Mijn babynaam wordt geboycot!

Plaats reactie
roserose
Berichten: 2
Lid geworden op: 8 september 2015, 17:43

Mijn babynaam wordt geboycot!

Bericht door roserose » 11 oktober 2015, 19:02

Help.. de tijd dringt nu toch wel, en nog steeds ben ik (wij) er niet aan uit welke babynaam te kiezen.

Het ging tussen :
- Laurens (mijn nummer 1)
- Henri (mijn man zijn nummer 1)
- William
(andere namen waar we ook aan dachten waren: Maurice, Willem, Vince)

De naam moet ook in t frans uitspreekbaar zijn (of toch ongeveer, door franse familie)
Om het moeilijk te maken is de familienaam een typische vlaamse jongensnaam, beginnende met een D.
Daarbij hadden we reeds in de familie een Lorenz, waardoor ik twijfelde bij Laurens, en nu is net een Lauren geboren. Niet dat ik die kleintjes en de ouders vaak zie, maar toch 1 à 2 keer per jaar.
En de hoop op het doorgeven van mijn familienaam ligt nu helemaal in mijn schoenen aangezien dat andere pas geboren kleintje een meisje is. Maar persoonlijk ben ik niet voor 2 familienamen. (mijn familienaam is echt wel mooi, en zonde dat het verloren zou gaan)

Wat te doen???

suikeratelier
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 juli 2015, 17:54

Re: Mijn babynaam wordt geboycot!

Bericht door suikeratelier » 12 oktober 2015, 14:52

Hallo,
al je graag Laurens hoort en je partner hiermee akkoord gaat, moet je daar niet langer over twijfelen denk ik :)
Al zijn er al soortgelijke namen rondom je... Je moet in de eerste plaats een naam kiezen waar je zelf volledig achter staat vind ik ;-)

Laat zeker weten wat het geworden is hé :wink:

lieze81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 januari 2014, 10:57

Re: Mijn babynaam wordt geboycot!

Bericht door lieze81 » 12 oktober 2015, 20:33

Als je die mensen maar 1 à 2 keer in een jaar ziet, zou ik daar zeker geen rekening mee houden.
Je moet gewoon voor DE naam gaan.
Kan jij je vinden in Henri? Kan je partner zich vinden in Laurens? Of vinden jullie William allebei top?
Welk één van de 3 je moet kiezen, daar kan niemand je een antwoord op geven. Maar met anderen zou ik in dit geval geen rekening houden.
Veel succes bij het maken van de juiste beslissing.
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

Aria
Berichten: 702
Lid geworden op: 2 januari 2014, 11:08

Re: Mijn babynaam wordt geboycot!

Bericht door Aria » 13 oktober 2015, 8:22

Hoi roserose,

bij ons in de familie is er ook een kindje met dezelfde naam.

In feite hadden we 2 favoriete namen en de eerste naam werd genomen door de broer van mijn man toen hij een zoontje kreeg... Toen ik dan zwanger was van ons zoontje en we onze naam hadden vastgelegd, werd de neef van mijn man vader van een zoontje... Met exact diezelfde naam. Bon, we gingen niet nog eens op zoek naar een nieuwe naam en aangezien we die mensen max. 1 keer per jaar zien, was dat voor ons echt geen punt. De familie reageerde er wel een beetje twijfelachtig op in het begin (Mijn man en zijn neef hebben ook dezelfde naam, dus nu hebben onze beide zoontjes ook dezelfde naam, lol.), maar uiteindelijk is dat nu voor niemand een probleem.

Gewoon doen waar jullie je goed bij voelen!

Liefs,
Aria
Aug `13 *
Okt `13 **
Nov `14 Ons zoontje is geboren. (3,460 kg - 51 cm)
Afbeelding
Mei`16 Ons dochtertje is geboren. (3,450 kg - 51 cm)
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten