Bevallen januari-februari 2016

Duupje
Berichten: 198
Lid geworden op: 13 mei 2013, 21:15

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door Duupje » 4 juli 2017, 21:52

Hallo

wat fijn toch dat iedereen hier af en toe haar verhaal nog komt doen.

Aangezien ik in het onderwijs sta, heb ik 2 maanden vakantie. Altijd even zoeken naar een ritme, maar wel heerlijk om zoveel tijd met de kids te kunnen doorbrengen. Onze dochter mag naar het 3e leerjaar! We gaan wel proberen het lezen voor het slapengaan te blijven onderhouden en van mij moet ze ook regelmatig haar maaltafels blijven oefenen (al is het op de I-pad), maar anders zal ze een moeilijke start in het 3e leerjaar hebben. Het ging dit schooljaar ook niet vanzelf.
Onze Freek mag in september ook starten in de volgende groep in de crèche... Dus ook daar werd vorige week al een eerste hoofdstuk afgerond! Pfff... Ze zeiden dat hij wel klaar is om (over 2 maanden) over te schakelen. In het afsluitend gesprek kwam naar boven dat hij toch een pak flinker geworden is dan 10 maanden geleden: hij stapt flink, hij eet vaak al flink zelf (hoewel deze 2 maanden nog goed geoefend mag worden), kan ook al een tijdje flink alleen spelen... een echt peutertje! Maar wel eentje met karakter! Als het hem niet aanstaat of hij krijgt iets niet wat hij toch o zo graag wil, dan zullen we het geweten hebben! Roepen, met zijn hoofd tegen de leuning van de stoel botsen, of met zijn hoofd tegen de grond of ... Maar ik las in de nieuwsbrief van de bond voor grote en jonge gezinnen dat dit nu eenmaal bij deze leeftijd hoort. Toch even een geruststelling, want vond het niet echt normaal.

En wat het slapen betreft, zijn we helemaal de alternatieve weg ingeslagen: we belden voor een afspraak bij een paragnost. Aan de telefoon stelde hij enkele vragen, waarna hij aanraadde om een bakje tegen aardstralingen te komen halen. We moeten het 2 weken de tijd geven. Als hij hiermee doorslaapt, kunnen we het bakje dan aankopen.
We hebben het bakje van vorige week maandag onder zijn bed staan. De eerste nachten sliep hij niet door: blijkbaar had hij een dubbelen oorontsteking! Maar ondertussen slapen wij al 6 nachten door! Hij wordt wakker rond 6.30u, maar zelfs dan kunnen we nog blijven liggen tot 7u of 7.30u omdat hij rustig in zijn bedje blijft rusten.
We wachten nu dus nog enkele nachten af, maar als het zo verder gaat, zal dat bakje snel aangekocht worden! Wat een verschil!!
Qua eten gaat het hier zo wisselend: er zijn dagen/weken dat hij maar amper zijn pap drinkt, maar dan wel veel water en flink patatjes en fruitpap, er zijn dagen/weken dat het andersom is... Hij eet 's avonds met ons mee van tafel, maar ook daar lukt het de ene dag beter dan de andere. Ik weet dus niet goed of ik patatjes 's middags moet blijven aanbieden of dat een gewone boterham ook al volstaat... Ik vind er ook niet direct informatie over...

Volgende week vertrekt onze dochter nog voor een weekje op kamp en daarna trekken we met ons vieren naar Frankrijk. Benieuwd wat dat gaat geven met onze kleinste kapoen: de autorit (de stapel dvd's ligt al klaar), het warme weer, het zwembad (goed in het oog houden!)...

Zo, toch weer een heel verhaal.
Benieuwd naar jullie verdere verhalen...
Mama van dochtertje geboren oktober 2009 (zwanger zonder problemen) en van zoontje geboren januari 2016, ons wondertje (4x IUI - daarna IVF)

lieze81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 januari 2014, 10:57

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door lieze81 » 5 juli 2017, 7:57

Wauw Elise spannend! IK hoop dat jullie evenveel geluk mogen hebben als wij :-)
En best wel leuk dat niemand het weet é, hier wisten ze dat we in het voorjaar gingen opnieuw starten, maar toen we op dat moment de effectieve aankondiging al deden was iedereen dus blij verrast. :wink:

Sloebertje, ik verschiet hoeveel Fiona al tatert!
Hier is alles 'mama', en 'baba' (papa komt zot dat hij de P nu nog niet kan uitspreken )
Elias is tegenwoordig verzot van diertjes. Hij komt bijna hysterisch als hij er 1tje ziet (op tv, in boekjes, in het echt).
Slapen is hier nog steeds met ups en downs. Meestal kom ik 's nachts 1x uit bed voor een nachtvoeding.
Deze week is hij solidair met papa, die heeft de vroegen .... Elias is al gans de week wakker tussen 5 en 6, terwijl hij normaal tot 7-8u slaapt... zzzz......

Mijne bloeddruk is iets beter, staat bij momenten nog wel laag, maar niet meer zo extreem . Straks suikertest. :|

Duupje, die 2 maanden klinken me heerlijk! Maar anderzijds ook lastig! 2 maand dag in dag uit met een peutertje! Is soms zwaarder dan gaan werken. :mrgreen:
En je hebt groot gelijk dat je het lezen en rekenen enz blijft oefenen, zou ik ook doen. 2 maand om te niksen is lang é, tegen september zijn de gastjes alles weer vergeten.
Ik ben blij je reactie over het hoofdbonken te lezen... hier doet hij dat ook... ik dacht ook al 'het is een fase'. Maar ik ben blij te lezen dat het volstrekt normaal is. Is een beetje uiting van hun frustraties é.

Hier zitten we momenteel in de 'NEEEE, geen douche' fase! Krijsen, roepen, tieren.... en toch moet hij af en toe (zoals zo meteen :mrgreen: ) es mee in de douche. Want als hij het nooit meer doet, zal het ook niet over gaan. Maar we doen het wel wat al spelen. :wink: BAD vind hij wel leuk, maar dat neemt meer tijd in beslag, dus ik heb graag dat hij ook mee gaat in de douche.

Ben stiekem wel wat jaloers op jullie die op vakantie gaan... ik wil ook... :-) Anderzijds : 6 -7 mnd zwanger en een peuter van 16 mnd.. lijkt me niet zo'n ideale combinatie. hier wordt een dagje dierentuin onze vakantie :roll:
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

Sloebertje
Berichten: 780
Lid geworden op: 27 februari 2013, 11:30

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door Sloebertje » 6 juli 2017, 15:07

Duupje, ik geloof er ook echt in dat straling allerlei klachten kan geven. We worden omringd door stralen: wifi, gsm, babyfoon, microgolf, ... ik had al gehoord dater toestellen waren die straling tegenhouden (pentapower), maar het is duur en had ook al tegenargumenten gelezen en dus niet gekocht. Fijn te lezen dat het toch kan werken. Hou ons op de hoogte he!

Blijven de kindjes twee maanden thuis? Hier blijft Fiona naar de opvang gaan, op de twee weken die komen na. Ze is er blij, eet er goed en slaapt er goed, en wij gaan eindelijk eens wat klusjes kunnen doen. En een paar dagen met z'n tweetjes alleen thuis zijn, ik kijk daar eigenlijk ook wel een beetje naar uit. Maar ik ben er zeker van dat ik haar ga missen!

Het traphekje is sinds vorige vrijdag geïnstalleerd en sinds vandaag heeft ze een keukentje. Benieuwd wat ze er van gaat vinden. Sinds kort staan ze al een tiental seconden alleen recht :D
Vandaag zijn we naar de kapper en naar de winkel geweest. Ze heeft daar weer de show gestolen. In de winkel waar ik ga trekken ze altijd foto's van haar, voor op hun website zeggen ze. Ik heb ze wel niet gezien. Als ze er op staan zal ik de link eens doorsturen! Iedereen zegt altijd dat het een superbraaf kindje is! Tuurlijk, gelijk haar mama :mrgreen:
Sloebertje (38), ICSI1 (CRG Brugge) geen tp, ICSI2 (CRG Brugge) neg, ICSI3 (Aalter) geen tp, ICSI4 (UZ Gent) gecanceld - hoge progesteronwaarde, ICSI4 bis - 6 mnd ICSI natuurlijke cyclus, tp in mei '15 --> Zwanger! Feb '16 --> dochtertje geboren!

Sloebertje
Berichten: 780
Lid geworden op: 27 februari 2013, 11:30

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door Sloebertje » 18 juli 2017, 13:07

Hallo iedereen,

Wij zijn terug van een weekje Napels. Het was er waaaaaarm! Uiteraard zijn we vooral in de schaduw gebleven en tussen elf en vier kwamen we niet buiten.
Fiona heeft zich kranig gehouden op het vliegtuig en ook op reis was het erg leuk. Ze heeft zich geamuseerd en wij dus ook, hoewel het voor mijn man een werkreis was. Ze kreeg zeer veel aandacht, met haar blonde kopje en blauwe oogjes :-)
Alleen het eten was een ramp. Het enige wat ze wou was melk. Alles wat ze thuis graag at, moest ze ginder niet hebben. Ondertussen eet ze weer fruit en boterham, maar middageten blijft een ramp. Ze wil zelfstandig eten, maar dat lukt niet en helpen mogen we niet. Duupje, ik herken me dus heel erg in jouw verhalen. Gaat het al beter met Freekje en het eetgebeuren?

Wat zijn topeetgerechtjes bij jullie? Vroeger at Fiona zo graag groentepap en nu is het dus echt vreselijk. Ook mee eten van tafel gaat moeizaam. Krijgt ze zo wel binnen wat ze moet binnen krijgen? De onthaalmoeder zegt dat we niks in de plaats mogen geven want zo gaat ze het niet leren, maar ze is al zo mager. En een kind moet je nu toch niet zonder eten naar bed sturen? We geven crackers en tomaat / komkommer en yoghurt, dat eet ze wel. En dus ook melk.

O, hier de link naar de foto, maar ze staat er wel een beetje raar op :-)
https://www.facebook.com/BEO.BeOrganic/ ... =3&theater

Fiona is ook verzot op beestjes, net als Elias. Ze gaat volledig uit de bol als ze een hond, poes, duif, ... ziet :-) Vrijdag gaan we een dagje naar Pairi Daiza, we zijn benieuwd.

Elise, heb je al nieuws?
Fiona had, toen we toekwamen in Napels ook hoge koorts. Ik denk dat ook altijd dat het mijn schuld is, dat ik weer iets over het hoofd heb gezien. Ik was even bang dat er zelfs weer een paniekaanval zou volgen, maar die is uitgebleven. In het doorgaan was ik ook best wat panisch (de terugreis was ik een pak meer ontspannen), ik snap dus goed dat jullie het buitenland niet zien zitten. Zijn jullie al naar Limburg geweest of moet jullie reis nog komen?

Lieze, hoe gaat het met jou en de baby in je buik?

Eva en Ster, hoe gaat het nog met jullie? Hoe stellen jullie kindjes het in de vakantie? Ster, ben jij nu al getrouwd? Sorry, ik weet niet mer wanneer het was.

Ik ga een ijsje eten! :D
Sloebertje (38), ICSI1 (CRG Brugge) geen tp, ICSI2 (CRG Brugge) neg, ICSI3 (Aalter) geen tp, ICSI4 (UZ Gent) gecanceld - hoge progesteronwaarde, ICSI4 bis - 6 mnd ICSI natuurlijke cyclus, tp in mei '15 --> Zwanger! Feb '16 --> dochtertje geboren!

lieze81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 januari 2014, 10:57

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door lieze81 » 18 juli 2017, 21:11

Leuk te lezen dat de reis is mee gevallen!

ha toeval Sloebertje, wij gaan morgen naar Pairi daiza! Alleen is het meer voor ons zelf, dan voor Elias. Die was afgelopen zondag in de kinderboerderij al content met de zandbak, konijntjes en schaapjes die hij zag
Vandaag heeft hij een nieuw woordje geleerd 'boekje'. Hij komt nu de dag door af met zijn boekjes, liefst die met de diertjes (en de bijhorende geluidjes). Hij vindt het geweldig, wij worden stapelgek :mrgreen:

Kwestie van eten kan ik je niet echt helpen, voor Elias is zowat alles 'njam njam'. Behalve rauwe groentjes.
Broccoli met aardappelen en witte vis, appelmoes met kip, alles wat op worstjes trekt, en frietjes zijn hier favoriet. Die laatste 2 tracht ik wat te beperken.
Helpen bij het eten mogen we hier al even niet meer. Hij eet alleen. Soms met een lepel, soms met een vork, maar vooral met zijn handjes. Tot grote ergernis van mijn schoonma, maar dat trek ik mij niet aan. :wink:

drinken jullie kindjes 's avonds nog poedermelk? of volle melk/ groeimelk? ik krijg commentaar dat ik moet overschakelen omdat poedermelk eigenlijk een extra maaltijd is, en Elias al redelijk zwaar is... maar ik heb het geprobeerd, en toen dronk hij met moeite een halve fles leeg. Nu weer poedermelk en de fles is zo goed als leeg. Indien hij zou genoeg hebben met een halve fles heb ik er geen probleem mee, maar ik mocht wel weer 2x uit mijn bed ipv de gebruikelijke 1x .

Met babygirl is alles prima. Vandaag de 28 weken echo gehad. Zij én mama zijn terug goedgekeurd. Nu zou ze zo'n 1kg300 wegen, geschat geboortegewicht 3kg500-600. Beetje zoals Elias dus. En ik maar hopen op een kleintje. :wink:
Op het werk is het bij momenten zwaar, maar nu 10 dagen verlof, dus hopelijk voelen we ons daarna weer wat beter. De solden zitten er bijna op, dus dan wordt het ook terug wat kalmer. scheelt wel wat.

voor de rest ga ik je voorbeeld volgen, en een ijsje eten; :mrgreen:

Ben ook wel heel nieuwsgierig naar de rest, vooral als Elise al meer weet...?
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

Elise2008
Berichten: 224
Lid geworden op: 20 april 2015, 15:13

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door Elise2008 » 19 juli 2017, 21:01

Sloebertje, onze midweek was zalig! Super kindvriendelijke boerderij en Arthur had er de tijd van zijn leven! Een echte aanrader. We deden alles op het gemak. Hier eet Arthur alles mee van tafel... Ik laat hem vanalles proeven, zelfs deze avond at hij olijven! :P

Lieze, Arthur drinkt groeimelk van NAN optipro.

Daarnet mijn bloeduitslag in mijn mailbox. Ik ben 4-5 weken zwanger... :o :D nooit gedacht dat het zo snel kon gaan. Ik heb zondag een test gedaan, maar kon het niet geloven. Ik had vorige week wel wat symptomen, maar deze week niks en daardoor maak ik me wat zorgen.
Uitgerekende datum weet ik niet zo goed... Ik ben al drie verschillende data uitgekomen... :? Het is allesinds voor eind maart en kijk uit naar de eerste echo!
IUI 1 op 5/05/2015 - negatief
IUI 2 op 8/06/2015 - positieve test op 23 juni
Uitgerekend op 28 februari 2016 - Bevallen op 26/02/2016 van een zoontje

Opstart brusje
IUI 1 op 2/07/2017 - positieve test op 16 juli

lieze81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 januari 2014, 10:57

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door lieze81 » 19 juli 2017, 21:23

o my god Elise ! Wat een goed nieuws! Ik ben superblij voor jullie!!!!
Dikke proficiat!
zal ongeveer een jaar of 2 verschillen met Arthur.. Leuk!
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

Sloebertje
Berichten: 780
Lid geworden op: 27 februari 2013, 11:30

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door Sloebertje » 20 juli 2017, 8:53

O, Elise, ook van mij een dikke proficiat! Super, super, super! Ik tel mee af naar je eerste echo!
Sloebertje (38), ICSI1 (CRG Brugge) geen tp, ICSI2 (CRG Brugge) neg, ICSI3 (Aalter) geen tp, ICSI4 (UZ Gent) gecanceld - hoge progesteronwaarde, ICSI4 bis - 6 mnd ICSI natuurlijke cyclus, tp in mei '15 --> Zwanger! Feb '16 --> dochtertje geboren!

Leniemienie
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 12 april 2012, 23:39

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door Leniemienie » 22 juli 2017, 1:02

Ik breek hier even in voor sloebertje: ivm dat eten, dat is helaas de leeftijd, voorlopertje van de terrible 2. Mijn dochtertje at vroeger ook heel goed en sinds enkele maanden ook niet meer, tenzij het "vleesje" is. Ik heb me er ook wat in verdiept en algemeen is de raad om er niet te hard op in te gaan opdat ze geen negatieve associatie met eten krijgen. Dus we moedigen haar aan op de momenten dat ze wel goed eet, als ze iets niet wil eten, proberen we haar wel eens te laten proeven, wil ze dan nog niet eten, zelfs niet met aanmoediging, dan laten we het zo. Mijn dochtertje heeft reserve genoeg om eens wat minder te eten maar ik vind wel belangrijk dat ze groentjes eet, dus als ze de warme groentjes echt niet wil eten, dan geef ik haar wat kerstomaten ( eet ze altijd op :D ) of zorg ervoor dat ze wat meer fruit eet die dag.
Sowieso vond ik zelf wel dat ze minder grote porties eet tov vroeger, maar missschien is dat ook omdat ze nu minder snel groeien?
Nog een andere tip die ik kan geven, is om een keuze aan te bieden. Zo bied ik haar soms 2 porties fruit aan, ik maak gwoon 2 kommetjes, zet ze neer zonder "nu gaan we fruitje eten!" maar eerder "hier is een fruitje, als je zin hebt, pak je maar" of soms zeg ik zelfs niets. Ik eet dan het fruit op dat ze niet moet hebben ( goed voor mijn gezondheid) :D op die manier heeft ze de keuze in welk fruit ze eet maar ze eet toch fruit en ik heb er geen discussies meer over.
Bij ons gaat het op die manier terug beter, ik ben blij met wat ze eet en er zijn geen discussies meer :)
Nov2010 pilstop, na 6 verse ICSI pogingen, 3 cryo tp en 2 mk's een wolk van een dochter gekregen juni 2015 en een 2de klein mirakeltje in mei 2017

Sloebertje
Berichten: 780
Lid geworden op: 27 februari 2013, 11:30

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door Sloebertje » 23 juli 2017, 11:59

Merci Leniemienie! Voor mijn man was het ook een geruststelling om je berichtje te lezen. Hij maakt zich zorgen en wordt dan boos, maar dan krijg je het tegenovergestelde effect natuurlijk. En als iemand anders dan ik dat zeg, is dat een tikkeltje meer waarheid :wink: Het probleem bij ons is wel dat ze helemaal geen overschot heeft :-( Morgen naar kind en gezin, ik ben benieuwd hoeveel ze weegt.
O, ik kijk al erg uit naar de terrible two :mrgreen:
Sloebertje (38), ICSI1 (CRG Brugge) geen tp, ICSI2 (CRG Brugge) neg, ICSI3 (Aalter) geen tp, ICSI4 (UZ Gent) gecanceld - hoge progesteronwaarde, ICSI4 bis - 6 mnd ICSI natuurlijke cyclus, tp in mei '15 --> Zwanger! Feb '16 --> dochtertje geboren!

Sloebertje
Berichten: 780
Lid geworden op: 27 februari 2013, 11:30

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door Sloebertje » 2 augustus 2017, 20:39

Er ligt er hier eentje te brullen in haar bedje. Volgens mij is de peuterpuberteit ingezet. :shock:
We moeten constant nee zeggen en eigenlijk heeft het geen enkele zin. Ze blijft alles herhalen en zit ons wat uit te lachen. Soms word ik boos, soms kan ik mijn eigen lach niet inhouden. Binnenkort gaan we naar een praatavond van kind en gezin: peuters lief maar soms lastig. Ik ben benieuwd.

We zijn aan het herstellen van een maag/darminfectie. Fiona heeft zaterdagavond zes! :| :shock: keer moeten overgeven. Het was vreselijk. Zo zielig. Had ik toen graag geweten dat er een infectie in de lucht hing, ik heb twee keer naar de spoed gebeld. Ik was bang voor uitdroging (haar pampers werden steeds droger en ze had vijf dagen diarree gehad) en wist daarenboven niet goed wat ik moest doen met haar avondmelk. De dokter raadde aan die niet te geven (ze gaf toch alles over) en dat bleek het beste te zijn. Ik vermoed dat je bij een tweede of derde kindje minder snel in paniek geraakt :mrgreen:

Ondertussen hangt ook het tweede traphekje op (al een week). Wat een verademing.

Vorige week zijn we naar de kinderboerderij geweest, dat vindt ze altijd fantastisch. En wij dan ook :-) En de week ervoor naar Pairi Daiza, maar daar was nogal veel volk. Veel mensen dus met hetzelfde gedacht.
Door het minder goede weer hebben we nu nog niet veel gedaan. Vanmorgen hebben we wat geschilderd, maar toen Fiona de verf wou opeten zijn we gestopt :-)

O, ik had een tweedehands autostoel gekocht van Römer, een degelijk ding met een isofixsysteem, maar Fiona vond er laar niks aan. Ik denk dat ze wat te klein is voor het zitje, het zag er niet comfy uit. Ze brulde de hele tijd. Wat een vreselijke autoritjes. Dus hebben we nu een nieuwe gekocht van Maxi Cosi (we hebben eigenlijk niet veel meer betaald dan voor de tweedehands). Vandaag hebben we een kort ritje gemaakt en ze heeft niet geweend, hoera! Er zit een verkleinkussen in en hier ziet ze er niet zo frêle uit.

Hoe gaat het met jullie? Hoe verloopt de zomer met jullie spruitje(s)?
Sloebertje (38), ICSI1 (CRG Brugge) geen tp, ICSI2 (CRG Brugge) neg, ICSI3 (Aalter) geen tp, ICSI4 (UZ Gent) gecanceld - hoge progesteronwaarde, ICSI4 bis - 6 mnd ICSI natuurlijke cyclus, tp in mei '15 --> Zwanger! Feb '16 --> dochtertje geboren!

lieze81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 januari 2014, 10:57

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door lieze81 » 6 augustus 2017, 9:49

hey Sloebertje, goh wat vervelend zo'n maag- darminfectie. Kan me voorstellen dat je met Fiona haar achtergrond ook al es wat rapper in paniek slaat... en beter es teveel naar de dokter (bellen) dan es te weinig denk ik dan maar.
Hier zitten er na een week vieze stinkende diarree pampers eindelijk 2 kiezen door! Ik had gehoopt dat hij nu weer flink ging doorslapen, maar niks is minder waar. Vannacht pas om middernacht KO gekregen, om half 3 uit bed, om half 5 uit bed, om 6u uit bed, en om 7u20 opgestaan... :( Hij mag straks weer naar boven voor zijn voormiddagdutje.

Elias brult vooral als we naar boven, buiten, washokje, wc , enz gaan en hij mag niet mee... dat kind gaat zo graag weg... dat belooft voor later :roll:

wij hebben in ons verlof ook niet zoveel gedaan. Hadden maar 10dagen samen, en met dat leuke Belgische weertje moesten we niet al teveel plannen. Maar Elias was al content met een uurtje kinderboerderij dus toch iemand tevreden :lol:

Met mij ook alles ok. Baby girl zit op schema. Ik voel me nog ca va. Heb wel een serieus tonneke :oops: Krijg constant de vraag 'het is niet lang meer zeker? ' Ja, madam, nog tot begin oktober... en dan kijken de mensen zo van 'oei'. :o
M'n buik staat ook erg gespannen, van Elias had ik daar helemaal geen last van;
voor de rest de normale bekkenpijn, vermoeide benen, maar al bij al valt het nog bij denk ik dan.

Wel een extra stress factor erbij gekregen: hoogstwaarschijnlijk krijg ik tijdens m'n zwangerschapsverlof mijn ontslag, aangezien onze winkel sluit..... geen idee wat ik daarna met mijn leven wil doen. Fulltime, parttime, 3/4, en WAT? :?:
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

lieze81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 januari 2014, 10:57

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door lieze81 » 11 augustus 2017, 17:30

Elise, hoe is het met de prille zwangerschap?
Niet teveel last van kwaaltjes?
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

Sloebertje
Berichten: 780
Lid geworden op: 27 februari 2013, 11:30

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door Sloebertje » 14 augustus 2017, 13:27

Hey Lieze, pff, een ontslag in de nabije oekomst, dat is allerminst fijn. Dan komt de vraag inderdaad wat je moet gaan doen he. Niet gemakkelijk...
Goed te horen dat het qua kwaaltjes nog wel meevalt! Begin oktober, amai, dat is niet lang meer zeg :D

Elize, hoe gaat het met jou?

Fiona houdt ook enorm van de kinderboerderij. Deze week ga ik er nog eens heen, het is maar tien minuten hiervandaan.

De buren zijn op vakantie en wij zorgen voor de poes. Het eerste wat Fiona doet als ze wakker wordt is Max roepen en aan de deur gaan staan om hem te gaan voederen. Een grote dierenvriend in wording :D

Slapen is met momenten nog steeds een ramp. Om de twee nachten moeten we er een vijftal keer uit. Tegen dat we goed en wel weer ingedommeld zijn, is ze daar weer.
Ook 's middags is het soms een probleem.

Maar vandaag had ze een voorbeeldige ochtend. Met de zon waarschijnlijk. Ze heeft de hele ochtend buitengezeten en heeft veel gegeten. Ook het inslapen ging zonder problemen. O, ze heeft haar eerste stapjes gezet. *smelt*

We hebben een doosje gekocht met twaalf puzzels in die bestaan uit twee stukjes. Een groot dier met het babydier. Het lukt al zeer goed om de diertjes te combineren. Het leggen is nog wat moeilijker. Wat heerlijk om te zien dat ze zo evolueert.

Woensdag moesten we op controle in het uz. We hadden gehoopt dat, nu ze een pak actiever is dan zes maand gekeden, haar hartje misschien weer wat eigen ritme ging hebben, maar dat is niet het geval. De pacemaker werkt nog steeds 100%. Haar hartfunctie was wel zeer goed, oef!

Hoe gaat het met jullie? En de kindjes?
Sloebertje (38), ICSI1 (CRG Brugge) geen tp, ICSI2 (CRG Brugge) neg, ICSI3 (Aalter) geen tp, ICSI4 (UZ Gent) gecanceld - hoge progesteronwaarde, ICSI4 bis - 6 mnd ICSI natuurlijke cyclus, tp in mei '15 --> Zwanger! Feb '16 --> dochtertje geboren!

lieze81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 januari 2014, 10:57

Re: Bevallen januari-februari 2016

Bericht door lieze81 » 18 augustus 2017, 16:39

hier een wat moeilijker weekje achter de rug. Elias zat met een bacteriële infectie... waar hij die gehaald heeft? geen idee. Maar zaterdag begonnen, diarree , een stuk of 8 pampers. Ik dacht nog aan tandjes .
zondag zelfde, en een 'ik weet geen weg met mezelf ' ventje in huis.
's nachts koorts, maandag na de perdolan nog steeds 40°!
Moeilijke nacht gehad. gelukkig tegen dinsdag was de koorts al weg.
Hij is er nog steeds niet helemaal door, nog steeds diarree, en wat extra trunterig. maar het ergste heeft gelukkig maar 1 dagen geduurd.
En mijn hart brak gewoon... moest constant aan jullie denken (sloebertje, Ster), jullie hebben al zoveel meer mee gemaakt.. hoe moet je je dan voelen??

straks babydate. benieuwd hoe ons meisje het stelt. morgen al 33 weken... pfff... ik voel me precies nog niet klaar voor 2 zo'n hummels in huis. :roll:
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten