Bevallen maart - april 2016

Plaats reactie
Phoebe
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 oktober 2014, 19:09

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Phoebe » 27 september 2016, 13:01

@Jackie: Lijkt mij normaal, dat ritme! Hier gisteravond ook laatste fles om 19u30 en eerste vanmorgen om 6u30. Hier staat hij nog op 3 flessen + gp + fp, hij eet echt superflink! Ik stoof zijn fruit omdat het dan iets lichter verteerbaar is en een beetje minder zuur. Vannacht heb ik hem voor de eerste keer water gegeven om 4u, want als hij om 4u al drinkt, dan kan ik zijn 3 flessen ritme niet houden maar moet ik er nog ergens een tussen plakken en geraakt hij ook nooit op tijd in zijn bed. Hij heeft nog doorgeslapen tot 6u30 na dat water!! Sinds gisteren volgen we dus dat "ritme", al zit zijn slaapritme nu behoorlijk in de war. En ooh jee ooh jee, zijn tandvlees bovenaan ziet ook rood, dus die zijn ook aan't komen (de eerste twee zijn er ondertussen door), en lastig dat hij erop is! 't Is echt zielig!

Hij wordt zo grooooooooooot! Kan geen 5 minuten meer stil zitten zonder entertainment, wil voortdurend de wereld ontdekken maar het lukt nog niet zo goed. Paar dagen geleden omgerold van buik naar rug, en een dag later van rug naar buik, die heb ik zelfs niet zien gebeuren :wink: Ik heb supercoole speelmatten besteld op aliexpress met piraten op, zodat hij een groteren "veilige" oppervlakte gaat hebben binnenkort.
Hebben jullie ook zo'n enorme haaruitval? Ik twijfel of het nog normaal is hier... Gisteren 5 minuten met mijn vingers door mijn haar gegaan, en kon met al het uitgevallen haar uiteindelijk een ministaartje maken van een halve cm dik, is dat nog normaal? Ik moet sowieso (eindelijk!) op controle bij de gyn vandaag dus ga het daar eens vragen.
Oh oh, wat Gust ook deed 2 dagen geleden, supergrappig! We zaten in bad en hij was met de beker aan het spelen, en natuurlijk moet die in zijn mond, en uiteraard zat er een beetje water in, dus kreeg hij dat per ongeluk binnen en hij dronk er van! Aangezien er toch nix van producten ofzo in het badwater zat heb ik hem even geholpen en heeft hij zeker 3 à 5 slokjes water gedronken van de beker, en dan zei hij "mmmmmmmmm" telkens als hij een slokje binnen had, vond het hilarisch :lol: Vorige week even zelf mee op de weegschaal gaan staan (was geleden van eind augustus), en ik had een goeie 8,6kg, vrijdag komt de vroedvrouw nog eens langs, benieuwd hoeveel hij gaat wegen! Morgen is hij 5 maand, 't gaat zoooooooooo snel! Volgende week begint mijn stage, heb uiteindelijk mijn uurrooster helemaal zelf mogen kiezen voor de eerste stageplaats, wat supergoed is! Ik mag daar ook 11 weken stage doen aan 4 dagen per week en de volgende stageplaats is ook akkoord dat ik aan 4 dagen per week stage doe. Ideaal dus! Al moet hij nu natuurlijk amper bij de onthaalmoeder gaan... Mijn man gaat eindelijk ook ontdekken hoe immens zwaar het is om een hele dag alleen voor een lastige baby te moeten zorgen. Ik heb massa's respect voor thuisblijfmama's!

Hoe doen jullie baby's dat als ze een flesje moeten drinken (kan zijn dat ik dit al eens gevraagd heb, maar geen zin om alles te herlezen ;))? Hier is dat meestal min of meer een gevecht: hij drinkt 100ml, dan moet hij boeren, maar wil dan ook niet meer drinken, moet dan altijd een hele tijd wachten en af en toe proberen de fles aan te bieden, maar als hij niet wil is hij kwaad en weent hij, wil hij wel, dan heb ik geluk :wink: Ik moet hem soms ook een halve fles geven terwijl ik rechtsta en ik hem wieg in mijn armen, dan moet ik echt ondertussen TV kijken ofzo zodat ik niet hoef te focussen op de pijn in mijn arm en schouder of ik hou het niet vol. Hij drinkt soms ook maar eens 140ml ofzo, en andere keren 260ml, 't is echt raar hoe hij afwisselt.

ilse86
Berichten: 119
Lid geworden op: 3 juli 2015, 12:47

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door ilse86 » 12 oktober 2016, 20:40

Hoi iedereen! Hoe is het met jullie? En met de kindjes?
Hier heeft Stan alle plagen van de crèche al gehad. Vorige week heel de week diarree. Nu veel snot en hoesten. Hij is al 3 dagen niet kunnen gaan.

Voor de rest is hij wel heel actief. Hij kruipt hier de hele living rond. Niks is meer veilig.
Hij eet nu ook vlot patatjes en fruitpap.
Soms laat hij zijn nachtfles eens vallen en slaapt hij door tot 6u.

Groetjes!

Phoebe
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 oktober 2014, 19:09

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Phoebe » 15 oktober 2016, 20:15

@Ilse: Amaaaaaaaaaaai kruipt Stan al? Hoe oud is hij nu? Op welke leeftijd beginnen ze daar normaalgezien mee? Hier gaat ook alles goed! Volgens de vroedvrouw zit hij qua ontwikkeling een maand voor op schema! Ik ben met stage begonnen en eerlijk gezegd: ik geniet ervan! Het valt supergoed mee, en als ik "werk" is mijn man meestal thuis en die twee redden zich ook prima samen! De onthaalmoeder valt ook wel mee, maar da's maar 2 halve dagen per week, en de grootouders kennen nu ook veel beter zijn gewoontes, en hij kent hén (zie je heel duidelijk) dus het loopt hier echt allemaal goed! Hij zit in zijn sprongetjesweken (22-26) dus af en toe wil hij wel weer nachtvoedingen, maar daar waren we op voorbereid... Nu ik stage doe neemt mijn man het ook heel veel 's nachts over, en ik moet zeggen, ik heb éindelijk nog eens goed geslapen na 2 dagdiensten en 5 vroegdiensten na elkaar ;) Zijn overgeschakeld naar de buggy voor hem (5,5 maand), want hij past echt niet meer in de maxi cosi, zijn schouders zitten dan helemaal samen genepen. Hij wordt nu enkel nog gebruikt als autostoel maar dan zonder dikke trui of jas, want dat past echt niet!

@Iedereen: ik weet dat de vraag hier ooit werd gesteld om een facebookgroep op te richten (of iets in die aard) en dat ik daar toen geen nood aan had. Dat was echter in het begin van onze zwangerschappen, en ik moet toegeven dat ik er nu helemaal niets op tegen zou hebben om jullie als vriend toe te voegen op fb 8) Wie dit dus ook fijn zou vinden: stuur een PB?

ilse86
Berichten: 119
Lid geworden op: 3 juli 2015, 12:47

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door ilse86 » 18 oktober 2016, 9:27

@Phoebe: Stan kruipt van zijn 6 maand. Is vroeg maar vanaf 6 maand is normaal denk ik.

Hier wil hij ook weer iedere nacht een fles. Pfff! Ik had er wat rijstmeel in gedaan om hem te proberen laten doorslapen maar mislukt. Nu was hij wakker om 4u ipv half twee...
Wenen, wenen,... en niks kan hem dan troosten behalve een fles...

Groetjes!

jackie
Berichten: 934
Lid geworden op: 27 februari 2013, 22:03

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door jackie » 20 oktober 2016, 15:46

Hallooooo ladies,

Weer zo lang geleden dat ik hier iets schreef maar ik vind er gewoon de tijd niet meer voor :shock:
Mijn dochter is vandaag 6 maand geworden, het is cliché maar het gaat echt zoooo snel! Ze is nog steeds super schattig, happy en een makkelijke baby, ik mag echt niet klagen. Ze vindt de crèche geweldig en dan voel ik mij minder schuldig dat ze zo'n lange dagen moet gaan (4 dagen per week van 8u tot 18u). Ze heeft intussen 2 tanden en zou heel graag willen kruipen, ik vind daar steeds wat verder van haar speelmat :D
Ze heeft al serieus wat last van een loopneus gehad en deze ochtend begon ze te hoesten, dju seg, ik hoop dat ze niet ziek wordt. Morgen ga ik sowieso naar de ka op controle dus dat komt goed uit. Benieuwd hoeveel ze zal wegen, want het is echt geen dikke ook al eet ze heel goed : ochtend en avond flesjes van 210ml + 7 schepjes, s middags goed veel groentjes en ook veel fruitpap en meestal geven ze nog 120ml in de crèche rond 17u opdat ze niet teveel honger heeft als ze naar huis gaat.
Ze heeft meestal haar laatste flesje rond 19u en dan de volgende tussen 7u en 8u30. En ik moet vaak niet opstaan 's nachts, ze wordt rond 6u wakker maar dan babbelt ze wat in haar bed :lol:

@phoebe haaruitval is hier ook nog steeds belachelijk veel. Soms ben ik bang dat ik kaal ga worden :roll:
Seg en heb je de flesjes van dr brown al eens geprobeerd? Ik gebruik die nu al een paar maand en het helpt super goed tegen lucht inslikken tijdens het drinken en moeten boeren tijdens het drinken.
Super dat de stage zo meevalt!
Wat fecebook betreft, ik gebruik die enkel voor mijn werk dus ik ga passen :wink:

@ilse ik hoop dat de nachtfles snel over gaat en dat je weer wat goede nachten hebt!
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

Phoebe
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 oktober 2014, 19:09

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Phoebe » 30 oktober 2016, 10:15

@Ilse: hier hetzelfde! Ik dacht: "yes! sprong gedaan! 6 maand! tijd om door te slapen!" :wink: Jammer maar helaas... :wink: 't Is gewoon altijd iets: groeispurt (amai daar hebben we last mee gehad deze keer!), verkoudheid, tandjes, het wisselt elkaar af. Allemaal redenen om opnieuw een (of twee!) flessen te vragen 's nachts!
Heeft jouw dokter trouwens al gesproken over het afbouwen van de omeprazole? De mijne zei om binnen 2 maand eens te proberen, maar ik zie dat niet zitten :(

@Jackie: geen idee wat het was, maar nu kan hij dus wel opnieuw zijn flessen helemaal leeg drinken en achteraf pas boeren. SOMS!! Andere keren wil hij er zelfs niet aan beginnen. Ach. Ik maak er mij niet druk meer in. Heeft hij te snel honger, dan geef ik hem voor zijn avondfles nog een klein beetje extra zodat we het nog wat kunnen uitstellen. Hij eet hier dus echt wel om de 3u, maarja, als dat voor hem zo werkt, dan zal het voor ons ook zo moeten werken he... :wink: Naast de haaruitval heb ik nu trouwens ook superveel last van "pellekes" ("roos" zoals ze zeggen :wink: ). Nog nooit gehad dus geen flauw idee wat ik er aan moet doen!

Hij is nu sinds 2 dagen 6 maand en zijn hoektandjes zijn aan het doorkomen, wat een miserie! :wink: Hij is wel niet ver meer van alleen zitten en kruipen begint hij ook heel erg te proberen.
Ik heb de maxi cosi eergisteren vervangen door de autostoel, hoe zalig is dat dat we daar vanaf zijn! Ik vind dat zo 'n lastig lomp ding, was er niet rouwig om dat dat naar de zolder kon :wink: Wel gevaarlijk om accidenten te doen nu ik mij in de auto voortdurend kan omdraaien om in zijn oogjes te verdrinken :wink:
Zijn gewicht blijft al enkele weken gelijk op 8,8kg, hij is al heel wat verslankt daardoor... Sinds kort schudt hij echt neig met zijn speelgoed en klopt hij overal op. Gisteren in bad was hij met zijn bootje de hele tijd op de overloop van het bad aan het slaan, en leuk dat hij dat vond! Natuurlijk nam hij telkens ongewild wat water mee met zijn bootje dus de badkamer stond behoorlijk onder water :wink:
Hij hààt het als we hem aankleden en we zijn mouwen moeten aandoen. Aaaaaaaaaaaaaaltijd slecht gezind! Opdenduur echt ambetant, bestaan er geen kleren waar ge de mouwen moet toedoen met knopjes ofzo? ;)

ilse86
Berichten: 119
Lid geworden op: 3 juli 2015, 12:47

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door ilse86 » 4 november 2016, 12:52

@Phoebe: hier is het ook altijd iets... Diarree. Buikgriep. Hoesten. Tandjes. Bijna nooit een rustige nacht. Zucht!

De dokter heeft ook al voorgesteld om de omeprazole af te bouwen maar ik durf nog niet... Heb geen zin in terug een huilbaby. Hij heeft al genoeg last van al die ziekten en tanden. Ik heb wel al eens geprobeerd van Nan Ha te geven ipv nutramigen. Hij heeft daarna een week diarree gehad. Maar waarschijnlijk door een virus. Maar daarna dus terug op nutramigen. Op 9 maand nog eens proberen overschakelen.

Phoebe
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 oktober 2014, 19:09

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Phoebe » 6 november 2016, 9:42

@ilse86: ik begrijp je volledig! ik heb gisteren diepvriesmoedermelk van toen ik koemelkvrij at toegevoegd aan de fruitpap, om eens te proberen. Hij vond het fantastisch lekker, leek er eerst niet op te reageren, maar werd om 22u30 wakker en heeft de hele straat bijeen gekrijst. Dat geef ik dus niet meer... Ik vermoed echt wel een allergie op eieren, aangezien hij op de vaccins ook zo reageert...

Uiltjes
Berichten: 304
Lid geworden op: 25 februari 2015, 11:25

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Uiltjes » 9 december 2016, 17:50

Hey ladies, amai, zo lang geleden! Ik moet eerlijk zijn, door de drukte vergeet ik dit forum gewoon. Hoe is het met jullie babietjes? Hier intussen 7,5 maanden, slaapt nog altid niet opnieuw door :-( lastig.. ik wil de borstvoeding afbouwen, maar s nachts is dat zo gemakkelijk, geen gedoe met flessen.. ik denk dan dat hij meer zal doorslapen met flessen maar helemaal niet het geval. Al vaak massas flessen tussendoor gegeven en voor het slapengaan, incl.koekjesmeel erin,maar gebeurt dat hij daar na drie uren al opnieuw is,of vroeger. Dat kan toch niet altijd een sprongetje zijn e. Op bv-forums al veel dergelijke verhalen gelezen van kindjes die tot 2 jaar om de drie uren drinken s nachts :-o!!!! Das echt zoooo vermoeiend.
En nog een tweede reden, ik wil graag voor een tweede gaan(nu mijn man dat ziet zitten om onze 6de en laatste poging te doen, want eerst twijfelde hij precies, heb t gevoel dat nu of nooit is). Eer hij van gedacht verandert;-) enige nadeel, ik moet 2 maanden gestopt zijn met borstvoeding om te mogen starten. Aan de ene kant voel ik mij er niet goed bij om al te stoppen, aan de andere kant wil ik zoooo graag zo rap migelijk opnieuw starten met behandeling. We zijn al opnieuw op consultatie geweest, we moesten op controle bij genetica met ons meneertje en aangezien we lang moeten rijden heb ik een afspraak gemaakt voor zesde poging, om te informeren naar de procedure, aangezien dat altijd zo langsradig is. Ze hebben al bloedafnames gedaan en voorschrift voor een echo opgemaakt, en nieuwe afspaak voor eind januari. Tegen dan kan ik onmogelijk 2 maanden gestopt zijn met bv, maar ik zou tegen eind december volledig willen afgebouwd hebben. Als we dan begin maart zouden mogen starten, en (you never know) we direct prijs hebben, dan schelen ons babietjes maar 1 jaartal. (2016 en 2017). Zou ik wel leuk vinden. Voel me wel schuldig dat ik daar zo mee bezig ben, en zo rap al, maar tegen dat het lukt en tegen dat het er nog 9 maanden in zit, uiteindelijk zit daar dan nog veel tijd tussen he! Ik heb ook het gevoel dat ik dan pas compleet ben.. wil echt nog een tweede. Iemand herkenbaar gevoel?
2011-'12 operaties man. Pilstop dec.'12, ICSI1 04/14 negatief, geen cryo's, ICSI2 08/14 negatief, geen cryo's, ICSI3 11/14 negatief, geen cryo's, ICSI4 eind 02/15 alweer negatief, geen cryo's, ICSI5 start juli '15 - zwanger, maar toch nog bang afwachten..

lieze81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 januari 2014, 10:57

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door lieze81 » 10 december 2016, 19:34

uiltjes, ik kan je niet helpen met de bv, want dat lukte hier niet...
maar er tot aan hun 2j elke nacht om de 3u voor opstaan zou ik ook niet aan kunnen!
Hier vraagt Elias sinds een week of 6 terug een nachtvoeding , hij is nu 9 mnd... geeuw geeuw.... naar het schijnt is dit een fase, dus we houden vol.
Wat je gevoel voor een 2e betreft snap ik je helemaal.
Ik ben na de bevalling om 'de pil' geweest, maar heb er geen een ingenomen. Ligt hier te liggen...
Wij hebben volgende week ons gesprek om de procedure terug in gang te steken. Er zitten wel nog 2 cryo's in de diepvries. Maar ik hoop in februari een TP te kunnen doen.
En ik ben hier al maanden mee bezig! De afspraak staat al 4 mnd vast, gewoon om ergens naar toe te kunnen leven.
Ik vind niet dat je je daar schuldig om moet voelen, je doet daar je kindje geen kwaad mee é, je verlangt gewoon naar nog een wondertje. :wink:
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

Uiltjes
Berichten: 304
Lid geworden op: 25 februari 2015, 11:25

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Uiltjes » 10 december 2016, 20:51

1x per nacht zou ik top vinden. Laatste tijd meestal om 22-23h, 2h, 4h en 6h30 ofzo om dan wakker te zijn. Zombieeeee.
Een lange fase hoor deze keer. Idd, als alles normaal zou gelopen zijn, ging het er anders uitgezien hebben he. Neem al si ds 2012 geen pil meer, ook niet na bevallin.
Ale, jullie dus ook al aan het denken aan2de, kort op elkaar(als t lukt), = korte pijn ;-)
2011-'12 operaties man. Pilstop dec.'12, ICSI1 04/14 negatief, geen cryo's, ICSI2 08/14 negatief, geen cryo's, ICSI3 11/14 negatief, geen cryo's, ICSI4 eind 02/15 alweer negatief, geen cryo's, ICSI5 start juli '15 - zwanger, maar toch nog bang afwachten..

Phoebe
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 oktober 2014, 19:09

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Phoebe » 16 december 2016, 16:06

Amaaaaaaaaaaaaaaai een 2e!!!!!!!!! Dat is momenteel nog een héél ver van ons bed show hoor! :wink: Eerst dit heertje doen doorslapen, daar zal al volk genoeg naar komen kijken :wink:
Houden jullie ons op de hoogte via deze topic als het gelukt is? Ben wel benieuwd!

Hier desastreuze omeprazole afbouwpoging, MAAR wél succesvolle overschakeling van neocate op Nutrilon H.A., wat de koemelkallergie dus onwaarschijnlijk maakt! JOEPIE!! :wink:

Uiltjes
Berichten: 304
Lid geworden op: 25 februari 2015, 11:25

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Uiltjes » 17 december 2016, 14:09

Slaapt hij ook zo slecht mss Phoebe?
2011-'12 operaties man. Pilstop dec.'12, ICSI1 04/14 negatief, geen cryo's, ICSI2 08/14 negatief, geen cryo's, ICSI3 11/14 negatief, geen cryo's, ICSI4 eind 02/15 alweer negatief, geen cryo's, ICSI5 start juli '15 - zwanger, maar toch nog bang afwachten..

Phoebe
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 oktober 2014, 19:09

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Phoebe » 18 december 2016, 15:30

Jawel!! Vraagt nog steeds 1 à 2 nachtvoedingen! En af en toe nog eens die tuut gaan terugsteken ook... En dan een verkoudheid, tanden, sprong,... Moet er geen tekeningske bij maken zeker... ;) Gaan slapen doet hij gelukkig wél vlot, elke dag tussen 20u en 20u30 vlot zijn bedje in tegenwoordig :) Maar dan meestal rond 1u een voeding en soms ook nog eentje rond 5u à 6u, en als we pech hebben blijft hij dan wakker ;) Ik ga dus alle dagen slapen ten laatste om 21u zodat ik het volhoud, en ongeveer 1x per week gaat hij eens bij de grootouders slapen, en uiteraard slaapt hij daar dan door van 20u u 8u... ONVOORSTELBAAR!!!! Maar ach ja, hij blijft nog steeds om op te eten, vind het eigenlijk niet eens meer zo erg... :)

ilse86
Berichten: 119
Lid geworden op: 3 juli 2015, 12:47

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door ilse86 » 5 januari 2017, 10:51

Hallo iedereen,

de beste wensen voor het nieuwe jaar 2017!
Een goede gezondheid voor jullie en voor jullie kindjes!
En veel geluk met de kleine spruiten, pogingen om opnieuw zwanger te worden,...

Stan is ondertussen al 9 maand oud en niks is veilig in huis. Hij trekt zich overal aan op en wil heel de tijd recht staan.
Echt lastig want als hij niet in zijn park zit, moet je hem de hele tijd in het oog houden.
Hij heeft al 5 tanden en probeert er dan ook boterham mee te eten. De hond zit dan onder zijn stoel om de rondvliegende boterham op te vangen! :D
Overdag is het niet zo'n goede slaper. Nu in de kerstvakantie slaapt hij 's nachts van 20u tot 8u met enkele keren opstaan voor ons om zijn tutje te geven. Hij is nu even verkoudheid vrij. Maar spijtig genoeg moet hij maandag terug naar de crèche en moet hij dus terug vroeg opstaan en zal hij waarschijnlijk snel weer ziek zijn. "zucht!"

Hoe gaat het met jullie en jullie kindjes? De eerste verjaardag komt dichterbij!

Groetjes!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 23 gasten