Uitgerekend maart - april 2017

Plaats reactie
MayaM
Berichten: 358
Lid geworden op: 5 januari 2016, 19:23

Re: Uitgerekend maart - april 2017

Bericht door MayaM » 4 mei 2017, 9:46

wat betreft de spuitjes: hij was wat meer huilerig gisteren, zo zeurderig. 's avonds rond 22.00u had ie wel 38,3 op de thermometer, ik heb hem maar perdolan gegeven voor de nacht. Maar hij at goed en was eigenlijk niet echt ziek. En hij sliep door tot 05.30u, ik zou zeggen: perdolan voor iedere nacht! ;-)
Traject 1: start sept 2014; Maart 2017: Zoontje geboren!

IUI 1 (Jan-feb 2018): Negatief
IUI 2 (feb-mrt 2018): Negatief
IUI 3 (april 2018): Negatief
Mei 2018 - .... : verplichte pauze

Liesbeth88
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 april 2017, 19:47

Re: Uitgerekend maart - april 2017

Bericht door Liesbeth88 » 4 mei 2017, 11:31

Waauw! Hier is van doorslapen nog geen sprake, rond een uur of 2 -3 wil hij eens aan de borst. Dan is het wel ook tot een uur of 6-7 dat hij slaapt. Al een geluk dat de reactie dan nog goed meevalt. Wij moeten dinsdag voor zijn prikje!

MayaM
Berichten: 358
Lid geworden op: 5 januari 2016, 19:23

Re: Uitgerekend maart - april 2017

Bericht door MayaM » 4 mei 2017, 12:42

Wij hebben doorgaans ook zo hetzelfde patroon als jou wat betreft het eten 's nachts, maar af en toe slaapt ie eens een nachtje door. Vooral als zijn laatste fles toch later als 21u is (wanneer dat net eens uitkomt).
Ofwel gisteren door die prikjes, ik weet het niet zo goed.

Heeft iemand va jullie een leuk idee voor een cadeautje voor Moederdag? (voor mijn mama dan)
Dit jaar zijn we zelf ook mama, ik ben eens benieuwd... Manlief is niet zo handig met zulke dingen :-)
Traject 1: start sept 2014; Maart 2017: Zoontje geboren!

IUI 1 (Jan-feb 2018): Negatief
IUI 2 (feb-mrt 2018): Negatief
IUI 3 (april 2018): Negatief
Mei 2018 - .... : verplichte pauze

Kato13
Berichten: 142
Lid geworden op: 9 november 2014, 14:26

Re: Uitgerekend maart - april 2017

Bericht door Kato13 » 6 mei 2017, 13:06

Ik ben nog eens terug op het forum geraakt. Mijn oudste zoontje had vorige week oorontsteking, keelontsteking en luchtwegen infectie, randje longontsteking. Dan wordt het heel druk met 2 kleintjes en continu alles ontsmetten om Erin niet te besmetten. Dat lijkt wel gelukt. Dan een paar daagjes naar zee vertrokken omdat m'n ouders daar zijn en de oudste nog niet naa de crèche mag owv de longontsteking. Dus daar had ik wat hulp. Nu zijn daar bij hem de windpokken doorgebroken, aaaargh! Om zot te worden. Ben een dagje vroeger dan m'n ouders naar huis gekomen om Erin weer af te schermen en mn zoontje bij hen gelaten. Gelukkig ziet hij niet echt af ook geen koorts. Hopelijk blijft Erin weer gespaard. Wat ne stress om dat kleintje te beschermen. En het was me al niet gelukt met die cmv...ik,word er moedeloos van.

Ivm overprikkeling: daar helpt mijn draagdoek ook super hard. Een uurtje daarin en alle s is vergeten. Want Erin kan savonds ook wel haar keel openzetten maar met de draagdoek is dat snel over. Ik neem haar overal mee naartoe maar probeer me daar ook wel te houden aan haar ritme. Dus de koets is altijd mee zodat ze goed en afgeschermd kan slapen, niet in de maxicosi, die is niet genoeg afgesloten en niet hetzelfde dan een bedje. En die zet ik dan ook weg van het volk. Soms in een andere kamer. Op restaurant ook altijd in de draagmand om niet te veel indrukken te krijgen. Lukt heel goed, vaak op restaurant ed rustiger dan thuis :-)

Wij doen eind juni een babyborrel met bbq. Wel vrij groot, denk 60tal volwassenen en 20-25 kindjes dus met springkastelen en schminkster ofzo :-)

Liesbeth88
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 april 2017, 19:47

Re: Uitgerekend maart - april 2017

Bericht door Liesbeth88 » 7 mei 2017, 10:36

Och Kato, dat lijkt wel de wet van Murphy! Hopelijk geneest alles vlot en kan jij dan wat bekomen. Kan me voorstellen dat het enorm vermoeiend moet zijn.

Wij hebben sinds gisteren de ergobaby draagzak in huis. Een beetje ingewikkeld om te installeren, maar wel heel comfortabel om te dragen! Jolan had net een huilbui toen ik het ineen stak, heb hem dan maar direct getest. Ik had eerlijk gezegd op een grotere impact gehoopt. De eerste keer kalmeerde hij vrij snel en viel nog geen 5min daarna bij mij in slaap. Even later opnieuw huilen (lag dan al terug in relax), nog eens geprobeerd... Hij werd iets rustiger, maar het huilen ging voort, ook als ik in ons huis rond wandelde. Hij zat nochtans goed. Het helpt dus niet altijd precies...
Ik vind het wel een beetje eng dat hij met zijn gezichtje tegen mij ligt als hij in slaap valt. Zijn neusje en mond zitten dan precies wat afgesloten. Is dat normaal of zit hij dan verkeerd?

Sarahke82
Berichten: 806
Lid geworden op: 12 augustus 2012, 10:54

Re: Uitgerekend maart - april 2017

Bericht door Sarahke82 » 7 mei 2017, 10:41

De draagzak die wij hebben (manduca) vind ik ook niet ideaal voor kleintjes.
Ze valt soms in slaap, maar ook niet altijd. Ze zit er precies niet zo comfortabel in.

Ik heb nu een marsupi geleend van een vriendin. Ik zal die eens testen :)
Afbeelding

MayaM
Berichten: 358
Lid geworden op: 5 januari 2016, 19:23

Re: Uitgerekend maart - april 2017

Bericht door MayaM » 8 mei 2017, 9:04

Hier is zoonlief gisteren opgenomen in het ziekenhuis met hoge koorts.
Na allerlei onderzoeken kwam aan het licht dat hij een nierbekkenontsteking heeft. Waarvoor nu antibiotica via infuus voor minstens 5 dagen.
Vandaag weten we ook of de bacterie in zijn bloed zit. Dan is een langere opname noodzakelijk.
Hij heeft ook een ruggenprik gehad om hersenvliesontsteking uit te sluiten.

Hij is ziek, ellendig, moe en eet niet zo veel. Echt zielig dus... ppffff...

Hopelijk knapt ie goed op!

Vandaag nog onderzoeken of er afwijkingen zij waardoor dit komt. Want komt niet vaak voor bij baby jongetjes...
Traject 1: start sept 2014; Maart 2017: Zoontje geboren!

IUI 1 (Jan-feb 2018): Negatief
IUI 2 (feb-mrt 2018): Negatief
IUI 3 (april 2018): Negatief
Mei 2018 - .... : verplichte pauze

StephanieH
Berichten: 281
Lid geworden op: 8 februari 2016, 19:15

Re: Uitgerekend maart - april 2017

Bericht door StephanieH » 8 mei 2017, 10:01

Ocharme, veel beterschap en hopelijk hersteld hij snel!
01/08/'14 : pilstop
20/10/'15 : 1ste consultatie crg : enkel mogelijk via icsi
ICSI 1 : 22/06 tp top embryo -> 04/07 positief, 2 cryo's
17/03/17 : ons wonder M. geboren

Liesbeth88
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 april 2017, 19:47

Re: Uitgerekend maart - april 2017

Bericht door Liesbeth88 » 8 mei 2017, 10:16

Oh dat prutske! Veel beterschap!

Sarahke82
Berichten: 806
Lid geworden op: 12 augustus 2012, 10:54

Re: Uitgerekend maart - april 2017

Bericht door Sarahke82 » 8 mei 2017, 10:38

Ocharme ventje... hopelijk knapt hij snel op en zijn de resultaten goed. Knuffel voor mama!
Afbeelding

Sarahke82
Berichten: 806
Lid geworden op: 12 augustus 2012, 10:54

Re: Uitgerekend maart - april 2017

Bericht door Sarahke82 » 8 mei 2017, 10:39

Hier het eerste sprongetje denk ik. Gisteren moeilijk om in te slapen en van 17u tot 22.30u niet geslapen (op de duur gaan wandelen door haar gehuil) Nu drinkt ze minder en doet ze hazenslaapjes. Jullie kindjes hier last van?
Afbeelding

Kato13
Berichten: 142
Lid geworden op: 9 november 2014, 14:26

Re: Uitgerekend maart - april 2017

Bericht door Kato13 » 8 mei 2017, 11:15

Ooooh ocharme het ventje. Knuffel hem goed en dikke knuffel voor de mama!

Sarahke: bij Erin wel af en toe een huiluurtje maar nog niet gemerkt dat het met groeisprongen te laken heeft

Liesbeth88
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 april 2017, 19:47

Re: Uitgerekend maart - april 2017

Bericht door Liesbeth88 » 8 mei 2017, 14:02

Mijn zoontje slaapt al enkele weken niet veel overdag. Hij doet enkele dutjes van max een uur, langer zijn uitzonderlijk. Sinds de krampen beter zijn komt hij tenminste tot slapen, in zijn moeilijkste periode sliep hij amper een uur in totaal per dag door de pijn en last, ook al was hij doodmoe.
Ik vind het ook vreemd dat hij maar van die korte momenten slaapt, maar s nachts slaapt hij dan wel flink. Hij is ook niet echt lastig ofzo overdag, vaak heel actief en lacht vaak. Ik weet dus niet goed of dit "normaal" kan zijn...Hij heeft sinds een week wel sneller honger, ook s nachts. Voorheen kon hij er met gemak 5u tussenlaten in het eerste deel van de nacht, nu met veel moeite 4u...
In plaats van doorslapen, gaat het precies de andere kant op...

MayaM
Berichten: 358
Lid geworden op: 5 januari 2016, 19:23

Re: Uitgerekend maart - april 2017

Bericht door MayaM » 9 mei 2017, 11:25

Onze lieverd is weer stilaan de oude.
We moeten nog wel hier blijven tot einde van de week.

Op echo zagen ze idd een zwelling van een onderdeel van zijn niertje. Da kan zijn dat daardoor de urine terug stroomt. Maar hij krijgt nog een onderzoek om dat aan te tonen. Indien dat zo is moet hij dagelijks antibiotica krijgen.
Normaal groeien ze hier uit. Indien niet op 2a3 jaar, dan operatie.

Liesbeth, mijn zoontje slaapt ook wat minder. Zou dat niet zijn omdat ze ouder worden?
Hij slaapt snachts wel door, dus ik denk dat hij daar zijn portie slaap wel mee gehad heeft.
Traject 1: start sept 2014; Maart 2017: Zoontje geboren!

IUI 1 (Jan-feb 2018): Negatief
IUI 2 (feb-mrt 2018): Negatief
IUI 3 (april 2018): Negatief
Mei 2018 - .... : verplichte pauze

EKM81
Berichten: 249
Lid geworden op: 15 juli 2015, 16:57

Re: Uitgerekend maart - april 2017

Bericht door EKM81 » 10 mei 2017, 6:45

Als onze vriend een sprongetje maakt heeft hij ook meer nood aan voeding, heb dit eens nagevraagd bij Kind en Gezin en de vroedvrouw en bleek normaal te zijn. Ook is hij dan kregeliger, maar heeft hij ook nood aan slaap. Probleem is dat hij dan niet wilt slapen...
Over het algemeen zijn de dutjes over dag niet van lange duur, een uurtje is super, maar hij komt veel sneller wakker en dan zou hij wel beginnen huilen, maar echt krijsen soms. De krampjes zijn veel beter, zo goed als voorbij. Gelukkig! Enkel dat krijsen wanneer hij wakker wordt is niet zo fijn...
Sinds 3 nachten slaapt hij door. De twee laatste nachten moet ik wel een aantal keer opstaan om zijn tuutje terug te geven, maar ik kan wachten voor de voeding tot 5u30-6u. We gaan nu zijn flesinhoud ook wel verhogen. Nu is het 135 water, maar we gaan naar 150 gaan, want hij drinkt zijn flessen altijd volledig leeg, en met dat hij nu een voeding overslaat 's nachts...

@Maya: amai, veel moed terwijl je kleine vriend in het ziekenhuis ligt! Hopelijk is hij snel terug de oude!
stop Pil (maart 2013)
Wachtlijst KID (mei 2015)
6e IUI (juni 2016)
Juli 2016: ZWANGER!!
3 maart 2017: bevallen van een flinke zoon!
november 2020: start traject voor een brusje

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten