Stukjes eten

Plaats reactie
Watergirl
Berichten: 3
Lid geworden op: 7 augustus 2015, 8:45

Stukjes eten

Bericht door Watergirl » 7 augustus 2015, 8:54

Hallo,

Mijn zoontje is nu 9,5 maand oud. Ik weet niet goed wanneer ik moet overschakelen van gepureerd eten naar stukjes en hoe ik dit moet aanpakken. De fruitpap pureer ik nog altijd. Groentepap plet ik af en toe eens met een vork maar dan eet hij minder. Het brood deed ik altijd kruimelen in melk. Als ik kleine stukjes geef dan eet hij ook weer minder. Kokhalzen doet hij ondertussen wel al niet meer.
Hij heeft op dit moment 3 tandjes en nog eens 3 die pas aan het doorkomen zijn. Ik lees verhalen dat er baby's zijn die al stukjes eten met minder tanden.
Tips zijn welkom :-)

trinity
Berichten: 2099
Lid geworden op: 29 juni 2010, 17:19

Re: Stukjes eten

Bericht door trinity » 7 augustus 2015, 10:39

Ik liet ons zoontje zelf aangeven wanneer hij stukjes wou eten. Dat ze dan minder eten is normaal. Daar zou ik mij geen zorgen in maken. Zolang ze toch maar iets binnen hebben. Ik vergelijk het altijd met mezelf, ik eet ook niet altijd even veel dus zal de kleine dat ook niet doen. Ze geven vanzelf wel aan als ze genoeg hebben . Weet wel niet meer wanneer hij precies overgeschakeld is van puree naar stukjes.
Boterhammen liet is op zijn gehele en liet hem dan zelf stukjes bijten of in melk doppen.
Als je ongerust bent kan je altijd even met je huisarts overleggen
Stlucas Gent, 3 iui neg, icsi1 een flinke zoon, icsi2 neg, icsi2.1 cryos niet overleefd, icsi 2.2 laatste 2 cryos niet overleefd, icsi3 neg geen cryos, icsi4 bbz rechtse eileider verwijderd, 2 cryo's, icsi4.1 neg, icsi4.2 pos uitgerekend voor 11\11

Watergirl
Berichten: 3
Lid geworden op: 7 augustus 2015, 8:45

Re: Stukjes eten

Bericht door Watergirl » 7 augustus 2015, 11:20

Ik was ook al aant denken om hem eens een groter stuk brood in zijn handjes te geven. Misschien moet ik dat dan maar eens doen en zien wat er gebeurt :-)
Als hij geen stukjes meer wil eten pureer ik de rest nog maar meestal wil hij dit dan toch niet meer opeten.

Summerfeeling
Berichten: 359
Lid geworden op: 13 juli 2013, 17:07

Re: Stukjes eten

Bericht door Summerfeeling » 7 augustus 2015, 11:22

Mijn zoontje is ook 9,5 maanden en eet af en toe stukjes. Dat is begonnen op de crèche en wij hebben dat overgenomen voor zover dat kan. Zijn fruitpap mixen we vaak want harde stukjes (zoals appel) lukken nog niet. Bij groentepap mix ik het vlees en plet ik aardappel en groenten als dat lukt (courgette, wortel). Bij sommige groenten mix ik wel nog (prei, witloof). Hij heeft twee tandjes sinds drie weken en eet nu vlot stukjes droog brood die wij voor hem in stukjes scheuren. Als wij een groot stuk geven verslikt hij zich sowieso.
Ik zou me ook geen zorgen maken en het gewoon blijven aanbieden. Hij zal er vanzelf wel aan wennen. Succes!
Oktober 2014: na drie jaar werd ons wachten beloond en mochten we een zoontje verwelkomen.
Juni 2016: nog een zoontje. Zó blij met onze verrassingsbaby!

Muse
Berichten: 572
Lid geworden op: 19 januari 2014, 22:51

Re: Stukjes eten

Bericht door Muse » 7 augustus 2015, 11:34

Bij kind en gezin zeggen ze beginnen aanbieden vanaf 8 maanden. Wij zijn begonnen met ons meisje vanaf 6 maanden een lange korst brood te geven, ze kauwt ook echt mooi, ze 'bijt' er stukjes af, maar we moeten er wel op letten dat de korst taai genoeg is en niet afbrokkelt, want dan krijgt ze te grote stukken binnen.
Koekjes (zoals betterfood) en zo kunnen we haar nog niet geven, want die brokkelen te fel en dan zijn het soms ook weer te grote stukken.
Verder wil ze nu, ze is net 8 maand, geen stukjes, op geplette banaan kokhalst ze en ik probeerde onlangs een potje van Olvarit met stukjes en ze wou wel maar vond het duidelijk extreem vies, na een hap of tien gaf ze op en begon ze te uilen, dan heb ik het weer gemixt. Wat je bvb kan doen is alles behalve de aardappel mixen en de aardappel dan pletten. En zo steeds minder.

Muse
Berichten: 572
Lid geworden op: 19 januari 2014, 22:51

Re: Stukjes eten

Bericht door Muse » 7 augustus 2015, 11:34

Ha enze heeft nog geen enkel tandje :D

Watergirl
Berichten: 3
Lid geworden op: 7 augustus 2015, 8:45

Re: Stukjes eten

Bericht door Watergirl » 13 augustus 2015, 16:24

Als ik jullie reacties zo lees dan doet hij het toch nog niet zo slecht. Het zal zijn tijd wel nodig hebben denk ik. Vandaag at hij wel heel erg goed wat grotere stukjes brood. Maar dat lag misschien aan de siroop die ik erop had gedaan :D heb ook eens een koekje geprobeerd maar die brokkelen inderdaad soms te groot af. Ik moet wel zeggen dat hij het heel snel doorhad wat hij er mee moest doen. Brood steekt hij niet zelf in zijn mond, dat eindigt in kruimels of op de grond :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten