Mama ziek, wat met borstvoeding?

Plaats reactie
Isabella***
Berichten: 228
Lid geworden op: 14 mei 2014, 15:36

Mama ziek, wat met borstvoeding?

Bericht door Isabella*** » 20 oktober 2015, 16:11

Hoi dames,


Even een vraagje voor iedereen die ervaring heeft met borstvoeding en ziek zijn :

Gisteren heb ik de hele dag overgegeven en diarree gehad, 's avonds ook koorts. Vandaag is het beter, maar nog niet 100%. Een buikgriepje denk ik. Ik kan nu terug wat water binnenhouden gelukkig. Ik heb Daantje poedermelk gegeven gisteren en vandaag uit angst om hem te besmetten. Is dit nodig? En wanneer mag ik terug borstvoeding geven?

Bedankt voor de tips!
Trotse mama van 2 prachtige prinsjes

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Mama ziek, wat met borstvoeding?

Bericht door Ster_ » 20 oktober 2015, 16:21

Je moet daar niet bang voor zijn! Je mag steeds doorvoeden als je ziek bent, ook met koorts. Je geeft zo zelfs antistoffen aan je baby. Ik heb al gevoed met buikgriep, borstontstekingen, griepachtige toestanden enz. Ik heb het telkens gevraagd aan mijn vroedvrouw en zij moedigde me altijd aan om door te voeden. Zet de poedermelk dus maar weer weg ;-)
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

Aria
Berichten: 702
Lid geworden op: 2 januari 2014, 11:08

Re: Mama ziek, wat met borstvoeding?

Bericht door Aria » 20 oktober 2015, 18:16

Inderdaad... Wat Ster_ zegt! :) Ik heb ook buikgriep gehad en gewoon bv doorgegeven. `t Is natuurlijk minder plezant als je met een baby aan de borst zit en je moet om de 5 minuten naar `t toilet lopen... :P Maar je hoeft inderdaad geen poedermelk te geven.

Hier nog een beetje info: https://www.borstvoeding.com/problemen/ ... n/bv2.html
Aug `13 *
Okt `13 **
Nov `14 Ons zoontje is geboren. (3,460 kg - 51 cm)
Afbeelding
Mei`16 Ons dochtertje is geboren. (3,450 kg - 51 cm)
Afbeelding

trinity
Berichten: 2099
Lid geworden op: 29 juni 2010, 17:19

Re: Mama ziek, wat met borstvoeding?

Bericht door trinity » 21 oktober 2015, 6:54

Ik zou ook zeker niet stoppen met bv. Kans dat die productie achteruit gaat is veel te groot als je 2 dagen geen bv geeft.
Stlucas Gent, 3 iui neg, icsi1 een flinke zoon, icsi2 neg, icsi2.1 cryos niet overleefd, icsi 2.2 laatste 2 cryos niet overleefd, icsi3 neg geen cryos, icsi4 bbz rechtse eileider verwijderd, 2 cryo's, icsi4.1 neg, icsi4.2 pos uitgerekend voor 11\11

Isabella***
Berichten: 228
Lid geworden op: 14 mei 2014, 15:36

Re: Mama ziek, wat met borstvoeding?

Bericht door Isabella*** » 21 oktober 2015, 10:25

Hi ladies,

Bedankt voor de reacties! De kleine werd hier onmiddellijk terug aangelegd tot groot plezier ( luidop lachen, in zijn handjes wrijvend en likkebaardend) :wink: Ik heb die 2 dagen afgekolfd maar ik merk idd dat ik al minder produceer, kan ook door het immense vochtverlies geweest zijn door het ziek zijn. 'k Ga dus veel water drinken als mijn maag het toelaat en hem extra veel aanleggen.
Trotse mama van 2 prachtige prinsjes

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Mama ziek, wat met borstvoeding?

Bericht door Ster_ » 21 oktober 2015, 13:44

Hihi Isabella, wat schattig :-) leg hem maar veel aan ja en zoveel mogelijk drinken (eventueel borstvoedings thee) en dan komt dat zeker en vast snel weer in orde! Veel beterschap voor jou ook nog!
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten