bevallen oktober 2015

Plaats reactie
Nessatje
Berichten: 385
Lid geworden op: 5 juni 2011, 20:00

Re: bevallen oktober 2015

Bericht door Nessatje » 9 juli 2015, 16:29

Dankjewel allemaal! Momenteel gaan we naar UZ Gent. Ga nu toch nog afwachten tot woensdag, resultaten vlokkentest.
Deze middag nog goed telefonisch gesprek gehad met andere arts.
Zoiezo moeten ze kunnen uitsluiten dat er genetisch iets mis is. Zo niet, dan is er inderdaad sterk vermoeden dat het de placenta is en zullen ze van heel dichtbij opvolgen, naargelang de waarden.
Nu zijn de waarden van doorbloeding navelstreng nog net ok. Als ze slechter worden wordt het meer controle of zelfs opname. Dan is het de baby volgen, zolang hij groeit, ook al is het weinig: ok. Maar als er een groeistop komt, dan heeft de baby betere kansen buiten de buik. Al is iedere dag een dag gewonnen natuurlijk aangezien ons kleintje op 25 w2d zo een 620 gram woog. Nu goed opvolgen of ik kleintje dagelijks voel.
@ Muse: kan je daar dan zo bij terecht - redelijk vlug dan? Of moet het via doorverwijzing?
Trotse mama van ons sterretje Mats* 13-08-2015 - Slaap zacht lief klein ventje xxx

Muse
Berichten: 572
Lid geworden op: 19 januari 2014, 22:51

Re: bevallen oktober 2015

Bericht door Muse » 9 juli 2015, 19:44

Als het dringend is, kan je daar héél snel terecht. Ik heb wel al mijn ferti-behandelingen en nadien gewone zwangerschapsopvolgingen in ghb gehad. Tijdens een van de laatsten, omdat iedereen vond dat ik toch zo'n kleine buik had (wat ik dus zelf NIET vond) en in vergelijking met ons eerste kindje, dat groot was, kreeg ik verschillende groei echo's.
Op 38 weken ging ik voor de gewone routinecontrole: urine, bloeddruk, babbeltje... en toen weer dat gezever over de grootte, opnieuw echo en toen zag de assistente "iets"`. Ze hebben me onmiddellijk naar het echocentrum gebracht en Prof De Catte heeft me ertussen genomen.
Als het moet, kan het allemaal heel erg snel. Desnoods via spoed gaan hé.
Zo voelde ik op een bepaald moment ons meisje niet meer. Ik in volle paniek naar spoed en dan gaat het ook snel hoor. Ik heb geen vijf minuten moeten wachten om haar hartslagje te horen. Ze doen er daar alles aan om je zo snel mogelijk te kunnen geruststellen.
Idd, als er iets genetisch mis is, daar kunnen ze niet bij toveren.
Ik duim mee dat alles in orde komt met kleine pruts!!

pralientje
Berichten: 46
Lid geworden op: 3 maart 2015, 14:16

Re: bevallen oktober 2015

Bericht door pralientje » 9 juli 2015, 20:29

Ik heb hier ondertussen een uitgebreide suikertest gehad van 3 uur gehad en die was in orde, wat een opluchting.
Dan kom ik hier kijken en lees ik het verhaal van Nessa :cry: . Ik heb zo verschrikkelijk met je te doen en hoopte zo dat het bij jou ook vals alarm was.
Mijn gynaecoloog heeft ook al over die dokter in Leuven gesproken toen er bij mij kans was dat er geen volledige slokdarm aanwezig was.
Ik hoop dat je de moed erin kunt houden. Je kleintje geeft zo te horen ook nog zeker niet op als het nog zo actief is.
Zolang er een kans is blijf ik ook zo hard duimen als ik kan. Een hele dikke knuffel.
@ tita: goed te horen dat jouw echo goed was

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Re: bevallen oktober 2015

Bericht door Vraagtekens » 10 juli 2015, 13:28

jep bij mij was het ook prof De Catte..
ik kon ook heel snel gaan, maar voor 20 weken was dat van geen nut ivm open rug.
ik zou idd even nu de testen afwachten..
maar bij hem een uitgebreide echo aanvragen kan zeker al geen kwaad, je kan maar al 'op de lijst staan'
afspraak kan je altijd annuleren..

eerst was er een assistent begonnen met de uitgebreide echo bij mij en dan is hij erbij gekomen en heeft dan nog eens grondig gekeken.. ze zijn absoluut de beste als het gaat over afwijkingen,...
ook de prematuurafdeling is daar de beste!

ik hoop voor jou dat ze snel goed nieuws brengen! ik duw heel hard tge het klokje dat het snel volgende week is!
lieve knuffel!


Pralientje: super dat de uitgebreide test goed was! ja is ff schrikken altijd he! vriendin van me die heeft dieet moeten volgen, ma na haar bevalling was het allesinds weg en kon ze terug gewoon normaal eten.. maar daar hoef jij je nu geen zorgen over te maken dus geniet nu maar!!!
29j, 4 IUI-D Jette neg, 1 ICSI-D verse TP neg, 1 TP Cryo van ICSI-D 1 POSITIEF,
Mama van een super mooie jongen, 16-08-2014

Nessatje
Berichten: 385
Lid geworden op: 5 juni 2011, 20:00

Re: bevallen oktober 2015

Bericht door Nessatje » 10 juli 2015, 14:31

Zijn van in het begin naar UZ Gent gegaan omdat we daar wel vertrouwen hebben en ook, mocht er iets zijn...
Denk dat ze daar naar opvolging en prematuurtjes ook wel sterk staan, dus zou wel liefst daar blijven. Ook aangezien Leuven niet bij de deur is voor ons.
Nu ja, we zien wel eerst woensdag al duren de dagen dubbel zo lang terwijl je aan het wachten bent.
Trotse mama van ons sterretje Mats* 13-08-2015 - Slaap zacht lief klein ventje xxx

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Re: bevallen oktober 2015

Bericht door Vraagtekens » 10 juli 2015, 16:51

je moet doen waar je je goed bij voelt! wij duimen en steunen jou
29j, 4 IUI-D Jette neg, 1 ICSI-D verse TP neg, 1 TP Cryo van ICSI-D 1 POSITIEF,
Mama van een super mooie jongen, 16-08-2014

Nessatje
Berichten: 385
Lid geworden op: 5 juni 2011, 20:00

Re: bevallen oktober 2015

Bericht door Nessatje » 14 juli 2015, 20:45

Pff, die laatste dagen zijn nog erger. Wat een week, die voorbije wachtweek...
Duimen jullie allemaal heel hard mee dat we goeie resultaten krijgen morgen?
We durven er niet aan denken dat het anders zou kunnen zijn. Zien dat kleintje al zo ontzettend graag...
Trotse mama van ons sterretje Mats* 13-08-2015 - Slaap zacht lief klein ventje xxx

tita25
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 656
Lid geworden op: 19 juli 2012, 18:13

Re: bevallen oktober 2015

Bericht door tita25 » 14 juli 2015, 21:02

De duimen doen hier overuren voor je Nessatje!! Morgen eindelijk woensdag, de laatste zware loodjes van die wachtweek!
27j, start 09/10. Na 6 IUI’s en 2 ICSI’s zwanger van Enora* maar zw moeten stopzetten door CMV na 23 weken. ICSI 3-6 neg, 3 cryo's neg, 2 cryo's slecht ontdooit, cryo 5.1 hcg 12, cryo 5.2 mk 5w, cryo 6.2 mk 5w, ICSI 7: 7/10/2015 tweeling Ella & Seppe

DVO pixi
DVO Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 29 november 2008, 14:18

Re: bevallen oktober 2015

Bericht door DVO pixi » 14 juli 2015, 22:11

'buurtjes', wij duimen hier ook volop mee!!!
baie fiere moeke
ignis aurum probat

Muse
Berichten: 572
Lid geworden op: 19 januari 2014, 22:51

Re: bevallen oktober 2015

Bericht door Muse » 14 juli 2015, 23:37

Hier draaien de duimpjes ook overuren!!!

pralientje
Berichten: 46
Lid geworden op: 3 maart 2015, 14:16

Re: bevallen oktober 2015

Bericht door pralientje » 15 juli 2015, 10:06

Succes vandaag Nessatje. Hier blijven de duimen ook omhoog voor jou!

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Re: bevallen oktober 2015

Bericht door Vraagtekens » 15 juli 2015, 11:38

duimerduimerduim!!!!!!
knuffie
29j, 4 IUI-D Jette neg, 1 ICSI-D verse TP neg, 1 TP Cryo van ICSI-D 1 POSITIEF,
Mama van een super mooie jongen, 16-08-2014

Nessatje
Berichten: 385
Lid geworden op: 5 juni 2011, 20:00

Re: bevallen oktober 2015

Bericht door Nessatje » 15 juli 2015, 17:32

Bedankt voor alle duimen! Hopelijk hebben ze nog wat duimkracht over, want we zullen het nog kunnen gebruiken!

De drie grote afwijkingen van chromosomen zijn onderzocht en daar is niets gevonden! Moeten nog een aantal resultaten krijgen, bellen ze deze week door, of ten laatste maandag.
Maar zijn eerder zaken die niet vaak voorkomen, dus gynaecoloog achtte de kans klein dat daar nog iets gevonden wordt.

Dan hebben we dus terug echo gekregen. Ons kleintje leek het toch wat beter te doen dan vorige week. Bewoog meer, lag niet meer ineen getrokken in een bolletje.Navelstreng / placenta deed het iets beter. Dus er wordt echt vermoed dat het probleem met placenta is. Kunnen ze echter nooit zeker weten of achter komen, laat staan iets aan doen.

Nu, onze mini is wel terug een beetje bijgekomen, wordt nu op zo'n 700gram geschat.
Hij wil het zeker tot 27 weken krijgen, omdat nu (met achterstand) de kans dat ons kleintje het haalt nog veel te klein is. Iedere dag stijgt de kans terug en tegen maandag zitten we dan weer wat 'safer'.

Maandag moeten we terug. Weer afspraak bij gynaecoloog, dit keer samen met kinderarts. Gaan dan samen echo bekijken en plan opstellen. Ofwel wekelijks controle, ofwel 3 keer per week ofwel opname. Zal dan bekeken worden. Krijgen dan ook meer uitleg over vroeggeboortes en dergelijk.

Alles van ons kleintje werd terug gecontroleerd: hartje, hersentjes, maag... zag er allemaal ok uit.
Blijkbaar kijken ze voor groei / leeftijd baby naar de kleine hersenen en deze zitten dan wel weer mooi op schema.
Gek toch...

Het zal in ieder geval van dichtbij opvolgen zijn en telkens afwegen: op welk moment doet onze mini het beter buiten de buik dan in de buik. Wordt dus geen 'zalige droom - en geniet zwangerschap' maar we hebben terug moed en gaan voor iedere dag extra!

Of het nu door meer rusten komt dat ons kleintje het deze week een beetje beter deed, kunnen ze niet echt zeggen.
Maar rust is toch aan te raden en geloof wel dat het er goed aan doet. Duuuus: we rusten verder! Duim maar nog heel hard mee, ons kleintje kan alle extra positieve energie gebruiken!
Trotse mama van ons sterretje Mats* 13-08-2015 - Slaap zacht lief klein ventje xxx

tita25
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 656
Lid geworden op: 19 juli 2012, 18:13

Re: bevallen oktober 2015

Bericht door tita25 » 15 juli 2015, 17:39

Oh Nessatje dit is echt hoopgevend nieuws!! Mijn gyn heeft dit ook verteld dat deze weken elke dag er 3% meer overlevingskans bijkomt dus elke dag is goed meegenomen he!! Het is ook super dat ze je zo dichtbij gaan blijven opvolgen! En dat extra rusten kan nooit kwaad he!

De duimen zullen hier blijven werken voor je!!
27j, start 09/10. Na 6 IUI’s en 2 ICSI’s zwanger van Enora* maar zw moeten stopzetten door CMV na 23 weken. ICSI 3-6 neg, 3 cryo's neg, 2 cryo's slecht ontdooit, cryo 5.1 hcg 12, cryo 5.2 mk 5w, cryo 6.2 mk 5w, ICSI 7: 7/10/2015 tweeling Ella & Seppe

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: bevallen oktober 2015

Bericht door Ster_ » 15 juli 2015, 20:15

Nessatje, ik heb hier ook zitten meelezen en ook hier wordt SUPERHARD geduimd voor jullie kleintje!!! Tis een vechtertje denk ik! Dat MOET goedkomen!!!
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 34 gasten