Bevallen januari-februari 2016

Sloebertje
Berichten: 780
Lid geworden op: 27 februari 2013, 11:30

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door Sloebertje » 4 oktober 2017, 12:18

Hoera voor Lieze, Livia, Elias en je man! :D
Sloebertje (38), ICSI1 (CRG Brugge) geen tp, ICSI2 (CRG Brugge) neg, ICSI3 (Aalter) geen tp, ICSI4 (UZ Gent) gecanceld - hoge progesteronwaarde, ICSI4 bis - 6 mnd ICSI natuurlijke cyclus, tp in mei '15 --> Zwanger! Feb '16 --> dochtertje geboren!

Duupje
Berichten: 198
Lid geworden op: 13 mei 2013, 21:15

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door Duupje » 4 oktober 2017, 13:35

Gefeliciteerd met jullie dochtertje met een mooie naam!
Ben benieuwd naar het bevallingsverhaal ;)
Mama van dochtertje geboren oktober 2009 (zwanger zonder problemen) en van zoontje geboren januari 2016, ons wondertje (4x IUI - daarna IVF)

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door Ster_ » 4 oktober 2017, 20:56

Ik kwam speciaal eens kijken of er al nieuws was van Lieze en ja hoor! DIKKE proficiat aan heel het gezinnetje. Livia is een prachtige naam! Hopelijk alles goed verlopen en genieten nu van je TWEE wondertjes!!!
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

lieze81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 januari 2014, 10:57

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door lieze81 » 6 oktober 2017, 15:24

hey dames, bedankt voor de felicitaties!

klein verslagje:
maandagnacht rond 1u is mijn water gebroken, maar ik twijfelde of het wel dat was, was zo beetje bij beetje. Dacht eerst dat ik in bed had geplast :mrgreen:
Was dan nog aan het twijfelen, moet ik nu al iemand bellen, en wie eerst: mijn ouders, die komen babysitten op Elias, of mijne vent, die was gaan werken. tegen half 6 was iedereen bij ons thuis :P . Intussen had ik da materniteit al aan de lijn gehad, en ik moest binnen gaan tegen half 7 of als ik pijn kreeg. uiteindelijk viel dat samen. Eerste weeën zijn begonnen rond 5u10 of zoiets. op het gemak, al lachend binnen, zij mij op het gemak klaar gedaan, aan de monitor gelegd, en weg waren ze. En dan kreeg ik een weeënstorm. tegen half 7 mocht mijne vent al op het alarmknopje duwen, ik had druk niet te doen! ze geloofden me eerst niet, maar toen ze keken zat ik aan 7 cm ontsluiting! Door dat madammeke, net als broer , naar de sterren lag te kijken, is er toch beslist om nog een epi te zetten, maar na 20 min konden ze die al terug uit zetten, ze was gedraaid en lag klaar om te persen. En tegen 9u40 lag ze in mijn armen.
Een vlotte, naar mijn gevoel, iets te vlotte bevalling. ik had geen controle meer, deed zeer (dan heb je zogezegd epi) , het ging mij te rap; maar het is gepasseerd!
Sinds vanmiddag zijn we thuis.
nu nog even genieten van de rust, want Elias kan ieder moment arriveren (is vandaag bij oma en opa). Tot nu toe weinig interesse, maar het is anders als dat klein ding thuis zal zijn. Dus ik ben erg benieuwd naar zijn reactie.
Tot later.
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door Ster_ » 7 oktober 2017, 1:11

Lieze, ik had ook dat gevoel na Otis: te snel gegaan, amper beseft. Maar dat slijt. Het is goed dat Livia er is, gezond en wel! Je klinkt alvast heel relaxed! Probeer je terug borstvoeding of meteen flesjes? Hopelijk verloopt alles vlotjes, zeker ook met grote broer! Liefs X
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

lieze81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 januari 2014, 10:57

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door lieze81 » 7 oktober 2017, 9:34

@ Ster: ja, inderdaad, ik was blij dat ze eruit was, maar het ging de moment zelf gewoon te rap. ik heb ze verwenst op dat moment en voel me daar nu echt schuldig over. Maar goed, dat is bijzaak.

Ze drinkt flesjes. Dinsdag kreeg ze Bv, maar het ging terug dezelfde weg op als met Elias: geen melk. ze heeft wel iets binnen gehad, maar het was zoeken achter een druppeltje. tegen dinsdagnacht was ik op van de zenuwen, en heb ik om een flesje gevraagd. Dan nog 2x proberen aan te leggen, maar het had geen zin. Dus dan maar mijne knop om gedraaid.

Mijn kind heeft niks een gestreste mama.

voor de rest merk je direct het verschil met een 1e: ik ben er veel geruster op, niks hoeft perfect te zijn, we komen er wel.
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

Sloebertje
Berichten: 780
Lid geworden op: 27 februari 2013, 11:30

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door Sloebertje » 7 oktober 2017, 12:12

Hoi Lieze,

Hoe heeft Elias nog gereageerd?
Je klinkt inderdaad relaxed, gogogo! Fijn zo! :-)
Vinden jullie jullie draai wat nu jullie thuis zijn? Heeft je man vaderschapsverlof?

Groetjesn
Sloebertje
Sloebertje (38), ICSI1 (CRG Brugge) geen tp, ICSI2 (CRG Brugge) neg, ICSI3 (Aalter) geen tp, ICSI4 (UZ Gent) gecanceld - hoge progesteronwaarde, ICSI4 bis - 6 mnd ICSI natuurlijke cyclus, tp in mei '15 --> Zwanger! Feb '16 --> dochtertje geboren!

lieze81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 januari 2014, 10:57

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door lieze81 » 7 oktober 2017, 17:17

Sloebertje schreef:
7 oktober 2017, 12:12
Hoi Lieze,

Hoe heeft Elias nog gereageerd?
Je klinkt inderdaad relaxed, gogogo! Fijn zo! :-)
Vinden jullie jullie draai wat nu jullie thuis zijn? Heeft je man vaderschapsverlof?

Groetjesn
Sloebertje
ja, 10 dagen ouderschapsverlof é. dus nog een weekend en een weekje samen thuis. Scheelt wel veel, vooral omdat er nu nog het één en het ander moet geregeld worden, en dat is wel makkelijker met zijn 2en dan alleen.
Natuurlijk nog maar een dagje thuis, en nog niet veel moeten doen (vanavond afhaal pizza, m'n was en strijk was gedaan door m'n ma, enz) maar we vinden onze weg wel. en wat vandaag niet is, komt morgen wel.
Elias begint meer interesse te tonen, hij hangt regelmatig es over het park. moeten hem dan wel in de gaten houden, want het bv kussen ligt rond haar, dus hij gooit dat dan bovenop haar, of neemt haar deken weg; of smijt haar doudou op haar , enz; maar dat zijn dingen waar we blijven op praten en reageren. Voor de rest is het kot alleen maar te klein als ze eten krijgt. hij is stikjaloers van haar flesjes melk. Dus nu gaan we hem er ook telkens 1tje geven, een kleintje. Zal wel een fase zijn, die hopelijk niet te lang duurt.

zelf heb ik momenteel last van serieus ijzertekort, maar zolang ik niet naar het groot toilet kan mag ik geen ijzer innemen. Dus ja..... straks vettige pizza eten, misschien helpt dat wat :mrgreen:
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

Eva M.
Berichten: 258
Lid geworden op: 3 oktober 2014, 15:02

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door Eva M. » 8 oktober 2017, 20:41

Moah, ik kijk even niet ( wel een tiental dagen plots) en hop er is een kindje geboren! Proficiat Lieze met je dochtertje! XXX en een hele mooie naam Livia :D . Fijn dat het zo goed gelopen is! Geniet er maar met volle teugen van en inderdaad een tweede geeft een veel relaxter gevoel, dus genieten genieten en genieten en laat het huishouden maar soms op zijn beloop. Wat dat verwensen betreft, ik had dat ook met Maren bij de geboorte, niet wegens te snel maar wegens me zo slecht voelen, maar dat slijt wel...
Ik merk wel dat ik in het algemeen meer wisselende gevoelens heb ten aanzien van mijn dochtertje dan ten opzichte van mijn zoon ( gaande van gigantische liefde tot een seffens plak ik je even achter het behanggevoel :mrgreen: ) is misschien door onze gelijkende karakters of omdat het een moeder - dochter ding is? Voor Eliasje zal het wel wennen zijn maar dat komt zeker in orde en doordat ze zo dicht zijn qua leeftijd, is de kans groot dat ze veel samen zullen kunnen spelen. Nog een goed herstel ook.

Hey Sloebertje, goed dat je terug halftijds gaat werken, hopelijk geeft je dat terug wat fut. Hier is dat ook echt ploeteren soms. Sinds tien dagen terug aan het werk en weer geen tijd voor niks...de voorbije week hadden mijn zoon en partner buikgriep, echt serieus en Maren een bronchitis, dus vele nachten op en mama blijft maar rechtstaan maar ik heb dan wel zo een gevoel van geleefd worden...maar ja ik moet niet klagen en dat gaat ook wel voorbij als ze ouder worden maar het is best pittig kindjes grootbrengen en werken, dus kiezen voor meer rustig aan te doen is echt het beste dat je kan doen!

Hoe is het met de rest?

lieze81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 januari 2014, 10:57

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door lieze81 » 9 oktober 2017, 12:37

Ik ga hier nog wat blijven hangen, vind ons clubje best wel fijn om af en toe es te ventileren, en wat ervaringen uit te wisselen.
Maar ik heb me zonet uitgeschreven uit de Facebookgroep 'de verdwaalde ooievaar'; doet toch raar....
maar hoe graag ik het ook zou willen, praktisch en financieel gezien houden we het beter bij 2 kindjes. Dus mijn knopje wordt omgedraaid. :wink:
Na al die tijd ga ik zelfs mijn gyn en alle afspraken enz missen :mrgreen:

hebben jullie daar ook 'last' van?
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

Eva M.
Berichten: 258
Lid geworden op: 3 oktober 2014, 15:02

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door Eva M. » 9 oktober 2017, 17:40

Hee Lieze,
Kan me voorstellen dat dat raar voelt. Ik heb nog maar sinds kort zo momenten dat ik iets mis :shock: . Ik denk omdat ik nu eindelijk geopereerd ben en Dus bij mij het zwangerschapsluik op medisch vlak nu ook eindelijk afgesloten is.
Ik krijg zo soms ineens een gevoel van bevrijding, alsof er een last is weggevallen. Maren is groter, ik ben nu opgelapt en dat geeft zo een vrij en voldaan gevoel, het is goed zo met ons viertjes maar ik denk dat sommigen hier in ons groepje ook met spijt zitten dat het gedaan is?

Nu wel niet zo'n happy gevoel hier, sinds deze middag zo misselijk als iets :mrgreen: , grrrrr, het virus heeft me te pakken en ik dacht eraan ontsnapt te zijn... en dan een hele dag in de werken gezeten, tof. Moest ik daarnet nog stofzuigen want alles hing vol houtsplinters :( . Maar allez, het is voor het goede doel, ze zijn eindelijk Maren haar kamertje aan het maken en daarnaast zetten ze plinten en nog enkele deuren boven...

Sloebertje
Berichten: 780
Lid geworden op: 27 februari 2013, 11:30

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door Sloebertje » 14 oktober 2017, 20:42

Eva, gaat het ondertussen al beter met je? Hope so!
Lieze, hoe gaat het met jou? En je dochtertje? Lukt het wat met twee kleintjes?

Ik mis de afspraken in de fertiliteitskliniek totaal niet, maar het blijft wel knagen dat we maar één kindje hebben, vooral dan voor Fiona. Mijn hart wil er onmiddellijk aan beginnen, mijn verstand en lichaam zeggen dat het genoeg is. Uiteindelijk mogen we al zéér blij zijn dat we er eentje hebben!

Wat een prachtig weekend is het zeg! We hebben de hele middag buiten gezeten om te spelen en in de tuin te werken. Tonnen energie krijg ik hiervan! :D
Morgen is het gezinsdag van mijn man zijn werk in een kinderboerderij / dierenopvangcentrum Zonnegloed in Oostvleteren (niet zo ver van Ieper). Buiten dus! Ik ben benieuwd.
Voor de rest nog twee weken en het is herfstvakantie, hoera!
Sloebertje (38), ICSI1 (CRG Brugge) geen tp, ICSI2 (CRG Brugge) neg, ICSI3 (Aalter) geen tp, ICSI4 (UZ Gent) gecanceld - hoge progesteronwaarde, ICSI4 bis - 6 mnd ICSI natuurlijke cyclus, tp in mei '15 --> Zwanger! Feb '16 --> dochtertje geboren!

lieze81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 januari 2014, 10:57

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door lieze81 » 15 oktober 2017, 12:39

Sloebertje, de Zonnegloed is fantastisch! Vooral met kleine kinderen. Vroeger een boerderij, nu een zoo'tje. Is nu 2j geleden dat ik geweest ben, maar deze staat volgend jaar op mijn planning om te doen met Elias. Fiona zal niet weten waar gekeken.

om op je vraag te antwoorden; voorlopig alles ok, maar mijn vuurdoop komt dinsdag. Dan gaat mijn vriend terug werken, en sta ik er alleen voor. alhoewel we kalm beginnen, want dinsdag én woensdag gaat Elias een halve dag naar oma en opa. :wink:
Ik heb vooral schrik voor de nachten als hij de nachtploeg heeft. Als Livia wakker komt, komt Elias meestal ook wakker. en in dat opzicht zijn het 2 gelijke: geen geduld! Dus mijn instinct zegt dan dat ik eerst moet kijken voor Livia, maar m'n hart breekt dan om Elias te laten wachten... dus hopen dat hij er weldra door slaapt, of een systeem vinden... :?:

prachtig weer inderdaad! Gisteren wel bezoek, dus niet veel van kunnen genieten. Al hadden ze ook een 2jarige mee, dus Elias had de tijd van z'n leven.
straks gaan we naar de kinderboerderij, en mijn ouders komen ook es tot daar, dus hij zal zich kunnen uitleven.

Ben ook wel benieuwd hoe het met de rest is?
Elise, hoe is het met Arthur? En met de zwangerschap?
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

Sloebertje
Berichten: 780
Lid geworden op: 27 februari 2013, 11:30

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door Sloebertje » 16 oktober 2017, 7:28

Ik ben ook altijd zeer benieuwd hie de anderen het stellen :-)
O Lieze, moeten kiezen, dat klinkt vreselijk. Misschien moet je afwisselen? De ene keer Livia eerst en de volgende keer Elias eerst?
De zonnegloed was inderdaad fantastisch! We hebben er een geweldige tijd gehad! Fiona was vooral wild van “zebwa” :D
Hoe was het op de kinderboerderij?
Ik duim dat het de komende tijd goed verloopt. Maar je zal daarin groeien hé! Alles komt goed! En natuurlijk zal je wel eens met je handen in het haar zitten en oververmoeid zijn, maar groot worden doen ze toch :mrgreen: Wel goed dat Elias nog twee halve dagen naar oma en opa gaat, voor jou en voor hem! Hij krijgt alle aandacht die hij nodig heeft en jij hoeft je enkel met Livia bezig te houden. Hopelijk slaapt ze veel en ka jij ook wat rusten!
Sloebertje (38), ICSI1 (CRG Brugge) geen tp, ICSI2 (CRG Brugge) neg, ICSI3 (Aalter) geen tp, ICSI4 (UZ Gent) gecanceld - hoge progesteronwaarde, ICSI4 bis - 6 mnd ICSI natuurlijke cyclus, tp in mei '15 --> Zwanger! Feb '16 --> dochtertje geboren!

Duupje
Berichten: 198
Lid geworden op: 13 mei 2013, 21:15

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door Duupje » 19 oktober 2017, 20:46

Hallo!

Ja, zo een kleintje er weer bij... Het zou hier helemaal nog niet aan de orde zijn, moesten we er nog graag een kindje bij hebben! Wij hebben zo al onze handen vol met onze Freek!
Nochtans ken ik er waarvan een kindje ongeveer dezelfde leeftijd heeft en waar er ook al opnieuw een baby'tje bij is. Respect!

Op het werk is het ook opvallend: veel collega's die ook in 2016 bevallen zijn, zijn ondertussen opnieuw zwanger.
Ik zeg het, hier zou dat echt niet kunnen.
Onze Freek is zo moe als hij van de crèche komt, allé, vooral heel lastig: wenen, ambetant zijn, alleen nog maar naar Bumba willen kijken... Nochtans in het weekend zien we een vrolijk ventje dat ook flink kan spelen. Jammer dat we dat in de week zo niet zien...
Slapen doet hij gelukkig goed nu! Met af en toe uiteraard een uitzondering. (En waarschijnlijk hang ik er vannacht weer aan omdat ik het hier zo durf schrijven!)

Ik vind dat hij in zijn ontwikkeling even stilstaat: zowel motorisch als verbaal. Hopelijk stilte voor de storm zodat hij binnenkort weer veel vooruitgang boekt.

Op de crèche willen ze na de herfstvakantie beginnen met potjestraining! Naar mijn gevoel is hij nog maar pas geboren en moet hij al op het potje beginnen gaan! Ik vind het nog wel vroeg, maar blijkbaar is er minder weerstand op deze leeftijd en zou het bij vele kindjes sneller lukken. Ik ben benieuwd! Dan zal ik in de herfstvakantie maar eens onderbroekjes en gemakkelijke broekjes gaan kopen... Spannend!

Veel groetjes en benieuwd naar jullie ervaringen van dit moment.
Mama van dochtertje geboren oktober 2009 (zwanger zonder problemen) en van zoontje geboren januari 2016, ons wondertje (4x IUI - daarna IVF)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten