Bevallen maart - april 2016

Plaats reactie
ilse86
Berichten: 119
Lid geworden op: 3 juli 2015, 12:47

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door ilse86 » 3 september 2016, 15:44

We horen niks van Phoebe dus ze zullen wel op reis vertrokken zijn!

Stan zijn eerste halve dag crèche is goed gegaan. Flink geweest en goed geslapen.
Mijn eerste werkdag zit er ook op. Twas saai! Nog niet veel te doen... Mijn kindjes missen...

De groentepap lukt hier ook nog altijd niet echt vlot... Ik zou zeggen, wacht er maar lang genoeg mee...

Uiltjes
Berichten: 304
Lid geworden op: 25 februari 2015, 11:25

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Uiltjes » 4 september 2016, 5:44

@jackie, hoe bedoel je want er is niet zoveel meer? Is je productie aant dalen?
Hier begint hij s nachts weer te drinken(zit hier nu 5.40 again en was om 3h nog maar opgestaan. Hij zit 2curves boven zn lengte en qua gewicht op de gewone curve dus zou daaraan liggen dat hij niet meer doorslaapt. Zullen we maar geloven he;-) hij sliep al tijdje 8h aan stuk :-(
2011-'12 operaties man. Pilstop dec.'12, ICSI1 04/14 negatief, geen cryo's, ICSI2 08/14 negatief, geen cryo's, ICSI3 11/14 negatief, geen cryo's, ICSI4 eind 02/15 alweer negatief, geen cryo's, ICSI5 start juli '15 - zwanger, maar toch nog bang afwachten..

BluePixie
Berichten: 366
Lid geworden op: 24 februari 2015, 19:32

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door BluePixie » 6 september 2016, 10:33

Oei, hopelijk is Phoebe inderdaad kunnen vertrekken!

@Jackie: Je mag er trots op zijn dat je zo lang borstvoeding gegeven hebt. Goed gedaan! Geniet nog maar van die laatste weken... Ik mis het nog altijd een beetje!

@Uiltjes: twee weken geleden hadden we ook zo'n weekje waarin hij plots weer voeding vroeg 's nachts. Ik dacht dat het een sprongetje was ofzo (en klopt precies ook wel met mijn Oei in Groei boek). Nu slaapt hij - gelukkig - weer door, al wordt hij 's ochtends vroeger wakker. En 5 uur is écht geen uur om op te staan *geeuw* ...

Hier gisteren voor de eerste keer naar de onthaalmoeder na een maand bij de oma's. Ik had mezelf voorgenomen: Ik ga niet bellen, ik ga niet bellen, ik ga niet bellen... De collega's zeiden "allé, bel dan toch!", en ik ben overstag gegaan. Wat heb ik me dat beklaagd! Ik hoorde meteen dat hij zat te brullen :shock: blijkbaar belde ik net op het moment dat ze probeerde om hem patatjes te geven. En dat lukt dus echt nog niet. 'k Heb dan maar snel weer toegelegd dat ze zijn fles kon maken. En de rest van de dag heb ik me slecht gevoeld...

Toen ik hem ging halen zaten zijn oogjes knalrood. Probleem is dat ze tot 6 maand niet apart mogen slapen, en dat hij dus nog twee weken in een wiegje in de living staat. Veel te klein en veel te veel lawaai dus. Met een oververmoeide baby tot gevolg. De onthaalmoeder kan daar natuurlijk niets aan doen, dat is wetgeving... Nog twee weekjes doorbijten dus, ben blij dat hij de 20ste al 6 maand wordt. Hij zat gisterenavond vroeg in zijn bedje (wat ook het om 5 uur opstaan verklaart natuurlijk...)

Erg hé. Ik voelde me zo een slechte mama omdat ik hem naar daar gebracht had. Maar dat is zo'n stom gevoel hé. Uiteindelijk hebben we geen keuze en weet ik echt wel dat hij daar in goede handen is...

Nog mensen problemen met groentenpap? Fruitpap is geen probleem, maar ik moet het ook wel geven voor hij echt honger krijgt, want dan heeft hij er het geduld niet voor en dan is het drama. Maar patatjes moet hij écht niet hebben...
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

ilse86
Berichten: 119
Lid geworden op: 3 juli 2015, 12:47

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door ilse86 » 6 september 2016, 11:50

Ja, hier ook enorme problemen met de groentepap. Fruitpap lukt wel, soms ook eens lastig, maar gp echt niet...
Maar ik blijf proberen. Ik heb wel op de crèche gezegd dat ze hem nog geen gp moeten geven.
De veranderingen zijn al groot genoeg. Eerst een beetje wennen.

Gisteren Stan zijn eerste volledige dag in de crèche. Goed gegeten. Weinig geslapen.
Dus ook een vermoeide baby mee naar huis, lag direct te slapen in de auto.
Ik vind het zo zielig! Ze zijn nog zo klein...

Ik maak Stan 's nachts om 1u wakker voor een flesje. Anders wordt hij wakker om 4u van de honger en ligt heel zijn schema overdag in de war. Hij drinkt het bijna slapend uit en na 10 min ligt hij al terug in bed.

Uiltjes
Berichten: 304
Lid geworden op: 25 februari 2015, 11:25

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Uiltjes » 6 september 2016, 12:40

Hier ook nog niet begonnen aan papjes(is wel nog maar 4 maanden). Gisteren was eerste dagje creche. Toen we op voorhand wat gerief brachten was het net bedtijd en huilden er veel kindjes, ik vond dat ook zo zielig!! maar dat hoort erbij zeker?? Dat ze eens moeten wenen? :-/.was wel de grotere kindjes denk ik, mss dat de babies wat meer aandacht krijgen :-). Hij lachte als ik hem afzette en haalde dus dat maakte veel goed!
2011-'12 operaties man. Pilstop dec.'12, ICSI1 04/14 negatief, geen cryo's, ICSI2 08/14 negatief, geen cryo's, ICSI3 11/14 negatief, geen cryo's, ICSI4 eind 02/15 alweer negatief, geen cryo's, ICSI5 start juli '15 - zwanger, maar toch nog bang afwachten..

Phoebe
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 oktober 2014, 19:09

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Phoebe » 8 september 2016, 18:06

Wij zijn dus idd op reis vertrokken! Hij had nog koorts 's ochtends maar hebben het er toch op gewaagd. 5u gereden tot in Duitsland op hotel: HEL!!!!!! De rit viel mee, maar dan op hotel een kamer waar het 30°C was en een babybed zonder deftige matras, dus moest hij tussen ons slapen. Hele nacht liggen stampen en slaan, en wakker elke keer dag ik bewoog, om de 3u drinken, krijsen 's avonds, krijsen 's ochtends. Ik heb geen oog dicht gedaan. En mijn man was ook zo positief (terwijl ik gezegd had: "als we allebei positief blijven en er voor gaan, dan wil ik vertrekken), die was de hele tijd bezig dat we terug gingen moeten keren enz. Toen hij zich na een nacht ronken dan 's ochtends om 6u opnieuw in bed legde en mij opnieuw eten liet geven heb ik gezegd dat we naar huis gingen terugkeren. En dan draaide hij zijn kar natuurlijk, wou hij toch doorrijden. Uiteindelijk heb ik toegegeven. 't Was een mooie reis, de familie waarvan we het appartement huurden was echt super superlief, huisje met zicht op de bergen, ik heb echt heimwee nu! Gust was eigenlijk heel erg braaf, wij deden telkens iets (wandelen, gletsjer bezoeken,...) vanaf een uur of 10 à 11 tot de late namiddag en hij sliep meestal de hele tijd. Heeft dus wel héél veel in de maxi cosi gezeten en daar voelde ik mij telkens schuldig over, maar hij zit daar precies zo graag in... Wij gingen dan 's avonds slapen samen met hem (rond 20u à 20u30) omdat zijn bedje in onze "living-keuken" stond en we daar dus niet meer konden zijn vanaf dan... Zijn ritme is echter wel helemaal overhoop gegooid. Thuis sliep hij door en dronk hij 5x 180ml of meer, in Oostenrijk kreeg hij een avondvoeding, dan wou hij nog een nachtvoeding en om 6u alweer een voeding. LASTIG!! Hij at daar dus 7x/dag en hij dronk steeds max 100ml en wou daarna niet meer drinken, hij werd dan echt heel kwaad als we nog probeerden. Moesten dan allerlei truuks uithalen, zoals met hem rondwandelen ondertussen, hem in de wipper zetten en daar nog een beetje laten drinken enz. Ik heb dan van daaruit de vroedvrouw gebeld en die zei dat baby's tussen 4 en 5 maand idd kunnen "staken", en meestal als er veel nieuwe dingen zijn, omdat de wereld rond hen interessanter geworden is dan hun fles. Nou, leuk... Nu terug thuis proberen we opnieuw zijn oude ritme erin te krijgen... We hebben ook de patatjes weggelaten op reis omdat dat niet goed meer ging en hij ziek was enz (gevolg: constipatie, krampen, glycerinesuppo's mogen halen op reis,... pfffffffff!) en vandaag heeft hij heel zijn pot auberginepatatjes leeggegeten, heel enthousiast! Hij drinkt nu ook al terug 150ml in één keer, en niet meer in 2x, dus hopen dat het terug goedkomt. Vannacht toch ook opnieuw 6u aan een stuk geslapen, fjoew! En ondertussen heb ik veel te veel stress gehad op reis met zijn voedingen en krampen en lastige nachten en de rit en ik heb nu heimwee naar die lieve mensen daar zodat ik mij nu eigenlijk wel heel slecht voel. Ik begin stilaan te twijfelen of ik niet een beetje een postnatale aan het kweken ben... :? Ik heb geen flauw idee in hoeverre stemmingswisselingen en emotioneel zijn en overbezorgd zijn horen bij deze tijd, of vanaf wanneer er toch iets mis blijkt te zijn... Het stomme is dat wanneer Gust blij is en lacht en "gemakkelijk" is, dat ik mij opnieuw super voel, maar vanals dat hij begint te wenen krijg ik schrik dat ik het uiteindelijk niet ga volhouden, terwijl dat eigenlijk helemaal niet aan de orde is, die schrik is niet realistisch, want ik kan het best aan... (denk ik toch). Hebben jullie hier ook last van? Of ga ik toch beter eens hulp zoeken? Ik heb het gevoel dat het nog steeds te maken heeft met het feit dat hij een behoorlijke huilbaby was de eerste weken en ik daar precies een soort trauma aan overgehouden heb...

@iedereen met groentenpapmiserie: mijn vroedvrouw zei om het rustig aan te doen, niet forceren, willen ze niet meer, dan stop je, en willen ze op 6 maand nog steeds niet, dan hebben ze nog wel een heel repertoire aan truuks om het te doen marcheren ;) Ze zei ook om smaken te mengen: iets dat ze lekker vinden + iets nieuw en dan beetje spelen met de verhoudingen enzo... Ze zei ook om zeker niet verder te doen als ze lastig zijn want ze weten dat ze dan aandacht krijgen...

@Ilse: hoeveel drinkt Stan dan om 1u? Kan toch niet heel veel zijn als hij na 10min al in bed ligt?

@Uiltjes@BluePixie: Hier ook zo lastig die nachten, vanaf 14w af en toe in periodes terug nachtvoeding, en dan weer een paar dagen niet en dan weer wel, maar zeg opdenduur, dat is wel lastig! Die van ons kan nu onmogelijk nog "aan het springen" zijn. Ik ben altijd jaloers als ik die verhalen hoor van baby's die aan 3w of 4w 12u aan een stuk doorslapen... Ik ga aan die mensen ook eens beginnen vragen of dat dan weer om zeep was achteraf of dat dat vanaf dan de hele tijd door zo ging...

@BluePixie: ohjee, fout belmoment... Vreselijk!! Ik zie er ook enorm tegenop om hem weg te brengen, eerst leek een onthaalmama ons beter dan grootouders, om conflicten te vermijden, maar nu denk ik er natuurlijk anders over als ik zie dat de grootouders hem voortdurend aandacht geven en een onthaalmama dat niet gaat kunnen doen...

@Jackie: jij hebt toch écht de droombaby die je verdient na al die moeite he! Lekker lang slapen amai! Komt dichtbij, het terug gaan werken, echt niet tof he!

Phoebe
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 oktober 2014, 19:09

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Phoebe » 14 september 2016, 13:22

Even een update, want toen ik de vorige post schreef voelde ik me écht niet goed :oops: De dag erna voelde ik me al een stuk beter! Anyway, ik voelde dus wel aan dat er iets mis was, maar wist niet wat, en daar word ik dus zo somber van. Ik heb zijn dosis omeprazole verdubbeld (in samenspraak met arts) en kreeg na 2 dagen opnieuw een veel vrolijker kindje en na een dag of 5 kan hij nu opnieuw met gemak 4u tussen zijn voedingen laten en grote flessen drinken! Hij stopt nog wel eens tussendoor om te spelen, maar dat lijkt me normaal als ik zie hoe snel hij ontwikkelt en hoe geïnteresseerd hij is in alles rond zich. Stomme reflux!!!!!!!!! Alles is dus terug in orde nu, hij heeft min of meer zijn oude ritme terug, heb ook M spenen gekocht ipv S, dat drinkt veel rapper, zo krijgt hij minder tijd om zich te vervelen :wink:

jackie
Berichten: 934
Lid geworden op: 27 februari 2013, 22:03

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door jackie » 14 september 2016, 22:24

Ik gebruik ook een grotere maat spenen Phoebe. Ze drinkt met Dr Brown flessen (slikt veel minder lucht hiermee want daar had ze veel last van) en ik gebruik al een maand spenen voor 6maand terwijl ze pas 20/9 6 maanden wordt. Maar die kleinere spenen frustreerden haar.

Ik heb het soms ook wel moeilijk en durf dat dan eigenlijk bijna tegen niemand zeggen omdat ik het zelf wou he, zo een baby. Maar ook al is ze echt een schatje en meestal niet moeilijk, zo alleen is soms best wel zwaar en dan vloek ik wel dat ik maar geen juiste partner tegen kwam. Het gaat meestal om kleine dingen, bv. gewoon 'even' naar de Colruyt gaan, lukt niet. Ik moet zoeken of ze dan bij iemand terecht kan of ze meenemen of soms eens een 'shift' skippen en rustig kunnen douchen of eten. Gisteren ben ik even gecrasht, het is zo warm in mijn appartement en ik was bij mijn ouders in de tuin gaan zitten tot zo lang mogelijk (ze zijn niet thuis). Rond 19u terug naar huis om haar een badje te geven, ze was moe. Thuisgekomen en dan beseft dat ik mijn telefoon bij mijn ouders was vergeten. Mijn buuurvrouw was niet thuis, dus Lily moeten terug meenemen, toen heb ik wel even gehuild in de auto dat ik ze niet gewoon thuis kon laten. Ik vond het zo erg voor haar.
Meestal gaat het wel en ben ik echt super gelukkig, maar soms is het net iets té zwaar en dan durf ik het wel even niet meer zien zitten. Maar als ze dan weer super enthousiast naar mij lacht of ik zie haar gelukzalig slapen, dan voel ik mij weer super. Of als ik gewoon keiveel over haar kan praten met mijn vriendinnen die al jaren mama zijn, dat is zo een fijn gevoel, dan ben ik moeilijk te stoppen :lol:

Ze heeft intussen 2 halve dagen en 1 volle dag crèche achter de rug en het gaat goed. Er zijn 14 kindjes in de baby categorie, best wel veel dus, maar ze vindt het heel plezant dat er zoveel te zien is. Ze komt wel uitgeput thuis en is dan zo overgestimuleerd dat ze moeilijk in slaap valt. Meestal pas rond 21u en dan pas kan ik aan mijn eten beginnen, dat is ook wel frustrerend soms. Ze is heel actief, zit geen seconde stil, het was de dames van de crèche ook opgevallen, dus zal het inderdaad wel meer dan andere baby's zijn :wink: Als die in haar wipstoel zit (zo eentje van babybjorn), dan zit ze daar echt in te wippen amai!

Groentepap lukt nog niet zo goed, niet dat ze het niet wilt, maar het slikmechanisme snapt ze nog niet goed, waardoor ze soms bijna braakneigingen krijgt van een lepeltje dat ik haar geef, zo precies of ze gaat stikken en zit dan te kokhalzen, pffff beetje eng om te zien, ik hoop dat ze het snel leert. Ik geef telkens maar een klein beetje om haar stilletjes te laten wennen. Op zich niet zo erg aangezien ze evenveel melk blijft drinken (4x 235ml - 210 met 7 schepjes poeder).

Bon, ik ga nog even wat lezen voor ik helemaal omval van de slaap.
Dag dames, slaapwel.
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

Uiltjes
Berichten: 304
Lid geworden op: 25 februari 2015, 11:25

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Uiltjes » 16 september 2016, 7:04

Hier slaapt hij soms door soms niet, maar hij begint vroeger in slaap te vallen (bijv om 21.30) en als je daar dan 7 uren bijtelt zit je midden id nacht he! Maar ik geef nog altijd met plezier borstvoeding. Is wel soms lastig in die zin dat ik over de muddag telkens van het werk nr huis moet, alles moet rap rap en moet zorgen dat ik telkens iets te eten heb, en ook soms mis ik het dat ik niet met collegas kan eten. Maar dat komt wel terug :-). Als er iets te doen is over de middag van meeting moet ik dan zorgen dat ik eens vroeger kan beginnen maar de crechd gaat pas om 7.30 open en man redelijk verl naar buitenland dus kortom puzzelen hele dagen maar das zeker de definitie van mama zijn ;-).@ jackie heel herkenbaar dus want ben ook veel home alone! Maar hij verandert zooooo snel!!!! Begint zn voeten in zn mond te steken, hilarisch he
2011-'12 operaties man. Pilstop dec.'12, ICSI1 04/14 negatief, geen cryo's, ICSI2 08/14 negatief, geen cryo's, ICSI3 11/14 negatief, geen cryo's, ICSI4 eind 02/15 alweer negatief, geen cryo's, ICSI5 start juli '15 - zwanger, maar toch nog bang afwachten..

Phoebe
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 oktober 2014, 19:09

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Phoebe » 16 september 2016, 8:12

@Uiltjes: hier ook voeten in mond sinds enkele dagen! :D Ik legde hem altijd om 20u30 in zijn bedje maar tegenwoordig is hij meestal al zo moe 's avonds dat hij om 20u al naar boven gaat...

Ik wil hem 's avonds als hij al slaapt nog een late voeding geven rond 22u maar soms slaapt hij te diep en drinkt hij maar 50ml en wordt dan boos en wil niet meer drinken, moet hem dan terug leggen. Dan moet ik om 4u alweer opstaan. Gisteren dan geprobeerd om gewoon zijn laatste voeding om 20u te geven en dan slapen, maar hij was er alweer om 00u30 en dan opnieuw om 5u15 en wakker om 7u40. Nu mijn man de vroege doet sta ik er alleen voor 's nachts en 's morgens én overdag, ik ben KAPOT!!! Was alweer vergeten hoe zwaar het was om hem de hele dag alleen te hebben en hem niet 1x te kunnen doorgeven voor als was het maar 10minuten: amai Jackie ik bewonder jou!!!!
Hoe slapen jullie kids? Ik begin die onderbroken nachten stilaan beu te worden, hij sliep zo mooi door, waarom doet hij dat nu ineens niet meer dan???? Binnenkort moet ik met stage beginnen, dat wordt dan wel een héél zware klus als zowel ik als mijn man 's nachts gaan moeten opstaan + ploegenwerk!

@Jackie: ooh die begrijp ik dus helemaal: niet durven zeggen hoe lastig je het wel hebt, omdat je zelf zo graag een kindje wou! Maar hey, ik zeg dan écht wel dat we niet op voorhand wisten hoe zwaar het zou zijn! Dat kan je je toch echt niet voorstellen als je er niet midden in zit! En dan nog, vind ik dat we evenveel recht hebben om eens te klagen als een ander... Ik geef eerlijk toe, ik zou het niet kunnen zo hele dagen alleen... Maar het omgekeerde is hier ook hetzelfde: als ze lachen, als ze rustig slapen, je wordt er zo gelukkig van hé! :wink:
Wij hebben trouwens ook die Babybjorn wipper en hij heeft écht ambities om tot aan de maan te geraken al wippend! :wink:

Uiltjes
Berichten: 304
Lid geworden op: 25 februari 2015, 11:25

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Uiltjes » 17 september 2016, 9:04

Phoebe, hier sliep hij ook tijdje door, en plots niet meer... regelweken?:-D
2011-'12 operaties man. Pilstop dec.'12, ICSI1 04/14 negatief, geen cryo's, ICSI2 08/14 negatief, geen cryo's, ICSI3 11/14 negatief, geen cryo's, ICSI4 eind 02/15 alweer negatief, geen cryo's, ICSI5 start juli '15 - zwanger, maar toch nog bang afwachten..

Phoebe
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 oktober 2014, 19:09

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Phoebe » 17 september 2016, 13:41

@Uiltjes: ik weet het niet meer, opdenduur kan men dat echt élke keer als "uitvlucht" gebruiken. Ik had zijn slecht humeur en slecht drinken daar ook op kunnen steken, maar uiteindelijk was dat heel duidelijk zijn reflux. Vind dat dus maar iets dubbel... Maarja, het begin van zijn nachtelijke voedingen op 13 à 14w had wel te maken met zijn sprong denk ik... Maar het duurt toch wel érg lang... Vannacht om 22u40 laatste fles gegeven, 120ml gedronken (hij moest een scheet laten, en dat is dan natuurlijk een drama als hij moe is waardoor hij niet meer wil drinken en ik hem in zijn bed moet leggen om te stoppen met wenen :mrgreen: ) en was daar terug om 4u30, met tuut doorgeslapen tot 5u. Toch al iets beter dus... Op die manier kan ik toch al een klein beetje "ritme" toevoegen aan zijn leven :wink:

Verdorie zeg daarnet zijn eerste confrontatie met poezennagels... Hij was moe en moest in zijn bedje maar had nog niet geboerd dus had hem op de arm en de kat zat op de chauffage achter mij. Kat gaf hem kopjes en dat vond hij fantastisch, grijpt de kat vast, trekt aan de kat, kat verliest evenwicht en probeert dat te herstellen door op hem te steunen: 3 scharten op zijn arm! Eentje er niet door maar 2 wel nét door zijn vel. Zo zielig! Heb er isobetadine opgedaan, vond dat hij eigenlijk nog héél snel getroost was, want dat doet toch echt geen deugd. Stoere man! :wink: Morgen wordt hij gedoopt, net goeie timing voor die krabben op zijn arm :? En mama staat ook net vol puistjes want de cyclus komt weer op gang ;)

jackie
Berichten: 934
Lid geworden op: 27 februari 2013, 22:03

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door jackie » 19 september 2016, 23:05

Hoe is de doop geweest Phoebe? En kattenkrabses al beter? Ik sta hier verstomd hoeveel mijn oude kater laat doen als ze aan zijn staart, zijn oren of zijn pels trekt :lol:
Cyclus is bij mij ook precies wat op gang aan het komen als het aan de puisten ligt ... maar toch nog steeds niet voor de 1e keer terug ongesteld geworden. Jullie wel?

Vandaag back to work ... gelukkig had ze al wat wenmomenten gehad in de crèche en wist ik dus dat ze het daar wel ok vond. Maar vanaf de middag begon het toch te trekken ... het kon niet snel genoeg 17u zijn om te kunnen vertrekken, dan ben ik meestal rond 18u in de crèche (moet van Antwerpen naar Brussel en terug). Ze had blijkbaar een leuke dag gehad. Maar ik vind het toch lang, toen ik haar deze ochtend om 8u bracht was ze het 4e kindje en toen ik ze om 18u ging halen waren er nog maar 2 (van de 14 van de babygroep). Dan breekt mijn moederhart wel, dat ze er elke dag zolang moet zitten. Gelukkig is het maar 4 dagen per week (ik werk 4/5e), dat troost mij toch een beetje.
En wonder boven wonder is ze vanavond vrij snel in slaap gevallen, oef want de laatste avonden was het toch vééééél wenen en moeten troosten van 20u tot telkens ong. 21u30. En dan moet ik nog elke keer aan mijn eten beginnen :roll:
Patatjes begint iets beter te gaan maar echt goed doorslikken lukt nog steeds niet. Zo bizar he, als je bedenkt dat een baby dat soort dingen moet leren :wink:

Bon, ik ben kapot, ik ga slapen want morgen is het weer om 6u30 opstaan in de hoop dat ik deze nacht niet teveel wakker word gemaakt.
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

Phoebe
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 oktober 2014, 19:09

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Phoebe » 20 september 2016, 10:40

De doop was geslaagd Jackie! Dezelfde avond nog zijn eerst tand erdoor, en sinds dan is hij al behoorlijk lastig op de 2e (die eerste was veel minder erg...). Gisteravond wou ik hem net zijn laatste fles gaan geven toen hij al roepend wakker werd, daarna krijsen. Heftig, en ik vond het zelfs griezelig dat hij ineens zo begon te roepen... Supo gegeven. Gelukkig geen problemen meer de rest van de nacht, maar deze ochtend wel weer enorm lastig, dus opnieuw supo, hopelijk komt die tand er vandaag door hoor... De kattenkrab is aan het genezen, hij heeft er geen last meer van! (gelukkig). Ik heb mijn maandstonden vollenbak gekregen! Ik moet elke 2u tampon wisselen en heb mijn overschot kraamverbanden van in het ziekenhuis bovengehaald, niet te doen zo bloeden!!!!

Ondertussen komt mijn stage ook dichter en dichter, tegen volgende week maandag moet ik al mijn "doelstellingen" klaar hebben (vreselijk). Ik probeer nu al van vorige week contact op te nemen met het ziekenhuis waar ik stage ga doen maar zoals altijd word ik daar opnieuw als onozele student behandeld... O zo leuk, ik weet dus nog steeds helemaal nix van uurrooster, werkregime, of ik 4/5 stage kan doen, hoe lang ik stage kan doen enz enz. Krijg er zodanig veel stress van dat ik alles wat er mee te maken heeft uitstel...

Patatjes gaan hier wel super ondertussen! Aubergine en courgette eet hij 200g van! Wortels heeft hij veel sneller genoeg van, maar dat is ook veel dikkere brij... Soms eet hij eens iets minder graag (postelein, sla), maar hij eet er dan toch een 100g van met een beetje geluk... Geef hem ernaast wel nog 5 flessen, denk dat ik maar naar 4 ga overschakelen aan 6 maand. Hij krijgt dus eten om de 3,5 uur, vind ik een mooi compromis tussen 3u en 4u ;) Bon, hij is wakker, dus dan ga ik maar weer entertainen om de tanden te vergeten... :wink:

jackie
Berichten: 934
Lid geworden op: 27 februari 2013, 22:03

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door jackie » 21 september 2016, 17:01

Amai, al 2 tanden! Hier nog niets :lol:
En super dat de doop goed verlopen is! Mah seg, hoe ambetant is dat van jouw stage, ik zou er ook helemaal stress van krijgen :roll:

Hier zit ze al een tijdje op 4 flessen van 210ml + 7 schepjes. Soms vraag ik mij af of ze wel genoeg heeft want ze drinkt die echt goed leeg, maar ze vraagt niet om eten. Er zit tussen de 4 à 5u tussen, maar soms ook korter als ze 's avonds moe is. Ze houdt het dan wel keilang vol, meestal laatste flesje rond 19u30 en volgende pas rond 7u30. Zou dat normaal zijn? Ik hoop dat het genoeg is.
Groentjes gaat al iets beter maar doorslikken is nog steeds ingewikkeld blijkbaar. Ze krijgt een paar lepels in de crèche maar daar moet het vooruit gaan :? dus ik zal blij zijn dat we vrijdag zijn en dat ik het weer 3 dagen rustig met haar kan doen. De zoete aardappel ging er vorige keer vrij vlot in vond ik, dus ik ga dat nog eens proberen.
Fruitpap stel ik nog wat uit tot ze een tijdje vlot groentjes heeft gegeten.

Alé nog kwartiertje werken en ik vertrek om ze te gaan halen in de crèche, joepie :).
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten