Uitgerekend januari-februari 2017

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend januari-februari 2017

Bericht door mich75 » 28 januari 2017, 22:48

Wij hebben vandaag rondleiding gekregen op de kraamafdeling en de 3 dagen zijn daar 3 x 24u, dus maandag bevallen, donderdag naar huis. Maar niet super strikt, je kan vertrekken wanneer je wil,'s morgens, 's middags, 's avonds,...
Onze gyn zei ook dat die 3 dagen is als je een gewone bevalling hebt en mama en baby zich goed voelen. Als je een heel lange of zware bevalling hebt mag je langer blijven tot je je goed genoeg voelt om naar huis te gaan, als het moet een maand :shock:
De bezoekuren zijn 16-20u, wat ik niet slecht vind :wink: , papa mag de hele dag op bezoek.

Ook nog even echo gehad en ineens bn en uitstrijkje om eventuele ontstekingen op te sporen zodat het babytje niets oploopt tijdens de bevalling.
Morgen 36w en ons meisje zit rond de 2,5 kg en 47cm, het zal geen dikkerdje zijn bij de geboorte :D

Door ruzie binnen mijn schoonfamilie is het familieweekend van 17 maart afgelast en is het veranderd naar een weekend met mijn man en schoonouders over 2 weken en ipv in Nederland (3u rijden), in eigen land (1u rijden).

Mijn man wil/hoopt dat ik nog in het zwembad of jacuzzi kan dus heeft hij aan de gyn gevraagd of het mocht en het mocht enkel als ik nog geen opening had omdat er anders kans op infectie is. Groen licht gekregen want nog niets opening, ik weet alleen niet of ik iets badkleding heb dat nog past, maar dat zijn zorgen voor later.

@Guofan, ik blijf je in spanning volgen, het komt echt wel heel dicht bij hé.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Guofan
Berichten: 209
Lid geworden op: 16 juni 2013, 13:10

Re: Uitgerekend januari-februari 2017

Bericht door Guofan » 29 januari 2017, 11:25

Hoikes
Ik dacht al dat het zoiets ging zijn die berekening.
Beetje moeilijk om in te schatten vind ik, je weet niet welke bevalling je gaat krijgen hé...

Gisteren hebben we al een een boel chips, nootjes, drank ed gaan halen mochten we toch beslissen om visite te vragen. We zullen zien. Onze geboortelijst staat ook nog niet open (bij mijn schoonbroer was dat wel al zo).
Bij hen stond die al sedert oktober open! Dus ja een cadeau op voorhand gekocht en die neem je dan mee naar het ziekenhuis hé.
Bij ons hebben we het geslacht nog niet verklapt, dus das anders hé. Het kaartje komt ook nog van NL dus das ook nog afwachten hoe vlug dat zal toekomen...

Mijn man zou (zoals zijn broer) een sms willen sturen naar de familie als het kindje geboren is. Mij stoort het niet, maar dan een neutraal iets (niets van gewicht of lengte in). Dat staat allemaal op het kaartje hé...
Heb al iets gevonden op het internet...dus ja

Hoe gaat het met de wachtenden?
Hier begint het inderdaad te korten, maar voor jullie eigenlijk ook hé.
Jammer dat je weekend niet doorgaat in maart, maar misschien wel beter? Dan ben je op je gemak eens de baby er is. Anders werd dat een hoop meeverhuizen he...
Geniet maar van je weekendje nu! Lekker in het zwembad (anders in bikini slip en een gewoon topje?) Ik zou mij daar niks van aantrekken. Een bikini zal nog wel passen vermoed ik?
Hier draag ik al sedert enkele weken een topje van de Action :mrgreen:
Ik heb 2 voedingsbh's gekocht waar die zitten in mijn valies en mijn andere bh's knellen (en neen ik heb geen extra aangekocht)
Dus draag ik topjes. Zit lekker gemakkelijk :mrgreen:

De tijd gaat wel traag nu vind ik. Soms verveel ik me al. Ik heb al zoveel boeken gelezen, op pc getokkeld, alles is in orde...maar ja, ze komt pas als ze er klaar voor is hé.
k' zal wel blij zijn om weer baas over eigen lijf te zijn. Nu mag ik van mijn man niet meer alleen met de wagen rijden of gaan wandelen met de honden. Hij is bang dat er iets zou gebeuren :mrgreen:
Begrijpelijk wel, maar doordat hij mij angstig maakt helpt hij me niet hé...
Dan zeg ik al lachend ' de honden zullen mij wel naar huis slepen zunne! Ik kan nog op de rug gaan liggen van onze grootsten...alhoewel :mrgreen: oharme da beest...

Wat ik me ook nog afvroeg : geven jullie iets aan jullie gynea?
Wij hebben al jaren dezelfde nu die ons begeleidt, maar we zijn wel zwanger via een andere fertiliteitskliniek. Maar deze gynea heeft ons wel steeds onderzocht en heeft ook onze eerste 4 ICSI's gedaan.
Mijn man wil niks geven (kost al genoeg geld die vent zegt hij dan), maar ik zou toch een kaartje en een doopsuiker geven en misschien ook een fles champagne?
Geven jullie iets voor jullie verblijf in het ziekenhuis? Pralines of zo? Of is dat allemaal niet nodig?

Grtjes en hou jullie kloek :mrgreen:
Afbeelding

MayaM
Berichten: 358
Lid geworden op: 5 januari 2016, 19:23

Re: Uitgerekend januari-februari 2017

Bericht door MayaM » 29 januari 2017, 14:04

Ik breek nog eens in he.

Ik was van plan om wel iets te geven aan mijn gyn. Geboortekaartje en chocolaatjes ofzo denk ik. Ook even een kaartje om hem te bedanken voor de goede begeleiding van de afgelopen jaren.
Op materniteit geef ik niets. Je verblijft daar maar kort en die krijgen al genoeg van andere mensen...

Succes Guofan! De eindstreep on zicht!
Mag ik vragen welke drank je voorziet voor de gasten in het ziekenhuis?
Traject 1: start sept 2014; Maart 2017: Zoontje geboren!

IUI 1 (Jan-feb 2018): Negatief
IUI 2 (feb-mrt 2018): Negatief
IUI 3 (april 2018): Negatief
Mei 2018 - .... : verplichte pauze

Kimmie01
Berichten: 510
Lid geworden op: 27 december 2012, 11:37

Re: Uitgerekend januari-februari 2017

Bericht door Kimmie01 » 29 januari 2017, 21:16

Hey,

Bij ons ook dag 0 = bevalling en op dag 3 op de middag naar huis. Voor een keizersnede is het op dag 5 naar huis. Bij Noah 2,5 jaar geleden ging ik op dag 4 op de middag naar huis. Hij moest nog een 24u onder de lamp liggen omdat hij wat geel zag. Als ik mij goed voel vind ik 3 dagen perfect. Maar 2 dagen bezoek dus dat valt mee. Op dag 0 willen we sowieso geen bezoek, alleen mijn man en de grote broer. Vind dat belangrijk om die eerste momenten alleen te zijn met ons gezin. Op dag 3 naar huis rond 12u dus dan ook geen bezoek. Bij ons is het volgens de policy van het ziekenhuis van 14 tot 20u bezoek. Maar ga het inkorten want vind dat te lang. De vorige keer zat er echt van 14 tot 20u bezoek doorlopend, soms vroeger dan 14u. Echt vermoeiend om 6u aan een stuk mensen te entertainen als je moe bent. Dus nu ga ik zeggen ofwel 14 tot 16u of 18 tot 20u.
Qua drank is het bij ons champagne en taart met ouders, schoonouders, meter en peter, we hebben een goei fles opzij gehouden hiervoor ;) Voor de rest is het cava, fruitsap, cola, fanta, water en fristi voor kindjes. Hapjes zoals chips, nootjes enz doen wij niet in het ziekenhuis. Gewoon drank. Als ze hapjes en dessert willen dan moeten ze maar naar de babyborrel komen of op thuisbezoek :)

Onze lijst bij dreambaby staat ook allang open en hebben we al doorgegeven aan schoonfamilie. We hebben er zelf ook al noodzakelijke spullen van gekocht zoals het wiegje, matras, dekentjes, enz.

Bij ons is het plan om ook een select groepje familie en goede vrienden een sms te sturen. Stel dat ik smorgens beval dan pas tegen de late namiddag/avond een sms sturen want ik zie sommige mensen daar al onaangekondigd staan.
Mijn ouders zullen het als eerste weten want ons zoontje gaat daar blijven terwijl we in het ziekenhuis zitten. Mijn man gaat hem dan halen als we op de kamer gesetteld zijn na de bevalling. Gaat een mooi moment zijn :) Ben benieuwd hoe hij gaat reageren :) Hij is de laatste tijd wel lief naar mij toe, meer knuffels komen geven, tegen mijn buik praten :) Hoop dat hij zich niet verloren gaat voelen als de kleine broer er gaat zijn. Dus daar ga ik goed voor moeten opletten om de aandacht goed te verdelen en als ik moe ben dat niet uit te werken op hem :?

Hier gaat mijn laatste werkweek in. Donderdagnamiddag heb ik mijn laatste echo. Dan gaat mijn gynaecoloog ook afspraken vastleggen voor de monitor. Eerste keer is op mijn uitgerekende datum (13/2) en vanaf dan om de 2 dagen.
Vrijdag laatste werkdag, feestje en gaan eten met collega's want ga niet meer terug :( Als ik terug ga werken zal het bij een nieuwe klant zijn op een ander project dus ook nieuwe collega's. Dus vrijdag toch wel emo momentje.

Guofan, jij gaat nu je laatste week in he :D Echt spannend!
- Zoon (mei 2014)
- Zoon voorzien voor Feb. '17
Afbeelding

Guofan
Berichten: 209
Lid geworden op: 16 juni 2013, 13:10

Re: Uitgerekend januari-februari 2017

Bericht door Guofan » 30 januari 2017, 10:58

Hoikes

Ah ja, uw allerlaatste werkdag en dan moet je ergens anders starten? Ja, dat zal inderdaad wel moeilijk zijn. Ik stuur nu nog regelmatig mails naar mijn collega's en moet nog bevallen...dus ergens mis ik mijn werk wel (nooit gedacht :mrgreen: ) Zo zie je maar hé...

Wij hebben champagne voorzien voor onze familie en beste vrienden. Er was eens een actie in de Auchan, dus manlief heeft 3 dozen gaan halen :mrgreen:
Is ons eerste kind na al die jaren, dus best bijzonder. Voor collega's en anderen zal het dan wel cava worden zunne.
Ook gewon cola, water, fruitsap en gewoon bier is voorzien.
Wij geven geen borrel, wij geven later een geboortefeest voor de familie.
Maar elk zijn keuze daarin. Wij vinden bezoek thuis iets gezelliger en ook zó veel volk hebben wij ook niet voorzien hoor.
Enkel echte vrienden, buren, familie,...krijgen een kaartje. Mensen van de muziekschool of andere zaken sturen wij niks hoor. Zo kun je massa's mensen inviteren die je eigenlijk niet zo goed kent. Maar das ook ieder zijn keuze.
MIjn schoonbroer heeft de aankondiging op facebook gezet, dus ja, daar zijn massa's mensen naar het ziekenhuis geweest. Hij is ook zelfstandig tuinman, dus véél klanten hé :mrgreen:
Ook heeft zij nog 8 broers en zussen, dus die kamer zat stampvol. Samengesteld gezin...

Ja het begint echt in te korten hé. Alles staat al klaar en ik zit voortdurend in die wieg te gapen. Precies alsof er al iemand in ligt :lol:
Hebben de angelcare al getest met onze kleinste hond :mrgreen: (wel met de matras nog in de verpakking hé)
Heb ook vorige week een 'ode aan de buik' geschreven. Zo een soort samenvatting van onze afgelegde weg met foto's vanaf de zwangerschap. Een soort aandenken voor ons en dan later voor onze kleine meid hé.
Mijn man vond het 'leutige lectuur'. Dus missie geslaagd.

Zaterdag hebben we gepoetst en nu zit ik natuurlijk met een pijnlijke onderrug. Waarschijnlijk iets geforceerd. Zo enkel de rechteronderkant, vreemd. Steeds als ik mijn been neerzet krijg ik een scheut. Voel mij echt een oude madam nu...
Die laatste week zal echt laaaaaaannnnnng duren hé, 'k heb al zo'n voorgevoel...
De tas zit ook al klaar in de auto van mijn man, dus ik moet echt NIKS meer doen...pfft saai...
Had beter iets langer blijven werken denk ik nu...maar ja das nu te laat he...

Wat doen jullie nog zo de laatste dagen?
GRtjes
Afbeelding

Kimmie01
Berichten: 510
Lid geworden op: 27 december 2012, 11:37

Re: Uitgerekend januari-februari 2017

Bericht door Kimmie01 » 30 januari 2017, 11:41

Ja klopt Guofan, ieder zijn keuze. We hebben qua volk iets minder dan de 1ste keer. De mensen die ons niks hebben laten weten nadat ze een geboortekaartje van ons hebben gekregen sturen we nu niks meer. Ik vind dat je toch tenminste een smsje of kaartje terug stuurt om proficiat te wensen maarja blijkbaar denkt niet iedereen zo... Sommige mensen die we hadden uitgenodigd verleden keer voor de babyborrel hadden toegezegd maar zijn niet komen opdagen zonder iets te laten weten wat maakt dat we wel de volle pot hebben moeten betalen voor hun dus vind dit ook niet kunnen en die krijgen ook geen kaartje meer. Iets laten weten dat je niet kan komen is het minste wat je kan doen he. Dus daar was ik niet mee opgezet toen.

Ik herken uw verhaal en zit dus ook elke dag wel in die lege wieg en park te gapen :lol:
Soms doe ik zijn kleerkast dan eens open op toch wat kleertjes weer anders te leggen. Bezigheidstherapie he :lol:
Maar ik werk dus nog tem vrijdag. Tegen dan ben ik bijna 39 weken. Heb dat bewust zo gekozen ook al is het wat riskant maar ik kan ook moeilijk stil zitten. Ik merk dat ik meer last heb van rug en bekken als ik thuis zit te niksen, zoals bijvoorbeeld de laatste weekends. Klinkt raar maar het is zo. Als ik ga werken dan heb ik nog beweging en dan heb ik precies minder last. Dat komt denk ik omdat ik meer varieer (zitten, staan, wandelen...) Bij mijn vorige zwangerschap was ik thuis vanaf 37 weken maar dat was ook wel nodig want ik had veel meer last van vocht in mijn voeten en benen. Nu minder dus ik kan wel gewoon verder werken.
Deze week heb ik nog wat dingen gepland zoals kapper want na de bevalling gaat dat er niet zo snel meer van komen. Donderdagavond nog met vriendinnen afspreken, vrijdag gaan eten met collega's, zaterdagavond nog een babyborrel. Volgende week in mijn laatste week heb ik niks gepland dus dat zal gewoon aftellen zijn en wat huishoudelijke taken in orde brengen, maar nu ook niet teveel meer want ik merk zoals jou ook dat ik er last van heb in mijn rug en bekken. En dan voel ik mij zoals jou ook als een oude madam :)
- Zoon (mei 2014)
- Zoon voorzien voor Feb. '17
Afbeelding

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend januari-februari 2017

Bericht door mich75 » 5 februari 2017, 11:38

Ik ben ergens wel blij dat het "familie"weekend over een week is en niet half maart want het zou inderdaad een zware verhuis zijn. Ik heb nog 2 bikini's waar ik in kan van toen ik zwaarder was, de slips van de meeste zijn geen probleem maar de bovenstukken bedekken mijn borsten amper :roll:
Met een topje zou ik me denk ik niet op m'n gemak voelen, ik heb in de action wel een soort van sportbeha's gekocht die ik ben beginnen dragen vanaf 6 of 7 weken omdat ik niet meer in mijn gewone bh's geraakte. Ik heb uiteindelijk nieuwe bh's gekocht omdat ik toch wat ondersteuning wou en niet de hele zwangerschap wou rondlopen met zo'n sportbh. Nu ben ik terug overgeschakeld omdat mijn buik zo hoog zit dat ik er last van heb.
Wij zijn gisteren begonnen met het inpakken van de doopsuiker en vandaag de rest. Ik heb zelf sleutelhangers gemaakt die er nog moeten aangehangen worden, maar dat zal zijn voor in het ziekenhuis aangezien de naam er op staat en mijn man nog altijd niet weet of het een dochter of zoon wordt.
De kaartjes maak ik ook zelf, maar zijn nog niet klaar, ik hoop dat dit komende week lukt. Na de geboorte moet dan het inlegvel afgedrukt worden en nog even in het kaartje bevestigd worden.
Drank moet nog gehaald worden, mijn man wil een perfect draft meenemen en verder weet ik het nog niet.
Mijn man heeft gevraagd of hij een sms mag sturen na de bevalling. Ik heb gezegd dat het mag maar dat ik wel zal zeggen wanneer, misschien pas de dag erna, zal er allemaal vanaf hangen hoe vlot alles verloopt.
Veel bezoek verwacht ik niet omdat iedereen meer dan een uur moet rijden en in principe lig je daar maar 3 dagen en het bezoekuur is tussen 16u en 20u (lekker in de file in Antwerpen of Brussel).
Wij doen geen babyborrel of iets dergelijks zij die willen komen maar langs. Het is al redelijk lastig om mijn ma en pa op hetzelfde moment te laten komen en mijn ma samen met mijn schoonouders is ook niet alles, dus ik zou gewoon al super veel stress hebben dat er geen ruzie ontstaat.
Ik heb enkel mijn ouders, mijn man heeft ook niet veel familie, buiten die van zijn echte pa, maar dat is direct 30 man ofzo die we zeer weinig zien. Sinds vorig jaar is het de bedoeling dat we 1 x per jaar afspreken met z'n allen, maar natuurlijk kan/wil nooit iedereen op die bepaalde datum.
Dit jaar is het 15/4, dus die dag zullen we de doopsuiker uitdelen aan zij die nog niet op bezoek geweest zijn (hmmmm waarschijnlijk iedereen).

Guofan, ik ben benieuwd of het vandaag gaat gebeuren.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Guofan
Berichten: 209
Lid geworden op: 16 juni 2013, 13:10

Re: Uitgerekend januari-februari 2017

Bericht door Guofan » 8 februari 2017, 21:51

Het is van dat...op 6 febr zag onze dochter Julie het levenslicht. Meer details volgen...eerst bekomen. Ladies op naar de volgende! Succes...
Afbeelding

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend januari-februari 2017

Bericht door mich75 » 9 februari 2017, 9:34

Proficiat Guofan!!!
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Kimmie01
Berichten: 510
Lid geworden op: 27 december 2012, 11:37

Re: Uitgerekend januari-februari 2017

Bericht door Kimmie01 » 9 februari 2017, 12:36

Dikke proficiat Guofan met je dochter! :)

Ik ben normaal de volgende denk ik. Uitgerekende datum is maandag. Nog niks voorlopig, geen voorweeën, geen slijmprop... Spannend afwachten :)
- Zoon (mei 2014)
- Zoon voorzien voor Feb. '17
Afbeelding

MayaM
Berichten: 358
Lid geworden op: 5 januari 2016, 19:23

Re: Uitgerekend januari-februari 2017

Bericht door MayaM » 9 februari 2017, 13:17

Gefeliciteerd Guofan!

Spannend Kimmie!! Toch vervelend zo afwachten he!
Traject 1: start sept 2014; Maart 2017: Zoontje geboren!

IUI 1 (Jan-feb 2018): Negatief
IUI 2 (feb-mrt 2018): Negatief
IUI 3 (april 2018): Negatief
Mei 2018 - .... : verplichte pauze

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: Uitgerekend januari-februari 2017

Bericht door Amarillo » 9 februari 2017, 14:13

Dikke proficiat guotan met jullie langverwachte dochtertje! Mooie naam, stond hier ook bovenaan op het lijstje! :wink:
Nu maar volop genieten en geef jezelf inderdaad even de tijd om te bekomen!
Afbeelding[url]

Kimmie01
Berichten: 510
Lid geworden op: 27 december 2012, 11:37

Re: Uitgerekend januari-februari 2017

Bericht door Kimmie01 » 9 februari 2017, 20:19

MayaM schreef:Gefeliciteerd Guofan!

Spannend Kimmie!! Toch vervelend zo afwachten he!
Goh, ja en nee :)
Ja omdat het fysiek moeilijk wordt met de buik en rug doet al 2 maanden constant zeer.
Langs de andere kant, het is mijn laatste (geplande) zwangerschap dus ook afscheid van mijn buik, tenslotte vind ik het echt uniek om zo'n babytje te zien en voelen groeien en die bevalling... Ja, wat gaat dat nu worden... Ben wat angstig daarover want bij de vorige heb ik lang afgezien. Kan mij weinig herinneren, het enige wat ik weet is dat ik ver boven mijn pijngrens zat. Dus nu toch wel sneller achter een epidurale vragen :)
- Zoon (mei 2014)
- Zoon voorzien voor Feb. '17
Afbeelding

Guofan
Berichten: 209
Lid geworden op: 16 juni 2013, 13:10

Re: Uitgerekend januari-februari 2017

Bericht door Guofan » 10 februari 2017, 20:12

Zeg ik had al een vraagje rond borstvoeding.
Ik geef nu al enkele dagen bv, maar das wel niet per se om de 3 uren. Als ze slaapt dan laten we ze slapen.
Enkel als ze wakker is en aangeeft dat ze dorst heeft geef ik de borst. Ik laat ze drinken tot ze zelf stopt (kan 30 min duren daar ze drinkt, stopt, drinkt, stopt...dus moet ik haar soms eens aanmoedigen). Maar ze laat wel steeds zelf los.
Ik bied niet meer de andere borst aan daar ze dan slaapt. Is dit ok? Of moet ik ze dan echt wakker maken?

Wat ik ook wou weten is of dit normaal is dat zij het overgrote deel van de nacht drinkt!
Al sedert mijn verblijf in het ziekenhuis slaapt zij eigenlijk bij mij daar ik ze niet uit mijn bed krijg. Leggen we ze terug, dan weent ze.
In het ziekenhuis zeiden ze dat dit normaal was (troost, honger...) en dat dit na enkele dagen zou overgaan. Het zou ook normaal zijn daar het de bv op gang brengt.
Was dit bij jullie ook zo dat ze de ganse nacht bij jullie zat?
Gedurende de dag slaapt ze wel langer. Vandaag bvb sliep ze van 7 tot 11. Dan van 12 tot ongeveer 15 en nu slaapt ze al sedert 17u30. Dus heb ik ook slechts 3 maal bv gegeven gedurende de dag. Straks zal ze weer de ganse nacht voeding en troost wensen zeker?
Ze drinkt ook niet constant 's nachts, maar we kunnen ze niet wegleggen of ze weent en wenst weer BV

Dien ik ze wakker te maken om de 3-4 uren om dit patroon te veranderen, of zal ze dit zelf doen?
Afbeelding

Pitoeke
Berichten: 302
Lid geworden op: 16 oktober 2015, 21:55

Re: Uitgerekend januari-februari 2017

Bericht door Pitoeke » 10 februari 2017, 20:26

Ik breek even in voor Guofan

In het ziekenhuis is ons gezegd overdag wakker maken voor voeding maar s nachts niet..
ik denk dat je baby'tje nu dus momenteel de dag met de nacht wisselt als ik uw verhaal hoor..
Alles wat je baby'tje overdag niet binnenheeft komt ze s nachts vragen heb ik altijd gelezen..Wij maakten haar wakker overdag voor de voeding, overdag ook gewoon lawaai maken zoals je anders gewend bent, ik dacht altijd dat ze zo het beste het onderscheid maken tussen overdag en nacht.
Geniet van je kleine wondertje en nog veel succes!
pilstop oktober 2014
verwijderen eileiders juni 2015
start ivf september 2015
dochtertje Fé geboren 12 juli 2016 :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 17 gasten