Bevallen augustus/september 2015

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: Bevallen augustus/september 2015

Bericht door fremo » 2 augustus 2016, 21:41

Het lijkt me geweldig Ster! Altijd leven in de brouwerij! Ben je al terug aant werk?

De meningen zijn heel verdeeld. Ik zou nu ook al utro en progynova moeten nemen. Dagelijks progynova endan elke maand 1 week utro voor maandstonden.

Volgens gyn heeft die medicatie geen invloed op het kind. Heb ze twee dagen genomen toen dochtertje zes maanden was en had al bijna geen melk meer. Dus direct gestopt.
Maar omdat ik nu bijna 1 jaar voed zou het heel anders zijn.
Heb contact met leidsters van LLL vlaanderen. Volgends hen en bepaalde dokters kan het perfect eens je menstrueerd. Maarja dat heb ik niet dus.. Maar wat zijn dan de bloedingen .. ?
Ik heb ook met iemand gesproken die er dus wel in geslaagd is. Ik moet enkel cryos tp dus als mijn bmsv goed aan groeit kan ik het toch proberen denk ik dan.
Na een jaar voeden ben je ook niet meer minder vruchtbaar. Want het hormoon dat zorgt voor de melk is nog maar in pieken aanwezig niet zoals de eerste maanden.
Volgends LLL vroedvrouwen kan ik het dus veilig proberen. Maar ik weet niet of ik het wel wil proberen zo. Ik weet niet of ik het één kind iets wil afnemen om een ander kindje te krijgen dat er mss nooit zal zijn..

Oh ik haat onvruchtbaar zijn zo hard!
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Bevallen augustus/september 2015

Bericht door Ster_ » 2 augustus 2016, 23:29

Ik weet het dat LLL dat zegt en dat zal wel zo zijn. Maar ik kon mijn gyn ook wel volgen. Ik moest wel zelf puncties ondergaan en ik vond dat niet verenigbaar met bv geven. Maar... Ik begrijp je als geen ander he. Heb hier destijds nog een topic gestart hierover. Ben naar therapeut moeten gaan omdat ik hetzelfde idee had als jij en stoppen met bv zo moeilijk vond. Achteraf bekeken was het de juiste beslissing. Na 18 maanden ben ik toen gestopt met de idee: en de volgende geef ik zolang hij wil. En dat ben ik nu ook vast van plan. Ondanks zijn gespleten huig lukt de bv en we gaan door! Maar ik had ook heel veel schrik nooit meer te kunnen voeden als de ivf niet meer gelukt zou zijn. Ik snap je echt. Er is alleen geen beter moment dat gaat komen. Als je stopt voor ivf, ga je deze gedachten blijven hebben.

Op t ander topic las ik over het niet compleet zijn. Dat had ik ook! De mislukte tp'en deden evenveel pijn als vroeger omdat ik een lege kamer in mijn moederhart had. Die kamer is nu gelukkig bewoond! En t voelt compleet. Maar...,er blijft dat verlangen hoor en de pijn van 'ze worden te rap groot en ik wil nog eens bevallen/baby/borstvoeding'. Dat heb ik nog steeds.

Ik begin terug te werken 5 sept :?
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: Bevallen augustus/september 2015

Bericht door fremo » 3 augustus 2016, 8:41

Oh ster ik ben zo blij met je berichtje! Nu voel ik mij toch minder alleen. Van mijn omgeving inc. mijn man zou ik al blij moeten zijn dat ik onze dochter heb. Dat ik het allemaal toch heb meegemaakt..
En ergens is het ook een luxe maar ik kies er zelf ook niet voor om me zo te voelen.

1 jaar bv is toch al super lang zeggen ze dan. Maar het voldoet toch nog altijd ni niet aan de noden van een kind. Ik weet ook nog niet wat ik in de plaats wil geven. Ik krijg de kriebels als ik aan poeiermelk en opvolgmelk denk.

Ik weet het echt niet :( . Ik heb terug echt verdriet als ik babys zie of zwangere vrouwen. Maar ik word nog verdrietiger van de gedachten aan terug elke week met de benen open liggen voor de dokters. Endan poging achter poging omdan weer vanalles te zien mislopen. En als we dan geluk hebben blijft er wel ééntje.
Maar we weten wat ons te wachten staat hé :( .

Had jij toen Otis geboren werd geen compleet gevoel?
Of wil je nu toch terug een babytje?

Oh :( . Dan moet je nog maar heel erg genieten van de laatste maand!
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

NeleG
Berichten: 192
Lid geworden op: 30 september 2014, 12:33

Re: Bevallen augustus/september 2015

Bericht door NeleG » 3 augustus 2016, 17:58

Fremo,

Over alternatieven voor melk kan ik je wel wat info geven: vanaf 10maanden mogen ze een portie zuivel per dag zoals yoghurt of platte kaas. Wat eventueel ook kan is havermelk, speltmelk, cocosmelk, amandelmelk, ... Alleen geen rijstemelk (dat heeft te weinig energetische waarde) of soyamelk (teveel oestrogeen). Vanaf 12 maanden mag dat twee porties zuivel zijn. Koemelk wordt pas aangeraden vanaf 18 maanden om allergie te vermijden, maar hier mag ze dat soms al eens proeven. Kan geen kwaad, zolang ze er niet op reageert :)

De LLL heeft een goed artikel over vervangers voor borstvoeding, ik kan het je eens mailen als je wil?

Hier krijgt ons meisje afwisselend bovenstaande producten naast borstvoeding, en heel af en toe een flesje als ze bij oma is ofzo. Ik kolf niet meer, tenzij het echt nodig is door stuwing. Qua poedermelk heb ik een biologisch merk uitgezocht met zoveel mogelijk natuurlijke ingrediënten, en sowieso pak ik poedermelk nr 1. Dat sluit het best aan bij moedermelk. Alle andere nummers en opvolgmelk die je zou moeten pakken als ze groter zijn is marketing en niet meer dan marketing. Opvolgmelk zitten vaak ook enorm veel suikers aan toegevoegd: dat hoeft wat mij betreft al helemaal niet... :roll:

Wat je andere verzuchting betreft: dat maak ik niet zo door denk ik. Wij hebben ook "slechts" één IUI nodig gehad om zwanger te geraken, zonder noemenswaardige oorzaak waarom het daarvoor niet lukte, dus ik hoop op dit moment heel erg dat ik door de zwangerschap "hormonaal gereset ben" en het binnenkort als vanzelf gaat. Dat hoor je vaker, dus wie weet geldt het ook voor mij :? :wink: Soms ben ik bang dat ik weer door die gevoelens van angst etc zal gaan als het weer lang zal duren en er onderzoeken voor nodig zijn, maar tegelijkertijd ben ik gerustgesteld dat ik op zich wel kán zwanger worden, een kind uitdragen en het met alle liefde opvoeden. Ik ben niet meer ongewenst kinderloos, want er is er al eentje. Dat ik hoop er nog bij te krijgen, dat zien we dan wel weer. Dus ik kan er niet echt over meespreken...
Meer dan een jaar actieve kinderwens
Zomer 2014 allerlei onderzoeken: resultaten allemaal oké tot goed.
14 oktober 2014: eerste IUI + Utrogestan
27 oktober 2014: HCG 99: ZWANGER!

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: Bevallen augustus/september 2015

Bericht door fremo » 3 augustus 2016, 20:02

Ik heb ook al gemailt met LLL. Ik wil donormelk maar mijne man niet...
Ze zeiden me dat koemelk wel kan als het afgewisseld word met idd rijstmelk.
Maar ik volg zelf een paleodieet. Dus geen zuivel. Maar het zal voor haar wel moeten hé..
Mijne man had ook nestle babyyoghurtjes gekocht. Maar die zitten vol suiker net als opvolg melk.
Dus wat dan? Gewone volle yoghurt?

Ik denk dat het idd een mengeling van vanalles zal worden.
Maar ik zal het zo missen :-( . En zij ook denk ik.

Ik hoop ook dat ik gereset werd! Maar in mijn geval kan dat niet. Bij jou kan het perfect hé! En ik hoop mee voor jou!

Pff k vind het echt zo lastig om die keuze te maken.
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

NeleG
Berichten: 192
Lid geworden op: 30 september 2014, 12:33

Re: Bevallen augustus/september 2015

Bericht door NeleG » 4 augustus 2016, 11:32

Oh ja hoor volle yoghurt of platte kaas kan prima. Met een lepeltje confituur zonder suiker (oa bioplanet verkopen confituren met alleen fruit en niks van toegevoegde suiker of suikervervzngers) indien gewenst. Hier ook getwijfeld over stoppen ed, maar eerder vanuit het oogpunt "een jaar is wel genoeg". Familie begon er ook over te zeuren. Het is nu al een groot meisje he Nele, hoe lang ga je dat nog doen :roll: tot op heden ben ik er nog niet in geslaagd om er mee te stoppen. Het is gemakkelijker als andere producten, vooral snachts, en ik zie dat kleine koppetje zo graag terwijl ze geniet van een slokje "mama" :wink:

en pffffffffffff wat moet het moeilijk zijn om in jou schoenen te staan. Geef het nog wat tijd? Misschien moet het hele idee van wel/niet ook nog verder aan je rijpen? Of staat er nog een deadline op ook, voor de een of andere reden? :?
Meer dan een jaar actieve kinderwens
Zomer 2014 allerlei onderzoeken: resultaten allemaal oké tot goed.
14 oktober 2014: eerste IUI + Utrogestan
27 oktober 2014: HCG 99: ZWANGER!

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: Bevallen augustus/september 2015

Bericht door fremo » 4 augustus 2016, 17:20

Zalig he een baby aan de borst. Er is niks mooier! Zo geef je toch nog het beste van jezelf.

Ik moet zowizo beginnen met progynova en utro. Waarschijnlijk verminderd mijn melk dan zowizo. Dan vind ik dat we maar beter ineens kunnen opstarten. Ik begin echt weer menopauze klachten te krijgen..

Top mama's voeden lang als het kan ;)

Blabla voor uw familie. Ze hoeven zich niet te moeien! Het is zo fout van onze maatschappij dat we 1 jaar lang vinden. Minstens 2 jaar zou de norm moeten zijn. ook zo fout dat mensen liever chemische brol in een kindje proppen dan gewoon de natuur te volgen. We verliezen echt onze touch met (onze) natuur.
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

doorzetter
Berichten: 717
Lid geworden op: 9 november 2013, 20:10

Re: Bevallen augustus/september 2015

Bericht door doorzetter » 4 augustus 2016, 18:03

Sorry, Fremo. Ik ben de eerste die vind dat iedereen moet doen wat hij/ zij het beste vind maar je laatste reactie's stoten mij echt op de borst.

Precies alsof mensen die flesvoeding geven, hun kind vergiftigen met chemische brol :(

K weet dat ik me misschien niet moet moeien, maar door zo'n uitlatingen creeër je juist onbegrip, in plaats van begrip.

Ik vind iedere mama een super mama trouwens, of die nu flesvoeding of borstvoeding, of die nu een maand bv geven of een halfjaar of een jaar... Maakt niet uit, als men goed zorgt voor hun kleine schat, maakt dat allemaal niet uit en ben je een supermama!
Icsi 1 cry1: pos.: juni 2015: pracht van een zoontje :D
Icsi 1 cryo3:13mei: zwanger

AfbeeldingMaak een ticker

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: Bevallen augustus/september 2015

Bericht door fremo » 4 augustus 2016, 23:27

Vergiftigen is een groot woord :) . Maar er zijn betere alternatieven.
Maar ik ben absoluut geen fan van kv. Ik vind het enkel een noodoplossing.
En ik vind dat er meer en betere info moet zijn ivm het verschil tss de twee.

Ik vind andere langvoedende mama's gewoon top. En er is tegen over langvoedende mama's ook weinig begrip. ik krijg ook regelmatig de opmerking dat het nu toch wel goed is. Dus moeten we elkaar steunen :wink: . Dus ook veel onbegrip voor ons

Het gaat me ook niet om goede of slechte mama's als ze het niet doen. In mijn hoofd is het gewoon de basis van alles. Tenzij het om één of andere reden niet kan.

Ik bedoelde het niet aanvallend. Meer als oppeppertje.

Ieder zijn mening.
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Bevallen augustus/september 2015

Bericht door Ster_ » 4 augustus 2016, 23:58

Jawel, wel een compleet gevoel en de echte drang is weg. Ik ambieerde ook vier kindjes. En mocht zwanger worden vlot gegaan zijn, waren dat er wellicht ook vier geworden. Maar ik ben nu eenmaal 'al' 36, heb het lot drie keer getart en is gelukkig goed uitgevallen. Maar wil en kan ik het nog eens? Weet k niet. En gaat dat gevoel van 'nog eentje' ooit wel weg? Weet k ook niet. Ik geniet gewoon zo van een baby, 24/24 samen zijn, echt verstrengeld met mekaar, bv, dragen in doeken, enz en die periode is zo relatief kort hè. Ik wil langs de andere kant deze keer ECHT bv geven tot hij er klaar mee is en ik hoop dus nog zeker twee jaar. En deze keer ga ik het niet stoppen om zwanger te worden. Het zal eerder bij drie kindjes blijven denk ik en daar heb ik redelijk vrede mee. Al stop ik de gedachte dat alles nu wellicht de laatste keer is steeds ver weg.

Ik krijg ook rotopmerkingen trouwens over langvoeden. Mijn eigen pa bvb heeft zelfs liever dat ik water zou geven dan bv :shock: Ik gaf bij grote broer na de Bv Olvarit soja in brik maar hij was wel 18 maand. Nu, suiker zit daar idd ook in maar met koemelkallergie mag hij geen yoghurt of pudding. Ik gaf hem onlangs zelfs eens afgekolfde melk maar dat was vieeeees mama :mrgreen: poedermelk heb ik nog nooit gebruikt. Maar er zijn dus wel alternatieven als je t nodig hebt.
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: Bevallen augustus/september 2015

Bericht door fremo » 8 augustus 2016, 21:29

Echt stom hé..
We hebben haar net een flesje biologische kv gegeven. Ik ben nog altijd aan het wenen ik vind het echt verschrikkelijk. Het hoort echt niet.
Maar zij vind het kei lekker.
Zelfs dat doet pijn..

Ik voel mij nu zo een slechte mama. Ik pak haar nu iets af voor iemand die er mss niet komt.
Voelt echt alsof ik faal.

Dat slaagt echt nergens op hé. Deze week zei 1 van mijn zussen dat we wel is mochten gaan stoppen na bijna een jaar. En mijn andere zus zei dat mijn melk ondertusse vergelijkbaar is met water.
Waar halen ze het toch..
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Bevallen augustus/september 2015

Bericht door Ster_ » 8 augustus 2016, 23:35

Water?!? Omg......

Ik voelde mij ook heel slecht op voorhand, maar toen ik stopte na 18 maand was ik er klaar voor. Ik wou ECHT beginnen voor ons derde wonder. En nu zielsgelukkig dat ik toen gestopt ben!!! Ga deze keer wel doorgaan hoor tot minstens twee jaar en hoop langer.

Maar t komt wel goed! Wees blij dat ze de kV lekker vindt! Voor t zelfde geld huilde ze tranen met tuiten en voelde jij je nog slechter! Ze heeft zolang t beste van jou gekregen en nu ga jij haar een brusje geven. Eens dat in orde is en je goed zwanger bent ga je je erover kunnen zetten. En wss eerder ook. En dan kan je beginnen van je tweede kindje aan de borst :-D
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: Bevallen augustus/september 2015

Bericht door fremo » 9 augustus 2016, 7:45

Het moet echt lukken! Want anders is het nog veel erger.

Nu ga ik echt moeten opstaan als ze snachts wil drinken. Dan hoop ik wel dat ze snel doorslaapt..

Ik kon deze nacht niet meer slapen. Was echt verschrikkelijk. Ik zei tegen mijne man dat ik nog niet klaar was. Maar hij vind dat ik moet doorzetten.

Stomme situatie
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: Bevallen augustus/september 2015

Bericht door fremo » 12 augustus 2016, 15:02

Goooh het begint al goed. Vandaag eerste afspraak nij gyn uitgesteld. Hij is afwezig.. we kunnen pas in oktober terug. Da zie ik echt ni zitten..
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

Wies
Berichten: 830
Lid geworden op: 30 september 2013, 10:27

Re: Bevallen augustus/september 2015

Bericht door Wies » 16 augustus 2016, 11:30

Hoi iedereen,

eindelijk eens tijd om te reageren! 3.5 weken vakantie gehad en nog nooit zo moe geweest en zo druk bezig geweest :-) een actief kleintje vergt veel energie! Nu terug aan het werk, dus weer wat rustiger overdag :-)

Viktor is ondertussen ook bijna een jaar! Wat vliegt de tijd! Het is zo'n heerlijk kereltje, verandert zo snel! Bij ons staat een tweede nog niet meteen op het programma (ooit wel). Voor mij is het voorlopig druk genoeg met eentje en het plannen van onze trouw en de verbouwingen (die al een jaar stil liggen). In mijn hoofd even geen ruimte voor meer. Maar we genieten wel met volle teugen van ons zoontje. Wat een geschenk.

Ik ben al een tijdje gestopt met borstvoeding, na 6 maanden. Ik gaf toen al een dikke 2 maand enkel nog 's ochtends en 's avonds vanwege het werk en afkolven daar zag ik niet zitten (afstand en hygiëne op het werk), en productie kon het niet meer aan (op het einde dronk hij meer bloed dan melk). Ik had het heel lastig om te stoppen, want het is inderdaad zo'n mooie band met je kindje, en ik mis het nog, maar ik had voor mezelf wel vooropgesteld dat ik het (minstens) 6 maanden wou doen, dus op dat vlak heb ik mijn doel wel bereikt. Nu drinkt hij ook biologische poedermelk. Ik had nog nooit gehoord dat je iets anders kon geven als vervanging. Interessant om dat hier te lezen! Ik zal dat eens verder bekijken.

hoewel ik me nog totaal niet klaar voel voor een tweede, voel ik ook vaak steken als ik zwangerschapsaankondigingen hoor of zwangere buiken zie. Al lijkt dat afhankelijk te zijn van wie het is... bij de ene heb ik het moeilijker dan bij de andere.
Door 2 - 3 jaar zo vaak ziekenhuisbezoeken te hebben moeten doen, zie ik er nu als zelf tegenop om gewoon op controle te gaan bij gynae. Het geeft me echt stress. Er komt dan zoveel weer naar boven. Maar aangezien ik niet goed ben met mijn huidige anticonceptie moet ik wel... en geen nemen is ook geen optie, want dan kan endometriose terugkomen.

Ook al hebben we nu een kindje, dat label van 'onvruchtbaar/verminderd vruchtbaar' blijf je toch meedragen en voelen.

maar dit terzijde. Geniet maar allemaal van jullie kindje(s)!
start mmm: november 2012
start IVF: februari 2014
september 2015: zoontje
april 2017: start brusje
december 2017: ICSI 4 - 4 blastocysten ingevroren
13 februari 2018: tp
27 februari 2018: bn - positief! :-) - 01/11

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten