Bevallen mei/juni 2015

Plaats reactie
Isabelle gau37
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 oktober 2014, 10:11

Re: Bevallen mei/juni 2015

Bericht door Isabelle gau37 » 25 april 2016, 11:12

Mijn hcg is vandaag , 14 dagen na de terugplaatsing 223 . Nu bij adam was dit 370 en had ik zelfs 3 dagen eerder getest . Dus ik zal afwachten of het mooi gaat verdubbelen of niet . Ik had precies een hogere waarde verwacht , vind 223 precies nogal laag .

Leniemienie
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 12 april 2012, 23:39

Re: Bevallen mei/juni 2015

Bericht door Leniemienie » 25 april 2016, 19:36

Isabelle, proficiat! Die waarde is ook hoor, dat wil zeggen dat je 12 dagen na tp 110 had, dus perfect normaal. Ik begrijp dat je beetje afwachtend bent tot de 2de bn maar voorlopig is er niets om je ongerust over te maken. Amaai, van de eerste tp direct terug zwanger! Dat is dan voor januari, niet?
Nov2010 pilstop, na 6 verse ICSI pogingen, 3 cryo tp en 2 mk's een wolk van een dochter gekregen juni 2015 en een 2de klein mirakeltje in mei 2017

doorzetter
Berichten: 717
Lid geworden op: 9 november 2013, 20:10

Re: Bevallen mei/juni 2015

Bericht door doorzetter » 25 april 2016, 22:45

Super Isabelle,
Ik ga je toch al een dikke proficiat wensen :D

Nog even een vraagje, zijn jullie kindjes ook zo vaak ziek? Dan bedoel ik niet een valling maar echt ziek zijn.

Xander heeft sinds half februari al 3 keer een dubbele oorontsteking gehad, de laatste keer zelfs met een keelontsteking, oogontseking en reutelend longetjes erbij. Hij heeft al 3 keer antibiotica gehad, de laatste keer zelfs 2 verschillende tegelijkertijd omdat hij niet meer reageerde op diegene die hij kreeg.

Zit bijna iedere week bij de kinderarts, vorige donderdag moest hij zelfs terug komen omdat zijn bloeduitlage niet in orde was en er een foto van zijn longen moest gemaakt worden om longontsteking uit te sluiten en een urineonderzoek voor urineweginfectie uit te sluiten. Die waren goed, dus was het het een heel zwaar virusinfectie.

Hij heeft ook een vergrote lever, wat normaal kan zijn bij een infectie, maar wel moet weg trekken uiterlijk binnen 7 weken, zo niet, moet er extra onderzoek komen.
Icsi 1 cry1: pos.: juni 2015: pracht van een zoontje :D
Icsi 1 cryo3:13mei: zwanger

AfbeeldingMaak een ticker

Leniemienie
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 12 april 2012, 23:39

Re: Bevallen mei/juni 2015

Bericht door Leniemienie » 26 april 2016, 11:59

Mijn dochtertje is sinds half december bijna heel de tijd verkouden en regelmatig last van virusjes. Maar ze is nu pas deze week voor de eerste keer antibiotica aan het nemen tegen een aanhoudend hoestje en oorontsteking. Het is wel nooit echt erg, eerder vervelend want ze is nog maar 7 dagen afwezig geweest in de creche. Ze heeft er namelijk zelf weinig last van en blijft haar vrolijke zelf en als ze koorts heeft is die na 2 dagen terug weg en nooit hoger dan 39 graden. Het is vooral onze nachtrust en ons eigen immuunsysteem die er harder onder leidt. Mijn man is nu voor de derde of vierde keer ziek dit jaar terwijl die de afgelopen 10 jaar maar 3 keer ziek is geweest. :)
Als ik het zo hoor van andere ouders hebben we gewoon pech met het feit dat bij onze kindjes de start van de creche samenviel met het herfst en winterseizoen waar er volop virusjes de ronde gaan. Als ze wat ouder zijn dan hebben ze er naar het schijnt minder last van. Dus we zullen ons moeten optrekken dat het binnenkort eindelijk lente wordt en de virusjes dan wel zullen verdwijnen. En tegen volgende winter zijn onze kindjes weer wat groter en hopelijk wat beter ertegen bestand.
Nov2010 pilstop, na 6 verse ICSI pogingen, 3 cryo tp en 2 mk's een wolk van een dochter gekregen juni 2015 en een 2de klein mirakeltje in mei 2017

doorzetter
Berichten: 717
Lid geworden op: 9 november 2013, 20:10

Re: Bevallen mei/juni 2015

Bericht door doorzetter » 26 april 2016, 12:14

Bij xander blijft het nooit bij een valling of een virusje waar hij geen last van heeft, daarmee dat ik het eigenlijk niet zo normaal meer vond. Vaak tegen de 40°C koorts en echt ziek. waar antibiotica voor nodig is.
Xander gaat s maandags naar de creche maar hij is al meer niet geweest dan wel. Ik kan er mijn klok op gelijk zetten, dat als hij s maandags naar de creche is geweest, hij donderdag koorts heeft en ziek is :(
Icsi 1 cry1: pos.: juni 2015: pracht van een zoontje :D
Icsi 1 cryo3:13mei: zwanger

AfbeeldingMaak een ticker

doorzetter
Berichten: 717
Lid geworden op: 9 november 2013, 20:10

Re: Bevallen mei/juni 2015

Bericht door doorzetter » 26 april 2016, 12:46

Ik ga trouwens deze namiddag naar jette, ze doen een onderzoekstudie om na te gaan of er ontwikkelingsproblemen zijn bij kinderen die door icsi zijn verwekt.

Aangezien het om een gewoon lichamelijk onderzoek gaat en geen naalden ofzo aan te pas komen, gaan we dit doen. VInd ik maar normaal aangezien zonder heb, Xander niet zou zijn. Is maar een kleine moeite en je helpt het onderzoek ermee.
Icsi 1 cry1: pos.: juni 2015: pracht van een zoontje :D
Icsi 1 cryo3:13mei: zwanger

AfbeeldingMaak een ticker

Muse
Berichten: 572
Lid geworden op: 19 januari 2014, 22:51

Re: Bevallen mei/juni 2015

Bericht door Muse » 26 april 2016, 22:19

ik kom even inbreken ivm dat ziek zijn:

Onze zoon (nu 5), geboren in november, was tot zijn 6 maanden niet ziek op een verkoudheid na. Na drie dagen onthaalmoeder was hij de eerste keer echt ziek. En dat is vrijwel niet gestopt tot zijn dik 3,5 à 4 jaar.
Van oorontstekingen over buikgriepen, virussen, die gegarandeerd uitliepen in een bronchitis of zelfs longontstekingen tot alle soorten andere kinderziekten. Heel vaak meer dan 40° koorts, zelfs ooit koortsstuipen gehad.
Hij tuimelde dan ook voor zijn gewicht van de p75 naar de p15curve, lengte bleef de p90.

We moesten ons nooit zorgen maken, zolang hij goed groeide.

Onze dochter (nu 16m) was al stevig ziek (bronchitis) op 7 weken... en toen vreesden we het ergste... Maar niks hoor, in de zomer heeft ze wel een zware nierbekkenontsteking gehad met een week in het ziekenhuis, maar dat raap je niet op door gewoon virusjes of bacteriën in de lucht of van anderen. Ze heeft wel al de hele winter wat gesnotter dat weer wat erger wordt en dan weer wat minder. Het valt ons ook op dat het fel erger wordt op momenten dat er weer nieuwe tanden doorbreken. Maar ze heeft zelden meer dan 39°.

Dus elk scenario is mogelijk en geen van beide is normaler of abnormaler dan het andere. Vertrouw vooral op je gevoel wanneer je naar de dokter of zelfs spoed wilt gaan omdat je ongerust bent. Ik ben nog nooit mis geweest in mijn gevoel.

Succes allemaal met de snotneusjes en hoestjes...

Isabelle gau37
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 oktober 2014, 10:11

Re: Bevallen mei/juni 2015

Bericht door Isabelle gau37 » 29 april 2016, 19:22

Bedankt :)

Onze adam is ook nog nie echt ziek geweest , wel verkouden enzo , en regelmatig verstopte neus , maar hij heeft daar precies gene last van .

De dokter bij kind en gezin zei dat ik een ajuin naast zijn bed moest zetten en da doe ik wel regelmatig .

Hij gaat wel nog nie naar een onthaalmoeder of creche dus da zal ook wel geven .

Isabelle gau37
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 oktober 2014, 10:11

Re: Bevallen mei/juni 2015

Bericht door Isabelle gau37 » 15 mei 2016, 8:07

Ff een update

Ik heb sinds vrijdag ochtend bloedverlies , heb normaal dinsdag eerste echo maar ben gisteren toch al naar spoed gegaan om is te laten nakijken , en daar zagen ze een leeg vruchtzakje plus dat mijn hcg 8500 was , dus veel te laag .. Ik moet nu dinsdag toch gaan maar wss loopt het mis . Spijtig , ik wou het maar ff laten weten . Ik vroeg me eigenlijk hoe snel je terug opnieuw mag proberen ?

doorzetter
Berichten: 717
Lid geworden op: 9 november 2013, 20:10

Re: Bevallen mei/juni 2015

Bericht door doorzetter » 15 mei 2016, 10:28

Oh, wat lees ik nu? VInd ik echt oprecht spijtig om te horen. Alvast veel sterkte gewenst.

Ik denk het allemaal afhangt hoe het verloopt, moet er een curretage komen, hoe lang het duurt vooraleer je bloedwaarden terug ok zijn, wat bepaald wanneer je terug kan proberen.
Icsi 1 cry1: pos.: juni 2015: pracht van een zoontje :D
Icsi 1 cryo3:13mei: zwanger

AfbeeldingMaak een ticker

Leniemienie
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 12 april 2012, 23:39

Re: Bevallen mei/juni 2015

Bericht door Leniemienie » 15 mei 2016, 11:12

@isabelle, spijtig om dat hier te lezen. Sterkte!
Ik heb het zelf 2 keer meegemaakt, in juli 2013 was mijn hcg op 7 weken 10000 en het heeft toen zo'n 6 weken geduurd eer het volledig op 0 stond. Nu ik moest sowieso van fc na het km 2 maand pauze nemen. Dus miskraam begin augustus en nieuwe poging gestart in oktober.
Nov2010 pilstop, na 6 verse ICSI pogingen, 3 cryo tp en 2 mk's een wolk van een dochter gekregen juni 2015 en een 2de klein mirakeltje in mei 2017

Isabelle gau37
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 oktober 2014, 10:11

Re: Bevallen mei/juni 2015

Bericht door Isabelle gau37 » 20 mei 2016, 11:11

Ik moet straks op controle . Ik mis het idee zwanger te zijn , ik zou liefst van al al vandaag terug beginnen , maar dat gaat natuurlijk niet . Twee maanden rustpauze lijkt me zolang om vol te houden . Ik denk ook constant na over hoe het mis gegaan is . Ik heb een groot grondpark waar ik soms bij ga in zitten , en 1 keer lag ik op mijn rug plat met opgetrokken knieen , mijn mails te lezen op ipad , en adam was zich aan het recht trekken aan mijn knieen en is toen voorover gevallen met twee handjes in mijn buik , en dat deed wel zeer . En ik heb toen nog getwijfeld of dat kwaad kon , maar ik dacht van niet en nu denk ik mss dat er mss toch iets geraakt geweest is .

Ik hoop echt dat ik vlug terug opnieuw kan starten , en deze keer ga ik extra voorzichtig zijn .

doorzetter
Berichten: 717
Lid geworden op: 9 november 2013, 20:10

Re: Bevallen mei/juni 2015

Bericht door doorzetter » 20 mei 2016, 23:00

Nogmaals veel sterkte.

Persoonlijk denk ik niet dat het vallen van je zoontje op je buik er iets mee te maken heeft. Ik heb nog eens in een topic iets soortgelijk gelezen, zij was ermee naar de dokter geweest maar alle is zo beschermd dat zoiets niet kan.

K heb nu wel nog geen miskraam gehad maar snap wel enigsinds je gevoel van zo rap mogelijk verder te willen doen. Wij zouden ook graag terug starten, maar heb nog heel veel pijn en last van mijn bekkeninstabiliteit dat ik nog niet zwanger mag worden, want met die hormonen er nog is bij zou dat betekenen dat ik effectief niet meer kan stappen en moet nog altijd voor mijn zoontje kunnen zorgen, het gaat nu al zo moeilijk.
Maar ik zal zeker duimen dat de volgende keer wel een succesverhaal is.
Icsi 1 cry1: pos.: juni 2015: pracht van een zoontje :D
Icsi 1 cryo3:13mei: zwanger

AfbeeldingMaak een ticker

Isabelle gau37
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 oktober 2014, 10:11

Re: Bevallen mei/juni 2015

Bericht door Isabelle gau37 » 21 mei 2016, 9:30

Das heel lief doorzetter :)

Ja de controle gisteren was goed , alles was bijna weg . En hcg stond al op 344 en vorige zaterdag nog op 8500 . Vanaf dat het nul is moet je zes weken rekenen op je menstruatie , daarna een controle echo en dan de volgende menstruatie mag ik terug meedoen :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten