Bevallen maart - april 2016

Phoebe
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 oktober 2014, 19:09

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Phoebe » 24 februari 2017, 10:33

Oooh zoooooooooot!!!!!!! PROFICIAAAAAAAT!!!!!!!! :D
Maar toch, jullie liever dan ik... :wink:

Had ik al gezegd dat ik hier een peuterbed heb omgebouwd tot co-sleeper? Zo moeten we er niet telkens uit snachts! Gust komt wel elke nacht lekker op of tegen mammie gekropen, maar goed, dat is op zich ook wel genieten... :wink:
Hij zit nu heel erg in zijn sprong van 46w en wordt snachts weer plots klaarwakker. Het handige met die co-sleeper is dat hij op zijn gemak wat kan zitten spelen terwijl ik met een half oog verder kan slapen --» ideaal!!!!! Ik kan ook gewoon liggend de fles in zijn mond steken :wink: Hij is denk ik alle 16 tanden die hij nog moet krijgen tegelijk aan't krijgen, slaapt al 2 maand enkel met nurofen. Heb even gegoogled, blijkbaar zijn er nog kindjes die daar zoveel last van hebben en de apotheker zegt dat de nurofen geen kwaad kan (oef!).

Ik heb gisteren zijn haar geschoren met de tondeuze, gelukkig is dat tot het einde vrij goed gelukt, anders hadden we nu een stoer '90-kapsel met nektapijt :wink:

Hoe gaat het met jullie schatties?

BluePixie
Berichten: 366
Lid geworden op: 24 februari 2015, 19:32

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door BluePixie » 1 maart 2017, 16:22

Oooh Lieze! Proficiat!!! Amai zeg zo super. Ben stiekem een beetje jaloers, haha :D
En alvast proficiat voor zondag hé :) Hier ook groot feest op 19 maart, de dag voor zijn verjaardag.

Ik heb het er gisteren nog even over gehad met mijn man (we hebben allebei een dagje vrij genomen om eens naard e sauna te gaan, kan toch deugd doen hé een beetje qualitytime...). Maar hij is echt niet overtuigd. Hij zegt dat hij het nog niet weet, maar op dit moment nog niet. Dat hij het goed vind zo met ons drietjes. Dat begrijp ik wel, want ik vind het ook echt super met ons drietjes. Maar toch... En ik wil ook niet te lang wachten, want uiteindelijk weten we niet of het meteen zal lukken... En er zitten ook nog 9 maand zwangerschap tussen hé :wink: Ik word in mei 34, dus ik wil eigenlijk echt niet te lang meer wachten...

Gisteren is Vic op zijn tandjes gevallen! Man, ik was geschrokken. Hij was gewoon aan het kruipen, en moet zich mispakt hebben. Hup, met zijn gezichtje op de grond en zijn tandje bloedde! En groot lawaai natuurlijk. Gelukkig is het niet erg en was hij na een minuutje of twee alweer helemaal getroost, maar toch... Zo geschrokken dat ik ben van dat bloed!

Amai Phoebe, als ik dat lees mag ik toch niet klagen hoor. ja hij wordt dikwijls wel een keer wakker 's nachts, maar we hebben geen problemen om hem 's avonds in slaap te krijgen, en ook 's nachts slaapt hij wel weer meteen als we hem een flesje geven. Hij is wel altijd heel vroeg wakker... Een co-sleeper hebben wij in het begin gekocht, maar bijna nooit gebruikt. Uiteindelijk hebben we hem gewoon in bed genomen (hoog tussen onze hoofdkussens en met het bvkussen onder zijn voetjes zodat hij niet onder ons laken kon terechtkomen). Was nog veel gemakkelijker omdat ikd e hele nacht zijn handje moest vasthouden :shock: Toen hij 3 maand was, hebben we hem dan gelukkig zonder problemen in zijn eigen bedje kunnen leggen. Enkel als we 's ochtends opstaan, ga ik hem halen om nog eventjes bij ons te liggen en te knuffelen :) Als ze al zo groot zijn gaat dat natuurlijk niet meer in bed, dus echt wel goed dat die co-sleeper een goede oplossing is voor jullie. Want als je inderdaad zo veel uit je bed moet is dat niet meer menselijk hé.

