afname / stabilisatie symptomen

Plaats reactie
MayaM
Berichten: 358
Lid geworden op: 5 januari 2016, 19:23

afname / stabilisatie symptomen

Bericht door MayaM » 16 juli 2016, 9:07

Hallo allemaal,

Ondertussen ben ik 5weken en 5 dagen zwanger. Rond de 4 weken had ik wel wat kwaaltjes zoals gevoelige borsten en voelde ik veel in mijn baarmoeder, ook had ik een sterk verminderde eetlust.

Ik heb op 5 weken een echo gehad omdat ik voorgaand aan buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad heb. Op de echo was een vruchtzak met dooierzakje te zien. Mijn HCG waarde was ook mooi gestegen, zoals het hoort.

Echter vanaf 5 weken en 1 dag, begonnen de symptomen zich te stabiliseren. Ik heb minder last van mijn borsten: de tepels zijn niet meer zo groot, maar ze voelen nog wel steviger, maar doen eigenlijk geen pijn meer. Ook had ik last van een enorm droge mond, maar dit is ook sterk verbeterd. Verder voel ik mijn baarmoeder ook niet meer.
Mijn eetlust is nog niet optimaal. Verder geen buikpijn of bloedverlies.

Bij mijn voorgaande misgelopen zwangerschap kondigde het einde zich aan door symptomen die plots 's morgens weg waren: geen stevige borsten meer en na enkele dagen bruinverlies. En ergens wist ik toen vanaf het begin van die zwangerschap dat het mis zou gaan.

De schrik zit er dus in dat het weer niet goed gaat. Hoewel ik mij precies wel rustiger voel en niet echt dat gevoel heb zoals vorige keer, dat het ook misgaat.

Herkennen jullie een afname/stabilisatie van de symptomen?
Traject 1: start sept 2014; Maart 2017: Zoontje geboren!

IUI 1 (Jan-feb 2018): Negatief
IUI 2 (feb-mrt 2018): Negatief
IUI 3 (april 2018): Negatief
Mei 2018 - .... : verplichte pauze

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: afname / stabilisatie symptomen

Bericht door Amarillo » 16 juli 2016, 10:01

Maya: ik denk dat de meesten dit ervaren! Ikzelf ben uitgerekend voor januari en hebt die onzekere periode ook achter de rug! Nu dat symptomen zo goed als weg zijn (om normaal niet meer echt terug te komen) is het moeilijk om je zwanger te voelen, ook al weet je dat dit erbij hoort!
Wat mij erg geholpen heeft is om in de verschillende zwangerschapstopics de beginpagina's te lezen waar er zeker herkenbare dingen zullen terugkomen en dat zorgde bij mezelf voor wat meer rust! Bij mijn misgelopen zwangerschap had ik nog volop symptomen dus ook dat wil niets zeggen spijtig genoeg.... Maar probeer vooral op je gevoel verder te gaan en naar wat ik hoor zit dat toch goed! Alvast veel succes met het verdere verloop en hoop met je mee op een goede echo met kloppend hartje zodat je nog wat geruster kan zijn!
Afbeelding[url]

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 37 gasten