Bevallen januari-februari 2016

lieze81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 januari 2014, 10:57

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door lieze81 » 19 oktober 2017, 22:45

Duupje, had ik geweten dat we van de eerste keer prijs zouden hebben had ik ook wat gewacht voor nr 2. maar wie had dit nu gedacht? Wij in ieder geval niet... maar het lukt bij zovelen, dus het zal hier ook wel lukken.
Alleen is het nu wat zoeken.
Elias is ons zo aan het testen! Gelukkig hebben we geen behang, anders hing ik hem er achter! :mrgreen:
op de stoel klimmen, en dan zo op tafel, , op de zijleuning van de zetel staan balanceren, van de zetel op de salontafel kruipen of stappen, enz.. :shock:
Binnen een week of 2 start ik met de 'in de hoek staan' training; nu wacht ik nog even omdat de situatie met zusje erbij al genoeg verandert is; wat ik ook op merk sinds een paar dagen is dat hij begint aan zijn broek te trekken als hij kaka gedaan heeft. Dus het potje gaan we hier ook beneden zetten. En hem er es regelmatig op zetten; maar nog geen echte training. Vind hem daar echt te jong voor, tenzij hij het zelf aan geeft.

Slaapt Freek genoeg in de crèche? Want het gedrag dat je beschrijft herken ik ook aan Elias, maar dan op de dagen (zoals vandaag) waarop hij niet genoeg geslapen heeft. Dan hebben we een extra ondeugend ventje in huis, die de hele dag om 'bumba' (op tv) vraagt, en die eigenlijk geen weg weet met zichzelf van pure vermoeidheid.

Elias wordt weer elke nacht wakker, en 's morgens ook minstens een uur te vroeg. Ik hou m'n hart al vast tegen volgend weekend, met de uursverandering. Dan gaat hij daar om max 6u zijn ipv 7u van nu (anders 8u!) We zien wel....
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

lieze81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 januari 2014, 10:57

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door lieze81 » 25 oktober 2017, 19:20

kleine verandering qua thuissituatie:
mijn werk gaat toch niet dicht, en aangezien ik in zwangerschapsverlof ben en dus nog in dienst, kan ik niet kiezen voor ontslag in tegenstelling tot de rest die al aan hun opzeg bezig zijn.
M.a. w ik ga in maart terug werken. Januari en februari nog fulltime ouderschapsverlof, vanaf maart zou ik graag 4/5 opnemen, maar dat werken ze nog wat tegen. Ik moet in februari opnieuw op gesprek . M'n vraag zal net hetzelfde zijn maar allé.
Dubbel gevoel erbij, maar wel nog wat langer werkzekerheid.
Heb wel een transfer van winkel aangevraagd, ga nu werken op 5 min van mijn deur.

Voor de rest is het hier al de ganse week misèrie met Elias: 's nachts klaar wakker, en om 3u niet meer willen slapen. En als hij dan es een half uur stil is dan moet Livia net eten. :roll:
Mijne vent heeft ook de nacht, dus het is zowiezo voor mij.
zo moe..... net 2u geslapen, deed deugd.
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

Eva M.
Berichten: 258
Lid geworden op: 3 oktober 2014, 15:02

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door Eva M. » 25 oktober 2017, 23:17

Hey Lieze,

Amai, dat is wel een verandering in planning ineens! Daar zal je dan wel even aan moeten wennen waarschijnlijk aan dat idee ineens maar inderdaad wel terug werkzekerheid en handig zo dicht bij huis, hopelijk staan ze de 4/5de toe!!
Amai, chapeau zenne, goed dat je zo af en toe tussenin slaapt anders is dat om zot te worden denk ik, :shock: .
En met de kuren van Elias lijkt me dat ook niet simpel, dan moet je echt ogen in je hoofd hebben!

Maren doet zoiets voorlopig gelukkig niet maar wat jij beschrijft Duupje is hier idem dito!!!!
Maren komt ook altijd wenend thuis van de créche, doodop, gaat liggen op de grond of klampt zich aan mij vast als een aapje, het enige dat haar kalmeert is ook Bumba of Uki of zoiets, na het eten leggen we ze in bed, dat is rond 19u. en ze valt dan als een blok in slaap tot de volgende ochtend 7u à 7.30u., in de créche slaapt ze gewoonlijk een uurtje of twee op de middag. Ze gaat dolgraag maar ik denk dat ze gewoon op is van al het leren en alle prikkels of zo?
Maar dus in de week hebben we ook niet veel aan haar en in het weekend zien we dan ook een heel tof meisje dat echt al heel veel kan en goed luistert tegenwoordig etc..Zij heeft recent weer echt een groeispurt gemaakt op mentaal vlak, je ziet haar bijna letterlijk nadenken over de dingen of ze praat dan over abstractere dingen dan voorheen, bv dan zit ze in bad en zegt ze ineens, papa pijn ajm , zonder dat papa in de buurt is (de papa heeft zijn pols gebroken :( ), gevallen met de fiets), ik vind dat dan zo grappig dat ze daar dan over zit te denken, ze begrijpt ook vaak veel meer dan ik inschat maar ik zie het dan omdat ze dan doet wat ik zeg, bv: leg dat eens terug, leg dat eens op de tafel, ga je beer eens halen,....etc.
Duupje ik zou ook geen erbij nu kunnen hebben zenne, nooit meer gezien mijn leeftijd maar als ik jonger zou geweest zijn? Pfff, ik vraag me heel vaak af hoe mensen erin slagen om 3 of meer kinderen groot te krijgen......;ik denk dat ze mij bijeen zouden moeten vegen :shock:
Nu heb ik het wel een beetje zwaar met mijn man in de gips (gecompliceerde breuk, pinnen erin, tot bijna niks in staat momenteel) en ik ben wel hersteld van mijn operatie maar ben er toch nog een aantal weken doodop van geweest, gelukkig is dat nu wel beter. En volgende week heb ik ook enkele daagjes verlof (klusverlof weliswaar om te verven :? ).

Ja amai, de potjes training, dat is inderdaad wel vroeg! Maren is hier al even een beetje bezig met praten over pipi op potje en kaka in pamper, ik zet ze er dan ook soms op en soms doet ze een plasje maar het is nog niet echt training. In de crèche hebben ze er nog niet over gesproken...ik denk dat het niet zo lang meer zal duren, rond Kerstmis of iets erna?
Zijn de anderen al bezig met het potje? Hoe is het trouwens met jullie?

Veel groetjes,

Sloebertje
Berichten: 780
Lid geworden op: 27 februari 2013, 11:30

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door Sloebertje » 26 oktober 2017, 14:06

Eva, pff, lijkt me niet gemakkelijk, je man in het gips. En dan is het nog “maar” een pols. Goed dat jij bent hersteld van je operatie.
Ik herken veel van Maren in Fiona. Ze begrijpt ook echt al veel en je ziet haar soms nadenken. Ik kan vragen om iets in de vuilbak te gooien, haar schoentje(s) te zoeken, ...Gisteren vroeg ik haar om de jongen te halen en ze ging naar de deur en riep erg luid: Astrixje. Ze weet dus dat de jongen zijn bijnaam is :-)
Elke avond vraagt ze ook: papa halen? Trein. Dat is ons avondritueeltje. We wandelen dan naar het station dat in de volgende straat ligt.
Ik begin wel meer en meer te merken dat de peuterpuberteit eraan komt: soms wil ze niet in de auto (wordt ze een plank), wil ze niet neergezet worden of gooit ze zich op de grond als ik haar iets verbied. Voorlopig vind ik het best allemaal geweldig :D

Ze begint zinnetjes te maken: mama ook boterham eten? Papa weg trein. Maxje koekjes eten. Of te redeneren: bedje nee, haaltje lezen :D

Hier gaat ze drie dagen naar de opvang: maandag, woensdag en vrijdag. Meer zou niet lukken denk ik, allé, alles lukt natuurlijk, maar ze zou moe zijn. Deze week is ze vier keer geweest en ook eens eind augustus en dat merk ik toch.

Duupje, blijft Freek volgende week thuis of gaat hij naar de opvang? Hoeveel dagen gaat hij?

Lieze, iets typisch voor oudere kindjes is dat ze zich weer als een baby beginnen te gedragen als er een broertje of zusje komt. Misschien is hij daardoor wat lastiger.
Amai, je werk, de knop weer omdraaien zeg. Goed voor de werkzekerheid, maar was je je job niet wat beu?

Fiona is wakker, we gaan fruit eten!

Ster en Elise, hoe gaat het nog met jullie?
Sloebertje (38), ICSI1 (CRG Brugge) geen tp, ICSI2 (CRG Brugge) neg, ICSI3 (Aalter) geen tp, ICSI4 (UZ Gent) gecanceld - hoge progesteronwaarde, ICSI4 bis - 6 mnd ICSI natuurlijke cyclus, tp in mei '15 --> Zwanger! Feb '16 --> dochtertje geboren!

Sloebertje
Berichten: 780
Lid geworden op: 27 februari 2013, 11:30

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door Sloebertje » 31 oktober 2017, 7:40

Wat de potjestraining betreft, de onthaalmama gaat beginnen als ze twee is. Ze geeft wel al een hele tijd aan dat ze pipi of kaka gedaan heeft. Door de wasbare luiers voelt ze wel beter dat ze nat is. Een paar weken geleden was ze in de ban van het potje en nu wer. Er is een kindje in de opvang dat aan zindelijkheidstraining doet, ik vermoed dat het daarmee te maken heeft.
Ze heeft wel al twee of drie keer na haar middagdutje een droge luier gehad en volgens kind en gezin is dat een eerste vereiste: controle over de sluitspier. Ze moet er natuurlijk ook motorisch klaar voor zijn en ze moet linken dat de pipi in het potje moet. Gisteren zei ze: “pipi doen” en dan heb ik haar op het potje gezet, maar er gebeurt nog niks. Het potje staat in de living, ze gaat ook vaak met ons mee naar het toilet, zo ziet ze dat het iets normaals is, maar een training is het nog niet.

O, tegenwoordig is alles “mijne”. Vroeger zou ze alles gedeeld hebben, nu is allen vn haar en wil ze het vaak niet afgeven. Herkennen jullie dit?

Hoe zijn de kindjes omgegaan met de uursverandering? Hier valt het mee, we proberen haar geleidelijk te laten wennen. Ik ben wel doodop en kruip toch een uurtje vroeger mijn bed in :-)
Sloebertje (38), ICSI1 (CRG Brugge) geen tp, ICSI2 (CRG Brugge) neg, ICSI3 (Aalter) geen tp, ICSI4 (UZ Gent) gecanceld - hoge progesteronwaarde, ICSI4 bis - 6 mnd ICSI natuurlijke cyclus, tp in mei '15 --> Zwanger! Feb '16 --> dochtertje geboren!

lieze81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 januari 2014, 10:57

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door lieze81 » 15 november 2017, 8:39

pfff.... maandag op nacontrole geweest bij de gyn: alles in orde.
Maar ik had zin om te huilen... ben niet klaar om dit hoofdstuk af te sluiten. :|
Ik wil een nr 3, mijne vent niet... (mijn verstand zegt dat het beter is om bij 2 te blijven, maar mijn gevoel roept iets anders) Aaarrghhh...
Moest zo aan Ster denken. Weet nog dat jij vorig jaar zei dat je het daar ook zo moeilijk mee had. snapte dat toen niet... nu wel . :|

Wat het potje betreft:
ik heb gisteren het potje naar beneden gehaald, staat voorlopig in het toilet, maar ga het in de living zetten.
Al een paar keer dat hij plast de moment dat we zijn pamper af doen; vaak ook begint hij aan zijn pamper te trekken als die nat is of kaka. Hij wilt ook altijd mee met ons als we 'pipi' gaan doen. Dus dat zijn wel de eerste tekenen van interesse dacht ik. Maar ik ga nog geen training doen, gewoon hem er af en toe es op zetten. en we zien wel....

Hier niet echt iets ondervonden van die uursverandering. sinds een weekje is hij 's morgens wel wat vroeger wakker, tegenwoordig is het eerder rond 7u ipv 8u, maar dat heeft meer met kleine zus te maken, denk ik, dan met het uur.

De laatste weken is hij zo verandert... hij wordt groot! Als we nu aanwijzingen geven om iets op te rapen, of weg leggen dan snapt hij het; geeft zelf aan als hij honger heeft (haalt de broodzak uit de kast ), brabbelt veel meer (veel nog onverstaanbaar, maar hij probeert), ruimt uit zichzelf op (om het daarna weer uit de bak te kieperen), begint echt te spelen ipv wat in het rond te strooien; enz....

Wat brengt de Sint voor jullie spruiten?
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

Sloebertje
Berichten: 780
Lid geworden op: 27 februari 2013, 11:30

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door Sloebertje » 16 november 2017, 8:20

Het is hier zo stil geworden in ons groepje. Duupje, Eva, Ster, Elise, hoe gaat het nog met jullie? Elise, hoe verloopt de zwangerschap?

Lieze, niet leuk dat je graag nog een derde kindje wil en je man niet meer. Maar ik moet zeggen dat ik toch bij velen hoor dat drie echt zwaar is. Nu goed, dat is denken met het verstand en niet met je hart.

Hier een erg moeilijke nacht, Fiona heeft een oorontsteking en was wakker tussen half 12 en 3. Ocharme. :-(

Wij doen niet echt mee met de sint. Zelf ben ik lichtelijk getraumatiseerd toen ik hoorde dat het allemaal fake was en ik wil niet dat Fiona dat moet meemaken. Dus ga ik haar wel snel zeggen dat het een man is die zich verkleedt. De familie wil wel cadeautjes geven en nu hebben we voor sint en kerst samengelegd voor een tafel en stoeltjes. Ze heeft ze twee weken geleden al gekregen. Ik heb nu wel gehoord van een collega dat ze op school zeiden dat stoute kindjes geen cadeautjes krijgen, dus ik vermoed dat je ergens wel moet meedoen, maar ik heb er dus een dubbel gevoel bij. :shock:

Ik kan met Fiona al serieus converseren en vind het geweldig. Sinds ze de stoeltjes heeft gekregen is haar favoriete zin: mama stoel zitten en dat klopt ze op de stoel of wijst ze met haar vinger ernaar. Haja, want het is niet gelijk op welke stoel ik ga zitten hé :-)

Ze vertelt ook over haar dag als ik haar ophaal bij de onthaalmoeder. Maandag zei ze: Sona (zo noemt ze zichzelf) wenen, bleek dat een ander kindje tegen haar was gebotst en ze was gevallen. Gisteren zei ze: baby tuur aankomen nee. Blijkbaar is er een nieuwe baby en mogen de kindjes er niet aankomen. Verder is haar favoriete woordje: opheffen.

Telkens ze weent zegt ze nu standaard: Sona weent (of wenen) en als ik vraag waarom dan zegt ze: bang of pijn of kapot. Ze geeft ook goed aan dat ze honger heeft: botejam eten of dorst heeft: wate djinke :-) De r is dus nog wat moeilijk. :D
Vannacht wou ze pannenkoeken bakken :-)
Ze heeft wel wat last van smetvrees, o wee als iemand iets gemorst heeft (meestal zijzelf natuurlijk), het moét eerst opgekuist worden en liefst van al doet ze dat zelf.
In elk geval, ik blijf het geweldig vinden :-)

Ik werk nu halftijds en dat is best heerlijk, ook al is het nog druk door de overschakeling en word ik voor veel dingen extra gevraagd omdat ik maar halftijds werk. Ik werk nu gemiddeld 25 uur, maar hoop dat binnenkort naar beneden te krijgen. Ik heb in elk geval al meer tijd voor het huishouden en dat brengt rust in het weekend. Nu nog wat tijd voor mezelf :mrgreen:

O, we gaan in de kerstvakantie naar Valencia, ik kijk er al enorm naar uit! Gaan jullie nog weg met de kindjes?
Sloebertje (38), ICSI1 (CRG Brugge) geen tp, ICSI2 (CRG Brugge) neg, ICSI3 (Aalter) geen tp, ICSI4 (UZ Gent) gecanceld - hoge progesteronwaarde, ICSI4 bis - 6 mnd ICSI natuurlijke cyclus, tp in mei '15 --> Zwanger! Feb '16 --> dochtertje geboren!

Duupje
Berichten: 198
Lid geworden op: 13 mei 2013, 21:15

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door Duupje » 16 november 2017, 22:21

Hallo!

Hier weer eens een update: onze Freek doet het superflink zonder pamper! Vandaag op de crèche zelfs geen accidentjes! Ze verschieten er zelf van dat hij het zo flink doet!
Ik heb hem vorige week wel enkele keren echt moeten dwingen om op het potje te blijven zitten... Nu blijft hij er al wel op zitten (zeker op de crèche is het absoluut geen probleem blijkbaar). Hier thuis probeer ik hem op regelmatige tijdstippen op het potje te zetten, maar doet hij niets. En als ik er dan even niet meer aan denk, staat hij iets later met een natte broek... Zeker wanneer hij na het eten wil helpen bij de afwas (= met een lepeltje in het afwaswater spelen), dan heeft hij binnen de kortste keren een natte broek. Er is dus nog wel werk aan, maar al bij al valt het echt allemaal heel goed mee! Hij wordt 's morgens soms zelfs al wakker met nog een droge pamper en zeker ook na zijn middagdutje. Echt ongelofelijk!

Voor de rest kan ik niet veel vertellen...
Ik vrees dat hier de nee-fase al gestart is... Als hij iets niet wil, dan wil hij het ook echt niet...
Ik schrik hier wel van wat de andere kindjes (die allemaal jonger zijn) allemaal al kunnen en vooral dan qua taal! Zo ver staan we hier nog niet... Maar alles op zijn tijd.

Benieuwd hoe het met de anderen gaat...
Mama van dochtertje geboren oktober 2009 (zwanger zonder problemen) en van zoontje geboren januari 2016, ons wondertje (4x IUI - daarna IVF)

lieze81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 januari 2014, 10:57

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door lieze81 » 17 november 2017, 19:46

Amai, zo flink van Freekje!
Ik heb het potje in de living gezet, en het wordt vooral gebruikt om mee te spelen... je kan daarmee over de grond schuiven, dat binnen potje eruit halen en terug in, enz.. :mrgreen:
voorlopig houden we het daar nog bij.
In de crèche ziet hij het waarschijnlijk ook van de andere kindjes, en vreemde ogen dwingen ook wat é. Nu als hij het daar al kan, scheelt dat al wel wat in de kost qua pampers voor jullie :wink:

De nee-fase, ik ken het al een beetje...
Deze week geprobeerd om foto's te nemen voor de kerstkaartjes.... euh.... Elias heeft vanalles gedaan, behalve wat ik wou :mrgreen: gelukkig hebben we nog een paar weken. Volgende week nog es een poging doen, om iets deftigs te verkrijgen.

Wij hebben vorige week kunnen genieten van een ventje dat flink sliep, zowel overdag als 's nachts.. deze week is het weer om zeep. Niet willen gaan slapen overdag (resultaat, over vermoeid en dubbel zo stout door de vermoeidheid), 's avonds laat of 's nachts willen opstaan. Dan schreeuwt hij heel de buurt bij een. :? Hoop dat dit niet te lang duurt.. want ik ben MOOOOEEEEE. (laatste fles Livia voor mij, en zij zat deze week met een 6 weken sprongetje + last van krampen, 's nachts opstaan voor mij, 's morgens vroeg opstaan voor mij; want de wederhelft stond met de nachtdienst) :(

Ons mini meisje doet het ook goed. Ze komt goed bij, is een rustige baby (voorlopig :wink: ), drinkt goed, enz. Enkel deze week was ze wat 'lastiger' door de 6 weken sprong, extra last van krampen, en problemen om de pamper te vullen. denk dat sinds vandaag het ergste voorbij is.. hoop ik.

STER en ELISE lezen jullie hier nog mee???

EVA hoe is het bij jullie?
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 14 gasten