Bevallen augustus/september 2015

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: Bevallen augustus/september 2015

Bericht door fremo » 20 januari 2016, 21:29

Amai dan heeft hij lang eten gevraagd snachts! Elise sliep eigenlijk zo goed als direct door..
Ik hoop altijd dat het juist makkelijker gaat bij een tweede kindje. Ben soms ook al bang voor de tweede en die kloven en blaasjes en dat gesukkel.. Maar we zijn al wat meer ervaren en ik denk ook dat tepels dan sterker worden.. bij mij zijn die precies heel erg veranderd..
Ster weet dit wel!
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

Duupje
Berichten: 198
Lid geworden op: 13 mei 2013, 21:15

Re: Bevallen augustus/september 2015

Bericht door Duupje » 20 januari 2016, 21:37

Mag ik even iets vragen over het afkolven van melk?
Hoe beginnen jullie hier aan? Ik wil de papa wel eens een flesje laten geven. Ik zou natuurlijk een gewone voeding kunnen afkolven en meteen laten geven. Maar kan ik ook na elke voeding nog een beetje melk verzamelen? Kan je melk afkolven, in de koelkast zetten en er later nog melk aan toevoegen? Moet je telkens de pomp steriel maken tussendoor?
Wat is jullie ervaring?
Bedankt om het even te delen.
Mama van dochtertje geboren oktober 2009 (zwanger zonder problemen) en van zoontje geboren januari 2016, ons wondertje (4x IUI - daarna IVF)

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Bevallen augustus/september 2015

Bericht door Ster_ » 20 januari 2016, 22:31

Tepels worden idd wat harder :-) ik vond het bij de tweede veel minder pijnlijk de eerste dagen. Wel heb je heeeeeel harde naweeën tijdens de bv.

In kolfde vaak (dagelijks) af om mijn borstontstekingen onder controle te proberen houden maar zoontje weigerde categoriek afgekolfde melk ;-)

En onze tweede vroeg nachtvoedingen tot ongeveer een jaar.

Duupje, de pomp (toch de onderdelen) elke keer steriliseren. Je mag melk samenvoegen maar weet niet meer precies hoe oud ze dan mag zijn. Dacht melk over 48u dat je die, eens ze op koelkast temperatuur is, allemaal bijeen mag gieten en opwarmen (niet in de microwave).
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: Bevallen augustus/september 2015

Bericht door fremo » 20 januari 2016, 23:08

Da's wel lastig ster! Hoe is het dan in de creche ofzo? Dan blijf jij gewoon thuis tot je stopt?

Ik kolf ook gewoon na als het veel is steek ik het in de vriezer. Maar ik heb ook al gehoord dat er kindjes zijn die ingevroren melk niet meer moeten. Je mag melk tot 36 uur in de koelkast bewaren maar ik dacht dat je het beter niet samenvoegt.. je vind dat mooi uitgelegd op internet. Want melk is heel kiem!

Woehoe! Heb vandaag nog eens goed gepraat met mijn man en hij zei dat hij zeker wou wachten tot ze al eventjes naar de creche gaat.
Maar ik mocht al eens informeren in leuven ofdat we om terug op te starten daar langs moeten gaan. Want we hebben nog 11 cryos. Wilt nog niet zeggen dat het er direct terug starten maar toch, da's al een stapje dichterbij!
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Bevallen augustus/september 2015

Bericht door Ster_ » 21 januari 2016, 0:09

Oh fremo blij voor jou!!!

Ja ik blijf thuis tot hij vaste voeding eet overdag. En dan geef ik live direct na de crèche en voor slapen en evt s nachts en s morgens. Op zes en halve maand moet ik terug gaan werken. En ik geef afgekolfd mee voor evt in een bekertje. Maar wie weet wil ons klein ventje wel flesjes afgekolfd he. We'll see!
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: Bevallen augustus/september 2015

Bericht door fremo » 21 januari 2016, 0:24

Zooo leuk dat je zo lang thuis kan blijven! Ik ging ook eerst tot april thuis blijven maar dan stond ik op ouderschapsverlof en dan is het allemaal op en het is maar de helft van mijn loon. Viel financieel serieus tegen!
Bedoel het niet verkeert hoor maar ben toch echt een beetje jaloers!
Hoe gaat het met de voorweeën? ben je nu nog graag zwanger? Ik vond die laatste maand echt niet meer fijn..
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

Aria
Berichten: 702
Lid geworden op: 2 januari 2014, 11:08

Re: Bevallen augustus/september 2015

Bericht door Aria » 21 januari 2016, 6:41

Hoi allemaal,

@fremo: Bij bv kindjes is het eerder uitzonderlijk dat ze op 3-4 maanden al doorslapen, zenne. :) Op die leeftijd ging mijn zoontje van 3 naar 2 nachtvoedingen. (En hij dronk overdag om de 2-3u, hij had echt gewoon honger, haha.) Mijn zoontje is beginnen doorslapen toen hij echt heel goed vaste voeding begon te eten rond 7-8 maanden, zijn appeteit is toen serieus toegenomen en dan zijn geleidelijk aan de nachtvoedingen gestopt. (Geen honger meer.)

Nu ja, dat doorslapen is uiteindelijk relatief, he. Mijn zoontje heeft het altijd lastig `s nachts als hij tandjes krijgt, dan is er van doorslapen ook geen sprake, hihi.

Ben blij dat je man al de aanzet heeft gegeven om es te gaan informeren!

Mijn zoontje heeft zijn hele leven 1 flesje afgekolfde melk gehad, haha. Heb in het begin wel wat afgekolfd omdat ik zoveel melk had, maar er was niemand anders om een flesje te geven, dus was niet nodig. Ik ben thuisblijfmama, dus mijn zoontje heeft altijd rechtstreeks aan de bron kunnen drinken. :lol: (Vond ik in het begin wel zwaar, hoor, had graag es een break gehad!)

@Ster: heb jij tips voor wat hielp om de pijn van de naweeen te verzachten? Ik had die bij mijn zoontje ook al, ondanks dat hij mijn eerste was, maar `t viel nog mee qua pijngehalte. Ik zie er nu wat tegenop...

Liefs,
Aria
Aug `13 *
Okt `13 **
Nov `14 Ons zoontje is geboren. (3,460 kg - 51 cm)
Afbeelding
Mei`16 Ons dochtertje is geboren. (3,450 kg - 51 cm)
Afbeelding

Aria
Berichten: 702
Lid geworden op: 2 januari 2014, 11:08

Re: Bevallen augustus/september 2015

Bericht door Aria » 21 januari 2016, 7:54

Duupje, dit is een hele goeie site rond borstvoeding en hier vind je alles over afkolven. (`t Is wel in het Engels)

http://kellymom.com/category/bf/pumpingmoms/

Een hele goeie in het Nederlands. Je moet hier es naar beneden scrollen tot je aan `Kolven` komt: veel artikeltjes.

https://www.borstvoeding.com/borstvoeding-a-z/
Aug `13 *
Okt `13 **
Nov `14 Ons zoontje is geboren. (3,460 kg - 51 cm)
Afbeelding
Mei`16 Ons dochtertje is geboren. (3,450 kg - 51 cm)
Afbeelding

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: Bevallen augustus/september 2015

Bericht door fremo » 21 januari 2016, 13:51

Amai Aria! Gelukzakje! Ik wou ook altijd thuis blijven. Ik had de kolf heel hard nodig. En soms ook als ik twijfel of ze nu wel genoeg drinkt.
En nu om genoeg melk in de vriezer te hebben..
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Bevallen augustus/september 2015

Bericht door Ster_ » 21 januari 2016, 16:30

Fremo, ik neem al mijn ouderschapsverlof op. En idd, das financieel een tegenvaller maar weegt voor mij niet op tegen lang thuis kunnen zijn. Die voorweeen zijn enkel s avonds en s nachts dus valt wel mee. Maar vanavond mag ik binnen!

Aria, doorbijten :-) ik kreeg dafalgan tegen de pijn. En puffen tijdens t voeden. Is ook maar enkele dagen he dus niet onoverkomelijk. Maar ze doen wel pijn.
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: Bevallen augustus/september 2015

Bericht door fremo » 21 januari 2016, 17:00

moet je ingeleid worden? Ocharme! veel succes!! wel goed dat de voorweeên meevallen. ik vond ze verschrikkelijk! was heel de dag. mijn zus zei dat voorweeên puur in het hoofd zitten. ik werd echt boos als ze dat zei wqnt da's echt niet om met te lachen he!
Ik vind ook dat het thuis zijn belangrijker is. Maar ondertussen doen wij al bijna meer geld op dan er binnenkomt.. Vinden we net iets te riscy..
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: Bevallen augustus/september 2015

Bericht door fremo » 2 augustus 2016, 16:58

Hoe gaat het hier nog met jullie?
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

NeleG
Berichten: 192
Lid geworden op: 30 september 2014, 12:33

Re: Bevallen augustus/september 2015

Bericht door NeleG » 2 augustus 2016, 19:36

Goed! De tijd vliegt... Ons meisje is alweer 1 jaar voorbij. Stilletjesaan rijpt de goesting voor een brusje... Gek he :) ik kan me de angst en het verdriet dat het niet zou lukken al bijna niet meer voorstellen. Bijna niet meer.

En ik dank elke dag nog het leven voor het geschenk dat ons werd gegeven. Dat kleine karaktervolle meisje zou ik voor geen goud ter wereld nog kunnen missen! Zelfs op de momenten dat ik haar achter het behang zou plakken: ik zou het op zijn minst met alle liefde doen :wink: :mrgreen:


Jullie? Ster? Hoe is het met twee van die kleintjes? :wink:
Meer dan een jaar actieve kinderwens
Zomer 2014 allerlei onderzoeken: resultaten allemaal oké tot goed.
14 oktober 2014: eerste IUI + Utrogestan
27 oktober 2014: HCG 99: ZWANGER!

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: Bevallen augustus/september 2015

Bericht door fremo » 2 augustus 2016, 20:26

Hier ook! Ze worden veel te snel groot hé!

Wij hebben volgende week vrijdag een afspraak om terug te starten. Ik geef alleen nog bv. En ik weet niet zo goed of ik wil stoppen. Of het gewoon verzwijgen.
Ik ben ook al heel bang voor wat er nog gaat komen. Ik heb het daarom de laatste dagen ook wat moeilijk mee.
Ik pak al meer dan een jaar geen medicatie meer. En nu heb ik precies een cyclus. Iets wat ik niet ken. Nooit bloedverlies gehad zonder medicatie. En nu sinds maart elke 20 tot 40 dagen bloedverlies. Ik was dan naar mijn gyn gegaan. En die zei dat het éénmalig eens kon zijn maar het blijft maar terug komen. En nu 6 dagen na de laatste boeding weer een beetje maar 1 dag wel.
Dus ik hoop stiekem dat alles goed kwam.
Ik heb geen eitjes maar toen ik dan langs ging vroeg de gyn of ik zwanger was. Ik zei natuurlijk dat dat toch niet kon. Ze zei: je hebt maar één eitje nodig hé..
Nu hoop ik elke dag opnieuw.. ik word er gek van :(
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Bevallen augustus/september 2015

Bericht door Ster_ » 2 augustus 2016, 21:09

Oh fremo :-( herkenbaar. Tussen tweede en derde kreeg ik ook twee keer een bloeding en begon toen ook te hopen op een mirakel au naturel. Nu, ik zou toch wel eerlijk zijn over je bv. Niet in t minst voor je baby. Ik zou dat niet vertrouwen al die hormonen slikken en spuiten en dan tegelijk bv geven. Maar tis met ecd bij jou? Wat moet je dan nemen? Enkel progynova? Zou t toch niet durven. Plus ik moest echt wel stoppen. Je bent nog minder vruchtbaar als je bv geeft. De kans op innesteling verlaagt ook.

Nele, Hihi met drie hier :-D druk maar heerlijk! De overgang van een naar twee vond ik terug een kleine wereldschok ;-) is terug een totaal nieuw ritme vinden en je beleeft de kraamtijd volledig anders. Je hebt de tijd niet meer om bvb veel mee te slapen met baby en tijdens t voeden heb je dan een kindje dat net dan huilt om weet k veel wat. Of ze huilen samen, zijn samen ziek of net vlak na mekaar, zijn op andere momenten s nachts wakker, twee kindjes wassen en verzorgen, voeden, af en toe moeten scheidsrechter spelen (en sommige dagen de hele dag), veeeeel was enz Maar ook dubbel geluk, dubbel zoveel knuffels en kussen, dubbel zoveel grappige anekdotes en de liefde tss brusjes is ook prachtig! Van twee naar drie niet meer zo een veranderingen, maar wel veel drukker. Ik hol door de dagen maar dwing mijzelf van af en toe stil te staan en alleen maar te genieten.
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten