Bevallen maart - april 2016

lieze81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 januari 2014, 10:57

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door lieze81 » 13 augustus 2015, 18:19

leuk om te lezen dat je zorgen voor niks zijn geweest!
Gelukkig is beebje ok.

Probeer die knop wat om te zetten en GENIET van jullie vakantie.
Je hebt vast en zeker iets heel erg moois om naar uit te kijken bij terug komst.
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

miv
Berichten: 71
Lid geworden op: 15 maart 2014, 16:41

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door miv » 14 augustus 2015, 11:40

Oeff!!! Jackie, dat was schrikken zeker? maar heeeeeel beloftevolle waarden. ik blijf duimen.
Hou je nu nog maar een paar daagjes koest, dat je lichaam kan bekomen van de bots.
En nu dubbel voorzichtig op trappen, drempels, stoepen, gladde vloeren, zwembaden, douches , .... :) :)
Geniet van een heerlijk zorgeloze vakantie ėn van je zwangerschap. ciao, miv
4x IUI + 3x ICSI neg (Kortrijk) + 3x ICSI neg+vroege mk (Aalter) + ICSI 7 (Aalter): BAM! zwanger :)

Phoebe
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 oktober 2014, 19:09

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Phoebe » 14 augustus 2015, 19:28

Zwanger na 4e IUI met donorsperma! 4 weken en 2 dagen! :)

lieze81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 januari 2014, 10:57

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door lieze81 » 16 augustus 2015, 10:14

Phoebe schreef:Zwanger na 4e IUI met donorsperma! 4 weken en 2 dagen! :)
het prille begin Phoebe!
Duimen op een goede zwangerschap!
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

Nageltje
Berichten: 130
Lid geworden op: 17 juli 2014, 19:43

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Nageltje » 17 augustus 2015, 9:37

Gefeliciteerd en welkom Phoebe! Ik duim voor goede bloednames/echo de komende weken!

Bij mij is de laatste echo ondertussen bijna 3 weken geleden en mijn symptomen lijken de laatste week alleen maar af te nemen. Kben mij steeds meer zorgen aan het maken, vooral door allerlei horrorverhalen die mij verteld worden. De mensen zouden beter moeten weten wat NIET te zeggen tegen een zwangere vrouw, foei! :)

Ik heb dus maar een extra afspraak gevraagd voor echo. Mag nu woensdag al gaan... Toch wel een beetje bang afwachten! :?

Hoe gaat het met jullie allemaal?
Trotse mama van een ICSI-wonder *8/3/2016*

jackie
Berichten: 934
Lid geworden op: 27 februari 2013, 22:03

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door jackie » 17 augustus 2015, 10:28

Proficiat Phoebe en welkom hier!
Hou ons op de hoogte hoe het verder verloopt.

Nageltje ik kan me heel goed inbeelden hoe je jou voelt, al heb ik nog geen echo gehad.
Goed dat je er eentje extra vraagt, dat zal je kunnen gerust stellen.
Verschrikkelijk he, zo altijd ongerust zijn.

Hier niet beter hoor, ik ben nog steeds niet misselijk, beetje pijn aan mijn borsten, moe maar niet overdreven. En that's it! Dus niets dat mij wat geruststelt :roll:
Morgen nog eens een bloedafname hier in Frankrijk. Hopelijk is die goed, dan kan ik weer een tijdje gerust zijn :wink:
Vandaag ben ik 6 weken zwanger!
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

Sloebertje
Berichten: 780
Lid geworden op: 27 februari 2013, 11:30

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Sloebertje » 17 augustus 2015, 11:42

Hier zijn de eerste symptomen pas vanaf zes weken verschenen: sommige dagen enorm misselijk (vooral in de namiddag en avond) en andere dagen een erg flauw gevoel en constant honger. Na het eten voelde ik me dan enorm opgeblazen.
Ik ben ondertussen 14 weken zwanger en de symptomen zijn ook weg. Ik heb gemerkt dat ze komen en gaan. Al van in het begin. Maak jullie niet te veel zorgen, het heeft toch weinig zin. Elk lichaam is anders dus niemand kan je eigenlijk raad geven of geruststellen. Er zijn mensen die veel symptomen hebben en waar het toch niet snor zit, anderen die weinig symptomen hebben en het wel oké is. En omgekeerd. Je kan nergens echt op afgaan. Probeer gewoon te genieten (hoe moeilijk dat ook is).
Ik vrees dat de ongerustheid altijd wel wat zal blijven. Hopelijk krijgen jullie snel een echo die jullie (even :-) kan geruststellen! De eerste echo vond ik voorlopig het spannends. Ik duim mee!
Sloebertje (38), ICSI1 (CRG Brugge) geen tp, ICSI2 (CRG Brugge) neg, ICSI3 (Aalter) geen tp, ICSI4 (UZ Gent) gecanceld - hoge progesteronwaarde, ICSI4 bis - 6 mnd ICSI natuurlijke cyclus, tp in mei '15 --> Zwanger! Feb '16 --> dochtertje geboren!

BluePixie
Berichten: 366
Lid geworden op: 24 februari 2015, 19:32

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door BluePixie » 17 augustus 2015, 12:36

Proficiat Phoebe! Ik duim dat alles verder goed verloopt voor je!

Hier wel misselijk... Sinds een week nu ongeveer, en echt de hele dag door. Nog geen enkele keer moeten overgeven, maar mijn maag is echt ambetant. Constant draaien en keren, walgen van sommige sterke geuren,... Zodra mijn maag leeg is, draait hij verschrikkelijk, maar ik kan enkel kleine beetjes eten, het zit meteen tot bovenaan mijn keel. 't Is niet aangenaam, maar... ik zie het als een goed teken en neem het er graag bij :lol:

@nageltje en jackie: ik zou er niet te veel mee inzitten als je niet misselijk bent enzo, dat is voor iedereen anders. Maar die ongerustheid begrijp ik hoor, ik heb er sowieso ook veel last van. 'k Ga zo blij zijn als die eerste 3 maand achter de rug zijn.

Aan het aftellen naar de eerste echo donderdag, heb echt wel schrik. Ik hoop zo hard dat alles in orde zal zijn! Ik vraag me ook af hoe lang ik nog utrogestan zal moeten gebruiken, zit nu aan mijn laatste doos en heb geen voorschriften meer gekregen. Donderdag ook eens vragen aan de gynae...

@nageltje: zwijg ervan, ik krijg hier ook massa's horrorverhalen over me heen. Dat helpt niet hé! En dan ook mensen die nog eens duidelijk zeggen dat ik me nog niet te gelukkig moet voelen en dat er tot 3 maand kans is op een miskraam. Alsof ik dat niet weet! Ik moet het echt niet nog eens horen hoor!
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

ilse86
Berichten: 119
Lid geworden op: 3 juli 2015, 12:47

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door ilse86 » 17 augustus 2015, 12:57

Bedankt sloebertje voor de geruststellende woorden. Kheb het nodig. Die symptomen die op en neer gaan. Ze maken me Zot! Nu 8 weken en 4 dagen en aan het aftellen voor eind augustus de tweede echo. Het hartje hebben we al zien kloppen maar na 2 mk ben ik nog altijd niet gerust. Veel sterkte aan iedereen! We delen dezelfde ongerustheid...

Phoebe
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 oktober 2014, 19:09

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Phoebe » 17 augustus 2015, 20:21

Bedankt allemaal! Aan jullie op mijn beurt oo proficiat!

Ik heb zelf heel veel honger maar zit ook vrij snel vol als ik eet. Ben abnormaal verzot op gele limonade en ijs. Sinds gisteren ruik ik ook àlles, en het meeste stinkt! ;) Ik laat morgenavond bloed prikken en 25 augustus volgt de eerste echo.
Had net ook een vriendin die (voor de zoveelste keer) begon over haar miskraam toen ze 2 seconden wist dat ik zwanger was, ik heb haar gewoon afgeblokt en gezegd dat ik dat nu echt niet wou horen want dat dat me niet ging helpen. (die vriendin belde me net op om te zeggen dat ze zwanger is van haar 3e, 't is dus niet dat ik daardoor harteloos was ofzo, maar ze is gewoon niet echt tactvol ;)

Ik weet dat ik makkelijk praten heb want ik heb het nog niet meegemaakt, maar laten we lekker mindfull blijven en blij zijn in het nu. Of het goed of fout loopt kunnen we toch niet veranderen door bang te zijn, we kunnen dan maar net zo goed wat blije dagen achter de rug hebben ;)

Verder duimen we gewoon dat het voor iedereen fantastisch mooi afloopt!

jackie
Berichten: 934
Lid geworden op: 27 februari 2013, 22:03

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door jackie » 17 augustus 2015, 20:45

Mijn spruitje heeft beslist om het mij toch niet te makkelijk te maken :D
Deze namiddag kreeg ik plots hevige krampen en veel bloedverlies. Mega stress dus, was er zeker van dat het deze keer om zeep was.
Dus ben ik hier gelukkig heel snel bij een heel vriendelijke gynaecoloog terecht gekunnen.
Hij heeft een echo gedaan en alles was ok : embryotje is 4,4 mm en heeft een hartslag van 115 bpm. Ik heb zijn/haar hartje gehoord!!! Zo magisch :D
Hij zei dat dat helemaal goed was voor 6 weken.
Onduidelijk waar het bloedverlies vandaan komt dus toch wat rusten hier. En volgende week donderdag moet ik terug op controle.
Amai wat een emoties toch allemaal.
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

BluePixie
Berichten: 366
Lid geworden op: 24 februari 2015, 19:32

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door BluePixie » 18 augustus 2015, 13:06

@Jackie: amai, wat een verschot! Ben zo blij te horen dat alles oké is. En dat hartje horen kloppen, dat moet echt fantastisch zijn! Ik tel af naar overmorgen, dan is het eindelijk zover ;) Doe het inderdaad maar wat rustig aan hé! Ik voel sowieso dat dat nodig is hoor. Als ik bvb. snel gefietst heb, dan heb ik wat krampen... Een duidelijke boodschap dat ik me een beetje rustiger moet houden!

@Phoebe: dat is een goeie ingesteldheid! Hoe moeilijk het soms is om positief te denken, we kunnen er inderdaad niets aan veranderen hé. Dus beter genieten van het moment.

Vuile goestjes heb ik niet, wel heel veel zin in fruit! Haha, als dat niet positief is, hopelijk blijft het daarbij. Wel het ene moment bomvol zitten en de rest van mijn broodje niet kunnen opeten, en dan 10 minuten later weer honger. Ambetant! :lol:
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

jackie
Berichten: 934
Lid geworden op: 27 februari 2013, 22:03

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door jackie » 18 augustus 2015, 15:46

@Bluepixie ik tel mee af naar overmorgen en een super echo!!

Pfff niet evident om zen te blijven, weer veel bloedverlies hier. Helderrood en het blijft maar komen.
Het is precies wel begonnen nadat ik naar toilet moest en hard heb moeten duwen. Ik heb wat last van obstipatie sinds een paar dagen.
Ik hoop dat het daarvan is en dat het snel weer stopt, want echt gerust ben ik toch niet :roll:
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

Nageltje
Berichten: 130
Lid geworden op: 17 juli 2014, 19:43

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Nageltje » 18 augustus 2015, 16:52

Jackie, wat een belevenissen allemaal en dat op vakantie! Toch blij dat je al het hartje hebt kunnen horen! Zou er misschien een bloedvatje gesprongen zijn? Hopelijk stopt het snel! Had je vandaag bloedname??

Ik tel ook de uren af naar morgen, echo-tijd... Vandaag wel weer heel misselijk (mét braken), nooit gedacht dat ik 'blij' zou zijn om me (terug) zo belabberd te voelen :lol: maar zoals jullie zeggen: symptomen of niet, het is afwachten hoe het loopt!

Succes met je bloedname vandaag Phoebe! En voor jou ook een goeie echo BluePixie! Laat weten hoe het geweest is!
Trotse mama van een ICSI-wonder *8/3/2016*

BluePixie
Berichten: 366
Lid geworden op: 24 februari 2015, 19:32

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door BluePixie » 19 augustus 2015, 17:12

Hoe was de echo nageltje?

Hier ook zo misselijk... Ik hoop dat de echo morgen alles goedmaakt! ;)

@jackie: zou ook wel op mijn ongemak zijn hoor. Maar een gesprongen adertje zoals nageltje zegt, lijkt me wel erg goed mogelijk?
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten