Bevallen juli 2015

NeleG
Berichten: 192
Lid geworden op: 30 september 2014, 12:33

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door NeleG » 1 september 2015, 18:10

Ketje: het op gang komen heeft idd wat tijd nodig. Een maand mag je toch zeker tellen voordat het zich gereguleerd heeft... Hoe gaat het nu?

Isabella: ik heb een kolfapparaat uitgeleend in de CM om te kijken of ik dat wat vond. Ik gebruik het niet zo vaak, het is quasi even omslachtig als borstvoeding geven vind ik. Als je een voeding wil geven "op verplaatsing" moet je de vier voorgaande voedingen thuis bijna telkens nadien afkolven om een volledige portie te hebben. Want je kindje drinkt de boel gewoon leeg hè, hier toch. Dus dan ga ik al bijna toch liever apart zitten om gewoon borstvoeding te geven. In familiale kring ga ik niet eens meer apart zitten, die zijn het al gewend hahahaha!

Bij borstvoeding kan je trouwens niet voortgaan op hoeveelheden: je hebt vrouwen die 100ml per borst produceren en vrouwen die maar 50ml per borst produceren. Bij de laatste is de melk dan veel geconcentreerder en groeit het kindje even goed. Mij zeiden ze om voort te gaan op de pampers van de kleine (6 plaspampers per dag wil zeggen dat ze goed drinkt) en de gewichtstoename (gemiddeld 20g per dag extra).

Mijn tepels zijn trouwens als ze geïrriteerd zijn even gevoelig in het kolfapparaat. Hangt er vanaf waar ze gevoelig zijn: erbovenop doet evenveel pijn, aan de zijkant soms wat minder. De vroedvrouw zei hier bij geïrriteerde tepels: lanoline zalf smeren na elke voeding (dat verzacht en kan geen kwaad voor de baby), je tepels aan de lucht laten drogen (maw thuis regelmatig zonder kleding rondlopen en naakt slapen) en als je een kloofje hebt ook insmeren met borstvoeding (dat is antibacterieel). Ter preventie van irritatie uiteraard goed aanleggen... Super belangrijk! Maar niet altijd even gemakkelijk... Ben momenteel ook wat op de sukkel rechts: een kloofje nondedoemme :)
Meer dan een jaar actieve kinderwens
Zomer 2014 allerlei onderzoeken: resultaten allemaal oké tot goed.
14 oktober 2014: eerste IUI + Utrogestan
27 oktober 2014: HCG 99: ZWANGER!

Isabella***
Berichten: 228
Lid geworden op: 14 mei 2014, 15:36

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door Isabella*** » 2 september 2015, 10:57

Hey Nele!

Bedankt voor de info! Dan lijkt het me toch niet zo interessant als ik het zo lees...irritatie is ook op de tepel, en bij mij ook rechtse! Hoe ga jij het doen als je terug moet gaan werken? En na 6 mnd dan flesjesmelk bij de vaste voedingen?
Trotse mama van 2 prachtige prinsjes

Leniemienie
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 12 april 2012, 23:39

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door Leniemienie » 2 september 2015, 11:51

@isabella, ik heb de eerste dagen last gehad van kloofjes, daarna niet meer maar ik had soms wel last van gevoelige tepels en beetje branderig gevoel. Ik heb toen enkele dagen zo'n hydrogel pads gebruikt, die je even in de koelkast kan leggen en dat was echt zalig om die nu de bv op je borsten te leggen (in je bh) tot de volgende voeding. De koelte nam de pijn weg en mijn tepels schuurde niet tegen mijn bh en zagen er terug beter uit. Dus naast het goede advies van nele, kan je eventueel dat ook eens proberen, je kan die pads gewoon in de apotheek kopen.
Nov2010 pilstop, na 6 verse ICSI pogingen, 3 cryo tp en 2 mk's een wolk van een dochter gekregen juni 2015 en een 2de klein mirakeltje in mei 2017

NeleG
Berichten: 192
Lid geworden op: 30 september 2014, 12:33

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door NeleG » 2 september 2015, 14:20

Isabella,

Ik heb ouderschapsverlof tot februari 2016. Dus als ik terug ga werken is ze al 6 maanden. Denk dat ik idd overschakel op flessenvoeding dan. Weet niet of ik kolven op het werk zo leuk/vanzelfsprekend ga vinden. We zullen zien!


Die tip van de gelpads lijkt me trouwens ook wel iets. Echt, de eerstvolgende die zegt dat borstvoeding gemakkelijk is krijgt een klap voor zijn kop. Het is verdomd hard werken ja! Haha! Maar alles voor ons meisje :wink:
Meer dan een jaar actieve kinderwens
Zomer 2014 allerlei onderzoeken: resultaten allemaal oké tot goed.
14 oktober 2014: eerste IUI + Utrogestan
27 oktober 2014: HCG 99: ZWANGER!

Ketje
Berichten: 102
Lid geworden op: 7 augustus 2010, 20:01

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door Ketje » 3 september 2015, 18:48

Hehe, effe wat tijd om hier bij te lezen en zelf ook nog wat te schrijven.

Isabella, kolven kan inderdaad wel een oplossing zijn als je op verplaatsing bent, je kan de kolf zelf meenemen (die van de CM is wel wat onhandig, dat lijkt echt op een gereedschapskist die je meesleurt), maar er bestaan ook handkolven en die kunnen bij wijze van spreken in je handtas. Mijn zus is meer fan van een handkolf, zij zegt er toch meer 'opbrengst' van te hebben. Ik weet dat je bij burps 'n boobs verschillende modellen (hand/elektrisch) kan testen, daar wordt een bijdrage voor gevraagd (ik dacht iets van € 30) maar dat krijg je terug als je er effectief eentje aankoopt.
Als je na je BV kolft, zal je inderdaad een aantal keren moeten kolven om een portie te verzamelen.

Bij mij is de productie achteruit beginnen lopen, soms heb ik na het kolven van beide borsten ocharme 10 cc...
En ik zou dochter toch graag BV tot drie maanden. Gelukkig ben ik deze week thuis zonder pottenkijkers (ja, manlief geraakt er soms van aangedaan dat dochter nog altijd krijst bij aanlegpogingen dus dan haal ik al sneller de flessenvoeding boven) en ik heb nergens afspraken, dus quality-time met de dochter en veel proberen aan te leggen en uitzoeken. Dinsdag is het gelukt om haar vijf voedingen te geven. Gisteren heeft ze heel de dag borst geweigerd en vanmiddag wou ze wel met tepelhoedje. Heb nog geen beroep gedaan op vroedvrouw (er zijn er hier in de regio amper), maar via linken vind ik veel info op la leche league en op borstvoeding.com. De aanhouder wint is het gezegde en ik hoop hierin de aanhouder te zijn.
intussen is het terug duty-calls: dochter wil haar melk.
39 jaar, 2008-2011: genetische testen, zonder resultaat - 2012-2014: natuurlijk proberen
september 2014: Icsi 1, november 2014: cryo 1.1: zwanger.
Juli 2015: geboorte dochter
Oktober 2015: spontaan zwanger :shock:

Isabella***
Berichten: 228
Lid geworden op: 14 mei 2014, 15:36

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door Isabella*** » 6 september 2015, 19:06

Hey iedereen,

bedankt voor de tips! Zou het kunnen dat tepels pijnlijk zijn net voor menstruatie? Vorige maand heb ik er nog niet zo opgelet, maar deze maand waren ze paar dagen voor de menstruatue echt super pijnlijk en nadien stukken beter...

Ik ben ook thuis tot eind januari en ga dan ook flesjes geven,hij kent ze al want kreeg ze de eerste weken als bijvoeding. Kolven zie ik ook niet zitten als ik terug ga werken.

Ketje, bij mij is het ook heel traag op gang gekomen met echt kleine hoeveelheden en moest ook fles bijgeven, pas op 6 weken had ik echt goede productie en heeft hij teveel met beide borsten, niet opgeven ik weet dat het heel frustrerend is maar het zal komen! Tgaat gewoon niet bij iedereen even snel. En hopelijk maakt je dochtertje een klik en drinkt ze beter van de borst binnenkort.
Trotse mama van 2 prachtige prinsjes

NeleG
Berichten: 192
Lid geworden op: 30 september 2014, 12:33

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door NeleG » 6 september 2015, 20:01

Tiens Isabella krijg jij al opnieuw je menstruatie? Hier is daar nog niks van te bespeuren! Dacht dat borstvoeding ervoor zorgde dat je die niet kreeg... Althans, dat hoop ik hahaha! Die mag wat mij betreft nog wel even wegblijven :wink:

En hier heeft het ook even geduurd alvorens het liep hoor. De laatste tijd vraag ik me af of ik savonds nog wel genoeg melk produceer... Ons meisje wil vaak aangelegd worden savonds en mijn borsten voelen de hele tijd nog slap aan. Terwijl ze anders altijd voller aanvoelen doorheen de dag door de melk. Hebben jullie dat ook? Ik overweeg om hierover eens te informeren bij kind en gezin of zo en anders savonds bij te voeden met een flesje... Heb soms echt het gevoel dat ze niet genoeg heeft savonds... Pfffffffff :wink:

Hoe regeerden ze bij jullie trouwens op de inentingen van 8 weken? Amaryllis kreeg koorts... Bah!!
Meer dan een jaar actieve kinderwens
Zomer 2014 allerlei onderzoeken: resultaten allemaal oké tot goed.
14 oktober 2014: eerste IUI + Utrogestan
27 oktober 2014: HCG 99: ZWANGER!

muur
Berichten: 181
Lid geworden op: 7 januari 2014, 19:09

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door muur » 6 september 2015, 20:58

Nele ik breek hier even in voor jou. Dat gedrag van je dochter is perfect normaal. Dat heet clusteren& je borsten voelen slap aan omdat ze de tijd niet krijgen om vol te lopen. Flesjes zijn helemaal niet nodig. Je dochter heeft gewoon mama honger. Is trouwens goed voor de productie. En voor info kijk je idd best eens bij la Leche league ( Facebook ).
Groetjes muriel
1/3/15 welkom O & A*

NeleG
Berichten: 192
Lid geworden op: 30 september 2014, 12:33

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door NeleG » 6 september 2015, 22:02

Hoi muur! Bedankt voor je reactie! Ik ben bekend met het begrip clusteren en terwijl ik langs de ene kant denk dat het daarmee te maken heeft, blijft de twijfel toch of het niet meer is dan alleen "mama honger". Ik heb het gevoel dat het precies ook "echte honger" is. Alsof ze haar maag wil vullen met extra veel zodat ze goed kan slapen snachts. Maar daar lukt dan niet omdat er niet genoeg productie is...

Ik had bijvoorbeeld de vorige dagen overdag afgekolfd (was lekker thuis opt gemakje dus had alle tijd van de wereld) en haar dat savonds in een flesje bijgegeven na haar getut aan de borst. Ze heeft die fles met gemak binnengeklokt en er zat toch een goeie 100ml in. Zou ze dat nog bij kunnen drinken als ze alleen "mama honger" heeft? Ook haal ik overdag gemakkelijk 80ml per borst afgekolfd als ik 3u laat tussen twee voedingen, savonds is het vaak maar 85ml uit beide borsten samen. Ook al laat ik dan evenveel tijd tussen de voedingen... Weet dat je eigenlijk niet kan voortgaan op ml bij borstvoeding, maar dit verschil vind ik toch wel opvallend...

Voor het moment trouwens ook weer: om 20u heeft ze nog beide borsten gedronken. Om 21u heeft ze zichzelf links in slaap getut en nu een uurtje later ligt ze weer op haar handjes te sabbelen, iets wat ze altijd doet als ze honger heeft... Zucht. Dus ik van haar opnieuw aanleggen. Me afvragend of ze eigenlijk wel melk binnenkrijgt :? :roll:

Zucht. Die twijfels ook altijd :)
Meer dan een jaar actieve kinderwens
Zomer 2014 allerlei onderzoeken: resultaten allemaal oké tot goed.
14 oktober 2014: eerste IUI + Utrogestan
27 oktober 2014: HCG 99: ZWANGER!

NeleG
Berichten: 192
Lid geworden op: 30 september 2014, 12:33

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door NeleG » 6 september 2015, 22:10

Hmmmm even nog over die 3u tussen twee voedingen: het is Amaryllis die er drie uur tussen laat he over het algemeen. Niet dat ik zit te timen wanneer ze opnieuw mag eten :wink: als ze vaker vraagt krijgt ze uiteraard vaker, maar overdag zit er gemiddeld drie uur tussen twee voedingen. Soms ook 4u... Misschien dat het daarom ook opvalt als ze savonds ineens elk uur of elke twee uur wil drinken...
Meer dan een jaar actieve kinderwens
Zomer 2014 allerlei onderzoeken: resultaten allemaal oké tot goed.
14 oktober 2014: eerste IUI + Utrogestan
27 oktober 2014: HCG 99: ZWANGER!

muur
Berichten: 181
Lid geworden op: 7 januari 2014, 19:09

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door muur » 6 september 2015, 22:34

Oona drinkt gemiddeld 10x per dag. Dus gemiddeld om de 2h. Hier heb ik een turbodrinker. Ze drinkt 1 borst per keer & op maximum 10' is ze klaar. 'S avonds tussen 19h30 & 22h30 hangt ze continu aan de borst. Als ik ' s avonds kolf haal ik er ook niet veel meer uit, rond de 70 cc voor beide borsten. Ik geef wel ook 2 nachtvoedingen.
1/3/15 welkom O & A*

NeleG
Berichten: 192
Lid geworden op: 30 september 2014, 12:33

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door NeleG » 7 september 2015, 5:32

Waauw ja da's een turbodrinker haha! Ons Amaryllis drinkt beide borsten per voeding, meestal toch zeker een kwartiertje per kant. Als ze savonds genoeg gehad heeft (zoals toen ik gekolfd had en dat had bijgegeven) slaapt ze een eerste blok van 5-6u. Zo niet is ze na 3-4u terug wakker van de honger. Misschien daarom dat ik me ook afvroeg of het toch ook niet honger honger is: ze slaapt anders..

Ach. Zo lang ze maar op gewicht blijft zeker?
Meer dan een jaar actieve kinderwens
Zomer 2014 allerlei onderzoeken: resultaten allemaal oké tot goed.
14 oktober 2014: eerste IUI + Utrogestan
27 oktober 2014: HCG 99: ZWANGER!

muur
Berichten: 181
Lid geworden op: 7 januari 2014, 19:09

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door muur » 7 september 2015, 7:49

Zolang ze goed bijkomen en hun curve mooi volgen maakt het niet veel uit wat, hoeveel & hoelang.

Ik zou graag langvoeden vandaar dat ik wel let op het aantal voedingen & ik wou de 4maanden dip vermijden (wat mij gelukt is, woehoe :lol: ). Dat vraagt wel tijd & energie, maar heb het er voor over. Sinds kort weer aan het werk, dus nu kolven zodat ze melk mee kan naar de crèche.

Maar ik zou me zeker geen zorgen maken over een tekort. Als je twijfelt: even op je borsten duwen: als er melk uitkomt zit je safe :D

Maar het borstvoedingsbeleid van k&g is rampzalig, dus als je nog even wil geven, zoek je best elders info. Als ik had geluisterd was het hier wellicht al gedaan geweest.
1/3/15 welkom O & A*

Isabella***
Berichten: 228
Lid geworden op: 14 mei 2014, 15:36

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door Isabella*** » 7 september 2015, 10:18

Muur en Nele, wat ik hier lees is echt herkenbaar over de borstvoeding ! Ik zit ook met een trage drinker ( die soms in slaap dommelt tijdens). Om de 2,5 à 3u is hij er en 's avonds heb ik ook het gevoel dat hij niet meer genoeg heeft...: na een uurtje heeft hij al opnieuw honger, dus het is precies dat hij niet genoeg gehad heeft...Ik drink dan water en BVtheetjes in de hoop dat ik meer kan bieden.

Kind en Gezin geeft idd niet veel info over de BV, ik bel dan even naar de vroedvrouw als ik met iets zit, of ik kom hier op het forum :wink:

Ja ik was ook geschrokken toen ik mijn regels clockwise 28 dagen na de bevalling kreeg :| Dus mijn cyclus is opnieuw begonnen de dag van de bevalling...dacht ook dat het met borstvoeding zeeeeeker nog een paar maanden zou zijn, maar spijtig genoeg niet :mrgreen: Moet zeggen dat ze wel veel beter te verdragen zijn qua pijn, vroeger slikte ik de ene dafalgan na de andere tegen de krampen, maar het verhaal dat ze na een bevalling minder pijnlijk zijn klopt gelukkig wel. Maar BV is dus zeeeeker geen natuurlijk anticonceptiemiddel jullie zijn gewaarschuwd :mrgreen:
Trotse mama van 2 prachtige prinsjes

Isabella***
Berichten: 228
Lid geworden op: 14 mei 2014, 15:36

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door Isabella*** » 7 september 2015, 10:19

Ah en Nele, hier is het vaccin woensdagavond. Ocharme het schaapje, wat heb je gedaan tegen de koorts? Was je nog bij Kind en Gezin toen het opkwam? Want ze raden aan even te blijven zeker hé?
Trotse mama van 2 prachtige prinsjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 75 gasten