Bevallen maart - april 2016

Plaats reactie
jackie
Berichten: 934
Lid geworden op: 27 februari 2013, 22:03

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door jackie » 19 augustus 2015, 19:41

En Nageltje, hoe was het?
@Bluepixie success morgen!!!

Vandaag helemaal ok, oef! Eet intussen veel fruit, peperkoek en drink pruimensap en minder last van constipatie. Maar wel mega opgezwollen buik/darmen en brandend maagzuur. Hebben jullie daar ook last van?
En honger!! Zoveel honger!!
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

Nageltje
Berichten: 130
Lid geworden op: 17 juli 2014, 19:43

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Nageltje » 19 augustus 2015, 20:32

Hier super echo gehad!! 2 armpjes, 2 beentjes, alles erop en eraan, echt al een mini-mensje! :o En ook al súper beweeglijk. Een echt krop-in-de-keel momentje! Ik wens het jullie allemaal snel toe!!

Super Jackie dat het beter gaat! Die honger die ken ik, maar is ondertussen al minder. Ik at dan elk uur iets kleins en ik verdeelde mijn lunch en avondeten over 2-3 keer met telkens een uurtje tussen (misschien wel moeilijk op vakantie). Het honger gevoel was dan elk uur even minder/weg en ik had op het eind van de dag toch niet het gevoel dat ik gegeten had als een paard :D

Ik duim voor morgen BluePixie! Die misselijkheid is hopelijk een goed teken!
Trotse mama van een ICSI-wonder *8/3/2016*

jackie
Berichten: 934
Lid geworden op: 27 februari 2013, 22:03

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door jackie » 19 augustus 2015, 22:58

Oh nageltje zo super!!! Blij dat de echo goed was en dat je alles zo goed hebt kunnen zien.
Ik kan niet wachten tot volgende donderdag om mijn Spruitje weer te zien ook :)

@bluepixie hou ons op de hoogte morgen he!
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

jackie
Berichten: 934
Lid geworden op: 27 februari 2013, 22:03

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door jackie » 20 augustus 2015, 23:11

Hoe was de echo @bluepixie?
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

BluePixie
Berichten: 366
Lid geworden op: 24 februari 2015, 19:32

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door BluePixie » 21 augustus 2015, 11:16

Hoihoi,

De echo gisteren was heel goed! Alles zag er perfect uit. Wat een speciaal moment om voor de eerste keer te zien dat er echt een klein leventje in je groeit hé! Ik heb het hartje overduidelijk zien slaan, maar nog niet gehoord. Hij doet dat blijkbaar niet graag zo vroeg, omdat er een kleine kans zou zijn dat de doppler niet goed is voor zo'n klein vruchtje. Volgende keer, aan 12 weken, zal hij het wel doen. 'k Heb trouwens bijgeleerd: je hoort niet echt het hartje! De doppler zet beweging om in geluid (het dopplereffect), waardoor je hoort hoe het waarschijnlijk klinkt. Vreemd hé.

Heel blij ook met alle info die we gisteren gekregen hebben, hij heeft er zijn tijd voor genomen en alles duidelijk uitgelegd. Op 21 september gaan we terug voor die o-zo belangrijke echo waarbij er o.a. een nekplooimeting gedaan wordt. Fingers crossed! Hij zei wel dat hij moest eerlijk zijn, en dat er nu nog steeds een kans van 10% is op een miskraam, maar dat de kans niet groter is dan bij een natuurlijke bevruchting. Dusja. Duimen dat we niet tot die 10% behoren hé!

Hij heeft me trouwens laten stoppen met foliumzuur. Sinds vorige maand neem ik omnibionta in plaats van enkel foliumzuur, en dat kan samen met de zwangerschap blijkbaar voor meer misselijkheid zorgen, door de vitamine B in de omnibionta. Omdat ik al 2 jaar foliumzuur neem, heb ik meer dan voldoende voorraad om er even mee te stoppen. En ik durf misschien voorzichtig zeggen dat ik vandaag wel heel veel honger heb, maar me ietsje minder misselijk voel. 't Is misschien toeval, maar toch... Vanaf 16 weken moet ik dan B-Fer nemen, met ijzer, foliumzuur en nog iets.

Amai, dat wordt aftellen tot 21 september :) Hoe is het met jullie?
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

jackie
Berichten: 934
Lid geworden op: 27 februari 2013, 22:03

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door jackie » 22 augustus 2015, 19:10

Super goed nieuws Bluepixie, heel blij dat de echo perfect was hoe ze moest zijn!
Kan me inbeelden dat het nu een lange maande wachten is tot 12 weken.
Hopelijk ben je minder misselijk.

Ik nog steeds niet echt misselijk (oef zeker? Al zou dat mij misschien wat meer geruststellen :roll: )
Ik geniet van mijn vakantie, eigenlijk is dat ideaal tijdens die 1e weken zwangerschap: geen stress en veel tijd om te rusten (ik doe elke dag een siesta na het middageten, zalig is dat).
Morgen verjaar ik, ik word 41 jaar en eindelijk is het een verjaardag waar ik echt gelukkig kan zijn, ik was daar al 5 jaar op aan het wachten :D

En donderdag terug echo, joepie!
Er is er ook 1 gepland op 7/9 in Jette en dan zal ik ook naar mijn eigen gyn moeten, dus vermoed dat ik er rond 10 weken ook wel ééntje zal hebben ook.
Ben wel blij dat ik er zoveel heb tot die kaap van 12 weken.
Oh en trouwens @bluepixie, de gyn hier zei dat eens het hartje klopt, de kans op miskraam nog maar 1% is. Laten we die dokter maar geloven he :wink:

Hoe gaat het met de andere zwangere dames?
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

Julie278
Berichten: 544
Lid geworden op: 17 december 2011, 22:42

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Julie278 » 23 augustus 2015, 11:59

Goed nieuws hier allemaal!

Hier alles prima. Vandaag 9 weken en 3 dagen zwanger!! En de kwaaltjes zijn er nog steeds :(
Hoop dat da ni zo verder gaat, want dan worden het nog zware maanden

Hier ook aan het aftellen tot 12 weken echo, bij de gewone gyn. 11 september mogen we eindelijk ons wondertje opnieuw zien

Ooh en die buik, die is hier super gezwollen. Net alsof ik 5 mnd zwanger ben.

Als ik nu naar het forum kom, heb ik zo een compassie met alle vrouwen in het topic "behandeling'

Nageltje
Berichten: 130
Lid geworden op: 17 juli 2014, 19:43

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Nageltje » 24 augustus 2015, 9:32

Inderdaad super nieuws allemaal!! En gelukkige verjaardag nog Jackie!

Hier ook alles prima! Ik nader de 12 weken! Ik kan het amper geloven eigenlijk... Ik geniet nog na van de vorige echo, krijg er spontaan een smile tot achter mijn oren van :D :D :D
Ik kan mijn buik nog redelijk goed verbergen (mijn broeksknop staat wel altijd open en mijn riem 1 of 2 gaatjes verder), alleen 's avonds staat hij wel gespannen :D

Ik heb mijn 12 weken-echo wel pas eind volgende week. Ik mag hier als eerste op de slachtbank denk ik? :lol: heb al een beetje zenuwen (en zoveel schrik dat er plots geen leven meer in mijn buik zou zitten...) :? :roll:

Heb wel al bloedafname voor NIPT laten doen, mocht er dan toch twijfel zijn op de echo, dan moet ik niet nog zoveel weken wachten op uitsluitsel. Dus hopelijk zijn die resultaten op de dag van de echo ook ineens binnen en komt er geen kansberekening meer aan te pas...

Mijn symptomen ebben wel weg... Ergens moet ik daar blij om zijn (ik weet het, geen symptomen is perfect normaal), maar toch: omdat ik zoveel last gehad heb en nu bijna niets meer, geeft me dat nu zo'n onzeker gevoel... Tzal altijd wel iets zijn zeker? Ik ga mijn momentjes boven het wc precies écht nog missen!? :?
Trotse mama van een ICSI-wonder *8/3/2016*

Julie278
Berichten: 544
Lid geworden op: 17 december 2011, 22:42

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Julie278 » 24 augustus 2015, 20:28

Nageltje, waarom heb je de nipt test laten nu al latenuitvoeren? Ik denk die te laten uitvoeren als er wat mis zou zijn met de nekplooimeting.

Nageltje
Berichten: 130
Lid geworden op: 17 juli 2014, 19:43

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Nageltje » 24 augustus 2015, 20:53

@Julie: Gemoedsrust! De combinatietest (nekplooimeting) is en blijft een kansberekening, dus moest er dan verhoogde kans zijn, zie ik het niet zitten om nog eens 2-3 weken te wachten op die NIPT resultaten. Oké het kost redelijk wat geld, maar vergeleken met de behandelingskosten ervoor is dat maar een klein extraatje (eentje dat we er graag voor over hebben)... Ik krijg dus wss de uitslag gelijktijdig met de 12w-echo.

Maar ik snap perfect dat mensen wachten tot de 12w-echo!
Trotse mama van een ICSI-wonder *8/3/2016*

jackie
Berichten: 934
Lid geworden op: 27 februari 2013, 22:03

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door jackie » 25 augustus 2015, 21:47

@nageltje joepie dat die 12 weken echo nadert, dat is nog een spannend moment en dan puur genieten he. Ja en die kwaaltjes die komen en gaan, ik vind dat ook zeer stresserend :roll:
Nog 2 keer slapen en ik heb weer een echo, ik hoop zohard dat die weer ok zal zijn.
Ik ben aan het twijfelen voor de nipt test maar gezien mijn leeftijd denk ik dat het misschien toch maar aangewezen is.
Weet er iemand of je hiervoor in Jette bloed kan laten trekken?
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

JAV75
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 maart 2014, 12:47

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door JAV75 » 25 augustus 2015, 22:42

Ik spring even in voor jackie ivm nipt test.
Je kan bloed laten nemen voor nipt test in Jette: gebeurt via dienst genetica: eerst daar afspraak om je familiegeschiedenis in kaart te brengen en de hele uitleg over nipt test en dan bij de afdeling bloedafnames de bloedprik.
Bloed wordt dan opgestuurd naar Leuven. Uitslag krijg je via dienst genetica Jette.

Het was wel zo dat ik - ook al beslis je er zelf over - de 'toelating' kreeg om het te doen van de gynae die mijn 12 weken echo deed. 'Tis te zeggen: zij deed de echo en gezien mijn leeftijd (toen 38,5) zei ze dat als de echo goed was ik de nipt test mocht doen. Als de echo niet goed zou geweest zijn, zou ze me aangeraden hebben om toch een vlokkentest te doen. Ik was toen 11w.
Waarom de vlokkentest ipv nipt test?
Nipt test kan enkel de 3 trisomien testen. Andere afwijkingen niet. Als echo niet goed zou zijn, dan zou je met nipt test nog geen uitsluitsel over gezondheid van baby hebben. Ik heb rotsvast vertrouwen in gynae die echo deed dus ook al was ik doodsbang, dan nog zou ik haar advies over vlokkentest gevolgd hebben. Gelukkig moest dat niet en was echo en nipt test helemaal ok bij mij.
Als je nog vragen hebt, hoor ik het wel.
ICSI 1.1 mk 8w; ICSI1.2 zoontje*, 20w zw; ICSI 1.3-1.8 neg; ICSI 2.1 mk 7w; ICSI 2.2 cryo's niet overleefd; ICSI 3.1 dochtertje geb op 29w; ICSI 3.2 - 3.4 negatief; ICSI 4.1 mk 8w tweeling, geen cryo's; ICSI 5.1 opstart 8 augustus

BluePixie
Berichten: 366
Lid geworden op: 24 februari 2015, 19:32

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door BluePixie » 26 augustus 2015, 14:46

@Jackie: dat vind ik een goede deal, we zullen jouw dokter geloven die het nog maar over 1% heeft :) Nog een late gelukkige verjaardag hé! Wat een mooi cadeau heb je dit jaar gekregen!

@Julie: mijn buik is ook zo gezwollen, niet normaal hé. Zou dat nog een nawerking zijn van de hormonen? Geen idee... Ik heb ook wel compassie hoor met de dames bij wie het weer niet gelukt is. Durfde bijna niet zeggen dat het bij mij na de eerste ICSI poging al prijs was...

@Nageltje: wauw, bijna 12 weken! Da's echt een kaap hé, zal ook héél blij zijn als ik die gehaald heb. Ik zou niet te veel inzitten met de symptomen die verdwijnen, da's eigenlijk wel normaal als je die 12 weken nadert... De slachtbank zou ik het toch niet noemen! Ik ben zeker dat je een super echo zal hebben!

Hier is de misselijkheid ietsje minder, maar zeker niet helemaal weg. En ik kan plots echt zo moe worden dat mijn ogen toevallen... Het hoort er allemaal bij hé :) We vertrekken zaterdag voor 2 weken naar het zuiden van Frankrijk (zonder internet, jullie zullen me eventjes niet horen). Ik kijk er wel naar uit, lekker relaxen, de gedachten verzetten, en rusten wanneer mijn lichaam zegt dat het nodig is.
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

ilse86
Berichten: 119
Lid geworden op: 3 juli 2015, 12:47

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door ilse86 » 26 augustus 2015, 15:23

Hoi!

Hier ook een dikke gezwollen buik. Ik denk dat dat van die hormonen is en ook je darmen die opgeblazen zijn.
Ik heb heel veel last van mijn darmen 's morgens en 's avonds. Ook heel de dag misselijk.

Ik ben even lang zwanger als Julie. :-) Vandaag 9 weken en 6 dagen.

Ik heb nu vrijdag mijn tweede echo. De stress begint te stijgen. Ik hoop echt dat alles in orde is.
Ik loop heel de tijd te stressen. De ene dag denk ik dat ik Toxo heb, de andere dag CMV... Ik vind altijd wel iets om over te stressen en heb altijd maar schrik dat het toch nog verkeerd gaat lopen.

Ik heb het aan nog niet veel mensen verteld, maar het is moeilijk met die dikke buik...
Misschien als vrijdag alles ok is, vertel ik het. Maar ik denk altijd dat dat ongeluk brengt... Bijgeloof! Pff!

@BluePixie: Prettige vakantie! Geniet ervan!
Zou mij ook deugd doen! Zalig!

Uiltjes
Berichten: 304
Lid geworden op: 25 februari 2015, 11:25

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Uiltjes » 26 augustus 2015, 21:31

Hey ladies. Ik kan me hier-voorzichtjes hoor- ook aansluiten! Alez, heb zelf wat uitgerekend via een site en denk dat ik zou uitgerekend zijn op 27/04? Pick-up was 5/08.. Klopt dit? Heb een app gedld en volgens die app zou week 5 vandaag gestart zijn..

We kunnen mss zoals in icsi forum een overzicht maken en af en toe updaten? Zo zijn we beter mee want ik heb dat hier nu allemaal in een keer gelezen en weet al de helft niet meer;-) jullie zijn precies allemaal al veel verder dan mij.:-) hoe oud zijn jullie? En al kindjes?

Heb bloed laten nemen 4 dagen later dan ik normaal mocht(24/08 ipv 20/08) en hcg was 1050 denk ik. Mss zeggen ze dat niet altijd omdat het van persoon tot persoon zooo kan verschillen? Ik heb wat opzoekingen gedaan en denk dat het eentje zal zijn, hoewel ik dan ook lees dat-zoals al gezegd- je er niet teveel van uit mag gaan adhv die waarden omdat het zo kan varieren..
Ik ben ook enorm bang... Zoals blijkbaar iedereen hier. Oef:-) elke keer als ik nr t wc ga, of als ik iets voel lopen van die utro.. heb soms ook stress en denk dan altijd dat het slecht is voor mij, maar kan het zo echt niet tegenhouden, het komt plots op.. Iemand tips?
Heb ook zo spanningen in mijn buik, precies stijf gevoel als ik bepaalde bewegingen doe of naar t toilet ga.. En voor de rest niet zo heel veel zin om te eten, maar ik doe het toch omdat het natiurlijk belangrijk is... Borsten ook pijnlijk maar als het dan iets minder is dan zit ik er ook op te duwen, hopend dat ze pijn doen;-) lichte hoofdpijn ook, saai maar wel dragelijk-gelukkig. En moe ook! Maar denk dat het evengoed nog nasleep van het verlof is, eerste week terug aan het werk
2011-'12 operaties man. Pilstop dec.'12, ICSI1 04/14 negatief, geen cryo's, ICSI2 08/14 negatief, geen cryo's, ICSI3 11/14 negatief, geen cryo's, ICSI4 eind 02/15 alweer negatief, geen cryo's, ICSI5 start juli '15 - zwanger, maar toch nog bang afwachten..

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten