Bevallen maart - april 2016

Plaats reactie
Phoebe
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 oktober 2014, 19:09

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Phoebe » 16 augustus 2016, 13:18

Ooh zalig Jackie! Zou ook graag eens gaan zwemmen met Gust, maar ik durf niet in een openbaar zwembad omdat daar meestal superveel wilde oudere kinderen het peuterbad onveilig maken...
Wat het eten betreft: hij heeft het écht vast nu, gisteren dacht ik veel te veel wortelpatatjes te hebben, maar bleek er veel te weinig te hebben. Vandaag wou ik genoeg voorzien maar blijkbaar had ik maar 70g venkel, hij heeft ongeveer 120g venkelpatatjes gegeten en een half uur later nog een mini flesje van 60ml. Denk als het worteltjes waren geweest dat hij geen melk meer nodig zou gehad hebben (venkel is niet zijn favoriet...)
Wij hebben hier een (donder)wolk van een baby vandaag! :wink: Hij heeft ontdekt dat hij kan roepen/tieren/gillen en doet vandaag niets anders dan dat. Hij is echt al 2 weken enorm prikkelbaar, precies of hij heeft zijn maandstonden, zulke moodswings! :wink: Maar vandaag toch echt niet anders dan zagen en klagen. Doe ik het "oei ik groei-boek" open en zie ik een donderwolk staan vlak boven zijn leeftijd. Het mag toch stilaan gaan stoppen die sprong, jammer genoeg zitten we nog maar aan de helft, komt er volgende week nog eens een vaccin bij en vertrekken we eind volgende week naar Oostenrijk, dat belooft! :wink: Hij was zo mooi aan het doorslapen maar komt nu ook alweer 2 weken nachtvoeding vragen. Nog ff doorbijten! *zucht* Hebben jullie ook zo'n heftige springertjes?

ilse86
Berichten: 119
Lid geworden op: 3 juli 2015, 12:47

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door ilse86 » 16 augustus 2016, 21:10

@jackie: Amaai super dat ze al kan rollen! Stan kan alleen van zijn buik naar zijn rug rollen.

@Phoebe: hier is het proppen voor de patatjes, fruitpap is mond wijd open. Groentepap gaat minder vlot. Ik geef 15mg omeprazole. Maar hij geeft nog veel terug... Melk, patatjes, fruit het komt nog altijd naar boven. Heel de dag een bavetje.

Phoebe
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 oktober 2014, 19:09

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Phoebe » 17 augustus 2016, 10:18

@Ilse: ik krijg enkel melk terug af en toe, maar het valt wel mee... Ik ga vandaag voor het eerst proberen een volledige fles vervangen door wortelpatatjes (favoriet!) en water. Als hij tenminste op tijd wakker is want hij slaapt nog en zijn volgende fles is binnen een half uurtje, en die wil ik dus vervangen... :wink: Wat is de richtleeftijd om met fruit te beginnen? Daar heb ik nu eens géén idee van... Stan zijn klep is dus duidelijk nog steeds niet gesloten... Maarja, gemiddeld een jaar he...

@Jackie: die babycook, is dat dat stoom- en snijding van Avent? Indien ja: werkt supergoed!!

jackie
Berichten: 934
Lid geworden op: 27 februari 2013, 22:03

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door jackie » 19 augustus 2016, 18:52

@phoebe nee die is van Beaba denk ik (zo paars-achtig) maar dat zal wel idem zijn als avent. Het is een stomer die dan ook mixt.
Publiek zwembad zou ik nog niet meteen doen omdat daar ook veel chloor in zit, beetje belastend voor een babyvelletje denk ik. Hier bepalen we zelf hoeveel chloor we in het zwembad doen en zodra ze gedaan heeft met zwemmen :wink: gaat ze in haar badje om alles goed af te spoelen. Ik heb een opblaasbaarbadje dat ik op het aanrecht op het terras zet dat ik vul met lekker warm water :)

Gisteren zijn we voor 1 citytrip-dag naar Bordeaux geweest, zalige stad. En voor het eerst terug dingen voor mij gekocht en niet voor haar :lol:
Maar ze wil niet meer liggen in de kinderwagen dus we zijn overgestapt op de buggie versie dat ze veel leuker vindt omdat ze beter kan zien. Je kan ze in 3 posities zetten waarvan 1 toch plat dus zo kon ze perfect haar siesta doen. Het was een fijne dag, deed deugd!
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

BluePixie
Berichten: 366
Lid geworden op: 24 februari 2015, 19:32

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door BluePixie » 22 augustus 2016, 20:40

@Ilse: wow, 9 kg! Dat is een flinke jongen :) Vic weegt nu bijna 7 kg en meet 65 cm. Net nog eens gekeken en op 22 weken zit dat pal in het midden van de curve. Ik vind hem er erg slank uitzien (geen babyvetrolletjes hier), maar het is dus blijkbaar wel normaal.

Vic bleef maar kokhalzen op de patatjes, dus we hebben beslist om eerst met fruitpap te starten. En wat een succes! Hij is er helemaal gek van :) Ik ben blij dat er toch iets lukt! Binnen een weekje of twee gaan we dan nog eens voor de groentenpap. Ik heb ook zo'n avent babycook, ben er heel content van!

@Phoebe: hier ook zo eentje die zijn stem ontdekt heeft. Man, zo gillen dat hij kan! Meestal is hij supergoed gezind maar vandaag was rampzalig. En daarjuist steendoodmoe maar toch niet willen slapen.. Pff. Ondertussen ligt hij te knorren, gelukkig :)

Ik ben drie weken aan het werk en heb alweer zin in vakantie! Het is toch lang hoor, mijn ventje 4 dagen na elkaar moeten missen. Ik zie hem natuurlijk s ochtends en s avonds, maar dat is zoooo kort...
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

Uiltjes
Berichten: 304
Lid geworden op: 25 februari 2015, 11:25

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Uiltjes » 24 augustus 2016, 16:10

Phoebe, hier heeft hij ook tijdje doorgeslapen en plots niet meer. Eerste reis wel en tweede reis niet meer(en 2 dagen ervoor thuis ook niet meer). Was telkens om 3h ofzo weer wakker en soms om 5h dan ook al weer! Vraag mij nu af of het door op reis te gaan is of dat het gewoon een fase is. Vannacht wel opnieuw sinds 2 weken weer eens 7 uren. Sinds gisteren ook echt met flesjes"training" begonnen. Had eerder al af en toe eentje gedronken bij mn ouders maar sindsdien nt meer. Een ramp! Wil amper drinken. Mijn man zegt dat ik niet mag "plooien" en borst terug geven in plaats maar soms weent hij zodanig lang en veel dat ik denk dat het geen zin heeft om hem te laten verhongeren. Iemand ook miserie? En tips? Heb nu eerst paar minuten laten van borst drinken, eraf getrokken en net voor hij weer zou happen fles in zn mond gestoken :-P hij heeft ze wel leeggedronken! Maar 50ml en redelijk traag maar is toch een begin he.
Btw, heb ook indruk dat mn haar uitvalt!
2011-'12 operaties man. Pilstop dec.'12, ICSI1 04/14 negatief, geen cryo's, ICSI2 08/14 negatief, geen cryo's, ICSI3 11/14 negatief, geen cryo's, ICSI4 eind 02/15 alweer negatief, geen cryo's, ICSI5 start juli '15 - zwanger, maar toch nog bang afwachten..

Phoebe
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 oktober 2014, 19:09

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Phoebe » 25 augustus 2016, 21:25

@Uiltjes: onze jongens zijn ongeveer even oud hé dus die onderbroken nachten gaan ook van dat sprongetje zijn allicht...
Supergoed idee, die fles in zijn mond proppen als hij net naar je borst wil happen! ;) Al goed dat hij al iets gedronken heeft, zo zal hij het wel leren, mijn nichtje van 16 maand weigert nog steeds de fles, dus mijn schoonzus kan niet anders dan blijven BV geven.

Voor wie ervaring heeft met groentenpap: hier begint hij er steeds héél enthousiast aan, maar nadat hij een hap of 5 mooi heeft doorgeslikt begint telkens de miserie. Dan begint hij alles terug uit te spuwen en uiteindelijk begint hij dan te wenen. Het enige dat ik dan nog kan doen is het in zijn mond steken als hij weent en hopen dat hij het doorslikt, maar ik vind dat echt geen manier om hem zo te leren eten dus ik wil dat nu niet meer doen. Hij heeft al dagen meer dan 200g gegeten en niets meer gedronken achteraf, maar nu lijkt het alsof hij opnieuw maar 20g ofzo wil eten en dan een fles wil. Wat moet ik hiermee? Ik wil hem zo niet forceren, denk dat ik iets te veel van hem verwacht door nu te denken dat hij elke keer flink gaat eten omdat het een paar keer gelukt is?

7kg510 al hier, en 65,5cm! Ik mag stilaan ook maat 68 opbergen wat body's en broeken betreft...

Ooh en vandaag lag hij op zijn rug op het speeldeken en toen ik mij omdraaide lag hij opeens op zijn buik naast het speeldeken :D Mijn eerste instinktieve reactie was: "Maar Gust!! Pas op!! Ge ligt op de vloer!!!" En toen pas had ik door dat hij voor het eerst omgerold had... :mrgreen:

@BluePixie: hier ook zo'n dagje vandaag! Heb de indruk dat ze toch veel meer roepen en gillen als ze een lastig dagje hebben... Idem met het slapen, ging enkel na veel miserie in de wipper vandaag... Heeft zijn spuitjes gehad eergisteren, vraag me af of het ermee te maken heeft, want hij zit natuurlijk ook nog steeds in zijn sprongetje en het is snikheet, maar zijn rugje staat wel vol kleine rode vlekjes, dat moet toch ergens reactie op zijn dan... Anyway, normaalgezien hadden we de 2e dag na de vorige vaccins telkens gekrijs, maar deze dag niet! OEF!! Morgen zou dan als 3e dag normaalgezien rampzalig moeten zijn, maar we wachten af...
Ik zie dat dus ook niet zitten om te moeten gaan "werken". Ik moet stage doen vanaf oktober, dat is ploegenwerk 5 dagen per week en daarnaast nog eens al die mottige opdrachten en verslagen maken. Ik zie het echt niet zitten. Ik ga hier nog iets proberen regelen om het wat meer te spreiden...

@Jackie: hier hebben we die draagmand zelfs nooit gebruikt :wink: , was niet reflux-proof :wink: Ik wil nu op reis nog wel even de maxi cosi gebruiken, omdat we daar nog altijd mee kunnen wippen als we die van de wielen halen en op de grond zetten. Da's wel handig voor op restaurant enzo denk ik... :wink:

ilse86
Berichten: 119
Lid geworden op: 3 juli 2015, 12:47

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door ilse86 » 26 augustus 2016, 19:00

@Phoebe: hier hetzelfde met de groentepap. Ik ben er eventjes mee gestopt. Lukt echt niet. Fruitpap gaat beter. Maar ook goede en slechte dagen. Echt raar!

Wat is het warm! Pffff!

Uiltjes
Berichten: 304
Lid geworden op: 25 februari 2015, 11:25

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Uiltjes » 26 augustus 2016, 20:54

Hm..Is maar 1x gelukt dienen truk:-/. Ik geef nu tussendoor eens fles als hij rustig is, vliegt er veel naast dus weet niet hoeveel hij effectief inslikt maar hij zuigt er toch al aan zonder te wenen (tenzij hij grote honger heeft, dan lukt het niet:-/). Heb medela calma speen nu. Ik ga nog wat wachten met papjes, eerst fles gewoon komen, conge dan bijna afronden en werkritme gewoon raken :-/
2011-'12 operaties man. Pilstop dec.'12, ICSI1 04/14 negatief, geen cryo's, ICSI2 08/14 negatief, geen cryo's, ICSI3 11/14 negatief, geen cryo's, ICSI4 eind 02/15 alweer negatief, geen cryo's, ICSI5 start juli '15 - zwanger, maar toch nog bang afwachten..

Phoebe
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 oktober 2014, 19:09

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Phoebe » 27 augustus 2016, 18:22

Ojee ojee wij vertrekken (hopelijk!) morgen op reis en vandaag had hij ineens 38,9°C en stond vol rode stipjes. Naar spoed geweest, ze weten (uiteraard) niet wat het is: reactie op zijn vaccin van dinsdag (seriously????) of iets viraal. Moet elke 4u perdolan afwisselen met nurofen en zien wat het geeft. Denk dat dit zijn laatste vaccin geweest is, ben het stilaan beu, hij is al lastig sinds dan! Hij kan er duidelijk gewoon écht niet tegen!

Uiltjes
Berichten: 304
Lid geworden op: 25 februari 2015, 11:25

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Uiltjes » 27 augustus 2016, 21:08

Oh nooooo! Zo stom!!! En is hij lastig?? Hier vrijdag 3de prik... En dan maandag terug werken, hopelijk niet heel t weekend lastig ervan, als afsluiter...
Weet je intussen al wat het is?
2011-'12 operaties man. Pilstop dec.'12, ICSI1 04/14 negatief, geen cryo's, ICSI2 08/14 negatief, geen cryo's, ICSI3 11/14 negatief, geen cryo's, ICSI4 eind 02/15 alweer negatief, geen cryo's, ICSI5 start juli '15 - zwanger, maar toch nog bang afwachten..

jackie
Berichten: 934
Lid geworden op: 27 februari 2013, 22:03

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door jackie » 27 augustus 2016, 22:39

Oh nee Phoebe! Is wel straf van de vaccin! Ik twijfel ook of ik ze allemaal wil doen...
Hopelijk gaat het al wat beter met hem? Ocharme da ventje.
Ik duim dat hij snel beter is en dat jullie kunnen vertrekken.
Wij maandag huiswaarts, na 7 weken hier...geen goesting, ik ben hier te graag :)
Het is voorbij gevlogen! En ze is zo ontzettend hard veranderd in die 7 weken, ongelooflijk hoe snel dat gaat he. Vorig jaar was ik hier pril zwanger :D
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

Phoebe
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 oktober 2014, 19:09

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Phoebe » 27 augustus 2016, 23:20

Hij is al lastig sinds hij de vaccin gekregen heeft, maar de laatste twee dagen extra lastig en vandaag gloeide hij als een kooltje. Daarstrax zijn nurofensuppo deels weer in de pamper met kaka denk ik dus kreeg hij toch weer koorts... Daarnet voelde hij weer lekker fris aan (maar zijn bed kletsnat van 't zweet). 27° op zijn kamer, 't is echt niet te doen! We weten dus echt niet wat het is, kan weer vanalles zijn: een virus, reactie op vaccins, eerste tandjes (hij kwijlt al een tijdje héél veel en bijt de laatste dagen nog meer op zijn vuistjes en speelgoed), de uitslag kan ook gewoon door het zweten zijn. Bon, hopen dat het morgen beter is, want we hebben geen idee wat we ermee moeten aanvangen als hij toch nog koorts heeft, vertrekken of niet...?

ilse86
Berichten: 119
Lid geworden op: 3 juli 2015, 12:47

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door ilse86 » 28 augustus 2016, 11:01

Amaai Phoebe! Wat een miserie! Hopelijk heeft hij vannacht goed geslapen en is hij beter en kunnen jullie vandaag vertrekken!

Hier ook volgende week vrijdag terug gaan werken. Dochter terug naar school, man terug naar school, ik terug gaan werken en Stan naar de crèche. Help!!! Wat een verandering!
Morgen gaat hij een half dagje proberen in de crèche. Kben eens benieuwd...

jackie
Berichten: 934
Lid geworden op: 27 februari 2013, 22:03

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door jackie » 2 september 2016, 13:39

En Phoebe, zijn jullie kunnen vertrekken?

Hoe was het terug werken en de crèche Ilse?

Ik begin 19/9 terug te werken (1 dag voor ze 5 maand wordt). We zijn terug in het land en vanaf maandag ga ik proberen een crèche/werk ritme in te voeren opdat ze het al wat gewoon kan worden, want nu vallen we gewoon terug in slaap nadat ze bij mij aan de borst heeft gedronken rond 7u en staan we tussen 9u en 10u op. Ik ga dan ook volledig stoppen met de bv opdat ze om 7u een flesje krijgt waar ze het langer mee kan doen dan mijn moedermelk want er is niet zoveel meer :wink:
We zijn nog steeds niet begonnen met vaste voeding, ze lijkt voorlopig nog tevreden met haar flesjes en de borst dus ik hou het nog even zo.
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 6 gasten