Bevallen juli 2015

NeleG
Berichten: 192
Lid geworden op: 30 september 2014, 12:33

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door NeleG » 7 september 2015, 13:05

Ze kreeg het savonds het arme ding. Eerder snachts eigenlijk. Kind en gezin had gezegd om de 24 tot 48 u daarna haar temperatuur in de gaten te houden + dat ze er slaperig of net jengelig van kon worden. Wel dat slaperige hebben we gemerkt vanaf... Meteen?

En heb eigenlijk niks gedaan tegen de koorts. Ja jawel.. Dokter van wacht proberen te bellen voor advies en niet te pakken gekregen (iets mis met hun telefoonlijn beweren ze). Dus dan maar zelf gezond verstand gebruikt: ze had 38° wat net de grens was van koorts, maar was goed wakker, alert en lachend plus ze dronk goed. Volgens de richtlijnen van kind en gezin dus geen alarmtekens bij koorts. Dus heb haar terug in haar bedje gestoken en gezorgd dat ze niet te warm lag. De ochtend nadien was haar temperatuur terug laag. En heb ik dus klacht ingediend bij de wachtdienst wegens niet bereikbaar :evil:

Heb alvast beslist wat borstvoeding betreft dat ik niet ga bijvoeden met flesjes momenteel. Ga borstvoeding thee halen - wie weet helpt dat - en we zullen wel zien. Flesjes zou de productie kunnen laten teruglopen en dan ist helemaal om zeep haha! Het clusteren is in ieder geval iets wat zij dan nodig heeft aan aandacht en helpt ook voor de productie. Het geen wat de dan krijgt is wel heel vette melk blijkbaar. Ik zal wanneer mogelijk overdag bij afkolven en dan kan ze dat savonds extra krijgen als ze wil he :)

Muur: wat is de vier maanden dip???
Meer dan een jaar actieve kinderwens
Zomer 2014 allerlei onderzoeken: resultaten allemaal oké tot goed.
14 oktober 2014: eerste IUI + Utrogestan
27 oktober 2014: HCG 99: ZWANGER!

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door Ster_ » 7 september 2015, 13:27

Ik breek even in voor Nele. Mijn tweede zoontje deed wat jouw dochter doet en ik was ook heel onzeker over mijn productie. Ik ben thee beginnen drinken en kruidentabletten van galactil. Die hielpen goed!

Na vier a vijf maanden kon ik plots niks meer kolven tussendoor. Echt geen druppel. Mijn vroedvrouw raadde me toen drie dagen motilium aan (productie boost daar enorm van) en idd, mijn productie schoot omhoog. Maar... blijkbaar was dat echt niet nodig want zoontje had voldoende en ik zat ineens met mega overschot. Heb sinds dan constant borstontstekingen gehad. Heeeeel pijnlijk en ik was er echt ziek van. Ik durfde mijn productie ook niet meer laten afnemen. Enerzijds uit angst met te weinig melk achter te blijven, anderzijds omdat mijn ontstekingen dan mss nog erger zouden worden. Dus kolfde ik twee keer per dag twee volle flessen af om weg te gieten. Heb dat zo tot 18 maanden gedaan en toen gestopt omdat we weer met ivf gingen beginnen.

Conclusie: bij wondertje drie zal ik geen motilium meer nemen en gewoon de galactil. Mijn zoontje had blijkbaar echt wel genoeg ook al voelden en leken mijn borsten leeg. Na een tijdje voelen je borsten naar t schijnt ook gewoon terug leeg aan. Heel normaal. Wist ik dat toen maar...
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

muur
Berichten: 181
Lid geworden op: 7 januari 2014, 19:09

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door muur » 7 september 2015, 17:23

Vanaf 4 maand wordt de melkproductie lokaal gestuurd ( vanuit je borsten zelf). Als je van in het begin niet genoeg hebt aangelegd, dan riskeer je rond 4 maand een productiedip. Kan vroeger of later dan 4 maand. Velen denken dan dat de melk op is & stoppen met bv. Terwijl dit wel op te lossen valt.
1/3/15 welkom O & A*

Isabella***
Berichten: 228
Lid geworden op: 14 mei 2014, 15:36

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door Isabella*** » 18 september 2015, 15:41

Hey iedereen,

Hoe gaat het met de beebjes en met jullie?

Hier beginnen we in een routine te komen. Ik ken onze kleine vent zijn kreetjes ( tis toch verdomd moeilijk en frustrerend soms in het begin om te weten wat ze duidelijk willen maken! Zeker als het je eerste is...)

Ik probeer nu naar 4u tussen de voedingen te komen, 1 week terug was het nog om de 2,5 uur en nu dus naar 3u of 3,5uur 's nachts.
Hoe doen jullie dat met de nachtvoeding om die op te schuiven? En kan je dat zomaar afschaffen met borstvoeding? Is dat niet slecht voor de productie ook? Hier is het na 5u niet drinken niet meer te houden van de spanning, maar misschien moeten ze nog wennen aan langere tijd tussen de voedingen? En wat doe je als je beebje zelf ineens doorslaapt 's nachts ( niet dat dat bij ons in de eerstkomende tijd het gevolg zal zijn.... :roll: ) Afkolven dan?

Muur, hoe voorkom je die productiedip? Bij mij is het nu op volle gang ( eigenlijk pas sinds hij 7 weken is!!!...), maar de eerste weken waren echt frustrerend, ik had ook te weinig melk.

Nele, van het vaccin heeft hij bij ons geen koorts gehad maar wel superlastig geweest die nacht, sliep niet en weende klagerig, ik kijk al uit naar het 12-weken vaccin! :wink:
En over het bijvoeden met flesjes : klopt dat dat in de meeste gevallen slecht is voor de productie, de vroedvrouw dacht ook dat het bij mij nooit meer op gang ging komen in het begin toen we niet anders konden dan flesjes bijgeven. Maar het hangt toch af van je beebje, hier vond hij ze nooit echt lekker ( dat motiveerde me ook om de borstvoeding te doen slagen) en toen hij ze niet meer nodig had is hij ze ook beginnen weigeren ( hoewel ik ze nog vaak heb aangeboden uit onzekerheid na de borstvoeding, maar het was voor de gootsteen ! Lekker verspillen...) Dus het kan goed zijn dat je beebje drinkt uit honger, maar dat zijn keuze toch gemaakt is en de borst prefereert! Mocht hij niet zo duidelijk voor de borst gekozen hebben, dan had ik het misschien wel opgegeven in het begin.
Trotse mama van 2 prachtige prinsjes

NeleG
Berichten: 192
Lid geworden op: 30 september 2014, 12:33

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door NeleG » 18 september 2015, 16:50

Ik antwoord morgen uitgebreid Isabella (nu weinig tijd) aangaande nachtvoedingen etc, maar wou je dit artikel al eens doorsturen. Ik heb zitten googelen sinds ik hoorde over die befaamde dip in productie...: http://eurolactatie.net/2015/03/05/dip/
Meer dan een jaar actieve kinderwens
Zomer 2014 allerlei onderzoeken: resultaten allemaal oké tot goed.
14 oktober 2014: eerste IUI + Utrogestan
27 oktober 2014: HCG 99: ZWANGER!

NeleG
Berichten: 192
Lid geworden op: 30 september 2014, 12:33

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door NeleG » 19 september 2015, 13:06

Zo, even tijd voor een uitgebreider antwoord. Papa speelt met Amaryllis :)

We beginnen haar verschillende geluidjes ook te kennen, en ik herken wat jij zegt: in het begin vraag je je soms echt af "WAT HEB JE NOOOODIIIIIGGGGGG". Hahahaha! Al komen er wel altijd nieuwe bij hoor: ze begint al echt met haar stemmetje te oefenen (kletskous!) waardoor er soms weer hele nieuwe geluidjes ontstaan. Of ze stopt haar handjes in haar mond omdat ze nu ontdekt heeft dat ze handjes heeft, terwijl ze het vroeger alleen deed als ze honger had. Dus zit ik weer uit te zoeken wat het verschil is tussen spelen-sabbelen en honger-sabbelen :mrgreen:

En even over je voedingen: ik weet niet of het gaat lukken om vaste tijdstippen tussen voedingen te laten. Dat moet met flessenvoeding ivm het verteringsproces etc, maar met borstvoeding ligt dat helemaal anders. Want de ene keer heb jij vettere melk dan de andere keer (want soms eet je frietjes of ... haha!) en is de vertering wat trager/sneller. Bij flessenvoeding zit er steeds dezelfde hoeveelheid van vetten/suikers/vitamines in zodat je dat kan/moet timen. Bij borstvoeding geeft het kindje zelf aan wanneer ie weer honger heeft en opnieuw wil eten, afhankelijk van de samenstelling van jou melk. En de ene keer zal daar dus meer tijd tussen zitten als de andere keer... Ik geef Amaryllis de borst telkens als ze er om vraagt. Gemiddeld zit daar overdag zo'n 3u tussen, maar soms is dat 4u als ze nog slaapt of 2,5u als ze de keer daarvoor minder gegeten heeft (of ik "dunnere" melk heb gehad ofzo). Zij geeft aan wanneer ze wil eten...
Hetzelfde met nachtvoedingen: ik heb dat niet zelf opgeschoven, Amaryllis heeft dat gedaan. Op een bepaalde moment werd ze ineens niet meer elke 3u wakker maar werd dat 4u. Daarna sliep ze ineens in twee blokken van 5u. Ondertussen slaapt ze meestal een eerste blok van ongeveer 6u en daarna nog eens eentje van een uur of 3-4. Dan staan we op en begint het dagritme van voedingen gemiddeld elke 3u. De eerste keren dat ze langer sliep stonden mijn borsten op "ontploffen" van de melk omdat er ineens veel meer tijd tussen zat. Overproductie halleluja! Eén keer ben ik zelfs om 5u snachts opgestaan (zij werd die dag wakker rond 6u) om handmatig wat melk af te kolven zodat er minder druk op zat. Ze waren zo vol dat het pijn deed :roll: Ik heb dan in beide borsten 20ml ofzo afgekolfd zodat de ergste druk weg was en om 6u kon zij dan wel nog wel haar voeding krijgen omdat ze niet leeg waren. Ondertussen zijn ze het gewend (ze nemen dat ritme wel gemakkelijk over precies, een paar dagen later was het al een stuk minder gestuwd). Er staat nog wel spanning op (melk-meloenen 's ochtends hahahaha!) maar niet dat het pijn doet. Amaryllis heeft dan vaak met één borst genoeg voor de eerste voeding 's ochtends omdat er zoveel melk in zit. Je lichaam regelt dat zelf. Ik ga er niet voor opstaan 's nachts (tenzij ik er last van heb) omdat ik zelf ook teveel geniet van de langere uren niet-onderbroken slaap :wink:

Oh en wat ik wel doe is 's ochtends de overtollige melk afkolven (ik heb dan toch telkens veel te veel omdat ze zo lang geslapen heeft aan één stuk) en dat flesje 's avonds bijgeven (dat is meestal rond de 80ml extra. Soms een keer 60 soms een keer 100). Ik heb nog steeds dat ik 's avonds precies minder melk heb als 's ochtends en zo ondervang ik dat een beetje. Het stelt mij voornamelijk ook gerust dat ze genoeg binnen heeft. Heb met een vroedvrouw gesproken en die zei dat het perfect normaal was dat je 's ochtends veel hebt en 's avonds minder. Het hormoon dat melk aanmaakt werkt het beste als je rust/slaapt. Dus ofwel moet ik starten met middagdutjes overdag, maar dat zit er niet meteen in. Dus ik bewaar mijn overschot voor 's avonds. Ik heb het idee dat ze daardoor 's nachts ook wel beter en langer slaapt. Een lekkere volle maag en snuuuuuuuurk :wink: Mama wordt daar ook alleen maar gelukkig van hahahaha!

Waar ik voordien over kloeg (zo weinig melk 's avonds) heeft zich eigenlijk ook quasi volledig zelf opgelost: oké ik geef 's avonds vaak nog wat bij maar dat drinkt ze niet altijd helemaal op. Dus mijn melkproductie 's avonds wordt ook terug beter (al zit er dan vaak kortere periodes tussen voedingen hoor: eerder terug naar 2,5u). Ik vermoed een combinatie van regeldagen (meer drinken = productie verhogen) en mama-honger (ze had in die periode heel veel last van krampjes etc). Dus wie weet gaat je kleintje nu ook langer slapen en dan ineens weer niet meer. Of terug vaker de borst willen. Omdat ie de productie aan het veranderen is. Vandaar dat ik ook altijd wat twijfel bij vaste tijdstippen. Krijgt je kleintje dan wel genoeg binnen? Ze vragen het tenslotte toch ook alleen maar omdat ze het nodig hebben he... Anders merk je denk ik echt het verschil wel: dan gaat ons Amaryllis gewoon wat sabbelen en niet drinken. Als ze dat doet haal ik haar eraf en krijgt ze een tutje. Maar meestal als ze de borst vraagt is het wel om te drinken en slikt ze goed wat binnen hahahaha!

Ze wordt zo lekker dikkig! Chubby vingertjes, dikke beentjes, ... zo schattig om te zien! :mrgreen: We gaan in November een weekje naar Tenerife met mijn ouders, dus moest ik een kids-ID aanvragen. En daar moet een pasfoto op. Hilarisch om een pasfoto te laten maken van een klein babytje! Want de regels zijn hetzelfde: niet lachen en oogjes open. Man man man... uiteindelijk is het wel een superschattige foto geworden. Hahahahahahaha!
Meer dan een jaar actieve kinderwens
Zomer 2014 allerlei onderzoeken: resultaten allemaal oké tot goed.
14 oktober 2014: eerste IUI + Utrogestan
27 oktober 2014: HCG 99: ZWANGER!

Isabella***
Berichten: 228
Lid geworden op: 14 mei 2014, 15:36

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door Isabella*** » 21 september 2015, 9:14

Hey Nele,

Die website is echt superinteressant bedankt !!!

En kga je advies over BV opvolgen, is idd logisch dat de samenstelling niet altijd hetzelfde is ! Hier 2de nacht ( could it be?...) dat hij een lange blok slaapt, vannacht wel moeten opstaan om handmatig af te kolven 't was niet meer te houden, 2uur nadien is hij dan wakker geworden en had ook genoeg met één. Kga dat ook houden voor 's avonds als ik minder heb. Bewaar jij gewoon in de frigo in een gesloten bekertje? Dit is echt ideaal hé ! Het teveel 's morgens 's avonds bijgeven woehoew ! Ben zo blij het allemaal in zijn plooi aan het vallen is met die BV :wink:

Hier sabbelt hij ook serieus aan de vuistjes, samengaand met kwijl :wink: Brabbelen doet hij ook, en ik denk dat hij probeert te lachen met geluid, maar het lukt nog niet zo goed :o 't Is zo een schat. Hem bezighouden lukt ook, maar het mag niet te lang zijn of hij wordt moe en begint dan te huilen. 't Is toch een karaktertje ze, als er iets niet naar zijn zin is zet hij open :wink: Moet ze bij jou ook nog in slaap gesust worden voor je haar aflegt? Hier is het denk ik nog maar 1 keer gebeurd dat hij wakker in zijn bedje werd gelegd en dan in slaap is gevallen. Maar kga het hem wel wat beginnen leren om zelfstandig in slaap te vallen.

Bedankt voor het advies !!!
Trotse mama van 2 prachtige prinsjes

muur
Berichten: 181
Lid geworden op: 7 januari 2014, 19:09

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door muur » 21 september 2015, 9:56

@Isabella

Als je minimum 8 voedingen per 24h geeft, kun je die productiedip wel opvangen. Die ontstaat vooral als je in het begin al te weinig voedingen gegeven hebt. De oplossing hiervoor bestaat niet. Enige dat helpt is veel aanleggen en huid op huidcontact (samen in bad, beiden bloot in bed,...). Domperidone & galactogilpilletjes werken wel productieverhogend & borstvoedingsthee geeft je melk een lekker smaakje maar werkt niet echt productieverhogend (is eerder psychologisch).

Ik had dit ook toen oona besloot van door te slapen: 's morgens 2 melkmeloenen die zodanig hard stonden dat ze niet kon drinken. En de melk spoot er ook nog eens uit. In overleg met de vroedvrouw dan maar besloten om droomvoedingen te geven (ipv af te kolven sta ik 's nachts op & geef bv terwijl oona gewoon doorslaapt.) tot mijn productie stabiel genoeg is. Ondertussen is ze de 6 maand gepasseerd & krijgt ze nog steeds voedingen (soms slaapt ze door, soms vraagt ze er zelf achter). Maar die droomvoedingen zijn een persoonlijke keuze.
1/3/15 welkom O & A*

NeleG
Berichten: 192
Lid geworden op: 30 september 2014, 12:33

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door NeleG » 21 september 2015, 12:21

Hoi!

Het zou best kunnen dat Daantje begonnen is aan zijn langere nachten hoor. Vaak begint dat toch wel rond deze periode. En ons Amaryllis deed het ook ineens. Uit het niets werd ze ineens pas 's ochtends wakker hahahaha! Ik wist niet wat me overkwam! Werd om 3u wakker met zo'n hoofd van "huh? Ze slaapt nog? Ok dan..." :P

Ik bewaar hetgene dat ik afkolf 's ochtends in de frigo in zo'n bewaarbekertje of al in een flesje. Ik geef het toch dezelfde dag al. En dan au bain marie opwarmen 's avonds. Gaat prima! De laatste twee dagen wou ons Amaryllis het zelfs al niet meer leegdrinken. Ik denk dat mijn borsten savonds dus terug meer produceren. Of ze heeft minder nodig (hongerspurtje voorbij? Ze is wel absurd hard gegroeid de laatste twee weken... zowel in gewicht als lengte).

Ons Amaryllis wordt trouwens zelf rustig van aanleggen. Ik heb ooit eens een volledige voeding in een flesje willen geven en dat accepteerde ze echt niet. Brullen tot en met, helemaal overstuur. Dus ze wil echt ook wel tutten en knuffelen met mama :) Dus ze sust zichzelf tijdens de borstvoeding. Ik leg haar dan meestal 's avonds meteen in bedje (pamper en pyjama doen we voor de voeding) en dan huilt ze soms even heel kort of ligt ze nog wat te brabbelen alvorens ze in slaap valt. Maar meestal gaat dat prima omdat ze echt wel moe (en verzadigd) is. Ik kreeg ook van iemand een mobieltje kado waar ze veel aan heeft: een maantje dag beethoven/mozart speelt met lampjes op de maat van de muziek. Vind ze heel rustgevend en ligt ze dan soms in haar bedje nog naar te kijken/luisteren alvorens ze in slaap valt. Het is niet moeders mooiste dat mobieltje, maar het werkt wel! Hahahaha! Van Chicco als ik me niet vergis...

Die droomvoedingen lijken mij ook echt een interessant concept, maar dat lukt hier gewoon niet: ons meisje is dan meteen klaarwakker omdat ze denkt "hé daar is mama lekker spelen hoera". Plus dat mijn man dan ook gemakkelijker wakker wordt/is en dat vind ik dan voor hem ook weer zielig want hij moet er 's ochtends telkens uit om te gaan werken he... Ik merk dat ik zelf ook echt mijn slaap nodig heb en op deze manier werkt dat prima. Ik ben zo blij dat ik niet meer moet opstaan snachts hahahaha! Erg he... maar dan denk ik: helemaal niet: een gelukkige mama is een gelukkige baby!

:mrgreen:
Meer dan een jaar actieve kinderwens
Zomer 2014 allerlei onderzoeken: resultaten allemaal oké tot goed.
14 oktober 2014: eerste IUI + Utrogestan
27 oktober 2014: HCG 99: ZWANGER!

Isabella***
Berichten: 228
Lid geworden op: 14 mei 2014, 15:36

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door Isabella*** » 22 september 2015, 7:51

Vannacht weer van 1u tot 6u30 doorgeslapen, hij zal begonnen zijn met doorslapen ! Daantje is hier ook al 60cm en net de 6kg gepasseerd, echt confronterend : maat 56 mag nu definitief weggelegd worden, en maat 62 is ook soms al krap! Vooral de broekjes, ik gebruik wasbare luiers en die zijn wat dikker dus in zijn broeken heeft hij al maat 68 :shock:

Daantje valt ook in slaap na de BV, maar overdag slaapt hij niet door tot de volgende voeding ( nooit gedaan trouwens!...) dus meestal halfuur of uurtje slapen en dan wakker en actief liggen wezen. De droomvoeding lijkt mij ideaal voor je overtollige melk, maar hier hetzelfde : hij zou klaarwakker zijn, en 't is ook een lichte slaper dus we moeten muisstil zijn 's ochtends zijn of hij is wakker.

Ik heb ook een mobiel!! Via geboortepremie Bond Moyson besteld en ben er supertevreden van, er is ook muziek bij en hij vindt het zalig :mrgreen:
Trotse mama van 2 prachtige prinsjes

Isabella***
Berichten: 228
Lid geworden op: 14 mei 2014, 15:36

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door Isabella*** » 20 oktober 2015, 15:41

Hoi dames,


Even een vraagje voor iedereen die ervaring heeft met borstvoeding en ziek zijn :

Gisteren heb ik de hele dag overgegeven en diarree gehad, 's avonds ook koorts. Vandaag is het beter, maar nog niet 100%. Een buikgriepje denk ik. Ik kan nu terug wat water binnenhouden gelukkig. Ik heb Daantje poedermelk gegeven gisteren en vandaag uit angst om hem te besmetten. Is dit nodig? En wanneer mag ik terug borstvoeding geven?

Bedankt voor de tips!
Trotse mama van 2 prachtige prinsjes

NeleG
Berichten: 192
Lid geworden op: 30 september 2014, 12:33

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door NeleG » 20 oktober 2015, 18:01

Isabella,

Besmetten zal je hem niet doen hoor!! Integendeel, hij krijgt eerder jou antistoffen binnen via borstvoeding (jou lichaam werkt tegen de bacteriën/infectie/wat het ook is dus als ik jou was zou ik gewoon borstvoeding blijven geven!! Ik ben momenteel wat verkouden (en Amaryllis dus ook) en onze dokter zei meteen "oh prima ze krijgt jou antistoffen wel. Moet je verder weinig tegen doen, behalve het neusje vrijmaken". Als je hem besmet is het trouwens eerder door knuffelen/ademen/niezen/handhygiëne/... En jezelf in quarantaine zetten is helemaal te gek he :wink: geef maar gewoon borstvoeding!!!

Trouwens: wat een flinke kerel heb jij? Ik moet bij Amaryllis niet proberen om poedermelk te geven hoor. Die weigert dat gewoon. Hahahahahahaha!

Hier gaat alles voor de rest prima. Ons meisje groeit goed, komt goed bij en slaapt fantastisch (van 23u tot 8u smorgens, echt absurd). Maar uiteraard heeft elk huisje zijn kruisje en ons meisje kan niet kakken. Gewoon niet. Ze doet het niet. Kan het niet. En wij weten ook niet wat we er aan moeten of kunnen doen. Ze doet het alleen met een suppo, en ik wil niet elke keer een suppo steken omdat ze dan luie darmen zou krijgen. Onze arts schreef iets homeopathisch voor maar dat smaakt naar ananas dus dat weigert ze. Een andere arts zei gewoon elke keer een suppo steken kan geen kwaad, maar dat lost toch ook niks op. Kind en gezin begint telkens over andere zaken die er niks mee te maken hebben (idioten) en de kinderarts stelde voor om al met groentenpap te beginnen. Maar dat is echt te vroeg, want ze is bang van de lepel. Osteopaat hebben we ook al geprobeerd maar dat lijkt ook niet echt te helpen. Mijn vader denkt dat ze gewoon de link tussen duwen en kakken nog niet gelegd heeft. Pffff... Ik weet het ook niet meer. Momenteel krijgt ze dus elke drie dagen een suppo omdat ze dan zoveel buikpijn heeft van het niet kaka doen, waarop ze kakt, en daarna is ze terug vrolijk. Maar op lange termijn is dat niet de beste manier denk ik. Achja. We zullen wel zien zeker? Wie weet moet ze het inderdaad nog leren. Of gaat het vanzelf weer over. Of is de afspraak bij de osteopaat volgende week de miraculeuze oplossing. Pffffff :wink:
Meer dan een jaar actieve kinderwens
Zomer 2014 allerlei onderzoeken: resultaten allemaal oké tot goed.
14 oktober 2014: eerste IUI + Utrogestan
27 oktober 2014: HCG 99: ZWANGER!

Isabella***
Berichten: 228
Lid geworden op: 14 mei 2014, 15:36

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door Isabella*** » 21 oktober 2015, 10:35

Hey Nele,

Kheb hem terug aangelegd tot groot jolijt ( luidop lachen, handenwrijvend en likkebaardend :o ) Het flesje ging er na een helse strijd wel in hoor ( veel zweet langs mijn kant en veel traantjes langs zijn kant :wink: ) En uiteindelijk drinkt hij toch van de honger hé 't schaap...

Zeg da's ook stressy als ze niet kaka doet he? Hoe lang is het al? Misschien is het zoals je zegt een fase, en telkens een suppo vind ik toch ook geen goeie oplossing. Ze is bijna 4 maanden zeker? Dan zijn papjes nog wat vroeg met bv he? Bij Kind en Gezin vertelden ze ons met de thermometer er even in bij krampjes of vermoeden van obstipatie...kweet niet of dat een goeie oplossing is, heb het niet geprobeerd.

Hopelijk biedt iemand op het forum hier een oplossing, of de osteopaat volgende week !

Groetjes
Trotse mama van 2 prachtige prinsjes

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door Ster_ » 26 oktober 2015, 7:31

Nele, ons tweede zoontje kon het ook niet. Ook enkel met Suppos en thermometer en in een later stadium met eel laxeermiddelen. Paar keer opgenomen geweest maar niks te vinden. Hij begon op vier maanden onophoudelijk te krijsen van pijn en dit 20/24u. Wij sliepen gewoon niet. Hele nacht gaf ik bv om hem te kalmeren. Ook drie keer per week osteopaat. Op zijn elf! maand ben ik zelf beginnen zoeken en kwam op koemelkallergie. Ik ben meteen op een koemelk vrij dieet gegaan (de koemelk zat in mijn bv) en na drie dagen das het opgelost. Hallucinant als je weet wat hij heeft afgezien, ze wilden hem zelfs opereren aan zijn aars! Geen enkele dokter dacht aan een voedselallergie.

Ik zeg zeker niet dat jouw meisje KMA heeft he. Maar wees er wel alert op. Test het ns uit anders? Jij den een week volledig km vrij eten (let op kaas boter room koeken beleg zelfs bouillonblokjes enz). Staat op verpakking als: melk, lactose, weipoeder, melkpoeder enz. En let op: lactosevrij is niet altijd hetzelfde als koemelk vrij! Er bestaat bvb lactosevrije koemelk. Dat is voor mensen met lactose intolerantie, maar das iets anders.

Succes!
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

NeleG
Berichten: 192
Lid geworden op: 30 september 2014, 12:33

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door NeleG » 26 oktober 2015, 11:33

Hoi!

Bedankt voor jullie berichtjes en tips allemaal! Al kan ik met groooooote trots zeggen dat ons meisje sinds kort helemaal zelf na de wc gaat. Ik ben nog eens gaan overleggen met een andere kinderarts en die zei dat vaste voeding starten geen kwaad kan zolang Amaryllis dat accepteert. En na de aankoop van een flexibele lepel (van nuk, kan hem echt aanraden bij starten met vaste voeding) eet ze elke dag een paar hapjes groenten of fruit. We proberen en als ze niet wil hoeft ze niet. Rijstebloem door de borstvoeding in een flesje werkt ook goed heb ik de indruk. Met als resultaat dat ze goed naar de sec gaat! Ik denk dat de kinderarts dus gelijk had dat ze geen aandrang voelde omdat ze zoveel voedingsstoffen uit haar stoelgang haalde. Door de vast voeding is de consistentie dikker en duwt ze die er gewoon uit. Of wie weet heeft ze gewoon de mentale klik gemaakt haha! Maar ze is dus opnieuw ons vrolijke meisje zonder krampjes etc, en ik ben dolblij!
Meer dan een jaar actieve kinderwens
Zomer 2014 allerlei onderzoeken: resultaten allemaal oké tot goed.
14 oktober 2014: eerste IUI + Utrogestan
27 oktober 2014: HCG 99: ZWANGER!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten