Bevallen maart - april 2016

BluePixie
Berichten: 366
Lid geworden op: 24 februari 2015, 19:32

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door BluePixie » 12 juli 2017, 16:25

Hoihoi,

Ondertussen bij de gyn geweest, en omdat hij in juli met verlof is starten we met een nieuwe poging in augustus. Tja, 't zal nu niet op een maand komen en dan moet ik niet naar Brugge voor bloedafnames en echo, enkel voor de terugplaatsing zelf. Echt wel spannend nu de beslissing genomen is. Ik verwacht mijn nieuwe cyclus eind juli, en op dag 4 moet ik starten met progynova. En ergens half augustus dus terugplaatsing. We hebben nog 3 cryo's en hij geeft 50% kans per cryo. Hij was er wel vrij gerust in dat het met die drie cryo's moet lukken. Ik hoop het alleszins, ben heel erg benieuwd.

Zwijg me van die kiezen! Vic is nu bijna 16 maand en zijn eerste vier kiezen komen tergelijkertijd door, twee vanboven en twee vanonder. Slaap laat hij er gelukkig niet voor, maar hij doet wel geregeld koorts, maakt megazure kakpampers en heeft vaak echt pijn bij het eten, ocharme. De laatste week geef ik heb heel vaak petit gervais en yoghurt omdat hij dat zo graag eet... patatjes gaan heel moeilijk binnen, ookal maak ik er weer een glad papje van.

Bij K&G was alles goed, hij meet nu 80cm en weegt 10,1 kg. Niet supergroot en vrij slank, maar wel nog goed op de curves. Ik vind het een superleuke periode nu, hij is zooo lief (begint echt zelf te knuffelen en kusjes te geven) en kan ook al heel mooi spelen. Stappen gaat ook goed, al is het af en toe nog een beetje wiebelig. We zijn een weekje naar Center Parks geweest en hij heeft zich rot geamuseerd in het zwembad en op de speelpleintjes (en mama en papa mochten met een drankje genieten van de sauna en het terras van het huisje eens hij in bed lag, zaaaaalig). Hij zegt mama, papa, tutu (auto), dada, kom (als ik kom mee), koe en paa (paard). Ik begin echt meer en meer herkenbare klanken te horen :) Hij zwaait ook dada en klapt in zijn handjes, maar zeggen wat de koe doet en een vis nadoen, zulke dingen niet. Tja, ze zijn allemaal anders hé, ik zou er alleszins toch niet te veel mee inzitten als hij nog iets niet doet.

@Phoebe: goed zeg dat de nachten wat aan het beteren zijn! Ja, ik wilde niet te lang meer wachten, het begon te erg te kriebelen :) En ik had vooral ook schrik dat het toch niet meteen zou lukken...

@Ilse: hier is buitenspelen ook één van zijn favoriete bezigheden! We hebben jammer genoeg nog geen tuin, die wordt aangelegd eind augustus. Maar gelukkig heeft oma wel een tuin en wonen we vlak bij de kinderboerderij... Hij vindt het ook superleuk om met zijn eigen gietertje water te geven aan die 6 triestige planten die ik op mijn voorlopig terras heb staan :lol:
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

Julie278
Berichten: 544
Lid geworden op: 17 december 2011, 22:42

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Julie278 » 15 juli 2017, 23:28

Ooh wat is dat lang geleden dat ik naar het forum kwam... ons zoontje is ondertussen ook al 16 maanden. Heel ondeugend ventje, veeeeeel energie. Hij is nu 74 cm en 7,8 kg... hij is dus wel heel klein en licht. Hij zit onder de ondergrens... onderzoeken zijn gedaan, geen oorzaak te vinden. We wachten dus op een inhaalbeweging....

ilse86
Berichten: 119
Lid geworden op: 3 juli 2015, 12:47

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door ilse86 » 10 augustus 2017, 11:14

Hallo iedereen!

Lang geleden! Alles goed met iedereen?
Hier alles ok. Stan is nu 2 maand thuis van de crèche omdat mijn man in het onderwijs staat en dat is toch zalig!

Ik had een vraagje voor jullie: hoeveel slapen jullie kindjes nog overdag? Stan doet nog altijd 2 dutjes. Maar in de crèche laten ze hem maar 1 keer slapen. Omdat hij nu toch 15 maand wordt dacht ik dat we die morgendslaap wel eens konden proberen afschaffen... gisteren dus geprobeerd. Een ramp! Heel de voormiddag bezig moeten houden, wou 's middags geen patatjes eten omdat hij zo moe was en dan heeft hij nog een kwartier hysterisch gehuild als hij dan in zijn bed ging omdat hij zo moe was! Hij is dan uiteindelijk snikkend in slaap gevallen. Dat is echt nog niks voor hem.
Hoe zit dat bij jullie kindjes?

Groetjes!

lieze81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 januari 2014, 10:57

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door lieze81 » 10 augustus 2017, 20:56

kom hier ook nog even mee babbelen...
Elias is 17 mnd sinds maandag.
@Ilse86: hij is precies in een overgangsfase van 1 naar 2 dutjes, hangt af van dag tot dag. maar als hij maar 1 doet dan is dat meestal in de voormiddag. En dan krijgen we in de late namiddag/vooravond een lastig manneke die van pure vermoeidheid geen weg weet met zichzelf.
Hier zitten er sinds vorige week 2 kiezen door, en de 3e zit ook te duwen. Gelukkig geen koorts. Soms eet hij wat moeilijker, en hij heeft vooral last van stinkende, dunne inhoud in de pamper.
Heel veel woordjes zegt Elias nog niet verstaanbaar. Hij doet hele verhalen maar nog onverstaanbaar. Wat zegt hij wel: mama, baba (papa) woef woef (hond) , bu (buiten), dada, weg, en dan de geluiden die een haan, koe, kat, varken doen.

op 15 mnd zat Elias aan 84 cm en 13kg700. Aan zijn broeken te zien is hij intussen alweer wat gegroeid, en op mijn weegschaal afgaande zit hij nu aan 14kg.

@Bluepixie: heel veel succes met de pogingen voor een brusje!
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

Phoebe
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 oktober 2014, 19:09

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Phoebe » 12 augustus 2017, 20:55

Hoi!

Gust doet al een tijdje nog maar 1 grote dut die start tussen 12u en 13u, slaapt dan 3u of 2u. Soms als hij echt vroeg wakker is doet hij in de voormiddag ook nog een dutje. Slaapt nog steeds niet door 's nachts (heeft dit heel ff 1 nacht op 2 gedaan aan 14 maand). Belandt dus nog steeds elke nacht rond 1u bij ons in bed... Omeprazole proberen afbouwen maar dit lukt nog steeds niet. Hij brabbelt ook vanalles maar ik weet nog steeds niet wat "nono" en "tanna" willen zeggen :D Hij zegt wel voortdurend mama en bam (boem) :D Hij kan sommige andere woordjes wel maar weigert ze te zeggen, de dierengeluiden weigert hij nu ook... Ik denk dat hij enorm op zijn taal aan het sjieken is en plots veel ineens gaat kunnen zeggen (net zoals lopen, hij kan crossen en klimmen als de beste, echt een krachtpatser!) 4 kiezen en 2 laatste snijtanden zijn er allemaal na elkaar doorgekomen en denk dat hij nu ook zijn hoektanden aan't krijgen is, hij heeft veel last maar ik zie nog niets... Voor de rest alles goed, dikwijls eens een driftbui enzo, maarja, dat hoort erbij zeker...? :roll:

BluePixie
Berichten: 366
Lid geworden op: 24 februari 2015, 19:32

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door BluePixie » 11 september 2017, 11:28

Hoi allemaal!

Ik heb in juni (toen hij 15 maand was dus) het ochtenddutje afgeschaft. Probleem was dat hij 's ochtends nog sliep, maar dat ik hem dan 's middags niet meer in bed kreeg en dat hij dan in de namiddag superlastig werd... Het was eventjes doorbijten wel, en in het begin heel veel entertainen, naar buiten gaan, keer naar de winkel,... Om hem 's ochtends bezig te houden. Maar na een weekje of twee was hij eraan gewoon. Hij slaapt nu 2 a 3 uur en gaat rond 12u slapen. Ik geef hem wel zijn middageten al rond 11u15 - 11u30, anders is hij te moe.

Bijna 18 maand en nog heel veel last van zijn tandjes! Er zitten kiezen te duwen en zijn hoektanden zijn aan het doorkomen. Heel het weekend moeilijk gegeten dus en hangerig gedaan. Ocharme het dutsje!

Eerste poging voor brusje was jammer genoeg negatief. We zijn bezig aan een nieuwe cyclus en dus nieuwe poging. Nog 2 cryo's... Ik krijg al een beetje stress, want we weten nog niet goed wat we zullen doen moesten die allebei niet lukken...
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

lieze81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 januari 2014, 10:57

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door lieze81 » 28 oktober 2017, 20:59

Het is hier stilletjes....

Ik weet niet of jullie nog mee volgen in de overige topics.
maar ik wou even vermelden (zie nu pas dat ik het hier vergeten was :oops: ) dat ik op 3 oktober ben bevallen van ons 2 wondertje: Livia.
Dinsdag wordt ze ook al 4 weken! Zotjes hoe snel het allemaal gaat.

Blue pixie , ik hoop dat de cryopogingen lukken! Heb je nog verse terugbetaalde pogingen te goed?

Amai op 15 mnd het ochtendutje al afgeschaft? Elias is bijna 20 mnd, en doet hier soms nog een ochtenddutje. Hij is wel geen fan van lange dutjes, maar als hij vroeg op is houdt hij dat gewoon niet vol tot 's middags.
Ben nu sinds een paar dagen wel aan het proberen om over te schakelen, maar weet niet of het al zal lukken.
Ga hier ook stilletjes aan het potje boven halen. Nog geen training, maar een wenning.
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

Phoebe
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 oktober 2014, 19:09

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Phoebe » 30 oktober 2017, 13:27

Amai dikke proficiat Lieze!! En amai jullie kindjes slapen zoveel!! Ik moet Gust nu vroeger in bed leggen 's middags (tussen 12u en 13u meestal), want als hij dan te lang slaapt geraakt hij er 's avonds niet in. Ik heb weer 3 zware nachten achter de rug, denk dat er iets niet in orde is in zijn buikje, maar verder is zijn ritme als volgt: slapen tussen 21u en 22u, tussen 23u en 1u is hij wakker en verhuist hij naar ons bed, en dan is hij wakker tussen 7u en 9u.

Pittig mannetje, vrij veel driftbuien, want het minste dat niet naar zijn goesting is, is verkeerd. Kan niet meestappen met ons want loopt nog steeds onmiddellijk de verkeerde richting uit (ik zie ons buurjongetje zo mooi aan het handje stappen, ik ben jaloers! :D). Ik heb een sterk vermoeden van hoogsensitiviteit en hoogbegaafheid, het zit in de familie en hij vertoont er alle kenmerken van. Gekozen voor methodeschool, omdat het daar kleinschaliger is, rustiger en meer individuele begeleiding, minder autoriteit en ervaringsgericht leren en zelfstandig plannen staan centraal, alsook sociale vaardigheden. Ik heb lang gediscussieerd met mijn man hierover, maar gelukkig is hij bijgedraaid :wink: Nu nog hopen dat de stad ons ook ons eerste keuze schooltje geeft... :)

Hoe loopt het ondertussen bij jou, BluePixie?

BluePixie
Berichten: 366
Lid geworden op: 24 februari 2015, 19:32

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door BluePixie » 5 november 2017, 15:46

Proficiat Lieze! En wat een mooie naam!

Ik ben ondertussen 9w zwanger :) de tweede poging was de goeie! Wel grappig om te bedenken dat ons tweede kindje op hetzelfde moment “verwekt” is als Vic. Grappig was dat het weer dezelfde dokter was die een succesvolle tp gedaan heeft (ze werken met 5 in het team bij ons). Twee weken geleden het hartje zien kloppen, ik was vergeten wat een speciaal moment dat is :) Ook wel vergeten hoe erg die misselijkheid is, bah... Nu duimen dat alles verder goed verloopt.

Vic slaapt de laatste weken erg veel, van 20 tot 8u (in het weekend, in de week moet hij op om 7u maar is niet happy als we hem wakker maken) en een lange middagdut van 12.30-15.30 ongeveer. Het is een superlief kereltje, maar hij heeft ook zijn willetje hoor. Patatjes eten gaat slecht de laatste tijd. Hij eet er echt weinig van, liever boterhammen, yoghurt of fruit. Moeilijk vind ik, want je kan ze niet dwingen om te eten he. Zijn gewicht is wel ok, maar een dikkertje zal het zo nooit worden. En dat niet willen meelopen in de juiste richting, dat herken ik, haha...

Superblij om te lezen dat het met iedereen zo goed gaat :)
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

Phoebe
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 oktober 2014, 19:09

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Phoebe » 5 november 2017, 22:42

Ooh proficiat BluePixie! Zo spannend allemaal!

Hier gaat dat patatjes eten in periodes... Maar het gaat nu wel vlot, hij eet meestal mee met ons en als hij zelf mag eten is het helemaal feest! :D Fruit gaat tegenwoordig iets minder, hij wil liever een koek ;)

Hou ons op de hoogte hoe de zwangerschap verloopt, en veel succes met de misselijkheid, maar die neem je er maar bij zeker? :wink:

ilse86
Berichten: 119
Lid geworden op: 3 juli 2015, 12:47

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door ilse86 » 6 november 2017, 9:47

Proficiat Lieze met jullie dochtertje!

Proficiat BluePixie met je zwangerschap!

Allemaal goed nieuws hier! Dat is leuk!

Ik ben blij dat Stan al wat groter wordt! :-) Hij eet nu gewoon met ons mee. Dit weekend de keuken opgeruimd en de babycook en het afdruiprek voor de flessen weg gedaan! Zalig! Zo krijg ik toch al een beetje van mijn keuken terug! ;-)

Hier gaat het eten ook met ups en downs. 's morgens eet hij een boterham met een beker melk en dit gaat nogal moeilijk... Maar een fles wou hij ook niet meer drinken. Hij drinkt nu 's avonds voor hij gaat slapen alleen nog een fles.

Ik wil ook van die babystoel vanaf en we hebben een Tripp Trapp gekocht voor hem. Tweedehands. Mijn papa moet hem dus nog schilderen. Als hij klaar is, zitten allebei de kinderen op een Tripp Trapp. Gemakkelijk! Voor Stan heb ik er wel nog een extra setje bij gekocht dat hij nog een beetje vast zit!

Phoebe, al van de Omeprazole af? Als hij gezond blijft ga ik dit weekend proberen af te bouwen!

Groetjes!!

Phoebe
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 oktober 2014, 19:09

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Phoebe » 7 november 2017, 21:35

Oei nee, Ilse, nog lang niet denk ik! Ik probeer af en toe eens af te bouwen... met telkens 2 weken miserie als gevolg :wink: Ook nog steeds geen koemelk. Heb zelf lactose intolerantie en ik vermoed dat Gust dat dus ook heeft... Achja, met twee niets van melk, is dus geen moeite meer (zolang we thuis blijven :wink: ) Zou wel leuk zijn moesten we daarmee kunnen stoppen, maar ik hoor echt elke dag nog af en toe eens iets terug naar boven komen, heel raar vind ik dat...

BluePixie
Berichten: 366
Lid geworden op: 24 februari 2015, 19:32

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door BluePixie » 28 november 2017, 13:04

Hoi dames,

Gisteren uitgebreide echo gehad en alles was perfect in orde. Nekplooi en hartje ok, en was goed aan het bewegen. Nu de nipt test terugbetaald is doen ze dat standaard, wel super. Dus binnen twee weken kennen we daarvan het resultaat én weten we meteen ook het geslacht. Spannend!
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

ilse86
Berichten: 119
Lid geworden op: 3 juli 2015, 12:47

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door ilse86 » 26 januari 2018, 10:18

Hallo dames!

Dat is lang geleden! Alles goed?
Hoe gaat het met de peuters, nieuwe baby's en zwangere mama's?

Ik kom hier eventjes terug omdat ik een beetje met mijn handen in mijn haar zit en ik jullie advies nodig heb.

In november-december sliep Stan mooi door. Hij ging vlot slapen rond 20u en sliep tot ongeveer 7u. Soms eens een tutje gaan geven maar dat viel nog mee...

Sinds eind december is het iedere nacht miserie! Hij weent bij het inslapen, wordt 's nachts wenend wakker, is ontroostbaar. Om de 2u wenen. Ik moet dan een keer of 5 achter elkaar uit mijn bed voor hij terug inslaapt.
Het is een soort verlatingsangst denk ik. Want als ik gewoon laat horen dat ik er ben, wordt hij al rustiger.
Dus mijn tactiek momenteel is, niet op zijn kamer meer gaan en gewoon wat lawaai maken.

Ik heb er enorm veel stress van. Iedere nacht die strijd.
Ook overdag doet hij moeilijk voor te slapen en voor te eten...

Hoe slapen jullie peuters momenteel?
Ik heb het gevoel dat alle peuters bij deze leeftijd toch al doorslapen... Alleen de mijne niet...
Mijn dochter is een veel betere slaper! Oef! :-)

Groetjes!

Phoebe
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 oktober 2014, 19:09

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Phoebe » 6 februari 2018, 16:43

Haha Ilse, wat zeg jij nu, dat alle peuters doorslapen op die leeftijd :lol: Voor steun kan ik je de groep "liefdevolle chaos" op facebook aanraden. Dat is een groep waar je amper iemand terug zal vinden die ooit slaaptraining heeft toegepast (genre laten huilen en elke zoveel minuten eens over het bolletje gaan aaien). Heel veel kindjes daar die niet doorslapen hoor! Gust ook totaaaaal niet. Moet zeggen dat hij ook rond dezelfde leeftijd enorm last heeft gekregen van verlatingsangst. Net hetzelfde: niet meer willen gaan slapen, 2u na inslapen al tussen ons komen liggen,... Wij hebben het eens goed besproken en de pro's en contra's tov elkaar gezet en beslist dat hij voortaan gewoon bij ons slaapt. Ideaal is dat nu: hij slaapt lekker vlot in, wordt hij 's nachts wakker, dan hoef je gewoon één oog open te doen en daarna verder te slapen :wink: Tenzij wanneer hij ziek is zoals nu: hoor ik al 3 nachten elk kwartier "mama, mama!" :mrgreen:
Denk dus alvast zéker niet dat elk kindje doorslaapt op deze leeftijd, da's écht niet waar! (helaas... :wink: ) Verder advies kan ik je niet geven, gewoon er van uit gaan dat het een fase is die voorbij gaat :wink:

Ooh BTW: Gust is van de omeprazole vanaf!!!!!!!! FEEST!!!!!!! :D :D :D

Hier gaat voor de rest alles heel goed, ik vind het toch een serieuze verandering weer vanaf 18 maand, dan was Gust opeens weer zoveel groter, zoveel minder werk mee,... Hij begint echt heel veel woordjes te zeggen nu, soms combineert hij eens een woordje of 3 (bijvoorbeeld "mama nee melk" als ik hem water geef :wink: ) Hij kent ook zowat alle kleuren (jood, ojanje, jeej, bauw, paajs, joen :wink: ) en begint nu te tellen. Een tee die en tien komen er al uit. Middagdutjes doet hij tegenwoordig lekker in de zetel, naar bed brengen heeft absoluut geen zin (kan je een uur neerliggen terwijl hij lekker de hele slaapkamer verbouwt, uiteindelijk naar beneden gaan waar hij dan een kwartier later in slaap valt in de zetel :mrgreen: )

@BluePixie: hoe verloopt de zwangerschap nog ondertussen? Niet te zwaar?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten