Hoi Pitoeke,
Allereerst proficiat!
Wat betreft voeden op schema/op verzoek... Dat is een individuele keuze en afhankelijk van wie je het vraagt ga je een ander antwoord krijgen...
Ik heb mijn zoontje 13.5 maand bv gegeven en mijn dochtertje van 2 maanden krijgt ook bv en het zijn beiden twee heel andere bv-patronen die ze volgen.
Dat je kindje nu om de 2u drinkt op leeftijd van 3 weken is echt doodnormaal. Vergelijk aub niet met flesvoeding of probeer te gaan rekken, want dat heeft op deze leeftijd wel totaal geen zin... Hun maagjes zijn erg klein en wat oa het probleem is bij flesvoeding is dat men de maag van de baby opzettelijk gaat beginnen rekken/uitzetten door grotere hoeveelheden te geven met x aantal uren tussen, dat is niet gezond voor een kleine baby...
Mijn advies zou zijn: voed op verzoek, en stuur geleidelijk aan in de richting van een *schema*. Ik gebruik liever het woord routine, want bv in een schema gieten, gaat echt niet eigenlijk.
Om het verschil tussen mijn beide kindjes ff uit te leggen:
* Mijn zoontje gaf ik bv om de 2u. Dat was me toen aangeraden om te doen, wakker maken overdag en om de 2u geven, `s nachts dan voeden wanneer ie wakker werd. `t Idee was om goeie melkproductie op te bouwen en hem meer te laten drinken overdag zodat hij sneller door had dat het dag/nacht was en om hem langer te laten slapen `s nachts. Dat laatste werkte niet. De eerste maand dronk hij om de 2u overdag en om de 2-3u` s nachts. Overdag begon hij geleidelijk 2,5u-3u tussen te laten, maar `s nachts bleef om de 3u, soms ne keer 4. Dit duurde tot zijn 4 maanden, wanneer hij geleidelijk aan een betere routine kreeg. Hij deed ook vaak aan clustervoeden, bijvoorbeeld tijdens regeldagen/sprongetjes dronk hij uuuuuuuuren aan een stuk.
* Mijn dochtertje heb ik vanaf het begin ook overdag wakker gemaakt, maar heb iets meer haar ritme gevolgd en zorgde dat er ongeveer 2,5u tussen de voedingen zat. `s Nachts liet ze heel snel een aantal uur tussen, vanaf dat ze twee weken was liet ze meestal 6u tussen `s nachts. Ook overdag kon ze 3-4u tussenlaten.
Op haar 2 maanden nu laat ze soms 8u (!!!) tussen `s nachts en overdag gemiddeld 3u.
Clustervoeden heeft ze nooit gedaan, ik heb bij haar enkel gemerkt dat ze in een sprongetje zat als ze om de 2u wou drinken overdag en `s nachts om de 3-4u, maar uren aan de borst zoals zoontje heeft ze nooit gedaan.
Moraal van het verhaal: iedere baby is anders.

Mijn dochtertje laat `s nachts 6u, soms 8 u tussen op 2 maanden, mijne zoon deed dat voor het eerst toen die 8 maanden was en had nachtvoedingen tot zijn 9 maand...
Zelfde mama, zelfde melk.
Gewoon je kindje volgen, overdag meer proberen voeden, zodat je kindje het verschil begint te kennen tussen dag en nacht, maar gewoon go with the flow, na een paar maanden komt er vanzelf een *schema* in, maar focus je daar nu niet op, bv werkt zo niet.
Veel succes!
Aria