Uitgerekend mei-juni 2016

NewGirl
Berichten: 120
Lid geworden op: 27 juli 2015, 14:07

Re: Uitgerekend mei-juni 2016

Bericht door NewGirl » 12 juli 2016, 19:53

Hier gaat het een stuk beter. Vandaag zelfs super! hij heeft heel veel geslapen door de dag. Wel in de draagdoek of in mijn armen in de zetel maar daar ben ik super blij mee!
Zo'n dure wandelwagen en meneer wilt er niet in haha. Vanaf nu ga ik hem gewoon overal dragen in een draagzak of draagdoek :-)
Hij moest hier precies gewoon aan worden. Een 2 weken geleden wou hij hier absoluut niet in en nu gaat dit zonder tegenwerken. Zijn reflux is ook vele beter nu hij continu rechtop gedragen wordt.

@ Marie: Fijn te horen! Te begrijpen dat je dit forum achter je wilt laten. Een hoofdstuk afgesloten he! succes!

@ Aria: Die pasgeboren baby fase zegt me ook niet veel nee :-) Nu lacht hij naar me en "speelt" hij al een beetje. Zoveel leuker! Nu is er eindelijk iets om hem mee bezig te houden. Hij weent nu ook niet vaak meer!

@ Ethlinn: hier ook die mam speen. Wij zijn hem aan het leren van een flesje te drinken voor wanneer hij naar de creche gaat en dit is tot nu toe de enigste speen die hij wilt.
Wij geven van medicatie ranitidine en gaviscon. We hebben ook een vs voor omeprazole mocht het te erg worden, maar toen we dit bij de apotheek gingen halen keek deze heel raar op van de hoeveelheid dat de dokter had voorgeschreven. 10 mg... blijkbaar al meteen heel veel. Voorlopig gaat het beter dus ga ik dit niet geven, en anders ga ik eerst terug naar de huisarts bellen. De apotheker zei dat 5 mg veel logischer zou zijn om te beginnen.

NewGirl
Berichten: 120
Lid geworden op: 27 juli 2015, 14:07

Re: Uitgerekend mei-juni 2016

Bericht door NewGirl » 15 juli 2016, 8:46

Poehoe mijn euforie was van korte duur. Alweer een paar dagen moeilijk. continu wenen. Ik kan hem geen 2 minuten neerleggen of hij begint weer. Heeft nog iemand dit?
Hoe graag ik hem ook zie, ik begin het beu te worden dat hij 24/24 tegen mijn lijf plakt.
Zou graag eens douche :D

Hoe gaat het bij jullie?

Aria
Berichten: 702
Lid geworden op: 2 januari 2014, 11:08

Re: Uitgerekend mei-juni 2016

Bericht door Aria » 16 juli 2016, 21:52

Hoi allemaal,

@NewGirl: Zitten jullie niet rond de 8 weken? Daar is het tweede sprongetje in de mentale ontwikkeling, `t kan heel goed dat zijn. (Als je reflux, krampen en al de rest niet als mogelijke oorzaak ziet.)
Als je dat boek nog niet hebt, raad ik heel erg *oei, ik groei* aan. Dat beschrijft de mentale sprongen die kinderen maken in hun ontwikkeling van de geboorte tot 18 maanden. Daarna maken ze ook nog sprongen, maar boek gaat enkel over die fase. Er zijn er in totaal 10 en elke sprong betekent: een grote vooruitgang in het vermogen. Plots zien ze de wereld weer helemaal anders en is alles nieuw voor hen en na zo een sprong kunnen ze heel vaak ineens iets nieuws. Nu zie je dat nog niet zo duidelijk, maar bijvoorbeeld rollen, kruipen, stappen, ... Daar gaan vaak wat moeilijke weken aan vooraf: veel wenen, moeilijk slapen, en grote mama-honger.

Van de ene op de andere dag wil je kindje dan ineens niet meer slapen, soms ook niet goed meer eten, willen ze niet neergelegd worden, huilen ze meer, ... En je denkt *Huuuuuu?!* en dan is het dus een sprongske dat bezig is.

Sommigen zijn meer uitgesproken dan andere en sommige kinderen reageren feller op de ene sprong dan op de andere. Bijvoorbeeld rond 6 maanden is er een moeilijke sprong en die is moeilijk bij bijna alle kindjes.

Wij zijn afgelopen week door het 6 weken groeispurtje gegaan, denk ik. Groeispurten zijn dan eerder fysieke sprongetjes in de ontwikkeling en die gaan vooral gepaard met veel willen eten/drinken en moeilijk slapen.

Wij hadden ook een tweetal dagen waarin ik ons Noor totaal niet kon neerleggen. Sliep echt moeilijk. `s Nachts was het min of meer okay (Nadat het 2 uur duurde eer ik haar effectief in bed kreeg en ze daar slapend in bleef, lol.), maar overdag kreeg ik ze niet neergelegd. Ze sliep superdiep in mijn armen en de moment dat ik ze neerlegde: wakker en wenen. Of dan maar 30 minuten slapen. Veel dutjes in de draagdoek gedaan. En ze wou ook meer drinken overdag.

Mijne man en ik waren 6 jaar getrouwd afgelopen donderdag en we wouden op date gaan na bedtijd van de kids. Paar uurtjes efkes iets eten/drinken, maar ik kreeg ons Noor dus niet neergelegd zonder dat ze schreeuwend wakker werd, dus uiteindelijk besloten haar mee te pakken. In de auto is ze in slaap gevallen en `t kind heeft de hele avond geslapen, hahaha. Dus we hadden toch echt wel onze date. :D We doen zo`n dingen zelden omdat we normaal ver van familie wonen, dus het was bijna 1 jaar geleden dat we nog iets met zijn tweetjes hadden gedaan.

Mijne man vertrekt deze week alweer terug. `t Is echt wel balen. `t Is fijn geweest zo met zijn vieren. Ik vind het echt geweldig en voel me nu alsof mijn gezin meer compleet is. Ik kan niet zeggen of er nog een derde komt of niet, maar ik voel nu echt een soort van rust en veel dankbaarheid voor mijn gezin. `t Is minstens voor een maand, maar normaal gezien zeker niet zo lang als de bijna 4 maanden van de afgelopen maanden, dus we slaan ons er wel door.

Hier heeft ons Noor ook haar eerste vaccins al gehad. Hier moet ze ook gevaccineerd worden tegen tuberculose. In BE moet dat niet meer, maar hier dus wel.

@Ethlinn: Het spijt me, meid, dat het zo moeilijk gaat met reflux/krampen/... Ik hoop dat jullie snel een oplossing vinden! Heb je voor de krampen al gripe water geprobeerd? Ik hoop dat de week snel voorbij gaat, zodat jullie beterschap kunnen zien met verandering van de melk! Je zit bijna aan de 6 weken! Dan is het op naar de 12! En dan zijn we uit de pasgeboren babyfase... Dan wordt het echt plezant!

Liefs,
Aria
Aug `13 *
Okt `13 **
Nov `14 Ons zoontje is geboren. (3,460 kg - 51 cm)
Afbeelding
Mei`16 Ons dochtertje is geboren. (3,450 kg - 51 cm)
Afbeelding

NewGirl
Berichten: 120
Lid geworden op: 27 juli 2015, 14:07

Re: Uitgerekend mei-juni 2016

Bericht door NewGirl » 18 juli 2016, 11:07

Aria: Die boek heb ik ook ja. Volgens de boek moet je de vbd ingeven ipv de geboortedatum. Tijs is 10 dagen te vroeg, maar die moeilijke dagen lijken toch meer te kloppen als ik zijn geboortedatum neem. Maar soit.
Dit weekend ging weer stukken beter. In de vm slaapt hij in de slaapzak en in de namiddag is hij wakker tot de avond. Hij geeuwt dan wel eens maar is op geen enkele manier in slaap te krijgen.
VM moet ik dan ganse tijd rondwandelen, 5 min zitten en hij wordt wakker :-) Dit typ ik dan ook al rechtstaand.
Voordeel is dat ik heb geleerd al wandelend een boek te lezen en dat mijn huis stofvrij is op handhoogte haha :-)
En in de namiddag wandel ik rond met hem in mijn armen of clusterd hij :^)

Hier is het een weekje warm weer. Dan is hij altijd wel wat moeilijker. Aria heb jij daar geen last van?
Want hier is het "warm", bij u is het "heet" haha :-)
Fijn dat je op date bent kunnen gaan met je man! Heb het nog niet aangedurfd om hem mee te nemen op restaurant :D

undomiele
Berichten: 165
Lid geworden op: 28 augustus 2015, 17:53

Re: Uitgerekend mei-juni 2016

Bericht door undomiele » 28 juli 2016, 10:52

Ethlinn schreef:Dag Dames, bij deze een snelle update. Onze Boris is vandaag opgenomen in het ziekenhuis. In essentie: ons kleintje heeft heel de dag pijn. Hij kan bijna niet slapen van de pijn. Ik zou niet meer weten hoe hij zich gedraagt als hij niet aan het brullen is. We zien even hoe mooi hij is, een paar minuutjes per dag. Een lachje voor enkele seconden per dag. Dat is het dan. Zijn darmpjes doen hem zoveel pijn... Gelukkig is zijn groei wel goed, dat is dat dan al.

Ik hoop dat ze de komende dagen vinden wat er scheelt, dat we een gewoon kereltje terug krijgen en geen brokje verdriet. En dat wij nu kunnen bijtanken, want we zijn kapot. Er heeft nog nooit iets zoveel pijn gedaan.
Hey Ethlinn, hoe gaat het ondertussen met die lieve Boris? Wat verschrikkelijk voor dat kleine wondertje en ook voor jullie! Ik vind het al super vermoeiend en kan soms het gehuil niet meer aanhoren, dus dat nog 10x erger moet echt volledig uitputtend zijn.

Goed dat je ook even aan jullie zelf denkt en probeert je batterijen WAT op te laten, want een mama die goed in haar vel zit, dat hebben baby'tjes toch het allerliefste (zelfs als er dan wat minder aandacht af en toe is).

Heel veel moed!!

NewGirl
Berichten: 120
Lid geworden op: 27 juli 2015, 14:07

Re: Uitgerekend mei-juni 2016

Bericht door NewGirl » 29 juli 2016, 11:27

Hey Ethlinn,

Hopelijk gaat het snel beter met jullie kleine man!
Hier sliep Tijs ook maar 8 tot 10uur in het totaal. Heb dit altijd bijgehouden.
Sinds hij omeprazole krijgt slaapt hij meer, maar is zeker nog niet "normaal". Ik schrijf het wel niet meer op want daar werd ik echt moedeloos van.
Het in slaap geraken lukt alleen in de draagdoek met de nodige traantjes. Hem daarna neerleggen gaat ook niet. Waardoor ik dus de ganse dag rondwandel en al rechtstaand dingen doe.
Hem in slaap wiegen of wakker in bedje leggen lukt hier echt niet. Heb het 5 dagen achter elkaar geprobeerd. Deed er op mijn maximum 2u over en dan nog sliep hij niet! Ik ben gestopt van miserie en hem getroost aan de borst.
Het in slaap wiegen duurde meestal 30 min waarbij heel hard weende om dan in slaap te vallen en terug wakker te schieten van het moment hij de matras raakte. Hem wiegen zonder brullen is me nog nooit gelukt.
Bij de andere wel? kunnen jullie echt jullie kleintje in slaap wiegen in de armen of wakker in bed leggen? lijkt me hier zo onmogelijk!
Heb wel schrik hoe ze dit in de crèche gaan oplossen binnen 2 weken...
Hier krijg ik veel commentaar van mijn mama dat het mijn eigen schuld is, had hem maar niet moeten leren in slaap te vallen in de draagzak blablabla... Ik luister er niet meer naar. Als een draagzak te enigste manier is om Tijs te laten slapen, dan slaapt hij in de draagzak. Ze mag eens proberen een reflux kindje neer te leggen om te laten slapen. :roll:
Ik heb door haar commentaar in ieder geval wel beslist dat ze niet hoeft te komen babysitten 1/week en dat hij gewoon extra naar de crèche gaat. Als mensen zich niet kunnen vinden achter mijn manier van opvoeden en hun er niet bij willen neerleggen, dan moeten zij dat maar weten. Neh :-) Mijn kind- mijn regels.
Ik moet door. Heb me gezet en mijn spruit wordt wakker haha :D

Ethlinn: veel succes! ik duim voor je dat het snel mag beteren!

undomiele
Berichten: 165
Lid geworden op: 28 augustus 2015, 17:53

Re: Uitgerekend mei-juni 2016

Bericht door undomiele » 29 juli 2016, 12:23

@NewGirl, wij hebben in het begin onze Basil ook laten slapen in de draagzak (eigenlijk een draagdoek) omdat hij nergens anders wou slapen hoor.
Nu kan hij ondertussen wel al in slaap gewiegd worden in onze armen, maar hem neerleggen is een gok, meestal is hij onmiddelijk of na tien minuten aan het wenen. Heel soms slaapt hij een uurtje door.
In de relax kunnen we hem ook al eens in slaap wiegen en dan heb je hem al niet meer vast, dus moet je hem niet wegleggen en slaapt hij soms wat langer.
Vanzelf in slaap vallen tijdens de dag lukt ons ook helemaal niet hoor!

'Snachts bakeren we hem in, en wonder boven wonder kunnen we hem ingebakerd in zijn bedje leggen en valt hij na een tijdje rondkijken en sabbelen op zijn tut in slaap. We hebben wel een cosleeper en we liggen er dan wel naast, dus hij kijkt wel naar ons (maar we zijn er niet mee bezig).

@Ethlinn, heel veel moed! Hopelijk zijn jullie snel weer thuis met een gelukkig zoontje!

Aria
Berichten: 702
Lid geworden op: 2 januari 2014, 11:08

Re: Uitgerekend mei-juni 2016

Bericht door Aria » 29 juli 2016, 14:02

Hoi allemaal,

@Ethlinn: Oh, meid, dit is echt geen goed nieuws. Het spijt me echt dat het zo moeilijk is voor jullie en Boris. Hoelang moet hij nog in het ziekenhuis blijven? Hebben ze koemelkallergie al uitgesloten? Ik hoop dat ze iets vinden... Dan kan je er ten minste iets aan proberen doen, eh. Heel veel moed en een dikke knuffel!

@NewGirl: Meid, wat je mama zegt is niet waar, hoor. Slechte gewoontes bestaan op deze leeftijd ECHT NIET.

Als je op 8 maanden nog steeds met hem in de draagzak zit, dan heb je inderdaad een probleem, want dan is het voor hem inderdaad een gewoonte geworden om enkel en alleen in de draagzak te slapen, maar een baby`ke van 2 maanden? Nope, dat is totaal iets anders. Pasgeboren baby`s (0-3 maanden) hebben VEEL hulp nodig om te slapen. De meeste baby`s hebben echt heel veel moeite met alleen in slaap vallen, hoor. Die hebben tutjes, wiegen, draagdoeken en -zakken en weetikveelwatallemaal nodig om te slapen.

Je kan het proberen om je kindje nu al wakker in bed te leggen, maar leg de lat echt LAAG. Het probleem op deze leeftijd is dat ze heel snel moe worden en heel snel oververmoeid. Ze kunnen op deze leeftijd maar +- 45 minuten wakker blijven. Dus als je hen wakker in bed wil leggen moet je nadat hij wakker is geworden, hem 45 minuten later alweer in bed hebben. En als je het juist mikt en je hebt hem net op het moment dat hij moe aan het worden is, maar nog niet TE moe (Het gaat hier over een window van misschien 5 minuten, eh. 5 minuten te laat of te vroeg en het lukt niet.), kan het zijn dat hij vanzelf in slaap gaat vallen. (Zonder huilen.)

Mijne zoon is het vanop de ene op de andere dag beginnen doen. We hadden goeie routine, ik hield hem niet te lang wakker en legde hem bij elk dutje in bed en liet hem efkes doen en luisterde. Als hij begon te huilen op een manier dat ik wist dat het hem niet lukte, ging ik hem in slaap wiegen. Uiteindelijk op 4,5 maand viel hij ineens in slaap na paar minuten en sindsdien altijd vanzelf in slaap gevallen. De periode 4-6 maanden is ideaal om er dan aan te werken. Rond 4 maanden vind er een belangrijke ontwikkeling plaats in hun slaap en wordt hunne slaap meer zoals die van ons. Dan stopt het probleem ook van elke 10-20 minuten wakker worden nadat je ze hebt neergelegd meestal omdat ze dan net als ons direct in diepe slaap vallen.
Aug `13 *
Okt `13 **
Nov `14 Ons zoontje is geboren. (3,460 kg - 51 cm)
Afbeelding
Mei`16 Ons dochtertje is geboren. (3,450 kg - 51 cm)
Afbeelding

Aria
Berichten: 702
Lid geworden op: 2 januari 2014, 11:08

Re: Uitgerekend mei-juni 2016

Bericht door Aria » 29 juli 2016, 14:11

Ik denk dat de generatie van onze ouders pasgeboren baby`s heel vaak gewoon liet huilen en huilen. Toen ik bij mijn ouders op bezoek was toen mijne zoon net 4 maanden was, moest hij bij hen boven slapen en ik was dat niet gewoon want ik woonde destijds in appartement en hoorde hem dus heel gemakkelijk. Nu hoorde ik van beneden helemaal niks en ik was niet op mijn gemak. Mijn ouders zeiden toen: dat is net goed dat je niks hoort, dan reageer je niet op dat gehuil. :shock:

Dat is dus echt niet okay, eh, zo`n kleine baby`s laten huilen en huilen leert hen niet om vanzelf in slaap te vallen, dat leert hen dat er niemand is die op hen reageert en ze de wereld niet kunnen vertrouwen. En bon, ik heb nooit een goede band gehad met mijn ouders, zou het daar al scheef gegaan zijn? :wink: Nope, laten huilen nu heeft geen zin, geeeeeeeen zin.

Je gaat mensen vinden die zeggen dat het nooit okay is om te laten huilen, ik geloof dat dat wel soms nodig is, maar op latere leeftijd. Je gaat zien dat ze hoe ouder ze worden zich flink kunnen verzetten tegen gaan slapen, maar dan gaat het om een grotere baby of peuter en die ga je niet mentaal beschadigen door hen efkes te laten brullen. :wink:

Hier valt ze soms vanzelf in slaap. `s Nachts na de voeding en `s morgens ook vaak gemakkelijker, maar overdag is het in de voormiddag meestal draagdoek voor dutjes en dan in de namiddag als mijne zoon ligt te slapen, heb ik de tijd om haar effectief in mijn armen te houden tot ze diep slaapt en dan -meestal na 2 pogingen- kan ik ze in bed leggen en slaapt ze 2-3u. Ze is ingebakerd dan.

`t Is echt normaal nu dat ze zoveel hulp nodig hebben om te slapen. Op deze leeftijd is vanzelf in slaap leren vallen compleet nutteloos. Belangrijkste is er proberen voor zorgen dat ze genoeg slapen. (Hoewel dat ook niet altijd simpel is, zoals jullie ondervinden.)
Aug `13 *
Okt `13 **
Nov `14 Ons zoontje is geboren. (3,460 kg - 51 cm)
Afbeelding
Mei`16 Ons dochtertje is geboren. (3,450 kg - 51 cm)
Afbeelding

Aria
Berichten: 702
Lid geworden op: 2 januari 2014, 11:08

Re: Uitgerekend mei-juni 2016

Bericht door Aria » 29 juli 2016, 14:24

@Undomiele: Hoe gaat het met jouw zenuw en gevoel in de benen?

Hier gaat voorts alles zijn gangetje. Mijne man is 10 dagen geleden weer vertrokken. Vandaar dat ik hier ook niet veel ben komen kijken. Het is echt druk met die 2 kleintjes. Ik kijk uit naar de periode dat Noor makkelijker vanzelf gaat slapen, dan heb je echt opeens meer tijd hehe en komt er toch wat ademruimte.

Ons Noor is 2 maanden vandaag. Dus het gaat vooruit, jippie! Ze is wel betere slaapster dan zoon. Zoon sliep op deze leeftijd enkel dutjes van 30 min, werd ik horendol van. En die dronk `s nachts om de 3u. Noor slaapt gemakkelijk blok van 6-7u, dan nog blok van 3-4u. Soms slaapt ze zelfs door, dan slaapt ze 8u... Mijne zoon deed dat pas op 8 maanden, lol. Toch straf hoe dat verschilt!

Veel liefs!
Aug `13 *
Okt `13 **
Nov `14 Ons zoontje is geboren. (3,460 kg - 51 cm)
Afbeelding
Mei`16 Ons dochtertje is geboren. (3,450 kg - 51 cm)
Afbeelding

undomiele
Berichten: 165
Lid geworden op: 28 augustus 2015, 17:53

Re: Uitgerekend mei-juni 2016

Bericht door undomiele » 3 augustus 2016, 10:06

Aria, mijn benen zijn echt wel al beter. Ik denk dat ik alle kracht wel terugheb in mijn bovenbenen, wel nog steeds een verdoofd gevoel in mijn onderbenen maar de neuroloog zei vorige week dat ik er niets meer ging aan overhouden. Alleen mss wat last als ik goed ziek zou zijn of hele zware inspanningen doe.

Ik ben wel enorm verzwakt in mijn bovenbenen van de spieren een hele tijd niet te gebruiken, dus dat moet terug rustig opgebouwd worden bij de kine.

Maar het komt goed en ik ben heel gelukkig als ik met mijn zoontje de trap op en af kan lopen!

Bedankt voor het vragen!

Aria
Berichten: 702
Lid geworden op: 2 januari 2014, 11:08

Re: Uitgerekend mei-juni 2016

Bericht door Aria » 3 augustus 2016, 10:15

undomiele schreef:Aria, mijn benen zijn echt wel al beter. Ik denk dat ik alle kracht wel terugheb in mijn bovenbenen, wel nog steeds een verdoofd gevoel in mijn onderbenen maar de neuroloog zei vorige week dat ik er niets meer ging aan overhouden. Alleen mss wat last als ik goed ziek zou zijn of hele zware inspanningen doe.

Ik ben wel enorm verzwakt in mijn bovenbenen van de spieren een hele tijd niet te gebruiken, dus dat moet terug rustig opgebouwd worden bij de kine.

Maar het komt goed en ik ben heel gelukkig als ik met mijn zoontje de trap op en af kan lopen!

Bedankt voor het vragen!
Oh, dat is goed nieuws, meid, ben blij voor je! Ik hoop dat je herstel verder vlot mag verlopen en je weer gauw de oude bent.
Aug `13 *
Okt `13 **
Nov `14 Ons zoontje is geboren. (3,460 kg - 51 cm)
Afbeelding
Mei`16 Ons dochtertje is geboren. (3,450 kg - 51 cm)
Afbeelding

Summerfeeling
Berichten: 359
Lid geworden op: 13 juli 2013, 17:07

Re: Uitgerekend mei-juni 2016

Bericht door Summerfeeling » 4 augustus 2016, 15:38

Dag allemaal,

Ik lees steeds mee op mijn GSM, maar ik typ daar niet graag op. Nu zit ik even achter de computer en kan ik eens deftig reageren. Ik las dat het bij sommigen onder jullie niet evident was de voorbije periode. Ik hoop echt dat het snel beter gaat en dat jullie snel recupereren.

Undomiele, echt blij te horen dat het beter gaat met je benen en dat alles uiteindelijk goed zal komen. Moet een enorme opluchting voor je zijn!

Aria, blij te horen dat Noor zo'n droombaby is. Het is altijd fijn als je tweede kindje makkelijker is dan je eerste kindje hé?

Ethlinn, is Boris nu al beter? Heeft hij het virus al overwonnen? Bij Kind & Gezin kan je je baby daarvoor laten inenten (is geen vaccin, maar een spuitje in de mond). Ik wist niet dat baby's dat al konden krijgen voor ze hiervoor waren ingeënt?

NewGirl, een baby die niet veel slaapt is vermoeiend hé? Ons eerste kindje sliep ook echt weinig overdag (maar 's nachts wel goed). Blij dat de draagdoek een uitweg biedt en dat hij op die manier toch nog wat kan slapen. Want een baby die oververmoeid is is ook geen lachertje he.

Hier gaat het eigenlijk vrij goed. Onze zoon is bijna zes weken en - waar die bij onze eerste zoon echt heel lastig waren - die gingen tot nu toe vrij vlot. Hij valt vaak in slaap aan de borst en dan kan ik hem soms wegleggen en dan slaapt hij enkele uurtjes tot de volgende voeding. Als dit niet lukt, dan neem ik hem mee in bed en voed ik hem liggend tot hij slaapt en dan doe ik ook een dutje mee overdag. 's Nachts liet hij de eerste twee weken lange periodes tussen de voedingen en dan zetten we steeds onze wekker na 6u ertussen te hebben gelaten. Nu doet hij dit niet meer, maar laat toch nog steeds 3 à 4 uur tussen. De laatste dagen zelfs al eens 5u en het blokje erna is dan ongeveer 2,5u. Ik klaag niet en geef hem tijd om er meer tijd tussen te laten. Ik hoop wel dat er meer tijd zal tussenzitten op het moment dat ik terug begin te werken (eind september).

Ook hier is de draagdoek een grote hulp. Hierin valt hij steeds snel in slaap en daardoor kan ik er overal mee komen eigenlijk. We zijn ook voor een week naar Frankrijk geweest toen hij 4 weken was en dat is prima gegaan. Heeft de hele autorit geslapen en ook ter plekke deed hij het super.

De overgang van één naar twee kindjes vind ik niet zo evident. We hebben onze handen meer dan vol en onze oudste komt nu echt in de peuterpuberteit en dat is niet simpel om mee om te gaan. Het opvoeden is nu écht begonnen... Hij is wel enorm lief voor zijn broertje: altijd kusjes en aaikes geven. Superschattig! Hij is echt nog niet jaloers geweest en daar hebben we echt chance mee. Enfin, ik ben ervan overtuigd dat alles wel los zal lopen, maar de eerstkomende tijd zal het toch niet zo simpel zijn vermoed ik.

Heel veel succes nog voor jullie allemaal en ik blijf benieuwd naar hoe het jullie en jullie babietjes vergaat!
Oktober 2014: na drie jaar werd ons wachten beloond en mochten we een zoontje verwelkomen.
Juni 2016: nog een zoontje. Zó blij met onze verrassingsbaby!

NewGirl
Berichten: 120
Lid geworden op: 27 juli 2015, 14:07

Re: Uitgerekend mei-juni 2016

Bericht door NewGirl » 4 augustus 2016, 19:16

undomiele: Super dat het volledig in orde komt met je benen!

Hier zijn we vandaag weer naar de osteopaat geweest. Nog steeds veel spanning op de rechter kant (technische uitleg zal ik weerhouden :-)). Maar dus duidelijk de oorzaak waarom hij niet liggend wilt slapen en in de draagzak wel.
Hoe raar het klinkt ben ik heel blij dat er een pathologische oorzaak is gevonden voor zijn slaapproblemen.
Na een tijdje begin je aan jezelf te twijfelen. Gisteren had ik dan nog maar eens geprobeerd hem al liggend in slaap te krijgen maar dit zorgt alleen maar voor een krijsende baby en een wenende mama. Niet goed!
Nog ff doorzetten met de osteopathie en zelf ook proberen te behandelen.
De week van de 15e begin ik terug met werken dus tegen dan hoop ik toch dat hij terug in zijn bedje wilt slapen, anders gaat het moeilijk worden!

Ethlinn: ergococoon ook al geprobeerd ja. Lukt wel, maar met zijn reflux vind ik het te gevaarlijk. Hij heeft veel terug en dan kan hij zijn eigen niet draaien. Ik leg hem ook altijd op zijn zij te slapen zodat de melk gewoon uit zijn mondje kan lopen.

Laat iedereen eig zijn kinderen vaccineren?

Aria
Berichten: 702
Lid geworden op: 2 januari 2014, 11:08

Re: Uitgerekend mei-juni 2016

Bericht door Aria » 4 augustus 2016, 22:10

Summerfeeling schreef:
De overgang van één naar twee kindjes vind ik niet zo evident. We hebben onze handen meer dan vol en onze oudste komt nu echt in de peuterpuberteit en dat is niet simpel om mee om te gaan. Het opvoeden is nu écht begonnen... Hij is wel enorm lief voor zijn broertje: altijd kusjes en aaikes geven. Superschattig! Hij is echt nog niet jaloers geweest en daar hebben we echt chance mee. Enfin, ik ben ervan overtuigd dat alles wel los zal lopen, maar de eerstkomende tijd zal het toch niet zo simpel zijn vermoed ik.
Ze kunnen er wat van, eh, die peuters? :) Onze oudsten zijn praktisch even oud, eh, hier ook geen jaloezie gemerkt, ook kusjes en aaikes geven. Moet wel oppassen als hij boos is, dan gaat hij gooien met dingen of slaan wat er het dichtst in de buurt is: dat kan de muur zijn, of dat kan ik zijn, maar dat kan dus ook ons Noor zijn...
`t Is inderdaad echt opvoeden dat nu begint, eh, `t is iets helemaal anders dan zo`n plat baby`ke dat gewoon eet-slaapt-speelt. :)
Maar ik vind het wel geweldig die peuterleeftijd. Ik vind dat echt toffer dan de pasgeboren baby`kes...
Aug `13 *
Okt `13 **
Nov `14 Ons zoontje is geboren. (3,460 kg - 51 cm)
Afbeelding
Mei`16 Ons dochtertje is geboren. (3,450 kg - 51 cm)
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 28 gasten