Hier nog steeds 5 tandjes, er zijn er al eventjes geen meer doorgekomen...
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

Phoebe
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 oktober 2014, 19:09

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Phoebe » 16 maart 2017, 18:59

Hier hebben we ook de rekening gehad om nog eens 300 lappen te betalen om ons donorzaad nog 2 jaar te bewaren. Ik wou dat sowieso doen, en zou dan later wel beslissen of er een tweede komt of niet. Voor mijn man was nu betalen echter gelijk aan een 2e kind, dus 't is beslist, binnen anderhalf jaar beginnen we er opnieuw aan...! Spannend, nog 3 rietjes over...

@BluePixie: Gust is hier ondertussen ook al ferm gevallen! En het stomme is dat dat meestal gebeurt als ik er gewoon echt naast zit en denk dat hij zich niet in een gevaarlijke positie bevindt... Maar momenteel is gewoon alles een gevaarlijke positie, hij wil voortdurend lopen en denkt ook dat hij dat kan en dat hij overal en altijd gevangen zal worden als hij valt... Gisteren met zijn kaak tegen de rand van zijn verzorgingstafel, hij heeft nu een blauwe plek op zijn kaakje. Vind dit écht een lastige periode, omdat we constaaaaaaaaant met hem moeten rondlopen, hij wil niet meer gewoon eens zitten en spelen of sluipen/kruipen, hij moét voortdurend lopen!! Trekt zich ook echt recht aan alles, dus ook aan dingen die verschuiven of wegrijden als je er tegen leunt... Vliegen en springen moeten we hier doen!

Ik ben de slaaptips van Susanne Willekes eens beginnen opzoeken op internet en heb Gust echt consequent leren inslapen. Wenen of niet, hij bleef in zijn bedje wanneer ik hem erin legde, ik leidde hem dan af, desnoods met filmpjes op mijn smartphone, zodat hij stopte met wenen en gaf hem telkens opnieuw zijn knuffelbeest met het etiketje in zijn handen want hij prutst daar altijd aan als hij in slaap valt. Na 3 dagen had hij dus zelf de reflex om zijn knuffelbeest te nemen als ik hem in zijn bedje legde en had hij echt wel door dat hij moest slapen en er niet meer uit kwam (ik heb hem nooit moeten laten wenen ofzo, heeft altijd maximum een half uurtje gekost om hem in slaap te krijgen). Ik blijf wel nog naast zijn bedje zitten als hij moet inslapen maar dat vind ik niet erg, is voor mij ook een rustmoment :wink:
Hebben ondertussen homeopatisch oorspuitje ingevoerd (otodol) en dan helpt echt heel goed tegen de oorpijn. Combinatie van die dingen, en vooral het einde van zijn sprong zorgen er nu voor dat hij DOORSLAAPT!!!!!! 4 Nachten nu... zonder fles!! Hij wordt 's nachts altijd eens wakker maar valt dan telkens weer zelf in slaap, ik sta dan meestal wel al halverwege te trap of zelfs vlak voor zijn deur als ik hoor dat hij weer zijn slaapkreuntjes aan het maken is :D Ben nog maar 1x echt moeten gaan kijken de 3e nacht, toen lag hij omgekeerd in zijn bed met zijn hoofd naar beneden (helt nog steeds een beetje) heb hem dan recht gelegd, nam zelf zijn beer en sliep weer verder. WAT EEN ZALIGHEID!!!! Enige nadeel is dat hij nu 's ochtends wel héél vroeg wakker is. Ook al leggen we hem erin om 21u, hij kan er om 6u al opnieuw zijn... Tussen ons nemen heeft dan geen zin, hij is klaarwakker. Maar goed, mijn man is ook een héél vroege vogel dus gelukkig staat hij meestal op met hem... :wink:

Ik ben ondertussen afgestudeerd (met grote onderscheiding 8) ) en ga morgen solliciteren voor dialyseverpleegkundige, spannend! Ik wil echt werken want heb nu echt al te lang thuis gezeten! Hopelijk lukt dat!

Hier nog steeds 4 tanden maar 2 die op doorkomen staan maar hem kennende kan dat nog een paar weken duren... :wink:

@Lieze: niet te veel kwaaltjes ondertussen?? Hopelijk een fijne zwangerschap!

lieze81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 januari 2014, 10:57

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door lieze81 » 27 maart 2017, 20:53

Phoebe, proficiat met het halen van je diploma! Goed gedaan!
Ik lees trouwens met veel interesse je slaaptips. hier is het nog steeds een ramp... is zelfs verslechtert.
Ik zou het wel es willen toepassen, Maar Elias gaat altijd rechtop staan, bonken met het hoofd op de rand, en tieren/krijsen. Mijne vent kan daar nog minder tegen en haalt hem altijd uit. :|
Woensdag naar de kinderarts, daarna misschien een belletje doen naar de osteopaat.
Ik weet het niet meer...

Los daarvan, de kwaaltjes beginnen serieus tegen te steken. Heb vooral constant een slechte smaak in de mond, waardoor 98% van mijn eten niet smaakt. Ligt meestal ook te draaien op mijn maag. Paar keer overgegeven. En MOE (komt ook door Elias uiteraard), maar al bij al valt het dus mee :mrgreen:
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

Phoebe
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 oktober 2014, 19:09

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Phoebe » 29 maart 2017, 13:19

Haha Lieze, nu wou ik echt dat ik je kon vertellen dat die slaaptips fantastisch werken, maar helaas, hij zet hier ook alweer 3 nachten het kot op stelten... Ik vraag me soms af of dat echt zo moeilijk is, gewoon ogen toe en maffen, en mond houden, en... Pfffffffffffffffff hehe we mishandelen hem hier niet hoor, ik ben gewoon weer héél héél moe en moet het even kwijt. :mrgreen:

lieze81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 januari 2014, 10:57

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door lieze81 » 29 maart 2017, 14:44

Phoebe schreef:
29 maart 2017, 13:19
Haha Lieze, nu wou ik echt dat ik je kon vertellen dat die slaaptips fantastisch werken, maar helaas, hij zet hier ook alweer 3 nachten het kot op stelten... Ik vraag me soms af of dat echt zo moeilijk is, gewoon ogen toe en maffen, en mond houden, en... Pfffffffffffffffff hehe we mishandelen hem hier niet hoor, ik ben gewoon weer héél héél moe en moet het even kwijt. :mrgreen:
hahaha, ja, ik vind het 'slapen' ook niet zo moeilijk hoor. Elias blijkbaar wel.
ik ga 'hout vasthouden' terwijl ik dit typ, maar wij hebben er net 2 goede nachten op zitten. vooral hij, ik was aan het 'waken'. denkend dat hij het geen ganse nacht volhoudt. Moet er dan rond 4-5u wel even uit voor een verse pamper en fles, maar dat verliep rustig.
dus misschien hebben onze jongens onderling wel iets afgesproken en wisselen ze elkaar af :mrgreen:

Vandaag naar kinderarts geweest, alles gecontroleerd, en hij is medisch gezien perfect in orde.
Dus vooral een klein manneke met een heel erg pittig karakter die langer kan volhouden dan mama /papa.
We moeten er nu voor zorgen dat hij WAKKER in bed gaat, en voor de rest wat slaaptraining doen. Volhouden dus. :|
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

Phoebe
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 oktober 2014, 19:09

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Phoebe » 8 april 2017, 22:49

Hehe dat waken dat ken ik :wink: Helaas heb ik meestal gelijk als ik denk "hij zal wel wakker worden binnen een half uurtje". Anyway, wij zijn naar de pediater gegaan omdat hij echt snipverkouden was en hebben het slapen daar aangekaart. Had toen oorontsteking en keelontsteking. Doorverwezen naar NKO art. Heb een beetje rondgebeld en twee dagen later een afspraak gekregen (dat was afgelopen donderdag), maandag moet hij al onder het "mes" voor buisjes in zijn oren. Ik hoooooooooop zo hard dat hij dan eindelijk goed gaat slapen! Ik tel stiekem af tot de buisjes erin zitten. Helaas kan ik er zelf niet bij zijn want ik heb mijn allereerste werkdag dan... Gelukkig gaan papa en opa mee om hem te troosten :wink: Dat wordt nu wel een heel stressvolle eerste werkdag... :wink: Toen we bij de pediater gingen hebben we ook een echo moeten laten nemen van zijn buik, blijkbaar zat hij helemaal verstopt en had hij overloopdiarree. We hadden wel gezien dat zijn buikje serieus opgezet was, maar hij deed 2 à 3 keer per dag kaka dus we dachten totaal niet aan verstopping. Blijkbaar was het geen "tandenkaka" zoals we dachten... Nu weten ze natuurlijk niet hoe dat komt. Opnieuw bloed moeten laten trekken voor allergietesten maar daar kwam opnieuw niets uit. Ben wel terug met Neocate begonnen en gestopt met yoghurt geven. Heb mezelf ook laten testen op allergieën ondertussen (uitslag binnen een drietal weken) omdat ik de symptomen wel herken van bij mezelf. Huisdokter zei toen dat heel veel mensen allergisch zijn voor bewaarmiddelen die ze in melkproducten (en andere) doen, en dus niet aan de melk zelf. Nu ben ik vandaag rauwe volle melk gaan halen op een boerderij hier in de buurt, even testen of ik daar even slecht van word als van gewone melk uit dozen... Spannend!

Ondertussen heeft Gust al een paar keer alleen gestapt van mama naar papa (soms wel een meter of vijf!) maar nadat papa hem laten vallen heeft (foei!) durft hij nu niet meer alleen stappen. We vermoeden wel dat hij zijn evenwicht moeilijk kan houden omdat er serieuze druk in zijn oortjes zit. Enfin, hij weent opnieuw, ik ga dan maar slapen en hem bij mij pakken... :wink:

BluePixie
Berichten: 366
Lid geworden op: 24 februari 2015, 19:32

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door BluePixie » 11 april 2017, 13:32

@Phoebe: proficiat met je diploma én met de job! Ocharme zeg zo'n last met zijn oortjes. is alles goed verlopen met de operatie? Hopelijk voelt hij zich al een stuk beter! En hoe was jouw eerste werkdag? Vic doet al een stapje of twee richting papa of mama, maar meer nog niet. Ik vind het ook echt een hele ambetante periode nu, hij staat nog een beetje wankel af en toe en al dat vallen... Inderdaad, echt typisch dat dat gebeurt als je er vlakbij bent en denkt dat hij stabiel staat! Laatst had hij een grote blauwe plek op zijn voorhoofdje van tegen de zijkant van de salontafel te vallen... Ja, de hoeken zijn wel beschermd, maar je kan toch moeilijk de hele tafel beplakken met iets? En ik zat er dus op een halve meter van hé, was net te laat om hem op te vangen. Direct denken de mensen nog dat ik hem mishandel :P

Ik ben een tijdje geleden naar de dokter geweest, bloed laten trekken omdat ik altijd maar vermoeid ben. Het lag wel aan een tekort aan ijzer en foliumzuur, maar natuurlijk ook aan de moeilijke nachten soms. De dokter zei me dat ze vaak hoort dat het slapen aan 1 jaar beter wordt. En *hout vasthouden* hij slaapt de laatste paar weken echt wel heel goed! Hij slaapt door én soms zelfs al tot 7u of ietsje later. Zalig! Met het 'gaan slapen' hebben we hier geen problemen, zolang ik maar op de signalen let. Ik moet hem er niet insteken als hij nog niet in zijn ogen gewreven heeft of gegaapt heeft, want dan is het drama. Maar als hij moe wordt (is altijd ergens tussen 19 en 20u), dan is het echt geen probleem om hem te slapen te leggen. Ik zie ook dat hij zijn knuffelkonijntje (dat altijd in zijn bed blijft) echt aan slapen koppelt. Als hij het vastneemt of als ik het tegen zijn kaakje wrijf, dan wordt hij heel kalm en vallen zijn oogjes toe. Schattig!

@Lieze81: courage met de slaaptraining! Heel goed om te horen dat hij medisch helemaal oké is hé. Amaai die slechte smaak in de mond was ik al helemaal vergeten, maar nu je het zegt! Ik had dat ook en vond het echt verschrikkelijk. En misselijk inderdaad. Dat is wel na 3 maand overgegaan toen...

We hebben ondertussen een paar gesprekken gehad over een tweede kindje, en mijn man is ondertussen eigenlijk wel zo goed als overtuigd. Alleen blijven we alletwee nog dat heel klein beetje twijfelen. Want het is zo leuk met ons drietjes! En zullen we wel nog zo veel aandacht kunnen geven aan Vic als hij ons nodig heeft... Moeilijk... Mijn man zei wel dat hij, moesten de 3 cryo's die we nog hebben niet innestelen, het niet nodig vindt om nog eens het hele hormonengedoe te doorstaan voor een nieuwe punctie. Maar ik heb hem ook gezegd dat eens je daar bent en al 3 keer geprobeerd hebt, je er volgens mij gewoon mee door wil gaan. Maar ja, dat zien wel dan wel weer moest het ooit zover komen.

Ik ben trouwens wel gestopt met mijn pil (had er te veel last van en de kans dat ik natuurlijk zwanger word,is wel heel erg miniem) én ik neem dus al even foliumzuur. Dusja, moesten we beslissen kunnen we wel snel beginnen. Stress!
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

Uiltjes
Berichten: 304
Lid geworden op: 25 februari 2015, 11:25

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Uiltjes » 24 april 2017, 11:35

Proficiat Lieze!!!!!
Hier ook opnieuw zwanger, laatste poging en... t zijn er 2, waaaaaa! Wel nog maar 8 welen nu.
@
Lichte paniek en stress toch wel; hoe zullen we dat praktisch aanpakken? ;-)
2011-'12 operaties man. Pilstop dec.'12, ICSI1 04/14 negatief, geen cryo's, ICSI2 08/14 negatief, geen cryo's, ICSI3 11/14 negatief, geen cryo's, ICSI4 eind 02/15 alweer negatief, geen cryo's, ICSI5 start juli '15 - zwanger, maar toch nog bang afwachten..

Phoebe
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 oktober 2014, 19:09

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Phoebe » 24 april 2017, 21:34

Ooh ooh dikke proficiat! En heel veel sterkte want zwaar zal het alleszins wel zijn!

Meneer Gust heeft sinds zijn ooroperatie niet meer doorgeslapen. Zijn oren zijn wel ok maar hij zit nu terug in een sprong (de leeftijd.... zegt de pediater :D) Na een paar uurtjes in zijn eigen bedje belandt hij dus tussen ons. Ja, tussen ons, want als ik moet werken en hij ligt in de cosleeper naast papa ipv naast mama, dan is het drama en probeert hij de hele tijd over papa heen te kruipen :D Dan roept hij zelfs effectief "MAMA", super schattig :D Ik voel mij hier trouwens heel erg geliefd de laatste week, hij loopt voortdurend mama te zeggen :D Papa is helaas uit zijn systeem verdwenen :wink: Raar maar waar, maar overdag is hij nu echt wel heel aangenaam en kan hij toch een tijdje zichzelf bezighouden, 's nachts echter nog steeds een ramp!

Ik ga toch nog maar een andere kinderchiropractor proberen, want heb nog eens gelezen over het KISS-syndroom en hij heeft daar toch echt wel alle kenmerken van (oorontstekingen, tenen lopen, evenwicht dat maar niet wil lukken, voorkeur om zijn hoofd naar rechts te draaien,...) wie weet heeft zijn slaaplast daar wel mee te maken... En drinken dat die nog doet 's nachts!! Doen jullie peuters dat ook nog? Ik vind het zo stilaan welletjes geweest, maar heb geen moed om het hem af te leren...

Ik vind het wel fijn dat ik nu elke werkdag om 6u15 moet opstaan, daardoor slaap ik 's nachts veel vaster dan vroeger, waardoor ik eigenlijk ook veel beter uitgeslapen ben, ook al maakt Gust ons 10x wakker :wink: Als hij weent gaat papa hem boven halen en slaapt hij verder tussen ons en als hij honger heeft (honger? hij wil alleszins een fles...) dan leg ik hem op zijn rug en steek ik een fles in zijn handjes en soms slaap ik alweer tegen dat hij klaar is, soms legt hij zich dan op mij maar heb er veel minder last van dan vroeger omdat ik vaster slaap :mrgreen: Een tweede slechte slaper erbij lijkt ons alvast momenteel nog compleet onmogelijk :mrgreen: Afwachten hoe het bij mijn broer loopt, die hebben een dochter van net een jaartje ouder en van hetzelfde kaliber (die slaapt zelfs voltijds tussen mama en papa) en plannen mss stilaan een tweede :wink:

@BluePixie: ook onze grootste zorg hier als we voor een tweede gaan: als die tweede baby even hard huilbaby is als de eerste, dat blijft er voor Gust absoluut geen aandacht meer nodig, terwijl hij ook suuuuuuperveel aandacht nodig heeft! Ik herinner mij dat ik die eerste maanden echt soms superkwaad (I know, helemaal fout!) werd op de hond omdat hij voor mijn voeten liep of blafte als Gust EINDELIJK sliep of bleef stilstaan om ergens aan te snuffelen als ik Gust in de buggy in slaap probeerde rijden omdat hij niet stopte met krijsen. Bang dat ik dat op Gust ga uitwerken als er opnieuw zo'n krijsmonstertje komt...

lieze81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 januari 2014, 10:57

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door lieze81 » 1 mei 2017, 10:46

ooohhh Uiltjes! Dubbele proficiat!
(had het nog niet gelezen).
Hoe voel je je nu???
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

BluePixie
Berichten: 366
Lid geworden op: 24 februari 2015, 19:32

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door BluePixie » 9 mei 2017, 14:39

Waauw Uiltjes, proficiat!!! Amaaaaai nog een keer twee erbij, ik zou toch ook wel schrikken hoor :lol: Als wij voor een tweede gaan, dan hou ik het bij één cryo per poging terugplaatsen, want meer dan twee zie ik niet echt zitten :wink:

@Phoebe: Ja, ik kan me voorstellen dat jullie het nog niet meteen zien zitten om aan een tweede te beginnen. Hier mag ik mijn handjes kussen *hout vasthouden* als ik jouw relaas lees. Vic slaapt sinds hij een jaar is elke nacht door (ervoor was dat ook al de meeste nachten maar niet altijd). Hij slaapt van 19-20u tot 06-07u. Uitslapen in het weekend zit er nog niet in, maar dat vind ik helemaal niet erg als ik 's nachts niet moet opstaan :) Ik neem wel aan dat als ze niet goed slapen, ze inderdaad sneller drinken zullen vragen. Dus ik denk dat eens je de oorzaak (en hopelijk oplossing!) van het slaapprobleem vindt, dat 's nachts drinken ook wel zal stoppen.

Wij zijn er nog altijd niet aan uit of we voor een tweede gaan! We hebben echt schrik dat de tweede een huilbaby zal zijn ofzo en dat we geen tijd meer zullen hebben voor Vic. Het is zo gezellig nu met ons drietjes... Ik vind het zo verschrikkelijk moeilijk! :roll:
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

BluePixie
Berichten: 366
Lid geworden op: 24 februari 2015, 19:32

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door BluePixie » 6 juni 2017, 18:12

Hoi dames, eventjes laten weten dat we beslist hebben... Donderdag heb ik een afspraak bij de gyn om een TP te bespreken. Woohoo! Nu duimen dat het opnieuw vlot gaat... 8)
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

ilse86
Berichten: 119
Lid geworden op: 3 juli 2015, 12:47

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door ilse86 » 9 juni 2017, 14:37

Succes BluePixie! Hopelijk verloopt alles goed! We duimen mee!

Het is hier stil de laatste tijd in ons onderwerp!

Stan is al 14 maanden en kan ondertussen al vlot stappen. Ik vind het nog altijd super schattig als ik hem zo rond zie lopen.
Het favoriete spelletje van hem en mijn dochter is toertjes rond de tafel lopen in de tegengestelde richting! Schateren van het lachen doen ze dan! Echt lief!

Met het mooie weer van de voorbije weken hebben ze echt al veel buiten gespeeld! De zandbak is een toppertje! Mijn huis ligt dan wel vol zand maar dat neem ik er graag bij. Als ze zich maar amuseren!
En met die hitte vulde ik het zwembad met 2 emmers water en ze waren ook gelukkig.
Het is wel leuk om kleine broer en grote zus samen bezig te zien! En je hebt dan zelf ook een beetje rust.

Vorige week zei de kinderarts dat zijn kiezen enorm gezwollen waren dus daar hou ik mijn hart wel wat voor vast als die doorkomen. Maar over het algemeen is hij heel flink! Ik kan er nu wel al wat van genieten.

Hoe is het daar bij jullie?

Groetjes!
Ilse

Phoebe
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 oktober 2014, 19:09

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Phoebe » 11 juni 2017, 19:40

't Is hier idd stil! :mrgreen:

Gust 13,5m. Ik vind toch écht dat vanaf een jaar alles veel rustiger wordt! Hij loopt ook super super vlot en kan zich goed alleen bezighouden.
Momenteel zijn we bezig met hem langer wakker te houden overdag zodat hij vlotter inslaapt en met het afbouwen van zijn nachtvoedingen dmv verdunnen van zijn fles. Heeft beide een positief effect! Echter, helaas, ook kiezen hier... Ook al heeft hij nog maar 2 snijtandjes onderaan, toch staat er rechtsboven al een halve kies en linksboven staat het ook dik en rood. En ik dénk dat ik ook snijtand 3 en 4 onderaan zie doorschemeren en mss ook wel al een hoektand linksboven :mrgreen: Nog steeds geen goede nachten dus...
Hij zegt "mama", "papa", "poes", "tuut" en als hij mammie wil zeggen zegt hij "mammenee" en pappie klinkt als "pappetie". Superschattig! :D
Vind het echter wel raar dat hij bepaalde dingen nog niet doet, zoals dada zeggen (en zwaaien) en bravo doen. Handjes klappen heeft hij 1x gedaan, vond het niet interessant en doet het dus niet meer... Als iemand dada doet naar hem staat hij ook gewoon schaapachtig te kijken. Weet ook niet op welke leeftijd het begint, maar hij doet visjes na met zijn mond als we vragen wat de visjes doen, en zegt meuh als we vragen wat de koe doet :D
Hij kruipt ook ooooooooooveral op! Soms echt gevaarlijk!

@BluePixie: laat je weten wat de plannen zijn ivm TP? Wij wachten tot Gust 2 jaar is om aan de volgende te beginnen... Maar ik begin er ook wel al terug zin in te krijgen... :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten