Bevallen mei/juni 2015

Isabelle gau37
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 oktober 2014, 10:11

Re: Bevallen mei/juni 2015

Bericht door Isabelle gau37 » 8 november 2015, 11:23

Oh doorzetter , das een keischattige baby , zo een mooi rond gezichtje , keilief :D

De mijne eet nu een potje olvarit van 125 gram en gisteren heb ik nog een half potje fruit bijgegeven . Ik had al is geprobeerd met fruit en daar moet hij toch aan wennen , is wa zuurder dan die groentjes

Ik ga binnenkort ook beginnen met zelf gemaakte groentepapjes , ik heb zo een apparaat van philips om eerst de groenten te stomen en dan te pureren , tis te hopen dat het nu ook nog vlot werkt want met die dingen lijkt da allemaal gmakkelijk t werken op de verpakking maar in realiteit ....

17 november is hij al 5 maand seg , da gaat toch vooruit he , nog ff en ze kunnen rechtzitten :D

Margot_80
Berichten: 258
Lid geworden op: 23 mei 2013, 13:32

Re: Bevallen mei/juni 2015

Bericht door Margot_80 » 12 november 2015, 14:23

helaba!

het is rustig op deze rubriek.. allemaal in hetzelfde schuitje van ongelofelijke drukte :D

Onze jongens zijn 6 maand vandaag en doen het prima. Als we om 18u mee zouden gaan slapen dan zou je kunnen besluiten dat we met zijn allen al "doorslapen" tot 3u :D

Echte droomkindjes...

ik heb hier al leuke foto zien staan op forum van doorzetter. haha die blik van dat ukje: "wat gaat ze me nu weer proberen binnenduwen" heeeeel herkenbaar.
ik moet zo lachen als ze weer eens mega vies kijken als ik groentpap uittest. Om een of andere reden doet onze onthaalmoeder dat prima, maar bij ons willen ze niet echt meewerken. fruitpap daarentegen is wel een succes!

@BertBibber: alles ok met de kindjes? heb wel aan jullie gedacht, neonatale is gene lach.
@de anderen: al bekomen? al aan t denken aan de volgende zwangerschap? 8)

groetjes aan allen!
Happy Margot
zwanger na icsi 5 (jette) .. Twins bevallen mei 15. Nu zwanger van brusje = 2e cryo tp van icsi 5.

jackie
Berichten: 934
Lid geworden op: 27 februari 2013, 22:03

Re: Bevallen mei/juni 2015

Bericht door jackie » 12 november 2015, 21:26

Hallo ladies,

Aangezien jullie intussen al een tijdje mama zijn en dus al wat ervaring hebben :D kom ik even bij jullie aankloppen.
Ik ben 18 weken zwanger dus heb nog even te gaan, maar ik kijk uiteraard al naar al die schattige babykleren.
En ik vraag mij af wat een baby in het begin draagt? Zo de eerste maanden is dat eerder body en broekje of pijama of al echt 'kleedjes'?
En zijn er dingen waar je op moet letten bij het kopen van kleren? Iets dat makkelijker gaat? Ik vermoed dat een wikkelbody in het begin makkelijker is dan eentje die je over het hoofd moet doen?
Hulp, ik ben hier zo'n leek in :roll: .
Alvast bedankt voor alle tips!

En proficiat met jullie kindjes!!

Hier is het genieten van EINDELIJK die zwangerschap, al is het met de nodige ongerustheid, ook vooral omdat ik ze nog niet voel bewegen. Maar ik probeer zo rustig en zen mogelijk te blijven :wink:
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

Isabelle gau37
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 oktober 2014, 10:11

Re: Bevallen mei/juni 2015

Bericht door Isabelle gau37 » 12 november 2015, 22:15

Hey jackie , gefeleciteerd met je zwangerschap

Ik zou gaan voor gemakkelijke kleertjes , mijn kindje is geboren in juni dus ik moest geen warme dingen voorzien , ik denk jij ook niet .
Ik had van die pakjes (body's) van de h&m die ge van voor kunt sluiten met knopjes en daar een passend broekje bij met voeten aan . Ik vind een apart broekje gemakkelijk omdat je deze snel aan en uit krijgt voor de pamper. Nog een tip dat ik kan geven , niet te ver vooruit kopen van maat , ik zit met een hoop kleren die niet gebruikt zijn bijna , of verkeerd ingeschat , mijn zoontje was 52 cm bij de geboorte , hij is dus groot voor zen leeftijd , dus ik zit hier met een winterjas die hij volgende maand al aan kan terwijl ik die gekocht had met de bedoeling om pas in januari aan te doen .

Als ik nog aan toffe tips denk dan kom ik ze wel delen

Geniet maar en niet teveel stressen , alles komt wel goed :D

Leniemienie
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 12 april 2012, 23:39

Re: Bevallen mei/juni 2015

Bericht door Leniemienie » 12 november 2015, 23:03

Hey jackie, ik had kleurrijke wikkelbodykes en kruippakjes (met drukknopjes vanvoor)maar ze had na enkele weken ook leggings en t-shirts aan. Maar ik zou de echte kleertjes, daarmee bedoel ik rokjes, broekjes, polo-t-shirts enzo houden voor 3 maand (maat 62). Want dat staat echt zeer raar op zo'n plat babytje. Kleedje kan eventueel ook maar dan eerder een t-shirt/tuniek model in maat 56. met wat ik nu weet zou ik in maat 50 en 56 enkele mooie katoenen kruippakjes kopen vb van froy en dind. Wat dat doen ze dan veel aan. Maar mijn dochter heeft dan ook lang maat 50 en 56 aangedaan.
Nov2010 pilstop, na 6 verse ICSI pogingen, 3 cryo tp en 2 mk's een wolk van een dochter gekregen juni 2015 en een 2de klein mirakeltje in mei 2017

Isabelle gau37
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 oktober 2014, 10:11

Re: Bevallen mei/juni 2015

Bericht door Isabelle gau37 » 13 november 2015, 23:22

Ja zoals lenie al zegt zou ik ook wachten met hemdjes en echte broekjes enzo , ik vind persoonlijk ook dingen die niet mee rekken is heel moeilijk om aan te krijgen , ge moet die armpjes daarin krijgen he , ik vind da niet altijd heel gemakkelijk , zelfs nu nog altijd niet , ofwel doe ik iets verkeerd , lol...

Ik heb nog altijd de neiging om alleen maar dingen te nemen die gemakkelijk uit en aan gaan . Ook polo t shirtjes zitten raar , da kraagje zit precies vervelend . Ik zou ook kiezen voor dingen die gemakkelijk wassen en drogen .

Leniemienie
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 12 april 2012, 23:39

Re: Bevallen mei/juni 2015

Bericht door Leniemienie » 14 november 2015, 1:42

Kraagjes zijn inderdaad raar, precies of ze dan geen nek hebben.
En die handjes in mouwen steken, daar worstel ik ook nog elke dag mee, dat is echt elke keer een gewroet. Ik denk soms dat ze express haar vingers spreidt :D

Dus nog 1 belangrijke tip ivm t-shirts: als je bodyke met lange mouwen wil gebruiken, dan t-shirt met korte mouwen erover doen of iets met zeer brede mouwgaten of hoe noem je dat. Lange mouwen t-shirt over lange mouwen bodyke dat is ongelooflijk vervelend om aan te doen.
Nov2010 pilstop, na 6 verse ICSI pogingen, 3 cryo tp en 2 mk's een wolk van een dochter gekregen juni 2015 en een 2de klein mirakeltje in mei 2017

Isabelle gau37
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 oktober 2014, 10:11

Re: Bevallen mei/juni 2015

Bericht door Isabelle gau37 » 18 november 2015, 1:20

Haha lenie :D

Isabelle gau37
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 oktober 2014, 10:11

Re: Bevallen mei/juni 2015

Bericht door Isabelle gau37 » 29 december 2015, 23:18

Hoe gaat het bij iedereen ? Hebben jullie kleintjes al tandjes ? Mijn zoontje nog niet , hij kan ook nog niet zelfstandig rechtzitten , op zijne buik rollen wel , en hij kan zijn tut nemen en in zijn mond steken , maar rechtzitten of kruipen of zich rechttrekken nog niet ze . Hij slaapt nu wel sinds twee dagen op zijn eigen kamertje en da goed heel goed . Hij ligt daar heel rustig en slaapt goed . Hij is wel groot , een beetje te precies , was 14 december 72 cm , wetende dat hij 17 december 6 maand oud was . Eind januari terug naar leuven . Fingers crossed . ;)

doorzetter
Berichten: 717
Lid geworden op: 9 november 2013, 20:10

Re: Bevallen mei/juni 2015

Bericht door doorzetter » 29 december 2015, 23:46

Ah, Leuk om nog eens van iemand iets te lezen :D

Onze vrolijke jongen heeft ook nog geen tandjes, hij kan ook nog niet zitten en omrollen van rug naar buik heeft hij nu juist deze week 2 keer gedaan, maar gaat nog niet zo vlot.
Hij is nog altijd een goede slaper, zijn record is uitslapen tot 11.30u :shock: :D

Sinds enkele dagen begint hij wel hysterisch te huilen in bed, wij denken dat hij aan het dromen is, want zijn ogen zijn wel dicht, nog iemand met deze ervaring?

Onze kleine man weegt op het moment 9.200 kg en meet 68 cm, een curve hoger tegenover zijn lengte, maar de kinderarts vond dit geen probleem. Hij is dan ook een goede en grote eter.

Op het moment wel wat probleempjes met zijn schouder, sinds gisteren weten we dat er een zenuw beschadigd is in zijn rechterschouder, oorzaak is (nog) niet bekend. Hij heeft dus moeite om zijn arm helemaal omhoog te doen, de andere zenuwen zijn gelukkig niet geraakt waardoor hij zijn arm en hand voor de rest wel kan bewegen en gebruiken. OOk moet hij op neurofibromatose getest worden.
Icsi 1 cry1: pos.: juni 2015: pracht van een zoontje :D
Icsi 1 cryo3:13mei: zwanger

AfbeeldingMaak een ticker

Isabelle gau37
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 oktober 2014, 10:11

Re: Bevallen mei/juni 2015

Bericht door Isabelle gau37 » 4 januari 2016, 1:38

Hey doorzetter , 11u30 is wel heel goed , zo lang slaapt die van mij niet . Dat ineens huilen terwijl hij slaapt doet Adam ook , het duurt maar even he , en ze slapen gewoon door , ik denk ook dat het een droom is dan . Hij kan ook nog altijd niet zitten , en nog geen tandjes , hij kan wel zijn tut in zijn mond steken , en ja omrollen doet hij ook veel , hij kan wel nog niet terug rollen . Dus hij begint dan half te wenen soms , en dan rol ik hem terug maar direct rolt hij terug op zijn buik en dan terug half te wenen . Ik ben soms meer bezig met hem terug op zijn rug te leggen , dan wat anders .. ;)

Ik hoop dat die zenuw in zijn armpje niet te ernstig is , ik kan het precies niet goed inschatten uit je reactie , als hij zijn armpje en hand goed kan bewegen , zal het wel meevallen denk ik . X

Binnen twee weken terug naar leuven ... Spannend

Groetjes iedereen en een gezond en zorgeloos 2016 :)

Leniemienie
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 12 april 2012, 23:39

Re: Bevallen mei/juni 2015

Bericht door Leniemienie » 6 januari 2016, 22:28

Ik heb het kleintje van de hoop hier, denk ik. 6,85 kg en 62,5 cm. Haar gewicht is goed, nog steeds op de curve maar haar lengte is bij de vorige meting (5maand) bij k&g van haar curve gegaan, zit sindsdien op p3 ipv p10. Ik ben daar wel wat bezorgd over. Nu ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat de laatste 2 keer mijn man naar k&g is gegaan, dus ik acht de kans ook groot dat ze gewoon verkeerd gemeten hebben. Maar het is hoe dan ook een kleintje, ze heeft ondertussen wel dikke wangetjes, armpjes en beentjes en sindskort ook een dikker buikje, echt babyvet.
Ze eet nu sinds begin december groentepap maar dat ging wat moeizaam, ze is ook 2 weken heel erg verkouden geweest dus dat hielp niet echt. Maar toen ze in de kerstvakantie thuis was, heb ik afwisselend groentepap en fruitpap gegeven en nu gaat het op de creche wel heel vlot. Dus hopelijk groeit ze de komende maanden wat beter, met dat extra krachtvoer :D
Hoe groot zijn eigenlijk de porties fruitpap en groentenpap bij jullie?
Want ze had in de creche vandaag heel haar groentepap opgegeten en dat zou 300g geweest zijn, dat lijkt me nog ook wel een beetje van het goeie teveel, niet?
Nov2010 pilstop, na 6 verse ICSI pogingen, 3 cryo tp en 2 mk's een wolk van een dochter gekregen juni 2015 en een 2de klein mirakeltje in mei 2017

Kato13
Berichten: 142
Lid geworden op: 9 november 2014, 14:26

Re: Bevallen mei/juni 2015

Bericht door Kato13 » 6 januari 2016, 23:16

Interessante updates :-)
@lenieminie: als ze zo blijft eten, zal ze wel snel groeien. Verder zou ik me geen zorgen maken over die curves, dat komt wel goed, dat groeien gaat zowiezo met opstootjes vind ik. Ik meet hel af en toe zelf. Hoofdje tegen verzorgingstafel en dan goed aan beentje trekken tot het gestrekt is en streepje trekken en meten :-). Dat komt vrij goed overeen.
@doorzetter: hopelijk snel vooruitgang met die geknelde zenuw. Zo lastig dat je baby'tje niet kan uitleggen wat ie voelt.

Update hier (geboren 16 mei, dus nu 7m3w): 70,5cm, 9kg
Eetpatroon: smorgens 210melk, smiddags 250g groentepap, namiddag 200g fruitpap, avond 240melk
Ontwikkeling: kan flink zitten, maar valt nog om als hij te ver reikt of niet oplet. Kruipt nog niet, probeert wel soort zwemslag, maar geraakt niet vooruit wat hem dan ook frustreert. Rolt op buik maar kan nog niet terug. Begint sinds deze week wat te brabbelen, maar een echte medeklinker heb ik nog niet gehoord. Slaapt nog steeds in onze kamer en wordt ook nog 2tal keer per nacht wakker voor tutje, maar slaapt anders wel door van 20u30 tot 7u. Kan goed aan de lepel eten, wel nog steeds alles gemixt. Boterhammetje in de hand is vnl om te spelen. Nog geen tandjes.

doorzetter
Berichten: 717
Lid geworden op: 9 november 2013, 20:10

Re: Bevallen mei/juni 2015

Bericht door doorzetter » 7 januari 2016, 9:37

Leuk om al die verschillende verhalen te lezen, zo veel verschil.

Leniemienie: Xander zijn schema zag er zo uit:

Rond 10u-10.15u: fles van 210/7
Rond 13u-13.15u: groentepap met vlees van ong 350 gr
rond 16u: fruitpap van 350gr
Rond 1930u: fles van 210/7

Nu, hij is wat aan de zware kant, dinsdag waren we voor de bespreking van zijn uitslag van zijn schouder bij de kinderarts geweest en toen woog hij 9.840kg en meet hij nog steeds 68 cm, hij groeit precies allleen maar in de breede, niet in de lengte.
NU ga ik 250gr groentepap geven, en ook 250gr fruitpap en zonder koek. En hopen dat hij het niet op een brullen zet, want als hij honger heeft dat laat hij het duidelijk merken.

Begin problemen te krijgen met de maxi cosi, het begint bij zijn schouders echt smal te worden, zeker als hij een jas aanheeft, maar in de winkel zeggen ze dat hij pas in een autostoel mag als hij 80cm, maar hij is nu nog maar 68cm, dus dat duurt nog eventjes voor hij die 80cm bereikt, sebiet krijg ik hem er niet meer in. Hoe moet ik hem dan vervoeren in de auto.

Hij moet in februari ook onder de scan voor zijn schouder, ze willen de beschadigde zenuwbundel in beeld brengen om zo een oorzaak te vinden van die beschadiging, en navenand die uitslag een evt operatie.
Hij moet wel verdoofd worden voor die scan, want hij moet heel stil blijven liggen. Daar zie ik het meeste tegen op, alhoewel ik wel weet dat het een lichte verdoving ga zijn.
Icsi 1 cry1: pos.: juni 2015: pracht van een zoontje :D
Icsi 1 cryo3:13mei: zwanger

AfbeeldingMaak een ticker

Kato13
Berichten: 142
Lid geworden op: 9 november 2014, 14:26

Re: Bevallen mei/juni 2015

Bericht door Kato13 » 7 januari 2016, 23:14

@doorzetter: daar zou ik ook tegen opzien, zo een verdoving. Maar idd, zal maar kort zijn en hopelijk een goed resultaat!!

Ik dacht Eigenlijk ook stilaan te gaan kijken voor een andere autostoel, maar wij zitten ook nog lang niet aan 80cm :-)

Geven jullie eigenlijk al water tussendoor? Mijn zoontje wil dat niet echt drinken: in flesje weet hij na 1 slok dat het geen melk is en is hij ontgoocheld, drinkbeker krijgt hij niks uit, open beker vindt hij leuk maar laat alles terug uit z'n mond lopen...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten