Originele doopviering

Plaats reactie
Dreamer83
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 januari 2016, 19:37

Originele doopviering

Bericht door Dreamer83 » 13 juni 2016, 6:07

In december laten wij onze kleine prins dopen. Wij zijn beiden niet echt christelijk dus ik zou graag een luchtige en originele viering houden. We willen ons kleintje eigenlijk dopen omwille van de traditie in de families. We doen het al met de familiepriester van de meter en die is heel open minded. Nu nog een aantal mooie ideetjes vinden om de doopviering samen te stellen. Alle hulp is welkom.
Kinderwens sinds 2009, MMM sinds 2013, endometriose, **
RIF batterij: alles OK
23/1 ICSI 5; TP van 2 emmies; nog 2 cryo's
30/10/2016 is onze kleine prins geboren
Wij gaan voor een brusje... ZWANGER
http://www.ilseeveraert.be

muur
Berichten: 181
Lid geworden op: 7 januari 2014, 19:09

Re: Originele doopviering

Bericht door muur » 13 juni 2016, 8:27

Hallo Dreamer,

Ons dochtertje is een jaar geleden gedoopt met rent-a-priest. Dit was voor ons een superervaring. Ik ben niet katholiek, maar mijn man wou dit graag omwille van de traditie. Maar ook geen kerkgangers dus. Wij hebben eerst gevraagd om stil te staan bij ons overleden kindje (was een tweeling), zodat die er toch ook een beetje bij was. Aan meter & peter hebben we gevraagd van zelf een tekst te schrijven, wijzelf hebben onze belofte ook zelf geschreven.

De familie kreeg ook een steentje waar ze een wens op konden schrijven, dit werd in het doopwater gedaan. We hebben vooral teksten gekozen (gedichten) van Toon Tellegen, Toon Hermans,...De liedjes hadden we ook zelf gekozen . Eigenlijk alles dat aansluiting had bij ons gevoel, ons verhaal. De nichtjes hebben meegeholpen met de zalving. En op het einde werd ons dochter in een grote doek gelegd die door iedereen vast gehouden werd, ondertussen zong de priester eenliedje over een adelaar.

Gelukkig hadden we een map gekregen met allemaal teksten en gedichten en konden we zelf kiezen hoe katholiek we het zelf wilden.

Veel succes!
1/3/15 welkom O & A*

Dreamer83
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 januari 2016, 19:37

Re: Originele doopviering

Bericht door Dreamer83 » 14 juni 2016, 9:26

Muur, bedankt voor de info. Zou je toevallig nog die teksten hebben van rent a priest?
Kinderwens sinds 2009, MMM sinds 2013, endometriose, **
RIF batterij: alles OK
23/1 ICSI 5; TP van 2 emmies; nog 2 cryo's
30/10/2016 is onze kleine prins geboren
Wij gaan voor een brusje... ZWANGER
http://www.ilseeveraert.be

muur
Berichten: 181
Lid geworden op: 7 januari 2014, 19:09

Re: Originele doopviering

Bericht door muur » 17 juni 2016, 20:39

hey,

ja hoor, kregen een hele map vol teksten :-) alles netjes bewaard :-)
1/3/15 welkom O & A*

FlowerPower
Berichten: 1
Lid geworden op: 8 november 2017, 10:52

Re: Originele doopviering

Bericht door FlowerPower » 8 november 2017, 10:55

Hey!

Ik heb ook wel interesse in teksten of muziekkeuze.
Net als jullie wil ik de traditie in ere houden, maar ik zou het vooral een luchtig en origineel gebeuren willen laten zijn...

Alvast bedankt voor alle tips
x

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 43 gasten