Uitgerekend juli-augustus 2016

E-ke84
Berichten: 496
Lid geworden op: 13 juli 2011, 18:28

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door E-ke84 » 9 juni 2017, 14:09

Monalena, het was zalig op vakantie :-) Lekker relax, veel in het water en gewandeld.
En ja, Senne heeft een gigantische sprong op 3 weken gemaakt. Hangerig was hij niet. Eerder sneller gefrustreerd omdat je zag dat hij iets wilde kunnen en het nog nét niet ging. En dan opeens wel :-)

Ik maak me er niet al té grote zorgen in van wat hij in zijn mond steekt van op de grond. Alé, qua voedsel hé omdat het meestal bv rijstkoek of zo is van de broer en nooit ouder dan één dag. Maar het zijn de andere dingen die gevaarlijker zijn, zoals papiertjes die Ilan laat vallen en weigert op te ruimen... Want dat eet hij ook op.

Tandje denk we dat hij wat last had gisteren bij de opvang want hij wou niet eten. Heeft wel goed gedronken gelukkig. Maar het is nog maar een mini-puntje dus ja. Alhoewel, vanaf het erdoor staat, is het ergste gepasseerd hé.

En de yoghurtjes van nestlé dat we hem geven, zijn voor baby's gemaakt hé. Dus vanaf 6 maanden mag hij dat hebben. Is niks te vergelijken met gewone yoghurt. Maar als er kma is bij de baby mag je die niet geven dacht ik. Voor Senne kan dat geen kwaad want die mag (tot nu toe) alles eten.

Rare is wel, hij eet brokjes als in boterham, fruitpap, babykoekje maar niet in zijn patatten. Heb het al 2 x geprobeerd maar geen groot succes. Dus nu weer even mixen en binnen een paar weken nogmaals. Hij maakt wel de kauwbeweging. Zo zie je wel dat ze voor bepaald voedsel toch echt hun voorkeur hebben hé

Grappig van dat verschonen want is net zoals bij ons. Alleen doe ik dat niet meer op de verzorgingstafel. Het is té gevaarlijk bij ons.
Hier heeft Senne een voorliefde voor zijn vochtige doekjes en flessen. Ballonnen zijn ook een grote hit.

En het is inderdaad jammer van die feestjes maar ik denk wel dat het gaat veranderen later omdat kinderen door gaan hebben wie er komt en wie niet. Nu, in het eerste kleuterklasje, speelt dat niet. Zien ze die kindjes, ok, zien ze ze niet, ook ok. Maar dat gaat denk ik volgend jaar wel veranderen en dan kan je er niet meer van uit dat er mogen komen spelen.

Hier deze week al een lastige oudste zoon gehad. Zoekt constant ruzie. Geen driftbuien gelukkig maar hij weigert alles wat we vragen. Dus 's morgens hem altijd moeten kleden, terwijl hij dit zelf kan, 's avonds hetzelfde. Als hij weet dat hij sneller moet zijn wegens minder tijd, expres tijd rekken. Niet eten 's avons en net voor slapengaan willen eten... Is ook best lastig. Speelgoed zijn we nu wel kordaat in. Niet opgeruimd = 1 week niet mee spelen. Dat werkt wel heel goed hoor :-) Met veel gemopper wordt dat nu wel opgeruimd.
Als hij volgende week 's morgens zijn kleren niet wil aandoen, zet ik hem met pyjama en al in de auto naar mijn ouders. (mijn ouders voeren hem naar school tijdens mijn man zijn vroege week want anders ben ik te laat op mijn werk)
Als hij 's avonds zijn pyjama niet aan wilt, dan is het ofwel in zijn ondergoed, ofwel met zijn kleren.
Heb het een beetje gehad met dat gedrag dus hoop op die manier vooruitgang te boeken.

Monalena, wij hebben bovenaan de trap een kinderhekje. Ilan zijn kamer is net aan de trap en wil niet dat hij verkeerde kant zou nemen 's nachts en naar beneden dondert. Dus dat gebruiken we al en zal nog jaren blijven staan :-) Beneden moet je de deur al opendoen om aan de trap te raken. Misschien ook een hekje zetten?
Voor de rest open plan leefgedeelte dus zijn ze overal zichtbaar. In de stopcontacten zitten meestal beveiligingen, behalve de twee die we constant gebruiken.

Vanmorgen heb ik me verslapen. Sta normaal om 6u op zodat ik tijd heb om iedereen, inclusief mezelf, klaar te maken. Maar vanmorgen door de wekker heen geslapen en pas om 7u wakker van Senne die me wakker maakte. Is de eerste keer deze week dat Ilan er ook niet is tussen 5 en 6 dus heel mijn dag wat ontregeld. Heb ik niet graag ze. Heb wel nog genoeg tijd gehad want begin pas om 8u30 met werken maar het was haasten. Zeker als de oudste zijn kleren niet wou aandoen :-) En gelukkig zet ik de avond voordien alles klaar voor de dag erna. Was enkel nog ontbijt smeren (voor mij warme havermout maken in de microgolf, met chocolade), Senne zijn flesje maken.

Jullie nog leuke weekendplannen? Hier zondag eten voor mijn pa zijn verjaardag. Is een maand geleden al verjaard hoor maar nog geen tijd gehad om te vieren :-)

Groeten iedereen!
6 ICSI en 2 prachtige zonen (januari 2013 en augustus 2016)! Ons gezin is compleet.

monalena
Berichten: 199
Lid geworden op: 4 november 2013, 11:26

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door monalena » 14 juni 2017, 22:37

hallo iedereen!

e-ke84 trapje hebben we nog staan van de dochter, maar zolang hij nog geen deuren kan opendoen of trappen kan opklauteren zet ik het nog niet, maar hebben het wel al voorradig, al moet ik misschien wel ook kijken of het nog goed past aangezien we toen ergens anders woonden.

hier slaan de rijstkoekjes (voor baby's) aan, maar zijn ook heel snel mals en dus moeilijker voor te verslikken.
en grappig van je oudste, zooo herkenbaar, maar we mogen nu echt niet klagen, ze is eigenlijk wel al "volwassen" geworden en meer voor rede vatbaar :-) al moeten we soms toch nog wel op onze strepen staan.
vorige week wou de dochter absoluut haar k3 kleedje aandoen voor 't school, maar na een driftbui gaat dat dan wel weer over omdat je ook kan uitleggen dat dat echt niet gaat. en grappig als ik dan zeg van je mag het voor de laatste schooldag aandoen (half dagje) dan wilt ze dat niet want ze gingen een wandeling maken of naar het bos en dan zou het vuil kunnen worden :lol:

en oei je overslapen! daar stress ik ook altijd voor, daarmee dat ik altijd 2 wekkers zet, je weet maar nooit dat eentje niet zou gaan of dat de electriciteit zou uitvallen ..
gelukkig was je dan nog op tijd, maar amai ik zou het niet halen denk ik hoor

hier is het badje ook zo gevaarlijk, moet hem echt met 1 hand aan zijn arm de hele tijd vasthouden of hij valt om omdat hij niet rustig kan zitten, natuurlijk botste hij dan met zijn hoofd net aan zijn oogrand waar hij daarstraks dan tegen de driewieler was gebotst. aan de driewieler (waar hij nog te klein voor is, maar de dochter wou hem al boven halen omdat zij er terug mee wou rijden :-) daar is zo'n bakje aan dat makkelijk naar beneden klikt, en natuurlijk had hij zich hieraan opgetrokken en was dat naar beneden geklikt en dan zo bezeerd.
En dan daarjuist als ik het verhaaltje bij de dochter ging lezen dan was hij maar rond aan het kruipen maar tegen de rand aan de muur liggen houten latjes en blijkbaar met een scherp kantje waardoor hij ook een krab aan zijn bovenbeen heeft dat precies wat bloede. wat moeten ze morgen in de creche niet zeggen, met al zijn bulten en wondjes :roll:

daarstraks even gaan wandelen met een ander driewielertje (van mijn zus) waar ook zo'n beschermbar rond zit dat hij er niet kan afvallen, en hij was echt aan het genieten. als hij maar kan rijden met iets of in beweging zijn .
daarstraks naar de colruyt en nogthans waren we in het verleden al in de lift geweest maar als de liftdeuren dicht gingen begon hij te wenen en als ze terug open gingen was het gedaan.
nadien terug eens.. echt vreemd, hij was precies bang omdat we opgesloten waren

voor de rest een heel actieve baby, hij snapt het principe nu ook van "stapelende potjes" hij kan er al eentje op mekaar zetten :-) vormpjes probeert hij richting hetzelfde vormpjesgaatje te brengen maar kan het nog niet draaien/aanbrengen tot het juist past.
Dit kon de dochter al heel goed op deze leeftijd.
Erg hé dat we altijd zo vergelijken tussen de 2 maar zo zie je maar dat ze toch zo verschillend zijn hé.

andere dames hoe gaat het met jullie?
groetjes!
na bijna 4 jaar ISCI 3 Jette zwanger!
19 juli 2016 heeft grote zus er eindelijk een broertje bij

E-ke84
Berichten: 496
Lid geworden op: 13 juli 2011, 18:28

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door E-ke84 » 15 juni 2017, 13:16

Hallo!

Monalena, die rijstkoekjes hier zijn ook een succes. Evenals babykoekjes.
En hier momenteel ook weer op onze strepen staan bij de oudste. Hij is gewoon moe van het einde van het schooljaar en dus heel snel boos. Vanmorgen ook weer de eeuwige strijd. Wil kleren niet aandoen, dan wil ik ze meenemen naar mijn ouders en dan is het huilen dat zijn kleren aanmoeten. Grrr. Letterlijk elke dag van de week hetzelfde hé.
En als het hem niet zint, ben ik een 'stoute mama'. Goh, als ik elke keer een euro krijg, had ik er al veel op zak ze :-)
Ja, bij een meisje kan je het nog voorhebben dat ze bang zijn voor plekken op de kleren :-) Bij een jongen helaas niet. Maar is best grappig soms, die onredelijkheid.

Overslapen was ook de eerste keer hoor. Waarschijnlijk té moe geweest zijn.

Hier het voorbije weekend allemaal de buikgriep gehad. De oudste had er het ergste van, die heeft een hele nacht overgegeven. Was echt zielig. Op den duur was dat bijna al slapend. Dus daarna bergen was die nu eindelijk (mede dankzij de mama ook) verwerkt zijn. En zijn o zo zorgvuldig gespaarde kilo die er eindelijk bij was, is natuurlijk weer weg. (weer naar begin 13kg ipv 14kg) Vond ik wel erg jammer.

Hihi Monalena, dat botsen :-) Zo herkenbaar. Als Senne kruipt, kan hij dus letterlijk drie keer na elkaar tegen de poot van de tafel botsen. Alsof hij erdoor wilt kruipen. En blijven volhouden hé ;-)
En momenteel begint hij zich recht te trekken ook. Nu vooral aan de handen, als we zijn polsen en onderarm vastnemen, dan staat hij recht. Nog heel onstabiel maar als hij zich vasthoudt, blijft hij staan.
Het gaat nu dus echt razendsnel.

En die blauwe plekken, ja, dat hoort erbij ze. Denk bij jongens nog meer dan bij meisjes.

Hier moet ik zijn blokken nog bovenhalen voor zo in doosjes te steken. Hij is momenteel meer bezig met de duplo van Ilan :-) Maar nu je het zegt, begint ze ook in de doos te steken en ze op elkaar te willen zetten. En soms gewoon het betere klop en gooi-werk :-)
En als er een doos gevuld is, vooral dan de speelgoeddozen, dan MOET die leeg van meneer. Hup, kiep ze om en daarna drummen op de lege doos. Waarom al dat speelgoed?! Een lege doos was al genoeg ;-)

Bon, verder weinig te melden. Morgen naar de endocrinologe voor weer een controle. Heb het voorstadium van diabetes overgehouden na mijn zwangerschapsdiabetes dus moet nu twee keer per jaar op controle gaan om opvolging te hebben. Zal hoogstwaarschijnlijk wel naar diabetes gaan maar hopelijk kan ik het zo lang mogelijk afwenden natuurlijk.

En gisteren mijn ma nog mogen verzorgen :-s Die heeft tijdens het kuisen bij mijn nonkel haar teen zo hard gestoten dat heel haar grote teennagel eraf is. Jakkes, dat is echt smerig om te zien. Maar ja, ze heeft zelf diabetes dus moest helpen met heel goed ontsmetten. Daarna is ze nog naar de dokter geweest voor antibiotica want aan haar voeten mag ze echt geen infectie krijgen ze. Nu dikke laag antibioticazalf erop die ze moet laten werken en dan zal het een werk van lange adem zijn eer dat teruggegroeid is. Echt stom hé, ik kan naar operaties kijken tot en met, maar zo een teen zonder nagel of een oog, brrrr, krijg ik de kriebels van.

Groeten iedereen!
E-ke
6 ICSI en 2 prachtige zonen (januari 2013 en augustus 2016)! Ons gezin is compleet.

Pitoeke
Berichten: 302
Lid geworden op: 16 oktober 2015, 21:55

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door Pitoeke » 16 juni 2017, 21:19

Dag iedereen!

Was er ff nimmer geraakt dus had veel om bij te lezen amai :lol: 8)

Wanneer geven jullie dan die rijstkoekjes, zo tussendoor?

E-ke,
Hopelijk geneest uw mama haar voet goedze!Is diabetes een deel erfelijk misschien?
Oh nee en iedereen de buikgriep, dat moet inderdaad de hel geweest zijn , je oudste zal wel weer aansterken binnenkort.
Toch leuk om de kindjes zo te zien evolueren e, dat kruipen en rechttrekken enzo, ik vind dat de max!

Monalena,
Hoe is het ondertussen met Valentino in bad? Ik heb niet goed kunnen volgen maar je zei dat het gevaarlijk is?
Ik zet Fé al van haar zes maand in zo een badring, misschien is dat een idee? Dan zitten ze zelfstandig en kunnen ze niet vallen, wel bijblijven natuurlijk :) :lol: meestal ontschmink ik mij dan en poets ik mijn tanden terwijl zij int bad speelt :D
Nu ze tandjes heeft mag ze met haar tandenborstelke haar tandjes zelf poetsen hahahaa zo grappig, was zo een setje da ik v d tandarts had gekregen, welliswaar nog zonder tandpasta natuurlijk maar tis de handeling die ze leert e :D

Hier is het uitkijken naar Fé haar verjaardagsgfeestjes, het eerste is al binne twee weke joehoe!
Volgende week stuur ik de foto door naar de bakkerij, die dan een hopelijk mooie fototaart gaat maken :lol: 8)
Haar versiering had ik al ff geleden op internet besteld dus ik ben er klaar voor :D
Hier krijgt ze nu twee tandjes bovenaan en kruipt ze heel het huis rond, ook vliegt ze nog steeds in volle vaart door het huis met haar loopstoeltje. overal trekt ze zich ook aan recht, vooral daar waar de bakjes van de tv liggen :D
Doorgaans is ze super lief en een knuffelaar maar ze kan ook echt kwaad zijn als ik nee zeg als ze iets doet da niet mag, dan kan die nogal roepen amai!
Ben nu aan het overschakelen naar melk nr3 , twas maar toevallig dat ik dat op de doos zag staan dat dat vanaf 10 maand mocht hihi..
Voor de rest gaat alles zijn normale gangetje , dus tot laaaaaater!

vele groetejes iedereen!
pilstop oktober 2014
verwijderen eileiders juni 2015
start ivf september 2015
dochtertje Fé geboren 12 juli 2016 :D

Ellie
Berichten: 129
Lid geworden op: 9 april 2013, 13:24

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door Ellie » 28 juni 2017, 11:12

Hallo mama's,

Snel even vanuit mijn badkuip (moet later eens bijlezen): Zoë doet het ook prima!

Slaapt meestal goed, lacht graag, is nogal een kapoentje (dingen uit kasten halen, achter een keukenstoel het huis rondstappen,...) en eet en drinkt vrij OK. Het liefst eet ze vlees en aanverwanten, gewone volle Griekse yoghurt, avocado en droge pasta. En bloemkool- en broccoliroosjes :) In de crèche en soms thuis krijgt ze papjes, maar ze eet ook altijd mee stukjes als wij aan tafel zitten. Sinds een paar dagen wil zij altijd de lepel naar haar mond brengen als het puree is. Zo schattig!

Met haar broer samen gaat ook goed, meestal spelen ze goed samen. Maar natuurlijk mag ze zijn autorijen niet stukmaken enzo, dan is het rel. Ze speelt meestal ook gewoon met zijn auto's of haalt de kookspulletjes uit de Ikea-keuken en schuift dan het huis door met een deksel enzo.

Binnenkort al 1 jaar en helemaal geen kleine baby meer. Genieten nu ze nog klein zijn!!!

Groetjes,
Ellie
Ellie 34j., 1 zoon van IVF 1 in natuurlijke cyclus, nu ICSI uitgerekend voor 19 juli

monalena
Berichten: 199
Lid geworden op: 4 november 2013, 11:26

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door monalena » 30 juni 2017, 21:55

hey iedereen!

een tijdje geleden maar als iedereen sliep had ik de fut niet meer om te antwoorden, ook omwille dat ik dan een hele boterham schrijf en ik hier snel 30 minuten mee bezig ben. dan denk ik van ik ga op tijd naar bed, maar uiteindelijk toch niet en dan ben ik nog moe! :-)

ellie leuk iets van je te horen!
Ook een goed eetertje dan, en reeds brokjes amai! zelfs de lepel naar haar mond brengen. Hier zou ik het nog eens moeten proberen want ik hou die lepel stevig vast anders hangt meneerke helemaal vol.
super dat het met grote broer ook goed klikt. Is hij al een beetje jaloers geweest of niet echt?
Maar misschien is het ook verschillend omdat het een meisje en een jongen is?
Misschien zou er meer rivaliteit tussen 2 meisjes of tussen 2 jongens zijn?

Pitoeke jij hebt dit weekend zeker het verjaardagsfeestje van fé? op zaterdag of op zondag, of beide dagen? ;-)
chique dinges een foto op de taart (vind ik ook wel leuk, alleen spijtig dat je het dan moet versnijden)
Dat bad gevaarlijk, wel voor valentino toch wel, voor onze dochter die bleef mooi zitten spelen, maar hij amai, hij trekt zich gewoon recht in het bad en probeert dan alles wat hij naast of onder het bad ziet vast te nemen of duikt bijna naar beneden. ik moet hem gewoon met 1 hand aan zijn arm vasthouden (lees vastklemmen) zelfs als ik zijn haar was want hij is zo snel. bijgevolg laat ik hem ook niet lang spelen in dat badje want is gewoon niet te doen.
Hoe is het nog bij fé en de onthaalmoeder? weet niet meer maar is zij in de zomer ook gesloten een tijdje?

e-ke hoe is het met jou? en ook idd met de voet van je mama?
Weet je dat je voor diabetes zeker zink als supplement moet bijnemen, dit stabiliseert de bloedsuikerspiegel een stukje (eventueel ook alfa-liponzuur en chroom - google er maar eens op).
hoe is het op het werk?
en met de onthaalmoeder?

hier een hele boterham te vertellen :-)
valentino is supersnel je moet hem echt in't oog houden of voor je het weet is hij van de ene kant naar de andere kant gekropen. hij kan ook geen minuut stilzitten (overdag), tenzij hij echt gewoon kei-moe is en bijna in slaap valt.
het school van de dochter had een circus georganiseerd, maar het was toch een hele opgave om geconcentreerd te kijken met een wiebelende, overstrekkende, achteruitlatendvallende, wippende bijna peuter! maar hij weent tenminste niet, dus dat is al veel!

de dochter die had voor de 3e maal in haar leven terug aarswormpjes gekregen, ohnee terug hetzelfde. ze knabbelt aan haar nagels en ze zit dan op school in een schorsbak (nu tenminste geen zandbak meer) maar blijkbaar toch voldoende om dat hier terug te krijgen (eitjes gaan dan onder de nagels zitten en zij eten dit dan op). ik dacht ik controleer valentino de andere dag zijn stoelgang en daar zag ik ook 1 worpje in, dus hij was ook besmet! aangezien je de medicatie zogezegd niet onder de 2 jaar mag geven en het uiteraard weekend was ben ik gewoon look voor hem gaan halen en dit dan geperst gegeven.
de dochter heeft de medicatie genomen maar was toch hardnekkiger als vorige keren (misschien reeds een bepaalde resistentie) en hij dan look. in de creche zeiden ze dat ze achterover vielen bij zijn pamper van de look-geur, maar het heeft toch geholpen.
ik vermoed dat hij het gekregen heeft als hij met zijn mond op haar bed lag (waar 's nachts dan de eitjes kunnen opvallen van de worpjes) :roll: maar ondertussen terug worpjesvrij maar veel kookwassen en dettol doekjes verder. ook elke keer de stoelgang ontleden. ben al een meester in dit te analyseren.
binnen een paar dagjes nog een keertje nabehandelen en dan moeten ze 100% zeker wegzijn (omdat de eitjes indien deze nog ergens zouden zijn en nadien naar de mond gebracht worden toch terug voor een besmetting kunnen zorgen)
uiteindelijk had de pediator gezegd dat valentino toch 2,5ml van de vermox siroop mocht nemen, maar is dus niet nodig geweest met de look. maar dit had ik de dochter echt niet kunnen laten drinken :roll:

qua taal komt er nog niet veel uit. grappig is wel als we met de auto rijden en we rijden over kasseien of hobbel-wegen dat hij zo'n lawaaitje maakt zoals sommige kinderen nog wel eens maken.. :lol:
grote zus gaat heel goed met hem om, ze is toch wel redelijk wat met hem bezig of helpt hem met dingen of zorgt er ook voor dat hij niet overal aan zit.

nu is onze creche 3 weken gesloten en mijn man heeft vanaf volgende week 3 weken verlof.
ik na deze nog een weekje werken en ben dan ook 2 weken thuis.
ik ben nieuwsgierig of valentino zijn (groene-gele) snottebellen en piepende ademhaling dan beter zal zijn als hij dan niet meer blootgesteld wordt aan die andere viruskes/bacterieen van de creche.
ik zou nog eens met hem naar een homeopaat moeten gaan denk is voor te zien wat ik hem voor die verkoudheden kan geven. maar zal ik eens werk van maken als ik thuis ben.
de dochter had een heel goed rapport dus mama en papa fier.

hier mijn dieet is echt om zeep en ik weet niet hoe het komt maar heb de courage weer niet om te herbeginnen.
e-ke hoe is het met jouw dieet ondertussen?

Groetjes!
na bijna 4 jaar ISCI 3 Jette zwanger!
19 juli 2016 heeft grote zus er eindelijk een broertje bij

Pitoeke
Berichten: 302
Lid geworden op: 16 oktober 2015, 21:55

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door Pitoeke » 2 juli 2017, 20:22

Dag iedereen :D 8)

Hier was het inderdaad vandaag haar pre-verjaardagsfeestje :lol: Spijtig dat ik geen fototje kan uploaden want ze straalde met haar kroontje hihi! Binnen twee weken is het dan nog eens feest voor de andere familie :D
Alles is heel goed verlopen, enkel haar kennismaking met taart was minder maar alle das nog positief da ze nog niet te zot is van zoet 8)
Ondertussen is hier alles al opgeruimd zie, k ruim liever alles de dag zelf nog allemaal op dan slaap ik geruster haha!
Fé krijgt veel tandjes ondertussen, de twee middelste bovenaan en rechts ernaast komt ook eentje piepen, het gaat ineens snel! dat verklaar haar verhoghing laatste tijd!

Ja, Ellie, leuk om jou ook nog eens te horen! Amai kan Zoë dan al goed stappen?
En jij geeft al brokjes? chapeau, da durf ik nog niet, enkel pletten :D
En kan zij al zelf met een lepeltje eten, wat een flinke meid!
Inderdaad, ze worden zooo snel groot amai, we moeten er inderdaad van genieten!
Tof dat broer en zus goed overeenkomen, als ze wat groter is zal het nog plezanter worden he 8)

Hey Monalena,
Bij de onthaalmoeder verloopt alles prima, en intussen nieuws gehad van mijn onthaalmoeder hier rechtover dat de kankercellen ondertussen verdwenen zijn bij haar man dus ik vermoed dat ze in september weer zal opengaan.. dan kan Fé dus nog eens verhuizen, hopelijk vindt ze het daar ook weer leuk , het kan maar goed zijn voor haar sociaal contact e.. ze is ondertussen niet meer zo vreemd, heeft wel eerst wat tijd nodig als ze ergens is om alles zelf eerst te ontdekken en dan pas zal ze door iemand anders gepakt willen worden.. Ze zit in een mama-fase want roept vaak mama en nog ni te vaak papa... soms beetje zielig vr mijn vriend maja :lol: ik geniet ervan want kan nog omgekeerd worden e :D
alle onthaalmoeders en crèches hier in de buurt zijn meestal dicht met het bouwverlof, dus midden juli tot en met eerste week van augustus.. mijn vriend is dan ook altijd thuis dus komt goed uit voor volgend jaar als ik weer werk..
Heb je dan geen badring voor Valentino voor in bad zodat je hem niet moet vasthouden?
Ik vind dat supergemakkelijk voor Fé eigenlijk, was echt een goede aankoop!
oei heeft hij zoveel last van verkoudheden dan? Wel dan duim ik mee dat het nu betert in elk geval, is niet leuk e die snottebellen. Laat hij zijn neusje nog goed spoelen? ik kan dat niet meer doen bij Fé, ze is veel te sterk geworden en verweert haar, ik heb dan ne man nodig hihi!
En proficiat met de dochter haar rapport he!!
Geniet van je verlof binnenkort!

groetjes iedereen!
pilstop oktober 2014
verwijderen eileiders juni 2015
start ivf september 2015
dochtertje Fé geboren 12 juli 2016 :D

E-ke84
Berichten: 496
Lid geworden op: 13 juli 2011, 18:28

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door E-ke84 » 3 juli 2017, 12:20

Ellie, leuk je nog eens te horen.

Monalena: mijn dieet, ook al zie ik het niet echt als dieet maar levensstijlverandering :-) , gaat goed. Had even een plateau bereikt en 6 weken stabiel gebleven maar nu erover en gaat weer verder naar beneden. (lichaam had tijd nodig zich aan te passen). Sta nu op -20,4kg.
En ga binnenkort beginnen met lopen.

Met de voet van mijn ma gaat het erg goed. Is werk van lange adem maar ze verzorgt het goed en het is erg goed aan het genezen. Geen ontsteking gelukkig.

En zelf heb ik van de endocrinologe ook geweldig nieuws gekregen. Na mijn zwangerschapsdiabetes had ik pre-diabetes type 2 overgehouden. Maar nu, door al zoveel af te vallen, was er niks meer te bespeuren in mijn bloed. Dus al het harde werk werpt zijn vruchten af. Ze was echt ontzettend blij en vol lof over mijn prestatie, wat heel leuk was.

Op mijn werk blijft het vervelend. Weinig te doen en alles wat we doen is verkeerd. Dus ja, het gewone eigenlijk. (niet alleen bij mij ze, is bij iedereen zo)
Ik blijf uitkijken naar een andere job maar haast me niet en wacht tot ik iets goed vind. Heb nu een fulltime en elke maand mijn salaris. Dan hou ik het wel vol tot ik kan zeggen hasta la vista. Al zijn de bazen (man en vrouw) serieus in de running voor de award 'slechtste baas van België'. Ik kan er een heel boek over schrijven.

Senne gaat ondertussen sinds juni weer naar de onthaalmoeder hoor. Ben wel blij.

Pitoeke: leuk voor Fé haar eerste feestje! Misschien voor het tweede iets van rijstpap of zo voorzien? Dat ze dat wel lust. Senne eet op dit vlak echt alles :-)

Hier een maand van enorme vooruitgang bij Senne. Babbelen is al met veel cadans en meer naar 'vertellen' toe. Dus niet enkel meer babababa dadada.... en heel veel mamamama :-) (papa komt er zelden aan te pas :-) wat omgekeerd is van Ilan)

En nu trekt hij zich overal aan recht. Als hij via onze handen rechtstaat, begint hij wat stapjes te zetten. Dus die gaat vrij snel lopen eenmaal zijn evenwicht er volledig is. Verder is het rondkruipen als de beste. En vooral naar het schuifraam dat achter de hoek is om buiten te raken :-)
Hij kan zich nu ook echt kwaad maken als het hem niet zint. Dus als je hem terugbrengt als hij niet in de keuken mag of als je iets neemt uit zijn handen waar hij mee aan het spelen was. Niet wenen maar zo echt kwaad eens een krijs geven. Zo grappig !
Maar eigenlijk is hij gewoon altijd happy.
En eten, man man. Nu zitten we aan 500g patatjes en 300g fruitpap. En dan nog 2 flessen van 240ml + boterham met confituur en nog 2 nestlé yoghurtjes. Voordeel wel van mobiel te zijn is dat hij het er snel afwerkt ook.

En omdat meneertje op zijn buik slaapt, heb ik elke ochtend een natte body, pyjama en slaapzak. Gelukkig heb ik een slaapzak of 4-5 maar mag serieus wassen ze om alles bij te houden.

Qua kleertjes heb ik geïnvesteerd in kruippakjes. Echt, zo een zaligheid! Heb er 7 in totaal en geen geklooi meer met truitjes en broeken. Gewoon alles in 1 en met knoppen onderaan om hem te verversen. Echt een aanrader :-)

Monalena, grappig wat je typt van Valentino. Is bij ons ook zo qua beweeglijkheid. Echt, je moet overal ogen hebben hé.
Wel beu van die wormpjes. Zelf nog nooit last van gehad maar kan me voorstellen dat je er werk mee hebt.
Gelukkig was het met look verholpen bij je zoontje!

Ilan is ook veel met zijn broer bezig. Die twee zijn echt twee handen op één buik. Ilan is zot van zijn babybroer en Senne, man, die is zo enthousiast bij Ilan! Vanmorgen had hij zijn oor beet. Wenen dat Ilan deed van de pijn. Tja, Senne heeft het voorzien op haren en oren en neuzen. En als hij beet heeft, lost hij niet. Sterk manneke.

Met Ilan moeten we naar de oogarts. Hij heeft waarschijnlijk een afwijking aan zijn rechter oog. Dat kwam als brief mee van het CLB onderzoek. Ik direct een afspraak gemaakt en mag pas op 18 oktober gaan. Dat was het vroegste mogelijk. Wel triestig hier de oogartsen in de buurt want alles zit gewoon vol.

Eens weg zijn van de opvang kan wonderen doen om verkoudheid vrij te zijn. Senne had dat ook (wel niet piepend maar heel goed verkouden) en sinds hij terug is, is hij wel verkouden maar niet zo erg meer. Eerder gewoon 's morgens een snotneus.

En geweldig van de dochter haar rapport!
Hier weten we de kleuterklas voor volgend jaar al (worden opgesplitst om samen te gaan met andere kleuterklasjes, dus ilan zit in 1-2KO wat inhoudt veel van de tweede kleuterklas en een paar die vooruit zitten van de eerste kleuterklas) en zijn juf. En dan direct de mama's van zijn vriendjes ge-smst en al zijn drie vrienden zitten ook in zijn klasje. Leuk om te weten ze!

Hoe is het voor de rest?

Groeten iedereen!
6 ICSI en 2 prachtige zonen (januari 2013 en augustus 2016)! Ons gezin is compleet.

Pitoeke
Berichten: 302
Lid geworden op: 16 oktober 2015, 21:55

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door Pitoeke » 19 juli 2017, 19:36

hey!

Het is hier al efkes stil, iedereen is in vakantie-modus allicht 8)

Fé haar tweede feestje is zondag ook goed verlopen, ze heeft wat van de slagroom geproefd van de taart, tot nu toe nog geen echte zoetebek, maar da zal wel nog veranderen :D
Ze stapt goed aan ons handen maar wel nog steeds op haar tipjes als ze op blote voeten loopt, wel grappig ons ballerina! We hebben ondertussen haar eerste stevige schoentjes gekocht want de schoonmoeder zat er al ff voor te zagen :) en hierin stapt ze dan wel normaal, oef :lol: Ons hart stond wel efkes stil deze week want ze kruipt al in de zetel, tis een vedette maar ze is zooo lief en roept zo vaak op de mama, zalig :D
Dus hier zijn we volop aan t genieten, ons Fé op deze moment wat minder want haar 4 bovenste tandjes komen er tegelijk door ocharme, af en toe wat perdolan en die gel en ze is dan efkes gered :lol: Als bij wonder heeft ze wel nog nooit snachts wakker geweest dus op da vlak mogen we wel ons pollekes kussen..
Volgende week moeten we naar kind en gezin, ik heb de indruk dat ze niet veel gegroeid of bijgekomen is tegenover de vorige keer dus ben benieuwd!

Ik ben benieuwd naar jullie baby'tjes ondertussen, of vanaf wanneer moeten we peuter zeggen? :D

groetjeeeees!
pilstop oktober 2014
verwijderen eileiders juni 2015
start ivf september 2015
dochtertje Fé geboren 12 juli 2016 :D

E-ke84
Berichten: 496
Lid geworden op: 13 juli 2011, 18:28

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door E-ke84 » 20 juli 2017, 9:37

Pitoeke,

gelukkige verjaardag voor Fé!

Hier nog even wachten tot 2 augustus. Feestje is op 30 juli :-) Bij de onthaalmoeder wel op 2 augustus.

Op die tippen lopen kan nog even duren hoor, maar als ze goed stapt, ben je best om nog 6 weken op blote voeten te laten. Eigenlijk zijn blote voeten (waar kan natuurlijk) altijd het beste de eerste maanden/jaren. Dan leren ze het beste hun evenwicht aanvoelen ook.

En ocharme van die tandjes. Onze oudste is laat begonnen en kreeg er dan 8 tegelijk. Zo een hel dat dat was! Dus kan me er wat bij voorstellen.

Peuter mag je zeggen vanaf 1 jaar en 1 of 2 maanden dacht ik. Dus nu nog eventjes baby ;-)

Hier geen vakantie voor mij, enkel een weekje van 14 augustus. Maar dat is het zowat.

Senne doet het heel goed. Ondertussen overal rechttrekken, alles in het mondje steken en de stapjes komen aan de hand. Hij probeert zich ook al zelfstandig recht te zetten zonder steun maar blijft steken met voeten en handen op de grond (wel gestrekte benen) dus het opduwen lukt nog niet. Maar aan het sneltempo zal dat wel gauw komen. Hij is ook wat overmoedig want van zodra hij recht staat en voelt dat je hem vast hebt, wil hij zijn handen vrij hebben om vanalles te doen.
Hij en Ilan zijn twee handen op één buik. Allebei stekezot van elkaar. Erg leuk wel. En ja, altijd wel ergens een blauwe plek van ofwel te stoten ofwel iets tegen zijn hoofd te botsen. Het is niet echt mister elegance ;-)

Verder is hij een echt mama's kindje aan het worden. Zal altijd naar mij kruipen als hij de kans krijgt voor naar meerdere personen te gaan. En van mijn pa is hij ook echt heel zot.
Hij danst ook heel graag, vanaf er muziek te horen is, zeker de kinderliedjes, dan begint hij altijd van links naar rechts te bewegen. Staan, zittend of liggend, maakt niet uit, als hij maar kan dansen.

Hij kan zich ook kort kwaad beginnen maken. Grappig om te zien. Vooral als iets niet lukt, dan eens kort een kreet van frustratie en dan opnieuw proberen om weer hetzelfde te hebben :-)
En het is echt geen zittend gat, enkel als hij slaapt en dan nog.

Gewicht en lengte zullen we pas op 4 augustus weten, dan pas afspraak bij Kind & Gezin samen met de gevreesde spuitjes. Hopelijk heeft hij er niet teveel last van.

Hoe is het voor de rest met iedereen!

Groeten!
6 ICSI en 2 prachtige zonen (januari 2013 en augustus 2016)! Ons gezin is compleet.

Pitoeke
Berichten: 302
Lid geworden op: 16 oktober 2015, 21:55

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door Pitoeke » 21 juli 2017, 9:48

Hey E-ke!

2 augustus komt alvast dichterbij he, het zal er wel snel zijn!
Senne doet het heel goed zo te horen, het is een plezier e nu! Ik kan mij wel voorstellen dat dat plezierig is om de broers zo bezig te zien! Hoeveel jaar zit er nu weer tussen hen?

Zou dit een fase zijn dat ze zo mama's kindje zijn? Jij hebt al ervaring he, ik vraag me dat soms af..
Omdat het voor mijn vriend soms niet leuk is als ze bij hem zit da ze vaak gewoon mama blijft zeggen en bij mij wilt komen :D ik dacht dat dat is omdat ik dus meer met haar bezig ben omdat ik thuis ben maar zo te horen is dat dus ook bij andere mama's hier :D Nu ik klaag niet hoor ik geniet er van zo lang dat het duurt :lol: 8)

Hmm over die blote voeten lopen, dat moet je tegen mijn schoonmoeder zeggen :lol: ik doe haar die schoenen echt ni vaak aan, zeker nu me die warmte ni, want ik had zelf al gelezen dat blote voeten zowiezo het beste blijft maar ze bleef er maar over bezig en ze was eens toevallig bij huisarts en die zei dat dat tenenlopen vermeden kan worden door sneller een stevige schoen te dragen.. enfin heb de boot nog paar maand kunnen afhouden maar dan tijdens de vakantie er toch omgeweest :D Fé doet nochtans ni liever dan in het gras op haar blote voetjes stappen 8) maar elke keer geeft ze wel eens een opmerking dat ze ballerina gaat worden(omda ze op haar teentjes stap) of 8) oei, weer op de blote voeten heeft ze gene kou :D
Maar kijk, ik ga gewoon mijn gevoel blijven volgen en gewoon eens 5min per dag oefenen et die schoentjes en voor de rest blootsvoets :D

Dat is wel super grappig van dat dansen want hier is ze ook zot van muziek, en ook van het miauwen van een poes, da doet ze altijd na :D Luisteren jullie zelf ook vaak naar muziek dan? Wij alleszins wel en veel meezingen enzo in den auto en onnozel doen, misschien daarom dat ze er zo zot van zijn? :D

Zijn die pikuurtjes van een jaar erge misschien? o ooow Fé moet woensdag gaan, ik hou jullie op de hoogte!

zonnige groetjes!
pilstop oktober 2014
verwijderen eileiders juni 2015
start ivf september 2015
dochtertje Fé geboren 12 juli 2016 :D

monalena
Berichten: 199
Lid geworden op: 4 november 2013, 11:26

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door monalena » 22 juli 2017, 23:11

hey iedereen!!

sorry voor de vertraging!
met de vakantie en kindjes niet evident om te zeggen van nu ga ik echt tijd maken en mij een uurtje op het forum begeven :-)

Pitoeke gelukkkige verjaardag voor fé!!
ivm de schoentjes, hier heeft valentino ook wel vaak of meestal schoentjes aan - eerder bobux'kes omdat dat heel soepel is om toch de juiste stap en kruip dingen mee te doen. Ik weet niet of je een schoen met harde zool bent gaan halen of eerder bobox?
Harde zolen zou ik ook nog afraden hoor.
Ik heb valentino met die warmte wel altijd op zijn blote voeten laten kruipen, ook hier in huis. Eerder als we zo ergens gingen en hij zou er kruipen deed ik hem schoentjes aan, of als het wa wisselvalliger weer was :)
en zo'n muzikale meid dan? amai meedansen en doen, grappig, maar inderdaad bij ons staat niet zo vaak muziek op, wel probeer ik nu zoals bij de dochter op youtube wat kinderliedjes met hem te zingen en dat heeft hij wel graag.
Bij onze dochter hebben we dat uuuren aan een stuk gedaan als afleiding.
Uiteraard worden de kinderen toch een beetje hoe wij zelf zijn hé
En dan heeft ze al slagroom mogen eten :-) geen krampjes gehad nadien?
En amai 4 tanden tegelijk! super dat ze er dan niet van wakker wordt. Ze slaapt nog steeds goed?


e-ke84 nog even aftellen tot de vakantie dan :-)
super om te zien hé hoe de kinderen samen doen zo, hier is dat ook zo grappig, en dan wordt de dochter terug even baby om hem te entertainen, en lachen en gibberen samen.
En ook zo'n danserke, amai, zet je dan vaak ook de kinderliedjes op, op pc ofzo of eerder met cd?
Ben benieuwd hoe jullie dat doen?
en oei ivm Ilan zijn oog, hadden jullie al iets gemerkt of misschien maar een kleine afwijking?
het is idd altijd zolang wachten op specialisten, tenzij je hun gemeld hebt dat ze altijd mochten bellen als er iemand wegvalt?
en super dat hij bij zijn vriendjes in de klas kan zitten volgend jaar. Hoeveel kleuterklasjes zijn er dan in die school?
en supernieuws van je endocrinologe! amai maar ook echt chapeau hoor voor je afvallen! hier ben ik vandaag terug begonnen, want ik was de helft van wat ik afgevallen was terug bijgekomen en ik merk dat mijn lichaam niet zo goed functioneert met al die suiker en troep ...
hopelijk nu niet teveel hoofdpijn de komende dagen, want dat kan ik soms hebben als ik terug suikervrij ben.
Maar echt chapeau voor jou!

hier 6 dagjes naar zee geweest met de kids, het was wel leuk maar echt relaxen is het niet voor mij. misschien kan ik niet genoeg ontspannen omdat ik altijd denk van nu gaan we bijv naar de winkels en dan moeten de kinderen zo ingesmeerd zijn en die kledij en nadien naar het strand dus terug iedereen insmeren en omkleden, maar uiteraard konden we pas echt de deur uit na zijn groentenpap en dan soms nog een dutje dus blijft er maar een halve dag over.
En de dochter die wou dan absoluut bij mij blijven terwijl mijn man voorstelde om dan ondertussen met haar naar het strand te gaan..
voor de rest wordt valentino al iets stabieler op zijn benen, kan maar stappen aan beide handjes.
Het blijft een duracell-baterijtje, want zit dus niet stil.
Van de moment dat de deur naar de gang openstaat zoeft hij weg en hopla de (stenen) trap op in de gang!
En snel, op 30 seconden staat hij al op de 3e trede! ons poortje van vroeger past niet in de gang dus moeten we een ander ding gaan halen, want we kunnen het niet riskeren.
Gelukkig kan hij nog geen deuren openen.
Maar hij kruipt dan op de kinderstoeltjes die ik voor de tv kast heb gelegd (dat hij die niet open zou doen) om zo aan de tv te kunnen (voelen, trekken?).
Ogen tekort! al kan hij ook wel alleen spelen, maar als hem iets niet interesseert gooit hij het gewoon achter hem.
en alles op de grond trekken (van de dochter haar bureau, salontafel)
hoe meer we "nee" zeggen hoe meer hij het precies wilt doen.
Ook als ik hem dan al op voorhand zeg van "nee niet naar de trap" dan begint hij te gibberen en gaat hij nog sneller naar de trap.
Als ik hem dan van de trap (trek!) dan een serenade van kweet niet wat.
Hij laat ook duidelijk merken wat hij wil.
en eten kan hij ook! denk dat we wat extra moeten geven, als wij eten wil hij ook altijd iets en nu neemt hij bijna geen genoegen meer met zijn beschuitje of rijstkoek. Heb hem al 3 dagen zo wat zachte groentjes gegeven dat kon hem toch smaken.
Maar 's nachts weent hij soms en zeker naar de ochtend, tandjes, dromen? ik weet het niet.
hij wordt ook heel aanhankelijk en ook wel wat meer naar de mama vind ik.
Dat had ik met onze dochter niet zo, maar ik was toen ook niet zoveel thuis, mijn man was er meer.
Hier naar kind en gezin geweest, 77cm en 10k500 (ongeveer) serieus bazeke!
Daarstraks waren we aan het rollebollen en hij gleed met zijn gezicht langs mijn arm en beet erin!
2 streepjes tand stonden erin! Hopelijk gaat hij dit niet herhalen in de creche!
Voor de rest niets speciaals
de dochter is op kamp, eerste keer zolang weg van de mama en papa, het geeft toch wel niet zo'n prettig gevoel dat ze niet thuis is. Als ze bij mijn moeder logeert kan het ik beter plaatsen, maar ik mis ze !
dat die 10 dagen maar snel door gaan.

Groetjes!
na bijna 4 jaar ISCI 3 Jette zwanger!
19 juli 2016 heeft grote zus er eindelijk een broertje bij

Pitoeke
Berichten: 302
Lid geworden op: 16 oktober 2015, 21:55

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door Pitoeke » 24 juli 2017, 12:15

Hey Monalena,

veel sterkte voor de komende dagen he met het gemis van de dochter!! Moet inderdaad een raar gevoel geven zo de eerste keer zo lang van huis! Welk kamp doet ze dan?
Hihi Valentino een duracell konijntje :lol: 8) kkan er mij al iets bij voorstellen hehe! Opent hij dan al kasten?
Valentino vindt het misschien leuk jullie te plagen en voort te doen als je Nee zegt, den deugeniet :D
O oow das gevaarlijk e met die trap; we zijn vorige week ook eentje voor beneden gaan halen het wordt gewoon te gevaarlijk e op den duur en een ongeval is snel gebeurd e..
Alle maar je bent dan toch even naar de zee geweest, er tussenuit das ook al iets e, het zal elk jaar beteren naarmate ze ouder worden e.. want zoals je zegt, nu moet je nog rekening houden met de groentenpap en dutjes..als ik iets plan is het ook altijd pas vanaf een uur of haf drie.. tenzij we eens naar de zee of zoo zouden gaan, dan kunnne we niet anders dan vroeger vertrekken maar das dan eerder uitzonderlijk..
Het zijn idd schoentjes met harde zool, ik doe die dan ook bijna ni aan, ik ben gewoon mee het verhaal ingestapt om mijn schoonmoeder te plezieren :lol: Fé loopt hier altijd op blote voeten thuis, kben soms aan t twijfelen voor toch geen parkschoentjes zoals ge zegt van bobux te kopen laar soms denkik van tis de moeite ni meer, enfin, ik laat het nog even voor wat het is :D
Fé haar vier tandjes komen er nu mooi door maar snachts heeft ze nog nooit last gehad tot nu toe, zo kwijlen heeft ze ook nog nooit gedaan hoewel da iedereen zei da ze da ging doen, enkel gewoon constant bijten op vanalles nu e :D

Wij zijn eergisteren met Fé naar de binnespeeltuin geweest want er was een stukje voorzien voor de kruiperkes! Twas echt leuk voor als het zo slecht weer is, dus deze week gaan we zeker en vast terug! En voor haar leeftijd is het nog gratis inkom bij 8) :D
Voor de rest begint ze te ontdekken da papa ook leuk is :D , zeker nu hij vier weken verlof heeft kan hij ze nu ook aandacht geven en begint ze al wa meer naar hem toe te trekken, tot grote vreugde van mijn vriend want hij zat er toch mee in dat ze soms enkel mama wou.. Maar echt papa zeggen heeft ze nog niet gedaan, hoe zit dat bij jullie eigenlijk?
Ze begint nu veel dingen na te zeggen , echt wel grappig soms!En OEI zegt ze ook constant, da zal ze hier ook wel eens opgevangen hebben denkik.. Voor de rest zegt ze dus wel mama en soms als ik iets doe da haar ni aanstaat is het zo kwaad MA-MAAA zeggen, ook wel komisch!
Nu uitkijken naar woensdag, dan kom ik verslag uitbrengen van kind en gezin :D

groetjeeees
pilstop oktober 2014
verwijderen eileiders juni 2015
start ivf september 2015
dochtertje Fé geboren 12 juli 2016 :D

monalena
Berichten: 199
Lid geworden op: 4 november 2013, 11:26

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door monalena » 29 juli 2017, 22:34

hey iedereen!

pitoeke hoe is het geweest bij kind & gezin, ben benieuwd hoe groot ze is!
En al zo woordjes zeggenamai! en grappig van dat "oei" :lol:
Hier enkel nog (mama of mamamama) maar nog geen andere herkenbare dingen.
Ik ben in het boekje van de dochter gaan terugkijken en die zei op 12 maand "aai" "sda" (van wat is dat) "mama", "papa" en nog zo'n paar dingskes. maar dat is dan ook een meisje.
Ik denk dat de talenknobbel en het babbelen van meisjes nu eenmaal sneller ontwikkeld :lol:
dus hier inderdaad nog geen "papa" :roll:

ja idd dat hekje moet ik toch voor gaan zien.
Voorlopig zetten we het schoenenbankje dwars naast de schoenkast zodat hij niet doorkan. moeten dan ook wel met het schoenbankje de schoenenkast blokkeren anders trekt hij die open.

en super dat het zo leuk was in die binnenspeeltuin, ben je ondertussen al teruggeweest?
laat je ze dan gewoon alleen spelen en kijken vanop (kleine) afstand of sta je er altijd naast?

Hier nog steeds een hongerige valentino. Van de moment dat hij eten ziet is hij aan het jammeren :roll:
dus als we warm eten geven we nu ook iets dat hij ervan kan knabbelen of sabberen. het gaat vaak niet snel genoeg (omdat we het dan met mondjesmaat geven, alvoren we het in kleine stukjes hebben gedaan).
Voor de rest nog altijd super actief, daarstraks eventjes buiten laten kruipen op het gras, maar hij plukt dan gras en stopt het dan in zijn mond, alsook stenen, restjes van de waterballonnen die er liggen. buiten moet ik er gewoon naaststaan want anders is alles in zijn mond. en zo snel dat hij het doet, je kijkt weg eventjes de andere kant op en het zit al in zijn mond.
ik was daarstraks naar de winkel geweest (na zijn dutje van bijna 3 uur!, 400gr groentenpap en nog rijstkoekjes nadien) dus ik dacht dat hij relax ging zitten in de kar, ahnee hij wou juist uit de kar en in die winkel zeker kruipen, uiteraard gaat dat niet dus begon hij gewoon uit frustratie te wenen, help, was nog maar 5 minuutjes daar, dus snel snel alles gedaan en weg. ik denk dat de rustige winkel-uitstapjes met hem voorbij zijn.
Voor de rest echt in een mama fase, kruipt dan naar mij en hangt aan mijn been tot ik hem pak. om dan nadien terug te willen bewegen en wriemelen in mijn armen. denk dat hij soms met zijn energie geen blijf weet.
Hoe zit dat met de beweeglijkheid van jullie kindjes?

groetjes!
na bijna 4 jaar ISCI 3 Jette zwanger!
19 juli 2016 heeft grote zus er eindelijk een broertje bij

Pitoeke
Berichten: 302
Lid geworden op: 16 oktober 2015, 21:55

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door Pitoeke » 30 juli 2017, 8:56

heey!

Awel we zijn woensdag geweest en ze weegt nu 10,4kg en 78,5cm. Ze is dus qua gewicht gezakt op de curve maar qua grootte nog hetzelfde dus ze is goedgekeurd :D
Ik moest wel dringend met echte stukjes te beginnen geven en vanaf nu mag ze mee met de pot eten zei ze..
ivm die stukjes, ik plette de groenten en fruit zowiezo al met stukjes en niet meer fijn maar zal nu dan stilaan nog grover doen om dan uiteindelijk stukjes te geven, zal tich geruster zijn als de boevenste tanden er gans doorstaan haahaha :D :lol:
Ik geef ze nu wel al lang stukjes brood en sinds kort ook stukjes olijven, daar is ze zot van! Ben blij das juist zoals de mama, liever hartig en bitter dan zuur en zoet :D 8) ze is nog steeds zot op witloof, tomaat daarentegen wou ze niet, volgens mij beetje te zuur, zal het volgende keer wat zoeter maken..
Vanaf volgende week begin ik aan de gestoofde groentjes en dan nadien bebakken vlees of vis enz bijvoegen, ben benieuwd!

We zijn inderdaad al eens teruggeweest naar de binnenspeelstuin 8) op de glijbaan naar t ballenbadje moet ik er zowiezo bijblijven, maar als we aan een tafel zitten waar we ze goed kunnen zien en ze kruipt vrij rond dan kijk ik vanop afstand.. ik help alleen bij de dingen die ze nog niet zelfstandig kan :D
Qua beweeglijkheid zit ze ook niet graag meer lang in de buggy, ze wil ook rondkruipen , aan alles rechttrekken en zo zijwaarts stappen of aan de hand stappen in het gras op haar blote voetjes..
Ja hier steekt ze ook alle pluchkes en dingskes in hare mond da ze tegenkomt , ik wil ni weten wa er in haar darmstelsel allemaal al de revue is gepasseerd :lol:

Alle dan was het niet zo leuk in de winkel? Misschien is het een periode e, en lukt het binnenkort weer veel beter!
Ik heb al gemerkt da Fé ook zo periodes heeft da ze vb lang zelfstandig kan spelen en blijer is tegenover periodes waar ze meer gepakt wil worden en sneller booos is :D maja wa maken die kindjes allemaal niet mee met hun tandjes en dan ook frustraties omda ze meer willen doen dan dat ze al kunnen :D
En ze testen hun grenzen al goed af e en ze weet ook wanneer ze mama roept hoor, hahaha ze zijn wel al slim die baby'kes ! :D

Ze zit nu in een periode da ze graag alles in en uit een doos haalt, of met mijn schoenen spelen en die op en van het rek in de berging haalt. Ze kuist ook enorm graag haaaahahaha, dan pakt ze haar bavet en begint ze overal op de grond te kruipen en te kuisen, handig :lol:
Morgen gaan we naar de zoo van antwerpen, heb wel een beetje schrik ivm haar slaapjes enz maar ik zal nadien verslag komen brengen :D als het deze week nog een dag goed weer is gaan we eens naar zee. voor de eerste keer met het hele gezin want mijn vriend zijn zoon is er ook bij deze week!

Geniet nog van jullie zondag en tot later!

veel groetjes!
pilstop oktober 2014
verwijderen eileiders juni 2015
start ivf september 2015
dochtertje Fé geboren 12 juli 2016 :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten