Bevallen juli 2015

Plaats reactie
NeleG
Berichten: 192
Lid geworden op: 30 september 2014, 12:33

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door NeleG » 28 juli 2015, 14:10

Waauw. Eindelijk nog eens een momentje voor het forum hahaha! Het kleine kind slokt me helemaal op hier. En het bezoek. En het genieten van ons gezinnetje. En ... :wink:

Ketje: HEEL veel succes vandaag! Ik duim op een voorspoedige bevalling! Een termijn van 38 weken is trouwens prima: je kleintje is echt wel rijp genoeg om een mooie start te maken normaal gezien. En jullie gezondheid gaat toch boven het uitdragen van de baby... Pre-eclampsie is ernstig. De schoondochter van een collega van mij is onlangs bevallen op 30 weken wegens haar bloeddruk. Kleine Tuur was maar 40cm en nog geen anderhalve kilo. Maar 't is een vechtertje! Gelukkig maar...

Wat ons betreft: alles gaat eigenlijk prima! Ons meisje groeit goed (al 3kg800 potverdorie en 52cm. Sommige pyjamaatjes worden al aan de kleine kant hahaha!) en is over het algemeen een tevreden baby. Zoals veel baby's zit ze wel in haar krampjesweken: haar darmpjes hebben het moeilijk met het verwerken van de melk. Onze vroedvrouw heeft gezegd dat mijn dieet aanpassen weinig zin heeft, omdat ze toch moet wennen aan smaken en ik echt niet alle ui/kruiden/koolsoorten etc kan gaan vermijden. Ons prutsje neemt nu Protectis (homeopatisch middeltje met extra darmflora) en hopelijk zien we daar snel beterschap mee. Eind deze week zou ze toch al serieus minder last mogen hebben. Maar ondanks de krampjes is het nog steeds een heerlijke baby: rustig, alert, echt een schatje! Ik ben vooral heel objectief als ik zeg dat ze fantastisch is, maar toch :mrgreen: Haha! De borstvoeding is hier ook goed op gang gekomen. Het klopt wel wat ze zeggen dat het een aantal weken duurt voor alles op zijn plooi zit daaromtrent: in het begin deden mijn tepels pijn, het aanleggen ging niet altijd even gemakkelijk, ik produceerde nog niet zoveel, ... Nu gaat het eigenlijk als vanzelf (hout vasthouden!): het stroomt er met momenten gewoon uit hahaha! En zij maar drinken, de kleine gulzigaard! Voel het ook nog amper als ik haar aanleg. Zoals de kinderarts zei: je moet wat eelt kweken op je tepels bij borstvoeding hahahaha! De toeschietreflex is minder... tenenkrommend. Gelukkig maar!

Wat betreft de keizersnede: ik heb er eigenlijk amper nog last van. Het is echt heel vlot en goed genezen allemaal! Draag wel nog steeds zo shapewear ondergoed voor extra steun (zonder merk ik dat mijn lichaam toch sneller vermoeid geraakt) en doe het rustig aan. Mag nog steeds niets tillen zwaarder als onze dochter (en dat is soms wel lastig want je moet dus heeeeeel veel vragen aan iedereen) en na een wandelingetje buiten ben ik erg moe, maar het gaat prima. Ook hier zei de vroedvrouw dat ze heel tevreden is: haar voorspelling is dat je over 3 jaar het litteken amper nog gaat zien. Ha! Daar doen we het voor!

Gewichtsgewijs vliegen de kilo's er trouwens af seg. Ben al 10kg kwijt! Ja wadde! Nog 5 en ik zit op mijn ideale gewicht hahaha! Mij hoor je niet klagen als ik net die paar kilo dunner eindig als dat ik er aan begon :wink: Maar dat zien we allemaal wel op termijn. Lang leve borstvoeding! Haha!


Liefs!!
Meer dan een jaar actieve kinderwens
Zomer 2014 allerlei onderzoeken: resultaten allemaal oké tot goed.
14 oktober 2014: eerste IUI + Utrogestan
27 oktober 2014: HCG 99: ZWANGER!

Ketje
Berichten: 102
Lid geworden op: 7 augustus 2010, 20:01

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door Ketje » 31 juli 2015, 0:00

Effe een klein berichtje tot ik wat tijd heb voor een uitgebreider verslag: dinsdagavond is Kaat geboren na een lange arbeid. Het was niet mijn ideale scenario, maar ik heb sel goede herinneringen aan die ganse dag.
Net 3 kilo en 49 cm groot.
39 jaar, 2008-2011: genetische testen, zonder resultaat - 2012-2014: natuurlijk proberen
september 2014: Icsi 1, november 2014: cryo 1.1: zwanger.
Juli 2015: geboorte dochter
Oktober 2015: spontaan zwanger :shock:

NeleG
Berichten: 192
Lid geworden op: 30 september 2014, 12:33

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door NeleG » 31 juli 2015, 5:54

Proficiat Ketje!!! 3kg is een mooi gewicht! :) geniet van je kleine meisje: eindelijk is ze er! Ik krijg echt kippenvel met dit soort momenten: hier hebben we zzo lang op gewacht. En nu zijn ze er gewoon allemaal!!! :mrgreen:
Meer dan een jaar actieve kinderwens
Zomer 2014 allerlei onderzoeken: resultaten allemaal oké tot goed.
14 oktober 2014: eerste IUI + Utrogestan
27 oktober 2014: HCG 99: ZWANGER!

NeleG
Berichten: 192
Lid geworden op: 30 september 2014, 12:33

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door NeleG » 31 juli 2015, 5:57

Wat ik trouwens ook leuk vind: vrienden van ons hebben een zoon en dochter. En die noemen Daan en Kaat. Schatten van kinders. Dus dat komt helemaal goed bij jullie :wink:
Meer dan een jaar actieve kinderwens
Zomer 2014 allerlei onderzoeken: resultaten allemaal oké tot goed.
14 oktober 2014: eerste IUI + Utrogestan
27 oktober 2014: HCG 99: ZWANGER!

Isabella***
Berichten: 228
Lid geworden op: 14 mei 2014, 15:36

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door Isabella*** » 31 juli 2015, 7:47

Proficiat Ketje !!!!! Supermooie naam!

Probeer tussendoor te rusten, zeker na je zware bevalling. En geniet ervan !!!

Groetjes xxx
Trotse mama van 2 prachtige prinsjes

Wies
Berichten: 830
Lid geworden op: 30 september 2013, 10:27

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door Wies » 31 juli 2015, 9:31

Een hele dikke proficiat Ketje!
Ben je in Sint-Jan bevallen?
Geniet van jullie dochtertje!
start mmm: november 2012
start IVF: februari 2014
september 2015: zoontje
april 2017: start brusje
december 2017: ICSI 4 - 4 blastocysten ingevroren
13 februari 2018: tp
27 februari 2018: bn - positief! :-) - 01/11

Isabella***
Berichten: 228
Lid geworden op: 14 mei 2014, 15:36

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door Isabella*** » 21 augustus 2015, 10:43

Hoi ladies !

Het is hier zo rustig, iedereen is zeker druk bezig met melk, luiers, kleertjes wassen, bezoek ontvangen, slaap inhalen,....? :mrgreen:

Onze vent is maandag al 6 weken, net de kaap van 5 kilo gepasseerd en meet nu 55cm. Maatje 56 wordt krap !Hij is superactief, slaapt echt niet veel ( zucht !....) en heeft nu ook last van krampjes. De draagdoek is zijn favoriete plaats, hij ligt dus niet veel in zijn wiegje :wink: Hij kijkt naar ons en naar kleurrijke speeltjes in zijn kamer, door het nachtlampje ( in de vorm van micky mouse) is hij echt van de hand gods geslagen! Het is super grappig hoe hij met open mond zit te staren naar een of ander wereldwonder in zijn ogen! :o

Maandag in paniek naar de kinderarts gegaan, hij heeft een navelbreukje en ik had ineens opgemerkt dat het groter was en wat verkleurd...Verdict : niks ernstigs, hij duwt het breukje meer open bij de krampjes dus heeft nu iets tegen de krampen, wat wel een beetje lijkt te werken. Het is wel scary, als hij een duwaanval krijgt zet ik krampachtig mijn vinger op zijn navel in de hoop dat het niet nog groter wordt :|

Onze honden reageren erg goed op hem, ze zijn dol op zijn blote voetjes! Maar zoals mama en papa hebben ze ook een slaaptekort. Supergrappig hoe ze hier uitgeteld liggen bij rustige momenten :lol:

Ik kijk ook naar het moment dat hij doorslaapt 's nachts!

Hoe gaat het bij jullie?

Groetjes
Trotse mama van 2 prachtige prinsjes

NeleG
Berichten: 192
Lid geworden op: 30 september 2014, 12:33

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door NeleG » 21 augustus 2015, 12:24

Haha grappig! Ik was net nog aant denken dat er hier zo weinig beweging was de laatste tijd :) Maar inderdaad: heb het zo druk druk druk druk druk met eigenlijk precies... helemaal niets? Ons kindje slokt gewoon alle aandacht op hahahaha!

En ons meisje is nu bijna 7 weken en past eindelijk in haar maatje 56. Grappig hoe dat loopt he? Bij jou is het al bijna te klein hahaha! Hier past dat smalle poepje nog steeds in de kleine rompertjes, maar haar benen worden te lang voor maatje 50. We zitten dus in maat 56, maar in sommige dingen 'zwemt' ze nog qua buikje. Al zit ze toch ook rond de 5 kg van gewicht. Ach... dat ze nog maar even klein blijft: de tijd vliegt!

Amaryllis is ook een grote fan van lichtjes en lampjes, dus ik ken het 'woooooooow' staren naar allerlei lampen heel goed hahaha! Haar opa maakte van een grote schelp een lamp voor haar, en die vind ze echt fascinerend. Soms zo erg dat ik ze snachts bij het borstvoeding geven moet uitdoen zodat ze terug in slaap zou vallen. Haha!
Voor de rest is ze overdag voornamelijk wakker en is het voor mama soms zoeken naar allerlei manieren van 'entertainment' zodat ze niet gaat zeuren. 5 minuutjes onder haar mobiel, 5 minuutjes op haar speelmat, een rammelaartje voor haar gezicht bewegen, rondlopen en rondkijken, ... maar haar favoriet blijft om naar mama's gezicht te staren. Ze begint nu ook steeds vaker te lachen als ik dan naar haar lach: zo heerlijk!!!

Ter compensatie van het overdag wakker zijn/blijven, slaapt ze snachts wel ongelofelijk goed: we leggen haar te slapen rond 23u30 en vanochtend werd ze wakker voor de eerstvolgende voeding om 5u30. Ik geniet dus enooooooorm van het feit dat ik zelf ook terug 'meer fatsoenlijk' kan slapen. Over het algemeen slaapt ze snachts nu in blokken van 5u. Soms een keer 4u, soms een keer 6u. FAN-TAS-TISCH! Haha!

Wat krijgt je ventje tegen de krampjes Isabella? Ons meisje neemt Protectis: een homeopatisch middel met probiotica. Het helpt haar goed om die krampjes door te komen. Heb het idee dat we er bijna vanaf zijn. Haar weenuurtje (heeft ze elke avond rond 21-22u, ze verwerkt zo precies alle indrukken van de dag) is wel nog niet over: dat is elke avond een beetje gedoe om haar te troosten. Maarja: het hoort erbij. En als ze daarna telkens zo flink slaapt kan ik er perfect tegen. Ze kan niet in alles zo braaf zijn he hahahahaha!

En wat eng van dat navelbreukje trouwens: zou me er ook niet helemaal gerust in voelen... Gaat dat snel over? Geneest dat vanzelf? Hoe komt hij eraan? Pfffff... ik zou helemaal ongerust zijn. Maar dat hoort er ook bij zeker: oei heeft ze niet te warm? Oei heeft ze niet te koud? Ohnee drinkt ze wel genoeg? Geeft mijn borst nog genoeg melk? Oei ze geeft terug heeft ze teveel gegeten? En zit er nu nog wel genoeg in haar maag dan? Komt ze wel genoeg bij? Wat zou ze eigenlijk al moeten kunnen qua ontwikkeling? Wat moet ik haar "leren"? Ze strekt haar beentjes nog steeds van in stuit te liggen: is dat wel normaal? ...? ...? ...? Hahahahahaha! Overbezorgde mamaaaaaaaaa! :wink:

Maar over het algemeen is het: genieten genieten GENIETEN!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Meer dan een jaar actieve kinderwens
Zomer 2014 allerlei onderzoeken: resultaten allemaal oké tot goed.
14 oktober 2014: eerste IUI + Utrogestan
27 oktober 2014: HCG 99: ZWANGER!

Isabella***
Berichten: 228
Lid geworden op: 14 mei 2014, 15:36

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door Isabella*** » 22 augustus 2015, 10:42

Hey Nele,

Ja ondanks de vermoeidheid en de huilmomenten en krampjes zit ik toch ook serieus te genieten :D En van die glimlachjes van hem smelt ik helemaal weg!...

Ben blij te lezen dat jouw dochter ook vooral wakker is overdag, ik begon hier al lichtjes te panikeren ( had zo het idee in mijn hoofd dat baby's enkel sliepen en melk dronken, amai dat klopt dus niet ! :mrgreen: In de boeken staat ook " een baby slaap tot 18uur per dag" -> niet dus !!) Hij heeft wel al een dag - nachtritme, maar de nacht is nog onderbroken door 1 ( lange) voeding. Ik vraag me af of ik die niet in stand hou door ze zo lang te laten duren, hij drinkt toch al gauw 20 min aan elke borst, dan nog even voor hij terug in slaap valt, ben toch altijd een uurtje bezig. Hoe lang duurt dat bij jou? En kan ik die niet beter inkorten?

Hij krijgt Infacol ( 1 pipet voor elke voeding) en voor na de voeding ( 3x per dag 3 druppels) mama natura, ook een homeopathisch middel.

Navelbreukje heeft hij omdat de navelstreng zo dik was, dus zijn bolletje was groter. De spieren errond moeten nog dichtgroeien, de kinderarts heeft er een goed oog op en zegt het normaal rond 1 jaar dichtgegroeid is. Het houdt ook weinig risico in ( hoewel het een superbenauwelijke gedachte is dat zijn darmpje beetje uitstulpt mag er niet teveel aan denken :? ) Enkel in zeer zeldzame gevallen raakt het darmpje vast te zitten, moet het dus altijd terug kunnen induwen en het mag niet blauw worden. Het is ook niet zo groot, ze had er al grotere gezien zei ze. Die van hem is net een vingertopje.

Geniet van het warme weekend !
Trotse mama van 2 prachtige prinsjes

NeleG
Berichten: 192
Lid geworden op: 30 september 2014, 12:33

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door NeleG » 22 augustus 2015, 22:09

Isabella,


Ik denk dat één nachtvoeding toch nog zeker normaal is hoor. Dus denk niet dat je die zelf in stand houdt door ze zo lang te laten duren. Als dat is wat je bedoeld? Ons meisje drinkt trouwens ook gemakkelijk 20 minuten per borst hoor. Onze vroedvrouw zei dat dat oké was: 15-20 minuten per borst maakt daar ze de vette achtermelk ook mee hebben en dan slapen ze beter. Sommige baby's nemen dan nog een "dessertje" door zich in slaap te sussen aan de eerste borst. Als ze langer dan 20
minuten aanliggen per borst is het vaak tutten zonder drinken (ik hoor haar dan vaak ook niet meer slikken, alleen sabbelen) maar daar worden ze soms rustig van dus af en toe kan het geen kwaad :P als ik van jou was zou ik die nachtvoeding zo lang laten duren als nodig en er van profiteren dat ie zo flink slaapt!! :wink: een vriendin van me haar dochtertje drinkt maar één borst per keer en die wordt dus vaker wakker omdat ze sneller terug honger heeft... Dan liever een langslapertje met één lange voeding tussendoor :wink:
Meer dan een jaar actieve kinderwens
Zomer 2014 allerlei onderzoeken: resultaten allemaal oké tot goed.
14 oktober 2014: eerste IUI + Utrogestan
27 oktober 2014: HCG 99: ZWANGER!

Isabella***
Berichten: 228
Lid geworden op: 14 mei 2014, 15:36

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door Isabella*** » 23 augustus 2015, 10:02

Hey Nele,

Dat van je vriendin heb ik overdag, gelukkig niet 's nachts! Hij drinkt overdag ook aan beide borsten maar heeft 2,5 à 3u later opnieuw dorst. Heeft hij dan genoeg gehad?....
Met het warme weer is dat wel normaal zo snel op elkaar, maar hij doet het ook als het fris is. Hoeveel tijd zit er bij jou tussen?

En voorts zie ik een kakje ook lang op voorhand aankomen : hij wordt onrustig, begint hard te duwen en soms duurt het meer dan een uur vooraleer het gebeurd is! Kvraag me af of hij dan verstopt is of het krampjes zijn? De kaka zelf is heel plat, dus 't zullen krampjes zijn zeker?
Trotse mama van 2 prachtige prinsjes

NeleG
Berichten: 192
Lid geworden op: 30 september 2014, 12:33

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door NeleG » 23 augustus 2015, 12:20

Isabella,


Overdag laat Amaryllis ook maar 3u tussen voedingen hoor. Denk dat ze dat nog nodig heeft. Ik lees toch overal dat ze nog zeker 6-8 voedingen per dag nodig hebben op deze leeftijd en als je dan rekent:

voeding 1: 00u
voeding 2: 05u
voeding 3: 10u

Dan heeft ze nog 12u voor minimum 3 voedingen dus dan klopt het wel denk ik dat er dan rond de 3u opnieuw voor eten gevraagd wordt. Kind en Gezin zei me bij hun huisbezoek (toen was ze 4 weken) dat je best 2,5u minimaal tussen laat tussen twee voedingen. Anders drinken ze toch niet fatsoenlijk (want dan is de vorige voeding nog niet volledig verteerd) en heb je toch alleen maar de voormelk omdat er onvoldoende tijd is om veel melk bij aan te maken. Behalve bij heel warm weer: dan geef (en vragen ze er vaak ook om) meer borstvoeding omdat ze zo hun vochtreserve aanvullen. Geen water bijgeven als je borstvoeding geeft zeiden ze: gewoon meer borstvoeding.

Ik ben bij de CM een weegschaal gaan uitlenen en elke week leggen we haar er eens op. Als ik dan zie dat ze netjes is bijgekomen (20-30g per dag gemiddeld) maak ik me minder ongerust over hoe ze gedronken heeft. Als jou ventje trouwens de kaap van 5kg al overschreden is zou ik me weinig zorgen maken hoor. Wat je me nu vertelt klinkt alsof het meer dan prima gaat!! :wink:

Dat van dat kakje herken ik: ons Amaryllis begint wat te mopperen, begint te duwen en wordt rood en dan klinkt er ineens FRATSH en zit de hele pamper vol hahahahaha! Maar dat mopperen kan soms ook een half uurtje tot een uur duren hoor. Denk dat ze dan inderdaad nog wat last heeft van krampjes. Maar het is hier al serieus geminderd dat van die krampjes! Meestal gaat dat rond de leeftijd van 2 maanden een stuk beter heb ik me laten wijsmaken... het weenuurtje zou moeten verdwijnen rond de 3 maanden: ik kijk er naar uit! :roll:
Meer dan een jaar actieve kinderwens
Zomer 2014 allerlei onderzoeken: resultaten allemaal oké tot goed.
14 oktober 2014: eerste IUI + Utrogestan
27 oktober 2014: HCG 99: ZWANGER!

Ketje
Berichten: 102
Lid geworden op: 7 augustus 2010, 20:01

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door Ketje » 28 augustus 2015, 22:51

Hallo Isabella en Nele,

Ik ben blij te lezen dat het zo goed gaat met jullie kindjes, mooie gewichtjes en lengte hebben ze al.

Dochterlief hier is nog steeds relatief kleintjes, maar ze volgt haar groeicurve goed.

Bij jullie lukt de borstvoeding blijkbaar goed? Hier is dat nooit deftig op gang gekomen, dochterlief krijst nog steeds als mijn blote borsten in haar buurt komen (ja, voor haar moeten ze echt wel reusachtig lijken). Ik kolf dan maar af en geef daarnaast flessenvoeding. Maar klagen mag ik niet: het is een vrolijk en rustig kindje!
Dit had ik een jaar geleden niet durven dromen...
39 jaar, 2008-2011: genetische testen, zonder resultaat - 2012-2014: natuurlijk proberen
september 2014: Icsi 1, november 2014: cryo 1.1: zwanger.
Juli 2015: geboorte dochter
Oktober 2015: spontaan zwanger :shock:

NeleG
Berichten: 192
Lid geworden op: 30 september 2014, 12:33

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door NeleG » 29 augustus 2015, 4:09

Hoi Ketje! Blij om te horen dat je meisje het goed doet :) zolang ze haar curve volgt is het prima! En waarom krijst ze als ze jou borsten ziet? Omdat ze te groot zijn?? Heb je al geïnformeerd bij een vroedvrouw ivm de borstvoeding dan? Misschien hebben die nog tips?

Hier gaat de borstvoeding idd goed. Soms te goed haha! Als ik snachts eerst ga verschonen en dan pas voeden sta ik lekkend aan de verschoningstafel hahahaha! Mijn god dat ziet er niet uit. Alles onder de melk, vaak inclusief baby. Maar wil niet slapen met compressen, mijn tepels hebben soms wat rust nodig en dat gaat het gemakkelijkst snachts :) achja... keertje extra poetsen dan he hahahaha!

Het blijven toch echt kleine wondertjes he.. Amaryllis is al bijna 8 weken. De tijd vliegt! Jongens toch! :)
Meer dan een jaar actieve kinderwens
Zomer 2014 allerlei onderzoeken: resultaten allemaal oké tot goed.
14 oktober 2014: eerste IUI + Utrogestan
27 oktober 2014: HCG 99: ZWANGER!

Isabella***
Berichten: 228
Lid geworden op: 14 mei 2014, 15:36

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door Isabella*** » 1 september 2015, 15:53

Ketje, met de borstvoeding moet je geduld hebben, niet opgeven!

Ik ben aan het overwegen om een afkolfapparaat aan te schaffen : ben echt onzeker over de hoeveelheden melk die ik produceer, daarnaast zijn mijn tepels bij momenten ook supergeÏrriteerd ( zou dit wat minder pijnlijk zijn bij een afkolfapparaat?) en tenslotte vind ik het handig om op locatie gewoon mijn flesje met moedermelk boven te halen ipv 40 minuten te verdwijnen...

Wat denken jullie?
Trotse mama van 2 prachtige prinsjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten