Bevallen januari-februari 2016

Sloebertje
Berichten: 780
Lid geworden op: 27 februari 2013, 11:30

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door Sloebertje » 23 augustus 2017, 14:00

Hoi Lieze, hoe gaat het ondertussen met Elias? En met jou? En babygirl?

Je kindje zien afzien is hels. Er zijn eigenlijk geen woorden voor. Je hart breekt constant in duizend stukjes, je wil je afsluiten van die boze wereld maar je moet door want je moet voor je kleine hummeltje zorgen. Zeer vermoeiend. Ik begin nu pas goed te beseffen hoe erg ik eraan toe ben geweest. De komende twee maanden ga ik vier vijfde werken en dan weer halftijds. Ik voel me al stukken beter, maar mijn energiepeil is snel ondermaats. En ik heb enorm geleerd dat als je je niet goed in je vel voelt dat je niet voor een ander kunt zorgen. Zelfzorg is zeer belangrijk.
Ik heb me binnenkort een ontspanningsweekendje cadeau gedaan (in Temse) en we denken eraan om tussen kerst en nieuw naar Andalousië te gaan. Haja, zelfzorg he :-)

Vraagje voor Duupje, Eva en Ster: hoe vaak zijn jullie kindjes ziek geweest in de winter? Vorige winter werd Fiona thuis opgevangen, dus kam ze niet met anderen in contact. Aan welke ziektes / aandoeningen kan ik me verwachten?

Hoe gaat het voor de rest met de anderen?
Sloebertje (38), ICSI1 (CRG Brugge) geen tp, ICSI2 (CRG Brugge) neg, ICSI3 (Aalter) geen tp, ICSI4 (UZ Gent) gecanceld - hoge progesteronwaarde, ICSI4 bis - 6 mnd ICSI natuurlijke cyclus, tp in mei '15 --> Zwanger! Feb '16 --> dochtertje geboren!

lieze81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 januari 2014, 10:57

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door lieze81 » 24 augustus 2017, 22:00

Hey Sloebertje, lief dat je ernaar vraagt. Behalve de inhoud van de pampers (maar heb nu andere pilletjes dus dat komt wel ok) is Elias er weer helemaal door.
Voorlopig gaat het inslapen ook weer beter. Al komt hij 's nachts nog steeds 1x wakker. afgelopen nacht nog es kunnen doorslapen (niet dat mijn blaas dat momenteel toe laat :mrgreen: ) maar het was al even geleden...
Gisteren voor de 1e x naar de zee geweest. hij vloog van het ene naar het andere... 's avonds problemen om te slapen, teveel indrukken opgedaan. Maar na nog een uurtje opblijven was ook dat weer gepasseerd.

Babygirl stelt het prima! op 33 weken zat ze aan 2kg100. mooi op schema. Bovenste curve (zoals broer dus). Bij mij zat alles nog potdicht, dus kans op vroeggeboorte lijkt klein voor het ogenblik.

Gisteren de bevestiging dat mijn werk effectief sluit. Dus heb nu 2 weken de tijd om te beslissen of ik kies voor overplaatsing (twijfel echt, blijft een full tiime, en ben het werk al even wat beu; maar het is wel werkzekerheid) of ontslag krijgen (mooi uitbetaald worden, 1j kunnen thuis blijven bij de kindjes, enz). STRESSSSSSSSS dus.

Tot daar mijn relaas...


DAMES, zijn jullie hier nog? komen jullie hier nog lezen? Ik ben benieuwd naar hoe jullie zomer is verlopen???
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

Duupje
Berichten: 198
Lid geworden op: 13 mei 2013, 21:15

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door Duupje » 25 augustus 2017, 14:23

Hallo!

Ik lees hier zeker nog mee!
En hier gaat het ondertussen heel goed! Maar elke keer dat ik hier een bericht plaats, gaat het daarna weer minder goed...

Ik heb jullie de laatste keer verteld over het bakje tegen aardstralingen. We hebben het ondertussen aangekocht! Het heeft echt een goed effect op onze Freek.
Op vakantie (naar de Ardèche) hadden we het niet meegenomen en hadden we weer zeer slechte nachten... Thuis moest hij precies weer wennen de eerste nachten, maar ondertussen zijn de onderbroken nachten echt een uitzondering geworden. Wat een verschil! Niet alleen voor onszelf, maar ook voor hem!

Wat kan en doet hij ondertussen zoal?
Hij stapt heel vlot, soms zelfs sneller dan hij eigenlijk kan met een voorwaartse val als gevolg (waarbij hij vaak zijn handen vergeet te zetten).
Hij begint op zijn loopfietsje te zitten en begint door te hebben dat hij niet hoeft recht te staan om ermee vooruit te geraken. (Eerst stapte hij ermee rond met dat fietsje tussen zijn benen. Zo grappig!)
Hij kan ook de trap op klimmen, maar doet dit meestal alleen als wij erbij zijn.
Hij speelt ontzettend graag met de bal. En kleuren met van die dikke kleurpotloden doet hij ook graag!
Houten inlegpuzzels lukken hem ook al goed. En de toet-toet-auto's blijven hier een succes!
Oh ja, en boeken lezen, dat is misschien nog wel zijn meest favoriete bezigheid! En dan alles aanduiden wat je zegt. Heerlijk!
Qua praten: vooral dierengeluiden (die wel echt mega-schattig zijn), vliegtuig, boom, bloem, Niemke (naam van de zus), tractor (klinkt als trrratorrr), vogel, helikopter (klinkt als kopterrr), ... en voor de rest zal hij met roepen en tieren wel duidelijk maken wat hij wil hebben!
Hij vindt alles met knopjes en lichtjes heel interessant. Dus als hij de kans ziet om naar de garage te glippen dan zijn het wasmachine en de fietsen niet meer veilig.
Qua eten vind ik hem niet de gemakkelijkste: zijn pap drinkt hij zelden op (en dan geven we slechts 180ml), boterhammen eet hij de ene keer goed, dan andere keer niet, zo ook zijn fruitpap. Hij wil af en toe wel eens stukjes eten, maar nooit zoveel als in zijn fruitpap. 's Avonds eet hij vaak wel goed mee van tafel. Zeker soep lust hij graag en daarna hangt het ervan af wat het is. Ach ja, zolang hij tussendoor niet teveel snoept, zal hij wel eten wanneer hij honger heeft.
Volgende week zal het hier serieus wennen zijn: na 2 maanden constant bij mama en grote zus te zijn, moet hij terug naar de crèche waar hij zal starten in een nieuwe groep (dus niets bekend meer)... Ben benieuwd! En we merken al dat wanneer ik wegga (of ook wel mijn man) dat hij dan erg verdrietig kan zijn.

Ik ben wel heel blij dat hij hard veranderd is op een jaar en dat hij eindelijk gewoon goedgezind kan spelen.

Onze vakantie naar Frankrijk was meer dan geslaagd! Behalve dan dat hij er 's nachts niet goed sliep. Zijn dutjes overdag gingen dan weer wel heel goed en maar goed ook, want het was er na een tijd wel echt heel warm. Bij uitstapjes lukte het ook goed en viel hij wel eens in slaap nadien in de auto, maar konden we hem in het huisje gewoon in zijn bedje leggen zodat hij nog kon slapen. In het zwembad zat hij vooral op de trapjes te spelen.
Heerlijk genoten van ons gezinnetje.


Om op de vraag te antwoorden van de ziektes tijdens vorige winter: hier vooral gewone verkoudheden, eens een oorontsteking... Nog geen windpokken, wel de mond-hand-voet-ziekte (klauwzeer in de volksmond). Maar alles weer flink overwonnen en weer een jaartje sterker geworden!

Wat gaat de tijd toch snel, niet? Volgend jaar september mag hij al naar school!

Heel veel groetjes en ook wel benieuwd naar jullie vakantieverhalen en gewoon hoe het met jullie gaat!
Mama van dochtertje geboren oktober 2009 (zwanger zonder problemen) en van zoontje geboren januari 2016, ons wondertje (4x IUI - daarna IVF)

Sloebertje
Berichten: 780
Lid geworden op: 27 februari 2013, 11:30

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door Sloebertje » 25 augustus 2017, 14:33

Lieze, je moet het zien als een teken, dit ontslag. Het is tijd voor verandering!!! Zeg dat ik het gezegd heb :lol: Nee, serieus, ik zou echt niet twijfelen, een jaartje thuis, een vette premie en geen werk meer doen dat je beu bent.

Goed dat alles nog potdicht zit, je wil niet dat je baby er te vroeg uitspringt hé. Hoelang werk je nog?

Blij te lezen dat Elias er weer door is! Hier verloopt het slapen sinds een 10-tal dagen ook weer optimaal! Ook het eten gaat weer beter!
Heb ik al gezegd dat Fiona stapt? Al een goede 10 stapjes na elkaar. Super schattig :-)
Woensdagvoormiddag zijn we nog eens naar de kinderboerderij geweest, met de fiets deze keer, maar ze was in slaap gevallen op de terugweg, ocharme.

Ik heb in de solden kleertjes gekocht bij patpat (maar ik vermoed dat er daar altijd solden zijn) en ze zijn gisteren toegekomen. Zeer toffe dingen, een aanrader!

Duupje, fijn iets van je te horen! En leuk te horen dat het weer goed gaat met de nachten. Onderbroken nachten zijn echt moordend hé! Amai, wat kan Freek al veel. En wat een leuke naam heeft je dochtertje!

Fiona gaat volgend jaar september ook naar school. Spannend. We zijn er wel nog niet uit welke school het wordt: de (katholieke) school in het dorp of een leefschool in een ander dorp.
Sloebertje (38), ICSI1 (CRG Brugge) geen tp, ICSI2 (CRG Brugge) neg, ICSI3 (Aalter) geen tp, ICSI4 (UZ Gent) gecanceld - hoge progesteronwaarde, ICSI4 bis - 6 mnd ICSI natuurlijke cyclus, tp in mei '15 --> Zwanger! Feb '16 --> dochtertje geboren!

lieze81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 januari 2014, 10:57

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door lieze81 » 25 augustus 2017, 19:41

duupje , wat ben ik blij je te 'lezen'. En vooral je verhaal over het loopfietsje! En ik maar denken dat Elias daar geen handeling voor heeft. maar blijkbaar is het dus een normale stap naar het leren rijden met een loopfietsje!? Hier zit hij dus nog in het stadium van stappen met de fiets tussen de benen. :wink:
Amai Freekje kan al veel! Zoveel praten dat hij al doet! Hier is het dus nog beperkt tot de dierengeluiden; en veel wijzen.. :mrgreen:
Inlegpuzzels en kleurpotloden heb ik liggen, maar eigenlijk nog niet geprobeerd. Zullen we es moeten testen.
Is dat eten niet wat typisch aan de leeftijd? Hier is dat ook zo. De ene dag zou hij 2 borden eten, en de andere dag is het meer spelen dan eten. Maar ik geef geen extra's , als hij honger heeft zal hij wel eten. Een koekje is hier iets voor als we weg gaan, of als er bezoek is of zo.
Leuk te lezen dat de onderbroken nachten een uitzondering zijn! Wou dat het hier ook zo was... hier is het helaas omgekeerd...
Veel succes met de crèche en de nieuwe groep volgende week! Zal weer een hele aanpassing zijn! Voor allebei :wink:

Sloebertje, ik hoop dat je gelijk hebt wat het werk betreft. Dat is ook zo wat mijn gevoel eromtrent.
Ik werk nog 3 weken. De 15e september is de laatste, allerallerlaatste waarschijnlijk dus. De 16e een dag verlof, en de 18e ga ik in zwangerschapsverlof. Het wordt nodig. Heb teveel last. pijn aan schaambeen, spieren billen enz. (komt allemaal van bekken enz vermoed ik?) en de energie is hier bij momenten heel ver te zoeken!

oh Patpat heeft superleuke dingen! Ben je content van de service? Ik twijfel om er te bestellen. heb al vaak gelezen dat de artikelen niet geleverd worden?

super cute als ze beginnen te stappen é!
Elias stapt meestal niet, hij loopt! dat gaat veel rapper :mrgreen:
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

Elise2008
Berichten: 224
Lid geworden op: 20 april 2015, 15:13

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door Elise2008 » 30 augustus 2017, 19:34

Sloebertje, Ik herken jouw verhalen rond het eten en slapen... Hier ook een peuterpuber in huis. Amai amai :P

Lieze, amai jouw ontslag... pff ik zou ook niet weten wat te doen. Sloebertje heeft wel gelijk. Als je kan een jaar thuis zijn bij de kindjes...

Hier alles goed. Een meneertje in huis met een stevig karakter. Ik heb het vermoeden dat hij in een sprongetje zit. De laatste weken is hij met momenten niet te genieten! Ik herken hem soms niet, hij verveelt zich precies ook meer. We mogen niet ver uit zijn buurt zijn of hij begint al te zeuren. Sinds twee weken zit hij ook bij de peuters in de creche. Iedere keer als we hem afzetten huilt hij. :( Anders was dat nooit een probleem. Het is er ook wel een drukte, een veel grotere groep en nieuwe verzorgsters. Ik hoop dat hij zich snel amuseert... Hij slaapt ook veel slechter.
Hier nog altijd maar vier (!) tanden. :lol:

Met mij gaat het goed (beter dan vorige weken) Ik ben enorm misselijk geweest! De eerste zwangerschap was allesinds helemaal anders. :wink: morgen gaan we langs bij de gynaecoloog. Ik kan het wel niet zo goed meer verstoppen, het wordt moeilijk om de juiste kleren te vindne. :mrgreen:

Ster, Hoe gaat het met jou? Eet Otis al vaste voeding? Mag hij al terug starten in de creche?
IUI 1 op 5/05/2015 - negatief
IUI 2 op 8/06/2015 - positieve test op 23 juni
Uitgerekend op 28 februari 2016 - Bevallen op 26/02/2016 van een zoontje

Opstart brusje
IUI 1 op 2/07/2017 - positieve test op 16 juli

lieze81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 januari 2014, 10:57

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door lieze81 » 4 september 2017, 19:50

Euh Elise, als de zwangerschap deze keer helemaal anders is, dan die van Arthur dan is er deze keer misschien wel een klein meisje onderweg? :wink:
Gelukkig is de misselijkheid al wat beter! Ik heb daar gelukkig, geen enkele keer veel last van gehad.
Hoe is het nu met Arthur in de opvang? Al wat gewend intussentijd?
Moet moeilijk zijn voor de gastjes, plots zo'n overgang...

Na al een keer of 3 verandert te zijn van gedacht, vandaag es langs bij het Acv, en ik denk dat ik ga kiezen voor ontslag. Na 12j dienst een moeilijke keuze, maar het wordt tijd dat ik kies voor mijn gezin.
Elias heeft niks van regelmaat, grotendeels door onze werkuren. Dus met sprotje nr 2 zal dat niet veel anders worden.
ze gaan er deugd van hebben dat mama een tijdje thuis is. Na de zomer begin ik dan wel te kijken voor iets anders van werk: 24 of 30u of zoiets. In wat.. heb ik wel geen idee.

Beetje dubbel gevoel, maar nu begin ik echt wel af te tellen om in zwangerschapsverlof te gaan. Ik ben OP. Nog 8 werkdagen.
De combinatie tussen Elias (die heel druk is, veel aandacht eist, nog steeds niet door slaapt) en 8 mnd zwanger wordt zwaar.

Ik heb het redelijk lang kunnen tegen houden, maar wij hebben sinds een weekje een BUMBA fan in huis! :oops:
Er komt bijna niks anders meer uit dan 'Bumba', en dan komt hij het tv bakje geven.
Hij begint wel steeds meer te vertellen, nog steeds onverstaanbaar... zo heb ik geen idee wat 'kaki' betekent (behalve het kleur, maar dat zal hij wel niet bedoelen). Hij gaat heel vrijwillig naar bed, totdat hij in bed zit en wij de deur achter ons toe trekken (maar na max 2 min huilen valt hij in slaap).
En binnen 2 weken neemt mama afscheid van de angelcare matjes. We verhuizen ze dan naar zusje haar bed :|
We hebben al een poging gedaan om hem in een peuterbed te doen slapen maar dat was een regelrechte ramp, dus voorlopig dient het bedje als decoratie :mrgreen:

ben best ook wel benieuwd naar Eva en Ster.... !
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

Sloebertje
Berichten: 780
Lid geworden op: 27 februari 2013, 11:30

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door Sloebertje » 5 september 2017, 20:17

Lieze, goed dat de kogel door de kerk is wat je werk betreft! Volgens mij heb je de juiste keuze gemaakt! Ondertussen nog zes werkdagen... Ik tel mee met je af!

Wij hebben de angelcare weggedaan in juni. Het alarm ging vaak af waardoor iedereen in paniek was. Fiona slaapt vaak op haar buik met haar knietjes onder haar (best een koddig zicht hoor, zoals die Anne Geddes - baby's), waardoor haar ademhaling het matje niet raakte. We zijn naar de kinderarts geweest en zij zei dat wiegendood niet meer voorkomt na 1 jaar en dat we hem beter weg deden. In het begin was het écht moeilijk zonder, ondertussen ben ik het gewoon.

Fiona kan al zeer veel woordjes en ze leert er elke dag bij. Ze combineert woorden: potje poes, kom mama, jasje aandoen, kousje af, op schootje, ... Ook kent ze alle namen van de poezen uit de buurt én de meeste namen van de kindjes in de crèche. :D

Ondertussen is ze al vaak gevallen, op haar voorhoofdje, ocharme. Duupje, ik heb al aan jouw moeten denken. Fiona wil de vaak lopen en als ze struikelt vergeet ze soms haar handjes te zetten.

Ik heb al twee bestellingen gekregen van patpat. De eerste keer was de levering idd wat moeilijk, maar ik had het blijkbaar op naam van Fiona gezet en het huisnummer er niet bij gezet. Gisteren nog een nieuwe bestelling gedaan. Ik ben tevreden! :-)

O, ze heeft een schimmel op haar venusheuveltje, ocharme. Ik dacht eerst dat het uitslag was omdat de onthaalmama haar pampers gewassen had met een sterk ruikend product én ook verzachter had gebruikt. Wij gebruiken ecover en dat is vrij neutraal. Ik dacht dat het dus wel zou overgaan, maar het werd erger. Gisteren dan toch maar langsgeweest bij de dokter. Binnen twee weken zou het beter moeten zijn.

Hoe zijn de kindjes gestart op school, Duupje, Eva en Ster?
Sloebertje (38), ICSI1 (CRG Brugge) geen tp, ICSI2 (CRG Brugge) neg, ICSI3 (Aalter) geen tp, ICSI4 (UZ Gent) gecanceld - hoge progesteronwaarde, ICSI4 bis - 6 mnd ICSI natuurlijke cyclus, tp in mei '15 --> Zwanger! Feb '16 --> dochtertje geboren!

Elise2008
Berichten: 224
Lid geworden op: 20 april 2015, 15:13

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door Elise2008 » 7 september 2017, 19:14

Lieze, je hebt groot gelijk! Het gaat al beter in de creche, de groep is ook niet meer zo groot als voordien.
Mijn zus, mama, schoonmama denken ook dat het een meisje zal zijn... Ik wacht de NIPT test wel af voor het geslacht. :wink:

Ik voel sinds gisteren luchtbelletjes in mijn buik 😍 Zou dat al kunnen zo snel? Ik ben er van overtuigd dat het mijn darmen niet zijn, het voelt anders. :D
IUI 1 op 5/05/2015 - negatief
IUI 2 op 8/06/2015 - positieve test op 23 juni
Uitgerekend op 28 februari 2016 - Bevallen op 26/02/2016 van een zoontje

Opstart brusje
IUI 1 op 2/07/2017 - positieve test op 16 juli

Sloebertje
Berichten: 780
Lid geworden op: 27 februari 2013, 11:30

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door Sloebertje » 9 september 2017, 12:38

Elise, wat fijn die eerste gewaarwordingen :-)

Zeg Lieze en mogelijks Elise, mochten jullie geïnteresseerd zijn in babykleertjes voor meisjes, let me know! Ik heb er in de aanbieding! Ik wil wel een pb'tje sturen met wat foto's :-)
Sloebertje (38), ICSI1 (CRG Brugge) geen tp, ICSI2 (CRG Brugge) neg, ICSI3 (Aalter) geen tp, ICSI4 (UZ Gent) gecanceld - hoge progesteronwaarde, ICSI4 bis - 6 mnd ICSI natuurlijke cyclus, tp in mei '15 --> Zwanger! Feb '16 --> dochtertje geboren!

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door Ster_ » 14 september 2017, 13:13

Ben hier ook nog eens geraakt!

Moet nog bijlezen dus eerst wat stand van zaken van hier. Goed en slecht nieuws hier. Goede is dat Otis kan stappen met loopwagentje, beter slaapt, flink vaste voeding eet (groentenpap en sinds kort ook petit gervais), op centrum ontwikkelingsstoornissen redelijk goed scoorde en dat hij wel vooruit gaat. Minder goed is zijn gewicht. Nog steeds zijn we niet aan 8 kilo geraakt (en zijn lengte al niet veel beter, 72 cm) en dat op bijna 20 maanden. Hoewel hij grote porties eet en nog steeds flink borstvoeding vier keer per dag, komt hij niet bij. Er staat nu een gastroscopie gepland. Ook moet hij geopereerd worden om zijn gehoorgang te verbreden, een zware operatie. Eerst gaan ze een scan doen onder narcose. Weer twee narcoses in oktober dus. Zie er echt tegenop.

Onze vakantie was wel zalig! 11 dagen aan zee. Zo genoten van mekaar! Intussen alweer helemaal in school routine, maar mijn jongens gaan graag naar school, dus geen problemen hier. Alleen het vroege opstaan prikte.

Woordjes zijn hier nog niet aan de orde :-( Verder dan mamamamamamama en aiaiaiai komen we niet. Maar Otis begrijpt wel veel.

Het wordt wel duidelijker dat hij toch achterstand heeft als ik hier lees wat jullie kindjes allemaal kunnen. En ben nog niet eens helemaal bij gelezen.

Lieze, moet jij niet bijna bevallen?

Ik heb nog een fijn nieuwtje maar ga dat via Pb delen ;-)

Ah en nog tof, ben intussen dankzij Pascale naessens eindelijk terug op mijn gewicht van voor heel het ivf verhaal begon. Zelfs iets minder. Afgelopen weekend gaan shoppen en heb terug maat 38 :shock: Er is dan ook ruim 30 kilo af.

Zo ga nu lezen :-)
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door Ster_ » 14 september 2017, 14:02

Elise, had ik jou al gefeliciteerd? Zo nee, DIKKE proficiat! Hoever ben je al? Weet je t geslacht? Nu, ik had drie totaal andere zwangerschappen en drie jongens dus lieze haar theorie klopt niet altijd ;-)

Sloebertje, in welke stoel past Fiona dan? Otis nog steeds maxi cosi. Hij bleef zo brullen en gewoon eruit klimmen, ondanks megahard vast snoeren. Waren ten einde raad. Nu hebben we een plaatje van be safe dat we vastmaken tussen de gordels en geraakt Otis niet meer los! Maar hik blijft wel onrustig. Ook de buggy vindt hij niet leuk. Draagdoek soms. Eigenlijk vindt Otis weinig ECHT leuk. Hij weent veel, kan moeilijk alleen spelen, klampt zich de hele dag vast aan mij. Het niet eten is hier ook ingetreden. Hij wil vaak niet eens beginnen. Bij de broers zei ik dan foert. Maar dat kunnen we niet doen owv het gewicht bij Otis. Nu laat ik hem zelf mee helpen met een eigen lepel. Enfin, helpen :mrgreen: kliederen dus. Dan eet hij beter. En veel afleiden en zingen. Fiona stapt ook al amai! Hier zette Otis voorzichtige losse stapjes enkele weken geleden, maar hij is zo hard gevallen dat hij precies niet meer durft. Ziek met de crèche. Goh Noah constant en Finn weinig. Vooral ik was veel ziek door die crèche beestjes. Noah was altijd de luchtwegen. Dus veel moeten aerosollen en puffen. Kan je Fiona niet beschermen met Broncho vaxom? Hier nemen de kinderen dat elk jaar sept okt nov. Het is een vaccin tegen luchtweginfecties. Snot is er permanent in de winter bij crèche kindjes.

Duupje, zalig dat flink spelen en blij zijn! Hier zijn we zover nog niet. Toch straf van die aardstralen he!

Lieze, hahaha Bumba :-D hoe herkenbaar, Noah was daaraan VERSLAAFD! Dat tv kastje hahaha!!! Hier is Otis is gek van het liedje zwaaien van Samson en Gert! Niks interesse in tv maar wel dat ene liedje. We waren naar de zomershow geweest in Plopsaland en daar deed hij zo goed mee. Hij was zo blij dat ik meteen tickets heb besteld voor de Samson kerstshow!
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door Ster_ » 14 september 2017, 14:12

Een pamper verschonen is dat bij jullie ook zulk een gevecht???

Ah en nog een weetje :-) ik heb een ring laten maken van mijn kindjes! Met een witte steen gemaakt van mijn moedermelk en daaronder drie bloemblaadjes met hun vingerafdruk in!
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

Sloebertje
Berichten: 780
Lid geworden op: 27 februari 2013, 11:30

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door Sloebertje » 14 september 2017, 14:20

Ster, wat fijn om nog iets van je te lezen. Ik ben al benieuwd naar je nieuwtje hoor :-)
Goed dat Otisje flink vooruitgaat. Op zijn tempo. Staar je niet blind op andere kindjes. Elk kind is anders. Gisteren was ik aan het babbelen met iemad die oma is van een kindje twee weken jonger dan Fiona. Ze zegt enkel mama en papa. Voor de rest brabbelt ze wat. Maar ze eet en slaapt zeer flink. Ik heb geleerd om te stoppen met vergelijken. Het heeft geen zin en geeft soms onnodige zorgen.

Fiona weegt nu bijna negen kilo en is 78 cm groot. De meeste mensen denken dat ze een jaar is. Tot ze haar horen babbelen :-)

Ik hoor eens voor dat vaccin. Ze is ook al extra gevaccineerd tegen de windpokken.

Operaties in het vooruitzicht. Vreselijk. Ik hield ook altijd mijn hart vast voor de narcose :-( Ik hoop wel dat ze vinden waarom hij niet bijkomt en dat het zijn gehoor ten goede komt. Sterkte, er komt weer een zware periode aan.

Bijna 30 kilo af, wow, dat verdient een ferme pluim :-) Ik ben ook into PN, gewoon, voor mijn gezondheid. Ik zoek nog steeds een manier om vijf kilo bij te komen. :mrgreen:

Straks naar de osteopaat. Bij elke motorische vooruitgang moet Fiona eens langsgaan. Hopelijk is alles in orde of kan de osteopaat weer wat verlichting bieden indien nodig.

Fiona is sinds twee maand overgeschakeld van maxicosi maar de pearl autostoel met isofix van maxicosi. Hierin zit ze vaster dan in de maxicosi maar fijn vindt ze het nog steeds niet, zeker niet voor ritten die langer dan 20 minuten duren. Ook de fiets en wandelwagen vindt ze niet meer leuk.
Sloebertje (38), ICSI1 (CRG Brugge) geen tp, ICSI2 (CRG Brugge) neg, ICSI3 (Aalter) geen tp, ICSI4 (UZ Gent) gecanceld - hoge progesteronwaarde, ICSI4 bis - 6 mnd ICSI natuurlijke cyclus, tp in mei '15 --> Zwanger! Feb '16 --> dochtertje geboren!

lieze81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 januari 2014, 10:57

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door lieze81 » 14 september 2017, 21:36

Ster, zo content om je nog es te lezen :-)
blij te lezen dat alles relatief goed gaat. ondanks de zorgen om Otis zijn oortjes en gewicht. Hopelijk helpen de zware operaties jullie ventje. Brr... ik mag er niet aan denken dat m'n klein ventje onder narcose moet. Al is het uiteraard voor zijn welzijn.
Ik zou me ook niet te druk maken met het vergelijken met andere kindjes. Als je kijkt waar Otis nu al staat ivg met 1j geleden... jullie ventje doet dat super, op zijn tempo!
Ik stond laatst in een indoor speeltuin. naast Elias stond een klein fijn manneke maar qua motoriek en babbelen stond hij zoveel verder. Bleek dat hij 5 maand ouder was! Je zag dat manneke bijna niet staan naast mijne bink. Gelukkig zijn ze niet allemaal gelijk.
Wauw -30 kilo! Ik ben jaloers..... Was hier eindelijk onder de 100 geraakt, ben er alweer boven :oops: :oops:

Ook hier momenteel snotteren en hoesten en Elias gaat niet naar de crèche. Het weer van de afgelopen weken zal er veel mee te maken hebben vermoed ik.

En ja hoor, een pamper verversen is hier al maanden een strijd! Precies een gevecht met een wilde leeuw. :mrgreen:

morgen mijn aller laatste werkdag... daarna blijven we een jaartje thuis bij onze sprotjes.... gemengde gevoelens....

en ja, de bevalling komt dichterbij. zaterdag ben ik 37 weken. afgelopen maandag nog op controle geweest en alles zat nog muurvast. Het ziet er niet naar uit dat ze er direct uit komt :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 28 gasten