zwangerschapsdiabetis

Plaats reactie
trinity
Berichten: 2099
Lid geworden op: 29 juni 2010, 17:19

zwangerschapsdiabetis

Bericht door trinity » 26 augustus 2015, 22:35

Hallo,
Zijn er nog lotgenoten die graag tips en eetgewoonten willen delen?
Tis maar omdat we deze avond frietjes van de frituur gegeten hebben en dat dat dus echt geen goed idee was.
Heb een mailtje gedaan naar de diabetis verpleegkundige omdat ik mij nu zo mega rot voel
De kleine krijgt nu te veel suikers binnen Door mijn schuld en ik wist op voorhand dat het niet goed ging zijn maar de verleiding na een drukke dag was te groot
En eerlijk, dat diëten komt al mijn oren uit
Als ik later maat geen diabetis ontwikkel want dat zou een ramp zijn voor mij
Nu hou ik het gewoon vol voor de kleine behalve vanavond dus
Als ik het nu maar niet veel erger heb gemaakt
Stlucas Gent, 3 iui neg, icsi1 een flinke zoon, icsi2 neg, icsi2.1 cryos niet overleefd, icsi 2.2 laatste 2 cryos niet overleefd, icsi3 neg geen cryos, icsi4 bbz rechtse eileider verwijderd, 2 cryo's, icsi4.1 neg, icsi4.2 pos uitgerekend voor 11\11

Juli@
Berichten: 16
Lid geworden op: 6 juni 2014, 15:33

Re: zwangerschapsdiabetis

Bericht door Juli@ » 27 augustus 2015, 21:11

Hey Trinity,

Stop almaar met die zorgen en zelfverwijten!
Maar idd die frietjes eh! Niet gemakkelijk om daar de juiste hoeveelheid insuline voor te spuiten , vooral om dat deze suikers bevatten die later vrijgegeven worden , meestal gedurende 4u.
Pasta , frietjes , pizza , rijst ... Zijn best dingen die je vermijd maar dit zullen ze wel al gezegd hebben, maar toch o zo moeilijk. Volkoren brood en aardappeltjes zijn het beste van koolhydraten om geen pieken te voorkomen.
Bij twijfel en vragen u tot de educatoren richten daar voor zijn ze!
En nu die piek , probeer het van u af te zetten , ik weet het niet gemakkelijk , ik herken het gevoel goed genoeg.
Maar zo te horen ben je goed bezig ! Dus deze kleine uitschieter gaat geen effect hebben op je baby.
Ik heb ook gedurende mijn zwangerschap , pieken gehad en dan spreek ik van echte uitschieters , paniek en schuldgevoelens en toch zit hier een wolk van een babytje nu naast mij!
Ik had al diabetes voor de zwangerschap dus was er goed op voorbereid hoe ik het zou aanpakken maar in geval van zwangerschapsdiabetes word je er echt ingesmeten in de wereld van insuline en hypos en hypers!

Ik wens je nog veel succes en vooral genieten van die zwangerschap!

trinity
Berichten: 2099
Lid geworden op: 29 juni 2010, 17:19

Re: zwangerschapsdiabetis

Bericht door trinity » 28 augustus 2015, 12:31

hey Julie, merci voor je berichtje
voel me toch al beter
gisteren wel terug mooie waarden gehad dus ja
ma heb zo schrik dat met zo ene uitval dat ganse diabetis gedoe nog vlugger gaat verergeren
echt respect voor je dat je er dag in dag uit rekening moet mee houden
Stlucas Gent, 3 iui neg, icsi1 een flinke zoon, icsi2 neg, icsi2.1 cryos niet overleefd, icsi 2.2 laatste 2 cryos niet overleefd, icsi3 neg geen cryos, icsi4 bbz rechtse eileider verwijderd, 2 cryo's, icsi4.1 neg, icsi4.2 pos uitgerekend voor 11\11

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten