cortisone injectie tijdens zwangerschap?

Plaats reactie
Pitoeke
Berichten: 302
Lid geworden op: 16 oktober 2015, 21:55

cortisone injectie tijdens zwangerschap?

Bericht door Pitoeke » 27 maart 2016, 19:38

Hallo,

Ik vroeg me af of er soms nog mensen zijn die cortisone injectie tijdens hun zwangerschap hebben gekregen en of dit schadelijk is of niet. Ik heb al 5 weken last van carpaal tunnelsyndroom, (sinds mijn 20 weken dus) tot nu toe had ik nog een redelijke nachtrust maar sinds drie dagen is de pijn enorm toegenomen ondanks de polsbraces 's nachts. Heb inmiddels acupunctuur geprobeerd omdat ik cortisone echt drastisch vind, maar helaas, met dat dit hormonaal is is er bij mij geen verbetering opgetreden. De gyn vernoemde vorige keer die "lichte" cortisone spuitjes maar toen ik dit vernoemde bij de acupuncturiste was zij uiteraard enorm tegen aangezien de effecten nog niet bekend zijn van toediening tijdens zwangerschap?!
Als er iemand raad of tips heeft, van harte welkom!
pilstop oktober 2014
verwijderen eileiders juni 2015
start ivf september 2015
dochtertje Fé geboren 12 juli 2016 :D

lieze81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 januari 2014, 10:57

Re: cortisone injectie tijdens zwangerschap?

Bericht door lieze81 » 27 maart 2016, 20:41

Hier ook last gehad van het carpaal tunnel syndroom. Maar ik heb geen ervaring met de injectie omdat de pijn bij mij tijdens de laatste weken zwangerschap verbeterd is, en het is dus niet zover gekomen.
Maar die cortisone spuit is mij wel aangeraden door zowel de huisarts als de gyn. Dus indien het echt kwaad zou kunnen, zouden ze dit niet aanraden denk ik dan toch. :?:
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

Muse
Berichten: 572
Lid geworden op: 19 januari 2014, 22:51

Re: cortisone injectie tijdens zwangerschap?

Bericht door Muse » 27 maart 2016, 23:13

Cortisone kan op geen enkele manier kwaad tijdens de zwangerschap. Mijn huisarts is wat een 'dramaqueen' en zeer voorzichtig en zij heeft me dat ooit gegeven. Dus no worries.

Pitoeke
Berichten: 302
Lid geworden op: 16 oktober 2015, 21:55

Re: cortisone injectie tijdens zwangerschap?

Bericht door Pitoeke » 28 maart 2016, 9:19

bedankt voor de antwoorden :)
deze nacht dan weer wel kunnen slapen, ik heb de indruk dat als ik mijn handen niet zo belast zoals gisteren tov op het werk dat het dan beter is snachts? :o ofwel gewoon door doodmoe te zijn van vorige slapeloze nachten 8)
Ik ga dit zeker morgen nog is aankaarten bij de gyn!
pilstop oktober 2014
verwijderen eileiders juni 2015
start ivf september 2015
dochtertje Fé geboren 12 juli 2016 :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten