Bevallen juli 2015

Isabella***
Berichten: 228
Lid geworden op: 14 mei 2014, 15:36

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door Isabella*** » 2 november 2015, 9:39

Hey Nele,

Super om dat te lezen ! Gelukkig is het in orde gekomen.

En hoe gaat het met de kleine spruiten? Ze worden echt superinteractief he nu, zaaaalig :lol: Onze kleine vent volgt al kinderprogramma's ( liefst iets van de makers van sesamstraat en de muppets) en gaat sinds gisteren met zijn handjes naar de honden om er eens aan te komen. Voor de rest is het een echt lachebekje ( behalve als hij weent :wink: ...) hij lacht echt al luidop :lol: Hij zit goed recht met steun nog, en kruipen oefenen we soms maar lukt nog niet echt, hij richt wel zijn hoofdje mooi op.
Maar tis wel een karaktertje ze, als hij zijn zin niet heeft maakt hij zich boos, denk dat mama en papa later op hun strepen gaan moeten staan :wink: Tis wel een superlieve schat, sinds kort moet ik in de kamer nog wat rondrommelen voor hij in slaap valt, hij heeft het blijkbaar nodig ineens dat ik in de buurt ben, en hij is maanden alleen in slaap gevallen :? raar he? Misschien is het morgen alweer gedaan. Want het is toch allemaal in fases ze ! Sommige fases mis ik wel ( slapen in zijn draagdoek dicht bij mij) .

Denken jullie al aan een 2de baby? Hier denk ik er soms aan, mijn man is er niet zo voor hij vindt 1 genoeg maar ik twijfel...
Trotse mama van 2 prachtige prinsjes

NeleG
Berichten: 192
Lid geworden op: 30 september 2014, 12:33

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door NeleG » 2 november 2015, 10:44

Hoihoi!

Hier gaat ook alles super: ons poppetje eet ondertussen een klein bordje vaste voeding per keer en maakt zich zelfs kwaad als de lepel niet snel genoeg gaat hahaha! Dus ook hier: hoe ouder ze wordt, hoe meer karakter ze krijgt. Al is het eigenlijk nog steeds een superlief en braaf kindje. Vrolijk, speels, en wil alles altijd gezien hebben. Hardop lachen is er nog niet echt bij, ze heeft het nog maar drie keer gedaan, eerder perongeluk :wink: en allemaal naar papa, je kan raden hoe populair die is hahaha!

Hoofdje optillen en dingen grijpen gaat hier ook al heel goed, hetzelfde met rechtzitten (uiteraard met steun) en nu oefenen we op rollen. Van de buik naar haar rug wil wel eens lukken, maar omgekeerd nog niet. Alles op zijn tijd, en ondertussen oefenen we flink. Vindt ze geweldig, want dan krijgt ze alle aandacht van papa en mama :wink:

Ons amaryllis heeft dat trouwens ook even gehad, terug veel aanhankelijker zijn. Denk dat dat met die groeispurtjes te maken heeft. Nu is het alweer een stuk beter, al heeft ze nog haar momentjes.

Oh en een tweede: hier zijn we er al heel zeker van dat er nog een tweede komt. Maar nu nog niet. Eerst genieten van dit mooie meisje, en dan ooit komt er wel een tweede. Van zodra zij ging doorslapen kon ik eigenlijk bedenken van "ja tuurlijk wil ik meerdere kinderen". Ik vergat snel hoe zwaar die eerste periode was hahahaha! Maar zelfs dan: maar een is zo alleen, niet? Zowiezo moet ik een jaar wachten alvorens weer zwanger te worden ivm het litteken van de keizersnede, maar dat vliegt zo voorbij. En zoooooo snel hoeft het allemaal nu ook weer niet hoor! Alles op zijn tijd! En wie weet... lukt het de volgende keer allemaal vanzelf, zonder medische mallemolen. Hebben we er geen onderzoeken en IUI voor nodig, dat zou mooi zijn 8)
Meer dan een jaar actieve kinderwens
Zomer 2014 allerlei onderzoeken: resultaten allemaal oké tot goed.
14 oktober 2014: eerste IUI + Utrogestan
27 oktober 2014: HCG 99: ZWANGER!

Isabella***
Berichten: 228
Lid geworden op: 14 mei 2014, 15:36

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door Isabella*** » 2 november 2015, 11:06

Hey Nele,

Waaaw super dat vaste voeding zo goed gaat zeg ! Ben benieuwd hoe dat hier zal gaan, ik ga misschien toch al paar rolletjes plastiek halen om muren, plafond etc af te plakken met ons karaktertje :mrgreen:

Hier zijn we er dus nog niet uit, we hebben 4 jaar moeten wachten op Daan, en hij is er wel op natuurlijke wijze gekomen, maar niets garandeert dat het nu ook zo zal lukken. Daarom dat het geen makkelijke beslissing is om te maken. En als we weer 4 jaar moeten wachten, ik word er 33...
Maar voor hetzelfde geld direct prijs. Ik hoor dat veel hoor in mijn omgeving, op de eerste lang moeten wachten en dan bij wijze van spreken een ongelukje en onverwacht snel zwanger van tweede! Dus neem maar je voorzorgen je weet maar nooit hé :wink:
En lol hier was het ook, van zodra hij doorsliep begon ik te dromen van een tweede, niet in het begin hoor als het zo uitputtend was :mrgreen: Een mens vergeet dat snel hé, de bevalling kijk ik nu ook al op terug van " ja het is toch vlot gelopen en pijn viel wel mee", waar mijn man het totaaaaaaal niet mee eens is, daarom dat hij er ook geen tweede wil.

We zien wel hé.
Trotse mama van 2 prachtige prinsjes

Ketje
Berichten: 102
Lid geworden op: 7 augustus 2010, 20:01

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door Ketje » 3 november 2015, 11:43

hallo Isabella en Nele,

Leuk te lezen dat het zo goed gaat met jullie kindjes. Die zijn al echt flink hé. Nu weet ik ook waar ik me de volgende weken aan kan verwachten met de dochter...

Zalig dat ze doorslapen hé, want het hakt er op den duur toch in de onderbroken nachten.

Nele, je zal wel opgelucht zijn dat A. nu al beter haar luiers vult. Moet niet leuk zijn om je ukje zo te zien afzien.
Hier wordt K. helemaal rood en slaakt kreetjes van het duwen als ze naar het grote toilet moet. Hier nog altijd heel erg losse stoelgang, soms tot halverwege haar rug. Ik hoop dat het betert als ik eind deze mand met vaste voeding mag starten. Benieuwd of ze dat zal lusten.

Isabella, leuk dat je zoontje al luidop lacht en naar dingetjes begint te grijpen. Dochterlief doet dat enkel bij mijn haren, voor de rest moeten we echt zaken in haar handje stoppen. Het zal wel komen zeker (en vanaf dan moet ik beginnen uitkijken dat er geen gevaarlijke zaken meer voor het grijpen liggen).

Wat betreft een tweede: ik had nooit gedacht dat mijn man een tweede zou willen - hij heeft al twee grotere kinderen uit zijn vorige huwelijk - maar de nacht na haar geboorte zei hij al meteen dat hij nog een tweede wou.
Aangezien K. er ook maar na heel lang wachten gekomen is, waarbij dan ook nog IVF nodig was, laten we de natuur nu maar zijn gang gaan. Misschien begin ik in februari/maart aan de terugplaatsing van mijn overblijvende cryo's. Ik moet er wat vaart achter zetten want ben er al 39...
39 jaar, 2008-2011: genetische testen, zonder resultaat - 2012-2014: natuurlijk proberen
september 2014: Icsi 1, november 2014: cryo 1.1: zwanger.
Juli 2015: geboorte dochter
Oktober 2015: spontaan zwanger :shock:

Isabella***
Berichten: 228
Lid geworden op: 14 mei 2014, 15:36

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door Isabella*** » 4 november 2015, 9:39

Hey Ketje!

Onze vent is een paar nachten geleden terug begonnen met 's nachts om voeding te vragen, en dit na een zalige 5 weken van doorslapen tot 9 of 10u. Ik denk dat hij terug een groeispurt heeft...

De haren zijn bij mij ook erg populair en hij heeft echt macht in zijn handjes :shock: Haar nu steevast in een dot als hij in de buurt is :mrgreen:

Leuk dat jullie akkoord zijn om beiden voor een tweede te gaan! Hopelijk verloopt alles vlot, toch spannend hé :)

Geniet van jullie kleine wondertjes !
Trotse mama van 2 prachtige prinsjes

Isabella***
Berichten: 228
Lid geworden op: 14 mei 2014, 15:36

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door Isabella*** » 11 november 2015, 12:07

Hier is vandaag Sint-Maarten gekomen voor de eerste keer !! Onze kleine uk heeft zijn eerste cadeautje al bewonderd en overkwijld :mrgreen: ligt nu in zijn bedje en straks het tweede.

Zo zaaaaaalig !!! :) :) :)
Trotse mama van 2 prachtige prinsjes

jackie
Berichten: 934
Lid geworden op: 27 februari 2013, 22:03

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door jackie » 12 november 2015, 21:33

Hallo ladies,

Aangezien jullie intussen al een tijdje mama zijn en dus al wat ervaring hebben :D kom ik even bij jullie aankloppen.
Ik ben 18 weken zwanger dus heb nog even te gaan, maar ik kijk uiteraard al naar al die schattige babykleren.
En ik vraag mij af wat een baby in het begin draagt? Zo de eerste maanden is dat eerder body en broekje of pijama of al echt 'kleedjes'?
En zijn er dingen waar je op moet letten bij het kopen van kleren? Iets dat makkelijker gaat? Ik vermoed dat een wikkelbody in het begin makkelijker is dan eentje die je over het hoofd moet doen?
Hulp, ik ben hier zo'n leek in :roll: .
Alvast bedankt voor alle tips!

En proficiat met jullie kindjes!!

Hier is het genieten van EINDELIJK die zwangerschap, al is het met de nodige ongerustheid, ook vooral omdat ik ze nog niet voel bewegen. Maar ik probeer zo rustig en zen mogelijk te blijven :wink:
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

Isabella***
Berichten: 228
Lid geworden op: 14 mei 2014, 15:36

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door Isabella*** » 13 november 2015, 9:57

Hey Jackie,

Dikke proficiat ! Die beweging zal er nu snel komen, en dan zal het zijn " kan het daar niet wat rustiger in de buik?" :wink:

Eerst en vooral : niet teveel kopen in de eerste maten, in het begin zijn ze er supersnel uitgegroeid, paar zaken maat 50 en 56. Ik had geen maat 50 omdat ik dacht dat dat te klein ging zijn, maar het is toch handig de eerste weken! Body'tjes die je vanvoor kan knopen en niet over het hoofd moeten is idd handig, met eventueel een broekje ( handig voor pampers), paar warme kousjes en muts in een paar groottes kopen. Paar pyjamaatjes die je vanvoor kan opendoen. In april zal het al wat warmer zijn dus misschien in katoen, hangt ook af van je babytje, de mijne is een zweter dus ik mag hem niet te warm kleden.

In het begin zijn ze nog niet zo 'vuil', dat komt pas op 3 maanden, dan is ons ventje beginnen kwijlen door zijn slabbetjes heen dus paar keer per dag van kleren wisselen, of al eens een pamperongelukje...Dus in het begin heb je nog niet veel voor de wasmachine.

En zeker hebben : krabwantjes want in het begin mag je de nageltjes nog niet knippen en hier was het net voor bezoek altijd een grote krab in het gezicht :roll:

Maar zo de echte kleertjes kan je best voor maat 62,68 houden, dan staan ze er beter mee.

Geniet nog van de zwangerschap !
Trotse mama van 2 prachtige prinsjes

Ketje
Berichten: 102
Lid geworden op: 7 augustus 2010, 20:01

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door Ketje » 22 februari 2016, 13:56

Hallo juli-mama's,

Lezen jullie hier nog af en toe eens? Ik passeer hier sporadisch nog eens. De dochter groeit als kool en kan elke week wel iets nieuws. Heerlijk om die evolutie te zien!

Zijn jullie al terug aan het werk?
Met het nieuwe jaar ben ik terug aan de slag gegaan, met 'mixed feelings'. Het valt wel beter mee dan gedacht maar direct terug volop er in gegooid - van rustig terug inwerken helaas geen sprake. Gelukkig stelt de dochter het ook opperbest in de crèche.

Maar als het me te veel is, kan ik stiekem uitzien naar de maand juni want terug thuis deze zomer.
Nummer twee dient zich hier dus veel vroeger aan dan gedacht maar ben dolcontent dat het vanzelf gegaan is deze keer: totaal ontspannen , nooit aan zwanger worden gedacht, ook geen voorbehoedsmiddelen genomen met het idee 'dat moet toch wel echt lukken dat het van zelf zou kunnen gaan bij ons na jaren proberen' ... Het voelt aan als het winnend lotje in de loterij!
39 jaar, 2008-2011: genetische testen, zonder resultaat - 2012-2014: natuurlijk proberen
september 2014: Icsi 1, november 2014: cryo 1.1: zwanger.
Juli 2015: geboorte dochter
Oktober 2015: spontaan zwanger :shock:

NeleG
Berichten: 192
Lid geworden op: 30 september 2014, 12:33

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door NeleG » 23 februari 2016, 9:55

KETJE!

JE BENT MIJN HELD!
Ik kwam hier na 7 maanden nog eens kijken omdat ik even moest kunnen zeuren, en jij hebt in een klap mijn hele dag goed gemaakt! Wat een FANTASTISCH nieuws dat je opnieuw zwanger bent seg! Hoera! Proficiat!

Wel euh... heeeeeeeeeeeeeel snel opeen nee? Zie je 't wat zitten?
Wij wachten netjes tot de drempel van 1 jaar voorbij is zodat mijn keizersnede debacle helemaal vergeten kan worden. Dit najaar zullen we terug beginnen proberen denk ik. Hopelijk met evenveel succes als jij :wink:

Ik ben trouwens recentelijk terug beginnen met werken, en ook met "mixed feelings" zoals jij dat zo mooi zegt. Ik haat het om haar 'sochtends af te zetten in de crèche. Maar savonds met haar knuffelen is des te leuker. En eerlijk, het is ook wel gemakkelijk dat ze dan alles qua eten etc al gehad heeft. Gewoon bij mama drinken (jaja, ik geef tot mijn verbazing nog steeds borstvoeding) en knuffelen. Heerlijk! Dat ik maar 3 dagen de week werk helpt natuurlijk ook. Morgen ben ik alweer een dagje thuis, dan donderdag nog een dagje werken en het is alweer weekend :wink: Haha!

Oh en als je wou weten wat ik kwam zeuren: daar open ik een ander topic over. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Wies
Berichten: 830
Lid geworden op: 30 september 2013, 10:27

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door Wies » 23 februari 2016, 10:47

oooh wat een heerlijk nieuws Ketje! Een welgemeende proficiat en geniet er met volle teugen van!

Hier ook terug aan het werk sinds het nieuwe jaar, inclusief mixed feelings. Ik ben blij dat mijn vriend ons zoontje afzet aan de crèche. vorige week moest ik het eens een hele week doen, en vond dat toch zo moeilijk. Maar het is een vrolijk jongetje, dus dat scheelt wel :-) Ik vind het ook heerlijk om dan 's avonds thuis te komen om nog wat quality time met hem te hebben en zijn laatste voeding te geven. Hier ook nog BV 's morgen en 's avonds, maar nu toch de laatste weken. Hij heeft niet meer genoeg denk ik. Ook die ene dag dat ik per week thuis ben is heerlijk, maakt het werken wat minder zwaar.

ooh ik ben echt zo blij voor je ketje!
start mmm: november 2012
start IVF: februari 2014
september 2015: zoontje
april 2017: start brusje
december 2017: ICSI 4 - 4 blastocysten ingevroren
13 februari 2018: tp
27 februari 2018: bn - positief! :-) - 01/11

Isabella***
Berichten: 228
Lid geworden op: 14 mei 2014, 15:36

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door Isabella*** » 24 februari 2016, 14:00

Omg Ketje :shock: Proficiat !!!! :D Zo'n mooie cadeau zeg !!! Geniet ervan ! Hopelijk heb je niet teveel kwaaltjes nu je al je handen vol hebt met je werk en je baby'tje?


Nele, hoewel we natuurlijk zwanger geworden zijn maar er toch 4 jaar over gedaan hebben voelde ik het ook aan zoals jij zei in de periode dat we probeerden. Deze gedachte spookte vooral in mijn hoofd : " misschien is er een reden voor dat het niet lukt". Ik denk dat dat is omdat je voor jezelf een verklaring zoekt, vooral als uit de testen blijkt dat er zogezegd niets scheelt. Een mens zoekt altijd antwoorden hé op alles. Vanaf het moment dat ik zwanger was, was ik ook heel erg bang dat er iets mis met onze baby ging zijn, nog altijd vanuit die logica... Het was voor mij ook heel moeilijk om uit die negatieve gedachtegang uit te stappen, ik heb dat blijkbaar niet gedaan tijdens de zwangerschap, en ook niet de eerste maanden na de bevalling. Ik besefte niet dat het nu eindelijk zover was !! Pas toen hij 4 maanden was en ik met hem 's ochtends in de zetel zat, ben ik tranen met tuiten beginnen huilen van geluk en heb ik mentaal afscheid genomen van die 4 lange jaren verdriet en tevergeefs proberen,echt heel raar.
Ik heb het ook lastig met mensen die direct zwanger zijn, maar ja, niemand heeft daar zelf controle over hé. Maar het pikt inderdaad.
We zijn nu aan het nadenken over een tweede, en ja hoor, ik zit weer te piekeren : onze zoon is zo'n wonder op zich, zo'n cadeau, hij is perfect en gezond. Gaan we het noodlot tarten en een 2de kindje nemen? En zo blijft een mens bezig hé...

Voor de rest ben ik een zombie ! :mrgreen: Verklaart misschien bovenstaande tekst hihi. Ik ben al een maandje aan de slag,onze kleine vent slaapt slecht met tandjes, werk overdag en 's avonds en in het weekend kan je mij "bijeenvegen" :wink: Maar ik ben enorm gelukkig !
Trotse mama van 2 prachtige prinsjes

NeleG
Berichten: 192
Lid geworden op: 30 september 2014, 12:33

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door NeleG » 30 augustus 2016, 13:21

Hoi dames!

Ik weet niet precies waarom, maar ik voel de onbedwingbare neiging om ons fantastische nieuws ook met jullie te delen:
wij zijn zwanger! Zomaar! Ineens! Poef! We waren er niet eens mee bezig, dus de verrassing was compleet zeg maar.

Ons kleine meisje wordt grote zus.
De opluchting over de spontane manier is groot moet 'k zeggen. Ik was erg bang dat het OOIT weer zo'n verhaal van onderzoeken en afwachten en teleurstellingen zou worden. Wel... de "kosmos" heeft er anders over beslist. Voor we 't wisten hebben we een brusje hahaha!

Voor de borstvoeding is het wel een ander paar mouwen: melkproductie is op een paar dagen tijd enorm gekelderd. Dus dochterlief is noodgedwongen aan het afbouwen, het arme kind. Voel me er soms wel schuldig over: ze ondervindt nu al invloed van het tweede kindje dat er nog niet eens is. En straks moet ze helemaal mama delen...

Hormonen hormonen... hahahahahaha!
Meer dan een jaar actieve kinderwens
Zomer 2014 allerlei onderzoeken: resultaten allemaal oké tot goed.
14 oktober 2014: eerste IUI + Utrogestan
27 oktober 2014: HCG 99: ZWANGER!

Isabella***
Berichten: 228
Lid geworden op: 14 mei 2014, 15:36

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door Isabella*** » 13 mei 2017, 12:17

Hoi iedereen,

Ik kwam hier eens kijken om alles uit nostalgie eens te herlezen en wat zie ik hier??? Nele! Je bent ondertussen al bevallen van je tweede dan? Dikke proficiat !!!

Hier zijn we ook in blijde verwachting van ons tweede wondertje :)

Hopelijk gaat alles goed met jullie !

Groetjes,

Isabella
Trotse mama van 2 prachtige prinsjes

NeleG
Berichten: 192
Lid geworden op: 30 september 2014, 12:33

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door NeleG » 14 mei 2017, 12:11

Hoi!

Jou berichtje treft seg: ik ben gisteren bevallen van een prachtige zoon Elias. Dochterlief is helemaal fier op de baby (al hoefde ze hem wel niet zo nodig mee naar huis te nemen hahahahaha!) en reageert tot op heden prima op de situatie. Ben benieuwd wat dat wordt als we morgen naar huis mogen gaan :)

Ons ventje stelt het heel goed en de mama al bij al ook. Het was een lange bevalling, maar wel de normale weg! Zo blij dat het deze keer geen keizersnede hoefde te worden :)

Liefs!
Nele
Meer dan een jaar actieve kinderwens
Zomer 2014 allerlei onderzoeken: resultaten allemaal oké tot goed.
14 oktober 2014: eerste IUI + Utrogestan
27 oktober 2014: HCG 99: ZWANGER!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten