Bevallen januari-februari 2016

Plaats reactie
Stille genieter
Berichten: 140
Lid geworden op: 9 juni 2015, 14:19

Bevallen januari-februari 2016

Bericht door Stille genieter » 9 juni 2015, 14:36

Hallo iedereen,

Ik zag dat er in het verleden reeds 'clubjes' zijn opgestart voor dames die in dezelfde periode uitgerekend zijn.
Het leek me wel leuk om dit ook te doen :D Zo kunnen we ervaringen delen.

Ik zal me even voorstellen: Ik ben getrouwd, 27 jaar en net zwanger van ons eerste kindje.
Mijn voorgeschiedenis:
Gestopt met de pil op 19/05/2014, gevolgd door 3 'normale' cyclussen, maar zonder resultaat
Dan cyclus van 60 dagen
Volgende cyclus uiteindelijk meer dan 100 dagen.
In tussentijd op onderzoek en diagnose PCOS gekregen.
Na allerlei onderzoeken en doorverwijzingen, 1 ronde met clomid gehad (eind april 2015), zonder resultaat.
Omwille van stressperiode (verbouwen, verhuis, opleiding) beslist om even pauze te nemen. Dit was eind april 2015.
30/05/2015: positieve zwangerschapstest :D

Eind juni heb ik mijn eerste echo, dan zou ik ongeveer 8 weken moeten zijn. Nog even wachten dus :)
juli 2015: * ons vlindertje
23/05/2016: ons wondertje Lienne is geboren!
Kerst 2017: we gaan voor een tweede :-)
mei-juni 2018: biochemische zwangerschap *
10/11/18: positieve test!!
uitgerekend voor 11/07/19 :D

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door Ster_ » 9 juni 2015, 21:37

Aha! Eindelijk iemand die een topic durft openen :D

Proficiat eerst en vooral! We lopen op een dag na gelijk! Jij bent dan natuurlijk zwanger geraakt?

Ik ben zwanger van mijn derde kindje! Hebben al twee zoontjes, eentje ivf, eentje icsi. Lange parcoursen eer het lukt hier en ook drie mk gehad. Dus toch ook weer angstig. Maar ook ongelooflijk blij!!

Bn was 26/05: hcg 427 en prog 29 (joepie want in verleden al vaak veel te laag geweest)
Tweede bn 3/06: hcg 8110 en prog 36
Echo ook 3/06: mooi vruchtzakje met heel klein vruchtje!

Volgende echo:17/06

Spannend he!
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

Stille genieter
Berichten: 140
Lid geworden op: 9 juni 2015, 14:19

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door Stille genieter » 11 juni 2015, 9:59

Dank je wel! En voor jou ook proficiat!

Ik ben inderdaad toch natuurlijk zwanger geraakt. Daar zijn we echt heel blij mee :)

Ik vind het echt superspannend!
En wachten voor die eerste echo duurt zo lang!
Soms heb ik twijfels: ik ben toch écht zwanger hé? Want ik heb (gelukkig) weinig symptomen en het afgelopen jaar heb ik me al zó vaak bedot gevoeld door mijn eigen lichaam, dat ik me wel eens afvraag of ik het me weeral niet allemaal inbeeld...

Op hoeveel weken was jouw eerste echo?
juli 2015: * ons vlindertje
23/05/2016: ons wondertje Lienne is geboren!
Kerst 2017: we gaan voor een tweede :-)
mei-juni 2018: biochemische zwangerschap *
10/11/18: positieve test!!
uitgerekend voor 11/07/19 :D

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door Ster_ » 11 juni 2015, 13:17

Ik heb ook weinig symptomen itt bij mijn zoontjes dus ik begrijp je. Maar ik lees overal dat dat niks wil zeggen.

Op 5w 2d was de eerste en echo en de volgende is woensdag! Heb al zenuwen!!
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

Stille genieter
Berichten: 140
Lid geworden op: 9 juni 2015, 14:19

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door Stille genieter » 12 juni 2015, 8:24

Ik weet dat ik me niet ongerust moet maken :) maar ik zal het toch pas helemaal geloven als ik ons kleintje gezien heb ...

Op 5 weken al een echo, dat is snel! Fijn dat dat kan!

Veel succes volgende week!! Ik moet nog 2 weekjes aftellen :)
juli 2015: * ons vlindertje
23/05/2016: ons wondertje Lienne is geboren!
Kerst 2017: we gaan voor een tweede :-)
mei-juni 2018: biochemische zwangerschap *
10/11/18: positieve test!!
uitgerekend voor 11/07/19 :D

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door Ster_ » 12 juni 2015, 18:31

Dat duurt zo lang he, die eerste twaalf weken :-)

Ik heb sinds vandaag keelpijn :-( hoop dat ik niet ziek word.

Ons groepje is wel beperkt he met ons twee. Hopelijk dikt het hier nog wat aan!
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

Sloebertje
Berichten: 780
Lid geworden op: 27 februari 2013, 11:30

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door Sloebertje » 14 juni 2015, 12:13

Hoi dames,

eerst en vooral: proficiat aan jullie beiden.

Ik kom mij hier ook aansluiten, wel met een bang hartje. Pril zwanger (5w5d) en sinds gisterenavond geen symptomen meer, borsten ongevoelig en geen menstruatie-achtige klachtjes meer in mijn buik. Gisterenavond een buitenfeest gehad en wel wat kou gehad. Nu ben ik natuurlijk aan het stressen dat ik daar iets verkeerds mee heb gedaan.
Voelen jullie elke dag iets?

Ik tel af naar de echo, nog 10 dagen!

Ster, je hebt gelijk, de dagen tot aan de volgende echo zijn gewoon verlengde wachtweken. Vreselijk. :?
Sloebertje (38), ICSI1 (CRG Brugge) geen tp, ICSI2 (CRG Brugge) neg, ICSI3 (Aalter) geen tp, ICSI4 (UZ Gent) gecanceld - hoge progesteronwaarde, ICSI4 bis - 6 mnd ICSI natuurlijke cyclus, tp in mei '15 --> Zwanger! Feb '16 --> dochtertje geboren!

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door Ster_ » 14 juni 2015, 16:11

Sloebertje, ik was al op jou aan t wachten :-) ja ik zei het he... Na de euforie van de positieve test, beland je in nog stresserender wachtweken. Want nu hangt er NOG meer vanaf!

Nee meid ik voel bijlange niet elke dag iets! Ben al een paar keer serieus in paniek geweest omdat bvb mijn borsten terug totaal slap waren. Maar het komt telkens terug. Met pauzes. Perfect normaal! Pas nu, nu k bijna zeven weken ben, begin ik me iets zwangerder te voelen.
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

waitykaty
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 mei 2013, 12:12

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door waitykaty » 15 juni 2015, 11:34

Hallo dames,
Proficiat!!!
Hier een broertje of zusje voorzien voor eind januari, totaal onverwachts.
Ons zoontje is nu 8 maanden en kwam er na elke mogelijke behandeling gedurende 2,5 jaar.
Ik kwam er nu (na 7 weken ) achter dat ik zwanger was omdat ik bloed liet nemen (ik dacht dat ik een virusje had opgescharreld van de crèche, ik was altijd moe). :shock: ... Na al het gedoe voor de eerste kunnen we nog altijd niet geloven dat de tweede er natuurlijk zal komen.
Ondertussen al een echo gehad en alles zag er goed uit. Midden juli de 12-weken echo (en een NIPT test). Misschien zal ik vanaf dan wat geruster zijn.
Hier constant misselijk (had ik bij mijn eerste ook) en heel af en toe een wat trekkerig gevoel in mijn onderbuik. Voor de rest niets. Moest ik niet misselijk zijn zou ik het niet eens weten.

groetjes,

Stille genieter
Berichten: 140
Lid geworden op: 9 juni 2015, 14:19

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door Stille genieter » 15 juni 2015, 13:49

Dames,

Aan jullie ook een dikke proficiat!!

Sloebertje: ik voel ook niet elke dag iets hoor... Soms denk ik echt dat ik dit allemaal droom :)

Wat symptomen betreft, heb ik voornamelijk last van vermoeidheid en zware & gevoelige borsten.
Misselijk ben ik eigenlijk niet... Tenzij ik die paar ochtenden dat het wat minder ging echt moet meetellen, maar dit is zeker niet standaard! Ik heb zelfs een goede eetlust over het algemeen :)
Ik moet mezelf er precies telkens opnieuw van overtuigen... Het is zo'n raar idee, zwanger zijn. Vooral omdat ik er zo weinig van merk...
Ik kan niet wachten tot ik het hartje voor de eerste keer kan horen! Dan ga ik pas wat geruster zijn...
Nog 1,5 week en dan mag ik eindelijk gaan!
juli 2015: * ons vlindertje
23/05/2016: ons wondertje Lienne is geboren!
Kerst 2017: we gaan voor een tweede :-)
mei-juni 2018: biochemische zwangerschap *
10/11/18: positieve test!!
uitgerekend voor 11/07/19 :D

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door Ster_ » 15 juni 2015, 18:20

Oh waitykaty wauw!!! Ik heb je verhaal hier wel eens gelezen, echt fantastisch! Dikke proficiat! Sloebertje en ik zijn hier sebiet nog een uitzondering als ivf zwangeren en dat op dvo :-D

Stille genieter, ik nu twee dagen wel echt misselijk en af en toe kokhalzen.

Overmorgen echo. Zoooooooo veel zenuwen dat ik daarvoor heb...
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

Sloebertje
Berichten: 780
Lid geworden op: 27 februari 2013, 11:30

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door Sloebertje » 16 juni 2015, 7:08

Waitykaty: proficiat! Moet heerlijk zijn om natuurlijk zwanger te worden na zo'n parcours in de fertiliteitsklinieken!
Stille genieter: ik ben ook aan het wachten op mijn eerste echo, spannend hé. Volgende week woensdag is het zover.
Ster: succes met je echo morgen!

Vandaag 6 weken.. Deze morgen de eerste vlagen van misselijkheid gevoeld en supermoe wakker geworden, ondanks 8,5u slaap. Het klinkt misschien raar, want ik voel me nogal mottig, maar ik ben zo blij met elk symptoom. Anders zou ik me te veel afvragen of het geen droom is :-)
Sloebertje (38), ICSI1 (CRG Brugge) geen tp, ICSI2 (CRG Brugge) neg, ICSI3 (Aalter) geen tp, ICSI4 (UZ Gent) gecanceld - hoge progesteronwaarde, ICSI4 bis - 6 mnd ICSI natuurlijke cyclus, tp in mei '15 --> Zwanger! Feb '16 --> dochtertje geboren!

Stille genieter
Berichten: 140
Lid geworden op: 9 juni 2015, 14:19

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door Stille genieter » 16 juni 2015, 16:54

Ster: veel succes morgen!!
Sloebertje: inderdaad super spannend! Maar ook heel leuk om naar uit te kijken!

Gisteren was ik 's ochtends ook weer wat misselijk, maar vandaag was dit weeral over... Mijn borsten zijn voor mij eigenlijk de enige constante... En de vermoeidheid, die gaat ook niet weg :)
Maar als ik meer symptomen had, zou ik dat (denk ik) ook niet zo erg vinden... Het is inderdaad een teken dat je kindje goed groeit (of dat hoop ik dan toch:))

Afgelopen weekend hebben we het aan onze ouders verteld: dat maakt het allemaal toch nóg echter :D Hun reacties waren ook geweldig!!
Ik ben blij dat we het nu al verteld hebben... Nu moeten zij ook wel weten te zwijgen natuurlijk, want we houden het graag nog even geheim voor de rest van de wereld... :wink:
juli 2015: * ons vlindertje
23/05/2016: ons wondertje Lienne is geboren!
Kerst 2017: we gaan voor een tweede :-)
mei-juni 2018: biochemische zwangerschap *
10/11/18: positieve test!!
uitgerekend voor 11/07/19 :D

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door Ster_ » 16 juni 2015, 18:29

Heb echt zooooooooooveel zenuwen!!!

Ik ben ook altijd heel blij met symptomen :-) deze nacht was ik zo misselijk dat ik er wakker van lag. En blij dat ik was!!!

Stille genieter, bij mij is moe zijn de enige constante. Mijn borsten dat gaat ook enorm op en af. K word daar echt onzeker van.
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

Sloebertje
Berichten: 780
Lid geworden op: 27 februari 2013, 11:30

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door Sloebertje » 17 juni 2015, 11:05

@Ster: hoe was de echo???
Sloebertje (38), ICSI1 (CRG Brugge) geen tp, ICSI2 (CRG Brugge) neg, ICSI3 (Aalter) geen tp, ICSI4 (UZ Gent) gecanceld - hoge progesteronwaarde, ICSI4 bis - 6 mnd ICSI natuurlijke cyclus, tp in mei '15 --> Zwanger! Feb '16 --> dochtertje geboren!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten