Uitgerekend januari-februari 2017

Kimmie01
Berichten: 510
Lid geworden op: 27 december 2012, 11:37

Re: Uitgerekend januari-februari 2017

Bericht door Kimmie01 » 11 februari 2017, 0:01

Ik volg pitoeke. Ik volgde overdag zeker een ritme van ongeveer om de 3u bv geven, slapen of niet. 'S nachts weet ik exact zo goed niet meer hoe het ging maar toen we thuis waren hebben we gewoon gewacht snachts tot hij wakker werd en bv wou. Ik herinner mij niet dat ik hem wakker maakte. Klinkt voor mij wat onlogisch eigenlijk. Overdag wel. Ik zou zeker zien dat hij overdag genoeg bv krijgt. Laatste keer tegen 23u/middernacht en dan afwachten. De eerste 7 weken was het snachts ook altijd bv geven maar dan opeens sliep hij toch door (middernacht tot 7u).
3 keer bv overdag is weinig. Ik herinner mij dat ik 8 voedingen per dag gaf waarvan 1 midden in de nacht. Had zo'n schema en uren bijgehouden van Noah. Zal het morgen eens bekijken.

De 1ste nachten heb ik hem ook vaak moeten vasthouden in bed. Was vermoeiend want durfde ook zo niet in slaap vallen.
Toen ik thuis was met hem bakerde in hem in in een inbakerdoek en dat hielp wel.
- Zoon (mei 2014)
- Zoon voorzien voor Feb. '17
Afbeelding

Guofan
Berichten: 209
Lid geworden op: 16 juni 2013, 13:10

Re: Uitgerekend januari-februari 2017

Bericht door Guofan » 11 februari 2017, 13:51

Wat ik nog eens wou napolsen bij de reeds bevallen ladies.
Hoe waren de eerste dagen bij jullie? Hadden jullie ook zo'n last van onzekerheden? Ik voel mij zo onbekwaam soms. Zit dan te prutsen met ons beiden omdat ze weent als we haar een bedje geven, of een verse pamper willen aandoen...
Flippen wij té veel over het feit dat ze dan huilt?
Ik ben wel iemand die graag wil dat alles zo perfect mogelijk loopt...hebben dus ook al eindeloos op youtube naar filmpjes zitten kijken hoe die dames de baby vasthouden, maar vinden het toch moeilijk om dit te kopiëren.
Ik ben dolgelukkig met mijn kleine spruit maar twijfel enorm aan mezelf. Denk steeds 'wat heb ik nu dit kind te bieden?' Angst dat ze niet gelukkig zal zijn, weet ik veel...echt ik heb het wat moeilijk daaromtrent.
Vandaar mijn vraag hoe jullie zich voelden na de bevalling?

De dagen in het ziekenhuis zelf was ik ook redelijk gestresseerd doordat alles zo nieuw is. Ook mijn man deed verschrikkelijk vreemd en was constant bezig met de praktische zaken (kaartje, geboortesuiker, ...). Die is zelfs kort na de bevalling naar huis gereden om drank en toebehoren te gaan halen voor de visite. Ik was volledig van de kaart, maar hij ook.
Na de bevalling heeft hij onze gynea geknuffeld! Eens op de kamer zat hij daar. Ik was aan het wenen van contentement en hij wist precies niet goed wat te zeggen en zei toen 'ik zal dan eens naar huis gaan wat gerief gaan halen...' en weg was hij.
Ik weet wel dat vrouwen anders reageren dan mannen maar ik vond het zo vreemd.
Hier thuis neemt hij nu alle taken over (koken, stofzuigen, was en plas). Nu is hij terug de man die ik ken.
Was dit bij jullie mannen ook zo?

Zijn dit nu de babyblues?

Wat ik ook eens wou navragen. Hoe lang hebben jullie thuisgebleven met jullie baby?
Ik zit nu sedert gisteren in training voor het gemak thuis. Als ze slaapt dan kijk ik eens vlug hier om wat vragen te stellen, eet wat, neem een douche, doe was huishoudelijk werk (was plooien, strijk...) en dan als ze wakker is ben ik met haar bezig.
Sommige mensen zijn al direct naar buiten met de wandelwagen, maar ik vroeg me af hoe het bij jullie zit?

Wat ik ook nog eens wou vragen : nemen jullie dagelijks de t° op van de baby? 1 maal of meerdere malen per dag?
Hoe ziet jullie dag er eigenlijk uit? Wou eens navragen...

Van die voeding merk ik toch op dat de meningen verschillend zijn.
Jullie zeggen wakker maken en om de 3u voeden, anderen zeggen dat dit normaal gedrag is en dat het clusteren heet (voeden, maar ook troost zoeken bij de mama).
We hebben opgebeld naar een vroedvrouw om dit alles eens na te vragen...redelijk verwarrend allemaal

Ik weet het : Guofan de stresskip :oops:
Afbeelding

Kimmie01
Berichten: 510
Lid geworden op: 27 december 2012, 11:37

Re: Uitgerekend januari-februari 2017

Bericht door Kimmie01 » 11 februari 2017, 15:47

Een babytje dat weent is normaal... dus je moet niet stressen dat ze ongelukkig is. Noah weende ook toen ik hem moest uitkleden voor een badje. Dus dat uitkleden en inzepen moest snel gebeuren. Ik liep snachts met hem rond als hij onrustig was, overdag ook... vrij normaal in het begin. Dus no panic.
Ik zou wel een vroedvrouw/lactatiekundige aan huis doen komen om je nog wat te begeleiden met bv. Dat kan gerust meerdere keren per week. Zij zal je ook kunnen gerust stellen en antwoorden op jouw vragen.
De vroedvrouw in het ziekenhuis zei tegen mij om de 3u (ongeveer) voeden. Elke vroedvrouw of mama heeft haar eigen mening erover. Ik vond het prima zo. 'S nachts expres wakker maken heb ik nooit gedaan.

Mijn man heeft ook vanalles geregeld zoals drank meebrengen, doopsuiker, kaartjes gaan halen, kaartjes op de post doen, inschrijving bij de gemeente... Dus hij was ook weg. Ik verwacht ook niet dat hij 24u bij ons zit en blijft slapen. Hii was er meestal rond 11 á 12u. Ik kon dan nog snel douchen en lunch eten. Mss nog wat bijslapen en daarna bezoek ontvangen. Tegen 21u ging hij naar huis en dan stond ik er terug alleen voor tot de dag erna.
Wel goed dat hij het huishouden op zich neemt :) Dat mag wel he. Ik zou ook niet direct kunnen kuisen enzo direct na de bevalling. Ik heb geregeld dat onze poetsvrouw elke week 4u komt kuisen tot half maart. Anders komt ze om de 2 weken. Daarbij is er nog kraamzorg die 2x per week komt vanaf dat mijn man terug fulltime gaat werken na zijn 10 dagen vaderschapsverlof. En ik ga nog zien of ik een vroedvrouw aan huis vraag ook, afhankelijk van hoe de bevalling en borstvoeding verloopt. Je kan dus genoeg hulp krijgen als je wilt en veel kost dat niet hoor. Vroedvrouw aan huis is gratis, je kan informeren bij je mutualiteit ervoor. Kraamzorg is ook deels terug betaald door je mutualiteit.

Wij zijn met Noah de eerste week wel thuis gebleven. Weet nog dat hij 10dagen oud was toen we met hem een 1ste keer weg gingen. Was superwarm en zonnig, gaan wandelen in het park, gezellig met de buggy en maxi cosi erop... Dan opeens sloeg het weer om, het begon te gieten, hagelbollen zo groot als pingpong ballen... Wij zijn moeten gaan lopen want we konden nergens schuilen behalve onder de bomen. Paniek want had de regenbescherming niet mee voor de maxi cosi. Wel een paraplu dus kon hem met dat nog beschermen tegen regen en hagel. Meneertje had er niks van gemerkt, hij lag vredig te slapen :) Wij kletsnat! Dus dat was onze eerste uitstap :lol:
Was toen bevallen eind mei dus dat was wel leuker om te gaan wandelen met het goede weer. Nu zal het ietsje minder zijn.

Ik woog Noah 1x elke dag. Had daarvoor een babyweegschaal gehuurd bij de thuiszorgwinkel van de cm. Weet niet meer hoelang ik het gedaan had. Na een paar maanden was het maar 2 á 3 keer meer per week.
Zijn temperatuur meten deed ik ook elke morgen bij het aankleden, 1x per dag dus. De voeding (uur, hoelang en welke kant) hield ik ook bij. Heb daar nu een app voor. Zoek maar eens op in de appstore: appje voor de dorst noemt het.
- Zoon (mei 2014)
- Zoon voorzien voor Feb. '17
Afbeelding

Pitoeke
Berichten: 302
Lid geworden op: 16 oktober 2015, 21:55

Re: Uitgerekend januari-februari 2017

Bericht door Pitoeke » 11 februari 2017, 17:16

Alles wat je nu voelt is normaal hoor :lol: 8)
tegen ons zeiden ze ook dat baby's graag badjes hadden, ja terara, de onze vond dat verschrikkelijk en wij dus ook want was altijd een gevecht :D maar alles komt uiteindelijk altijd goed hoor met den tijd, nu is ze zelfs zot van badjes :D
t Probleem bij zo kleintjes vind ik is da je nooit echt weet waarom ze wenen, kan honger/dorst zijn, krampjes, vuile pamper, verveling,.. maar geloof op uw eigen instinct, hoe langer je bij je dochtertje bent hoe meer vertrouwen je zult krijgen met den tijd als je ze beter leert kennen!
Mijn vriend hielp ook waar hij kon maar hij was in het begin ook onzeker met haar, wou liefst niet lang alleen zijn met haar voor als ze weende omdat hij dacht dat hij ze ni zou kunnen troosten omdat ik borstvoeding gaf en ze bij mij altijd rustig was aan de borst..
Toen ons dochtertje geboren was was het zomer en was het zowiezo ni ideaal om buiten te komen. Nog een geluk want ik kreeg al stress toen ik bijvoorbeeld de eerste keer naar de dokter moest met haar op controle, om alles te regelen in mijn hoofd hahaha of ze wel zou drinken net ervoor of ze ni zou wenen in de wachtzaal, of ik daar ter plaatse zou moeten bv geven, zo ook allemaal onzekerheden dus :D
Ik ben er na een paar weken pas mee gaan wandelen, daar vallen ze ook zo makkelijk van in slaap, was echt handig als ze een huibui had gingen we wandelen, zo heeft iedereen zijn trucskes :wink: ..
. Nu is het winter dus toch ook ni zo ideaal om met ne pasgeborene buiten te komen? alle ik ben geen dokter e... heb je zelf behoefte om er al met buiten te gaan? Gewoon uw gevoel volgen.
Over temperatuur meten kan ik niet meepraten :oops: , ik deed dat niet veel wist niet dat dat molest eigenlijk, enkel als ze voor vaccinaties ging of als kind en gezin kwam en dat checkte maar ik zou dat ook elke dag op hetzelfde uur doen zoals kimmie zegt.
Over dat voeden dat moet je zelf bepalen waar je u het beste bij voelt, ik weet enkel uit ervaring dat baby's rap iets gewoon zijn dus als jij ze overdag altijd laat slapen en s nachts vooral borstvoeding geeft hang je daar misschien een tijdje aan vast? terwijl het toch belangrijk is dat een baby goed t verschil kent tussen dag en nacht, nee?
Ik hield ook de voedingen bij, zo kan je altijd je uur enz checken als je het niet meer zeker weet..
U goed laten bijstaan door een ervaren vroedvrouw is inderdaad echt een aanrader!
veel succes nog!
pilstop oktober 2014
verwijderen eileiders juni 2015
start ivf september 2015
dochtertje Fé geboren 12 juli 2016 :D

Kimmie01
Berichten: 510
Lid geworden op: 27 december 2012, 11:37

Re: Uitgerekend januari-februari 2017

Bericht door Kimmie01 » 11 februari 2017, 18:58

Sorry was fout, app noemt appje voor de borst :P
- Zoon (mei 2014)
- Zoon voorzien voor Feb. '17
Afbeelding

Guofan
Berichten: 209
Lid geworden op: 16 juni 2013, 13:10

Re: Uitgerekend januari-februari 2017

Bericht door Guofan » 12 februari 2017, 17:01

Hoi Kimmie en aanstaande moedertjes. En? Al nieuws?
Laat ons dan zeker iets weten he? Gaan jullie bv geven?
Straks beval je op Valentijn ...
Afbeelding

Kimmie01
Berichten: 510
Lid geworden op: 27 december 2012, 11:37

Re: Uitgerekend januari-februari 2017

Bericht door Kimmie01 » 12 februari 2017, 19:43

Geen nieuws :)
Morgen 40 weken en om 10u aan de monitor. Ik zal eens vragen of ze kunnen voelen of ik al opening heb of een verweekte baarmoederhals.
Hoop stiekem wel dat hij komt op valentijn :)

Ik ga zeker en vast bv geven.
Wat heeft de vroedvrouw je nu aangeraden om te doen voor de bv?
- Zoon (mei 2014)
- Zoon voorzien voor Feb. '17
Afbeelding

Leniemienie
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 12 april 2012, 23:39

Re: Uitgerekend januari-februari 2017

Bericht door Leniemienie » 12 februari 2017, 21:08

@guofan, ik was ook zo onzeker hoor. Toen ik na een week ziekenhuis thuis kwam met mijn dochter, heb ik echt even zitten wenen in de zetel van "wat nu". Je leert wel veel al doende. Kraamzorg en vroedvrouw aan huis zijn zeker aanraders. Zo liet ik onze kraamverzorgster het badje geven, onze dochter vond dat ook niet zo leuk maar zij deed dat zo vlot, dat ons babytje veel minder weende dan dat ik of mijn man dat deed. Je moet eventjes profiteren van de hulp hé.
Voor de borstvoeding had ik ook een app "baby tracker", daarmee hield ik het aantal voedingen, de duur, maar ook de dutjes en luieren enzo bij. Want op den duur was ik zo groggy dat ik 's ochtends niet meer wist of ik nu 1, 2 of 3 keer voedingen had moeten geven. Je moet in het begin 8 keer per 24u bv geven, dus het is ok als er soms meer dan 3u tussenzit. Volg het ritme van je babytje en kind en gezin en/of kraamzorg wegen je baby normaal gezien 1 maal per week. Als hij/zij goed bijkomt terwijl je maar bvb 6 of 7 voedingen komt, dan is dat ok voor jouw babytje.
Het aantal plasluiers is ook belangrijk, daarmee dat ik dat ook bij hield. Ik dacht me te herinneren dat hij/zij er 5 a 6 per dag moet hebben. Ook daar zal een vroedvrouw je raad bij kunnen geven.
Ondanks dat ik in juni ben bevallen, heeft het lang geduurd eer ik een wandeling met haar ben gaan maken hoor. Ik was er veel te moe voor, en had last van de keizersnede. Maar ik heb veel gewandeld in onze tuin hoor :D
Je zal zelf moeten uitzoeken wat werkt voor je babytje. De enige tip die ik nog kan geven, is dat je babytje gewend is van dicht bij jou te zijn, dus neem ze veel vast en maak eventueel gebruik van een draagdoek. Dat deed bij mij echt wonderen.
Nov2010 pilstop, na 6 verse ICSI pogingen, 3 cryo tp en 2 mk's een wolk van een dochter gekregen juni 2015 en een 2de klein mirakeltje in mei 2017

Kimmie01
Berichten: 510
Lid geworden op: 27 december 2012, 11:37

Re: Uitgerekend januari-februari 2017

Bericht door Kimmie01 » 13 februari 2017, 12:22

Monitor achter de rug en alles ok. Hartslag mooi regelmatig, zo rond de 165. Er zijn wel pieken te zien qua weeën maar ze zijn niet voelbaar. De meeste waren 40 á 50. De hoogste eens 60. Maar voelde er niks van. Dus weet niet wat dat was.
Woensdagmorgen terug aan de monitor. De vroedvrouw waarschuwde mij al dat het een drukke week gaat worden. Er staan al 15 vrouwen op de lijst deze week die overtijd zijn en dus kunnen bevallen deze week. En daarbij zijn dus de vrouwen die 38, 39 weken zwanger zijn niet bijgerekend. Dusja... Hopelijk krijg ik dan wel een 1 persoonskamer.

Straks om 15u een uurtje bij de voetreflexoloog. Ze gaat haar best doen om iets in gang te brengen. Normaal binnen de 24-48u. Ben benieuwd of het zou werken :)
- Zoon (mei 2014)
- Zoon voorzien voor Feb. '17
Afbeelding

Guofan
Berichten: 209
Lid geworden op: 16 juni 2013, 13:10

Re: Uitgerekend januari-februari 2017

Bericht door Guofan » 13 februari 2017, 16:40

Alez ik ben benieuwd...op naar Valentijn.
En de andere dames?
Hier is de vroedvrouw geweest en ze raadt aan om toch met een tutje te werken s nachts. Wel na de voeding.
We zullen zien...
Deze nacht van 23u tot 4u lag ze constant aan de borst. Geen oog dicht gedaan...
Manlief heeft ze dan bij hem genomen in de zetel tot 6u. Daarna terug borst en is ze blijven liggen slapen bij mij tot 9u. Ik val na een eind zelf in slaap dus ja...
We zullen zien...
Afbeelding

mich75
Berichten: 2983
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend januari-februari 2017

Bericht door mich75 » 13 februari 2017, 18:38

Woensdag controle op 38+3 en dan zal ik misschien meer weten. Ik denk wel dat ze aan het indalen is, ik heb bandenpijn (vooral 's nachts) en geregeld pijn en druk aan mijn schaambeen.
Als ik wat lang blijf zitten voel ik de pijn als ik rechtsta en dan waggel ik super elegant :lol:

Ik blijf hier natuurlijk volgen voor de dames die nog moeten bevallen en verhalen van de nieuwe mama's, ik kan er maar van bijleren.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Kimmie01
Berichten: 510
Lid geworden op: 27 december 2012, 11:37

Re: Uitgerekend januari-februari 2017

Bericht door Kimmie01 » 13 februari 2017, 20:59

Mich, ik had sinds 38 weken ook geregeld pijn in mijn schaambeen. Nu nog. Vooral bij het stappen en ook precies het gevoel alsof ze met een mes of stok aan het porren zijn beneden. Pijnlijk want kan soms niet verder stappen. Op 38,5 weken had ik mijn laatste controle en hij zat nog hoog zei ze, ook nog geen verweekte baarmoederhals. Dus pijn aan schaambeen wilt niks zeggen precies. Volgens mijn gyn komt dat door zijn toenemende gewicht.

Heb er een uurtje voetreflexologie opzitten. Ook een paar flessen tonic gaan halen. Zou ook helpen om de weeën op te wekken dus heb toch een paar glazen gedronken. Ben eens benieuwd...
- Zoon (mei 2014)
- Zoon voorzien voor Feb. '17
Afbeelding

mich75
Berichten: 2983
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend januari-februari 2017

Bericht door mich75 » 15 februari 2017, 22:13

Kimmie, het heeft precies niet geholpen :wink:

Vandaag op controle geweest, 0,5-1cm opening en zo goed als volledig ingedaald. Waarschijnlijk beval ik rond de uitgerekende datum maar het zou ook sneller kunnen, maar ook later.

Ik heb al eerder gezegd dat ik een speciale gyn heb, vandaag was hij weer top. Ik ben dus uitgerekend 26/2, wat hij al van in het begin "eind februari" noemt, op zich vrij correct. Vandaag denkt hij dat ik eind februari niet ga halen, en vroeger ga bevallen dan uitgerekend, de 27e ofzo :roll: Ik denk dat hij denkt dat hij denkt dat februari 30 of 31 dagen telt :lol:

En de communicatie was ook weer top, zoals meestal daar (blijkt dus echt elke keer aan mijn gyn te liggen). Ik moest me vandaag laten inschrijven voor de bevalling zodat alles in orde is als het zo ver is, dan kan ik gewoon binnenkomen op eender welk uur van de dag.
Mijn gyn zegt vandaag dat hij een afspraak voor mij had gemaakt om 15u en het was 14u50 als ik bij hem klaar was, dus perfect geregeld. Dus wij naar de balie, doorverwezen naar een wachtzaal, iets later mochten we een bureautje binnen en tal van papieren tekenen en nog meer vragen gekregen.
Gemeenschappelijke kamer of individuele, ik kies voor een aparte, direct de vraag of ik een hospitalisatieverzekering heb en of die tussenkomt, ik heb die, oké, en welke is dat? Ha daar werken we niet mee samen dus dan moet u een voorschot betalen van 594 EUR :shock:
Mocht vandaag of anders als ik binnenkom, zal voor de volgende keer zijn, ik ben er nog niet goed van.

Daarna moesten we naar de vroedvrouw, waarom, geen idee, daar was niets van gezegd. Wij naar de volgende wachtzaal, enkele minuten later komt er een meisje buiten die zich net voor ons had aangemeld aan de balie, dus mijn man dacht het nu wel aan ons was. Na een 10-tal minuten komt de vroedvrouw naar buiten, vraagt 2 of 3 keer mijn naam en geeft mij een uitbrander dat ik een afspraak had om 15u en dat ik geacht werd ruim voor de afspraak aanwezig te zijn. In mijn beste Frans proberen uit te leggen hoe het zat, maar het bleek dus dat ze dat meisje eerst had gezien omdat ik er nog niet was.
Was die de hele tijd tegen hoog tempo op haar kauwgom aan 't knabbelen en ook al zei ik dat ik niet zo goed Frans kon, ze vuurde vragen af in een hoog tempo, gaf uitleg in een hoog tempo, kortom heel vermoeiend. Tegen het einde van het gesprek was ze superlief en helemaal onder de indruk van mijn Frans, wat natuurlijk fantastisch was in verhouding met haar Nederlands, wat zij denk ik totaal niet spreekt.

Ook is ze helderziende: ze vroeg of ik bv wil geven en ik zei dat ik het hoop maar dat het nog onzeker is omdat ik vroeger piercings heb gehad. Zij ziet er geen problemen in, het gaat zelfs zo goed gaan dat ik geen hulp nodig heb van een lactatiekundige.

Wat ik juist moet meebrengen in mijn valies weet ik niet 100%, ze was zo aan 't ratelen van dit wel en dat niet dat ik ver tilt sloeg, enkel het het gerief voor in de verloskamer daar ben ik zeker van en verder zal het allemaal wel goed komen.

De bezoekuren zijn tussen 16 en 20u en er was ons gezegd dat de papa altijd aanwezig mag zijn, maar nu zei de vroedvrouw dat deze uren niet tellen voor familie. Ik zei dat ik het bezoek wil beperken, maar dat snapte ze niet, ze zei dat ik het me achteraf zou beklagen als ze de deur platlopen, beter zoveel mogelijk volk in de kraamkliniek ontvangen.
Maar ik verwacht toch niet echt veel bezoek, kleine nabije familie, bijna geen vrienden meer en de verdere familie vindt het te ver rijden (1u of meer).

Ik ben ook nog te weten gekomen dat ik ben goedgekeurd om een epidurale te krijgen, maar voor zo ver ik het heb begrepen alleen als het echt echt nodig is.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Guofan
Berichten: 209
Lid geworden op: 16 juni 2013, 13:10

Re: Uitgerekend januari-februari 2017

Bericht door Guofan » 15 februari 2017, 22:44

Jeetje Mich wat een toestand! Zo hectisch...
Best nog eens nazien van die hospitalisatieverzekering. Zo'n bedrag! Ik zou dat toch nazien zunne.
Moet jij in het frans alles uitleggen? Amai ik zou nogal brokkelen...
En een epi mogen ze toch niet weigeren als je medisch de ok krijgt?
Vreemd dat alles zo geregeld is bij u.
Je kunt nadien steeds een vroedvrouw vragen toch? Ik heb dat nu ook gedaan en wij kunnen ze ook inbrengen in onze hospi.

Dat van niet veel volk vragen. Zo veel mensen hebben wij ook niet hoor als ik het vergelijk met de babyborrels van 100 man.
Hier langs mijn kant al geen familie. Mijn pa heeft een kaartje gekregen maar ik heb niks vernomen van hem...dat zegt genoeg.
Alle familie is dus schoonfamilie. Chance dat mijn man uit een groot nest komt.
Zo veel vrienden hebben we ook niet hoor. Beter een groep redelijk goede vrienden.
Ook nog collega's van beiden ons werk en dat zal het zijn.
Het zal geen 100 man zijn hoor.
Niet te veel van aantrekken van dat veel of niet veel volk. De dagen in het zh zullen snel voorbij zijn.
Grtjes
Afbeelding

mich75
Berichten: 2983
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend januari-februari 2017

Bericht door mich75 » 16 februari 2017, 8:36

Merci Guofan.

Het is dus inderdaad allemaal in het Frans te doen, behalve mijn gyn, dat is "nen Hollander", terwijl ik van heel veel mensen hoor dat er veel Vlamingen werken. Zij die het ziekenhuis kennen begrijpen niet dat ik nog geen Vlaams personeel ben tegengekomen. Maar goed, het is dus inderdaad behelpen in het Frans, ik moet wel zeggen dat ik al heel wat heb bijgeleerd :wink:

Ze hebben me verzekerd dat ik dat ik dat voorschot volledig terugkrijg van de hospitalisatieverzekering dus ik heb niet echt schrik. Als ik een terugbetaling moet aanvragen moet ik steeds aanduiden of het om een voorschotfactuur, opnamefactuur, vervolgfactuur,... gaat, dus dat zit wel goed. Alleen moet je meestal of geen voorschot betalen of iets van een 250 EUR, dus bijna 600 EUR was verschieten.

Er gaat een vroedvrouw komen van het wit-gele kruis en dat wordt volledig vergoed door het ziekenfonds.
Ik denk dat dat van die epi een beetje de policy vh ziekenhuis is, als je niet ligt dood te gaan van de pijn dat ze het dan niet doen, naturel is beter :?

Wij doen geen babyborrel, ik heb geen familie buiten mijn ouders, mijn zogenaamde stiefzussen ga ik niet verwittigen, heb er geen adres van en ik heb ook nooit een geboortekaartje van hen gekregen, misschien bij het eerste, ondertussen 18 jaar geleden. We hebben we een hoop kleertjes van de jongste gekregen via mijn pa, maar om nu ineens ze als familie te beschouwen, nee zo ver gaan we niet gaan. Mijn schoonfamilie is ook vrij klein, mijn man heeft een zus en halfbroer, maar die zus heeft nu haar eigen problemen en distantieert zich volledig van de familie. Verder nog wat nonkels, tantes, neven en nichten van mijn man, waar hij pas de laatste paar jaar terug contact mee heeft. Die laatste hoop gaat op familie uitstap half april en ze hebben gekozen om naar de bloesems in Haspengouw te gaan, waar wij toevallig wonen. Dus ze komen naar ons dorp en mijn man heeft de hele uitstap in elkaar gestoken. Ik denk dat we die dag ineens als bezoek kunnen beschouwen.
De vrienden die we nog hebben wonen 120km van hier, die zijn hier in de 6 jaar da we hier wonen nog nooit geweest wegens te ver, dus ik verwacht ze nu ook niet.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten