Uitgerekend mei-juni 2016

marie1981
Berichten: 412
Lid geworden op: 6 oktober 2011, 9:40

Re: Uitgerekend mei-juni 2016

Bericht door marie1981 » 11 augustus 2016, 14:39

@ethlinn; heel moedig van je.
Ik hoop je wel nog te horen!
Je was ook het meest pietje precies van ons allemaal.
En nu een hummeltje die lijkt al je energie weg te zuigen, al je vrijheid af te nemen, je kan precies zelfs niet meer alleen naar de wc... Dat kan er keihard ingaan he. In combinatie met je eigen karakter, hormonen, ....
Goed dat je hulp zoekt.
Het is echt loodzwaar die baby.
Je hebt nu nog geen perspectief, maar geloof me; ze worden echt onafhankelijker, de kinderen, je krijgt je vrijheid echt terug... Je zal weer aan leuke dingen, volwassen zaken enz kunnen denken...
Veeel, veeeel moed!

Voor degene met een 2de kort op de eerste; je zal zien; het is en blijft een tropenJAAR... ;-)
Zul je achteraf zelfs nog meer beseffen nu je er in zit!
Maar het is de max; wij hebben 2 entiteiten hier; de oudste 2; onlosmakelijk verbonden en de nakomer...

En aan alle mama's; jullie doen dat super en ik herken al jullie verhalen :-)

Xxx
Onze grote droom werd meer dan werkelijkheid; 3 keer werd ons een liefde voor het leven gegeven...

Summerfeeling
Berichten: 359
Lid geworden op: 13 juli 2013, 17:07

Re: Uitgerekend mei-juni 2016

Bericht door Summerfeeling » 12 augustus 2016, 15:53

Heel veel goeie moed, Ethlinn. Ik vind het erg om dit te moeten lezen, maar ben ervan overtuigd dat je het juiste doet voor jezelf en je gezin. Je kan je het nu misschien nog niet voorstellen, maar op een dag zal de zon weer schijnen en lacht het leven je opnieuw toe. Sterkte!!
Oktober 2014: na drie jaar werd ons wachten beloond en mochten we een zoontje verwelkomen.
Juni 2016: nog een zoontje. Zó blij met onze verrassingsbaby!

NewGirl
Berichten: 120
Lid geworden op: 27 juli 2015, 14:07

Re: Uitgerekend mei-juni 2016

Bericht door NewGirl » 13 augustus 2016, 9:23

@ethlinn: veel succes! ik hoop dat je je snel beter mag voelen! Ik begrijp je keuze heel goed en hoop dat je veel steun krijgt van je familie en vrienden!

Hier blijft het slapen overdag een probleem. Hij wilt nog steeds alleen maar slapen in de draagzak.
Hoewel ik al lang blij ben dat hij nu slaapt, vanaf woensdag moet hij naar de crèche,... en dus al liggend slapen.
Ik weet nu al dat hij alleen maar zal wenen en hysterisch gaat worden. Hier thuis is hij als hij hysterisch is alleen maar te kalmeren aan mijn borst. Ik pieker me dus dood en slaap amper van de zenuwen.

Ik heb echt alles geprobeerd om hem te doen slapen in een bed, maar hij wilt echt niet. Door zijn reflux (die nu onder controle is) is gewoon geconditioneerd dat plat liggen pijn geeft (denk ik).

Heb vorige week slaaptraining geprobeerd. (Neerleggen en opnemen als hij huilt + troosten en dan terug neerleggen).
ik probeer het elke keer een uur en na een uur is hij kletsnat van het zweet en hysterisch. Fijn...
Ik doe het dus ook gewoon niet meer. Is het egoïstisch van me om te denken dat ze het in de crèche maar moeten oplossen?

Ik wil niet meer de ganse dag met een baby zitten die niets anders doet dan weent.
Als hij gewoon in de draagzak mag slapen is hij de ganse dag zo vrolijk!
(ps. ja ik heb inbakeren enzovoort geprobeerd, ik heb 3 inbakerslaapzakken, 2 doeken, ... werkt echt niet!)
Nog kindjes die bijna naar de crèche moeten?

NewGirl
Berichten: 120
Lid geworden op: 27 juli 2015, 14:07

Re: Uitgerekend mei-juni 2016

Bericht door NewGirl » 13 augustus 2016, 10:59

en nu slaapt hij toch wel niet in zijn park zeker. haha kleine aap!!

Aria
Berichten: 702
Lid geworden op: 2 januari 2014, 11:08

Re: Uitgerekend mei-juni 2016

Bericht door Aria » 16 augustus 2016, 11:36

Lieve Ethlinn,

Ik vind het een heel moedige beslissing van je en ik hoop dat het zowel met jou als je kleine man snel beter gaat. Ik hoop dat de opname jullie deugd zal doen en je er meer kan leren genieten van je kleine ventje en van het mama zijn.

Ik sluit me aan bij wat Marie zegt. Het wordt echt beter, ze worden onafhankelijker, ze gaan meer hun eigen ding kunnen doen en jij kan geleidelijk aan weer meer *jezelf* zijn. Het vraagt tijd om een nieuw ritme te vinden, een nieuw *normaal*.

Ik hoop je hier nog te mogen lezen en wens je heel veel moed en sterkte toe.

Dikke knuffel!
Aria
Aug `13 *
Okt `13 **
Nov `14 Ons zoontje is geboren. (3,460 kg - 51 cm)
Afbeelding
Mei`16 Ons dochtertje is geboren. (3,450 kg - 51 cm)
Afbeelding

Aria
Berichten: 702
Lid geworden op: 2 januari 2014, 11:08

Re: Uitgerekend mei-juni 2016

Bericht door Aria » 16 augustus 2016, 11:39

NewGirl, ik hoor vaak dat kindjes die bijvoorbeeld alleen bij mama slapen of in de draagdoek, in de creche gewoon meegaan in dat ritme en ook slapen, hoor. Vaak slapen ze daar net wel in een bedje en zijn de ouders stomverbaasd waarom dat thuis niet lukt, lol.

Je zoontje is nog vrij jong voor slaaptraining, ik zou dat persoonlijk echt niet doen... Zeker geen uur! Dat is echt veel te lang! Als hij helemaal bezweet is en hysterisch, moet je je er echt bij neerleggen dat het nu nog niet de goeie moment er voor is. Een goeie periode daarvoor is 4-6 maanden. Hij gaat slapen, hoor, en hij gaat slapen in zijn bedje, maar op zijn eigen tempo en wanneer de reflux waarschijnlijk ook wat beter is.
Aug `13 *
Okt `13 **
Nov `14 Ons zoontje is geboren. (3,460 kg - 51 cm)
Afbeelding
Mei`16 Ons dochtertje is geboren. (3,450 kg - 51 cm)
Afbeelding

undomiele
Berichten: 165
Lid geworden op: 28 augustus 2015, 17:53

Re: Uitgerekend mei-juni 2016

Bericht door undomiele » 16 augustus 2016, 14:36

Ethlinn, heel veel moed! Het is een hele aanpassing zo'n nieuw leven en ik vind het een zeer wijze beslissing van jou!

Wij hebben ook een moeilijke reflux - krampjes periode achter de rug. Een krijsende - niet willen slapen - ik ben na 10 minuten weer wakker - baby is verschrikkelijk vermoeiend. Uiteindelijk naar de dokter. Gaviscon heeft niet geholpen. Zantac heeft hem rust gegeven!
Ook geef ik nu primacram, dat is iets homeopatisch tegen de krampjes, zijn stoelgang ziet er allesinds wel goed uit sindsdien! En ik let nu op mijn eten tegen de krampjes (geen pitvruchten of kolen).

Nu is hij vaak echt heel goed gezind en slaapt redelijk goed (hout vasthouden). Ik leg hem ook 1x per dag in z'n bedje op onze kamer (met babyfoon), na z'n middagvoeding voor een goede dut. Soms duurt het wel een half uur voor ik hem in slaap krijg, maar na het dutje (en eten) is hij een gelukkig ventje.

Ik ben wel nog steeds niet gewoon aan het nieuwe leven met een kindje. En verlang echt naar tijd voor mezelf en met mijn man. Is dat een goede reden om te stoppen met borstvoeding?
Vorig weekend zijn we voor het eerst iets samen gaan eten en drinken zonder Basil, maar de dagen erna ben je zooooo moe (want daarna nog afkolven en opstaan 'snachts voor voeding) dat het even weg geweest zijn al helemaal teniet gedaan was.
Hebben jullie het daar ook zo moeilijk mee?

undomiele
Berichten: 165
Lid geworden op: 28 augustus 2015, 17:53

Re: Uitgerekend mei-juni 2016

Bericht door undomiele » 16 augustus 2016, 14:41

oh ja, en Basil vind het ver-schri-kkelijk om kleedjes uit en aan te doen (en dus ook ververst te worden). Hij begint al te wenen (tot krijsen) vanaf hij op de ververstafel wordt gelegd, net alsof hij weet wat er komen zal.

Als ik hem op verplaatsing of met bezoek moet verversen is dat altijd een hele karwei en hebben wij nogal bekijks, maar ik krijg hem echt niet rustig ververst of uit/aangekleed.

Hoe kan je zoiets aangenamer maken?

Aria
Berichten: 702
Lid geworden op: 2 januari 2014, 11:08

Re: Uitgerekend mei-juni 2016

Bericht door Aria » 16 augustus 2016, 15:32

Hoi Undomiele,

Ik herken dat gevoel van bij mijn zoontje: geen tijd/ruimte voor je eigen lichaam en jezelf. Is moeilijk, eh? Dat was waarom ik een haat-liefde verhouding had ook met borstvoeding. Ik denk dat het helpt als je een duidelijk doel voor ogen stelt: wat wil je graag bereiken met borstvoeding? Ik had in mijn hoofd 6 maanden-1 jaar bij mijn zoontje en daar trok ik mij aan op, ik wou toch zeker die 6 maanden halen, de voordelen van borstvoeding voor zowel je kindje als jezelf zijn zo groot dat het de moeite waard is om door te zetten, vind ik persoonlijk.
Uiteindelijk 13,5 maanden gegeven en was toen 4 maanden zwanger en mijn productie was helemaal teruggelopen daardoor, dus eigenlijk daarom gestopt.

Bij mijn dochtertje heb ik daar nu veel minder last van, ze is ook wel een minder intensieve drinker en dat helpt. Ze slaapt ook al een tijdje door `s nachts. (Van 20.30-21u tot 6-7u `s morgens) Ik kolf nooit af, ik geef altijd *live*, en ben ook veel meer ontspannen nu in het geven van borstvoeding omdat ik weet hoe snel het gaat. We zitten al bijna aan 3 maanden, dan aan 6 maanden beginnen met vaste voeding, de nachtvoedingen vallen geleidelijk aan weg, langere tijd tussen de voedingen en voor je het weet geef je nog maar een 3-4 keer bv in 24u en zie je dat als een *bonding time* met je kindje.

Mijn advies zou zijn: niet stoppen, dit is een momentopname. De intensiteit van de bv gaat afnemen binnenkort, je gaat je lichaam meer terug krijgen en meer tijd en ruimte voor jezelf. Het is trouwens veel gemakkelijker een baby te sussen met een boobie dan met een fles. :wink:

Hier ook huilen tijdens het veranderen van de kleertjes. Ik praat haar daar door en dat helpt wel. Voor ik begin leg ik uit wat we gaan doen en ik leid haar door het proces *Nu deze arm in de mouw steken, dan de andere, ...* en als ze huilt dan zeg ik ook *Ik begrijp het, je vindt het niet fijn, maar je kleertjes waren vuilen en daarom doen we er nu andere aan, ...* Wacht tot ze groter worden en ze effectief stampen, rollen en BRULLEN als je hen wil verversen en aankleden. Of gewoon weglopen, hihi. Opnieuw geldt dan hetzelfde: hen betrekken bij het proces en wat er gebeurt, helpt om hen te kalmeren en geeft hen het gevoel dat ze betrokken worden in plaats van dat er iets met hen gedaan wordt zonder hun medewerking of toestemming.

Liefs,
Aria
Aug `13 *
Okt `13 **
Nov `14 Ons zoontje is geboren. (3,460 kg - 51 cm)
Afbeelding
Mei`16 Ons dochtertje is geboren. (3,450 kg - 51 cm)
Afbeelding

NewGirl
Berichten: 120
Lid geworden op: 27 juli 2015, 14:07

Re: Uitgerekend mei-juni 2016

Bericht door NewGirl » 17 augustus 2016, 8:35

Hier gaat het verversen en kleren aandoen gelukkig zonder tegenpruttelen. Nog niet bij nagedacht dat hij hier ook nog moeilijk over kon doen haha :D. En ik doe dat precies zoals Aria :D

Heb hem net bij de creche afgezet voor de eerste keer. Traantjes bij de mama. Bij Tijs nog niet, die besefte het nog niet :D
Nu beginnen werken... dubbel gevoel op het moment. Gelukkig om te beginnen maar een half dagje! binnen 3u15 min kan ik mijn zoontje terug halen :P :D

Summerfeeling
Berichten: 359
Lid geworden op: 13 juli 2013, 17:07

Re: Uitgerekend mei-juni 2016

Bericht door Summerfeeling » 25 augustus 2016, 11:11

Hoe gaat het nu met je, Ethlinn? Ik denk vaak aan je...
Oktober 2014: na drie jaar werd ons wachten beloond en mochten we een zoontje verwelkomen.
Juni 2016: nog een zoontje. Zó blij met onze verrassingsbaby!

marie1981
Berichten: 412
Lid geworden op: 6 oktober 2011, 9:40

Re: Uitgerekend mei-juni 2016

Bericht door marie1981 » 26 augustus 2016, 22:09

Waaw; jullie kindjes slapen goed! 2 sept is ze 4 maand en ze vraagt nog om de 4u.
Dus snachts om 22u - 2u- 6u en om 7u zijn de oudste 2 wakker.
Binnenkort begint school terug en kan ik overdag ns een dutje doen.
Bij mijn zoontje was dat ook zo. En heel plots was dat gedaan en sliep hij ineens door.
Ik begin wel wat ac te tellen naar dat moment :-)

Ethlinn; ik ben blij je te horen. Stap voor stap. Het komt wel. En tijdig,waar mogelijk, hulp vragen om zelf wat te rusten.
Newgirl; laat ons weten hoe de opvang loopt!
Aria; blij te horen dat deze ervaring veel beter is dan bij je zoontje!
Summer; bij jou lukt de stap van 1 naar 2 kids precies ook goed?

Zijn jullie allemaal al ah werk? Ik neem mijn 4 mnd ouderschapsverlof op. Ik ga pas in januari terug.
Onze grote droom werd meer dan werkelijkheid; 3 keer werd ons een liefde voor het leven gegeven...

NewGirl
Berichten: 120
Lid geworden op: 27 juli 2015, 14:07

Re: Uitgerekend mei-juni 2016

Bericht door NewGirl » 6 september 2016, 21:49

Hier gaat de opvang beter. hij weent veel minder (hoewel als ik hem ga halen hij wel altijd heel rode oogjes heeft) en hij drinkt ook goed van zijn flesje. Alleen slaapt hij daar niet veel. Altijd maar zo een half uurtje vm, half uurtje nm. Dus dan is hij uitgelegd als ik hem ga halen. Gelukkig moet hij voorlopig maar 1 hele dag en de rest halve dagen.

Ik ben terug beginnen werken op 12 weken, maar wel part- time. Vanaf half oktober (dan is hij 5 maand) ga ik 4/5e werken en in januari terug full time (40u). Maar ik kom van 60u werkweken dus dan lijkt 40u nog part- time :D
Nu werk ik 20u en voelt alsof ik nog steeds vakantie heb haha :D

Hoe gaat het met jullie allemaal?

plonske
Berichten: 373
Lid geworden op: 14 juni 2013, 21:58

Re: Uitgerekend mei-juni 2016

Bericht door plonske » 8 september 2016, 21:27

Voor marie....sorry voor inbreken maar kan ze anders niet bereiken.dag op dag een jaar later weer een positieve in handen.dan hopelijk toch een meikindje met en jaartje vertraging.zaterdag bloedname hoop dat het nu wel goed mag gaan.
Icsi1 : prachtige zoon. Icsi1.1 eskimosterretje * mk 8 weken - Icsi 2: mislukt - Icsi3: sterrenwolkje * mk 9weken3dagen - icsi 3.1 mislukt. - icsi poging 4 wachten op bn 10.09 3 cryo in dv

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Uitgerekend mei-juni 2016

Bericht door Ster_ » 9 september 2016, 8:35

Proficiat plonske! Ik duim voor je!
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten