Uitgerekend juli-augustus 2016

Plaats reactie
Pitoeke
Berichten: 302
Lid geworden op: 16 oktober 2015, 21:55

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door Pitoeke » 9 mei 2017, 20:04

dag iedereen 8)

Eerst en vooral vlug iets grappig vertellen over Fé vandaag :D Ze heeft ni beter gevonden dan overdag al zittend in slaap te vallen al zwaaiend met haar knuffeldoekje , hahahaha da was nu eens zo grappig om te zien, ben benieuwd of dat een ééndagsbevlieging is of niet :D want hiernet heeft ze haar sneller neergelegd :lol: in elk geval ik heb mij krom gelachen.

E-ke, zondag had je inderdaad een prachtdag voor een schoolfeest amai, kkan mij voorstellen dat het zeer leuk was!
En wat goed dat de driftbuien over zijn, ik denk da fé dat later ook wel zal hebben aan haar karakter te zien :D
Dat lijkt mij inderdaad grappig dat achteruit kruipen, is wel super dat hij zo graag op zijn buik ligt he!
Slaapt hij snachts dan ook op de buik of dat niet?
Pff amai chapeau een tweeling op zo jonge leeftijd.. alle op elke leeftijd chapeau maar zo jong nog meer natuurlijk. Hopelijk kan je veel gerief aan hen kwijt dan.
hihihi nee ik ben inderdaad niet agressief maar ik schaamde mij nu al als Fé kwaad werd da ik Nee zei toen ze da gerief op de band wou nemen :oops: daarin moet ik dus nog veel leren inderdaad :D

Monalena,
Ik praat heel veel tegen Fé maar inderdaad in het openbaar zo wat minder ale bedoel in de winkel, vooral omda het nog wa raar is omdat ze nog niet kan antwoorden zeker :lol: :D
Ik geef haar veel complimentjes en dan is ze fier en lacht ze :D
Ouu en jij ook al zo een lieve dochter, smelt! Wel spijtig dat ze zich buitengesloten voelt op school, hopelijk vlot alles toch een beetje voor de rest.
haaaahaha ne cm gekrompen, da zou moeten lukken zeker, maar kom het was grappig om te lezen in elk geval!
Hier brabbelt en vooral roept fé er ook op los, ze zit weer aan de Memememememe, maar alle ben al blij dat de m er weer doorkomt , hopelijk binnekort mama ze hahaha! Wanneer zeggen ze zo echt bewust mama en papa eigenlijk?

Ik ben ondertussen eens aan het kijken voor haar eerste verjaardag wat ik zou doen. Zelf een kroon maken enzo da kan ik ni, ben ni zo creatief, kga nog eens het internet afgaan voor ideetjes.
Ze zal twee keer haar verjaardag vieren want mijn ouders zijn altijd op reis als ze verjaart dus dubbel feest hihi! Za gewoon taart enz zijn inde namiddag. Jullie al ideetjes?

zonnige groeten en tot snel!
pilstop oktober 2014
verwijderen eileiders juni 2015
start ivf september 2015
dochtertje Fé geboren 12 juli 2016 :D

E-ke84
Berichten: 496
Lid geworden op: 13 juli 2011, 18:28

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door E-ke84 » 10 mei 2017, 10:22

Hehe pitoeke, grappig zicht waarschijnlijk. Baby's kunnen echt overal in slaap vallen hé. Ene moment zwiepen en zwaaien, volgende seconde boem, in slaap.

Senne is zo als we hem in zijn bedje leggen. Die kan nog echt actief zijn, maar zijn bedje in, donkere kamer en die slaapt echt binnen de minuut. Zalig eigenlijk.

Het schoolfeest was trouwens zaterdag :-) Toen was het een 23 graden bij ons. En de foto's op de website van school staan er. Ilan staat er in 1 close-up op. Zo schoon!

Ja, Senne slaapt ook op zijn buik 's nachts. Hij begint op zijn zij, favoriete houding maar rolt bijna altijd door naar buik. Daardoor heb ik bijna elke nacht een natte Senne want alle pipi gaat naar voor in de pamper en dat stroomt over. Dus elke dag body, pyjama en slaapzak wassen :-)
En hij slaapt echt plat op zijn buik. Ilan sliep ook bijna direct bij rollen op de buik maar met de poep in de lucht. (trok zijn knieën op onder zich) Ilan slaapt trouwens nog altijd op zijn buik.

Nog eens over dat winkelen: je moet je heus niet schamen hoor als jij je kind iets verbiedt. Iedereen die kinderen heeft, moet dat leren en er gek tegen praten ook. Net zoals aan de poep ruiken of de kleine kaka gedaan heeft. Ook zoiets raars om in het openbaar te doen maar hé, eenmaal je kinderen hebt doe je dat toch maar mooi :-)

Wel goed dat je complimentjes geeft. Dat moet je echt constant blijven doen. We merken dat bij Ilan ook ze. We zeggen hem elke keer dat hij flink is of goed gewerkt heeft en je merkt dat hij dat nodig heeft. Nu is dat een automatisme geworden. Net zoals dank je zeggen of alsjeblief. Hij neemt dat dan automatisch over.
Nu elke morgen: mama? Ja schat? Goed werken hé :-) En dan 's avonds: mama? Ja schat? Heb jij goed gewerkt? Ja hoor. Wat ben jij flink mama :-) (Smelt smelt)
Dus je merkt echt wel dat hij zo een dingen overneemt.

Nu doe ik dat ook met opruimen. Is ook een heel lang proces om dat te leren. Voor hij met iets anders mag spelen eerst het vorige opruimen. Na ruim een jaar begint het een ietsiepietsie te lukken. (alé, 10% van de tijd :-) )

Monalena, heeft ze dan geen vriendjes je dochter? Of houdt ze zich zelf een beetje afzijdig?
Ilan is heel raar op dat vlak. Heel verlegen in grote groep maar in zijn klas trekt hij echt iedereen aan. Blijkbaar kan hij met iedereen overweg en zijn ze allemaal graag bij hem. En het is nu een groepje van vier (vier jongens) waar hij het meeste mee speelt. Grappig is wel, als hij bv op de markt zijn beste vriendje tegenkomt, zegt geen één van de twee een woord tegen elkaar en zijn zo zo verlegen als wat. Hilarisch eigenlijk want in de klas zitten ze achter elkaar en op de speelplaats lekker roepen en hollen.

Nog een fijne woensdag! Ik ga vanmiddag tijdens mijn pauze eens wandelen.
6 ICSI en 2 prachtige zonen (januari 2013 en augustus 2016)! Ons gezin is compleet.

Pitoeke
Berichten: 302
Lid geworden op: 16 oktober 2015, 21:55

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door Pitoeke » 14 mei 2017, 8:50

Gelukkig moederdag iedereen :P 8)

Het ziet er een prachtige dag uit, hopelijk geniet iedereen van zijn dagje!
Bij mij is het mijn eerste, speciaal gevoel wel hihi!
Fé is vrijdag bij de nieuwe onthaalmoeder gegaan en alles is super goed verlopen! Enkel geweend als ik wegging dus er is wel degelijk beterschap op komst. Toch als ze de kans heeft zit ze liever op een vertrouwde schoot, dat is gisteren weer gebleken als onze vrienden hier waren, maaaaar ze zoekt wel al zelf toenadering naar de andere mensen , wel dus vanop een veilige afstand :lol: Ik ben super blij dat het goed gegaan is want had er schrik voor zenne, maar kijk, tis dat het zo moest zijn he :D

E-ke, zooo grappig hoe je oudste zoontje slaapt, ik probeer er mij iets bij voor te stellen :lol:
Het lijkt mij heerlijk als je zoontjes zo lieve dingen zeggen, maar dat had ik al gezegd zeker :lol: :D smelt smelt!
Ik kijk er echt naar uit dat Fé ook gaat beginnen praten!
En zo complimentjes geven vind ik leuk en zij geniet daar zelf ook al van da is mooi om te zien..
Ik merk wel dat ik hoe langer ik thuis ben met haar hoe lastiger ik het begin te hebben om haar uit handen te geven aan mijn schoonmoeder :oops: ik weet niet waarom, ik had zo een super band met haar en sinds Fé er is erger ik mij meer en meer , ik had da nooit verwacht en vind dat zelf echt erg van mezelf :shock: :?
Maar alle ik ga vandaag niet zagen en wens jullie allemaal een prachtige dag vol liefde toe! :lol: :D

groetjes!
pilstop oktober 2014
verwijderen eileiders juni 2015
start ivf september 2015
dochtertje Fé geboren 12 juli 2016 :D

monalena
Berichten: 199
Lid geworden op: 4 november 2013, 11:26

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door monalena » 17 mei 2017, 20:41

hey iedereen!

pitoeke allez dan is het goe gegaan met fé en de nieuwe onthaalmoeder. Nog steeds alles ok daar, dus fé heeft haar plekje daar wat gevonden?
ivm die schoonmoeder, ik denk omdat je nu zelf moeder bent en dingen wilt doen op jouw manier dat het soms niet strookt met hoe zij het doen.
hier (maar ik heb dan ook een heel speciale schoonmoeder) begon het ook eigenlijk (als ik dan terugdenk) bij onze dochter dat ik mij meer en meer ergerde. maar ik vermoed dat uw schoonmoeder wel een redelijk "normale" is? :-)
en als fé dan alleen op jouw schoot wilt zitten, dus echt alleen jouw schoot of kan het ook die van je man zijn? maar is misschien vervelend maar wie weet later dat je veel aan haar zal hebben als ze een beetje een mama's kindje is :-)

e-ke onze dochter heeft wel vriendinnetjes maar ze heeft zo 1 vriendinnetje met een haat-liefde verhouding. en als ze met 3 zijn probeert dat ene vriendinnetje altijd dat andere van haar weg te houden of express iets anders met 2 te gaan spelen of haar gewoon negeren etc.. ze laat haar dan doen of durft soms niets te zeggen denk ik. of soms denk ik moet het zijn zoals zij wilt en uiteraard gaat niet iedereen daarin mee (volgens de juf, niet dat ik dat zelf gemerkt heb) dusja ze is wel regelmatig verdrietig door de vriendinnetjes (reeds vanaf 2e kleuterklas). ze is ook heel gevoelig aan die dingen en neemt alles heel persoonlijk op. misschien moet zij iets meer "mannelijker" worden, want mannen of jongens denken dan van "die wilt met mij niet spelen, ah dan speel ik gewoon met iemand anders".
maar als er een vriendinnetje komt spelen of zij bij die vriendinnetjes dan is er nooit bijna ruzie en spelen ze mooi samen...
en idd grappig dat ze bij ilan dan beste vriendjes zijn en dan op andere momenten te verlegen zijn om met mekaar te spelen :-)
ohnee elke dag de slaapzak enzo wassen. hopelijk heb je een 2e exemplaar?
hier gebeurt het ook af en toe maar ik span de pamper een beetje meer aan nu, wel niet in de mate dat er een afdruk op zijn buikje staat.
amai dan ben je heel gedisciplineerd met dat opruimen? daar zouden wij wat meer moeten op oefenen vrees ik.
vaak is het hier een "stal", speelgoed overal, onze dochter die dan een "kamp" maakt en alles op de grond. dan sleurt valentino zijn klein speelgoed nu ook al de living door en in de keuken hebben we ook een aandeel liggen voor als hij in zijn stoel zit en dan smijt hij het ook op de grond. dusja stal kan je misschien wel letterlijk nemen :roll:

hier naar kind en gezin geweest, 73cm en 9kg500. ook zijn 1e polio vaccin gehad. ik kon niet anders omdat het verplicht was. maar er bestaat blijkbaar dus homeopathie om de "nevenwerkingen" beetje te temperen. al vrees ik dat onze apotheek dat niet in de juiste korrels had laten maken waardoor ik niet de exacte hoeveelheid wist te geven.
zal ik beter vermelden dan bij de 2e herhaalvaccin.

in de creche maakt hij alles onveilig, de deuren hebben ze nu al moeten extra vastmaken voor hem, want hij zit daar altijd aan te prutsen, en het liefst gaat hij met zijn mini-vingertjes tussen de scharnieren :roll: maar doen andere kindjes dit dan niet zo vaak dat ze de deuren niet standaard "extra" vastmaken?
ik heb deze week dat filmpje op het HLN website ivm die kinderverzorgster dat dat kindje mishandelde bekeken :evil: hoo ik had het beter niet bekeken want ik voelde mij zo slecht en bijna misselijk daardoor. hoe kunnen mensen zo'n kindjes toch mishandelen, dan kies je zo'n beroep? dat snap ik niet hoor. hetzelfde zoals sommige ouders ook hun kinderen mishandelen.. ook niet te begrijpen. maar zo'n mensen moeten niet slechts uit hun job worden gezet, maar echt worden opgesloten!

hier wordt valentino nu standaard rond 5u30 à 6 u wakker. ik zou vroeger moeten gaan slapen, maar altijd denk ik van nu zal hij wel langer slapen, waardoor ik pas rond middernacht in mijn bed lig en met 5à6 uurtjes slaap heb ik echt niet genoeg. lang leve de koffie nu (al had ik die dus volledig afgezworen pré-zwangerschap)

hebben jullie een beetje van het zonnetje kunnen genieten?
we hadden hier vandaag het mini zwembadje gezet met warm water in, maar voor valentino werd het na een tijdje toch te koud, hij was echt aan het klappertanden.
mijn man wou nog gaan fietsen in de namiddag, maar met die hitte zag ik dit niet echt zitten, dan zou ik een rijdend zwetend tomatje zijn geweest :lol:

hoe gaat het met de kindjes, kunnen die goed tegen de warmte, wat doen jullie 's nachts nu aan aan hun?
ik heb hem nu in een dunnere slaapzak zonder mouwen gestoken met een body met korte mouwkes en een dunne katoenen pygama in de kamer waar het nu 21 graden is.

groetjes!!
na bijna 4 jaar ISCI 3 Jette zwanger!
19 juli 2016 heeft grote zus er eindelijk een broertje bij

Pitoeke
Berichten: 302
Lid geworden op: 16 oktober 2015, 21:55

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door Pitoeke » 18 mei 2017, 9:22

Goedemorgen :D

Ik heb ons Fé juist met pamper in haar slaapzak zonder mouwen gestoken want het was 26 graden op haar kamer :lol:
Een huis vol grote ramen is wel mooi, maar met veel zon is het zooo heet :D in de winter is dat dan wel weer een voordeel maar ja.. Ik haat dat plakweer, geef mij maar normaal lenteweer 8)
Ik zal mij verkeerd uitgedrukt hebben ivm Fé, ze wil bij iedereen op de schoot die ze kent en veel ziet zoals de oma's enzo en ze is ook stekezot van de papa, die ook onnozel met haar doet en de minst "strenge" is natuurlijk :D
Het is echt puur bij familie of vrienden die ze niet veel ziet, die moeten haar echt niet proberen pakken of het is concert en dan wil ze op een vertrouwde schoot :D Maar zoals bij die nieuwe onthaalmoeder is het dan over als ik weg ben en ze tussen de kindjes zit. Ze is ook al zot van ne bepaalde jongen, zo stond er toch in haar schriftje, ze had hem weer een hele dag in het oog hihih!
Dus voorlopig is het geen echt mama's kindje, ze heeft gewoon iedereen graag die ze kent en haar aandacht geeft
8) Ik hoop wel da ik later een super band ga hebben met haar..
En inderdaad, mijn schoonmoeder is een "normale", ik denk da ik gewoon soms overdrijf als ik er nadien aan terugdenk hihi; maar op sommige momenten denkik, denk toch eens naaaaa voor ge iets zegt :lol:
Waarschijnlijk heel herkenbaar voor sommigen :D
gaan jullie kindjes veel bij de ouders/schoonouders eigenlijk?

Hihi een rood zwetend tomaatje, das toch eens iets anders e Monalena :oops:
Wij zijn veel gaan wandelen met dat weer, wel smorgens of savonds, overdag was het te warm he.
Wat een flinke jongen is Valentino ook e seg, helemaal goedgekeurd door kind en gezin :D
Zo grappigvan die beveiliging in de crèche, ik ben er zeker van dat ze dat nog wel moeten doen hoor!
En dat was idd zeer erg van die kinderverzorgster, dat die andere verzorgsters dat nooit gezien hebben versta ik wel niet..
En hoe laat gaat Valentino dan slapen als hij vroeg wakker is?

straks bij mijn opa met ons Fé, daar probeer ik wekelijks naartoe te gaan nu ik nog thuis ben,hij geniet dan echt van ons Fé, binnekort wordt hij al 95 :D

Tot later iedereen!
pilstop oktober 2014
verwijderen eileiders juni 2015
start ivf september 2015
dochtertje Fé geboren 12 juli 2016 :D

E-ke84
Berichten: 496
Lid geworden op: 13 juli 2011, 18:28

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door E-ke84 » 18 mei 2017, 13:26

Hallo iedereen!

Monalena, het is net ómdat het een stal is bij ons dat we die regels invoeren :-) Dus nu staat er op onze eettafel een grote doos met speelgoed dat hij een week niet mag hebben. Dit na een regelrechte driftbui/crisis zondagavond omdat hij niet wou opruimen.
Hij weet nu, en ziet elke dag, wat de consequenties zijn van niet opruimen. En momenteel, wel met tegenstribbelen, ruimt hij op. En dan komt er zo een dramatische "OK dan!" achter :-) En dan zeggen ze dat enkel meisje dramaqueens kunnen zijn ;-) Ik heb een dramaking.

Hier wat problemen met onze onthaalmoeder. De moeder van het moeder-dochter paar is ziek voor de rest van de maand. En blijkbaar staan de kinderen ingeschreven bij één van de twee specifiek. Dus Senne kan deze maand niet meer naar daar. Plus er is verlenging mogelijk, al ging de dochter dan problemen om een tijdelijk iemand te vinden die kon helpen.
Gelukkig is het maar één week voor ons, want we gaan dan twee weken met vakantie maar leuk is alles. Dus nu twee dagen bij de schoonouders en drie bij de mijne deze week.
Ze vroeg of ze één van de andere onthaalouders moest zoeken om hem tijdelijk onder te brengen maar dat doe ik liever niet. Als het een probleem blijft, zoek ik wel permanent een andere onthaalmoeder. Wil niet dat hij steeds moet wennen aan nieuwe mensen, zeker tijdelijk dan.

Zelf is Senne weer met alles tegelijk bezig. Zitten gaat steeds beter maar nog niet volledig. Hij is echt superactief, bijna onmogelijk hem te verversen of flesje te geven wegens het wippen en draaien en niet stilzitten. Zo hyper jong. Hij zit nu volledig in kruippositie, op knietjes en handjes dus zal snel kruipen.
Voordeel van zo hyper te zijn is dat hij tegen iets voor 19u volledig KO is :-)

Pitoeke, grappig hé hoe kinderen verschillen. Senne nog niet echt vreemd. Enkel bij mijn broer reageerde hij eens wat minder maar dat is ook de enige. Verder is iedereen goed die naar hem lacht. Hij is dan weer iets trager motorisch gezien maar ook niet extreem. En qua spraak zit hij dan weer redelijk veel voor. Het is hier echt alle klanken tot en met, van de babababa, naar vava en feeeeee en hij zegt echt heel mooi mama. Niet alleen meer bij het jammeren ;-)
Ilan weigerde dat echt vroeger en die was meer dan 2 jaar toen hij dat pas wou zeggen. Dus dit is wel leuk.
En zo heeft elk kindje zijn karakter en zijn ontwikkeling in zijn/haar tempo.

Hier aan het aftellen op het werk. Volgende week zijn we 2 weekjes met vakantie, waarvan 8 dagen centerparcs in frankrijk! Man, ik kijk er naar uit!
Deze week zat ik dan ook door onvoorziene omstandigheden een hele week volledig alleen op het bedrijf. Echt lastig want moet het bureauwerk opvangen van 3 man. En de bazin (vrouw van baas) doet nougatbollen. Enkel in tijdschriften bladeren. Maar komt er iemand aan de voordeur, ho maar, dan zeker niet rechtstaan.
Enfin, morgen is hare man terug van Duitsland en kan ik de overdracht doen en mijn laatste werk afwerken. Want zo is het gewoon niet plezant. Het is normaal extreem rustig dit jaar maar nu ze er allemaal niet zijn, krijg ik dus ineens gigantisch veel binnen.

Verder doe ik rustig verder met Weight Watchers en bewegen. Teller staat nu op -20kg. Nog 50 te gaan ;-) Maar nu in Centerparcs kijk ik er even niet naar. VIP huisje met half pension geregeld. Het is gewoon puur genieten, veel zwemmen en spelen met de kindjes.

Nog een fijne dag iedereen!
6 ICSI en 2 prachtige zonen (januari 2013 en augustus 2016)! Ons gezin is compleet.

Pitoeke
Berichten: 302
Lid geworden op: 16 oktober 2015, 21:55

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door Pitoeke » 21 mei 2017, 8:35

Goedemorgen 8) :D

Het ziet er een prachtige dag uit, dus we gaan ervan profiteren en en lange wandeling maken straks na haar dutje :D
Fé is echt zot van dieren, op onze wandeling komen we altijd paardjes tegen en we geven ze dan wortels en dan moet ze altijd zo lachen :lol: elk dier da we zien en we zeggen Aaike, dan wordt ze vrolijk, das echt de max :D Spijtig genoeg is onze poes sneller dan haar , anders werd ze ook zotgewreven :lol:

E-ke, wel ni zo leuk ivm je onthaalmoeder, ik begrijp u volledig want heb het nu ook meegemaakt...
Raar maar waar heeft Fé er geen last van gehad van de verandering, en tegen het einde van het jaar zou ze terug naar de onze terugmogen als haar man genezen is, maar khoop dan wel dat het ook permanent is en da we niet nadien weer moeten veranderen ze.
Dus ik hoop voor jou dat hij nadien gewoon terug kan keren zonder dat ze weer hervalt.

Hoe weet je of uw zoontje motorisch achter is? Fé die kruipt nog altijd ni goed en stappen kan ze ook nog niet hoor..
Ze zegt nu wel constant mamamamamama hihihi da vind ik de max. Ze brabbelt er op los, bij de onthaalmoeder ook staat er in haar schriftje. Die onthaalmoeder zei zo vriendelijk, ja ze heeft zo een heel klare stem e.. en ik zo: Ja ze kan inderdaad goe roepen :lol: 8) haaaaahahahaha, ze durfde da waarschijnlijk ni goe zeggen! Ze maakt inderdaad veel lawaai soms :D

Alle dan heb je leuke vooruitzichten E-ke! Ik hoop dat de tijd op het werk snel voorbijgaat dat je kan gaan genieten!
En chapeau met je gewichtsverlies hoor! Op vakantie moet je daar inderdaad niet op letten, das puur genieten dan! Er is nog zo veel tijd om er nadien me bezig te zijn

prettige zondag nog !
pilstop oktober 2014
verwijderen eileiders juni 2015
start ivf september 2015
dochtertje Fé geboren 12 juli 2016 :D

monalena
Berichten: 199
Lid geworden op: 4 november 2013, 11:26

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door monalena » 28 mei 2017, 22:49

hey iedereen!

e-ke jij bent nu op vakantie zeker? al weg of nog niet?
Ik dacht dat ze gezegd hadden dat het hier warmer ging zijn dan lager in Europa. Maar misschien wat lagere temperaturen dat dat voor de kindjes beter zal zijn.
seg en chapeau voor jouw dieet, hier ben ik al terug een paar kg's bij en ik baal ervan! Morgen terug een poging om her te beginnen, maar bij mij is het echt zoals een verslaving, ik mag niets van snoep of "verkeerds" aanraken of ik herval direct..
oei voor jouw werk, is inderdaad niet leuk als ze zelf niets doen....

ivm het praten leuk dat jullie kindjes al herkenbare dingen zeggen :-)
buiten die paar maanden geleden dat valentino verschillende keren "mamamaa" zei zegt hij het (tot mijn spijt) niet meer, er komt meestal "kou-kou" "kaaa kaaa" "kijke" uit.
mijn man is ervan overtuigd dat hij bewust kaka zegt, zeker nadat hij zijn pamper gedaan heeft, terwijl ik eerder denk dat hij bewust "kijken" zegt omdat ik vaak wel zeg tegen hem van "gaan we is kijken naar... pampertje/helena/papa..."
ik weet onze dochter haar echte eerste woordje was ook "aai" van de beestjes (door ook in die voel-boekjes met diertjes veel te kijken)
grappig hé

ohnee e-ke ivm je onthaalmoeder, heb je al nieuws of ze zal terugzijn op de voorziene datum of denk je dat er zowizo die verlenging zal zijn?
is inderdaad niet zo evident om altijd oplossingen voor opvang zien te vinden, gelukkig kan je nog wat bij de familie terecht.

pitoeke hier begint valentino ook wat te "klagen" als iemand anders hem bijv vastheeft en hij mij dan ziet.. dan wilt hij direct terug naar mij.. grappig.
en echt leuk dat fé zo mondig is, 't zal een tetter-madameke worden? :-)
ben je ook iemand die veel praat (soms imiteren ze de mama's hé) of heeft ze het van iemand anders? ;-)

vandaag naar de halve maan geweest in diest, eerst was valentino wat aan het ontdekken met dat zand enzo maar dan daarna begon hij volle vaart te kruipen in dat zand, hij hing helemaal vol zand.
en moe beginnen worden maar niet willen slapen..
in op te rijden geluk gehad want hij begon honger te krijgen en dan was er file! eerst een korstje brood gegeven maar dan op de pechstrook moeten stoppen voor het wat uit zijn mond te vissen want hij kauwde het niet tegoei, en uiteindelijk is hij toch in slaap gesukkeld.. halelulja!
effe stress bij de mama :-)

voor de rest geef ik vooral beschuitjes als wij aan tafel zitten, hij sabbert er wat op en er vliegt meer op de grond dan in zijn mond, maar zo heeft hij toch het gevoel dat hij iets mee kan eten.. anders lukt het niet meer om hem gewoon aan tafel te zetten zonder ook iets te geven...

allez ik zal maar gaan slapen want het zijn korte nachtjes aangezien hij toch wakker is rond 5u45 à 6u30.
gelukkig moet ik 's nachts niet meer opstaan, heel uitzonderlijk nog eens, behalve dan voor zijn tut te geven..

groetjes!
na bijna 4 jaar ISCI 3 Jette zwanger!
19 juli 2016 heeft grote zus er eindelijk een broertje bij

Pitoeke
Berichten: 302
Lid geworden op: 16 oktober 2015, 21:55

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door Pitoeke » 29 mei 2017, 7:03

Goede (warme)morgen! 8)

Zo grappig van uw man dat hij denkt dat hij kaka zegt, want hier zegt Fé ook vaak kakakakaka :D en inderdaad als we haar verschoond hebben zegt ze kakakakaka maar das idd omda ze ons nazegt denkik omda wij dan, zo zeggen: aaaah dikke kaka gedaan of ah nee gene kaka gedaan alleen maar pipi, looool ofzoiets :lol: ..
En herkenbare dingen zijn het niet e, alle ze beseft nog niet da ze mama zegt e want het is mamamamamama 8)
Spijtig eigenlijk maar zal nog komen he. Zaterdag was ze ff ni goed en haar temperatuur was wat omhoog, ik zie vanboven rechts een putje komen dus ik vermoed een tandje da ga komen. Ik heb alvast al mijn gerief weer bij de hand van mama natura :D

Ik had ze eens in een zwembadje buiten gezet maar dag nadien liep haar neusje en ik dacht o ooow toch ni verkouden aant worden, ben dan naar apotheek achter de neusspray van mama natura geweest en ze was er direct goed me geholpen :D
straks denken de mensen da ik hier aandelen heb in de producten van mama natura, maar voor ons hebben die echt altijd goed geholpen in de zin van zo symptomen te verlichten.. zo eerst die krampjes, dan nu die tandjes en die neus, ik ben alleszins fan :lol: 8)
Ik praat inderdaad constant tegen Fé en als ik bij mensen ben praat ik ook veel denkik, dus ze zal het misschien niet van vreemden hebben nu je het zegt 8)

Nu met dat warme weer is het wel moeilijk om te diëten ze vindik, want wa doe je als ge verfrissing nodig hebt, ne crème pakken e :D das dan zo lekker fris! Misschien toch eens van die gezonde frisco's maken van fruit, das nog een ideetje..

Eten jullie altijd samen? Lukt dat let uw man zijn ploegen?
Wij eten enkel in het weekend samen en dan ook nooit met Fé bij want die eet andere dingen dan en vroeger dan ons.. das ni goed dan zeker om nooit samen te eten? tot nu toe heeft ze er nog nooit last v gehad maar ja..

Misschien is valentino vroeger wakker door de warmte e? dat het maar snel dinsdag is da het wa afkoelt!
En amai da moet verschieten geweest zijn als je bent moeten stoppen met hem aan de kant, gelukkig kun je da brokske er goe uitvissen want lijkt mij toch ook ook ni evident, brr! Dat je stress had kan ik begrijpen!

ik ga haar flesje geven zie, tot laaaaater!

groetjes!
pilstop oktober 2014
verwijderen eileiders juni 2015
start ivf september 2015
dochtertje Fé geboren 12 juli 2016 :D

monalena
Berichten: 199
Lid geworden op: 4 november 2013, 11:26

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door monalena » 31 mei 2017, 21:32

hey pitoeke

hier vandaag precies ook een keer mamamama gehoord, maar kan ook weer toeval zijn... hoo wat willen we toch graag die "mama" horen, en nadien dan wilt ge soms dat ze niet continue "mama" zeggen :lol:
is fé dan ook wat hangerig als je merkt dat er een tandje misschien op komst is?
ja 't is toch nog redelijk koud voor een zwembadje, vorige keer hier thuis emmers warm water bijgedaan, op den duur was het dan weer te warm geworden :-)
maar kan wel hé dat ze toch verkouden worden van trek of koude - eerst zeiden ze dan dit niet kon, maar nu zeggen ze toch dat je kan verkouden worden door met nat haar bijv buiten te lopen -
bij valentino praat ik wel, maar niet constant - als hij begint te wenen op de verschoontafel (omdat hij niet stil wilt liggen) dan begin ik te zingen - heb wel niet veel inspiratie dus zing maar elke keer het smurfenlied - is dus heeeel herkenbaar geworden voor hem :P

die gezonde frisco's zijn idd beter, kan gewoon gemixt fruit zijn en dat diepgevroren. wat we soms ook deden voor onze dochter is zo van die yoghurtstaafjes (maar zitten ook uiteraard boordevol suikers) en daar een stokje insteken en zo in de diepvries.

ivm dat samen eten, nee we eten niet vaak samen, valentino eet wel altijd apart, maar als we aan tafel zit te eten met de dochter (ontbijt, 's middags of warm eten) dan zetten we hem (allez ik toch) bij aan tafel en krijgt hij een beschuitje. anders zat hij echt zo te watertanden. want ook al is het niet zijn tijd om te eten, als hij iemand anders ziet eten wil hij ook iets. en nu is hij echt al ingesteld dat hij iets krijgt om te knabbelen als hij in zijn stoel zit.
ik heb hem bijv wel 's ochtends al eens een beschuitje (maar eet maar een mini beetje ervan hoor, de rest beland altijd in stukjes en brokjes op de grond) gegeven in afwachting van zijn flesje, omdat hij dan maar iets voor 7 wakker was en zo moest ik hem geen 2 flesjes meer geven voor hij naar de creche ging.
maar dus met mijn man eet ik niet elke dag samen - maar wel altijd iemand van ons met de kinderen.

valentino blijft zo'n beetje rond dat uur 5u30/6 uur wakker worden, vandaag weer rond 5u15, en heb hem nog een half uurtje kunnen laten liggen maar dan werd hij ambetant (maar tijdens dat half uurtje slaap je eigenlijk ook niet meer).
maar vandaag ik weet niet wat hij had maar hij heeft 2 dutjes van bijna 2u30 gedaan!
hopelijk mogen we het niet bekopen deze nacht. en slechts 4 voedingen ipv 6 gehad!
dat is een unicum!
hoe lang slaapt fé overdag?

groetjes!
na bijna 4 jaar ISCI 3 Jette zwanger!
19 juli 2016 heeft grote zus er eindelijk een broertje bij

Pitoeke
Berichten: 302
Lid geworden op: 16 oktober 2015, 21:55

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door Pitoeke » 1 juni 2017, 8:18

heeeey!

Awel ik zal Fé haar schema eens zeggen, alle het is allemaal rond dat uur e is nooit echt exact qua slapen maar normaal wel qua eten hier thuis:

7u fles melk
7u45 boterham
8u30 slapen tot 10u
11u groenten
12u slapen tot 14u
15u fruit
16u30 een dutje van half uur, maar soms ook niet
17u30 boterham
19u fles melk
19u30 slapen

Bij de onthaalmoeder slaapt ze helemaal anders omdat het daar niet saai is en veel te zien is en daar slaapt ze vb van 13u tot 15u maar hier thuis lukt dat echt niet :lol: Dus als ze van onthaalmoeder komt slaapt ze in late namiddag normaal niet meer.. Hoe ouder ze werd hoe langer ze aan een stuk kon slapen overdag maar zo drie uur ofzo aan elkaar heeft die nooit gedaan :D int begin altijd 45min en later werd da dan meer met max 2u aan een stuk wa ik dus voor haar al veel vindt hihi!

Awel ze had vrijdag zo een dagje da ze inderdaad hangerig was maar ik heb dan meteen alles gegeve wa ik in huis had 8) en nu geen last meer nu de pijn wa verlicht wordt door die gels en drupjes, het tandje begint al te piepen..

Ik was gisteren een vriendin gaan bezoeken met haar vier weken oude baby, dat begin is toch moeilijk e, ze zat er ook wat door omda de baby soms uren aan een stuk kan wenen, zooo herkenbaar van int begin, en dan die onzekerheid van wat is het honger, krampen, last, hmmm geef mij maar als ze een maand of drie zijn dan vond ik alles vlotter gaan :D
Desalniettemin zou mij da ni afschrikken voor een tweede ze , ge vergeet dat toch e op de duur :D

Aaaah dus Valentino ligt ook niet graag stil op het verzorgingskussen :lol: hier ligt er ook altijd wa speelgoed of bijtringen klaar da ze haar daar kan met bezighouden want hier kan ze ook soms zeuren als ze erop ligt 8)
Zingen doe ik vooral als t haar programma's zijn op nickelodeon of als ik k3 opzet hahahaha dan valt dat niet op als t wa vals is :lol:

Bijna lang weekend, geniet er maar van e!

groetjes!
pilstop oktober 2014
verwijderen eileiders juni 2015
start ivf september 2015
dochtertje Fé geboren 12 juli 2016 :D

E-ke84
Berichten: 496
Lid geworden op: 13 juli 2011, 18:28

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door E-ke84 » 7 juni 2017, 16:13

Hallo meiden!

Na even weggeweest te zijn, terug van de partij!
Ons weekje centerparcs in Frankrijk heeft enorm deugd gedaan. Door het warme weer (week van 22 mei) zo een 4u per dag in het zwembad vertoeft. Ik maakte Senne zijn patatjes in ons huisje met de beaba cook en nam die dan gewoon mee.
Alles lekker relax. Het was ideaal.

Vorige week hadden we nog een week vrij, Ilan is dan naar school gegaan. Dus een paar dagen met Senne alleen.

Gelukkig mocht hij vanaf gisteren weer naar de onthaalmoeder. Net op tijd want aangezien hij wat vreemd wordt, was het eventjes wennen.

Verder heeft hij enorme sprongen gemaakt. Hij kruipt nu, zowel op zijn knietjes als sluipen. Combinatie. En zitten doet hij ook.
Wil ook constant op zijn benen staan. En als hij enorm wild is, om te springen, dus dan zit of sta je daar, hem onder zijn oksels vasthouden terwijl meneertje maar springt. Wel leuk om te zien :-)
En hij steekt alles in zijn mond. Blijkbaar vorige week een verloren rozijn (had echt alles nagekeken of het opgeruimd was, niet dus) dus de volgende dag in zijn geheel er weer uitgekomen. Met wat krampjes erbij. Dus nu elke dag vegen/stofzuigen.
Dweilen heb ik opgegeven dagelijks want Ilan loopt met blote voeten in de tuin en dan is alles om zeep als hij binnenkomt. Dus dat beperk ik nu even.

Heb ook geïnvesteerd in nog wat kruippakjes van 4ff. Die zijn echt heel goed, slijtvast en ideaal. Heb er nu 7 in totaal, met die van Ilan van vroeger erbij.

Pitoeke, Senne zijn schema:

7u : Fles van 210 water
7u45-8u : dubbele boterham met wat boter + nestlé yoghurt aardbei
slapen soms maar maximaal 30 minuten
11u-12u : 500g patatjes + water
12-14 of 15u : slapen
15-16u : 200g fruitpap (uit potje want meneer eet dat wel, maar niet vers :-s ) + 1 nestlé yoghurt of twee kleintjes
18u30 : fles van 210 water of pyjamapapje (uit Nederland) van 250ml.
19u : Bed

Het is echt een enorme eter. Maar dan ook wel 5 keer kaka per dag.
En bij de onthaalmoeder is het bij ons ook slapen tussen 13u-15u omdat ze anders geen tijd meer heeft voor de fruitpap.

En ik denk dat er eindelijk tandjes zullen komen. Tandvlees onderaan is aan het wijken en al scherper. Ik hoop er wel op zodat het er niet teveel tegelijk zijn.

Oh, en dat niet stilliggen, hatelijk! Sinds hij kruipt en zit, nog erger. Draait 100 keer tijdens het verversen. Doe het nu op de speelmat of zetel want kussen is niet meer veilig wegens valgevaar. Vanaf de verse pamper eronder ligt begint hij te wippen tot hij eraf ligt. Dat zo een paar keer. Vorige week eens 30 minuten nodig gehad om hem te verversen en aan te kleden :-)
En drinken is ook een ramp daardoor. Maar nu kijkt hij naar tv als ik hem zijn flesje geef, dat leidt hem af en dan drinkt hij beter.

En babbelen. Weer totaal andere geluiden en al stapje verder dan bababa en dadada mamama, dus echt al met wat cadans en andere klanken. Loopt dan weer voor op dat vlak.

Hier ook een man die in ploegen werkt en samen eten doen we in zijn vroege week. In zijn late week onmogelijk. Ik maak dan 's avonds eten voor mezelf, wat hij de dag erna 's middags opeet. Weekends zijn we altijd samen thuis dus dan uiteraard wel samen eten.

Monalena, Senne moet ook altijd eten hebben als wij eten :-) Dus dan gaat hij in de babystoel en krijgt hij een babykoekje of speciaal rijstkoekje of ik scheur boterham in stukjes en hij pakt dat dan mooi met de pincetgreep vast om in zijn mondje te steken. De helft ook op de grond maar dat is normaal. Maar hij neemt het al zelf heel mooi.

Onze oudste zijn eerste woordje was 'tut'. Typisch :-) want hij heeft ze nog steeds. Zal moeilijk zijn om ze hem af te nemen want hij gebruikt die ook als wriemelding in zijn bed. (zoals velen een doekje of knuffel hebben) Dus hij slaapt letterlijk met tut in de mond en dan in elke hand 1. De hele nacht.

Bij ons ging het rijden (500km) heel goed met de twee kindjes. Toen we door de péripherique in Parijs moesten, lagen ze allebei te slapen. Wat een zaligheid was want ervoor en erna kan je nog stoppen op die péage wegen maar op de ring van Parijs dus totaal niet hé. Telkens 2 x gestopt. 1 keer voor patatjes, 1 keer voor fruitpap. Verder waren ze enorm rustig. Gelukkig wel airco en mini-tv in de wagen, echte aanraders :-)

Monalena, hier ook per uitzondering eens opstaan voor de tut, maar de laatste tijd vindt hij ze zelf wel. Er liggen er drie in zijn bed. Meestal over de morgen 2 of 3 op de grond :-)
En hoe Senne in zijn bed eindigt in vergelijking met het begin, bizarre houdingen soms.

Pitoeke, Senne is niet motorisch achter hoor. Hij is gewoon trager dan Ilan. Als ze bv moeten zitten tussen 5 en 10 maanden, dan zit Senne eerder aan 9 maanden en Ilan bij 6. Achter zijn ze pas als je maanden na de indicatieve datum nog niks van vooruitgang zou zien.
Ilan stapte trouwens pas rond 14-15 maanden. En op 16 maanden alleen. Het komt wel hoor. Bij de onthaalmoeder is er een kindje dat nu een jaar oud is en ze zit wel maar dat is ook alles. Kruipen doet ze niet, stappen zeker niet, zelfs zich op haar beentjes afstoten doet ze niet. Als je die uit zitstand opheft, dan blijven haar benen geplooid zoals ze zat. Komisch om te zien wel. Senne begint direct te staan of trappelen.
Dus elk kind zijn eigen tempo. Ze komen er allemaal wel hoor.

Hoe is het nog met jullie voor de rest?

Groeten!
6 ICSI en 2 prachtige zonen (januari 2013 en augustus 2016)! Ons gezin is compleet.

Pitoeke
Berichten: 302
Lid geworden op: 16 oktober 2015, 21:55

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door Pitoeke » 7 juni 2017, 19:59

heey,

Super dat het zo een deugddoende vakantie was! Gelukkig afkoeling in het zwembad, het was inderdaad heeeet e die week 8) Ging Senne dan ook mee het water in soms?
Zo een flinke eter zeg, 500gr groentenpap amaaaaaaaai zelfs in haar betere dagen zou Fé dat niet kunnen eten hebben :lol: :D Dan komt hij toch serieus bij of heeft hij een goed metabolisme? :D
Alle dan heeft hij ook in een sprongetje gezeten, ik vermoed dat Fé er nog inzit want ze drinkt haar melk niet meer leeg s avonds en smorgens, of heeft dat met de tand te maken?
Ik heb ook al gelezen dat ze vanaf een jaar ofzo minder eten misschien is het dat ook?
Aha, en wat is een pyjamapapje dan? :)
Ik heb nog nooit yoghurt gegeven eigenlijk woeps, maar das ook omda wij da hier niet in huis hebben dat ik daar ni aan denk waarschijnlijk.. is dat voor da ze meer melkproducten zouden binnenkrijgen?
Hihi leuk e als ze zo mobiel zijn, niets is meer veilig :D ik heb alvast zo hoekbeschermers aan de tv kast gehangen, de kastenbeveiliging ligt klaar maar is nog niet nodig tot nu toe :D
Ik voel dat ze haar grenzen begint af te tasten wat mag en niet mag, best grappig soms, en soms ook vermoeiend hahaha!
En heeft Senne ook slaapgewoontes? Slaapt hij enkel met tut of ook met knuffeltje enzo.?

Fé heeft deze week vr de eerste keer overgegeven, en dan nog in de auto :D haar fruitpap was haar misvallen denkik want die kwam eruit.. dat hebben we dat ook eens meegemaakt e haha! Zo goed kan ik daar toch ni tegen ze , ni om haar zo te zien en om op te kuisen ook ni, heb de helen dag nimmer gegete :D Zij daarentegen was wel direct vrolijk nadien :lol:
Ze laat in de late namiddag haar slaapje vallen nu maar is dan wel al rapper aan het zeuren s avonds voor melk en dan slapen :D
Bij die nieuwe onthaalmoeder doet ze het nog steeds super, ze is graag gezien en omgekeerd geniet ze echt van de kindjes rond haar ook zegt ze. Vreemden moeten haar nog altijd niet nemen als ze keuze heeft om bij een vertrouwd persoon te zitten, dus dat zal een blijvende karaktertrek zijn denkik :D
Volgende maand bij kind en gezin, dan is ze een jaar, wat is dat jaar toch voorbijgevlogen!!
Ben zo blij da ik zo lang bij haar thuis heb kunnen zijn door omstandigheden en alles zelf heb kunnen meemaken , dat verzacht de pijn wat van het idee dat ik het maar één keer ga meemaken 8) :lol:
Ik heb al wat versiering gekocht voor haar verjaardag, ze zal twee "feestjes" hebben aangezien mijn ouders een vervroegd feestje krijgen omdat zij die periode altijd op reis zullen zijn :D
voila dat wat het weer zo wat zie :D
tot de volgende!
pilstop oktober 2014
verwijderen eileiders juni 2015
start ivf september 2015
dochtertje Fé geboren 12 juli 2016 :D

E-ke84
Berichten: 496
Lid geworden op: 13 juli 2011, 18:28

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door E-ke84 » 8 juni 2017, 10:38

Pitoeke, Senne heeft veel in het water geploetert hoor. In het kinderbadje zat hij gewoon op zijn poep tussen mijn benen en in het grote bad met de golven en het buitenbad in zijn band. En met gemak meer dan een uur na elkaar. Als hij los zit, dan spettert hij erop los. In zijn band is het gewoon genieten :-)
Hij is niet verkouden geweest trouwens, maar dan wel vorige week met dat wisselende weer. Nu heb ik het ook jammergenoeg.

En ja, hij eet veel maar heeft net als zijn broer een goeie stofwisseling :-) Onze oudste kan ook eten gelijk een delver en die weegt amper 14kg op 4,5 jaar. We krijgen het er niet bij.
Senne is zwaarder, maar ook onder de P50 curve en zijn gewicht en lengte ook mooi in verhouding. Dus wat hij eet, verteert hij ook vrij snel. Zijn patatjes van 's middags komen er vaak 's avonds alweer uit in de pamper :wink: Wat ik dus wel snel vind maar bij Ilan was dat ook zo.

Die yoghurt dat ik geef is van Nestlé, speciaal vanaf 6 maanden en pyjamapapje ook van dat merk. Bij ons in België is dat enkel indikpoeder maar in Nederland (lang leve wonen langs de grens) kan je dat kant en klaar kopen. Dus nu 's morgens poeder en 's avonds dat melkje. Die Yoghurt geef ik hem omdat hij zijn fles niet altijd leeg drinkt 's morgens. Denk dat hij die melk wat beu wordt. Hij houdt van smaken.

En...gisteren het eerste minipuntje in zijn mondje gezien dus tandje één komt eraan :-) Woohoo! Zes maanden sneller als zijn broer.

Vind je dat nu al vermoeiend, die grenzen aftasten ? ;-) Wacht maar want het wordt alleen maar erger. En als ze je wijsmaken dat het betert vanaf vier jaar, think again. Ilan is deze week al een echt varken geweest elke ochtend en mijn man staat met de vroegen. Heb dus meer werk met hem dan met Senne. Vermoeiend. En hij zoekt echt ruzie. Gelukkig zegt hij nadien ook altijd Sorry want heb het soms echt eventjes gehad.
En dan denk je, goh, ik klink als mijn moeder :-)

Je hebt inderdaad wel geluk hoor dat je zolang met Fé thuis bent. Is luxe in mijn ogen. Aan school zie ik dat ook, vorig jaar door thuis te zitten Ilan vaak afgehaald. Er is zo een kliekje moeders met kinderen uit Ilan zijn klas. Ze kennen elkaar al jaren en staan er echt elke dag om hun kinderen af te halen. (werken niet in het weekend want heb hun dat horen zeggen)
Ik weet dat er één of twee zijn die een paar uur werken maar dat is alles.

Heb vorig weekend ook gehoord dat er blijkbaar al twee verjaardagsfeestjes zijn geweest in Ilan zijn klas. Maar dat waren dus van moeders uit dat kliekje en blijkbaar zijn de kinderen gekozen van moeders die tot hun kliekje behoren. Hopelijk zet dat niet voor naar volgende jaren want dan zal Ilan nooit naar zijn beste vriendjes kunnen gaan om te spelen of naar een verjaardag gaan. (ik behoor er duidelijk niet bij hoor)
Eén moeder heeft dat verteld. Die werkt in het zwembad waar Ilan les volgt. Ze was bij dat feestje aanwezig omdat haar dochter beste vriendin is met één van de jarige en ze konden er niet om heen om haar ook te vragen. Ze had zich echt verveeld en was de enige die naar de kinderen omkeek omdat ze verder genegeerd werd.
Jammer wel.

Met andere moeders, en ook bij het zwemmen, heb ik wel beter contact. Ook bij de opvang van Senne nu. Met de enige andere jongen Seppe zal hij in de klas zitten later want zij gaan naar dezelfde school gaan en zijn van hetzelfde jaar. Dus als we die nu zien, praatje maken. Echt leuk!

ai voor het overgeven. Is altijd vervelend hé.Net zoals gigantische overstromende kakaluiers.

En één jaar al bijna, gaat snel. Senne pas op 2 augustus. Voorlopig nog niks gepland. Binnenkort eens naar kijken :-) En twee feestjes, juij!
6 ICSI en 2 prachtige zonen (januari 2013 en augustus 2016)! Ons gezin is compleet.

monalena
Berichten: 199
Lid geworden op: 4 november 2013, 11:26

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door monalena » 8 juni 2017, 22:44

hallo dames

e-ke dan is het leuk geweest op vakantie? lijkt me echt zaaaalig zo ploeteren in het water met de kindjes..
en amai senne heeft dan een groot sprongetje gemaakt qua motoriek. iets gemerkt voordien/tijdens, soms zeggen ze dat ze dan wat hangeriger kunnen doen ofzo?
ja met dat kruipen op de grond is het echt heel moeilijk om alles tip top te houden.
hier met die stukjes beschuit dat in de keuken op de grond vallen en als je het niet direct opraapt, zo had valentino een oud stuk beschuit (van de dag voordien ofzo) vast maar help dan ben ik bang dat daar stafylokokken ofzo opzitten :roll:
en die van de creche zeiden dat ook tegen mij omdat valentino veel eet doet hij ook veel kaka. hun kleine eetertjes doen ook slechts maar 1x per dag ofzo kaka. grappig hé, maar soms kan ik 's avonds ook zien wat hij overdag in de creche heeft gegeven :-)
en super een eerste tandje! heeft hij er niet teveel last van?
ivm dat verschonen, ik moet hem wel altijd stevig vasthouden op de commode. 1 keer deed ik 1,5 stap opzij om de droogkast denk ik aan te zetten maar nog steeds met mijn hand rond zijn been en meneerke had zich toch niet omgedraaid en ik had hem dus vast aan zijn been maar hij hing naast de commode ondersteboven te bengelen! mijn hart amai, maar zo zie je maar echt geen seconde kunt ge ze loslaten.
valentino vind ook altijd niets leuker dan het licht in de douche aan te doen (knopje licht op zijn hoogte aan de commode) maar dan blijft dat ventilatiemolentje altijd een half uur draaien :roll:
maar toch leuk dat jullie toch het weekend samen zijn, das dan pure quality time hé
en is niet leuk dat ilan niet uitgenodigd is, zeker als het een vriendje van hem is.
maarja soms maken die mama's dan echt kliekjes, anti-sociaal gedrag!
hier hadden we met haar verjaardagsfeestje alle meisjes uitgenodigd en dan nog vond ik het voor de jongens spijtig dat ze er niet bij konden zijn, maar dat zou dan te druk geweest zijn.
er is wel een mama die nooit antwoord op de uitnodigingen van de verjaardagsfeestjes en nu is haar dochter al 2x niet geweest. vind het dan ook zo erg dat ze dan nadien op school misschien over dat feestje praten en dat dat meisje dan niet is kunnen komen.
vroeger werd ik ook nooit uitgenodigd op verjaardagsfeestjes, ik kan mij herinneren dat ik naar 2 feestjes ben geweest maar dat was alleen maar omdat mijn beste vriendin (ongeveer) had gezegd dat zij alleen ging komen als ik mee mocht. en zij was redelijk populair in de klas. maar heb er mij ook heel slecht door gevoeld, dus wil zeker niet dat onze dochter en ook zeker geen andere kindjes datzelfde gevoel zouden voelen.

pitoeke dat kan hoor denk ik dat ze wat minder eten/drinken door de tandjes, doet ook pijn denk ik als ze misschien ertegen botsen?
ivm die yoghurtjes daar wacht ik ook nog wat mee gezien hij dan rijstmelk drinkt.
ik weet nog dat mijn man bij onze dochter een gewoon yoghurtje had gegeven toen ze deze leeftijd of nog wat jonger was en ik kwaad dat dat echt niet kon, ik moest het zelfs staven met info van kind en gezin dat kleine kindjes best geen gewone yoghurtjes aten, maar ze had achteraf ook veel last daarvan door de lactose die erin zat.
maar ik denk dat die babyyoghurtjes wel anders zijn, nee?
oei en ocharme fé dan overgegeven, was het een andere fruitsoort dat je gegeven hebt?
hier merk ik dat valentino aardbeien niet zo goed verteerd, windjes en hij geeft meer terug ook nadien.

dus het was in de auto, heb je een overtrek over de maxi cosy, dan kan je die makkelijk aftrekken en in wasmachine steken.
ik herinner mij dat helena 1 x heeft overgegeven als baby en als ik terugdenk was het met worteltjes en zalm (nu is ze allergisch aan zalm, maar toen blijkbaar dan ook al) we gingen juist naar de makro gaan maar ben teruggedraaid want die hing zo vol als iets.
en is inderdaad echt goud waard dat je zoveel bij fé bent kunnen zijn, ik denk dat de geluksfactor van het kind toch mede bepaald wordt in hoe ze de eerste levensjaren zijn grootgebracht.
ik voel me wel schuldig dat ik in de babyfase van onze dochter lange dagen werkte en niet altijd veel tijd met haar kon doorbrengen...
maar dat hebben we met valentino dan weer anders gedaan. en zo doen we het elke keer beter en beter :-)
tof dat ze het leuk vind bij de nieuwe onthaalmoeder, was het nog een jong iemand?

voor de rest heeft valentino de laatste dagen dat hij thuis was langere dutjes gedaan overdag: 2x 1u30 à zelfs 2u aan een stuk.
zijn planning bijv gisteren:
wakker rond 6u50 (woehoe)
flesje rond 7u
dutje 9u30 tot 11u30
warm eten om 11u45
dutje 14u30 tot 16u50
17u fruitpap
20u00 fles
slapen om 21u! (en deze ochtend zelfs moeten wakker maken om 7u!)
maar was uitzonderlijk hoor

normaal was het thuis
tussen 6u en 7u fles
8u30 dutje tot 9u30
10u groenten
dutje 12u tot 13u30
14u fruitpap
16u30 fles
20u fles

als hij naar de reche gaat was het tot laatst:
pakt als hij wakker werd rond 6u fles
+ 8u fles
dutje creche 8u45 tot 9u30
11u15 groenten
dutje 12u15 tot 14u30
15u15 fruitpap
17u fles thuis
19u30 fles

qua ontwikkeling kan hij nu ook kruipen op zijn knietjes, dus hij wisselt ook af zoals senne. maar met zijn para-sluip gaat hij als een speer! zo snel!
maar alles moeten we in 't oog houden, alle kasten wilt hij openen en hij raakt maar niet geleerd.
het liefst maakt hij ook veel lawaai, overal op tokken en mee tokken op de grond.
hij is zot van autootjes en alles wat rijd. hij heeft de clue al door als hij tegen het autootje duwt dat het vooruit gaat, dus zit hij echt zo altijd het autootje te duwen en dan erachter te kruipen om het nadien terug verder te duwen.
probleem is soms dat hij het tussen de zetels duwt en dan kruipt hij er tussen maar kan er uiteraard niet meer uit. :lol:
hij trekt zich recht en kan zich al verplaatsen rond het salontafeltje.
hoekbeschermers hadden we plakken maar hij trekt die er altijd af dus hopeloos om die er telkens terug op te plakken.
ik ben alleen al bang als hij gaat kunnen stappen want hij trekt zich nu al aan de gesloten deur recht om dan met zijn handjes al proberen te rijken naar de klink.
we gaan hier denk ik binnenkort wat extra veiligheidsvoorzorgen moeten nemen.
ook boven als we het verhaaltje lezen voor de dochter mag hij kruipen in de kamer, maar als de deur ook maar iets openstaat kruipt hij supersnel naar de gang en is supergevaarlijk voor de trap.
hebben jullie al extra veiligheidsvoorzorgen genomen?
qua taal wat gebrabbel maar voor de rest niets speciaals.
voila dat is het zoal een beetje :-)

ik ga nu maar gaan slapen, mijn man staat met de nacht en de dochter wou absoluut nog een keertje bij ons op de kamer dus ze ligt op de plaats van mijn man te slapen.
hopelijk slaapt valentino goed door dat hij haar ook niet teveel wakker maakt.

groetjes!
na bijna 4 jaar ISCI 3 Jette zwanger!
19 juli 2016 heeft grote zus er eindelijk een broertje bij

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten