Bevallen mei/juni 2015

Plaats reactie
Leniemienie
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 12 april 2012, 23:39

Re: Bevallen mei/juni 2015

Bericht door Leniemienie » 25 augustus 2015, 19:43

Doorzetter, wat als je hem minder geeft maar dan vaker? Of begint hij dan direct te reclameren?
Nov2010 pilstop, na 6 verse ICSI pogingen, 3 cryo tp en 2 mk's een wolk van een dochter gekregen juni 2015 en een 2de klein mirakeltje in mei 2017

Muse
Berichten: 572
Lid geworden op: 19 januari 2014, 22:51

Re: Bevallen mei/juni 2015

Bericht door Muse » 25 augustus 2015, 21:03

doorzetter, waar woon je ergens, ik ken wel een hele goeie kindergastroenteroloog, die vrijwel alles afweet van voeding, reflux, allergieën ed.

Kato13
Berichten: 142
Lid geworden op: 9 november 2014, 14:26

Re: Bevallen mei/juni 2015

Bericht door Kato13 » 1 september 2015, 12:50

Hallo allemaal,
Weer effe alles bijgelezen. Toch druk zo'n baby'tje in huis :-)
Leon slaapt nu een paar weekjes door, ti's te zeggen, hij heeft geen nachtvoeding meer nodig, maar wordt wel regelmatig wakker, dan geef ik z'n tutje en slaapt hij terug door. Maar blijft wel vermoeiend. Binnen een maandje in z'n eigen kamer, dan word ik er mss niet meer wakker van. Sinds deze week heeft hij ook af en toe een huil half uurtje en weet ik ni waarom. Wie weet komen er stilaan tandjes ofzo :-) Maar verder helemaal niks te klagen!

@doorzetter: Leon dronk ook een tijdje heel veel, en leek niet genoeg te hebben met z'n fles. Dan gaf ik direct z'n tutje na de fles, voor hij kon beginnen wenen, en dat hielp...

Ondertussen hier: 3,5maand, 61 cm, 7kg, 4 flesjes: 180-210-180-210

doorzetter
Berichten: 717
Lid geworden op: 9 november 2013, 20:10

Re: Bevallen mei/juni 2015

Bericht door doorzetter » 1 september 2015, 14:46

Muse: Ik ben van de regio antwerpen.

Ondertussen geef ik flesjes van 180 ml, zit nog wel wat de sukkelen met de uren.

Als het uitkomt dat hij rond 23u - 00u zijn laatst fles krijgt, slaapt hij heel de nacht door, zelfs tot een uur of 10u smorgens. Hij laat er dan 4u tussen, zijn schema was dan ongeveer 930u- 10u/ 1345u/17.45u/2100/23.45u. De 4de en de 5 de fles iets vroeger zodat hij toch zijn 5 flessen had.
Gisteren was de laatste fles om 22u, heb hem dan in bed gelegd maar dan slaapt hij niet door. Om 3u heeft hij dan een fles gehad, dus vandaag zullen we een fles te veel geven, want anders komen we er niet.

Hij slaapt al een paar weken door, dus zou dat zo graag willen houden. Maar wat als het zoals gisteren uitkomt, hij eet om 22u, kan dan toch geen fles geven 2 uur later?

Kato: DIrect na de fles was hij voldaan, t was dat hij na 2 uur er al terug stond, dan een tut geven, daar traptte hij niet in, dan werd hij heeeeeeel booos :evil:
Icsi 1 cry1: pos.: juni 2015: pracht van een zoontje :D
Icsi 1 cryo3:13mei: zwanger

AfbeeldingMaak een ticker

Keizerinneke
Berichten: 3
Lid geworden op: 2 september 2015, 8:52

Re: Bevallen mei/juni 2015

Bericht door Keizerinneke » 2 september 2015, 9:01

Indien er nog ouders op zoek zijn naar kinderopvang in de omgeving van Steenokkerzeel
Ik heb nog plaats vanaf november 2015
Meer informatie www.keizerinneke.be
neem vrijblijvend contact op keizerinneke.kinderopvang@gmail.com

Kato13
Berichten: 142
Lid geworden op: 9 november 2014, 14:26

Re: Bevallen mei/juni 2015

Bericht door Kato13 » 2 september 2015, 22:40

@doorzetter: ze worden slimmer he, als ze echt honger hebben lukt het tutje idd niet. Alleen als het gewoon wat zuigbehoefte is. Ik geef nu bijna altijd maar 4 flesjes, omdat de 4e ook wat laat werd. Dus als de 4e fles rond 22u of later is, dan geef ik 210 ipv 180 en dan leg ik hem te slapen rond 23u en lukt het wel tot 7u... Als de 4e fles al om 20u is, dan geef ik er 5van 180.

doorzetter
Berichten: 717
Lid geworden op: 9 november 2013, 20:10

Re: Bevallen mei/juni 2015

Bericht door doorzetter » 24 september 2015, 12:12

Hoe is het hier met de mama's en baby'tjes, die al niet meer zo heel klein zijn onderhand ?

Hier gaat alles redelijk, nog altijd een heel brave en rustige baby, zijn slaaprecord is tot 10.30u in de voormiddag slapen, en dan heb ik hem nog wat wakker gemaakt :mrgreen:

Dinsdag naar kind en gezin geweest en hij weegt bij 13 weken 6.470kg en meet 60.5 cm, een 1.2kg bijgekomen in 5 weken tijd :shock:

Wat minder nieuws is dat de dokter vond dat hij zijn rechterarmpje te weinig gebruikte, ik had ook wel opgemerkt dat hij iets minder hard trappelde met zijn rechterbeentje maar was maar miniem. K moest het nog een weekje aanzien en als het niet beterde naar de kinderarts gaan.
Maar k wou niet wachten en had al de volgende dag een afspraak bij een pediater in sint augustinus (ook kinderneuroloog).
Dus ik gisteren erheen, met de verwachting dat die ging zeggen dat het allemaal ok was, maar was een koude douche.
Hij heeft dus hypertonie van zijn spieren aan de rechterkant, volgende week donderdag moet hij onder de scanner om te zien of het komt door evt beschadigingen in zijn hersenen (wat ik echt niet hoop) en hij moet zeker al 18 keer naar de kinesist.
Als er niets uit de scan komt, dan volgt er een ander onderzoek maar dat is met naaldjes, dus niet echt aangenaam.

We kunnen alleen maar afwachten, morgen kunnen we al naar de kinesist, ben benieuwd.
Icsi 1 cry1: pos.: juni 2015: pracht van een zoontje :D
Icsi 1 cryo3:13mei: zwanger

AfbeeldingMaak een ticker

Isabelle gau37
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 oktober 2014, 10:11

Re: Bevallen mei/juni 2015

Bericht door Isabelle gau37 » 27 september 2015, 0:30

Hey doorzetter das geen leuk nieuws , ik hoop dat voor jouw dat het snel in orde komt x

Hier ook een redelijk rustige baby , slaapt nog niet zo goed door als die van jouw maar het begint , ik ben afgelopen maandag bij kind en gezin geweest , woog 6,600 kg en is al 66 cm (geboren op 17/06/2015) , dus hij is vrij groot , ik kreeg ook de raad hem meer op zen buik te leggen om zijn nekspieren te trainen , maar ik doe dat bijna nooit , probeer dat dus nu wat vaker te doen .

Ik vind wel dat hij weinig slaapt , gelukkig weent hij niet veel , maar hij slaapt ook nie door , maar ik sleur hem dan ook overal mee naartoe .

Ik ben onlangs hier nog eens komen lezen helemaal van in het begin , en dat was wel heel leuk , terug mijn emoties lezen bij de eerste echo enzo , heel tof

Nog een paar weken en we kunnen beginnen met zen eerste potje eten , in mijn blauwe doos stak een potje olvarit met worteltjes , lijkt me echt tof om daar mee te beginnen

Voor de rest heb ik geen nieuws

Veel sterkte nog doorzetter , is nooit leuk als je kindje onderzoeken moet ondergaan , kom af en toe je hart hier maar is luchten , dat doet mss goed X

Kato13
Berichten: 142
Lid geworden op: 9 november 2014, 14:26

Re: Bevallen mei/juni 2015

Bericht door Kato13 » 29 september 2015, 13:35

@doorzetter: echt niet leuk zo'n nieuws krijgen... Hopelijk snel positieve resultaten, ik duim!!

Hier net terug van een weekje Kreta, de eerste vliegtuigreis. Heel goed verlopen, alleen de laatste 2 dagen wat last van verstopt neusje, wss door de airco. Hopelijk wordt hij niet ziek, want volgende week is het crèche...
Ook gestart sinds gisteren met groentepap: 100g en 100ml melk. Gaat vrij goed, hij eet alles op, al is het opt einde wel wat lastig. Maar gaat precies al bete dan gisteren! Gisteren gaf ik direct een tutuje na elke hap, nu maar om de 2 a 3 happen :-)

Hoe gaan die papjes bij jullie?

doorzetter
Berichten: 717
Lid geworden op: 9 november 2013, 20:10

Re: Bevallen mei/juni 2015

Bericht door doorzetter » 29 september 2015, 14:01

Kato: Leuk, een vakantie in het buitenland, ik kan mijn vriend niet overtuigen om naar het buitenland op vakantie te gaan zolang hij niet ouder is als een jaar. Hij vind het te spannend als er daar iets moest gebeuren.
Xander wordt eind deze maand 4 maanden en dan zullen e ook starten. Ben benieuwd of het nog niet te vroeg is omdat hij met alles in de ontwikkeling een beetje later is.

We zijn ondertussen al 2 keer naar de kinesist geweest, hij pakt het wel goed op en vind het niet erg, daar ben ik al heel opgelucht voor.
Xander overstrekt zijn eigen en is heel gespannen in zijn spieren, hij kan bv zijn hoofdje niet neerleggen als hij op zijn buik ligt.
Blijkbaar heb je kinderen die spanningen/ongemak/pijn/...duidelijk laten merken door te huilen, onrustig te zijn, niet goed te slapen, maar blijkbaar heb je ook kinderen die die spanningen en ongemak niet laten merken en dus bijna niet huilen en je het zo pas laat opmerkt.
Ik heb een vermoeden dat zijn reflux toch erger is maar ik heb aan verschillende dokters gevraagd in verband met die reflux en die zeiden allemaal dat het wel meeviel, zolang hijzelf geen last had en veel schreeuwde, dat het niet zo erg was en niets van medicatie moest krijgen.
u voel ik me daar dus schuldig over, had misschien toch toen beter naar de kinderarts geweest, maar hij leek zo'n blije baby, at goed, weende bijna nooit, sliep heel goed,...

De kinesist weet het zelf niet goed of het door hersenbeschading komt of door voorkeurshouding en gespannen spieren of door een combinatie van de 2.
Donderdag de scan, en de dinsdag hebben we het resultaat, k zal al blij zijn als we iets meer weten, beetje onzekerheid weg.
Icsi 1 cry1: pos.: juni 2015: pracht van een zoontje :D
Icsi 1 cryo3:13mei: zwanger

AfbeeldingMaak een ticker

Leniemienie
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 12 april 2012, 23:39

Re: Bevallen mei/juni 2015

Bericht door Leniemienie » 2 oktober 2015, 14:57

Oh doorzetter, dat is geen leuk nieuws. Hopelijk is het met die kine beurten opgelost en is er niets ernstig aan de hand.

Ik heb hier precies het lichtgewichtje van de groep. Ze is nu 16 weken en ik denk dat ze zo'n 5,4 a 5,5 kilo weegt en ongeveer 59 cm groot is. wegens vakantie moet ik pas maandag naar kind en gezin voor 2e reeks inentingen, dus ik zal volgende week weten of ze nog op haar curve zit of niet.
Oorspronkelijk was ik van plan om gisteren te starten met werken maar ik heb eind augustus een maand ouderschapsverlof aangevraagd en ik ben daar wel dankbaar voor, zo kan ik nu nog 3 weken thuisblijven. Eind volgende week hebben we wel al 2 halve dagen om te wennen aan de creche en ik heb het daar wel moeilijk mee. Langs de ene kant wil ik wel gaan werken, ik doe mijn job graag maar ik wil haar niet achterlaten in de creche :( langs de andere kant heb ik wel vertrouwen in onze creche en hopelijk wordt dat volgende week nog eens extra bevestigd. En ik zie ook beetje op tegen het afkolven maar ja, alles voor de dochter hé.
Wanneer gaan jullie terug werken of zijn er onder jullie al enkelen bezig?

@bertbibber, hoe is de operatie verlopen? Alles ok met jullie tweeling?

@margot, en hoe gaat het met jouw tweeling?
Nov2010 pilstop, na 6 verse ICSI pogingen, 3 cryo tp en 2 mk's een wolk van een dochter gekregen juni 2015 en een 2de klein mirakeltje in mei 2017

Isabelle gau37
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 oktober 2014, 10:11

Re: Bevallen mei/juni 2015

Bericht door Isabelle gau37 » 3 oktober 2015, 21:06

Mijn verlof eindigde op 22 september , ik neem nu eerst nog al mijn vakantiedagen op en ik denk zo ongeveer eind oktober begin november terug te beginnen , en ik neem vanaf januari mijn ouderschapsverlof op . Omdat ik half time werk ben ik wel verplicht die vier maand achter elkaar te nemen .

Wij hebben eind januari terug een afspraak in leuven voor een tweede poging , zijn er nog mensen hier die nog een keer gaan proberen ? Ja wij kunnen niet langer wachten , ik word dinsdag 38 jaar dus ik heb geen tijd meer om te wachten en we zouden graag nog een tweede kindje willen.

Met groentenpapjes kunnen we pas starten op 17 oktober , dan is hij vier maand

Doorzetter : ik wou je nog veel sterkte wensen en hopelijk komt alles snel in orde X

doorzetter
Berichten: 717
Lid geworden op: 9 november 2013, 20:10

Re: Bevallen mei/juni 2015

Bericht door doorzetter » 3 oktober 2015, 23:58

Dank u wel voor al de bemoedigende woorden, ik zeg constant tegen mijn eigen dat het wel in orde zal zijn maar zal pas gerust zijn als ik de dinsdag bij de kinderarts geweest ben voor de uitslag.
Hij staat zowiezo een beetje achter met zijn ontwikkeling, hij doet alles een beetje trager en hij zal ook niet van de rapste zijn voor de zitten en te kruipen enzo, maar maakt allemaal niet uit. Als zijn hersentjes in orde zijn ben ik al content.

Sinds gisteren is mijn ouderschapsverlof in gegaan, 3 maanden dus ik begin terug te werken 6 januari (als mijn bekken dan in orde is, heb er donderdag een spuit in laten zetten, dus op hoop van zegen).
Ik werk ook halftime, en mocht kiezen hoe lang, zolang je het maar in heel maanden op pakt.

Wij gaan ook wel voor een 2de gaan, maar we hebben afgesproken om zeker niet voor Xander een jaar is een afspraak te maken in Jette.
Door mijn keizersnede moet ik toch zolang wachten maar ik wil mijn lichaam te tijd geven om te recuperen, heb nog altijd veel last van mijn bekken.

Groentenpap eet hij ook nog niet, 23 oktober is hij 4 maand, en dan zullen we het is proberen, maar als het nog te vroeg is voor hem, dan wachten we nog een paar weken.
Icsi 1 cry1: pos.: juni 2015: pracht van een zoontje :D
Icsi 1 cryo3:13mei: zwanger

AfbeeldingMaak een ticker

Leniemienie
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 12 april 2012, 23:39

Re: Bevallen mei/juni 2015

Bericht door Leniemienie » 4 oktober 2015, 1:55

@isabelle, ik mag ook pas na 1 jaar terug zwanger worden, ook omwille van de keizersnede. Mijn plan was ook oorspronkelijk om in januari eventueel te starten maar dat mag nu niet maar ik vind het ook niet erg hoor. Eerst en vooral moet mijn lichaam terug helemaal fit zijn voor ik weer hormonen wil inpompen, ten tweede kan ik nu gewoon blijven borstvoeding geven en stoppen wanneer ik wil (voorlopig heb ik geen cyclus hierdoor) last but not least we willen eventjes rustig genieten dat we eindelijk met zijn drietjes zijn. Dus we gaan in mei-juni op vakantie en starten dan pas volgend jaar in september ofzo, na mijn verjaardag, dat ik tijdens de zomer en op mijn verjaardag eens kan genieten van cocktail of glaasje champagne. Vanaf april mocht ik wel de anticonceptie laten vallen, dus als er tussen april en september een wonder van de natuur gebeurt, dat mag ook altijd . :D
Nov2010 pilstop, na 6 verse ICSI pogingen, 3 cryo tp en 2 mk's een wolk van een dochter gekregen juni 2015 en een 2de klein mirakeltje in mei 2017

Isabelle gau37
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 oktober 2014, 10:11

Re: Bevallen mei/juni 2015

Bericht door Isabelle gau37 » 4 oktober 2015, 14:39

Doorzetter : ik hoop mee op goed nieuws dinsdag , en dat hij een beetje later is met alles kan ook geen kwaad he , ons zoontje kan zen hoofdje nog niet recht houden ze , en ik denk dat hij dat al zou moeten kunnen

Lenie : ik dacht dat je met een keizersnede een half jaar tot een jaar moet wachten , ik heb mijn afspraak in leuven al gemaakt omwille van de lange wachttijden , bij ons is hetbook zonder hormonen gegaan dus ik heb niet het gevoel dat ik moet recupereren .

Ik wil ook niet te lang wachten omdat ik al geen goede eicellen had . Ik had maar een slaagkans van 5 % gekregen in leuven . Ik had al info over draagmoeders meegekregen , dus onze adam is een echt wondertje . En ik hoop echt dat het nog een tweede keer gaat lukken . Hopelijk een meisje dat zou echt leuk zijn. Maar lukt het niet dan is het ook zo . Ik ben al heel blij dat ik de eerste keer zoveel geluk heb gehad .

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 27 gasten