bevallen oktober 2015

Plaats reactie
cin78
Berichten: 389
Lid geworden op: 28 maart 2014, 19:35

bevallen oktober 2015

Bericht door cin78 » 7 maart 2015, 10:04

Heel voorzichtig start ik hier een nieuw topic.

Na een lange weg van bijna drie jaar zijn we eindelijk zwanger. Was een lange en moeilijke weg. Zeven keer iui en tweemaal icsi. We begonnen de moed al op te geven. Maar bleven toch doorgaan en hopen. Hadden nog drie kansen.

Na de zeven mislukte iui zijn we te rade geweest bij een andere fertiliteit arts. Die deed een grondig onderzoek bij ons beiden en daaruit bleek dat we beiden problemen hadden waardoor het niet op de natuurlijke manier zou lukken. Ik een schildklier probleem en mijn vriend een ontsteking aan de bijbal en ook moest hij direct stoppen met roken. Allebei medicatie gekregen en mijn vriend gestopt met roken en vitaminen en antibiotica kuur. Daarna icsi twee, maar terug geen succes. We moesten dan een maand verplichte pauze nemen. Was me al aan het voorbereiden op icsi drie en de zware stimulatie. Want had nog eens een lage eitjes reserve waardoor ik vroeger in de menopauze zal komen.

En heel onverwachts deed ik toch een testje en kon mijn ogen niet geloven. Positief!!!! we konden en durfden het niet geloven. Heel veel schrik gehad en nog. Zo bang dat het zou misgaan. Want er zo lang op moeten wachten.

Ongelooflijk dat het toch gewoon spontaan gelukt is. Maar toch is het ook dankzij de behandelingen en de overstap naar de andere dokter. Door de stimulatie en mijn medicatie van mijn schildklier en mijn vriend zijn zaadcellen die ook verbeterden is het gelukt

Nu zeven weken zwanger en dinsdag onze eerste echo gehad. En konden zelf het hartje al horen kloppen. Nu begint het echt te lijken. Maar toch nog heel veel schrik. Zeker omdat ik niet echt veel kwaaltjes heb. Gewoon sneller moe, maar anders niet.

Voilà mijn verhaal. Heb heel veel steun gehad aan de verdwaalde ooievaar tijdens onze lange weg en hoop nu evenveel steun te hebben en te geven nu tijdens mijn zwangerschap
Start kinderwens april 2012
Na een jaar zeven x iui (mislukt)
Oktober 2014 1e icsi - negatief
2e icsi december 2014 ~ negatief
Wachtmaand - zwanger !!!!

Isabella***
Berichten: 228
Lid geworden op: 14 mei 2014, 15:36

Re: bevallen oktober 2015

Bericht door Isabella*** » 7 maart 2015, 12:03

Hoi Cin,

We hebben samen ooit in het IUI-clubje gezeten, ik ben dolblij dat ik je hier proficiat mag wensen !!! Heel erg gefeliciteerd en probeer ervan te genieten! Het komt uiteindelijk toch goed hé :D

Groetjes,

Isabella
Trotse mama van 2 prachtige prinsjes

cin78
Berichten: 389
Lid geworden op: 28 maart 2014, 19:35

Re: bevallen oktober 2015

Bericht door cin78 » 7 maart 2015, 12:55

Dank u isabella!!!

En hoe is het ondertss met jou??
Start kinderwens april 2012
Na een jaar zeven x iui (mislukt)
Oktober 2014 1e icsi - negatief
2e icsi december 2014 ~ negatief
Wachtmaand - zwanger !!!!

Isabella***
Berichten: 228
Lid geworden op: 14 mei 2014, 15:36

Re: bevallen oktober 2015

Bericht door Isabella*** » 7 maart 2015, 13:02

Hey Cin,

Alles goed nu, ik heb erg last gehad van misselijkheid de eerste 4 maanden, ik hoop dat jij ervan bespaard blijft ! Verder begin ik nu pas een beetje te genieten, de schrik zit er toch goed in hé...Een mens durft bijna niet meer gelukkig te zijn uit schrik voor een nieuwe teleurstelling. Ik zal erg blij zijn als hij er is!

En je zal zien, voor je het weet moet je je bezig houden met praktische zaken als babykamer, geboortekaartje,...Dus vergeet er vooral niet van te genieten !

Die eerste echo is toch wonderlijk hé? Zo voor de eerste keer het hartje horen. Je hoeft je geen zorgen te maken over weinig klachten , veel vrouwen hebben gewoon van niks last, prijs je gelukkig! En vanaf week 16 ongeveer voel je de baby, dan hoef je ook geen echo meer als geruststelling :D

Ik heb gelezen dat het bij jou ook zonder vruchtbaarheidsbehandeling gelukt is, bij ons is het ook gelukt op natuurlijke manier na 3 mislukte IUI's ! Toch ongelooflijk he? De natuur kan je echt superlang aan het lijntje houden en je testen...

Wanneer is je volgende echo?

Groetjes
Trotse mama van 2 prachtige prinsjes

tita25
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 656
Lid geworden op: 19 juli 2012, 18:13

Re: bevallen oktober 2015

Bericht door tita25 » 9 maart 2015, 13:06

Hey,

Ik kom mij hier ook voorzichtig toevoegen. Ook wij hebben een lange moeizame weg afgelegd. In totaal 4,5j. Na 2,5j waren we al eens zwanger van onze 2de ICSI maar door een cmv besmetting had ons dochter een inwendig waterhoofdje gekregen. Dit was pas te zien op 22 weken en op 23 weken hebben we de zwangerschap moeten stop zetten. Nu weer 1,5j later zijn we eindelijk terug zwanger van onze 7de icsi en eerste in jette.

Momenteel ben ik 7 weken zwanger en deze ochtend hadden we onze eerste echo. Hier waren er 2 vruchtjes te zien! Een tweeling dus! Alles was perfect in orde met hen. Beide hartjes klopten mooi en we konden ze ook horen. Nu maar hopen dat alles goed blijft gaan want een tweelingzwangerschap betekend toch meer risico's he.

Ik hoop hier ook nog wat verder steun te vinden tijdens mijn zwangerschap.

Cin jij ook proficiat he!!

x
Tita
27j, start 09/10. Na 6 IUI’s en 2 ICSI’s zwanger van Enora* maar zw moeten stopzetten door CMV na 23 weken. ICSI 3-6 neg, 3 cryo's neg, 2 cryo's slecht ontdooit, cryo 5.1 hcg 12, cryo 5.2 mk 5w, cryo 6.2 mk 5w, ICSI 7: 7/10/2015 tweeling Ella & Seppe

pralientje
Berichten: 46
Lid geworden op: 3 maart 2015, 14:16

Re: bevallen oktober 2015

Bericht door pralientje » 9 maart 2015, 14:41

Proficiat Cin en Tita :D
Via via ben ik op dit forum beland en zou ik me ook graag toevoegen aan dit topic.
Na meer dan 3 jaar ben ik eindelijk zwanger via ivf.
Op andere forums voelde ik me niet thuis omdat daar zelfs dames waren die kloegen dat ze wel 5 maanden hadden moeten proberen :roll: .
Hier hebben we eerst een aantal cyclussen geprobeerd met Clomid en Pregnil omdat ik zelf niet iedere maand een eisprong had. Toen dit niet lukte zijn we overgeschakeld naar iui. De vierde poging is dan afgebroken omdat ik cystes had. Hierna zijn we begonnen met ivf. Ik ben van de eerste ivfpoging zwanger maar het verliep niet allemaal vlekkeloos. Randje overstimulatie, zeer pijnlijke punctie en 15 bevruchte eicellen maar allemaal met fragmentatie (tot wel 50%). De terugplaatsing van de minst slechte embryo liep ook niet van een leien dakje. Mijn baarmoeder is namelijk naar achteren gekanteld en ze konden er niet goed bij.

Ik zat zelf zo met het idee dat het niet ging lukken dat ik helemaal in shock was toen ik hoorde dat de bloedtest positief was. Tijdens de eerste echo kwamen de traantjes van geluk. Genieten kan ik nog niet, daar is de angst te groot voor. Hopelijk zal dit later bij de 12 weken echo beteren.

tita25
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 656
Lid geworden op: 19 juli 2012, 18:13

Re: bevallen oktober 2015

Bericht door tita25 » 9 maart 2015, 14:46

Pralientje, proficiat!!
ja de schrik is groot he. Dat heb ik hier ook. Na alles wat we hebben meegemaakt en de moeite die we ervoor moeten doen hebben, kunnen we nu nog maar enkel hopen dat het goed gaat! Hier zal ik ook heeeel blij zijn als die 12 weken echo achter de rug is, dan is de gevaarlijkste periode toch achter de rug he. Hier nog 5 weken te gaan tot dan...
27j, start 09/10. Na 6 IUI’s en 2 ICSI’s zwanger van Enora* maar zw moeten stopzetten door CMV na 23 weken. ICSI 3-6 neg, 3 cryo's neg, 2 cryo's slecht ontdooit, cryo 5.1 hcg 12, cryo 5.2 mk 5w, cryo 6.2 mk 5w, ICSI 7: 7/10/2015 tweeling Ella & Seppe

Leniemienie
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 12 april 2012, 23:39

Re: bevallen oktober 2015

Bericht door Leniemienie » 9 maart 2015, 22:00

@tita, dubbele proficiat! Ik ben heel blij voor jou!
Nov2010 pilstop, na 6 verse ICSI pogingen, 3 cryo tp en 2 mk's een wolk van een dochter gekregen juni 2015 en een 2de klein mirakeltje in mei 2017

cin78
Berichten: 389
Lid geworden op: 28 maart 2014, 19:35

Re: bevallen oktober 2015

Bericht door cin78 » 10 maart 2015, 6:58

@ isabella, oei ja moet wel lastig zijn zo vier maanden misselijk zijn. Voorlopig ben ik daar van gespaard, al zou ik liever wel soms misselijk zijn, dan weet ik dat het er nog is.!!! Juist sneller moe zijn en pijnlijke borsten zijn de enige kwaaltjes.

Ja het is idd een wonder dat het toch Nog op de natuurlijke manier is geluk he!!

Mijn volgende echo is volgende woensdag. Ga wel blij zijn. Ben toch nog niet 100 procent gerust.

Maar ja, positief blijven. We mogen nu ook eens genieten he!!
Voor wanneer is het bij jou voorzien?
Start kinderwens april 2012
Na een jaar zeven x iui (mislukt)
Oktober 2014 1e icsi - negatief
2e icsi december 2014 ~ negatief
Wachtmaand - zwanger !!!!

cin78
Berichten: 389
Lid geworden op: 28 maart 2014, 19:35

Re: bevallen oktober 2015

Bericht door cin78 » 10 maart 2015, 7:02

@ tita, amai toch wel heftig ook!!! Moet een moeilijke periode geweest zijn!! Hoe krijg je zo een cvm besmetting eigenlijk?

Maar wel leuk dat je nu terug zwanger bent!! Van een tweeling dan nog wel. En zeven weken is zoals bij mij. Super he de eerste keer dat hartje horen. In jouw geval die hartjes!!!!
Start kinderwens april 2012
Na een jaar zeven x iui (mislukt)
Oktober 2014 1e icsi - negatief
2e icsi december 2014 ~ negatief
Wachtmaand - zwanger !!!!

cin78
Berichten: 389
Lid geworden op: 28 maart 2014, 19:35

Re: bevallen oktober 2015

Bericht door cin78 » 10 maart 2015, 7:06

@ pralientje, ook jij proficiat

Begrijp je schrik wel. Heb dit ook. We hebben er zolang op moeten wachten en zoveel moeten voor doen. Is normaal dat we ons zo voelen.

Maar positief blijven en komt wel goed
Start kinderwens april 2012
Na een jaar zeven x iui (mislukt)
Oktober 2014 1e icsi - negatief
2e icsi december 2014 ~ negatief
Wachtmaand - zwanger !!!!

babseke
Berichten: 197
Lid geworden op: 12 september 2014, 23:26

Re: bevallen oktober 2015

Bericht door babseke » 10 maart 2015, 7:29

Proficiat dames! Ze zeggen altijd; de aanhouder wint ;-)
Geniet van deze wonderlijke tijd. En zorg goed voor jezelf en de baby!

tita25
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 656
Lid geworden op: 19 juli 2012, 18:13

Re: bevallen oktober 2015

Bericht door tita25 » 10 maart 2015, 16:05

Cin cmv kan je vooral oplopen van kleine kindjes maar ook volwassenen kunnen het hebben. Niet iedereen is daar ziek van dus je kan het nooit op voorhand weten of een kindje het op die moment heeft. Het virus wordt overgedragen door lichaamsvloeistoffen dus speeksel, urine,... Daar moet je dus voor oppassen!
27j, start 09/10. Na 6 IUI’s en 2 ICSI’s zwanger van Enora* maar zw moeten stopzetten door CMV na 23 weken. ICSI 3-6 neg, 3 cryo's neg, 2 cryo's slecht ontdooit, cryo 5.1 hcg 12, cryo 5.2 mk 5w, cryo 6.2 mk 5w, ICSI 7: 7/10/2015 tweeling Ella & Seppe

pralientje
Berichten: 46
Lid geworden op: 3 maart 2015, 14:16

Re: bevallen oktober 2015

Bericht door pralientje » 10 maart 2015, 16:09

Hier nog 3 weken wachten tot de 12 weken echo. Als die positief is durven we eindelijk het grote nieuws bekend maken.
Momenteel weet zelfs onze naaste familie nog van niks :oops:

cin78
Berichten: 389
Lid geworden op: 28 maart 2014, 19:35

Re: bevallen oktober 2015

Bericht door cin78 » 10 maart 2015, 16:27

tita25 schreef:Cin cmv kan je vooral oplopen van kleine kindjes maar ook volwassenen kunnen het hebben. Niet iedereen is daar ziek van dus je kan het nooit op voorhand weten of een kindje het op die moment heeft. Het virus wordt overgedragen door lichaamsvloeistoffen dus speeksel, urine,... Daar moet je dus voor oppassen!

Ah ok. Ja wel gevaarlijk dan. Zeker als je het niet merkt dat je besmet bent.
Maar tegenwoordig moet je zo opletten!!!

Hier last van duiziligheid. Zo echt draaien en precies gevoel dat ik ga flauwvallen. Lage bloeddruk denk ik.

Zijn er hier nog dames die daar last van hebben en is dit een slecht teken?
Start kinderwens april 2012
Na een jaar zeven x iui (mislukt)
Oktober 2014 1e icsi - negatief
2e icsi december 2014 ~ negatief
Wachtmaand - zwanger !!!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten