bevallen oktober 2015

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Re: bevallen oktober 2015

Bericht door Vraagtekens » 16 juli 2015, 16:15

ooh nessatje! wat goed!
wij blijven hier volop duimen voor dat kleine vechtertje!!
rust maar super veel!! laat je maar goed bedienen!
zodat jullie kleine wondertje flink verder kan groeien!!

hier staan al onze vingers en tenen als duimen omhoog! dus 10 keer zoveel meer geduim!!
dikke knuffel!
veel succes
29j, 4 IUI-D Jette neg, 1 ICSI-D verse TP neg, 1 TP Cryo van ICSI-D 1 POSITIEF,
Mama van een super mooie jongen, 16-08-2014

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Re: bevallen oktober 2015

Bericht door Vraagtekens » 16 juli 2015, 16:17

aanstaande maandag ben je 27 weken toch he?
29j, 4 IUI-D Jette neg, 1 ICSI-D verse TP neg, 1 TP Cryo van ICSI-D 1 POSITIEF,
Mama van een super mooie jongen, 16-08-2014

Nessatje
Berichten: 385
Lid geworden op: 5 juni 2011, 20:00

Re: bevallen oktober 2015

Bericht door Nessatje » 18 juli 2015, 11:22

Ja, maandag 27 weken. Dus nog even het weekend door en dan zijn we daar "al". Iedere week, en iedere dag zelfs, is eentje gewonnen. Hoop dat gesprek maandag met kinderarts en gynaecoloog terug wat meer duidelijkheid brengt en voorbereiding op wat komen zal. Voel ons klein vechtertje ondertussen regelmatig, dus dan tovert dat kleintje altijd weer een lach op mama's snoet. Al is het de ene dag actiever dan de andere en dan gaat mama nogal vlug in "paniek - modus".

Hoe gaat het met de anderen hier? Hou jullie niet in om wat positief nieuws in de groep de gooien é, ik lees lekker mee vanuit de zetel! Bedankt al voor de lieve berichtjes.
Trotse mama van ons sterretje Mats* 13-08-2015 - Slaap zacht lief klein ventje xxx

pralientje
Berichten: 46
Lid geworden op: 3 maart 2015, 14:16

Re: bevallen oktober 2015

Bericht door pralientje » 18 juli 2015, 13:58

Goed te horen Nessatje :D . Eigenlijk wel raar he, ik ken je niet persoonlijk maar toch denk ik regelmatig aan je en probeer ik dan wat positieve energie door te sturen.
Hier gaat alles vrij goed. Natuurlijk zijn er kleine ongemakjes maar die relativeer ik dan maar weer :wink: .

Nessatje
Berichten: 385
Lid geworden op: 5 juni 2011, 20:00

Re: bevallen oktober 2015

Bericht door Nessatje » 20 juli 2015, 15:10

Daar zijn wel al terug...
Terug echo gehad. Kleintje groeit volgens eigen curve rustig verder, alles in verhouding. Dus gynaecoloog was op vlak wel positief, ook omdat baby toch redelijk wat beweegt. Woensdag MRI - scan omdat ze dan nog meer kunnen zien, in het bijzonder van de nieren van de baby, kijken of oorzaak zeer weinig vruchtwater daar te vinden is.

Daarna gesprek met kinderarts wat ons, nadat we toch even wat positiever waren, weer met beide voetjes op de grond 'smakte'. Door weinig vruchtwater heeft baby dus weinig plaats om te bewegen. Dit zou vooral nadelig zijn voor de longen. Longen krijgen dan vaak niet genoeg plaats om goed te groeien en te ontwikkelen. Dit kunnen ze echter pas vaststellen bij de geboorte. Ons kleintje zal zeker aan de beademing moeten. Maar de kans op grote problemen met de longen is zeer groot. In het slechtste geval zijn de longen te klein en kunnen ze geen beademing starten...

Zucht...Dan zit je daar weer. Even blij met de kleine vooruitgang en dan terug vol zorgen over wat komen zal.
Vond kinderarts zelf wel heel negatief klinken, nadat we vorige keren aan 2 gynaecologen duidelijk gevraagd hebben wat gevolgen van weinig vruchtwater zijn. Zij zeiden dat ze zich hier minder zorgen om maakten omdat baby zeker tot 22 weken voldoende vruchtwater had. Nu blijkt dit toch wel anders te zijn... Longrijping die ze geven zal wel enig effect hebben al wordt verondersteld dat als longen echt te klein zijn, dit er weinig toe doet.

Dus verder kijken wanneer baby het niet meer goed doet in de buik, of wanneer zij vinden dat baby niet veel winst meer kan halen in de buik... Eerst scan en dan weer wachten op resultaten. Vandaag 20 juli...1 juli hoorden we dat er problemen waren, 3 weken voorbij waarin we niet leven, enkel wachten op - enkel denken aan ons kleintje - enkel letten op elke beweging om weer even stil te worden.

Nu het heeft geen zin om negatief rond te lopen en te denken in het slechtste geval, dus we doen ons best om een beetje positief te blijven! Als er iemand is met meer 'ervaring' rond weinig vruchtwater en invloed op de baby, graag een seintje!
Trotse mama van ons sterretje Mats* 13-08-2015 - Slaap zacht lief klein ventje xxx

tita25
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 656
Lid geworden op: 19 juli 2012, 18:13

Re: bevallen oktober 2015

Bericht door tita25 » 20 juli 2015, 19:33

Pffff dat is allemaal weer heel dubbel eerst dat hoopgevende van de gyneacoloog en dan dat negatievere van de kinderarts. Veel meer dan verder afwachten kunnen jullie nu weer niet doen he... Ik blijf echt duimen voor jullie en meehopen dat jullie kindje het verder goed blijft doen!!
27j, start 09/10. Na 6 IUI’s en 2 ICSI’s zwanger van Enora* maar zw moeten stopzetten door CMV na 23 weken. ICSI 3-6 neg, 3 cryo's neg, 2 cryo's slecht ontdooit, cryo 5.1 hcg 12, cryo 5.2 mk 5w, cryo 6.2 mk 5w, ICSI 7: 7/10/2015 tweeling Ella & Seppe

pralientje
Berichten: 46
Lid geworden op: 3 maart 2015, 14:16

Re: bevallen oktober 2015

Bericht door pralientje » 22 juli 2015, 8:50

Ik vraag me dan het volgende af. Als ze vruchtwaterpuncties kunnen doen, kunnen ze dan niet vruchtwater bijgeven?
Ik las op internet iets over amnioninfusie. Nu ja, je dokters zullen het wel beter weten dan mij :wink:

Nessatje
Berichten: 385
Lid geworden op: 5 juni 2011, 20:00

Re: bevallen oktober 2015

Bericht door Nessatje » 22 juli 2015, 9:06

Heb er ook over gelezen. Staat op mijn lijstje met vragen :wink: Nu, daar zijn wel ook serieuze risico's aan verbonden las ik, dus is ook weer dubbel (vb. toeklappen navelstreng, infecties...) . En natuurlijk willen ze eerst alle andere dingen uitsluiten. Als er vb. iets mis is met de nieren, of er was iets met chromosomen of infectie dan zou dit al zeker geen oplossing zijn. Want dan los je de oorzaak niet op. Tegen dat al die onderzoeken voorbij zijn ben je natuurlijk al weer 3 weken verder...
Maar zag inderdaad dat er prof is in Antwerpen die die amnioninfusie doet, dus toch even het bespreken waard.
Pff, een mens zoekt hem zot op internet, maar zijn dan ook niet dezelfde gevallen of toch net weer iets anders waardoor je er eigenlijk ook niet echt mee vooruit geraakt.
En dat van 'de dokters die het beter weten', waarschijnlijk meestal wel zo, maar wil niet zeggen dat we zelf niet kritisch mogen kijken. Dus fijn dat je met ons meedenkt! Straks de scan, waarschijnlijk vrijdag de resultaten.
Trotse mama van ons sterretje Mats* 13-08-2015 - Slaap zacht lief klein ventje xxx

tita25
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 656
Lid geworden op: 19 juli 2012, 18:13

Re: bevallen oktober 2015

Bericht door tita25 » 22 juli 2015, 10:46

Nessatje, veel succes met de mri vandaag! Hopelijk gaat het vlot.
Het is soms ongelooflijk wat je allemaal op internet vindt dat ze al kunnen he. Ik zou het toch ook zeker vragen daar doe je niets verkeerds mee he. Alles om dat kleine prutske in je buik goeie kansen te geven he!!
27j, start 09/10. Na 6 IUI’s en 2 ICSI’s zwanger van Enora* maar zw moeten stopzetten door CMV na 23 weken. ICSI 3-6 neg, 3 cryo's neg, 2 cryo's slecht ontdooit, cryo 5.1 hcg 12, cryo 5.2 mk 5w, cryo 6.2 mk 5w, ICSI 7: 7/10/2015 tweeling Ella & Seppe

Muse
Berichten: 572
Lid geworden op: 19 januari 2014, 22:51

Re: bevallen oktober 2015

Bericht door Muse » 22 juli 2015, 13:45

Dokters weten uiteraard meer dan wij, maar ik heb toch vaak de indruk dat ze patiënten zo lang mogelijk bij zich willen houden. En vaak weinig vertrouwen tonen in andere, meer vernieuwende collega's.
Maar ik wil niemand over dezelfde kam scheren en idd vaak hebben ze goede redenen waarom die nieuwe techniek dan weer net niet toepasbaar is, maar vragen doet geen pijn en een tweede opinie is nooit verkeerd.
Kan enkel het ego van de eerste opinie wat zeer doen. 8)

Ik kan je geen raad geven over weinig vruchtwater. Wel heb ik ervaring met "slecht nieuws" krijgen en bang moeten afwachten. Ik was wel verder in de zwangerschap, maar toen de assistente tijdens een zoveelste "groei echo omdat de kleine te klein was, naar hun goesting" nogal lang naar het hartje bleef kijken en nadien verdween om me daarna in allerijl naar prof De Catte te brengen, stond mijn hart toch wel stil.
En hoezeer ze ook probeerden van me gerust te stellen, ik was verschrikkelijk ongerust. Ons meisje bleek een onderontwikkeld linker hart te hebben en zo lang ze in mijn buik zat, was er geen probleem, het zou de uren, dagen na de geboorte pas duidelijk worden hoeveel impact die afwijking zou hebben. Het kon gaan van niets, zichzelf herstellen, tot 3 zware openhart operaties. Wat mij wel enorm geruststelde was het feit dat iedereen op de hoogte was. Bij de bevalling was meteen een kinderarts aanwezig, op de materniteit waren alle vroedvrouwen op de hoogte en kwamen ze haar regelmatig checken. de dag na haar geboorte kreeg ze meteen een echografie van haar hartje en enkele dagen later opnieuw.
Terwijl, hadden ze dat niet gezien op die echo, normaal had ik zelfs geen echo meer, dan zouden we enkele dagen na haar geboorte misschien ineens zien dat ze blauw werd of niet meer kon ademen en dan zou alles ineens zeer snel moeten gaan hebben. Dan waren wij niet voorbereid geweest op eventuele moeilijkheden.

We kregen na 5 dagen het verlossende nieuws dat er geen operatie nodig was, maar ik ben toch heel erg lang paranoïde gebleven. Ik zag haar zo vaak blauw worden, niet meer ademen... pfffft nu is het beter, maar toch... :D

Dus zo lang je niets zeker weet, probeer je vast te houden aan het feit dat ze in het ziekenhuis weten aan wat ze zich kunnen verwachten en jouw kleintje zo de allerbeste verzorging kunnen geven die hij/zij gaat nodig hebben.

Dikke knuffel en heel veel sterkte

Nessatje
Berichten: 385
Lid geworden op: 5 juni 2011, 20:00

Re: bevallen oktober 2015

Bericht door Nessatje » 23 juli 2015, 12:52

Bedankt voor je verhaal Muse, zal ook een zenuwslopende periode geweest zijn. En denk inderdaad dat je die zorgen niet zomaar achter je laat eens ze zeggen dat het ok is.

Wat onderzoeken betreft, kunnen ze maar alles checken natuurlijk. Dus gaan nu kijken wat de laatste resultaten geven. Maandag terug afspraak om scan te bespreken en normaal morgen telefoon genetica met laatste resultaten vlokkentest. Dus eens maandag zouden we toch terug beetje verder moeten kunnen plannen.
Ga zeker de amnioninfusie aankaarten en zien wat ze daar zeggen.

Gisteren ook afdeling neonatologie bezocht. Heel goeie uitleg gekregen, natuurlijk beetje overweldigend allemaal en moeilijk voor te stellen dat onze kleine pruts daar zelf zal liggen. Maar ze worden er zo goed opgevolgd, dus daar hebben we wel vertrouwen in. Zoals jij zegt Muse, ook uitleg gegeven over bevalling (keizersnede) zelf, hoe ze klaarstaan voor kindje en wat ze dan juist allemaal doen. Dus daarvoor alleen, feit dat ze daar zo goed op de hoogte zijn nu, geeft me wel beste gevoel om daar te blijven. Ze staan klaar, weten wat de risico's zijn en hoe ze het moeten aanpakken. Proberen daar een beetje vertrouwen in te vinden.

Maar nu eerst de dagen doorkomen tot de laatste resultaten...
Trotse mama van ons sterretje Mats* 13-08-2015 - Slaap zacht lief klein ventje xxx

Leniemienie
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 12 april 2012, 23:39

Re: bevallen oktober 2015

Bericht door Leniemienie » 23 juli 2015, 14:22

@nessatje, op het forum is er iemand met een gelijkaardig verhaal en daar heeft iemand op gereageerd die vruchtwater heeft laten bijvullen, zie http://www.deverdwaaldeooievaar.be/foru ... 15&t=10785. Misschien kan je haar pb sturen voor eventuele vragen ivm deze procedure.
Nov2010 pilstop, na 6 verse ICSI pogingen, 3 cryo tp en 2 mk's een wolk van een dochter gekregen juni 2015 en een 2de klein mirakeltje in mei 2017

Nessatje
Berichten: 385
Lid geworden op: 5 juni 2011, 20:00

Re: bevallen oktober 2015

Bericht door Nessatje » 23 juli 2015, 18:29

Bedankt! Heb al direct pb verstuurd.
Trotse mama van ons sterretje Mats* 13-08-2015 - Slaap zacht lief klein ventje xxx

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Re: bevallen oktober 2015

Bericht door Vraagtekens » 24 juli 2015, 16:09

ik duim duim volop schatke!
29j, 4 IUI-D Jette neg, 1 ICSI-D verse TP neg, 1 TP Cryo van ICSI-D 1 POSITIEF,
Mama van een super mooie jongen, 16-08-2014

Elsie79
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 januari 2015, 16:04

Re: bevallen oktober 2015

Bericht door Elsie79 » 24 juli 2015, 16:37

Ik heb gereageerd op je pb. Hoop dat je er wat aan hebt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten