Uitgerekend juli-augustus 2016

E-ke84
Berichten: 496
Lid geworden op: 13 juli 2011, 18:28

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door E-ke84 » 21 augustus 2017, 13:25

Hallo iedereen!

Het is weer eventjes geleden maar hier zijn we weer eens.
Vorige week hadden we een weekje vakantie. We zijn 5d naar Wunderland Kalkar geweest. Een pretpark voor kleine kinderen (onder 12j) en het was leuk en vermoeiend.
Het was samen met mijn man zijn neef en hun 3 kinderen.

Verder was het een weekend van familiefeestjes :-) BBQ bij mijn neef, getrouwd en 2 dochters, en dan doopviering bij de neef waar we zijn met weggeweest. Mijn man is dooppeter van hun oudste zoon. En de twee zoontjes werden gedoopt. (de dochter = oudste, was reeds gedoopt)

Nadeel is wel dat ik me nu totaal niet uitgerust voel nu ik weer aan het werk ben.

Met de kinderen gaat alles erg goed. Senne is ondertussen 1 jaar geworden 2/08. Twee dagen erna naar k&g. 9,130kg en 73,5cm. Mooi zijn curves volgen. (P45 dus) En dan zijn we overgeschakeld naar de volgende autostoel. Ilan is doorgeschoven naar groep 2/3 en Senne zit nu in de groep 1/2/3. Dus we zijn eindelijk van de maxi cosi af!
Senne doet het verder erg goed. Stapt van links naar rechts als hij zich kan vasthouden met 1 hand ergens en kruipen als zot. Hij raakt heel snel vooruit. En vanaf het schuimraam open is, zit hij buiten. Je ziet en hoort hem niet maar hij is er toch :-)

Het verversen is vaak een uitdaging (lees: understatement) want stilliggen is niks voor meneer. En kwaad worden als het hem niet zint :-) Komiek om te zien.
Verder zijn gewone gangetje. Hij eet goed en slaapt goed. Juist te slapen leggen is wat lastiger want hij begint te wenen. Het is een fase en hij moet er doorheen.

Dit weekend wel meermaals de vraag gehad of we nog voor een derde gingen. Ik word daar horendol van want iedereen weet dat ik een TIA gehad heb en alle andere problemen en ze weten ook dat opnieuw zwanger zijn of zelfs maar hormonen innemen uit den boze is. Dus ja, ergerde me er wel aan. Moet je telkens opnieuw beginnen uitleggen.

Verder ben ik beginnen lopen met de buurvrouw. Start2run doen we. Op ons tempo dus we zullen er langer over doen dan 10 weken maar dat is niet erg. Ik doe het toch maar. Heb sinds mijn 18e niet meer gelopen en dat was toen gewoon verplicht op school :-)

Hoe gaat het met jullie?

Groeten,
E-ke
6 ICSI en 2 prachtige zonen (januari 2013 en augustus 2016)! Ons gezin is compleet.

Pitoeke
Berichten: 302
Lid geworden op: 16 oktober 2015, 21:55

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door Pitoeke » 24 augustus 2017, 9:22

dag iedereen!

Amai E-ke, je hebt een druk verlof achter de rug dus.. moe maar voldaan waarschijnlijk?! :D
dan heb jij ook een kindje die graag buiten is? 8) ik vind dat wel leuk, das gezond e!
En stappen lukt ook al goed precies? Ik vraag mij af wanneer ze alleen durft te stappen ons Fé, tot nu toe durft ze nog niet, ze is heel voorzichtig, enkel aan 1 hand stapt ze laar als we ze loslaten dan zakt ze zachtjes door haar knietjes om te kunnen kruipen -.. hier ist dus nog ff wachten geblazen :lol:
Ik kan mij voorstellen dat je die vraag beu bent of er nog een derde komt, en zeker als de mensen uw geschiedenis kennen! Ik word daar ook ambetant want ik moet altijd hetzelfde antwoorden als ze vragen voor een tweede nl : als het v mij afhangt direct maar F wil niet want hij heeft al zoon V 15 en heeft er dus al twee en is dus content :lol:
Chapeau voor jouw sporten hoor, buiten gaan wandelen met Fé komt er niet veel v in huis , maar met twee gaan sporten is wel leuker en motiverender e?

Hier is Fé weer verkouden zie, s nachts een ajuin in twee onder haar bed , dat blijft toch wonderen doen halleluja! stinken als de dood maar nog steeds ne goeie truc voor diene neus vrij te houde snachts :D
Voor de rest is alles hier nog hetzelfde, ze zegt mooi mama , papa, tut, oei, poep :lol: verstaat veel en kan al geluidjes van beestjes nadoen, ook wel grappig.. Nu is het dus uitkijken naar het stappen :D

tot laaaaater iedereen!
pilstop oktober 2014
verwijderen eileiders juni 2015
start ivf september 2015
dochtertje Fé geboren 12 juli 2016 :D

monalena
Berichten: 199
Lid geworden op: 4 november 2013, 11:26

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door monalena » 2 september 2017, 21:31

hallo dames,

foei dat ik zolang niets geschreven heb, maar ik moet toegeven met de vakantie blijven de kindjes, of toch de dochter langer op waardoor ik toch net iets minder tijd en fut nog had om nadien nog achter de pc te kruipen.
Hier dus terug het normale ritme, wat wel goed doet.

E-ke leuk dat je een mooie vakantie hebt gehad en senne gaat graag naar buiten? Hier wilt valentino ook, maar we hebben nog geen deftig terras en de oude beton brokkelt wat af, dus wil hij beton, steentjes en gras enzo in zijn mond nog steken, al is het wel gebeterd. en hij wil dan altijd naar het poortje gaan van de straatkant (precies of hij weg wil? :-) )
super dat je ook bent beginnen lopen! en gaat het zo'n beetje, geen last ergens?
is het al beter met senne te slapen te leggen?

Pitoeke en is fé al wat beter, waarschijnlijk is tegen nu die verkoudheid wel over zeker? :-)
en fé heeft ook al een goed gewichtje, maar toch wel een gote meid hoor!
en hoe is het toen geweest in de zoo met haar dutjes, ging dat zo'n beetje?

hier dus nog een redelijk drukke zomer gehad, al was ik wel wat meer thuis met de kindjes, maar valentino is toch als de creche terug open was naar de creche gegaan, dan hadden we toch wat meer tijd met de dochter alleen.
Vandaag had ze het toch wat moeilijk terug en kwam er toch uit dat ze het niet zo prettig vind dat valentino meer aandacht krijgt. maar desondanks dat valentino wel meer aandacht krijgt, krijgt zij nog veel aandacht hoor. ik denk niet dat er zoveel ouders zijn die toch wel dagelijks spelen met de kinderen. dus de laatste tijd heel veel monopoly gespeeld met haar.
Voor de rest komt valentino zijn 6e tand er bijna door. hij heeft toch wel beetje last gehad van deze tanden, 's nachts wat wenen, maar gelukkig met de tut snel opgelost.
Hij is ook nog wat in een hangerige/pakkerige periode, ik hoop dat het een periode is en dat we er geen verwend kereltje van gemaakt hebben die vaak gepakt wil worden :roll:
hij kan sinds deze week af en toe 2 à 3 à 4 stapjes alleen zetten. hij durft het soms tussen 2 dingen in, maar hij is nog niet zo zeker en gaat zoals fé dan door zijn knietjes om verder te kruipen.
qua eten nog een goede eetlust, als we warm eten als hij erbij is dan krijgt hij kleine stukjes die ik hem met de handjes laat eten. misschien ook niet zo ideaal, maar zo kunnen wij wel eten.
Hoe doen jullie dat als ze mee aan tafel zitten als ze zelf al gegeten hebben en gewoon nog wat extra's krijgen, eten jullie kindjes het met de handen of vorkje of lepeltje?
qua spelen nog steeds zot van auto's en nu is hij al zodanig gegroeid dat hij met het autootje en de kleine moto zichzelf kan voortduwen (als hij erop zit), sturen lukt ook al beter en zo gaat hij dan in de living rond de tafel.
voor de rest alles ok
dus hier een knuffelbaar kereltje voor weg te smelten :-)
hoe gaat het met de andere dames en kindjes?
na bijna 4 jaar ISCI 3 Jette zwanger!
19 juli 2016 heeft grote zus er eindelijk een broertje bij

Pitoeke
Berichten: 302
Lid geworden op: 16 oktober 2015, 21:55

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door Pitoeke » 3 september 2017, 13:11

hey monalena!

Ik kan mij voorstellen dat de zomer ook voor jou druk was met beide kindjes zoals bij E-ke 8)
In elk geval, leuk ook u weer te horen zo blijven we up to date over onze kindjes he :D

Fé is inderdaad al van haar verkoudheid vanaf, heb ze ook honing gegeven, alle middeltjes helpen e :D die propolis siroop had ik niet meer in huis vandaar de honing :D
In de zoo was dat eigenlijk niet interessant voor haar want we kwamen dan toe rond elf uur, dan gegeten en als we goed en wel aan t stappen waren was ze moe en heeft ze t grootste deel geslapen.. in de buggy heeft ze het wel lastig om in slaap te geraken vind ik maar das normaal e want we doen dat zelden dat haar middagdut valt als we op de baan zijn dus ze is dat niet gewoon 8)
Binnenkort gaan we wel eens een dagje naar sluis met de familie dus ben benieuwd wat dat gaat geven voor haar middagdut, uiteindelijk als ze echt moe zijn vallen ze wel eens in slaap e, daarom ni hetzelfde uur dan thuis maar belangrijkste is da ze toch iets geslapen heeft anders is ze ni goed gezind :D

Hoe wij dat doen qua eten? S morgens eet ze haar boterham zowiezo alleen, ik ontbijt rond zes uur en haar boterham is rond half negen, mijn vriend werkt in ploegen en die ontbijt ook op andere uren.. voor middageten is het afhankelijk wie
het eten geeft, soms geeft mijn vriend haar eten terwijl ik eet (hij eet smiddags opt werk in de late) en als ik het geef (als hij vroege heeft en hij er ni is) dan doe ik dat terwijl ik het mijne opeet :D soms niet handig maar bon! ik geef haar nu ook af en toe ene vorkje en prik er iets op (of op lepel, te zien wat het is) dan kan zij het in haar mondje doen. Zelf haar eten laten opscheppen da doe ik ni want da lukt toch nog ni en heb ni veel geduld en zou er mij te neig in opjagen als ik de brokken zie vliegen :lol:
Haar brood s avonds eet ze ook tesamen met ons, das rond kwart na vijf half zes, en dna haar fles rond 19u..
Dus nu probeer ik vooral samen te eten en anders zit ze met ons aan tafel met een vorkje of lepelke..

Ik herken volledig Fé in hoe je Valentino beschrijft, hier is het exact hetzelfde,soms goede dagen soms hangerige dagen :D en hetzelfde met het stappen, ze missen enkel nog wat vertrouwen en dan zijn ze weg :D
toevallig heeft ze ook zes tandjes, die vier bovenste kwamen er tegelijk door twee maand geleden dat was ook leuk :D

Hoe is het met E-ke ondertussen? ... en al de rest, maar die horen we niet meer spijtig genoeg :shock:

prettige zondag iedereen!
pilstop oktober 2014
verwijderen eileiders juni 2015
start ivf september 2015
dochtertje Fé geboren 12 juli 2016 :D

Pitoeke
Berichten: 302
Lid geworden op: 16 oktober 2015, 21:55

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door Pitoeke » 10 september 2017, 10:31

Effe kort melden dat ons Fé sinds gisteren eeeeindelijk helemaal alleen stapt :lol: 8) En dit in bijzijn van grote broer, papa en mama, dus wij blij :D

tot laaater!
pilstop oktober 2014
verwijderen eileiders juni 2015
start ivf september 2015
dochtertje Fé geboren 12 juli 2016 :D

E-ke84
Berichten: 496
Lid geworden op: 13 juli 2011, 18:28

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door E-ke84 » 11 september 2017, 11:44

Pitoeke : geweldig! Heel leuk hé als ze hun eerste solo-stapjes zetten! Veel plezier nu met achter Fé aan te rennen ;-)

Met mij gaat het goed hoor! Drukke vakantie gehad eigenlijk. Buiten één week vakantie hele zomer gewerkt. De weekends, buiten één, ook allemaal vol. Dus ja, weinig extra tijd zeg maar :-)
Dit weekend hadden we een bruiloft van mijn man's nicht. Heel erg leuk. Was in Groot-Bijgaarden dus we zijn er blijven slapen en de dag erna mochten we nog 2u van de wellness gebruik maken. Zalig gewoon! Ook even gewoon zonder de kindjes weg. Deed deugd.

Met mijn twee monsters gaat alles goed. Blij dat school weer begonnen is :-) Ik denk ik net even blij als Ilan. Zijn juf ligt hem ook beter dan vorig jaar en hij vertelt meer. Vorig jaar was de juf minder en je merkte dat ook bij hem. Hij ging net iets minder graag dan in de peuterklas. En nu dus al het tweede kleuterklasje!

Senne groeit enorm de laatste weken. En vannacht heeft hij voor de eerste keer ons wakker gehouden. Hij snottert en weende dus mijn gok is een paar tandjes die op komst zijn. Hij kwijlt ook enorm dus alle symptomen zijn er. Al hoop ik volgende nacht net iets meer dan 2u slaap te hebben :shock:

Verder kruipt hij als de beste. Stappen aan 1 handje nu maar vanaf hij ergens snel wil geraken, kruipt hij nog omdat dat net de snelste manier is. :-) En geef hem eens ongelijk.
Hij steekt ook vanalles uit wat niet mag. De deuren houden we erg goed dicht ;-) anders zit hij in de garage om in het wasmachine te kruipen of om een hele tomaat! in zijn mond te proberen steken :-s Alles moet constant van tafel geveegd worden. En elke avond is onze living een waar slagveld :-)

Monalena, het lopen gaat goed en nee, geen blessures voorlopig. We doen het ook rustig aan hoor en doen een bepaalde les zo lang we voelen dat de volgende les nog te hoog gegrepen is. Vandaar dat we nog steeds aan week 3 zitten van start2run. Maar merk wel dat mijn hartslag al mooi gedaald is en het ademen gaat ook beter :-)
Weight watchers doen we ook nog steeds mooi door. De zomer was het wat minder maar ben niet bijgekomen of afgevallen. De teller staat nog steeds op -20kg maar na het stabiel blijven, komt er weer schot in de zaak nu. Op naar de volgende 20.

Bij ons, als Senne mee zit aan tafel, krijgt hij gewoon losse stukjes. Gisterenavond was het pasta. Daar heeft hij zeker een 8 strikjes van gegeten na zijn boterham. En ik doe dat met de hand voor hem. Lepel en vork zijn nog wat te ingewikkeld.
De gewone warme maaltijd is met lepel want de vork heeft hij nog niet graag. En alles nog licht geplet en gemengd want apart eet hij minder.
Ons schema: 7u flesje; dan 8u30 boterham, gelijk waar hij is. 11u30 warm eten + water, 15u-16u: fruit (hetzij fruitpap, hetzij gewoon fruit met een pudding of zo), 18u boterham (meestal hier droog brood want is hij dol op) en dan 19u flesje.
Trouwens, met hun handen laten eten is perfect normaal en zelfs goed voor hun motoriek ook. Ze gaan ook meer proberen op die manier. Dus gewoon verder mee doen en idd, dan heb je zelf tijd om te eten.

Pitoeke het was dus inderdaad een vermoeiende maar leuke zomer. Nu gelukkig wat kalmere periode. En uitkijken naar het einde van het jaar want dan ben ik 2 weken thuis! En dat middagdutje, Senne slaat dat over als we ergens zijn. Soms misschien een half uurtje maar is veel minder. En erna ook weinig last met hem en dan slaapt hij ook gewoon zoals altijd tijdens de nacht.

Wel, dit was het weer zo een beetje!
Groeten!
6 ICSI en 2 prachtige zonen (januari 2013 en augustus 2016)! Ons gezin is compleet.

Pitoeke
Berichten: 302
Lid geworden op: 16 oktober 2015, 21:55

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door Pitoeke » 13 september 2017, 19:51

hey E-ke!

Ben blij te horen dat het bij u ook soms een slagveld is :lol:
Hoe is het ondertussen met Senne, heeft hij het nog moeilijk gehad snachts?
Slaapt hij dan nog in de voormiddag ook? Hier slaapt ze nu in de voormiddag toch een halfuurtje, langer doe ik ni want dan is het in de namiddag miserie :shock:
Inderdaad dat kruipen is nog altijd het snelst, als het rap moet gaan zet Fé haar ook nog steeds op haar knieën om te kruipen zenne :D
Eet Senne goed stukjes fruit ? Bij Fé is dat geen succes, ik maak nog steeds meestal een gewoon fruitpapke geplet, hoewel ze dus wel stukken olijven en brood eet, eet ze dus nog niet graag stukjes fruit :D
Ik moet wel zeggen dat ik haar middageten vaak ook nog wat plet ze, dan eerder uit gemak maar ook omdat ze dat bij de onthaalmoeder ook zo krijgt.. hoe zit dat bij jullie qua middageten?

Prettige avond nog!
pilstop oktober 2014
verwijderen eileiders juni 2015
start ivf september 2015
dochtertje Fé geboren 12 juli 2016 :D

E-ke84
Berichten: 496
Lid geworden op: 13 juli 2011, 18:28

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door E-ke84 » 14 september 2017, 10:24

Pitoeke, slagveld is soms nog mild uitgedrukt ;-) Zeker als de boys met echt alles willen spelen! De oudste begint nu wel heel goed op te ruimen. (na heel veel gezaag van ons :-) ) Maar bon. Het het 'dank u' en 'alsjeblief' gaat ook steeds beter. (hij was even zijn manieren vergeten naar ons toe)

Senne slaapt soms in de voomiddag zijn lange slaap. Vaak nadat hij van de opvang komt. En dan in de namiddag niks meer. Die dagen gaan we dan vaak eens wandelen of ergens naartoe.
Maar meestal in de voormiddag een hazeslaapje van een half uurtje en dan lange slaap in de namiddag.

Stukjes fruit gaan er goed in bij ons. Wel zacht fruit natuurlijk. Maar patatten moet nog gestampt zijn. Grof weliswaar maar alles door elkaar en geplet. En zijn eerste hap spuwt hij altijd uit :-) Hij moet eerst proeven wat het is alvorens hij wil eten. Als hij genoeg heeft, dan laat hij het gewoon uit zijn mond lopen.
En als hij bij ons zit om te eten (na zijn eigen eten) dan geef ik hem vanalles stukjes om zelf op te eten. Bv droge gekookte pasta, of wat groenten... en dan eet hij op die manier met zijn handjes ook nog wat en leert hij nieuwe smaken kennen.

Brood en zo gaat ook goed en makkelijk binnen met voorkeur voor droog brood. (de oudste ook nog trouwens)

Vandaag is hij nog enorm verkouden. Wel goed geslapen vannacht. Maar de vorige nachten veel wakker en huilen door het vele snot. En je mag niet aan zijn neus komen of zijn keel gaat open. Echt koppig op dat vlak ze.
Enfin, nog steeds niet 100% maar hij heeft wel meer geslapen dan de andere nachten.

En hij is begonnen met zich echt te smijten in zijn bed. Opheffen en zich tegen de spijlen laten vallen. Zo bonken dat dat geeft! Heeft er al een blauwe plek van gehad ook. Meestal in zijn slaap ze.
We gaan kijken ook om hem te verhuizen qua kamer. Hij ligt nog bij ons omdat ik wil dat hij 's nachts zijn tut niet verliest voor ik hem bij Ilan leg. Maar het wordt echt tijd. Wil de slaapkamer terug claimen als 'onze slaapkamer' :-)
We gaan juist nog kijken naar een soort scheidingswand tot halverwege de slaapkamer. Dan liggen ze samen maar toch een beetje in hun eigen space. We zoeken een soort kubussen om dan zo een boekenrek te creëren. Als je het snapt. Dus eerder een functionele scheidingswand. En goed mogelijk want het is een grote kamer. De grootste ook.
Wij hebben ons een kleinere genomen omdat de trap naar de zolder er staat en dat zou ik niet zien zitten voor de kinderen. Te gevaarlijk.

Bon, dat zijn dus de plannen voor komende periode :-)

Groeten!
6 ICSI en 2 prachtige zonen (januari 2013 en augustus 2016)! Ons gezin is compleet.

Pitoeke
Berichten: 302
Lid geworden op: 16 oktober 2015, 21:55

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door Pitoeke » 28 september 2017, 19:57

hey!

Het is al efkes geleden dat ik gereageerd heb dus na enkele vermoeiende dagen met Fé ( de 64-weken sprong :lol: :shock: ?) kom ik hier even ventileren :D
Momenteel heeft ze vooral last van zichzelf denkik :D 8) Moeilijker in slaap overdag, meteen wenen als ze haar zin niet krijgt, hangerig zijn, en nu begint ze kieskeurig te worden qua eten ook!
Als ze nu genoeg heeft laat ze alles uit haar mond vallen :oops: van fruit in stukjes eet ze bijna enkel banaan bij mij , bij mijn mama of onthaalmoeder lukt er wel ander fruit :shock:
Oh ja en als ze haar boterham beu is smijt ze de stukjes ook maar op de grond :cry: die de poes wel graag opeet maar bon :lol:
Momenteel is ze dus een echte deugniet hier thuis :D :lol:
We hadden haar wel een glijbaantje gekocht voor in de tuin en ze speelten stapt graag buiten, en we hadden geluk met het weer laatste tijd dus zij en wij blij want zo wordt ze ook goed moe!
IN haar slaapjes overdag zit geen routine meer in, bij ons thuis altijd een dutje in voormidddag en dan in namiddag ook maar bij onthaalmoeder slaapt ze niet maar ik vermoed da ze daar wel haar tut krijgt! met als gevolg da ze hier thuis ook altijd haar tut vraagt :D hier enkel voor in bed zoals vroeger, ik erger mij er wel in want had da van haar acht maand zo geleerd en nu is het precies wa om zeep, ik ga toch de onthaalmoeder eens vragen voor enkel haar tut in bed te geven ze.. Ze zegt toch al paar woordjes: mama papa tutje koekje valle (=als er iets gevallen is) kaka (soms als ze echt kaka gedaan heeft :D ) woef en nu antwoord ze vaak JA als ge haar een vraag stelt, ook wel schattig.
Ik heb haar ne high five en vuistje geleerd en ook kusje geven en dikke knuffel :D 8) da zal het zo wat zijn..
ik heb gezien dat ik op 18 oktober afspraak heb bij kind en gezin, dan weten we weer de lengte en gewicht.
Hoe is het met de anderen hier?
groetjes!
pilstop oktober 2014
verwijderen eileiders juni 2015
start ivf september 2015
dochtertje Fé geboren 12 juli 2016 :D

E-ke84
Berichten: 496
Lid geworden op: 13 juli 2011, 18:28

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door E-ke84 » 3 oktober 2017, 9:12

Hallo!

Pitoeke, leuk hé, je handen zo vol hebben ;-)
Maar het zijn allemaal fases waar ze door moeten. Nu lastig en erna zal ze waarschijnlijk weer een hele boel bijgeleerd hebben.

Dat van dingen uit de mond laten vallen als ze genoeg hebben, kennen we. Senne doet dat ook. Genoeg patatten, uit de mond. Genoeg fruit, uit de mond. Of op zijn tafeltje open beginnen wrijven :-s
En op de grond smijten is ook heel leuk hé, en dan nog nakijken waar het ligt en lachen.

Wij hebben een echt boefje in huis. Ik zeg vaak: ons varkentje want meneer maakt graag dingen vuil. En hij heeft zo zijn vast stramien. Alles moet van tafel af. Dus wrijft hij er alles af, billendoekjes, pampers, flesje, schoenen, maakt niet uit, als het er maar af is. Staat de deur naar de garage open, dan zit hij binnen de kortste keren aan het bakje van de tomaatjes. (wij hebben altijd bakjes met tomaten staan want eten we super veel) En als je er hem dan op aanspreekt, dan schrikt hij van 'betrapt'! Om het dan 2 seconden later toch weer te doen.
Volle flessen zijn ook niet veilig. Lege zijn niet meer interessant maar volle, oh ja, fun verzekerd.

En nog steeds alles in zijn mondje. Ik word er soms gek van. Uit Ilan zijn keukentje hebben we nu alle kartonnen doosjes gehaald want Senne eet ze op. Daarnet betrapt met zo een knutseldraadje (zo een ijzeren draadje om pootjes van een spin te maken of rond te haken. Chenelledraad of zo heet dat. En hoe hij er aan komt, ik weet het niet want ik doe echt elke dag/avond een ronde in de living. Dus ja, is Ilan ook enorm opvoeden op dat vlak dat niks blijft slingeren.

Hier wil Senne nog niet alleen stappen. Hij zet soms eens een stapje of 2-3 maar meestal is hij gewoon lui en wil hij niet. Dus ofwel aan het handje, ofwel gewoon op de poep en kruipen. Waarschijnlijk omdat hij ook sneller met kruipen is dan met stappen nu.

Vorige week heeft hij een buikgriepje gehad. Echt heel veel gespuugd. Diarree wat minder. Wel een dag of 3 bijna niks gegeten. Gelukkig veel water gedronken en melk. Maar heb echt mogen wassen tegen 100 per uur. Man, alle handdoeken, lakens meermaals, slaapzakken, pyjama's. Nu is hij er goed door en eet sinds een dag of 5 weer normaal.
Hij was wel totaal niet lastig. Veel spelen tussendoor. Soms wel hangerig, wat zijn gewoonte niet is. Maar onze oudste is een veel lastigere zieke.

Verder gaat alles zijn gewone gangetje. Afvallen gaat nog steeds goed, lopen ook. Zwemmen was een laag pitje, maar het zwembad is weer open dus zal nu weer proberen om dat 1 x per week te doen als mijn man thuis is.

Hoe is het nog met jullie?

Groeten!
6 ICSI en 2 prachtige zonen (januari 2013 en augustus 2016)! Ons gezin is compleet.

monalena
Berichten: 199
Lid geworden op: 4 november 2013, 11:26

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door monalena » 6 oktober 2017, 22:34

hallo dames!

Sorry voor het laat berichtje, maar ik heb 's avonds niet veel fut meer om wat te schrijven.
ik zou ook terug mijn boekhouding moeten doen, maar heb daar zeker de fut niet voor :roll:

Pitoeke dan stapt fé al vlot? en oei een sprongetje, misschien ook tandjes die duwen en dan geen blijf meer weten met zichzelf?
En dat is echt tof dat ze zoveel buiten wilt. ik denk ook dat de ouders dit moeten motiveren, en buiten gaan daar ben ik dan niet goed in :roll:
oei ivm die tut, maar ik zou het dan ook gewoon zeggen hoor tegen de creche. ik heb dat toen van die koekjes enzo ook gezegd dat ik liever had dat ze dat ni gaven. voor de rest gaat het terug goed in de creche?
en al toch zoveel woordjes ! denk dat meisjes hun spraakknobbel toch wat meer ontwikkeld is dan die jongens denk ik.
en als ze ook ander fruit bij jouw moeder of onthaalmoeder eet moet dat bij jou ook lukken hoor, ik wou ook zeggen van "niets anders geven totdat ze dat ander fruit opeet" lol, maar dat gaat zo niet hé bij kleine kindjes :D


e-ke ah zo een klein monstertje die alles op de grond gooit :) ook dus goed oppassen dat er inderdaad niet vanalles op de grond blijft liggen. Hier was valentino in de week denk ik wat stofdraden in een hoekje van de keuken aan het proberen opeten :shock:
ohnee de buikgriep in huis, hopelijk blijven we daarvan gespaard hier. kan geloven dat je dan zoveel moet wassen en opkuisen. geef je dan ook perdolan ofzo voor te slapen of sliep hij normaal?
de oudste had het ook?
Super van dat afvallen, chapeau! beginnen de mensen in de omgeving al opmerkingen te geven dat ze het merken of zeggen ze niet veel?
en heb je al zo'n scheidingswand gevonden? ik denk als je googled dat je wel 't een en 't ander tegenkomt of ideetjes op instagram enzo
hoe is het nog op jouw werk?

hier met valentino, hij heeft 10 tanden, over 't laatst ontdekt als zijn 7e tandje erdoor kwam dat hij eigenlijk ook nog 1 kies boven en 1 kies onder aan de linkerkant had, maar ik mag nooit in zijn mondje tegoei kijken en heb het pas kunnen zien als hij zijn mond goed wijd had opengedaan met hapjes te geven :lol:
Hij stapt nu ook al vlot de week voor 19 september. ik heb hem nu die stapschoentjes van bobux gekocht (waar een anti-slip zool opzit) want we waren gaan kijken voor schoenen maar alles was zo hard en spannend rond zijn voetje en hij heeft dan een hoge wreef en een brede voet dus dat ging echt niet voor dat manneke (vond ik dan) en dan waren er ook eerste stappertjesschoenen met ook anti-slip zool en heel flexibel maar die waren dan fel afgerond en daarmee verloor hij altijd zijn evenwicht.
voor de rest slaapt hij nu toch altijd beetjes langer, 's ochtends moet ik hem wakker maken (6u45) anders heb ik niet genoeg tijd meer om al de rest te doen voor we vertrekken en hij gaat slapen om 20u30.
in de creche in dutje van 12u tot 14u ongeveer, hier in het weekend 2 dutjes en op woensdag 1 dutje (anders moet ik hem wakker maken als ik de dochter naar de knutselles breng)
hij is hier nog altijd in een beetje een hangerige periode, hij wilt heel vaak gepakt worden en zelfs op de creche als de verzorgsters eventjes uit de kamer zijn dan wilt hij hun volgen en niet alleen zijn (bij de vele andere kindjes).
hij heeft iets met die deuren, wil altijd al de deuren dichtdoen maar is steeds oppassen geblazen met zijn vingertjes.
we gaan hem dat echt moeten afleren.
qua spraak alleen nog maar "mama", "kekke" (van kijken denk ik), "elejna" (van helena) heel soms. maar voor de rest nog niets, hij brabbelt ook niet zoveel.
in de creche is hij van de babies verhuist naar de iets grotere kindjes en daar moeten ze zeker op bepaalde tijdstippen (uit gewenning) op een potje gaan zitten en hij is al met 3 stempeltjes naar huis gekomen .. :lol:
maar daar begin ik nog niet mee hoor, is nog veel te vroeg.
ik denk ook dat hij nog wat tanden (kiezen vermoed ik) aan het bijkrijgen is want hij begint terug wat meer te wenen 's nachts. ik geef dan een tutje maar soms heb ik het gevoel dat ik door dat tutje te geven hem nog meer wakker maak.
mijn man wil dat we hem in zijn kamer zetten, maar ik ben er precies nog niet klaarvoor. raar hé.
mijn man is voorlopig in een andere kamer ingetrokken want hij snurkt en maakt valentino daarmee dan wakker :roll:
maar misschien is het wel tijd om hem te verhuizen :cry:
hij eet nog altijd supergoed, alles gaat goed binnen en hij mag geen eten zien of hij wilt het ook.
als hij iets niet wilt vliegt het ook de grond op, maar dat is eerder met spullen dan, een lepeltje of een potje waarmee hij niet wil spelen.
of op de commode als ik zijn kleren naast hem leg dan vliegt ook alles achter hem.
soms gooit hij ook als hij aan het spelen is dingen gewoon net achter zijn rugske, zo had hij in de creche op een bepaald moment 3 blokjes in zijn hemd steken omdat hij het dan net achter zijn rug liet vallen :lol:
als we in een boekje lezen pakt hij mijn wijsvinger vast en duid hij dan zo aan welke woordjes ik moet zeggen ipv eigenlijk gewoon met zijn vingertje het aan te duiden :)
voor de rest is het wel een leuke periode momenteel, ze zijn dan al wat groter, beetje zelfstandiger maar toch nog aanhankelijk :-)
onze man is echt ne knuffelaar, toch meer als de dochter.. maar die kan ik nu danweer goed knuffelen als ze gaat slapen :-)

hoe is het met de andere dames?
groetjes!
na bijna 4 jaar ISCI 3 Jette zwanger!
19 juli 2016 heeft grote zus er eindelijk een broertje bij

Pitoeke
Berichten: 302
Lid geworden op: 16 oktober 2015, 21:55

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door Pitoeke » 21 oktober 2017, 13:41

heeeey!

Nu is het ook efkes geleden dat ik er geraakt ben :D
Ondertussen zijn we naar kind en gezin geweest voor de spuitjes van 15 maand en we weegt 11,9kg en 81cm.
Ze kan nog steeds heel kwaad worden als ze haar zin niet direct krijgt thuis en er is een tandje beneden op komst heb ik gezien. Zij heeft er enkel nog maar vier vanboven en twee beneden en nu beneden een putje dus het zal er wel gaan komen. Ik denk wel dat ze uit haar sprong is want ze praat nu plots veel beter, ze zegt heel veel dingen na en verstaat praktisch alles. Ik kan mij wel voorstelle da meisjes sneller zijn op da gebied hahaha ahja vrouwen zijn tetteraars e :lol: 8)
Monalena,
leg je ook een paar tutjes in zijn bedje dat hij zelf zijn tutje kan terugvinden snachts? Neem je hem uit bed als je hem een tutje geeft? chapeau dat hij nog op uw kamer slaapt ze, ik ben mega lichte slaper en zou het nooit gekund hebben.
lol, hier slapen wij door zijn snurkprobleem ook apart en da zal wel zo blijven, want me zijn ploegen word ik anders toch maar wakker en raak dan vaak moeilijk terug in slaap!
Hoe is het ondertussen met Valentino?
heeft hij al interesse in het potje?
En zo leuk dat het ook een knuffelaar is!! verandert dat nog bij de kindjes? ik hoop van niet!

E-ke,
Hoe is het ondertussen bij jou met Senne?
Is het ook nog een klein duvelke?
En is de verkoudheid nog snel overgegaan?

Fé schakelt normaal terug over na de herfstvakantie naar de onthaalmoeder rechtover de deur. Doordat haar man kankerbehandeling moest ondergaan was Fé verhuisd naar een andere he, ik ben benieuwd hoe het haar gaat afgaan wanr ze is echt in haar element waar ze nu is. Hopelijk was het de juiste beslissing om terug te keren!
Ik hou jullie op de hoogte!

Tot later allemaal!
pilstop oktober 2014
verwijderen eileiders juni 2015
start ivf september 2015
dochtertje Fé geboren 12 juli 2016 :D

E-ke84
Berichten: 496
Lid geworden op: 13 juli 2011, 18:28

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door E-ke84 » 26 oktober 2017, 15:58

Hallo iedereen!

Hier zitten we midden in een sprongetje, inclusief mega verkouden inclusief tandjes krijgen. Echt waar, fantastische combinatie... NOT!!

Al een week op en af slapeloze nachten want Senne wordt wakker en begint keihard te huilen. We krijgen hem bijna niet getroost. Of hij wordt wakker en dan heeft hij zin om wakker te blijven. Dinsdag op woensdagnacht ook maar 1,5u geslapen.
En hij is verkouden, maar heel erg, dus heeft hij nu ook pijn bij het liggen 's nachts, wss druk op zijn sinussen. Plus er komen een 3-tal tandjes door (waarschijnlijk daarom verkouden).

In ieder geval mag het snel beteren ze, want heb toch net ietsje meer slaap nodig.
Maar het heeft ook zijn nut want hij begint meer en meer te 'praten'. Woordjes dat hij zegt: mama, papa, poes, 'ondje (hondje), kijk, en alle variaties op oh! :-)
Nu zet hij eindelijk een stapje of 6 alleen. Wel met schoenen aan want hij voelt zich steviger met dan zonder. Hij staat wel vaak lang zonder steun. Meestal heeft hij het dan niet door.

Ilan heeft maandagavond een mega driftbui gehad. Mijn man staat in de late ploeg dus sta alleen voor de avonden en meneer besloot net dan om het te bont te maken. Senne liep niet goed en begon dan te huilen door Ilan zijn gekrijs. Uiteindelijk 3 kwartier!! geduurd. Heb wel even duidelijk gemaakt dat hij me dat geen twee keer moest lappen hoor. (was nu, huilen/roepen/krijsen/stampen/spuwen en heeft nog nooit alles tegelijk gedaan of zo luid of hevig)
Hij is erg gevoelig dus dan krijg je echt extreme reacties soms voor domme dingen.

En Ilan heeft sinds vorige week vrijdag een brilletje. Blijkbaar is hij verziend (kan niet goed van dichtbij kijken) en al redelijk zwaar om te starten. Dus nu zou zijn tekenen en zo wel moeten verbeteren aangezien hij effectief goed kan zien of hij binnen de lijntjes kleurt :-) Hij is supertrots op zijn brilletje, dat blauw is.

Momenteel weer wat vervelend met onze onthaalmoeder. Die moeder (moeder/dochter duo) is weer 3 weken ziek. Ook al eens 4 weken gehad in juni. Dus er zijn dagen dat opgevangen moet worden door onze ouders. Nou ja, extra dagen. Wat wel vervelend is.

Voor de rest gaat alles zijn gangetje. Nog steeds 2 x per week lopen. Afvallen is wat minder omdat ik spieren kweek door het lopen. Maar wel vele cm's kwijt nu.
Morgen krijg ik dan mijn griepspuit. Die moet ik krijgen omwille van mijn pa. Die heeft strottenhoofdkanker gehad en ademt nu door een canule. Hij is dus supergevoelig voor infecties, zeker aan de luchtwegen.
Daarom moet iedereen in zijn omgeving de griepspuit krijgen. (van volwassenen)

De oudste dochter van mijn broer is trouwens ook zwanger :-) Ze is 22j en krijgt haar baby (een jongen!!) in april. In augustus volgend jaar trouwen ze dan ook nog eens. En ze zijn net verhuisd naar hun eerste huisje. Van een druk jaar gesproken :-) Maar het is wel fijn.

Pitoeke, als je kindje nu een knuffelaar al is, zal dat grotendeels blijven hoor. Ilan is altijd heel fysiek geweest. En nu ook, zit graag tegen mij, liefst op mij en moest hij kunnen, in mij :-) Maar dat aanhankelijke zijn, dat leer je ze deels aan hé. Een ander deel is gewoon of het in je zit of niet.
Senne is onafhankelijker. Nu komt hij wel af en toe naar je gekropen om te knuffelen maar het moet weer snel gedaan zijn.
Net zoals kusjes geven. Als je dat van in het begin al doet, zal dat een gewoonte blijven.

Hier hebben we ook een tutje of 5 in bed liggen. Al smijt Senne ze gewoon weg en gaat daarna wenen omdat ze weg zijn en mag je ze weer in het donker gaan zoeken :-) Leuk spelletje. Zelf neem ik hem zelden uit bed als hij moet slapen en onrustig is. (nu wel omdat hij niet meer slaapt en bij ons wel, maar moet hem ook paracetamol geven)

Monalena, ja, alles opeten, leuk hé. Echt waar, wat die soms in zijn mond heeft. Je zou er een hartstilstand van krijgen.
Bij buikgriep gaf ik geen perdolan. Was niet nodig. Nu wel want hij heeft ergens last van 's nachts, ook al kunnen we niet exact zeggen van wat. En Ilan heeft het niet gekregen gelukkig. Mijn ouders wel, maar wij allemaal niet :-)
En ja, ik krijg opmerkingen van mijn omgeving. Zeker nu de cm's eraf gaan. Maar het heeft wel tot nu geduurd hoor. Alsof die eerste 20kg niet opvielen.

En we hebben de scheidingswand! Zijn allemaal kubussen van de ikea. In wit, donkergrijs en feloranje. En dan volgens patroon. De helft naar ilan gericht, de helft naar senne. Wel leuk hoor. Binnenkort komt dan de verhuis voor Senne.
Op mijn werk is het nog steeds pfffff. Heb er geen beter woord voor.
Hoe gaat het met jou op werkvlak?

En amaai! 10 tanden! Wow, wij zitten nu aan 3, binnenkort 6 dus.
Stappen dus goed ook. Hier sinds hij echt vaste schoenen heeft. Van geox met velcro. Of de eerste sandaaltjes van Ilan nog. Die eerste schoentjes gebruik ik ook voor Senne maar verder ook niet meer.

En nu al potjestraining? Toch vroeg hé. Bij ons in de opvang beginnen ze daar zeker nog niet mee. Ze kijken meer of de kinderen er klaar voor zijn.

Verder ben ik uitverteld denk ik. Hopelijk komen er wat rustige nachten aan nu, heb slaap nodig!
Groeten!
6 ICSI en 2 prachtige zonen (januari 2013 en augustus 2016)! Ons gezin is compleet.

Pitoeke
Berichten: 302
Lid geworden op: 16 oktober 2015, 21:55

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door Pitoeke » 15 november 2017, 7:01

Dag iedereen!

Hoe is het ondertussen met de kindjes?
Is de sint bij jullie ook geweest of is het sinterklaas?
Alles gaat goed hier met Fé, er staat al kiesje door beneden, samen met nog twee andere snijtanden vooraan , ze komen dus weer per vier heb ik de indruk. Ze is enkel wat aanhankelijker overdag, maar pijn heeft ze denkik niet.. :o
Binnen twee weken naar de dermatoloog voor mezelf want mijn haar is nog altijd niet in orde gekomen sinds de bevalling, het blijft maar uitvallen help :oops: :shock:
Hebben jullie kindjes al veel haar? Fé heeft nog altijd redelijk kort haar, ik kijk er zooooo naar uit om eens iets et haar haarkes te kunne doen hihi!
Ze eet eindelijk haar fruit in stukken en dus geen fruitpap meer :D
S morgens geen fles melk meer maar boterham met bekertje melk en dan rond half tien soep.. enkel dus savonds nog een flesje melk bij mama :P
Ze babbelt erop los en zegt ons veel na, wel grappig soms! ze krijgt ook echt haar karakterke, want soms als we vragen; geef eens een kusje zegt ze doodleuk. Nè :lol: :D en zit ze te lachen hehehehe!
Als ze iets niet wil zal ze het zeker niet doen hihi!

Ik ben benieuwd naar jullie verhalen!!

tot de volgende!
pilstop oktober 2014
verwijderen eileiders juni 2015
start ivf september 2015
dochtertje Fé geboren 12 juli 2016 :D

monalena
Berichten: 199
Lid geworden op: 4 november 2013, 11:26

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door monalena » 23 november 2017, 22:44

hallo dames!

hier ben ik nog een keertje :-)

oei ivm je haar, neem zeker dan wat extra ijzer in en vitamines b met zink en selenium.
Hier is mijn haar weer normaal, maar neem dan ook nog altijd standaard vitamines in.
Ben benieuwd wat jouw dermatoloog hiervoor gaat zeggen.
en amai fé 's morgens gewoon een boterham!
en echt een babbelmadammeke :-) grappig
hoe is het met haar bij de onthaalmoeder?
hoeveel tandjes heeft ze ondertussen?
Welke woordjes zegt ze nu al?

E-ke is het slapen al wat beter met senne? misschien had hij wat enge dromen?
hoeveel tandjes heeft hij ondertussen?
en amai wat een driftbui van ilan!
zo'n driftbui hebben we ook al gehad hoor bij onze dochter als ze nog jonger was amai, ik kan het mij nog levendig herinneren :-)
en merk je dat het nu met ilan zijn brilletje beter is? brilletjes kunnen echt superknap staan hoor! en zijn bijna een fashion item
is de onthaalmoeder terug inmiddels? kunnen jullie ouders zich dan makkelijk vrijmaken als dit gebeurd?
en amai 22 en zwanger, mooie leeftijd, en eigenlijk zijn we er voor gemaakt hé om op die leeftijd kinderen te krijgen.
ik had ook al graag op mijn 24ste kindjes gekregen maar het leven draait soms anders uit hé
moet je 's nachts er dan ook soms uit om zijn tutje te gaan teruggeven?
super die scheidingswand, ze kunnen hem niet omstoten?
zeker met die kasten van ikea die kunnen omvallen, wij hebben er zo'n 3 staan! heb mijn man ze laten vastzetten in de muur want hier zijn ze ook al verschillende keren bijna omgevallen, zeker als er 2 schuiven omstaan, gelukkig nooit iets mee voorgehad
grappig valentino had ook die velcro geox schoenen, ik vond die nog het best en flexibelst om pas mee beginnen te stappen.
Welke maat draagt hij nu?

Hier alles ok met valentino, al praat hij nog niet, kan enkel volgende woordjes zeggen: mama, elena, cou-cou, kijken, kaka en ik denk dat hij "wa-wa" tegen papa zegt.. :lol:
maar hij is soms enorm gefrustreerd omdat wij niet snappen wat hij wilt, hij kan ook dan echt hysterisch beginnen wenen en dan op de grond gaan liggen, bijna een drama-king zal ik dan zeggen :-)
als hij mij ziet en zeker na het werk wilt hij absoluut dat ik hem vastpak (ik wil hem dan ook vastpakken hoor), weent enorm en stopt pas als ik hem vastpak, mijn man en zijn zus duwt hij gewoon weg als ze dichterbij komen. grappig, wilt mij enkel voor zich alleen.
hij kan ook echt jaloers zijn als de dochter op mijn schoot zit of ik haar vastpak.
stappen kan hij al heel goed, altijd de deuren dichtdoen en opendoen, kan nu ook net aan de lichtschakelaars (de onderste dan toch) en doet nu altijd het licht uit.
Dus we hebben hier een energiebesparend manneke in huis (deuren toe en licht uit).
qua bezigheid houd hij nog altijd van de kasten leeg te maken en hij snapt nu ook dat hij er alles terug moet inleggen.
of met de autootjes spelen en dan op de grond gaan liggen naast de autootjes om ze dan zo voort te duwen.
nu is er links onder ook een nieuwe kies doorgekomen, die boven zal er de komende dagen nog gaan doorkomen, zitten nu dan aan tand 11.
en hij slaapt nu 2 weken in zijn eigen kamertje.
alles is vlot verlopen, niets speciaals gemerkt in zijn gedrag, ook direct zijn dutjes ook dan in die kamer.
's nachts de babyfoon aan, maar hebben hem wel op minder gevoeligheid moeten zetten anders hoorden we teveel.
Hij weent soms 's nachts en dan ga ik kijken, maar meestal heeft hij nog een tut in zijn mond (toch de laatste keren) en is hij gewoon wat aan het dromen denk ik.
Tijdens de herfstvakantie heeft hij mond, hand en voetziekte gehad, begonnen met wat kleine mini puistjes op bovenbeentjes, dan rond mondje en op handen, voetzolen, gelukkig niet teveel of bijna geen in zijn mond waardoor hij toch nog goed gegeten heeft.
maar amai hij heeft op den duur echt volgestaan, tot op zijn oren toe, ik dacht echt dat het littekens gingen blijven, zo rood en zoveel, de pediator zei dat ze het nog nooit zo erg had gezien
elke keer we naar valentino keken hadden we zo'n medelijden met hem.
maar veel ingesmeerd met zalf en het is toch al goed weggetrokken, enkel de grote blaasjes op zijn handen zie je nog fel (maar ik denk dat hij misschien ook waterpokken erbij heeft gekregen omdat de blaasjes op zijn handen echt wel groter waren, maar dat weten we niet met zekerheid)
de eerste dagen was hij wel niet goed, veel wenen, ook 's nachts ontroostbaar, hebben dan nog een extra flesje toen gegeven en dat kon hem dan wat sussen.
ondertussen terug nieuwe schoenen moeten gaan kopen want zijn geox'en waren te klein geworden, nu maat 23 (denk dat onze dochter 4 jaar was als ze die maat had)
voor de rest gaat hij graag naar de creche, hij heeft ook daar geen zittend gat, altijd actief.
moest naar de chiromis voor onze dochter, maar ben moeten buitengaan met hem omdat hij niet te houden was en als de pastoor sprak zei hij dan meerdere keren kei-luid "ka-ka" omg! :roll:
hij kan sinds kort ook da-da zwaaien.
voila dat was de kleine update :-)

ben benieuwd hoe het hier met de andere kindjes gaat

groetjes!
x
na bijna 4 jaar ISCI 3 Jette zwanger!
19 juli 2016 heeft grote zus er eindelijk een broertje bij

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten