Bevallen augustus/september 2015

Plaats reactie
fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: Bevallen augustus/september 2015

Bericht door fremo » 16 januari 2016, 21:25

Oei ik dacht idd dat het gewoon was dat de baby die nog bv krijgt al die hormonen ook binnenkregen.. volgens mij kan dat gewoon niet gezond zijn.. ik moet bv normaal ook elke dag 1 pilletje progynova nemen. Da mocht ik niet nemen van de dokter die mij kwam checken op de kraamafdeling. Volgens mijn gyn mag het wel als ik 1 voeding per dag nog zou geven. Maar ik denk niet dat ik het pak zolang ik bv geef. Als ik niet meer zonder kan dan zal ik zowizo moeten stoppen..
Dankje Aria!
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

Aria
Berichten: 702
Lid geworden op: 2 januari 2014, 11:08

Re: Bevallen augustus/september 2015

Bericht door Aria » 17 januari 2016, 5:06

Dankjewel, Ster! Ik dacht inderdaad ook aan de hormonen en het eventuele effect daarvan op je kindje.

Ik begrijp dat dat een heel moeilijke keuze is!
Aug `13 *
Okt `13 **
Nov `14 Ons zoontje is geboren. (3,460 kg - 51 cm)
Afbeelding
Mei`16 Ons dochtertje is geboren. (3,450 kg - 51 cm)
Afbeelding

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Bevallen augustus/september 2015

Bericht door Ster_ » 17 januari 2016, 22:05

Ook wel owv de hormonen en invloed op baby he maar zeker ook voor een groot deel omwille van het vruchtbaarheids aspect.

Fremo, onze tweede was een mega huilbaby tot 11 maanden. Weende ongeveer 21/24 uur. Amper slapen. En slaapt pas door sinds enkele weken (is bijna 3,5 jaar). En toch heb ik nooit getwijfeld aan een derde. Dus denk niet dat het daaraan ligt ;-)
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

Aria
Berichten: 702
Lid geworden op: 2 januari 2014, 11:08

Re: Bevallen augustus/september 2015

Bericht door Aria » 18 januari 2016, 5:10

Ik ben zwanger geworden en gaf nog bv, `t is daarmee dat ik `t vroeg ook.

Oh jee, Ster, dat klinkt echt vreselijk. Ben je te weten gekomen wat de oorzaak was van dat huilen?
Aug `13 *
Okt `13 **
Nov `14 Ons zoontje is geboren. (3,460 kg - 51 cm)
Afbeelding
Mei`16 Ons dochtertje is geboren. (3,450 kg - 51 cm)
Afbeelding

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Bevallen augustus/september 2015

Bericht door Ster_ » 18 januari 2016, 11:58

De koemelkallergie! Geen enkele dokter geloofde me dat hij zo weende door pijn van mijn melk. Maar als ik zag hoe hij kronkelde tijdens de bv... Op elf maanden ben ik zelf op zoektocht gegaan en ben ik op km vrij dieet gegaan. Drie dagen later stopte het huilen... Kindje heeft zo zo zo afgezien. Krijg nog tranen als ik eraan denk...
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: Bevallen augustus/september 2015

Bericht door fremo » 18 januari 2016, 12:47

Ohnee :( . OCharme. Da's echt heel erg! Dokters hé.. weten het altijd beter dan mama's.. en eerst liefst zoveel mogelijk medicatie geven .. Gelukkig is het nu dan beter!!

Aria, is dat dan spontaan gekomen?
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

Aria
Berichten: 702
Lid geworden op: 2 januari 2014, 11:08

Re: Bevallen augustus/september 2015

Bericht door Aria » 18 januari 2016, 13:16

Oh neen, Ster... Zo vreselijk als niemand je dan ook nog serieus neemt... `t Zijn veel kindjes, he, die last hebben van KMA.

Fremo, ik word spontaan zwanger, dus ik weet niet hoe het zit met behandelingen natuurlijk. (Mijn probleem was/is niet zwanger worden, maar zwanger blijven.) Maar je kan dus ook zwanger worden als je nog bv geeft. `t Is daarmee dat ik me afvraag of het echt een of-of verhaal is of misschien ook een en-en verhaal. Bij veel vrouwen komt de cyclus namelijk terug op gang als er meer tijd tussen de voedingen is. (Bijvoorbeeld wanneer nachtvoedingen wegvallen.) Ik weet natuurlijk niet wat jouw persoonlijke situatie is qua behandelingen en dergelijke, ik denk maar mee en `t lijkt me wel interessant om na te gaan of die twee (Behandelingen en bv) niet kunnen samengaan.
Aug `13 *
Okt `13 **
Nov `14 Ons zoontje is geboren. (3,460 kg - 51 cm)
Afbeelding
Mei`16 Ons dochtertje is geboren. (3,450 kg - 51 cm)
Afbeelding

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Bevallen augustus/september 2015

Bericht door Ster_ » 18 januari 2016, 13:26

Idd want de dokters zeiden dat het reflux was en propten hem vol medicatie. Waar hij nog ergere buikpijn en constipatie van kreeg waarvoor ze hem dan weer megaveel laxeermiddelen gaven. Toen ze begonnen te spreken over een operatie aan zijn aars, was voor ons de maat vol.

Aria, mijn gyn wou het absoluut niet combineren. Ik denk persoonlijk ook dat het wel KAN, maar ten eerste zijn je kansen kleiner dat een behandeling slaagt en das zonde. En ten tweede vertrouw ik de combi kunstmatige hormonen en bv niet zo.
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: Bevallen augustus/september 2015

Bericht door fremo » 18 januari 2016, 14:33

Arm kindje.. wa zou die operatie dan verhelpen als hij reflux zou hebben gehad :-s ? Alle kindjes hebben reflux precies tegenwoordig. Heb je een weenbaby? Jaja da's reflux :-s ...
Dan pak je maar veel medicatie! Er is zoveel meer aan te doen! Want medicatie lost dat probleem ook niet op hé! Enkel de pijn.

Ja, Aria, op natuurlijke wijze gaat dat idd vaak wel.. dan is het ook de natuur. Dan is dat meer dan oké! Maar idd kunstmatige hormonen zijn denk ik een ander verhaal. Nu dan moet jij mss ook wel utro enz nemen? Als ik natuurlijk zwanger kon worden dan zou ik ook gewoon blijven gevn hoor. Alleen weet ik niet hoe het dan zit tegen de bevalling? Want dan komt er toch colostrum?
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Bevallen augustus/september 2015

Bericht door Ster_ » 18 januari 2016, 16:25

Die operatie wilden ze doen owv zijn zware constipatie. Ze zeiden reflux en een te nauwe aars. Niks van aan! Tuurlijk gaf hij veel over. Zijn darmen zaten overvol en op den duur kwam zijn eten er dan gewoon langs boven terug uit.

En ja idd dan heb je terug colostrum en wordt de melk terug aangepast aan de nieuwe baby. Maar het kan geen kwaad dat het ouder kindje dan die melk ook terug krijgt. Maar veel kindjes stoppen met drinken tijdens de zwangerschap omdat de productie wat vermindert en de smaak van de melk verandert.
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: Bevallen augustus/september 2015

Bericht door fremo » 18 januari 2016, 16:45

Stel u voor dat hij daar ook nog is door moest :( . Al die last na die operatie en dat had dan helemaal niks verandert .. Wie weet wat ze dan allemaal nog hadden uitgevonden. Gelukkig ben je dan zelf gaan zoeken!
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

Aria
Berichten: 702
Lid geworden op: 2 januari 2014, 11:08

Re: Bevallen augustus/september 2015

Bericht door Aria » 18 januari 2016, 20:04

Ja, je zit dan inderdaad nog met die hormonencocktail waarvan ze het effect niet echt weten... Jammer, dat daar nog niet meer info over voor handen is! `t Is gewoon echt unfair dat je dan een keuze moet maken daarin.

Amai, Ster, wat een historie... Moet echt moeilijk geweest zijn!

Fremo, je kan meer dan 1 kindje bv geven. Tandem nursing heet dat. Ik ben een paar weken geleden gestopt met de bv. (Zoontje is nu 14 maanden.) Mijn productie hield het echt niet meer met de zwangerschap. Jammer, anders had ik nog wel even doorgedaan, maar wou sowieso stoppen tegen de bevalling.
Aug `13 *
Okt `13 **
Nov `14 Ons zoontje is geboren. (3,460 kg - 51 cm)
Afbeelding
Mei`16 Ons dochtertje is geboren. (3,450 kg - 51 cm)
Afbeelding

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: Bevallen augustus/september 2015

Bericht door fremo » 18 januari 2016, 22:52

Knap dat je het zolang hebt kunnen geven! Mensen zijn tegenwoordig al fier op zich zelf als ze het drie maanden volhouden.. En als er dan andere zijn die het zolang volhielden hoor je vaak zo van : heeft dat nog nut? Jah duuh :) .
Maar hoe werkt dat dan? Dan hebben beide kindjes zeker genoeg?
Ik heb de indruk dat mijn productie aan het mindere is :( ..
Ja hé! Dat zou geen keuze mogen zijn..
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Bevallen augustus/september 2015

Bericht door Ster_ » 18 januari 2016, 23:35

Idd hè stel je voor dat we die operatie gedaan hadden. Mag er niet aan denken...

Fremo, ha dat dacht ik paar dagen geleden nog. Dat vrouwen tegenwoordig fier zijn op drie maandjes bv... Ik achttien maanden gegeven en vond dat echt niet zooo lang... Dus ons klein ventje gaat all the way mogen gaan :-D
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

Aria
Berichten: 702
Lid geworden op: 2 januari 2014, 11:08

Re: Bevallen augustus/september 2015

Bericht door Aria » 19 januari 2016, 5:16

Hoi Fremo,

ja, ik vind dat echt jammer als ik zie hoevelen zo vroeg stoppen. Na 6 of 8 weken al beginnen afbouwen. `t Is net dan dat het begint makkelijker te worden! :D Ik snap het wel als je voltijds weer aan de slag moet, maar toch... Ik ken vriendinnen die voltijds werken en die kolven gewoon, he. Dus `t is vooral een *commitment*, denk ik.

Ik wou sowieso 6 maanden-1 jaar geven en ben daar ietske over gegaan, dus ben eigenlijk heel tevreden. Bij nummertje 2 ga ik minstens terug 1 jaar proberen geven, langer als het mogelijk is.

Mijn productie begon achteruit te gaan toen mijn cyclus terug op gang kwam rond 9 maanden. (En al helemaal met zwanger te zijn.) Heb je een idee waar het aan zou kunnen liggen? Introductie van vaste voeding of zo?

Liefs,
Aria
Aug `13 *
Okt `13 **
Nov `14 Ons zoontje is geboren. (3,460 kg - 51 cm)
Afbeelding
Mei`16 Ons dochtertje is geboren. (3,450 kg - 51 cm)
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 73 gasten