vanmorgen eens al liggend geprobeerd en na wat sukkelen lukte dat ook wel...

jackie

Bericht door jackie » 7 mei 2016, 13:37

Wooow bluepixie 450g in 1 week, dat is gigantisch veel.
Hier is het momenteel ong 150g per week. Ze zit eindelijk bijna terug aan haar geboortegewicht, tegen dat ze 3 weken 'oud' is, zal dat in orde zijn.

Vannacht weer 7u kunnen slapen, tegen middernacht in slaap gevallen, na veel gehuil om die ellendige krampen (mijn hart doet zo'n pijn als in ze zie afzien en niets kan doen behalve dicht bij mij houden en knuffelen). En om 7u heb ik haar wakker gemaakt. Tegen 8u terug in slaap tot 10u en haar om 10u30 wakker gemaakt. Ik moet er echt op letten om haar tijdens de dag genoeg aan te leggen, anders kom ik niet aan 6 voedingen per dag :roll:

@phoebe ik laat ze al liggend drinken tot we opstaan. Super handig en ze valt makkelijk terug in slaap. Ik ververs ook haar luier in bed. S nachts kamperen we gewoon in mijn slaapkamer. Dan is dan het voordeel van single te zijn en een groot dubbelbed te hebben :lol: Het langste deel van de nacht slaapt ze in de co-sleeper dicht bij mij en na haar ochtendvoeding laat ik ze gewoon bij mij liggen (oplettend dat ze mijn dons niet over haar kan krijgen en dat ze niet uit bed kan vallen.

Gisteren voor het eerst ook een draagdoek geprobeerd, wat een zaligheid, ze is als een blok in slaap gevallen!
Alleen wel wat warm.
Vinden jullie het trouwens ook zo moeilijk om ze aan te kleden? Met dit weer weet ik niet goed hoeveel lagen nodig zijn :?
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

BluePixie

Bericht door BluePixie » 7 mei 2016, 14:24

Ik heb me ondertussen al afgevraagd of die groeispurt ooit weer voorbij gaat... Hij blijft het moeilijk hebben en wil amper slapen, behalve als wij hem vast hebben. En veel meer eten... S nachts gaat het wel weer beter, hij slaapt langer maar vertikt het nog steeds om in zijn co-sleeper te liggen... Liever dicht bij mama in het grote bed!

Liggend voeden vind ik dus echt moeilijk he. Ik zet me in bed altijd rechtop tegen het hoofdeinde en gebruik het borstvoedingskussen.

Hier zijn we beginnen oefenen met het flesje en het lukt! Ik kolf dan een 30ml af om met het flesje te geven en dan mag hijweer aan de borst. Zo heeft papa hem voor de eerste keer een flesje kunnen geven! Morgen gaan we een volledige voeding geven, benieuwd of dat lukt maar ik denk het wel. We gebruiken een medela calma flesje, waar hij op dezelfde manier aan moet zuigen als aan de borst. Op 21 mei willen we s avonds gaan eten, dus tegen dan moet het vlotjes gaan!

ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

jackie

Bericht door jackie » 8 mei 2016, 9:45

Fijne (eerste) moederdag dames!! :wink:
Zo leuk om dat eindelijk te kunnen vieren he <3
Hier is mijn dochter vrolijk wakker geworden naast mij, ik kan er uren naar kijken.

@bluepixie gisteren av ook flesje afgekolfde melk gegeven. Ze drinkt momenteel makkelijk aan alles :D
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

ilse86

Bericht door ilse86 » 8 mei 2016, 10:52

Gelukkige moederdag iedereen!

Hier een lastige periode. Stan in nu 6 weken. Ik hoop dat het een periode is. In de voormiddag wil hij enkel nog in de draagdoek slapen. Het eerste deel van de namiddag wil hij hopelijk wat in zijn park slapen. Daarna eten en terug in de draagdoek. Om 19u refluxmedicatie en om 19u30 eten. Daarna huiluurtje/kwartiertje/halfuurtje/2uurtje. Als hij dan moe gehuild is, slaapt hij in zijn park tot de voeding van 23u. De nachten vallen redelijk mee. Soms goed soms slechter. Wat vinden jullie ervan? Ik kan het niet meer nuchter bekijken. Is hij nu lastig van zijn reflux of gewoon lastig? Hij geeft wel minder terug en hij weent minder direct na zijn voeding. Het duurt een uurtje/halfuurtje voor hij begint te zeuren... Gelukkig bestaat die draagdoek of hij zou niet slapen en alleen maar huilen. Maar soms zou ik toch graag eens vrij zijn, zonder die draagdoek...

Phoebe

Bericht door Phoebe » 8 mei 2016, 10:56

Gust drinkt hier ook alles en op welke manier hij het ook aangeboden krijgt... Daar hoeven we ons dus geen zorgen over te maken...

Wat ik wel behoorlijk lastig vind is dat hij 's nachts zo moeilijk terug in slaap geraakt. We moeten steeds een hele truukendoos bovenhalen om hem in slaap te krijgen en dan hopen dat hij niet wakker wordt als we hem terug in bed leggen. Na zijn laatste "nachtvoeding" rond 5u smorgens heeft hij soms een uur nodig, vanmorgen kregen we hem zelfs helemaal niet meer in slaap en heeft mijn man hem om half 7 dan maar meegenomen naar de rommelmarkt :mrgreen:
Na het drinken huilt hij ook elke keer en is hij altijd even ontroostbaar, zouden dat zijn darmpjes zijn? Ik had meer het idee dat baby's in slaap zouden vallen aan het einde van de voeding, niet dus... Zit hier nu weer voortdurend te wippen met zijn wipstoel, is zowat de enige manier om hem niet te doen huilen als hij wakker is... Hebben jullie ook zulke ervaringen hiermee? Hebben wij nu een "lastige baby" of is dit allemaal helemaal normaal? Ik word er zo onzeker van...

Oh en idd: aan iedereen een gelukkige moederdag! :wink:

@Ilse: zit met net dezelfde vragen! Lastig hé als je zo de antwoorden niet weet en dan nog eens last hebt van vermoeidheid en hormonen... (ik alvast...)

BluePixie

Bericht door BluePixie » 9 mei 2016, 10:45

@Ilse: het klinkt alsof jij ook in de befaamde 6 weken groeispurt zit... Hier blijft het maar duren :( Nu al van vorige week zondag, ik begin me af te vragen of die lieve, rustige baby ooit terugkomt. Gisterenavond was de hel... Huilen, eten, huilen en schrokken terwijl hij eet, teruggeven omdat hij zich opjaagt, nog meer huilen, nog meer eten... Straatje zonder einde. Ten einde raad heb ik dan nog wat melk ontdooid en een flesje gegeven. Als hij zo constant vraagt dan kan de melkvoorraad toch nooit bijgevuld worden? Pff... Ik herken me wel volledig in de tekst via de link die Aria hierboven gedeeld heeft. Maar is het normaal dat het zo lang duurt? :(

Aria

Bericht door Aria » 9 mei 2016, 11:31

BluePixie schreef:@Ilse: het klinkt alsof jij ook in de befaamde 6 weken groeispurt zit... Hier blijft het maar duren :( Nu al van vorige week zondag, ik begin me af te vragen of die lieve, rustige baby ooit terugkomt. Gisterenavond was de hel... Huilen, eten, huilen en schrokken terwijl hij eet, teruggeven omdat hij zich opjaagt, nog meer huilen, nog meer eten... Straatje zonder einde. Ten einde raad heb ik dan nog wat melk ontdooid en een flesje gegeven. Als hij zo constant vraagt dan kan de melkvoorraad toch nooit bijgevuld worden? Pff... Ik herken me wel volledig in de tekst via de link die Aria hierboven gedeeld heeft. Maar is het normaal dat het zo lang duurt? :(
Dat kan zo lang duren. Elk kindje is anders, vergeet ook niet dat je nu in een periode komt die over het algemeen erg gekenmerkt is door meer huilen en lastig zijn. Die huilpiek is zo wat rond 9 weken en vanaf een week of 12 gaat het geleidelijk aan beter gaan.

Veeeeeel kindjes doen aan clustervoeden, he, `s avonds en zijn dan het lastigst. Ik ben uiteindelijk rond een week of 6 toen begonnen met een avondritueeltje in te lassen voor het slapen. Veel babietjes zijn tegen de avond namelijk zo overweldigd door alles wat ze hebben ervaren tijdens de dag en ze zijn eigenlijk gewoon doodmoe. Ze huilen dan en je denkt dat ze honger hebben, maar eigenlijk zijn ze gewoon KO. Je kan ook proberen van met een bedritueeltje te beginnen rond dezelfde tijd iedere avond: badje om te kalmeren, massage, PJ aandoen en dan nog borst/fles in een rustige kamer, met weinig licht en dan in bedje leggen.
Aug `13 *
Okt `13 **
Nov `14 Ons zoontje is geboren. (3,460 kg - 51 cm)
Afbeelding
Mei`16 Ons dochtertje is geboren. (3,450 kg - 51 cm)
Afbeelding

Phoebe

Bericht door Phoebe » 9 mei 2016, 13:06

@BluePixie: hoop voor jou dat die groeispurt snel over is!!!

Een algemeen vrraagje: hier is het 24°C binnen, heb de indruk dat hij meer drinkt... Herkennen jullie dit? Zou dit door de warmte zijn?

lieze81

Bericht door lieze81 » 9 mei 2016, 15:07

Phoebe schreef:@BluePixie: hoop voor jou dat die groeispurt snel over is!!!

Een algemeen vrraagje: hier is het 24°C binnen, heb de indruk dat hij meer drinkt... Herkennen jullie dit? Zou dit door de warmte zijn?
ja, Elias heeft gisteren ook een extra fles gedronken. Met die warmte laat hij max 3u tussen zijn flesjes, terwijl hij normaal 3.5u-4u tussen laat.

Met zo'n weer drinken wij ook wat meer é. :wink:
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

jackie

Bericht door jackie » 9 mei 2016, 17:17

Bij mij is het 26graden binnen :? :roll:
Ik probeer ze wat vaker aan te leggen...met wisselend succes want juffrouwtje slaapt weeral en is amper wakker te krijgen. Hopelijk krijgt ze genoeg vocht binnen :|
Is er een manier om te zien of babys gedehydrateerd raken?

BluePixie

Bericht door BluePixie » 9 mei 2016, 17:58

Hier ook zo warm! Zal ook wel de reden zijn dat hij de laatste dagen nog meer wil drinken. Dat clusteren doet hij sowieso al een paar weken. Vandaag is het nu al begonnen en het zal waarschijnlijk doorgaan tot we in bed kruipen :?

Dat ritueeltje werkt inderdaad wel, zijn laatste pamper en voeding voor het slapen doen we in de slaapkamer, stil en verduisterd. En tot nu toe werkt dat, hij wordt dan altijd rustig.

Ik heb eens gehoord dat je dehydratatie aan de nageltjes kan zien. Als je op een nageltje duwt wordt het wit, als je het loslaat moet het weer roze worden. Als het wit blijft dan hebben ze vocht tekort. Maar geen idee of dat echt klopt... Denk dat de pipipampers het belangrijkste blijven, zolang je die voldoende hebt... Wat ik wel merk is dat Vic sinds gisteren meer en slapper kaka doet en iets minder pipi... Zou ook door de warmte zijn.

Phoebe

Bericht door Phoebe » 10 mei 2016, 9:26

Ik heb écht de indruk dat Gust veel meer weent dan goed voor hem is... Ik ben op zoek naar geruststelling of bevestiging, ik word er echt zo moedeloos en radeloos van :(

Na zijn laatste "nachtvoeding" (tussen 4u en 6u) wil hij niet meer slapen dus staat mijn man ermee op en hij huilt dan soms een kwartier, soms een uur, valt dan uiteindelijk in slaap of blijft wakker. Bij de volgende voedingen door de dag heen ligt hij tegen het einde van de voeding meestal lekker te slapen, maar na een 5-tal minuten wordt hij wakker en huilt hij opnieuw, soms maar 10minuten, maar soms ook een half uur of langer. Hij schopt dan met zijn voeten en lijkt echt kwaad. Tussen de voedingen door kan hij overdag nog wel eventjes slapen als hij uitgehuild is. Vanaf de late namiddag wordt hij dan weer "lastig". Tijdens het avondeten bijvoorbeeld moeten we hem constant heen en weer wiegen in zijn wipper en dan hangt hij ook voortdurend aan de borst, lijkt het enige dat helpt. Dat gaat dan zo door tot ongeveer 22u, dan slaap hij tot 4u na zijn laatste voeding. Na de nachtvoeding valt het meestal mee, maar heb ik dikwijls toch ook een kwartier tot een half uur nodig om hem te doen stoppen met huilen en in slaap te laten vallen.

Herkenbaar? Of ben ik nu gewoon de overbezorgde moeder aan het uithangen die niet om kan met de krampjes van haar baby? Ik weet het even niet meer...

Plaats reactie