Uitgerekend juli-augustus 2016

Pitoeke
Berichten: 302
Lid geworden op: 16 oktober 2015, 21:55

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door Pitoeke » 26 november 2017, 19:49

heeey!

Zo leuk dat Valentino een mama's kindje is , das toch wel genieten dan als hij zo veel zijn liefde toont e :D
Amai dat moet verschieten geweest zijn dat hij zo onder de uitslag zat, die ziekte ken ik nog niet, wat moest je er dan aansmeren? En hoe krijgen ze dat, via andere kindjes ook?
En hij leeft op grote voet precies hihihi :lol: hier zit ze bijna aan 22, met dikke kousjes aan geraakt ze al moeilijk in de 21 dus ik zal moeten veranderen zeker, hoeveel speling moet er nu weer inzitten in e schoentje?
Hihihi ok het moet niet leuk geweest zijn voor u tijdens de chiromis maar zoals je het nu vertelt is het wel hilarisch :D
Qua tandjes zit ze aan nummer 9, dat is de rechteronderkies die erdoor staat, nu wachten op de linker zeker of wat volgt er nu? maar het duurt toch heeeeeeel lang eer die allemaal wa een normale grootte hebben vind ik ze da blijft lang maar paar millimeter of isda mijn gedacht :lol:
Qua woordjes is het wat vanalles eigenlijk , ze heeft een keer eens een zinnetje wvan drie woordjes gezegd: oma is dada maar da was maar eenmalig hahahaha! nu is het meestal: mama pakke als ik haar moet pakken ofwel als mijn vriend de vroege heeft en al gaan slapen is zzegt ze ssst papa bed :D of oma dada, bumba kijken, popje kijken(filmkes youtube) zo van die dingen.. soms zegt ze wel eens iets die ik niet versta maar ze is er nog niet kwaad om geworden gelukkig. Waar ze wel kwaad van wordt is als ze haar zin ni krijgt of als ik iets afpak da ze ni mocht nemen ofzo, dan ist feest ze :D :lol:
Dus van woordjes onder andere mama, papa, pepe, oma, opa, poes,b(r)oer, woef,op, koekje, bumba , popje, spele,tutje, enz..
Ze is een echte deugniet en zal soms dingen doen om te kijken of we reageren :D en soms nog is uitdagen door het nog eens te doen haaaahaha :D
Ze houdt van bumba kijken en zo filmkes op youtube of muziek waar ze dan op danst, da is ook wel goddelijk om zien hehe..
Ik ben ondertussen nog altijd thuis en heb het gevoel da hoe langer ik nog ga wachten hoe moeilijker ik het ga hebben om gescheiden te worden van Fé, erg he!
Ze gaat wel twee daagjes naar de onthaalmoeder maar da is het, voor de rest is ze altijd bij mij..
Is het nu omdat ik maar 1 kindje ga hebben en ik zo weinig mogelijk wil missen da ik er tegenop zie weer te werken langs een kant ik weet het niet maar ik ga het nog moeilijk hebben om haar los te laten ,ik weet dat nu al, stom he!
Of is dat normaal?
Bon dat was het weer ongeveer, nog een prettige zondag en tot snel nog eens :D
pilstop oktober 2014
verwijderen eileiders juni 2015
start ivf september 2015
dochtertje Fé geboren 12 juli 2016 :D

E-ke84
Berichten: 496
Lid geworden op: 13 juli 2011, 18:28

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door E-ke84 » 27 november 2017, 14:57

Hallo meiden!

Hier zijn we ook weer eens.

Monalena, ja, slapen gaat weer goed hoor. Was zo een paar nachten. En denk inderdaad dromen. Is met periodes hé. En vaak tijdens een sprongetje.
Maar hij loopt ondertussen wel volledig zelfstandig en heel goed en snel! Bij de onthaalmoeder is hij de snelste van de hoop :-) en ze verschiet ook altijd hoe rap die van punt A naar punt B geraakt nog voor je het doorhebt ;-)

Met Ilan merkten we wel onmiddellijk verbetering qua hoofdpijn klachten en ook qua kijken in boeken. Hij gaf zo niet echt de indruk voor zijn bril maar nu zien we het wel. Als zijn bril afgaat 's avonds dan wrijft hij in zijn ogen. Bril mag ook pas af na het verhaaltje want anders ziet hij het niet. En op school kan hij al beter binnen de lijntjes kleuren. Dus ja, uiteindelijk wel een verschil.
We moeten nu ook 5 dagen per week 2u afplakken om zijn slechtste oog te stimuleren. (geen lui oog trouwens maar slechter dan links dus door links af te plakken hopen we het rechtse oog op hetzelfde niveau te krijgen dan links want anders moet zijn rechtse glas verzwaard worden)
En het staat hem echt wel super hoor! Iedereen zegt het.

Met Senne moeten we de voorbije weken 's nachts niet meer eruit voor zijn tut. Hij houdt er nu 2 bij van de 10 in zijn bed. De rest kegelt hij uit bed of steekt hij vast tussen de spijlen en de muur :-)
Enkel het eerste anderhalf uur na bedtijd kan het zijn dat we nog eens terug moeten.

En hij heeft nu 6 tandjes die er effectief door staan. Dan drukt hij nog zijn vingers op een plek of twee dus er zullen er wel bijkomen ook.

De scheidingswand kan niet omver. Alle kubussen zijn aan elkaar geplakt op 2 plekken met dubbelzijdige tape. Ook aan de vloer plus het geheel is nu te zwaar, zeker gevuld met boeken. Maar we zijn zelf heel blij met het resultaat. Gescheiden en toch samen. Ideaal gaat dat zijn eenmaal Senne verhuisd is :-) (ook voor ons, zal blij zijn met het alleenrecht over onze slaapkamer)

Pitoeke en Monalena, qua schoenmaat zitten wij aan 21. Zal nu wel snel naar 22 gaan. Bij Ilan zijn we begonnen op 19 maar voor zijn lengte heeft die nu echt grote voeten. Maat 28. Normaal voor zijn leeftijd maar aangezien hij klein en fijn is, wel groot. Ook grote handen. Senne heeft dan weer kleine handen en voeten normaal.

Monalena, zo grappig van Valentino en zijn buien als je hem niet begrijpt. Zo echt drama inderdaad. Zien wij echt totaal niet bij Senne. (ilan wel vroeger, behalve het op de grond liggen, Ilan ging stampen en wenen) En ook hier na het werk twee jongens die persé bij mij willen. Senne wil zo één minuut gepakt worden en knuffel geven en dan wil hij weer verder met zijn bezigheid. Ilan zou aan mij blijven plakken maar ik moet dan aan het eten beginnen dus niet altijd mogelijk.
Dus bij ons is de oudste meer jaloers op de jongste.

Auto's voortduwen doet Senne ook. En met potjes spelen en dingen erin steken. Kan hij uren mee bezig zijn! Slim op dat vlak hoor.

Jammer van die mond, hand en voetziekte gehad. Hopelijk geen blaren gehad? Mijn mans neef zijn jongste had een blaar daarvan op zijn hele hand. Is nu een litteken. Was blijkbaar zo één gigantische blaar.

Hier heeft Senne onlangs valse kroep gehad. Gelukkig waren we er heel snel bij en waren enkel zijn stembanden gezwollen dus geen problemen gehad met ademhaling. Wel 9 dagen cortisonedruppels moeten geven en aerosollen. En het hoorde wel vies aan want ja, hij was zo aan het piepen tijdens het praten en spelen. Ook al waren zijn luchtwegen vrij.

Valentino heeft echt gigantische voeten! Maar hij is ook groter dan Senne dacht ik? Senne is nu een 81cm. En zit nog steeds op zijn P45 curve. Dus net iets kleiner dan gemiddeld. Ook qua gewicht zit hij op die curve en hoofdomtrek ook. Volledig in proportie zeg maar.

Pitoeke, jouw dochter zegt echt veel hoor! Maar zo zie je wel dat kinderen elk hun ritme volgen op verschillende vlakken. Ofwel zijn ze motorisch erg snel ofwel met praten. Senne zijn spurtjes zijn ook ofwel het ene ofwel het andere.
En we praten er echt heel veel tegen, maar hij focust nu echt meer op vooruit geraken en spelen en redeneren. (blokjes in bal krijgen..)
Verder is hij over alles verwonderd.

Het lastig hebben met gescheiden worden zal inderdaad vrees ik erger worden met de tijd. Eigenlijk moet je vanaf ze geboren bent, beginnen met loslaten. En het wordt steeds meer en meer. Eerste dag school is ook speciaal ze.
Denk niet dat het te maken heeft met het feit dat je maar één kindje hebt.
Dat is gewoon iets dat in je zit.
Ik moet zeggen dat ik het niet lastig vindt om mijn jongens naar de onthaalmoeder of school te laten gaan. Ik zie het meer als ontwikkeling die nodig is. Contact met andere kinderen, dingen leren die ze bij ons niet kunnen. En het zo zien helpt wel hoor.

22 is inderdaad een leuke leeftijd. Wij zijn begonnen met proberen toen ik 25 was maar ja, was ook al 28 toen ik eerste keer mama werd. Het draait inderdaad soms anders uit.
Goh ja, ze zijn al 6 jaar samen nu, werken allebei, huisje gekocht. Trouwen in augustus volgend jaar. Was allemaal wel te verwachten hoor. En ze is echt zot van kinderen. (is ook kinderverzorgster van beroep)

Hier ondertussen -22kg, heel wat spieren rijker (vandaar ook dat er verhoudingsgewijs wat minder af is de voorbije maanden, door het lopen heb ik enorm veel spieren gekweekt en dat weegt zwaarder dan vet). We hebben twee weken geleden afgesproken met een groep vrouwen van de weight watchers, we zitten samen in een facebookgroepje. Was echt heel leuk en voor mij de eerste keer met zo een grote groep vrouwen :-) (ik werk enkel met mannen dus vrouwen in groep heb ik nooit echt gehad). Het zal alvast herhaald worden.
En ik ga meedoen met de Warmathon van StuBru. Eerste keer dat ik in publiek ga lopen. Maar zal ook nog een deel wandelen zijn want heb mijn programma van start2run nog niet afgewerkt tot het einde.

Hier is de sint gisteren geweest thuis. We hadden het op voorhand niet gezegd dus Ilan was echt heel verbaasd maar ook heel blij. Senne moet er maar niks van hebben. Hij is wat vreemd naar mannen toe. Dus ja, op de schoot was geen succes :-) En komende zaterdag is het nog sinterklaasfeest via mijn man zijn werk. Met eerst een optreden van een clown. Is elk jaar ook de moeite.

Jullie nog leuke dingen in het verschiet?

Groeten,
E-ke
6 ICSI en 2 prachtige zonen (januari 2013 en augustus 2016)! Ons gezin is compleet.

Pitoeke
Berichten: 302
Lid geworden op: 16 oktober 2015, 21:55

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door Pitoeke » 29 november 2017, 11:47

hey dag e-ke!

Ooh leuke plannen dus metndat sinterklaasfeest in t verschiet, de kindjes zullen blij zijn !
Bij ons is het Sint maarten en dat is al efkes gepasseerd, dus buiten kerst en nieuw die eraan komt is er nog niets gepland voor Fé :)
Zo grappig dat je dat zegt dat Senne ook liever vrouwen dan mannen heeft dat is bij Fé nog altijd zo eigenlijk..
Amai en al 22 kilo eraf, chapeau hoor, goed bezig! En zo die marathons lopen, ook al is het met stappen bij, ge moet het toch maar doen dus petje af voor u!
En super dat je meteen verbetering hebt gemerkt bij je oudste zoontje, het zal voor hem ook een verademing zijn e.. hopelijk komt het snel in orde met het afplakken van het ene oogje.

Ik had mij verkeerd uitgedrukt vorige keer, ik heb het niet moeilijk als ze naar onthaalmoeder of school gaat, integendeel want als het van mij afhangt zou ze later direct hele dagen gaan als ze het aankan, maar ik had het eerder op da ik het ga moeilijk hebben als ik weer ga werken en ze bij mijn schoonmoeder of vriend ga blijven want zij hebbenwat een lossere aanpak dan mij en laten ze meer toe waardoor ik dan denk da ze missschien niet meer zo graag bij mij zou zijn of zoiets, snap je? :shock: mjan mischien idioot voor zo te denken maar het is dan ook allemaal nieuw voor mij en ik ben anders opgevoed dan hen..
Ik geef Fé superveel liefde maar als het neen is is het neen, buiten bij mijn schoonmoeder of vriend die geven direct toe als ze haar keel openzet kendet :D
Dan denkik da ze daar misschien liever ga willen bij zijn, nu ben ik er altijd bij e als ze hen ziet snap je, dus kan ik altijd ingrijpen maar als ik ga werken niet :D
alle het is wa moeilijk uit te leggen hopelijk verstaan jullie het een beetje ? 8) :lol:

Ons Fé heeft ofwel last van de kies die links moe doorkomen of ne spurt (alle als die nog bestaan op hun leeftijd?) :D want ze is weer volop deugniet, weent meteen als haar iets niet aanstaat of als ze valt en ze is weer te lui om zelf haar tut te zoeken als ze uitvalt wanneer ze slaapt :lol:
voila da was het zo een beetje!
tot later allemaal! 8)
pilstop oktober 2014
verwijderen eileiders juni 2015
start ivf september 2015
dochtertje Fé geboren 12 juli 2016 :D

E-ke84
Berichten: 496
Lid geworden op: 13 juli 2011, 18:28

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door E-ke84 » 29 november 2017, 13:52

Pitoeke, ik loop geen marathons ze :-) Ik ben bezig met start2run. Maar het is leuker dan ik dacht en doet deugd. Mijn man is nu aan het trainen voor de halve marathon. In 2019 wordt hij 40 en voor die datum zou hij graag een marathon gelopen hebben. Ik haal nu nog geen 5km :-) Maar wat ik loop, zit ik niet in de zetel hé.

De bril van Ilan, een verademing weet ik eigenlijk niet. Ervoor ervaarde hij niet echt een probleem omdat hij niet beter wist. Maar nu met zijn bril, merkt hij natuurlijk het verschil. Was trouwens bij het CLB dat ze het opgemerkt hadden. Maar ze dachten ook maar één oog en het zijn toch beide ogen.

Ik snap wel dat je Fé liever zelf opvoedt, en dat je ouders of opvang dingen anders aanpakt. Maar weet je, je kan niet alles in de hand hebben op dat vlak. Is echt een kwestie van je prioriteiten leren stellen en kijken wat het belangrijkste is voor jou qua opvoeden. Heb ik ook enorm moeten leren met mijn schoonouders.
Ik heb wel nooit het gevoel gehad, eenmaal Ilan weg ging, dat ik hem persé zelf alleen wou opvoeden zeg maar. Maar ik ben het niet altijd eens met mijn schoonouders.
Mijn ouders houden rekening met onze wensen, ook al zijn ze het er niet mee eens. Maar mijn schoonouders zeggen vaak jaja en doen het tegenovergestelde.

Schoonste voorbeeld was met potjestraining. Wij van: nog niks doen want Ilan is er nog niet klaar voor. En dan horen we een maand later van: ja, we duwden hem vast op dat potje maar hij begon te krijsen. Hij had het precies niet graag en weigert sindsdien om erop te gaan.
En we hadden ook al gemerkt dat hij ineens van interesse naar het potje (kort na zijn 2j) naar volledige afkeer gegaan was. Dan heb ik me kwaad gemaakt. En later ook nog, lieten ze hem zonder pamper in de tuin rond lopen, enkel een onderbroekje.
Maar ze zeiden dat nooit. En toen we daar eens gingen eten en hij liep rond, zag ik hem door dat broekje heen plassen. Dus ik van: hoe, hij draagt geen pamper? Ah nee, hij begint het op te houden. Hmm, waarom zag ik hem dan net door zijn broek heen plassen?
Gevolg: Ilan is pas na zijn 3 jaar, met hulp van de school, zindelijk geworden. Niet echt laat maar het zou vroeger geweest zijn zonder hun bemoeienissen.

Dat zijn dus momenten dat ik wel ingrijp en me toch wel kwaad maak.

Maar andere momenten, tja, de kleinere dingen, zucht ik eens en negeer het gewoon.
Ze zeggen ook altijd trots dat Ilan bij hen nooit driftbuien heeft. Tja, als je constant je zin krijgt, omdat ze conflict willen vermijden, dan heb je inderdaad geen driftbuien.
En we zien het ook als hij daar is blijven slapen, dan kunnen we er een dag geen weg mee omdat hij teveel mocht.

Wil gewoon zeggen, leer te relativeren en te beslissen wat echt belangrijk is voor jullie qua opvoeding. Op die punten mag je best consequent zijn. En de andere dingen, tja, daar zijn grootouders voor denk ik dan :-)

Het is een leerproces hé, of je nu één of meer kinderen hebt. Maar bij de tweede ben je inderdaad wat meer voorbereid. Alhoewel ze met hun poten van Senne zijn potjestraining moeten blijven volgend jaar ;-)
6 ICSI en 2 prachtige zonen (januari 2013 en augustus 2016)! Ons gezin is compleet.

Pitoeke
Berichten: 302
Lid geworden op: 16 oktober 2015, 21:55

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door Pitoeke » 4 december 2017, 12:29

hihihi E-ke, uw laatste zin was zoooo grappig :lol:

Ok da zijn inderdaad vlakken waar ze hun niet moeten met moeien, ik kan mij voorstellen dat ge toen om te ontploffen waart, gelukkig weten ze het nu e voor in de toekomst bij senne :D
En je hebt gelijk, over kleine dingen zal ik dan maar gewoon op de tanden moeten bijten en blij zijn dat ze op Fé kan letten zeker 8) maar het is toch soms moeilijk ze hahahaha gelukkig heb ik enkele vriendinnne die hetzelfde meemaken waar dat ik eens kan tegen klagen, en hier natuurlijk ook :lol:
Twas onlangs al een situatie waar ik teleurgesteld was bij mijn schoonouders.. Ik was er met Fé en ze vroeg een koekje (het was in voormiddag een uurtje voor haar groenten, toen ze net in periode zat da ze haar groenten niet goed opat) dus ik zei neen want ze gaat haar groenten niet goed opeten en dan heb ik miserie, en ze antwoord van ja ik mag da kind nooit iets geven ik ga haar ne halve koek geven da is toch ni veel en ze ging me Fé naar die kast da ze goed weet waar ze staan :evil: en gaf haar eentje..
alle op zulke vlakken erger ik mij, temeer omda ze ni luisterde naar mij.. en nu als we gaan en Fé vraagt koekje ( ah ja als ze een keer een koek gehad heeft onthoudt ze dat) dan zegt mijn schoonmoeder altijd; oei da moede aan mama vragen ze en blablabla :D alle bon zo van die domme dingen maak ik mij dan druk maar dan denkik als ze nu al ni luistert wat gaat da dan zijn bij belangrijke zaken die volgen in de toekomst..
ze vindt ook da ik ni streng mag zijn , ze lacht ook vaak als Fé dingen doet die ni mag ipv haar te verbeteren, enfin, een hele andere manier van opvoeden als da ik gehad heb dus.. maar ja zal er mij moeten overzetten e voor tegen dat ik terug moet gaan werken zeker :) :D

Maar ben blij da ik ni alleen ben dat dat ook ergens anders gebeurt! Hoeveel dagen gaan jullie kindjes dan naar de oma's?



groetjeeees!
pilstop oktober 2014
verwijderen eileiders juni 2015
start ivf september 2015
dochtertje Fé geboren 12 juli 2016 :D

monalena
Berichten: 199
Lid geworden op: 4 november 2013, 11:26

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door monalena » 8 december 2017, 23:18

hey iedereen!

nog snel een berichtje voor ik ga slapen, de kids waren er later in dan normaal dus hopelijk slapen ze morgenvroeg ook wat langer!

hoo ja die schoonouders toch, straf dat sommigen niet echt luisteren hé. hier ook zo'n schoonmoeder. Al moet ik zeggen bij mijn man zijn vader dat ze daar toch wat meer rekening houden met dingen. zo hebben ze over't laatst op een feestje toch gevraagd of hij geen cake mocht en ze hebben het toch niet gegeven als ik dan nee zei.
Ze zullen het later nog genoeg te eten krijgen, en als ze jong zijn (denk ik dan) worden alle connecties in de hersenen gelegd dus ook van zoet eten, dus probeer het echt te vermijden.
Al verklapte mijn dochter daarnet dat de papa een klein beetje speculaaspasta op valentino zijn boterham had gedaan daarstraks :roll: tss
Maar pitoeke en e-ke toch op jullie strepen staan en gewoon zeggen als jullie iets niet willen, want tenslotte zijn jullie de ouders hé

maar djeezes e-ke met die potjestraining van ilan, amai ik zou ook kwaad zijn!

en wat heeft de sint voor jullie kindjes gebracht?
hier autootjes voor valentino en een gezelschapsspel en sterrenkijker voor de dochter (thuis en mijn man zijn werk)
valentino doet bijna de hele dag (toch als hij thuis is) niets anders als met die autootjes rijden, echt grappig
en oei e-ke valse kroep, kan idd gevaarlijk zijn gelukkig dat hij snel gebeterd is.

pitoeke jouw dochter kan al veel zeggen hoor, echt een tettermadam precies :-)
ik heb valentino soms al precies iets in de genre van "auto" horen zeggen, maar hij herhaald het toch niet echt

en het laatste nieuwtje bij ons is dat mijn man overtuigd is voor een 3e :-) :-)
klinkt zo negatief het woord overtuigd, maar hij ziet heel graag kinderen maar heeft soms bang dat hij het niet aan gaat kunnen. maar dan moet ik mijn werkschema nog wat aanpassen, dan zijn we wat vaker met 2 tegelijk thuis en maakt het wat makkelijker voor 3 kids.
een vriendin van mij wees me over 't laatst weer op alle dingen die niet goed gingen tijdens de zwangerschap, zeker met mijn bekkeninstabiliteit, hoe dat dan zal lopen dat zien we dan wel.
Nu eerst nog zwanger worden :wink:
we gaan het misschien eventjes zo proberen (als denk ik dat ik voor maart misschien wel een afspraak al ga nemen in jette?)

nu mijn bedje in!
groetjes

en e-ke jij blijft goed gaan met je dieet! echt een voorbeeld!
na bijna 4 jaar ISCI 3 Jette zwanger!
19 juli 2016 heeft grote zus er eindelijk een broertje bij

Pitoeke
Berichten: 302
Lid geworden op: 16 oktober 2015, 21:55

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door Pitoeke » 5 januari 2018, 19:58

Eerst en vooral aan iedereen een gezond en gelukkig 2018 gewenst!!! :P

Hoe gaat het hier met iedereen?
Benieuwd naar jullie verhalen ondertussen!!
Hier gaat alles zijn gangetje, ons Fé kan een enorme sloeber zijn :lol: Als ze bijvoorbeeld iets misdoet zegt ze soms zelf al E-ke (van Féke maar de f lukt nog ni goed )omdat ze weet da wij dan zo op een zagerige toon Neen,Féke! zeggen :D :D ze weet dus heel goed waar wat kan en kan en welke emotie ze nodig heeft om iets te krijgen :D Het is wel grappig soms. Nu is het vooral uitkijken naar wat langer haar want haar haar is nog altijd maat ne cm lang ofzo :lol:
Hebben jullie kindjes veel en langer haar?

Prettig weekend allemaal!!
pilstop oktober 2014
verwijderen eileiders juni 2015
start ivf september 2015
dochtertje Fé geboren 12 juli 2016 :D

E-ke84
Berichten: 496
Lid geworden op: 13 juli 2011, 18:28

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door E-ke84 » 9 januari 2018, 14:48

Hallo!

Langs hier ook mijn beste wensen voor 2018 en een heel goede gezondheid! En natuurlijk gezonde baby's / peuters.

Pitoeke, je hebt het ondertussen gezien op foto maar Senne heeft dus lang haar. Te lang momenteel want het zit al aan zijn mondje vooraan. Moet eens naar de kapster maar daar zie ik tegenop met hem. Zeker qua stilzitten. Mag blijven liggen zoals het nu ligt, gewoon korter :-)

Als Senne iets misdoet, is het van Oh! Of hij smijt iets op grond en dan van Oh!Kijk! Hmm, alsof we het niet horen vallen hebben :-)
Hij begint ook zelfstandiger te eten. Al geven we hem nog wel zijn patatjes zodat hij een mooie portie binnen heeft. Boterham is nu een halfje in zijn handen en dat eet hij mooi op. Daarna andere helft en daar valt een deel van op de grond. (wat had je ook anders gedacht :-) )

En als hij iets vast heeft of doet wat niet mag en je zet nog maar één stap in zijn richting, dan loopt hij keihard weg. Al lachend. En als je stopt, doet hij gewoon weer verder met wat niet mag.

En super grappig: als hij kwaad is of zijn zin niet krijgt, dan smijt hij zich op grond. Gaat gewoon plat op de buik en hoofd op zijn handjes liggen en dan één keer een schreeuw. Dan staat hij recht en doet iets anders :-) Echt hilarisch.
Hij is ongelooflijk snel onze jongen. Je draait je nog maar een halve seconde om en hup, hij zit al 10 meter verder. (bij wijze van spreken)

Kindjes hé. Met de oudste heb ik meer werk dan met Senne.
Die is met momenten een echte uitdaging. Zeker als hij weet dat je tijdsgebonden bent en hij zijn kuren krijgt. Grrr. Geduld is toch een schone deugd ze. Maar hij biedt wel elke keer zijn excuses aan :-)
6 ICSI en 2 prachtige zonen (januari 2013 en augustus 2016)! Ons gezin is compleet.

monalena
Berichten: 199
Lid geworden op: 4 november 2013, 11:26

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door monalena » 14 januari 2018, 22:18

hallo dames!

ook een (laat) gelukkig nieuwjaar!!
en iedereen goede voornemens voor dit jaar?
hier zoals elk jaar: afvallen :-)

pitoeke hihi grappig hé, ze snappen al goed wat wel en niet mag
valentino zijn "nektapijtje" of die "80ies" look is in december geknipt. was gewone lengte overal, behalve in zijn nek dus echt wat langer. Als het zo opkrolde of "fruchelde" dan viel het niet op, maar anders kwam het tot bovenaan aan zijn schouders!
nu mooi geknipt maar het groeit precies nu wel goed, al heeft het ook lang geduurd bij hem.
Hij heeft lichte haartjes dus het is nog niet zo dat je zijn schedel niet meer ziet, nog echt een baby-kopke dus.
Heeft fé dan nog niet zoveel haartjes?
ik ken nog babies hoor (of peuters al eerder ;-) ) die pas laat haartjes kregen.

e-ke misschien zal senne ook stilletjes blijven zitten zoals valentino gedaan heeft, gewoon omdat hij het zalig vond dat ze zo aan hem aan het prutsen waren :-)
ook een grappig ventje in huis e-ke!
Het besef komt al goed dus als je ze op de vingers tikt dan kijken ze eventjes van "oeps".
kan de oudste misschien ook wat jaloers zijn?
Hier merk ik met de dochter dat ze toch jaloers is op de aandacht die valentino krijgt.
zo heeft ze ook al gezegd dat ze liever had dat zij de baby was en valentino wat groter om meer aandacht te krijgen.
Al kan ze haar broertje echt niet missen. Maar we moeten er wel goed over waken dat we zeker af en toe wat tijd met haar alleen hebben.

Hier is valentino echt een stevige jongen, in de creche verplaatst hij graag stoelen en dingen, heeft echt een tic waarbij hij alle deuren altijd wil sluiten. speelt het meest met autootjes en rijd ook graag op zijn autootjes. al kruipt hij ook op zijn grote vrachtwagen (wat dan niet echt de bedoeling is) :-)
hij is wel wat onhandig met zijn stappen, al merk ik dat hij soms gewoon over zijn schoenen struikelt. het zijn anti-slip zooltjes en die plakken goed aan de grond waardoor hij soms te snel wil zijn denk ik en dat zijn schoenen (of voeten?) niet kunnen volgen. ik merk nu ik hem de laatste dagen meer op zijn (anti-slip) kousen laat stappen dat hij minder struikelt.
Pitoeke, fé had ook zo'n schoentjes dacht ik, hoe stapt zij daarmee?
hij weet ook heel goed wat hij wel en niet mag, maar blijft het toch altijd proberen.
grappig want in de creche zeggen ze dat als het poppenhuis toe is mogen ze er niet in, en dan kijkt hij en glipt er dan toch stiekem in.
qua woordjes enkel nog maar: mama, kaka, cou-cou, elena, kijken, auto, eeiii (van vies) en sinds kort nei (van nee ), wawa (papa) al heeft hij op 31 december 1x "papa" gezegd dus dachten we dat hij papa vanaf dan altijd correct ging zeggen maar het is terug "wawa" geworden.
geen spraakwaterval dus.
hij leest graag (allez wil graag dat wij het voorlezen) boekjes met woordjes, maar ik moet echt binnen de zoveel seconden het woordje zeggen of meneer schreeuwt en overstrekt zich van collere! dat beloofd.

hoe zit het met het taalgebruik van jullie kindjes?
hebben jullie al de zomervakantie gepland?
wij gaan terug naar landal park met een subtropisch zwembad aan, een weekje relaxen, zal zalig zijn!

ik vroeg mij af, en weet het echt totaal niet meer, misschien weten jullie het nog?
hoe vaak moesten we weer op controle gaan voor follikel meting?
op dag 1 van de regels moesten we gaan, en dan?
echt geen idee meer en probeer het mij te herinneren voor een beetje op voorhand in te kunnen schatten voor als we terug zouden starten (rond de maand april)


Groetjes!
na bijna 4 jaar ISCI 3 Jette zwanger!
19 juli 2016 heeft grote zus er eindelijk een broertje bij

Pitoeke
Berichten: 302
Lid geworden op: 16 oktober 2015, 21:55

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door Pitoeke » 17 januari 2018, 12:55

hey Monalena,

Ondertussen hebben E-ke en ik fotokes proberen uitwisselen, eerst via dit forum privé maar dat ging niet dus is het via mail gebeurd :lol: ik was te curieus naar jullie baby'tjes, hoe ze eruit zien , dus als je zin hebt kunnen we met zn allen mailen en fotokes uitwisselen ook e :D

Hoeveel keer op follikelmeting, daarvan ben ik telkens maar twee keer moeten gaan, een keer als de regels er waren en dan nog 1 keer nadien en dan pu maar misschien ben ik geen goede referentie want ik heb altijd snel mijn eisprong. dus ik zou zeggen minstens twee keer en max..? wss ook te zien waar je gaat en welke medicatie je moet nemen he, ik ging naar aalter dusja..

Qua spreken zegt Fé echt alles na en kan ik niet opnoemen wat ze allemaal zegt, op dat vlak is ze dan wel snel.. dat compenseert met haar trage haargroei :oops: :lol: ik zou zo graag eens een staartje kunnen maken of speldje insteken.. ondertussn blijf ik oefenen met mijn broer zijn dochterkes haha! Ze heeft redelijk licht haar voor haar donkerbruine ogen, maar zowel mijn vriend als ik hadden weinig en licht haar dus ze eigenlijk hadden we het moeten weten :D
Ze is ook een echte deugniet en uitdager , zoals valentino dan? weten dat het niet mag maar toch nog eens proberen :D hier ook colèrig als iets haar niet meteen lukt of haar zin is , geen geduld dus, net zoals mama en papa :D

Leuk dat jullie al iets geboekt hebben, dan hebben jullie ook leuke vooruitzichten! hier nog niets speciaals geboekt, wel al veel over gebabbeld hehe! we zitten ook met het feit dat mijn onthaalmoeder haar man weer hervallen is van kanker en ze dus nog niet weet hoe ofwat met haar verlof in de zomer..

Als je ons graag bijvoegt op mail moet je maar iets laten weten dan kunnen we nog wat fotokes van Valentino ookzien :) :D
pilstop oktober 2014
verwijderen eileiders juni 2015
start ivf september 2015
dochtertje Fé geboren 12 juli 2016 :D

monalena
Berichten: 199
Lid geworden op: 4 november 2013, 11:26

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door monalena » 19 januari 2018, 22:49

hey

pitoeke ik ben ook wel nieuwsgierig naar jullie kindjes, je mag mij altijd een pb'ke sturen met je email, dan stuur ik een fotootje door (e-ek ook moest je dat willen).

ik heb terug een afspraak in jette gemaakt woensdag 29 feb, hopelijk kunnen we dan in april starten, dat zou makkelijker zijn voor de planning. Al vermoed ik dat mijn regels (en dus de start misschien) net vallen in de paasvakantie als wij een weekje aan zee zitten :roll:

gisteren had valentino nadat de dochter in de douche was geweest, zijn dou-dou's in haar wasmandje (waarmee ze graag met water speelt in de douche) met water gegooid, en dan erin roeren met de kleine aftrekker.
ge moet hem wel in het ook houden of hij steekt iets uit :D

Voor de rest gaat alles zijn normale (peuterpuberteit) gangetje :-)

groetjes!
na bijna 4 jaar ISCI 3 Jette zwanger!
19 juli 2016 heeft grote zus er eindelijk een broertje bij

E-ke84
Berichten: 496
Lid geworden op: 13 juli 2011, 18:28

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door E-ke84 » 23 januari 2018, 9:29

Monalena,

ik ken dat, echt ogen te kort soms met die vliegensvlugge peuters. Senne heeft het nu opgepakt om onder de verzorgingstafel op dat tussenschot te kruipen. Daar staan de schoentjes van beide. Verzorgingstafel gebruiken we voor de pampers en doekjes op te leggen en de slabben. Dus nu kruipt hij daar onder erop en smijt alle schoenen in het rond.

Of op zijn speeltafel klimmen en dan zit hij daar zo in. Verder kruipt hij heel graag onder onze grote tafel (1.5mtrx1.5mtr) en dan blijft hij in het midden zitten tot je begint met eronder te kruipen en dan is hij weg ze :-)

Als hij boos is, dan legt hij hem eens helemaal plat op de grond, hoofdje ook (heel voorzichtig), dan roept hij eens uit boosheid en vervolgens staat hij recht en doet gewoon voort alsof er niks gebeurd is :-)

Momenteel is zijn woordenschat nog beperkt. Maar hij begint nu melkje te zeggen (mekje tegen zijn papfles). Dus het gaat vooruit.

En Ilan is gisteren 5 jaar geworden! De tijd gaat echt snel man! En hij heeft goed op school gevierd en kreeg dan de verjaardagskoffer mee. Daarin zat een knuffel om mee te slapen, twee voorleesboekjes, een verjaardags-dagboek voor de ouders om in te vullen en een mapje met tekeningen van de kinderen van zijn klas dat hij mocht houden. Dus mocht ik gisterenavond nog al die papieren invullen inclusief zijn geboorteverhaal :-s Vond dat wat minder leuk aangezien ik doodop liep en daar echt geen tijd aan wou spenderen. Maar bon, de klus is geklaard.
We hebben zijn verjaardag zaterdag met de meme's en pepe's gevierd. Een paw patrol ijstaart en lekkere visschotel.

Monalena, heel veel succes voor eind februari. Maar 29 februari zal dit jaar wel moeilijk zijn ;-)
Hopelijk kunnen jullie snel starten. Moet jij met IVF werken of inseminatie?

En ja, Ilan is jaloers op Senne, vandaar dat hij ook vaak zegt van: ik ben een baby. En dan moet je hem zo behandelen ook. Maar naar Senne toe is hij altijd leuk. Het is meer naar ons toe dat hij zich dan misdraagt. Vorige week waren de driftbuien ook gigantisch en heel lastig op te vangen. Maar nu is hij wel al twee dagen heel leuk en lief.
We zijn nu ook hem aan het leren om een driftbui te herkennen en hem te doen nadenken waarom hij juist boos of verdrietig wordt. Werk van heel lange adem maar hopelijk kan het de druk wat van de ketel halen soms.
Een deel is ook karakter hé, want Ilan is altijd al extreem koppig geweest en blijft lang hangen in een bepaalde bui. Maar die echte driftbuien, die moeten we er wel uit zien te krijgen.
En ook naar mijn man toe. Ilan wijst hem heel vaak af, omdat hij heel erg naar mij trekt. Is echt extreem soms en helemaal niet leuk voor mijn man. Want het enige dat hij dan mag doen, is met hem spelen maar al de rest is voor mijn rekening.
We gaan alvast eens praten met de school-zorgmoeder. Misschien dat zij wat tips heeft over die dingen of gewoon eens een andere kijk. Het kan alvast geen kwaad.
Uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat hij bepaalde gebeurtenissen op een andere manier moet verwerken. En dan niet direct beginnen roepen of slaan of wat dan ook, maar eerst kunnen nadenken waarom hij zo is en dat misschien kan verwoorden.

Enfin, dat was het zo een beetje.

Nog een fijne week iedereen!
6 ICSI en 2 prachtige zonen (januari 2013 en augustus 2016)! Ons gezin is compleet.

monalena
Berichten: 199
Lid geworden op: 4 november 2013, 11:26

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door monalena » 28 januari 2018, 15:22

hey iedereen!

e-ke grappig van dat ergens inkruipen want valentino haalt nu de tupperware kast leeg en was er ook ingekropen in de keuken.
Hier heel veel driftbuien, maar hij blijft gefrustreerd omdat we hem maar niet begrijpen, dan laat hij zich ook achterover vallen enzo, ook als ik hem bijv in de armen heb. waardoor hij soms dan ergens tegen aan botst..
De laatste tijd is het echt geduld hebben en als ouder diep in en uit ademen om rustig te blijven. gelukkig blijft de dochter er ook rustig over.
Niet teveel zorgen maken over Ilan en zijn driftbuien, die worden met de leeftijd wel minder, maar misschien is jullie aanpak nog wel beter als de onze toen was met de dochter. Gewoon rustig blijven, hun laten afkoelen en achteraf vragen waarom ze zo gereageerd hebben. Misschien kan je ook teweten komen waarom hij zo doet met jouw man?
Mijn zus is met haar zoontje naar een therapeut geweest, en dit heeft toch wel een beetje geholpen.
Al denk ik bij mijn zus dat haar zoon heel gevoelig is aan suikers en alles met een E-nummer. Er is ook al veel onderzoek gebeurd waaruit blijkt dat sommige kinderen hier heel gevoelig aan zijn en dan driftbuien of woede-aanvallen kunnen krijgen. Maar het is heel moeilijk om hun volledig suikervrij en E-vrij te laten eten. en ik denk dat mijn zus daar de moed niet voor heeft.

Pitoeke hoe is het met fé?

Hoe is het met jullie onthaalmoeders en opvang?
Soms als ik valentino (kan) gaan halen dan ga ik heel stilletjes binnen om zo te zien hoe hij ginder doet, en dan is hij rustig de blokjes aan het opruimen of tussen de andere kindjes aan het spelen. Als ze dan zeggen van valentino er is iemand voor u dan vliegt hij recht en hop naar het hekje, grappig om te zien.
Hij zei van de week ook een nieuw woordje: "asje" van asjeblieft, als hij het afwasmachine mee aan het leegmaken was.
Soms zegt hij precies iets herkenbaar maar nog niet duidelijk genoeg dat ik niet zeker ben dat het is wat ik denk dat hij zegt :-)

idd woensdag 29 feb zal moeilijk zijn, het is idd de 28ste.
Wij zijn aangewezen op ISCI . Ze zeiden aan tel dat we terug testen gingen moeten doen, begrijp ik niet zo goed, maar misschien zijn ze zo zeker dat ze het beste voorstellen?

Groetjes!
na bijna 4 jaar ISCI 3 Jette zwanger!
19 juli 2016 heeft grote zus er eindelijk een broertje bij

monalena
Berichten: 199
Lid geworden op: 4 november 2013, 11:26

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door monalena » 18 februari 2018, 0:06

hallo dames!!

hier ben ik weer eens geraakt!
Hoe is het met de kids ondertussen, geen verkoudheden meer gehad? Of jullie niet ziek geweest met die griep dat rondging?
Hier een zware verkoudheid gehad, of een lichte griep (als dat bestaat) mij echt 1 dag miserabel gevoeld dat ik terug in bed moest gaan liggen, gelukkig was mijn man dan thuis en moest ik die dag niet werken.
De rest van de week mij echt belabberd gevoeld en verschillende dafalgans moeten nemen om toch te kunnen werken en niet de hele dag spierpijn of zo van die trekkende pijn in je lichaam te voelen. Daar nog eens hoofdpijn en loop/verstopte neus bij en het plaatje was compleet.
enkel valentino heeft het gehad (of ik van hem, al denk ik dat ik het van mijn collega heb gekregen, want die had een week ervoor juist hetzelfde), en nu heeft hij terug groene snottebellen.
Ik kan echt niet meer spoelen bij hem, ik probeer met het peertje zijn snottebellen eruit te zuigen, maar ik moet hem zo stevig vastknellen dat ik altijd denk dat ik hem ga pijn doen door hem zo vast te houden. Daarstraks bewoog hij zoveel dat bijna het peertje in zijn oog stak!
dusja tegen die snottebellen kan ik niet zoveel doen, ik probeer nu terug wel 2 keer per dag te puffen (ipv te aerosollen) en dan hopen dat het snel doorgaat.

Hij heeft ook zijn 3e vaccin van polio nu gehad dus voor de gemeente is het nu in orde (had al een brief gekregen).
Valentino vind sinds hij kon kruipen de deuren altijd super fascinerend. Hij vind het ook leuk om achter een open deur in de binnenkant van de deur zich te verstoppen en dan zijn vingers erzo tussen te steken.
Bijgevolg deze zondag had ik het echt niet gezien dat hij zijn gans handje tussen de binnenkant had gestoken en ik kom in de living en wil de deur dichtdoen. als ik ze dichtdeed hoorde ik "krak" en zag dan dat zijn hand er tussenstak!!
amai mijn hart, ik begon te beven op mijn benen en was nogal in paniek! vlug zijn handje onder de kraan en het werd direct dikker en het voelde zo precies gebroken aan, zijn middelste vinger bleef ook gewoon recht staan.
Dus direct naar spoed maar - gelukkig- bleek niets gebroken. ze kunnen de krak misschien verklaren door het gewricht dat verplaatst is geweest. maar wat een vreselijk geluid om te horen, ik dacht echt dat zijn vingers gebroken waren!

maar het grote nieuws is dat ik mijn afspraak in jette geannuleerd heb omdat we ( blijkbaar) spontaan zwanger zijn!
Sinds de geboorte van valentino gebruiken we geen anti-conceptie en ondanks dat het altijd rond die periode was niet zwanger geworden, tot nu dus. ik dacht echt niet dat het kon, mijn man was ook verrast, maar superblij!

Maar de periode rond de bevruchting dus veel koffie, chocolade, koekskes gegeten en rond de innesteling ziek geweest met veel dafalgan's! Als dat maar goedkomt.
Hcg was op DPO18 452, ik ga volgende week terug een bloedafname laten doen om te kijken of het goed gestegen is.
En dan misschien een echo vastleggen voor dan weer te zien of het weer geen leeg vruchtzakje is.
Voorziene datum zou 21 oktober zijn.
Ik durf weer niet te blij te zijn, gezien wat we voor valentino hebben meegemaakt, zal het echt maar pas geloven als ik een hartje zie kloppen op de echo.

Hoe gaat het op jullie werk, wat zijn zo de vorderingen van senne en fé?
en qua woordenschat?

Hier kan hij nu eindelijk tegoei papa zeggen, maar dat is dan ook het enigste wat extra zegt.
verder laat hij zich dagelijks meerder malen op de grond vallen en dan krijsen omdat we niet snappen wat hij wil zeggen of gewoon omdat hij zijn zin niet krijgt.
Thuis laat ik hem doen maar als we ergens zijn of op straat en hij legt zich op de grond dan is dat supervervelend.
Ik pak hem dan op maar dan smijt hij hem achterover en moet ik hem echt heel stevig vasthouden of hij valt bijna uit mijn armen. Wat een kracht dat die mannekes hebben, ongelooflijk.

ahja en hij krijgt er een tandje bij, vandaag het puntje gezien.
Hij weent terug wat meer tijdens zijn slaap, door het tandje, of misschien omdat zijn neusje verstopt is?

dat was het zo'n beetje, moet nu echt gaan slapen want meestal als ik er laat in ga dan is hij supervroeg wakker

groetjes!
na bijna 4 jaar ISCI 3 Jette zwanger!
19 juli 2016 heeft grote zus er eindelijk een broertje bij

E-ke84
Berichten: 496
Lid geworden op: 13 juli 2011, 18:28

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door E-ke84 » 18 februari 2018, 9:24

Uitgebreide reactie volgt later maar Monalena: proficiat!!!!!!!!!
6 ICSI en 2 prachtige zonen (januari 2013 en augustus 2016)! Ons gezin is compleet.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 22 gasten